Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Yellow Army op mei 18, 2013, 19:56:51
Ja en? Toevallig was Cambuur de best presterende thuisclub in de JL op dit knollenveld.

we binne oek de enigste thuisclub toch op dit veld

denistel

Citaat van: Dreet op mei 18, 2013, 19:57:30
Ik denk dat Len hier een heel sterk punt heeft. Je maakt mij ook niet wijs dat je 50-75k aan stookkosten kwijtbent. Dat slaat echt nergens op. Als dat wel zo is, begin ik morgen een eigen energiebedrijf  ;) Maar ja, wat zijn dan wel de argumenten van Smid en co om kunstgras te nemen? Of hebben ze zich een rad voor ogen laten draaien door een kunstgrasbedrijf?

het kost gehoorlijk wat geld hoor,,sittard bijvoorbeeld heeft wel veldverwarming maar gebruikt het niet ivm de kosten,

en wij hevve nog steeds niks om ons aan vast te houden he,,,,financieel mutte we de kop er bij hebben.

gobo

Citaat van: poelie-lwd op mei 18, 2013, 15:38:39
Zo'n geweldig biljartlaken hebben we hier niet en nooit gehad ook. Ik denk dat je op kwalitatief goed kunstgras voetballend veel beter tot je recht komt.

Ik ben ook voor echt gras maar dan wel een lakentje. En dat, lieve kijkbuiskinderen, hebben we in Lwd nog nooit gehad.

Helemaal mee eens Poelie! Goed feest gehad?
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

gobo

Wat een gezeik over kunstgras. Als dat een reden voor je is om je sk op te zeggen moet je dat lekker doen. En dan nog de clubcultuur erbij halen1! Wat is dat dan? Dat we op een armlastige zandvlakte spelen? Nog nooit heeft hier een fatsoenlijke grasmat gelegen.
Het zal me worst zijn. wel andere dingen om je druk over te maken.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

weestwel

Inderdaad gezeik over echt gras of kunstgras. Het is net als natuurijs of kunstijs. Als je goed kunt schaatsen kun je dat op allebei, als je goed kunt voetballen kun je dat toch ook op echt gras en kunstgras. Ik kan mij niet voorstellen dat er bij spelers zoveel kwaliteit verloren gaat omdat ze op kunstgras spelen. En als dat wel het geval is kunnen ze mooi de nieuwe kunstgrasmat in figuurlijke zin kapot trainen.

papagaaiensoep

Echt gras, mits lakentje, nog steeds het allermooiste. Echter genoeg clubs met verwarming en gras en toch een knollentuun. SCC het de laatste jaren standaar een belabberd veld, dit is speulers ok niet onbekend liekt mij dus hoewel sommige mogelijk liever niet op kunstgras spele, is het m.i. nog maar de vraag of dit speulers echt weerhoudt naar Lwd te kommen. En het spel van Cambuur is de laatste jaren ok niet van dien aard dat de insteek is met veel bikkelen en buffelen veel punten halen. Nee, bedoeling is al jaren verzorgd snel aanvallend voetbal en dat gaat niet echt op die poolvlaktes die al jaren in het stadion leit. Ik zie in de pauzes altijd van die mantsies met pet en peuk hun hooivork en hun eigen hak wat in de grond om hakken, dat binnen nou niet echt de hiervoor opgeleide veldspecialisten vrees ik. Veldverwarming absoluut geen garantie op goed veld.

Andere kant, okay de geur van echt gras zit er niet aan, maar het kunstgras van tegenwoordig gaat kwalitatief met sprongen vooruut. Mien eigen clubke en mien team dit jaar ok voor het eerst op kunstgras en ik wil niet meer anders. Het is niet te vergelieken met de vorige keer dat er kunstras leit werd!

Al met al, mitsen/maren, plussen/minnen, 'voetbalcultuur'/'realiteitszin': voordeel van de twiefel voor kunstgras.

poelie-lwd

Citaat van: gobo op mei 19, 2013, 13:57:21
Helemaal mee eens Poelie! Goed feest gehad?

Was top! Mooi lam en senior een sk aangesmeerd  :_schater
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Destroyer

Citaat van: gewoon een fan op mei 19, 2013, 10:54:11
Ik ben absoluut niet voor kunstgras maar als het financieel veel voordeliger heeft Cambuur geen keus mijns inziens  ;(
Wij moeten nu overleven en dan hoort dit er helaas bij.

Mocht het dan toch wat voordeel opleveren in thuis wedstrijden dan is dit alleen maar mooi meegenomen  :thumbsup
_O_

In het nieuwe stadion maar een biljart laken van echt gras.

Zijn er echt mensen die geen sk nemen om kunstgras?  :_schater
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Montana


Unknown

Kan die eventuele veldverwarming niet mee naar het eventuele nieuwe stadion? Zodat het geen zinloze investering is?

brambo3004

Die vraag is al eerder gesteld en het antwoord is: neen, helaas.

Trainer

Net bericht dat DKV geen nieuw Thialf hoeft te bouwen omdat zeer waarschijnlijk Almere dit gaat krijgen.

Volgens mij is er nu ruim geld zat bij de provincie om in sport te stoppen, alternatief is dus een ijsstadion in Leeuwarden met een stadion voor Cambuur met een plek voor topbasketbal van Aris. Gemeente Leeuwarden en provincie Fryslan maak dit nu mogelijk! Stimuleert de sector bouw in de provincie en levert mogelijke extra banen op!


Destroyer

Hrv verliest idd zijn status voor topwedstrijden zoals het nu staat. Er kan door zowel hrv als zoetermeer Nog in beroep worden gegaan deze week. Mocht Almere inderdaad wel de status krijgen is het natuurlijk dikke onzin huidig ijs stadion compleet te verbouwen. Ik zeg maak hier een betere hal met nieuw stadion Door middel van groot deel van de subsidie die eerst voor thialf was.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Janus

Echt gras. Kijk alleen al hoe de wedstrijden eruit zien van clubs met kunstgras en dan doel ik op gevoel en sfeer en dus uitstraling naar buiten toe. Cambuur heeft geen technische hoogstaande voetbal spelers maar met inzet en strijd komen ze verder. Het gras een keer niet maaien voordat je tegen Ajax speelt is niet erg. Spelers krijgen vreemde blesures van enkels en knieen en kost je dus ook geld.
Is er niet een energiesponsor te vinden of een groepje sponsoren die een echte volksclub op gras wil laten spelen?

Mooiste nieuws voor mij is dat Cambuur kampioen is. Het slechte nieuws: Cambuur neemt misschien weer kunstgras.

Verder wordt er de laatste 10 jaar elk jaar een artikel geplaatst over een nieuw stadion.....

richard

Voetbal speel je op echt gras , discussie overbodig vind ik, die smid moet zich gewoon aan zijn woord houden!!