Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

sccambuurlwdd

Citaat van: papier op januari 18, 2016, 10:11:58
Dat zal wel de echte reden zijn inderdaad, laten we noord dus maar sluiten bij de eerstvolgende thuiswedstrijd want deze insider zal ook wel weten dat er word gesprongen op 'en wie niet springt die is een boer'. Net zulke grote onzin als een complot van de knvb tegen Cambuur. Hou toch op met die onzin.

Neem het met een korreltje zout joh ;)

SCC

Alleen maar positief te noemen, dat Gerard Bos op deze manier even de gemeente en haar eeuwige gekontjesdraai eens goed op haar plek zet.

Dokkumer

Citaat van: SCC op januari 18, 2016, 10:18:36
Alleen maar positief te noemen, dat Gerard Bos op deze manier even de gemeente en haar eeuwige gekontjesdraai eens goed op haar plek zet.
Juust! Vond het juist heel treffend geschreven en ik hoop dat iedereen zich bewust is van het feit dat er wat moet gebeuren. Is het niet om de slechte staat van het stadion, dan maar om het belang van de club voor de stad en omgeving!

hobbes

Citaat van: SCC op januari 18, 2016, 10:18:36
Alleen maar positief te noemen, dat Gerard Bos op deze manier even de gemeente en haar eeuwige gekontjesdraai eens goed op haar plek zet.

Zo las ik het ook hoor.

mario

Citaat van: papier op januari 18, 2016, 10:11:58
Dat zal wel de echte reden zijn inderdaad, laten we noord dus maar sluiten bij de eerstvolgende thuiswedstrijd want deze insider zal ook wel weten dat er word gesprongen op 'en wie niet springt die is een boer'. Net zulke grote onzin als een complot van de knvb tegen Cambuur. Hou toch op met die onzin.

Helaas, zit in het verhaal van Gerard Bos wel een kern van waarheid.
Niet dat de tribune nu direct op instorten staat maar na iedere tsunami neemt het aantal haarscheurtjes in de fundering wel toe.
Op advies van een 3e partij is idd aangegeven de tsunami zo weinig mogelijk te draaien.

Unify

Citaat van: mario op januari 18, 2016, 12:30:43
Helaas, zit in het verhaal van Gerard Bos wel een kern van waarheid.
Niet dat de tribune nu direct op instorten staat maar na iedere tsunami neemt het aantal haarscheurtjes in de fundering wel toe.
Op advies van een 3e partij is idd aangegeven de tsunami zo weinig mogelijk te draaien.

Ik vind het alleen maar goed dat het richting de partijen is die de boel tegenhouden!
Druk ze maar eens met de neus op de feiten en vertel ze maar eens wat de gevolgen kunnen zijn als je altijd maar blijft afwachten.
Het stadion zal alleen maar minder worden en dus op ten duur onveiliger...

sunderland

Ik ken iemand die 2 jaar terug mee onderzoek heeft gedaan naar de kwaliteit van de tribune Zuid en Oost en hij gaf aan dat het maar goed was dat ze niet zo groot waren en dat hij daar zelf niet zo snel zou gaan zitten

twingo

Ik ben altijd zo nieuwsgierig wie dat zijn die de boel tegenhouden Je zal de gemeente wel bedoelen als er een gedegen financieel onderbouwd plan is zullen die wel de laatste zijn om het tegen te houden.Het grote probleem is dat er geen winkels mogen komen en waarschijnlijk is dat terecht meer concurrentie kan de binnenstad niet aan een bioscoop dan lijkt mij niet verstandig met al de nieuwe Pathé naast de Harmonie, dan blijft er weinig over kantoren in Leeuwarden geen behoefte aan staat al te veel leeg.Het moet dus wel betaalbaar blijven je kunt Cambuur niet opzadelen met een huurprijs die dkv betaald 3 miljoen per jaar bijna de helft van onze begroting.

oostside

Tegen DKV bij de 4-1 (hakbal B) voor ons stort de noord tribune in!  :clint

Nightmarelwd

Kunnen nog jaren mee met de noordtribune. Er springt al maanden niemand meer.  :y
MI-Sider for Life

Lore

Citaat van: sunderland op januari 18, 2016, 13:50:28
dat hij daar zelf niet zo snel zou gaan zitten

Mooi, ik vand al die zittende mensen ook niets!

Lore

Citaat van: twingo op januari 18, 2016, 14:37:31
Ik ben altijd zo nieuwsgierig wie dat zijn die de boel tegenhouden Je zal de gemeente wel bedoelen als er een gedegen financieel onderbouwd plan is zullen die wel de laatste zijn om het tegen te houden.Het grote probleem is dat er geen winkels mogen komen en waarschijnlijk is dat terecht meer concurrentie kan de binnenstad niet aan een bioscoop dan lijkt mij niet verstandig met al de nieuwe Pathé naast de Harmonie, dan blijft er weinig over kantoren in Leeuwarden geen behoefte aan staat al te veel leeg.Het moet dus wel betaalbaar blijven je kunt Cambuur niet opzadelen met een huurprijs die dkv betaald 3 miljoen per jaar bijna de helft van onze begroting.

Daar ben ik het pertinent mee oneens. Het is niet aan de overheid om te bepalen wat goed ondernemerschap is. Als de binnenstad niet mee kan komen met nieuwe winkels op andere locatie, dan zijn ze niet concurrerend en moet de vlag uit voor de ondernemers die dat wel zijn. Die hebben hun zaken beter voor elkaar en zullen dus een grotere bijdrage aan de economie leveren. De overheid beschermd nu de verkeerde ondernemers.

Daarnaast denk ik niet dat de gemeente mijn concurrenten zal verbieden om zich in onze stad te vestigen. Kan iemand mij uitleggen waarom horeca en retailers wel beschermd moet worden en zakelijke dienstverlening niet?

Wat betreft de leegstaande kantoren ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ik zou graag willen verhuizen met mijn bedrijf, want wij hebben veel meer ruimte nodig. Het is alleen lastig om moderne kantoorruimte te vinden aan de haak. Er staan veel panden leeg als het oude essentkantoor, maar dat is echt hopeloos verouderd. Cambuur mag mij bellen als zij moderne kantoorruimte gaan aanbieden!

El Ma-kri-niii

Citaat van: Lore op januari 18, 2016, 18:34:54
Daar ben ik het pertinent mee oneens. Het is niet aan de overheid om te bepalen wat goed ondernemerschap is. Als de binnenstad niet mee kan komen met nieuwe winkels op andere locatie, dan zijn ze niet concurrerend en moet de vlag uit voor de ondernemers die dat wel zijn. Die hebben hun zaken beter voor elkaar en zullen dus een grotere bijdrage aan de economie leveren. De overheid beschermd nu de verkeerde ondernemers.

Daarnaast denk ik niet dat de gemeente mijn concurrenten zal verbieden om zich in onze stad te vestigen. Kan iemand mij uitleggen waarom horeca en retailers wel beschermd moet worden en zakelijke dienstverlening niet?
Ik ben het met je eens. Helaas staat het eigen belang van de gemeente voorop. Zij willen graag een binnenstad met veel winkels en horecazaken, omdat toeristen en dagjesmensen hier op afkomen. Er is geen toerist die op een florerend accountantsbureau af komt.

JurjenS7

De gemeente kan invloed hebben door met bestemmingsplan van panden en locaties te spelen, maar kan inderdaad niet iets tegenhouden als er teveel concurrentie ontstaat. Concurrentie is juist goed voor de burger, omdat bedrijven hun producten goedkoper en kwalitatief hoger aanbieden (dit is bij bioscopen niet anders).
Volgens mij wacht de gemeente nu op cambuur zelf om de commercie in en rondom het stadion in te vullen, hierop heeft de gemeente 0 invloed.

Wat betreft de vertraging atm: Ik kan mij voorstellen dat bepaalde (niet alle) bedrijven eerst willen afwachten of cambuur zich dit jaar handhaaft, omdat dit de kans aanzienlijk vergroot dat zij hun bedrijf in een eredivisiestadion hebben. Iets wat natuurlijk meer inkomsten zal genereren.
Het kan ook zijn dat bepaalde partijen bedingen dat als cambuur degradeert, er een lager bedrag wordt betaald. Dan zou het voor cambuur uitkunnen om het proces opzettelijk iets te vertragen zodat zij een betere onderhandelingspositie hebben bij handhaving. dit zijn slechts aannames van mijn kant, maar wel realistische

twingo

Natuurlijk heeft de gemeente zijn voorkeuren en terecht wat heb je aan een verpauperde binnenstad dat trekt geen bezoekers en toeristen, er komen bij Cambuur maximaal 170.000 toeschouwers de binnenstad krijgt veel meer bezoekers.Het zou een mooi zootje worden als iedereen die een idee heeft ergens maar een winkelcentrum kan beginnen net als in sommige steden b.v.Assen die bij het circuit een outlet willen beginnen terwijl de binnenstad een grote leegstand heeft.Het zelfde is in Leeuwarden ook het geval het plein afsluitend gebouw staat voor de helft leeg doe daar eerst maar wat aan.Ik gun Cambuur een mooi stadion maar het moet financieel wel gezond blijven de ontwikkelaar van het Roda Jc stadion hebben dat gedaan in een andere tijd en is het niet zo dat Roda jc feitelijk de huur niet meer kan betalen.