Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Die 9 miljoen is de prijs wat Leyten voor de grond wil hebben van de gemeente als cambuur van de huidige locatie vertrekt.

Vlampiep

Citaat van: Yellow Army op februari 05, 2016, 15:35:42
Exploitatiekosten? Cambuur huurt toch gewoon het huidige en eventueel nieuw te bouwen stadion. Daarbij komt dat de kaartverkoop lang niet de grootste inkomstenbron is, dat zijn nog altijd de sponsoren en laat dat nou net datgene zijn  wat op de huidige locatie niet uitbreidbaar is.
Vwb verbouwing van de huidige locatie; wie gaat dat betalen? Cambuur heeft zelf geen rooie cent en de stadioneigenaar (Leyten?) gaat hier natuurlijk geen dubbeltje in investeren.
Volgens mij ligt het iets anders dan dat jij omschrijft, maar je hebt gelijk in het betalen van huur in beide situaties.
Maar we moeten lijdzaam afwachten, want Cambuur zijn voortbestaan is afhankelijk van een nieuw of verbouwd stadion.
Hopelijk dat ze zondag een mooie wedstrijd spelen en de punten mee nemen vanuit een van de aantrekkelijkste stadions van Nederland.


Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Vlampiep op februari 05, 2016, 12:46:03
Momenteel heeft Cambuur iedere thuiswedstrijd gemiddeld 9000 toeschouwers.
Dit afgezet op de exploitatiekosten van het stadion, maakt dat we het financieel goed doen.
Spelen in een nieuw stadion geeft een sterk verhoogd bedrag in exploitatie en het is maar de vraag of wij met een gemiddelde van 12000 toeschouwers een exploitatie dekkend krijgen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan verbouwing van het oude stadion uitgaande van 12000 plaatsen.
Het argument van de gemeente dat parkeren problemen geeft op de oude locatie is een drogreden.
Dit is goed te regelen bij de Centrale en  Kalverdijkje.
Het bestemmingsplan op de WTC locatie laat niet toe dat er een verantwoorde exploitatie kan worden verkregen.

Stadion is kleiner geworden door de zitplaatsen.... Ik herinner me nog een bekerwedstrijd tegen PSV en de kraker tegen DS79 waarbij die laatste alles al rond was voor promotie.
Rijtoer, Frieslandhal alles was al geregeld tot en met de muziek aan toe.
Dat viel tegen, maar wel 12000 13000 man in het stadion.
Inschikken aub inschikken aub.
Nu trekken we volledig uitverkocht maar amper 10000 man. Inclusief sponsors en vrijkaartjes.
Als we voor nieuw gaan zou ik kiezen voor een 15000 plekken stadion ,tribunes zo dicht mogelijk t op het veld.
Oh ja, ik wil graag echt gras....het ruikt zo lekker.
Daarom komt een kunst kerstboom er hier ook niet in :devil

Delfzijl/Cambuur

Ik zeg..... hoeken dicht ,nieuwe hoge Zuid en Oost tribune, met boven Oost nieuwe sponsor/ bobo kantine met kroketten en berenburg.
EN KLAAR !!  :hein :proost

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 05, 2016, 20:21:49
Ik zeg..... hoeken dicht ,nieuwe hoge Zuid en Oost tribune, met boven Oost nieuwe sponsor/ bobo kantine met kroketten en berenburg.
EN KLAAR !!  :hein :proost
Ik denk dat dit scenario het meest haalbare is en daarmee ook mijn voorkeur. :proost

Galdiano

Citaat van: Vlampiep op februari 05, 2016, 20:27:49
Ik denk dat dit scenario het meest haalbare is en daarmee ook mijn voorkeur. :proost

Ik verwacht het niet!

Ik verwacht open hoeken, tribunes dicht op het veld, en lichtmasten!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Galdiano op februari 05, 2016, 20:39:55
Ik verwacht het niet!

Ik verwacht open hoeken, tribunes dicht op het veld, en lichtmasten!

Ja ik vrees het ook... en maximaal 10000 man precies zo als het nu is eigenlijk.... ;(

Yellow Army

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 05, 2016, 20:45:52
Ja ik vrees het ook... en maximaal 10000 man precies zo als het nu is eigenlijk.... ;(

Volgens mij is in een eerder stadium aangegeven dat het nieuwe stadion een capaciteit van ca 12000 man zou krijgen en uitbreidbaar naar 15000.
Area 58

Dokkumer

Alles verandert dus kan de eerder genoemde capaciteit ook aan verandering onderhevig zijn.

En wat moeten wij met meer dan 10000 plaatsen in de Juup? :devil

vialli

Citaat van: Dokkumer op februari 05, 2016, 22:27:44
Alles verandert dus kan de eerder genoemde capaciteit ook aan verandering onderhevig zijn.

En wat moeten wij met meer dan 10000 plaatsen in de Juup? :devil

Met een stadion van minder dan 15000 plaatsen weet je zeker dat je NOOIT hoger komt dan de Juup!!!!

PePe

Cambuur moet zeggen dat ze een AZC wil, dan zijn de vergunningen volgende klaar!!

Dokkumer

Citaat van: PePe op februari 12, 2016, 17:17:45
Cambuur moet zeggen dat ze een AZC wil, dan zijn de vergunningen volgende klaar!!
Dat zeiden we twee/drie weken geleden ook al. Zijn ze nog niet eens aan het bouwen?

Lore

Goed en slechts nieuws met betrekking tot het stadion. De businesscase is rond en financieel onderbouwt. Slechte nieuws: gemeente komt steeds met nieuwe voorwaarden. De raad is verdeelt en er spelen andere belangen,  waardoor soms echt wordt tegen gewerkt vanuit de gemeente!


Geelblauwstiens

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 12:55:01
Goed en slechts nieuws met betrekking tot het stadion. De businesscase is rond en financieel onderbouwt. Slechte nieuws: gemeente komt steeds met nieuwe voorwaarden. De raad is verdeelt en er spelen andere belangen,  waardoor soms echt wordt tegen gewerkt vanuit de gemeente!

Feit of gerucht?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op februari 13, 2016, 12:55:01
Goed en slechts nieuws met betrekking tot het stadion. De businesscase is rond en financieel onderbouwt. Slechte nieuws: gemeente komt steeds met nieuwe voorwaarden. De raad is verdeelt en er spelen andere belangen,  waardoor soms echt wordt tegen gewerkt vanuit de gemeente!

Heb je weer wat opgevangen in een cafe :proost
Henk, held, bedankt