Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Nu al Juni  8P Geloof er helemaal niks meer van  :_schater

666

Citaat van: DayDreamer op april 11, 2016, 10:52:26
Nu al Juni  8P Geloof er helemaal niks meer van  :_schater

Juni 2020
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

DK

Citaat van: ruubmac op april 11, 2016, 10:07:57
Nieuw stadion komt er zeker. Bij WTC.
Er zijn 3 grote partijen rond.
Ontwerp wat er in de krant stond vorig jaar is alweer aangepast.
Juni wordt het bekend gemaakt.

haha wat een bullshit. geeft het amateurisme van dit bestuur wel weer aan..  eerst december, toen werd het eind maart.. en vervolgens blijft het weer stil.. wat verlang ik weer naar Pama en/of vd Belt wat dat betreft.. die hielden keurig de achterban op de hoogte.. waarom zit die Ard de Graaf er eigenlijk... ik hoor en zie alleen maar vd Vegt en Smid in de media.. heel af en toe..

Dokkumer

Citaat van: michello op april 11, 2016, 10:25:55
Is het nou april of juni  ;) ?
Volgens mij ergens in oktnocemuari :devil

Oosttribune

Citaat van: DK op april 11, 2016, 11:37:33
haha wat een bullshit. geeft het amateurisme van dit bestuur wel weer aan..  eerst december, toen werd het eind maart.. en vervolgens blijft het weer stil.. wat verlang ik weer naar Pama en/of vd Belt wat dat betreft.. die hielden keurig de achterban op de hoogte.. waarom zit die Ard de Graaf er eigenlijk... ik hoor en zie alleen maar vd Vegt en Smid in de media.. heel af en toe..

nog even wachten met afbranden......

Lore

Citaat van: ruubmac op april 11, 2016, 10:07:57
Nieuw stadion komt er zeker. Bij WTC.
Er zijn 3 grote partijen rond.
Ontwerp wat er in de krant stond vorig jaar is alweer aangepast.
Juni wordt het bekend gemaakt.

Dat ontwerp is nooit serieus geweest. Was puur ter invulling van de locatie!
Wel goed om te horen dat steeds meer geluiden positief worden!

Cor

#4791
Citaat van: DK op april 11, 2016, 11:37:33
haha wat een bullshit. geeft het amateurisme van dit bestuur wel weer aan..  eerst december, toen werd het eind maart.. en vervolgens blijft het weer stil.. wat verlang ik weer naar Pama en/of vd Belt wat dat betreft.. die hielden keurig de achterban op de hoogte.. waarom zit die Ard de Graaf er eigenlijk... ik hoor en zie alleen maar vd Vegt en Smid in de media.. heel af en toe..

Wat is amateuristischer? Alles lekken en delen of met een uitgewerkt plan te komen als het rond is?

DK

Citaat van: Cor op april 11, 2016, 18:50:48
Wat is amateuristischer? Alles lekken en delen of met een uitgewerkt plan te komen als het rond is?

Eens. Maar wanneer je voor de zoveelste x verkondigd dat er op een bepaalde datum duidelijkheid komt en het blijft wederom stil vind ik dat van amateurisme getuigen. Je kan dan toch in een nieuwbrief melden wat de status is en aangeven wanneer een eventuele beslissing gaat plaatsvinden? Beetje transparantie naar de supporters toe lijkt me niet verkeerd.

vialli

'Verplaats uitvak in Cambuurstadion'

STEF ALTENA

Dit zegt Cor Reijenga, chef van de politie in Leeuwarden.Nuzit het uitvak in de hoek van de Oosttribune, pal naast de harde kern van Cambuur op de Noordtribune. ,,Er wordt over en weer veel uitgedaagd", zegt Reijenga.

,,Ons advies is: verplaats dat vak naar de overkant." Zo maak je het provoceren tussen de harde kernen onmogelijk, redeneert Reijenga.

Deze wens was Cambuur-directeur Ard de Graaf nog niet bekend.

,,En het gaat ook niet gebeuren", zegt De Graaf. ,,Als je het uitvak verplaatst naar de Zuidtribune, dan krijg je daar dezelfde problemen.

Het geeft wel aan met wat voor beperkingen we het in ons huidige stadion moeten doen."

De ongelukkige plek van het uitvak is een van de redenen die de politiechef geeft voor de grote inzet van agenten rond wedstrijden in Leeuwarden. Van alle betaaldvoet- LEEUWARDEN De politie is ongelukkig met de plek van het vak met supporters van de tegenpartij in het Cambuurstadion. Het uitvak kan beter naar de Zuidtribune.

'De harde kernen dagen elkaar over en weer uit'

balclubs heeft Cambuur relatief de meeste inzet van politie, zo blijkt uit cijfers die RTL Nieuws boven water kreeg over de seizoenen 2013-2014 en 2014-2015: 64 politiemanuren op 1000 toeschouwers.

Ook in absolute aantallen hoort Cambuur bij de clubs met de grootste politie-inzet. Als je alle uren die agenten aan Cambuurwedstrijden besteden bij elkaar optelt, kom je op 21.268 uur.

Alleen Feyenoord (38.000 manuren), Ajax en ADO Den Haag wordt door nog meer politie beveiligd. SC Heerenveen (12.809 manuren) staat tiende op de politieranglijst. ,,Het zijn uren die we dus niet aan de andere politietaken kunnen besteden", zegt de politiechef. ,,Het enige voordeel is dat we het niet alleen met Friezen hoeven te doen. Ook agenten uit Groningen en Drenthe worden ingezet tijdens wedstrijden van Cambuur, zoals zaterdag tegen Ajax."

Cambuur heeft een zeer fanatieke aanhang, maar de belangrijkste reden dat de club zo hoog scoort is terug te voeren op de ligging van het stadion en de verouderde tribunes.

,,Het stadion staat in een oude woonwijk. Dat zorgt ervoor dat de inzet stevig moet zijn", zegt Reijenga.

,,Vergelijk het maar met FC Groningen.

In het oude Oosterparkstadion was het ook altijd gemuis.

Sinds de club in de Euroborg zit, waar de infrastructuur veel beter is, zijn er nauwelijks meer problemen."

Bij Cambuurwedstrijden is de politie vooral bezig met de situatie van de uitsupporters. Het meest penibel is het moment dat de bussen met fans van de tegenpartij de wijk uit moeten rijden. ,,Dat kan maar op één manier: via de Coopmansstraat", zegt Reijenga. ,,Dat is verre van ideaal en vergt veel manschappen."

Op enkele incidenten na is het dit seizoen rustig rond wedstrijden van Cambuur. ,,Onze aanpak werkt", zegt de politiechef. Cambuurdirecteur Ard de Graaf: ,,Met de veiligheid zit het op dit moment wel goed."

Fotobijschrift: SC Heerenveen-fans in het uitvak van het Cambuurstadion, tijdens de Friese derby op 26 januari 2014. FOTO HENK JAN DIJKS


hobbes

Citaat van: vialli op april 12, 2016, 08:01:44
'Verplaats uitvak in Cambuurstadion'

STEF ALTENA

Dit zegt Cor Reijenga, chef van de politie in Leeuwarden.Nuzit het uitvak in de hoek van de Oosttribune, pal naast de harde kern van Cambuur op de Noordtribune. ,,Er wordt over en weer veel uitgedaagd", zegt Reijenga.

,,Ons advies is: verplaats dat vak naar de overkant." Zo maak je het provoceren tussen de harde kernen onmogelijk, redeneert Reijenga.

Deze wens was Cambuur-directeur Ard de Graaf nog niet bekend.

,,En het gaat ook niet gebeuren", zegt De Graaf. ,,Als je het uitvak verplaatst naar de Zuidtribune, dan krijg je daar dezelfde problemen.

Het geeft wel aan met wat voor beperkingen we het in ons huidige stadion moeten doen."

De ongelukkige plek van het uitvak is een van de redenen die de politiechef geeft voor de grote inzet van agenten rond wedstrijden in Leeuwarden. Van alle betaaldvoet- LEEUWARDEN De politie is ongelukkig met de plek van het vak met supporters van de tegenpartij in het Cambuurstadion. Het uitvak kan beter naar de Zuidtribune.

'De harde kernen dagen elkaar over en weer uit'

balclubs heeft Cambuur relatief de meeste inzet van politie, zo blijkt uit cijfers die RTL Nieuws boven water kreeg over de seizoenen 2013-2014 en 2014-2015: 64 politiemanuren op 1000 toeschouwers.

Ook in absolute aantallen hoort Cambuur bij de clubs met de grootste politie-inzet. Als je alle uren die agenten aan Cambuurwedstrijden besteden bij elkaar optelt, kom je op 21.268 uur.

Alleen Feyenoord (38.000 manuren), Ajax en ADO Den Haag wordt door nog meer politie beveiligd. SC Heerenveen (12.809 manuren) staat tiende op de politieranglijst. ,,Het zijn uren die we dus niet aan de andere politietaken kunnen besteden", zegt de politiechef. ,,Het enige voordeel is dat we het niet alleen met Friezen hoeven te doen. Ook agenten uit Groningen en Drenthe worden ingezet tijdens wedstrijden van Cambuur, zoals zaterdag tegen Ajax."

Cambuur heeft een zeer fanatieke aanhang, maar de belangrijkste reden dat de club zo hoog scoort is terug te voeren op de ligging van het stadion en de verouderde tribunes.

,,Het stadion staat in een oude woonwijk. Dat zorgt ervoor dat de inzet stevig moet zijn", zegt Reijenga.

,,Vergelijk het maar met FC Groningen.

In het oude Oosterparkstadion was het ook altijd gemuis.

Sinds de club in de Euroborg zit, waar de infrastructuur veel beter is, zijn er nauwelijks meer problemen."

Bij Cambuurwedstrijden is de politie vooral bezig met de situatie van de uitsupporters. Het meest penibel is het moment dat de bussen met fans van de tegenpartij de wijk uit moeten rijden. ,,Dat kan maar op één manier: via de Coopmansstraat", zegt Reijenga. ,,Dat is verre van ideaal en vergt veel manschappen."

Op enkele incidenten na is het dit seizoen rustig rond wedstrijden van Cambuur. ,,Onze aanpak werkt", zegt de politiechef. Cambuurdirecteur Ard de Graaf: ,,Met de veiligheid zit het op dit moment wel goed."

Fotobijschrift: SC Heerenveen-fans in het uitvak van het Cambuurstadion, tijdens de Friese derby op 26 januari 2014. FOTO HENK JAN DIJKS

Mooi druk middel voor het nieuwe stadion

vialli

Hoe zit het met die kern van Cambuur, die zaten toch in die stadioncommissie.
Die kunnen toch zo langzamerhand ook wel eens openheid van zaken geven,
of ze moeten de druk op de partijen verhogen om met de waarheid te komen.


dizzhead

Het kan toch heel goed zijn dat er bepaalde betrokken partijen geen media willen totdat er een definitief akkoord is. Misschien is er wel een belangrijke investeerdere die gezegd heeft: "als we de media ingaan om dit rond te krijgen, trek ik me terug". Ik vind het allemaal niet zo spannend dat we niks horen, ik vind het alleen wel lang duren voordat er een besluit is.

speculeter

Deze maand komt er echt wel nieuws.

John Hiatt

Hoe stiller, hoe beter!

Montana

Geduld is niet mijn sterkste punt.. Toch weet ik dat het beloond wordt. Komt goed!