Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op mei 18, 2013, 13:45:44
Fout. Gras stopt met groeien wanneer de temperatuur onder de 7 graden gem. gaat liggen. Da's 4 maandjes per jaar. Men spreekt over € 75k verwarmingskosten/jaar. Dus, op basis van 4 maanden stoken, € 625,- energiekosten / dag. Ga eens uit van gasgestookte istallatie. Die zou er dan (uitgaande van een gasprijs van 0,65 / m3) zo'n 950 m3/dag doorblazen..... Sprookje, of niet?
Betreft het hier alleen stookkosten van 75K? Of zitten daar ook de onderhoudskosten bij in.
Gras begint overigens bij mijn weten te groeien bij 12 graden en de kou uit de grond is.

Dokkumer

En hoe heet het andere topic waarde Kantel-O... Nieuw/Verbouw stadion.

Ik zet deze vanmiddag wel over naar het andere topic... Slotje hoeft niet/.

mario

Lees ook net het trieste verhaal mbt de financiële -on- mogelijkheden van Aris en het gebrek aan daadkracht bij de gemeente. De gemeente welke zich met name wil toe splitsen op breedte sport en met hun passieve houding clubs als Aris en Cambuur ten gronde richten.

Kunnen wij niet een burgerinitiatief starten om de gemeente te dwingen een meer actievere houding aan te gaan nemen bij het creëren van de broodnodige professionele onderkomens van de prof clubs in Leeuwarden. Een multifunctioneel sport complex is in Leeuwarden inmiddels onontbeerlijk. Behalve financiële ondersteuning zijn er natuurlijk vele andere manieren mogelijk om actief mee te werken aan dergelijke faciliteiten. Met name actieve begeleiding voor het zoeken naar subsidie mogelijkheden, sponsoring, aanpassen beleidsplannen ed bieden ook mogelijkheden tot het creëren van optimaal klimaat tbv het zoeken naar investeerders voor nieuwe onderkomens.

Met alleen 'financiële ondersteuning mag niet van Brussel' kom je natuurlijk niet weg.

Len Cantello

Citaat van: Dokkumer op mei 18, 2013, 13:57:50
Betreft het hier alleen stookkosten van 75K? Of zitten daar ook de onderhoudskosten bij in.
Gras begint overigens bij mijn weten te groeien bij 12 graden en de kou uit de grond is.
Gras groeit zelfs al als de temperatuur boven de 6 graden komt. Heb 7 graden aangehouden voor het vergelijk. En regulier onderhoud van een pomp cq verwarmingsinstallatie kost je met een nieuwe, moderne, installatie hooguit twee mandagen per stookseizoen (plus wat vervangingskosten van moertjes, schroefjes en boutjes).

 
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Len Cantello

Je doet maar. Iedereen vind het zeker wel prima dat we die kunststof troep in het stadion krijgen. Ik ben en blijf witheet.
:R
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Daddy T.

Citaat van: Kunstgras op mei 18, 2013, 12:19:05
Een financieel voordeel van een ton lijkt misschien veel. Hier kan je echter maar één jaar het salaris van anderhalve speler betalen.

Dit terwijl we voor meerdere jaren aan kunstgras vastzitten!

Laat die 1 of 2 spelers nou net het verschil maken komend seizoen waardoor je er dit seizoen in blijft. Ik ben ook geen voorstander van kunstgras maar we zitten nu niet in de positie om dit soort bedragen extra uit te geven. Dat het een negatief effect heeft op sponsoren, supporters, denken we nu maar na/tijdens een spannend en succesvol seizoen hoor je er straks niemand meer over (behalve als we weer es verliezen door dit k*tveld  :P). Overleven in de Eredivisie (en dus ook als BVO, want degradatie is funest!) en financieel gezond worden hebben de eerste prioriteit!
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Len Cantello

#351
Citaat van: V.A.B. op mei 18, 2013, 14:11:27
Overleven in de Eredivisie (en dus ook als BVO, want degradatie is funest!) en financieel gezond worden hebben de eerste prioriteit!
Als we nu een sponsor krijgen die een € 1.500k per seizoen geeft op voorwaarde dat we in een blauw/wit shirt gaan spelen ipv ons huidige tenue? Moeten we dat dan ook maar doen? Omdat we niet in de positie zijn om geld te weigeren, etc? Hoe ver wil je gaan voor geld?

Verder ga ik er geen woorden meer vuil aan maken, maar ik ga er vanuit dat die kutgrasbende niet een opmaat is voor de totale uitverkoop voor alles waar SCC voor stond en staat....
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op mei 18, 2013, 14:03:37
Gras groeit zelfs al als de temperatuur boven de 6 graden komt. Heb 7 graden aangehouden voor het vergelijk. En regulier onderhoud van een pomp cq verwarmingsinstallatie kost je met een nieuwe, moderne, installatie hooguit twee mandagen per stookseizoen (plus wat vervangingskosten van moertjes, schroefjes en boutjes).
Hmm volgens onderzoek van de Universiteit van Wageningen groeit nagenoeg elke grassoort pas vanaf 12 graden. Gerommel in de marge, maar uiteindelijk wel weer een maand extra stoken en dergelijke.

Let wel, ik ben geen voorstander van kunstgras, maar als je uiteindelijk kunt besparen en dat geld in de selectie kunt stoppen accepteer ik dat.

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op mei 18, 2013, 14:19:44
Als we nu een sponsor krijgen die een € 1.500k per seizoen geeft op voorwaarde dat we in een blauw/wit shirt gaan spelen ipv ons huidige tenue? Moeten we dat dan ook maar doen? Omdat we niet in de positie zijn om geld te weigeren, etc? Hoe ver wil je gaan voor geld?

Verder ga ik er geen woorden meer vuil aan maken, maar ik ga er vanuit dat die kutgrasbende niet een opmaat is voor de totale uitverkoop voor alles waar SCC voor stond en staat....
Er is een verschil tussen je ziel verkopen en het -uit kostenoverwegingen- tijdelijk aanleggen van kunstgras..
Of wil je blijven hangen in de tijd dat alle plaatsen nog onoverdekt waren -behalve die 300 op de hoofdtribune en we tegen een boom aan moesten zeiken? Het zijn ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal die je helaas niet stop kunt zetten. En in zoverre kan ik nog meegaan.

denistel

wat is de reden dat kunstgras sponsers gaat kosten dan?? en supporters? nogmaals ik ben er ook geen voorstander van maar
je gaat je sk toch niet opzeggen omdat we op kunstgras spelen??

we moeten ons niet vergelijken met olle of wie dan ook wij zijn cambuur maar die lui worden gewoon 11e dit
seizoen hoor mede door het kunstgras.

en als je het zo veel geld scheelt dan kun je idd niet anders en ik snap dat er supporters zijn die het niet leuk
vinden maar als je over 5 of 6 ton praat dat is niet niks.

Daddy T.

Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

AL

Ik ben ook totaal geen voorstander van kunstgras, maar als het financieel bijna een noodzaak is kan ik er wel mee leven.
Dat het supporters en sponsoren kost is natuurlijk de grootste flauwekul!
Alles staat met de sportieve prestaties (en rust binnen de club).

En kunstgras past niet bij een (volks)club als cambuur?
Kijk eens naar Heracles, in mijn ogen een identieke club als Cambuur. Daar hebben ze al jaren kunstgras en die club doet het toch heel goed.

Nogmaals ik heb ook veel liever echt gras, maar als het zoveel geld scheelt, kan ik er wel mee leven dat er kunstgras komt.

Andre-Lwd

Godverdomme, flikker op met die rotzooi, ben blij dat ik mijn sk nog niet besteld heb.

Bah bah bah  :wall wat vind ik kunstgras naar om naar te kijken, zap ook altijd weg op eredivise live als er een wedstrijd op kunstgras is.

Andre-Lwd

Jezus, wat een voorstanders voor dat kutgras, wel eens over nagedacht dat bepaalde spelers nu niet (bij)tekenen.

Gadverdamme, ben echt witheet  ;(

Dokkumer

Citaat van: Andre-Lwd op mei 18, 2013, 15:27:18
Jezus, wat een voorstanders voor dat kutgras, wel eens over nagedacht dat bepaalde spelers nu niet (bij)tekenen.

Gadverdamme, ben echt witheet  ;(
Dan lees je behoorlijk selectief Andre, bijna niemand zit op kunstgras te wachten alleen kunnen velen het wel begrijpen dat het uit kostenoverweging gebeurt.
Ik weet dat het nergens op slaat, maar als ik het verschil persoonlijk bij had kunnen betalen om veldverwarming aan te leggen dan had ik dat zeker gedaan.