Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Huzumer

Lore heeft zeer waarschijnlijk gelijk: de business case is (bijna) rond, maar gemeente kan nog bezwaren opwerpen of doet dit misschien al. Als je de ontwikkelbrief van het College leest, dan sluiten ze bijv. bioscoop niet uit, maar zullen ze hier wel kritisch naar kijken. Mogelijk heeft vertraging ook hiermee te maken. Verder zou de middenstand - met name vanuit de binnenstad en/of De Centrale - zich (politiek) roeren ten aanzien van het gedeelte dat met handel wordt ingevuld. Ik verwacht dat men horde College wel kan nemen, maar daarna moet de politiek (i.c. gemeenteraad) zich nog uitspreken. Men moet opschieten om het allemaal nog voor 2018 te realiseren: een nieuw stadion kan een gigantische (economische) impuls geven aan het WTC-gebied - kijk maar wat alleen al de Elfstedenhal teweeg brengt - EN een fundament voor SCC om echt te kunnen groeien. Bestuur, projectontwikkelaar, aannemers hebben hun bijdrage in ieder geval gedaan ...

Vlampiep

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 13, 2016, 13:04:16
Heb je weer wat opgevangen in een cafe :proost
Zoals de waard is...................
Hierin heeft hij wel het gelijk aan zijn kant.
Een goed onderbouwd plan is uiteraard noodzakelijk, maar met deze politieke omkolen is geen
samenwerking mogelijk.
Zolang er geen winkelketens worden toegestaan in het bestemmingsplan, lijkt het mij onmogelijk een stadion te bouwen waarin voldoende participanten zijn, waarmee het stadion is te exploiteren. :koffie

Geelblauwstiens

Citaat van: Vlampiep op februari 13, 2016, 13:25:19
Zoals de waard is...................
Hierin heeft hij wel het gelijk aan zijn kant.
Een goed onderbouwd plan is uiteraard noodzakelijk, maar met deze politieke omkolen is geen
samenwerking mogelijk.
Zolang er geen winkelketens worden toegestaan in het bestemmingsplan, lijkt het mij onmogelijk een stadion te bouwen waarin voldoende participanten zijn, waarmee het stadion is te exploiteren. :koffie
Heerlijk retro: omkoal :thumbsup

Lore


Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 13, 2016, 13:04:16
Heb je weer wat opgevangen in een cafe :proost

Haha, maar nu was het wel de bedoeling dat ik het hoorde

Lore

Citaat van: Huzumer op februari 13, 2016, 13:21:14
Lore heeft zeer waarschijnlijk gelijk: de business case is (bijna) rond, maar gemeente kan nog bezwaren opwerpen of doet dit misschien al. Als je de ontwikkelbrief van het College leest, dan sluiten ze bijv. bioscoop niet uit, maar zullen ze hier wel kritisch naar kijken. Mogelijk heeft vertraging ook hiermee te maken. Verder zou de middenstand - met name vanuit de binnenstad en/of De Centrale - zich (politiek) roeren ten aanzien van het gedeelte dat met handel wordt ingevuld. Ik verwacht dat men horde College wel kan nemen, maar daarna moet de politiek (i.c. gemeenteraad) zich nog uitspreken. Men moet opschieten om het allemaal nog voor 2018 te realiseren: een nieuw stadion kan een gigantische (economische) impuls geven aan het WTC-gebied - kijk maar wat alleen al de Elfstedenhal teweeg brengt - EN een fundament voor SCC om echt te kunnen groeien. Bestuur, projectontwikkelaar, aannemers hebben hun bijdrage in ieder geval gedaan ...

Het is nog wat erger! Bepaalde ambtenaren van de gemeente hebben partijen die met Cambuur is zee wilde gaan benadert en ze 'een beter voorstel' gedaan op andere locaties

TopperM

Volgens mij is het nog realistischer dat cambuur dit jaar kampioen word, dan dat er een nieuw stadion binnen 3 jaar staat.

Van die gemeente word je toch niet goed van. Zo'n compleet nieuwe schaatshal van tig miljoen komt er zo maar, maar een Cambuur stadion waaraan ze niks hoeven te betalen komt er maar niet.

Bascambuur

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 13:54:43
Het is nog wat erger! Bepaalde ambtenaren van de gemeente hebben partijen die met Cambuur is zee wilde gaan benadert en ze 'een beter voorstel' gedaan op andere locaties
Zijn die namen ook bekend? Ben wel benieuwd welke communistische figuren dit soort dingen doen.

Lore

Citaat van: Bascambuur op februari 13, 2016, 13:57:32
Zijn die namen ook bekend? Ben wel benieuwd welke communistische figuren dit soort dingen doen.

Nee, niet bij mij. Vast wel binnen Cambuur.

Bascambuur

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 14:01:47
Nee, niet bij mij. Vast wel binnen Cambuur.
Oke, vraag mij welke belangen ze hebben. Zijn ze voor DKV? Familie of vrienden die voor DKV zijn? Familie of vrienden die een winkel in de binnenstad hebben? Of simpelweg een hekel aan Cambuur?

Vedetski

Citaat van: Bascambuur op februari 13, 2016, 14:07:25
Oke, vraag mij welke belangen ze hebben. Zijn ze voor DKV? Familie of vrienden die voor DKV zijn? Familie of vrienden die een winkel in de binnenstad hebben? Of simpelweg een hekel aan Cambuur?

Ze zijn hoogstwaarschijnlijk Friestalig..............
:koffie

moodygrunn

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 13:54:43
Het is nog wat erger! Bepaalde ambtenaren van de gemeente hebben partijen die met Cambuur is zee wilde gaan benadert en ze 'een beter voorstel' gedaan op andere locaties

In dat geval iedere samenwerking met de gemeente beeindigen wmb. Als club zou ik de namen en rugnummers doorgeven aan de gemeente zelf. Die zien maar hoe ze het zelf oplossen. Ik zou gewoon weer met Dijkstra Draaisma op de borst willen spelen. Dat culturele hoofdstad geneuzel mogen ze houden. Dit is geen enkele hoeveelheid geld waard. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: Bascambuur op februari 13, 2016, 14:07:25
Oke, vraag mij welke belangen ze hebben. Zijn ze voor DKV? Familie of vrienden die voor DKV zijn? Familie of vrienden die een winkel in de binnenstad hebben? Of simpelweg een hekel aan Cambuur?

Een van de belangen was dat zij huisvesting aanbod in leegstaande panden van de gemeente zelf!

Lore

Citaat van: moodygrunn op februari 13, 2016, 14:17:16
In dat geval iedere samenwerking met de gemeente beeindigen wmb. Als club zou ik de namen en rugnummers doorgeven aan de gemeente zelf. Die zien maar hoe ze het zelf oplossen. Ik zou gewoon weer met Dijkstra Draaisma op de borst willen spelen. Dat culturele hoofdstad geneuzel mogen ze houden. Dit is geen enkele hoeveelheid geld waard. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
[/quote

Bascambuur

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 14:21:16
Een van de belangen was dat zij huisvesting aanbod in leegstaande panden van de gemeente zelf!
Aha, dus de gemeente heeft ook een functie als vastgoedaanbieder in deze zaak. Goed bezig!