Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: michello op januari 05, 2016, 11:44:18
Zonder die bioscoop zou dhr Meijer er ook niet ingestapt zijn, als je dat zo tussen de regels doorleest. Als dit doorgaat dan is het einde verhaal Tivoli/Cinema. Dat kan bijna niet anders.
Dan staat er nog dat het financiële plaatje haalbaar is, dat lijkt mij in ieder geval positief, dan zou het kunnen betekenen dat de gemeente om andere reden nog niet akkoord is, maar welke?

Als Cinema/Tivoli gaat procederen komt het stadion er niet ben ik bang.
Gemeente is veel te bang, en wil iedereen tevreden houden.
Daarnaast kan het zomaar zijn, dat er wel een grote keten oren heeft naar Cambuur boulevard, maar dat dit in eerste instantie niet op de gedooglijst stond/staat.

Ik ben bang dat dit een gebed zonder eind gaat worden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Destroyer

Citaat van: Galdiano op januari 05, 2016, 11:06:09
Die Leeuwarder bioscopen Tivoli en Cinema (zelfde eigenaar) zal alles op alles zetten om JT en Pathé te dwarsbomen.

De Leeuwarder bioscopen hebben jarenlang geen vernieuwing doorgevoerd en zien nu aankomen dat ze wellicht failliet gaan als JT en Pathe met allemaal vernieuwde technieken gaan komen.

Ik zeg eigen schuld dikke bult! Als ondernemer moet je durven te investeren, stilstand is achteruitgang. Genoeg film liefhebbers gaan nu avondje uit naar Groningen voor de film.
Die blijven straks in Leeuwarden, wat ook weer beter is voor de Leeuwarder retail en horeca branche. Daarnaast draaien bioscopen weer steeds meer omzet en krijgen ze steeds meer bezoekers.

Het is wel duidelijk dat T&C bioscopen meer last van Pathe dan bioscopen bij Cambuur stadion zal krijgen. Je moet begrijpen dat het entertainment wat bij het nieuwe stadion op een veel breder publiek (lees groter deel van Friesland) wordt gemikt. Daar liggen kansen door de nieuw aangelegde infrastructuur om de stad en de ruime parkeerfaciliteiten.

In Leeuwarden denkt men vaak aan calimero gedrag, maar ga nu eens na dat men elkaar nu kan ook versterken. Leeuwarden zal een metropool van Friesland worden waarbij in de toekomst steden als Drachten, Heerenveen en Sneek steeds meer problemen krijgen om dit te exploiteren.

Ik zie nog steeds geen problemen als er duidelijke communicatie en een gevarieerd programma in dei bioscopen komt.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Montana


SCC-J

Citaat van: Galdiano op januari 05, 2016, 11:06:09
Genoeg film liefhebbers gaan nu avondje uit naar Groningen voor de film.

Waar haal je die wijsheid vandaan?

fred

Ik blijf erbij, die nieuwe tempel had gewoon bovenop die 11steden hal gemoeten. 2 vliegen in 1 klap, gelijk veldverwarming etc door de ijshal....

666

Citaat van: SCC-J op januari 05, 2016, 13:40:08
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Ik weet niet waar hij die wijsheid vandaan heeft, maar ik ken mensen in mijn omgeving die graag naar een IMAX gaan of naar een Pathe. Deze mensen gaan dan naar Groningen of Amsterdam en eten en drinken daar ook in die steden.

Ik denk dat er toch wel een behoefte voor is (al heb ik deze niet onderbouwt doormiddel van een gedegen onderzoek  :D )
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Oosttribune

Als ik het goed lees en ook her en der geluiden hoor zou het zomaar kunnen zijn dat JT bioscopen de nieuwe eigenaar gaat worden van Cinema/Tivoli en daarmee naar WTC verhuisd als concurrent van Pathe, gevolg leegstand in het centrum, dat wil Deinum vast niet.

In Hoorn vormen ze naast van der valk met Flamingo casino een combinatie. Stel dat ze daar hier ook willen.. dat gaat de raad niet leuk vinden met Holland Casino honderd meter verderop.


Lore

Citaat van: Oosttribune op januari 05, 2016, 14:10:09
Als ik het goed lees en ook her en der geluiden hoor zou het zomaar kunnen zijn dat JT bioscopen de nieuwe eigenaar gaat worden van Cinema/Tivoli en daarmee naar WTC verhuisd als concurrent van Pathe, gevolg leegstand in het centrum, dat wil Deinum vast niet.

In Hoorn vormen ze naast van der valk met Flamingo casino een combinatie. Stel dat ze daar hier ook willen.. dat gaat de raad niet leuk vinden met Holland Casino honderd meter verderop.

Ik dacht eerder ook dat het zou gaan om de binnenstad bioscopen. Maar waarom zou je die willen overnemen? Er is zo goed als niets geïnvesteerd in de laatste jaren. Wat zouden die bioscopen nog voor waarde hebben?

moodygrunn

Ik ben groot voorstander van een nieuw stadion, maar dit zinnetje vind ik toch wat beangstigend:

,,zonder zo'n bioscoop zou ik zo'n leisure dome niet aandurven", aldus Meijer. Hij was daarover al in gesprek met JT Bioscopen, die 22 bioscopen in Nederland heeft."

Blijkbaar valt/staat het hele gebeuren met 1 onderneming....Krijg hier wat een raar gevoel bij, zeker met de opkomst van Netflix en andere streamingdiensten. Als die zometeen ook de nieuwste films uit mogen zenden dan hebben de bioscopen (en dus ons stadion) een probleem.
In Henk en Sandor we trust

Viper

Citaat van: moodygrunn op januari 05, 2016, 14:26:51
Krijg hier wat een raar gevoel bij, zeker met de opkomst van Netflix en andere streamingdiensten. Als die zometeen ook de nieuwste films uit mogen zenden dan hebben de bioscopen (en dus ons stadion) een probleem.

Ja, maar als je dit dan weer leest:

Heel goed jaar voor Nederlandse bioscopen

2015 was een heel goed jaar voor bioscopen. Het aantal mensen dat naar de film ging is in tientallen jaren niet zo hoog geweest. In totaal werden er meer dan 32 miljoen bezoekjes aan de bioscoop gebracht. Dat is 7 procent meer dan in 2014.

Bron: NOS

(Abe Lenstrastadion niet meegerekend, anders was het een rampjaar)

Bascambuur

Als ik alles zo lees krijg ik soms het idee dat we in een communistische staat leven. Wie is in hemelsnaam Henk Deinum dat hij bepaalt wat er wel en niet geopend wordt in Leeuwarden? Hou alsjeblieft op met dat linkse overheidsgelul.

Lore

Citaat van: moodygrunn op januari 05, 2016, 14:26:51
Ik ben groot voorstander van een nieuw stadion, maar dit zinnetje vind ik toch wat beangstigend:

,,zonder zo'n bioscoop zou ik zo'n leisure dome niet aandurven", aldus Meijer. Hij was daarover al in gesprek met JT Bioscopen, die 22 bioscopen in Nederland heeft."

Blijkbaar valt/staat het hele gebeuren met 1 onderneming....Krijg hier wat een raar gevoel bij, zeker met de opkomst van Netflix en andere streamingdiensten. Als die zometeen ook de nieuwste films uit mogen zenden dan hebben de bioscopen (en dus ons stadion) een probleem.

Ja, ik vond dat ook wel een beetje een spannende zin. Aan de andere kant nemen aan dat er al contracten zijn getekend, anders is het plan niet onderbouwd. En als het stadion er eenmaal staat dan is het niet meer het probleem van Cambuur wat er met de bioscopen gebeurd, want Cambuur is niet eigenaar van het stadion.

Ook ben ik niet echt bang voor de concurrentie van o.a. Netflix. Je gaat in mijn ogen meer voor de belevenis, dan voor de film naar de bioscoop.

058-4life

Wat mij betreft mogen de bioscopen die we nu hebben de deuren wel sluiten. Ik zelf kwam er toch al niet meer vanwege de vreselijke stoelen, gedateerde techniek en het subtropische klimaat binnen.

Destroyer

Citaat van: Viper op januari 05, 2016, 14:40:19
Ja, maar als je dit dan weer leest:

Heel goed jaar voor Nederlandse bioscopen

2015 was een heel goed jaar voor bioscopen. Het aantal mensen dat naar de film ging is in tientallen jaren niet zo hoog geweest. In totaal werden er meer dan 32 miljoen bezoekjes aan de bioscoop gebracht. Dat is 7 procent meer dan in 2014.

Bron: NOS

(Abe Lenstrastadion niet meegerekend, anders was het een rampjaar)

Nog recenter:


05 januari 2016 13:52
Bioscopen verkopen recordaantal kaartjes

De Nederlandse bioscopen hebben in 2015 een recordaantal kaartjes verkocht. Er waren bijna 33 miljoen bioscoopbezoeken, een aantal dat sinds 1967 niet meer is gehaald.

Dat hebben de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) en de Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs (NVF) bekendgemaakt.

Spectre
De groei is vooral te danken aan de grote hoeveelheid bioscoophits die in 2015 in de bioscopen te zien waren. De best bezochte films waren Spectre, Minions, Jurassic World, Fast & Furious 7 en Star Wars: The Force Awakens. Vooral die laatste titel is opmerkelijk, omdat de film in 2015 slechts twee weken te zien was.

Bijna de helft van alle bezoekers bezocht een film uit de top twintig van best bezochte titels. In totaal kwamen er in Nederland vorige jaar 369 films uit in de bioscopen.

De drie best bezochte films trokken allemaal meer dan 1 miljoen bezoekers. Het komt maar zelden voor dat zoveel films die mijlpaal passeren. Spectre trok zelfs meer dan 2 miljoen bezoekers.


Bron RTL4.



En ja.... De Tivoli en Cinema zien er nog steeds hetzelfde uit als 15 jaar gelden. Oude meuk!!!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: 058-4life op januari 05, 2016, 18:43:21
Wat mij betreft mogen de bioscopen die we nu hebben de deuren wel sluiten. Ik zelf kwam er toch al niet meer vanwege de vreselijke stoelen, gedateerde techniek en het subtropische klimaat binnen.

Echt subtropisch? Man, ik miet wat vaker gaan