Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: hobbes op september 07, 2015, 09:40:23
http://www.lc.nl/friesland/bond-kritisch-over-horeca-cambuur-19037953.html

Weer een mooie misleidende kop van ons dagblad. Ten eerste denk je aan de Knvb en aan het huidige stadion. Blijkt het de horeca bond die bang is voor concurrentie bij het nieuwe stadion.

Ik snap hun argument niet helemaal. Eventuele horeca ondernemers in het nieuwe stadion zouden een voordeel hebben ten opzichte van binnenstad horeca-ondernemers? Waarom dan?

Ze zouden trouwens ook kunnen denken dat een groter stadion meer publiek trekt dat na de wedstrijd een biertje komt drinken in de binnenstad.

Dit doet mij wat denken aan dat outletcentrum in Roermond. Dit heeft aanzienlijk meer publiek voor de Roermonds binnenstad opgeleverd, omdat er gewoon meer publiek naar Roermond komt.

piene hassus


El Ma-kri-niii

Ik dacht dat in de ontwikkelbrief van de gemeente stond dat er geen horeca in het nieuwe stadion mocht komen. Waar ze dus bang voor zijn is dat mensen een avondje 'leisure'  verkiezen boven een avond in het café. Ik denk dat dat meevalt, denk juist dat mensen een avondje 'leisure' combineren met een etentje of borrel in de binnenstad.

Marc S

Ik stel voor dat deze mensen lekker een communistisch land opzoeken hoeven ze zich niet druk te maken over nare dingen zoals marktwerking en concurrentie.

Spine

Citaat van: Marc S op september 07, 2015, 14:09:15
Ik stel voor dat deze mensen lekker een communistisch land opzoeken hoeven ze zich niet druk te maken over nare dingen zoals marktwerking en concurrentie.
Strak plan en de overheid betaald gewoon je stadion.

Pielkebuus

Ik zou wel eens willen weten welke ondernemers er eigenlijk tegen zijn!

yellow@ndblue

Citaat van: Pielkebuus op september 07, 2015, 14:27:11
Ik zou wel eens willen weten welke ondernemers er eigenlijk tegen zijn!

Cambuurbar lijkt me.

666

Citaat van: yellow@ndblue op september 07, 2015, 15:44:34
Cambuurbar lijkt me.

Gewoon meenemen naar het nieuwe stadion, of de kans geven om daar iets uit te baten.

En anders is het jammer maar helaas
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

yellow@ndblue

#4148
Citaat van: 666 op september 07, 2015, 15:48:13
Gewoon meenemen naar het nieuwe stadion, of de kans geven om daar iets uit te baten.

En anders is het jammer maar helaas

Vrienden club kern van Cambuur (Het Hertje) Zal keus No:1 zijn voor het nieuwe stadion denk ik zijn tevens één van de grootste sponsoren van cambuur  !  :ams :ams :ams
En zij zullen geen concurrentie van de Cambuur bar willen.

mugel

Citaat van: hobbes op september 07, 2015, 09:40:23
http://www.lc.nl/friesland/bond-kritisch-over-horeca-cambuur-19037953.html

Weer een mooie misleidende kop van ons dagblad. Ten eerste denk je aan de Knvb en aan het huidige stadion. Blijkt het de horeca bond die bang is voor concurrentie bij het nieuwe stadion.

Dit meneertje heeft een restaurantje in Grou nadat hij 20 jaar leraar is geweest bij de hotelschool. Hij mag zich nu volgens mij slechts vice-voorzitter noemen van de Koninklijke Horeca Nederland, en dan van een van de 245 afdelingen van deze onduidelijke organisatie... Mannetje heeft ook al kritiek geuit over Harmoniekwartier en maakt hier zijn werk van omdat hij kennelijk niet veel te doen heeft met zijn toko in Grou. Nu ook weer kritiek over de plannen van een nieuw Cambuur-stadion terwijl nog niets definitief is. Ok, deze meneer doet zijn werk en staat in zijn lullige functie van het KHN in zijn recht.

Erger is dat LC dit klakkeloos plaatst zonder enig onderzoek. Ik heb onze lokale krant allang geboycot, maar ik hoop dat iedereen die dat leest ook doet en dit verspreidt. LC is geen waardige krant/media in onze stad!

Pielkebuus


Treb

Citaat van: Pielkebuus op september 15, 2015, 14:57:56
DUURT LANG!! :O :O :O :O :O :O

Staat al lang vast dat het stadion er niet gaat komen.
Gemeente hoopt dat Cambuur zsm degradeert, zijn ze van dit lastige probleem ook af.

Er zal ALTIJD ruis op de lijn zijn.. dan tekent die protest aan, dan weer die. Geloof me, Piter Wilkens heeft niet voor niets dat liedje gemaakt.

Nightmarelwd

Citaat van: Treb op september 15, 2015, 15:55:20
Staat al lang vast dat het stadion er niet gaat komen.
Gemeente hoopt dat Cambuur zsm degradeert, zijn ze van dit lastige probleem ook af.

Er zal ALTIJD ruis op de lijn zijn.. dan tekent die protest aan, dan weer die. Geloof me, Piter Wilkens heeft niet voor niets dat liedje gemaakt.

Stadion komt er wel of we Eredivisie of JL spelen.
MI-Sider for Life

moodygrunn

http://www.cambuurfront.nl/nieuws/15480/-we-crossen-in-een-oude-fiat-panda-over-de-snelweg-die-begeeft-het-een-keer-.html

SC Cambuur raakt niet in paniek na de matige seizoensstart. Algemeen directeur Ard de Graaf beseft dat het tot 2018 overleven wordt voor de club uit Leeuwarden. Vanaf dan wil SC Cambuur een nieuw stadion met circa vijftienduizend toeschouwers.
"Het klopt dat er al jaren wordt gesproken over een nieuw stadion, maar wij hebben er alle geloof in dat het er in 2018 daadwerkelijk staat", zegt De Graaf in VI. "Projectontwikkelaars zijn inmiddels druk bezig conceptplannen te ontwikkelen. En ook de gemeente is volop betrokken bij de plannen. Nog dit jaar hopen we op een concrete beslissing. En dat moet ook wel. Want Cambuur is in alles Eredivisie-waardig, behalve qua accommodatie."
De Graaf hoopt dat in 2017 wordt begonnen met de bouw van het nieuwe stadion. Tot die tijd verwacht de algemeen directeur degradatievoetbal in Leeuwarden. "Daar kun je wel van uitgaan met de, op Excelsior en De Graafschap na, laagste spelersbegroting van de Eredivisie (2,3 miljoen euro, red.)", geeft hij aan. "Clubs als NEC of Roda JC halen ons na een jaartje Eerste Divisie weer doodleuk in op de financiële ladder. Daarom zijn we heel reëel wat onze kansen betreft. Natuurlijk is er ons alles aan gelegen in de Eredivisie te blijven, maar we gaan financieel geen onverantwoorde risico's nemen."
De Graaf rekent op steun van de gemeente. "Onze toekomst valt of staat niet met een eventuele degradatie, wel met het uitblijven van een nieuw stadion", meent hij. "Nog langer moeten spelen in het huidige onderkomen, dat voor de Eerste Divisie eigenlijk al niet meer door de beugel kan, is vragen om problemen. We crossen in een oude Fiat Panda over de snelweg. En ik voorspel je, die begeeft het een keer. Ik hoop en ga ervan uit dat de gemeente dat inziet."                   
               
In Henk en Sandor we trust

Destroyer

Tsja, ben benieuwd. Niet echt veel nieuws.
** Poolwinner 18/19 - 21/22