Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

kgscc

Citaat van: papier op mei 08, 2013, 05:59:10
In Zwolle hebben ze dit seizoen ook een noodtribune staan, ziet er ook een stuk beter uit. Kleur van de stoeltjes maakt me niet veel uit, als het mooi vol zit zie je er toch niks van.
Bij Zwolle kom je toch van de achterkant op de tribune, daardoor kunnen er noodtribunes staan. Hier is geen ruimte vanwege de trappen, op Oost na dan.

kgscc

Citaat van: Andre-Lwd op mei 08, 2013, 09:59:08
Die stoeltjes op Oost zien er niet uit nee, maar zitten wel een stuk beter dan de stoeltjes op West etc.

Iedereen die op Oost zit dan maar een geel of blauw shirt aan laten doen :P

Treb

Citaat van: kgscc op mei 08, 2013, 16:53:27
Bij Zwolle kom je toch van de achterkant op de tribune, daardoor kunnen er noodtribunes staan. Hier is geen ruimte vanwege de trappen, op Oost na dan.

Er is genoeg ruimte tussen West en het veld.. de trappen naar West toe lopen schuin, vanaf daar kun je een tribune bouwen naar het veld toe. Als je daar dan zit, loop je voor de tribune langs naar je plekje. Zoiets.

op Oost moet het helemaal mogelijk zijn om de tribune naar het veld toe te trekken. Zo creëer je 1000 plaatsen extra, als het niet meer is.

Destroyer

Ik zou zeker ook van dit soort nood tribunes bouwen voor extra capaciteit. West moet makkelijk kunnen. Zou van Zuid staan tribune maken.  BCC zouden ze ook uitbreiden volgens mij.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Citaat van: piene hassus op mei 08, 2013, 16:44:04
Is foebal niet un bredere breedtesport dan skaatsen?
Folges de gemeente Liwwadden is alles hier breedtesport. Probleem út de wereld dus :D

Westerpark

Citaat van: 666 op mei 08, 2013, 13:48:34

Ik hoorde volgens mij de burgemeester en consorten eerder al zeggen dat geld van de provincie niet naar het cambuurstadion mag gaan ivm europese regels (verkapte staatssteun). Waarom wel naar een ijshal???? Kan iemand dat uitleggen??

Heeft te maken met dat Cambuur commercieel is en de Ijshal niet dergelijke doeleinden heeft.
Hetzelfde verhaal als wat er in Eindhoven met PSV dus wel gebeurd is.
Neemt niet weg dat gemeente op andere wijze tegemoed kan komen, bijvoorbeeld door bevordering van bedrijvigheid icm stadionplannen en industriegebied de Zwette.

papier

Citaat van: kgscc op mei 08, 2013, 16:53:27
Bij Zwolle kom je toch van de achterkant op de tribune, daardoor kunnen er noodtribunes staan. Hier is geen ruimte vanwege de trappen, op Oost na dan.

Toen met de play offs tegen Roda was er wel ruimte voor, die ruimte zal er nu dus ook nog wel zijn

666

Citaat van: Westerpark op mei 08, 2013, 23:51:29
Heeft te maken met dat Cambuur commercieel is en de Ijshal niet dergelijke doeleinden heeft.
Hetzelfde verhaal als wat er in Eindhoven met PSV dus wel gebeurd is.
Neemt niet weg dat gemeente op andere wijze tegemoed kan komen, bijvoorbeeld door bevordering van bedrijvigheid icm stadionplannen en industriegebied de Zwette.

Oké bedankt, ik had al een vermoeden dat het in die richting zou zitten. Ik krijg alleen een raar gevoel als een Thialf niet als commercieel gezien wordt.. misschien balanceren die wel op het randje van wel of niet, maar als je alle activiteiten ziet dan komt het wel heel erg commercieel over. Misschien moet Brussel daar maar eens een kijkje nemen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Bascambuur

Misschien moet de Europese Commissie zich eens bezig houden met de honderden miljoen euro's schuld die de Spaanse clubs hebben. Die worden gefinancierd door de Spaanse banken en deze worden gered met ons geld.   :R

Ronald

Als je gebruik gaat maken van bepaalde technieken kan je volgens mij subsidies aanvragen. Bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak van de tribunes, regenwater opvang voor de douches, wasmachines en de wc's hergebruik van het douchewater voor de wc's. Aardwarmte voor de verwarming van de binnenkant en eventueel van het veld. Het gebruik van duurzame en milieu vriendelijke materialen met de bouw van het stadion. Als je er voor gaat zorgen dat je een klimaatneutraal stadion gaat bouwen wat uniek is in zijn soort, dan kan je volgens mij zelfs bij de eu subsidies aanvragen. Ik weet niet wat de mogelijkheden precies zijn, maar in elke wet zitten wel wat mazen waar je tussendoor kan glippen zonder dat ze je wat kunnen maken

Daddy T.

Citaat van: Westerpark op mei 08, 2013, 23:51:29
Heeft te maken met dat Cambuur commercieel is en de Ijshal niet dergelijke doeleinden heeft.

Dus moet je beide samen onderbrengen op 1 locatie zodat je gebruik kunt maken van de subsidie voor de IJshal (zo deed SCH dat met dat sportstad project). De IJshal levert daarnaast warmte vanuit de koelinstallatie die je kunt hergebruiken in het stadion (b.v. veldverwarming) en moet de nieuwe IJshal er binnen 2 jaar staan ivm verouderde koelinstallatie waardoor de huidige in 2015 dicht moet. Laten wij nou ook snel een nieuw stadion willen... :thumbsup
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

0517

Thialf is ook gewoon een commercieel bedrijf heur. Echter zal de provincie en gemeente wel aandelen er in hebben? Weleens interessant om eens te onderzoeken hoe subsidie daar wel mogelijk is! 

Westerpark

Citaat van: V.A.B. op mei 09, 2013, 23:45:19
Dus moet je beide samen onderbrengen op 1 locatie zodat je gebruik kunt maken van de subsidie voor de IJshal (zo deed SCH dat met dat sportstad project). De IJshal levert daarnaast warmte vanuit de koelinstallatie die je kunt hergebruiken in het stadion (b.v. veldverwarming) en moet de nieuwe IJshal er binnen 2 jaar staan ivm verouderde koelinstallatie waardoor de huidige in 2015 dicht moet. Laten wij nou ook snel een nieuw stadion willen... :thumbsup

Hierbij moet je ook zeker niet de ontwikkelingen rondom de nieuwe wedstrijdbanen in ofwel dkv/almere/zoetermeer vergeten. Stel de verbouwing van Thialf komt er niet, wat zeer goed mogelijk is zoals in het NOS journaal van vandaag ook naar voren kwam, dan ligt het voor de hand dat men zich daar ook gaat richten op de recreanten. Serieuze concurrentie voor onze ijsbaan in dat geval.

RotterdamLeeuwarden

Blijf het heel merkwaardig vinden,
WEL geld voor dat ding in Heerenveen maar GEEN geld (lees: subsidie) voor de nieuwbouw van het Cambuurstadion.

:rodekaart :rodekaart :rodekaart :rodekaart
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dreet

Afgaande op alle berichtgeving over het nieuwe stadion kunnen we concluderen dat we ondanks alle zoethoudertjes van de afgelopen jaren ('we zijn in gesprek op een constructieve manier' e.d.) nog steeds geen ene flikker zijn opgeschoten. Dat zo'n wethouder NU PAS begint over het positief staan tegenover het eventueel aanpassen van een bestemmingsplan, daar zakt je broek toch van af? Daar hadden we het vijf jaar geleden ook al over! Dat zou allang geregeld moeten zijn. Het enige waar we op kunnen hopen is komend seizoen herhaaldelijk gigantische rellen rond het oude stadion zodat de noodzaak pas écht blijkt, want dit gepannekoek leidt helemaal nergens toe.