Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: DK op december 29, 2015, 17:54:38
dat klopt, maar ik denk dat als ze het achter de WTC niet rond krijgen ze toch naar een alternatief moeten zoeken...

Enige tijd geleden zei iemand hier dat ze de business case bijna vol hebben voor bij het WTC.

Lore

Citaat van: Marc S op december 29, 2015, 19:35:53
Enige tijd geleden zei iemand hier dat ze de business case bijna vol hebben voor bij het WTC.

Sterker nog: op hoofdlijnen hadden zij dat vorig jaar al! Er kan natuurlijk van alles zijn verandert nadien, maar ik zou erg verbaasd zijn als het niet WTC wordt!

Spine

We gaan definitief naar de Zuidlanden.  :devil
Houd nou eens op over die locatie. Het wordt het terrein van Schuurmans. Kappen nu met die luchtfietsverhalen.

poelie-lwd

Citaat van: Spine op december 30, 2015, 09:56:59
We gaan definitief naar de Zuidlanden.  :devil
Houd nou eens op over die locatie. Het wordt het terrein van Schuurmans. Kappen nu met die luchtfietsverhalen.

U was me net voor. Dank!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: Spine op december 30, 2015, 09:56:59
We gaan definitief naar de Zuidlanden.  :devil
Houd nou eens op over die locatie. Het wordt het terrein van Schuurmans. Kappen nu met die luchtfietsverhalen.

:y :y

Destroyer

 :0= Kom maar op met dat nieuws!!!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

fred

Leeuwarden krijgt mogelijk twee nieuwe bioscopen. De ene, van Pathé, bij de Harmonie. De andere, van de JT-keten, in het nieuwe Cambuurstadion, als dat doorgaat.

Dat vertelt Hessel Meijer van projectontwikkelaar Wyckerveste, die bezig is met de plannen voor nieuwbouw voor Cambuur aan de westkant van de stad.

Eind december zou de beslissing vallen of de nieuwbouw doorgaat of niet, maar dat is met een kwartaal uitgesteld. ,,Er is een financieel plan dat haalbaar is, er zijn rekenmodellen en er is een architect, maar een aantal zaken is nog niet ingevuld. Daar

(verder kon ik het niet lezen)

Bron:LC

Lore

Citaat van: fred op januari 05, 2016, 08:02:36
Leeuwarden krijgt mogelijk twee nieuwe bioscopen. De ene, van Pathé, bij de Harmonie. De andere, van de JT-keten, in het nieuwe Cambuurstadion, als dat doorgaat.

Dat vertelt Hessel Meijer van projectontwikkelaar Wyckerveste, die bezig is met de plannen voor nieuwbouw voor Cambuur aan de westkant van de stad.

Eind december zou de beslissing vallen of de nieuwbouw doorgaat of niet, maar dat is met een kwartaal uitgesteld. ,,Er is een financieel plan dat haalbaar is, er zijn rekenmodellen en er is een architect, maar een aantal zaken is nog niet ingevuld. Daar

(verder kon ik het niet lezen)

Bron:LC

Dat had ik al verwacht. De enige overlevingskans die die oude bioscopen hebben is nieuwbouw en dat past prima bij Cambuur!

Stiens

Volledige artikel:


Twee nieuwe bioscopen voor Leeuwarden


Leeuwarden krijgt mogelijk twee nieuwe bioscopen. De ene, van Pathé, bij de Harmonie. De andere, van de JT-keten, in het nieuwe Cambuurstadion, als dat doorgaat.

Dat vertelt Hessel Meijer van projectontwikkelaar Wyckerveste, die bezig is met de plannen voor nieuwbouw voor Cambuur aan de westkant van de stad.

Eind december zou de beslissing vallen of de nieuwbouw doorgaat of niet, maar dat is met een kwartaal uitgesteld. ,,Er is een financieel plan dat haalbaar is, er zijn rekenmodellen en er is een architect, maar een aantal zaken is nog niet ingevuld. Daar kan ik niet meer over vertellen, want ze liggen politiek gevoelig", aldus Meijer. ,,Maar we zouden er niet nog een kwartaal langer mee bezig zijn als we er niet in geloofden."

Het nieuwe stadion, bij het WTC, is onderdeel van een nieuwbouwcomplex van 45 miljoen, met winkels en vrijetijdscentra. Het wordt zoiets als het Leisure Dome bij Roda JC in Kerkrade. Dat is ook door Wyckerveste ontwikkeld.

Een bioscoop is in de plannen een wezenlijk onderdeel: ,,zonder zo'n bioscoop zou ik zo'n leisure dome niet aandurven", aldus Meijer. Hij was daarover al in gesprek met JT Bioscopen, die 22 bioscopen in Nederland heeft.

Die gesprekken leken doorkruist te worden door Pathé, een keten met 25 bioscopen in Nederland, die een grote bioscoop bij de Harmonie gaat neerzetten. Die gaat in 2017 open. Voor nog zo'n complex met verschillende filmzalen zou in Leeuwarden geen ruimte zijn, zo vond zowel Wyckerveste als Pathé een half jaar geleden.

,,Geloof het of niet", zegt Meijer, ,,maar de plannen van JT bij het Cambuurstadion gaan desondanks door. U krijgt dan in Leeuwarden op twee plekken bioscopen van de twee grootste ketens van Nederland."

Beide ketens, onderstreept hij, zijn op de hoogte van elkaars plannen. ,,We zullen zien wat er gaat gebeuren."

Bron: LC.nl

hobbes

Weer 3 maanden wachten dus.

Galdiano

#4300
Die Leeuwarder bioscopen Tivoli en Cinema (zelfde eigenaar) zal alles op alles zetten om JT en Pathé te dwarsbomen.

De Leeuwarder bioscopen hebben jarenlang geen vernieuwing doorgevoerd en zien nu aankomen dat ze wellicht failliet gaan als JT en Pathe met allemaal vernieuwde technieken gaan komen.

Ik zeg eigen schuld dikke bult! Als ondernemer moet je durven te investeren, stilstand is achteruitgang. Genoeg film liefhebbers gaan nu avondje uit naar Groningen voor de film.
Die blijven straks in Leeuwarden, wat ook weer beter is voor de Leeuwarder retail en horeca branche. Daarnaast draaien bioscopen weer steeds meer omzet en krijgen ze steeds meer bezoekers.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Pielkebuus


John Hiatt

Eerst maar eens boycot van de lokale PvdA en CDA.

vialli

Het ligt politiek gevoelig, nou dan weet je het wel.
Ja, die wethouder Deinum moest zonodig een bioscoop bij de harmonie maar dat was alleen om de Cambuurplannen te boycotten en de zaak te vertragen, en dat is aardig gelukt.
Ze moeten zo langzamerhand met de WAARHEID komen, ook van Cambuurzijde.

michello

Zonder die bioscoop zou dhr Meijer er ook niet ingestapt zijn, als je dat zo tussen de regels doorleest. Als dit doorgaat dan is het einde verhaal Tivoli/Cinema. Dat kan bijna niet anders.
Dan staat er nog dat het financiële plaatje haalbaar is, dat lijkt mij in ieder geval positief, dan zou het kunnen betekenen dat de gemeente om andere reden nog niet akkoord is, maar welke?