Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Citaat van: Montana op april 12, 2016, 20:58:32
Geduld is niet mijn sterkste punt.. Toch weet ik dat het beloond wordt. Komt goed!

BRON

Dokkumer

Nee niet bij de BRON, gewoon bij het WTC :devil
Laten we het zo zeggen, Montana is enigszins op de hoogte van de ontwikkelingen.

El Ma-kri-niii

Hoe lang heeft die stadionontwikkeling bij Heracles geduurd? Volgens mij werd daar al zo lang over gepraat als zij in de Eredivisie spelen. En dan heb je het alleen nog maar over een uitbreiding van een stadion.

PePe

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 13, 2016, 09:20:52
Hoe lang heeft die stadionontwikkeling bij Heracles geduurd? Volgens mij werd daar al zo lang over gepraat als zij in de Eredivisie spelen. En dan heb je het alleen nog maar over een uitbreiding van een stadion.

Bij ons gaat het om veiligheid, uitbreiding en betonrot!!

DK

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 13, 2016, 09:20:52
Hoe lang heeft die stadionontwikkeling bij Heracles geduurd? Volgens mij werd daar al zo lang over gepraat als zij in de Eredivisie spelen. En dan heb je het alleen nog maar over een uitbreiding van een stadion.

wel erg mooi geworden overigens!

Cor

Citaat van: Montana op april 12, 2016, 20:58:32
Geduld is niet mijn sterkste punt.. Toch weet ik dat het beloond wordt. Komt goed!

Hoe langer het voorspel, hoe natter de poes

vialli

Gemeenteraad akkoord met nieuwbouw Oud-Indische Buurt

ERWIN BOERS

LEEUWARDEN De Leeuwarder gemeenteraad is gisteren akkoord gegaan met de grootschalige sloop en nieuwbouw in de Oud-Indische buurt nabij het Cambuurstadion.

Corporatie Elkien werkt al jaren aan de plannen voor dit vooroorlogse wijkje tussen het Vliet en de Insulindestraat.

Inmiddels heeft zij de steun van driekwart van de bewoners.

Het is de bedoelingom222 huizen te slopen en hiervoor 85 appartementen en 116 laagbouwhuizen terug te bouwen.

De woningen zijn verouderd en het kost veel aardgas om ze te verwarmen.

Nieuwbouw van goed geisoleerde huizen met energielabel A is goedkoper en handiger dan renovatie, vindt Elkien. Tegenover de lagere energielasten staan overigens wel verhoogde huurtarieven.

De aanpak van de wijk wordt gespreid over drie fases, die worden uitgevoerd van 2017 tot en met 2019.

Het eerst komt het westelijk gebied in de omgeving van de Balistraat aan de beurt. Er is gekozen voor rode baksteenarchitectuur, die aansluit bij de vooroorlogse bouwstijl.

De structuur van de straten blijft grotendeels hetzelfde, maar door een slimmere inrichting neemt het aantal parkeerplaatsen iets toe, terwijl de buurt ook overzichtelijker wordt. De gemeente draagt voor 1,3 miljoen euro bij, vooral voor de herinrichting van de straten.

Met de plannen voor de Insulindestraat wordt gewacht totdat duidelijk is of en wanneer Cambuur verhuist naar het WTC-gebied. De uitwerking van de stadionplannen heeft ENIGE VERTRAGING opgelopen.





El Ma-kri-niii

Deze week een stadiontest in VI. De jury is zeer lovend over de sfeer, maar qua voorzieningen staan we onderaan. Vooral het parkeren wordt slecht beoordeeld. Voor buitenstaanders is dit waar, maar de echte supporters weten natuurlijk altijd wel een plek te vinden.

El Ma-kri-niii

O ja, dit stukje wilde ik graag even delen:

De supporters in het Abe Lenstra Stadion voor de sfeer moeten zorgen, staan op Nieuw Noord. Het zijn vooral jonge jongens (en meisjes) die zich hier schuil houden. Heel eerlijk: de entourage in dit deel van Friesland is deze avond nog een niveautje of twee lager dan het al weinig verheffende spel van SC Heerenveen. Je zou bijna de blaaskapel, die even eerder het Friese volkslied ten gehore bracht, gaan missen. Slechts eenmaal komt de fanatieke schare deze avond tot leven. En dat is wanneer ze hun helden, na het laatste fluitsignaal, op een afkeurend 'boehhh!!' trakteren.

:_schater

PePe

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 20, 2016, 13:57:20
O ja, dit stukje wilde ik graag even delen:

De supporters in het Abe Lenstra Stadion voor de sfeer moeten zorgen, staan op Nieuw Noord. Het zijn vooral jonge jongens (en meisjes) die zich hier schuil houden. Heel eerlijk: de entourage in dit deel van Friesland is deze avond nog een niveautje of twee lager dan het al weinig verheffende spel van SC Heerenveen. Je zou bijna de blaaskapel, die even eerder het Friese volkslied ten gehore bracht, gaan missen. Slechts eenmaal komt de fanatieke schare deze avond tot leven. En dat is wanneer ze hun helden, na het laatste fluitsignaal, op een afkeurend 'boehhh!!' trakteren.

:_schater

Het Friese volkslied schijnt sfeer bedervend te werken!! (logische sfeer dus)

mario

Zo degradatie een feit. Gemeente blij.

zeewolde

Citaat van: mario op april 21, 2016, 21:23:47
Zo degradatie een feit. Gemeente blij.
want dan hebben we geen last meer van betonrot in het stadion?

Viper

Citaat van: zeewolde op april 21, 2016, 21:24:47
want dan hebben we geen last meer van betonrot in het stadion?

Nee.

Harry L.

Kom er maar in met goed nieuws, ik kan wel weer eens een lichtpuntje gebruiken. Of wordt het 10 jaar zingen  :0= Sc Cambuur promoveerd is het niet nu dan volgend jaar en van je......... ;(

Dokkumer

Citaat van: Viper op april 21, 2016, 21:38:46
Nee.
Dan hoeven we alleen maar West en Noord open te houden. Een capaciteit van 6000 man is meer dan genoeg in de JL en is de noodzaak voor een nieuw stadion vanuit gemeente oogpunt een stuk kleiner geworden.