Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Na de flop van Edel Gras ben ik zeer huiverig geworden over kunstgras... Mocht het noodzakelijk zijn omdat de kunstmat goedkoper is voor de paar jaar dat we hier nog zitten dan hoop ik dat er een kwalitatief goede kunstmat neergelegd wordt in plaats van die rubberen rommel die we een paar jaar geleden hadden.

Ik begrijp de afweging zeker wel, alleen is leuk anders. En als je de keuze moet maken tussen echt gras en daardoor minder ruimte voor Eredivisiewaardige spelers of een fatsoenlijke kunstmat met wat meer spelersruimte, dan moet het maar :'(

Bernardo

Als in een nieuw stadion maar ECHT gras terugkomt!!

SCC-J

Citaat van: SCC-J op mei 15, 2013, 16:10:48
Kunnen we i.p.v. veldverwarming geen gebruik maken van tent en heat blowers? zie je in Engeland ook wel eens. En de Graafschap maakt er ook gebruik van aangezien hun veldverwarming al jaren niet meer werkt.

is dit al overwogen?? alles liever dan dat kutgras

Cambuur Liwwadden

Zeer triest nieuws deze ochtend.  sla je de krant open op je vrije dag en ja hoor: Cambuur gaat na vijf jaar weer spelen en trainen op kunstgras.   :R
Mijn kater is verdrievoudigd!

Zal het stukje uit de LC er even op klappen
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

John Hiatt

Denk dat de kogel al door de kerk is, volgend seizoen kunstgras. Puur uit financiële overwegingen. Vind het helemaal niks. Nu is kunstgras wel beter dan een aantal jaren geleden. Maar ik hoop dat in het nieuwe stadion weer echt gras komt.
Maar we moeten ook eerlijk zijn, het veld was afgelopen seizoen dramatisch slecht. Het leek wel een toendra.

Dokkumer

Citaat van: SCC-J op mei 18, 2013, 10:05:48
is dit al overwogen?? alles liever dan dat kutgras
Ik vermoed dat alle opties wel overwogen zijn, alleen dat men de voorkeur heeft naar de goedkoopste oplossing. Niet leuk, alleen kan ik het wel begrijpen.

Cambuur Liwwadden

Cambuur gaat na vijf jaar weer spelen en trainen op kunstgras.

LEEUWARDEN – Cambuur gaat het nieuwe seizoen in eigen stadion
vrijwel zeker op kunstgras spelen. ,,Ik was tegenstander, maar ben om'', zegt voorzitter Ype Smid.

Door de promotie naar de eredivisie wordt de Leeuwarder club met extra kosten opgezadeld. Een van de verplichtingen die de KNVB oplegt, is de aanleg van veldverwarming. Dat kost tussen de €350.000 en €400.000. Smid: ,,Daarbij komt dat we aan energiekosten jaarlijks tussen de 50.000 en 60.000 euro kwijt zijn. Dan gaan de kosten voor de baat uit Ik was tegenstander van kunstgras, maar ik ben om. Ook Keimpe Vellinga (tot volgende maand veiligheidscoördinator, red.) is tegen, maar alle anderen zijn voor.'' Volgende week gaat Cambuur zo goed als zeker in zee met een leverancier van kunstgrasvelden
Een voordeel van kunstgras is dat de selectie altijd in het eigen stadion
kan trainen.Nuwordt getraind op de velden achter het stadion.
In de winter verslechtert de conditie van de trainingsaccommodatie zienderogen.
Het afgelopen seizoenwas ook het veld in het stadion door de winterse omstandigheden belabberd.
De stap van Cambuur is niettemin opmerkelijk omdat de club in 2003 al eens een kunstgrasveld liet
aanleggen.
Toen was kunstgras nieuw. De spelers klaagden. Toenmalig directeur Alex Pama besloot dat weer op gras gespeeld gingworden. In mei 2008 werd het kunstgrasveld ontmanteld. De kwaliteit van kunstgras is de laatste jaren sterk verbeterd. Cambuur hield vrijdag eenkampioensreceptie voor sponsoren. Het is razenddruk, zegt directeur Gerald van den Belt. ,,We hebben zorgen richting nieuwe seizoen, maar hebben ook een hoop zorgen achter ons gelaten. De ambitie is in de eredivisie te blijven en dat te realiseren met een zo gunstig mogelijk financieel resultaat.'' Wat nieuwe sponsoren betreft zijn de ontwikkelingen gunstig, aldus commercieel directeur Ard de Graaf.
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

Delamere

Er gaat natuurlijk niks boven echt gras. Maar het huidige kunstgras is veel beter dan vroeger. De aanleg van kunstgras schijnt een ton goedkoper te zijn, als het goed is zitten we over een paar jaar in een nieuw stadion, en centjes zijn nog altijd schaars bij Cambuur.
Kortom, niet leuk maar wel begrijpelijk.

Cambuur Liwwadden

Lezende het stukje in de LC van vandaag zal een ieder de keuze voor kunstgras op dit moment voor Cambuur begrijpen.   puur een financieële doorslaggevende keuze.   

Daar zal een ieder het mee eens zijn.   voor komend seizoen moet je gewoon aan de knvb eisen voldoen.
Wanneer je hierdoor wat centen overhoudt om in de spelers begroting te stoppen dan moet het maar en is het zelfs een verstandige keuze geworden.

Voetbal hoort in het nieuwe stadion op echt gras. punt.
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

Destroyer

Heeft az niet een mix van echt een Kunstgras?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Liwwadden

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188034

Enige positieve in deze is dat we er misschien ons voordeel mee kunnen doen in de thuis wedstrijden.   Uitgezonderd tegen zwolle en Heracles, die de gewenning van kunsgras reeds hebben.

Ben ook benieuwd of het enigzins consequenties heeft vwb aantrekken nieuwe spelers, daar de uitstraling van de hele club en geweldige sfeer in ons prachtige oude volksstadion natuurlijk doorslaggevend is.

Edit: mijn weekend is gruwlijk verpest.
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

SCC-J

Een volksclub op kunstgras  ;( ;( 

Clint

Citaat van: Cambuur Liwwadden op mei 18, 2013, 10:23:01
Lezende het stukje in de LC van vandaag zal een ieder de keuze voor kunstgras op dit moment voor Cambuur begrijpen.   puur een financieële doorslaggevende keuze.   

Ik kan het mij wel voorstellen. ik vind het ook niks om te voetballen op plastic maar het is even niet anders. De kosten voor veldverwarming zijn gewoon te hoog in dit stadium. We moeten wel op de centen blijven passen. Voor dat geld kun je dan ook je selectie versterken. Dat vind ik belangrijker. Dan nog maar even op ouwe banden spelen en dan straks in een nieuw stadion weer lekker op echt gras.

Dokkumer

 :thumbsup
En dan wel mét veldverwarming..

Ronnie tng

 ;( ;( ;( Wat een kut besluit!! Ik had gehoopt dat we hier nooit maar dan ook nooit meer kunstgras zouden krijgen.