Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

#3975
Laat die Wyb Feddema zich eerst maar eens richten op zijn eigen kapsalon!
Triest figuur. Als ik dit zo hoor is het alleen de PVDA die alles wel best vindt, maar de rest heeft schijt aan het nieuwe stadion.

Gerard Bos, is een realist en verwoord het gewoon goed.
Echter is de dwaas van een Kloosterman weer aan het stoken. Als die ooit met pensioen gaat, hou ik mijn hart vast, want er staat al iemand achter hem die hem maar wat graag op wil volgen. Stageloper Smid!  :R
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Vakje 9

Leeuwarden is positief over plan Cambuurstadion
Leeuwarden - De gemeenteraad van Leeuwarden staat bijna unaniem positief tegenover een nieuw stadion bij het WTC Expo in Leeuwarden. Dat bleek gisteravond toen de gemeenteraad voor het eerst in het openbaar over de voorgenomen verhuizing van Cambuur sprak. Alleen de fractie van de FNP was erg voorzichtig.
De gemeenteraad stelde wel de nodige eisen. Zo mag er geen overheidsgeld in het nieuwe stadion gestoken worden, iets waar voetbalclub Cambuur en de projectontwikkelaar ook geen rekening mee houden. En de commerciële functies in het nieuw te bouwen voetbalstadion mogen de binnenstad niet verzwakken, stelde de gemeenteraad. En behalve een verder uitgewerkt plan voor het WTC Expo moet er ook een vergelijkbaar plan komen voor nieuwbouw op de huidige plek.
Wethouder Henk Deinum beloofde een 'gevoeligheidsanalyse' uit te laten voeren over de mogelijke effecten van de komst van bijvoorbeeld een nieuwe bioscoop bij het WTC Expo op de huidige bioscopen in de stad.
Alle partijen die zich positief uitspraken behielden zich wel het recht voor om gaandeweg het traject nog een andere afweging te maken.

( Friesch Dagblad)

Dokkumer

Citaat van: Galdiano op mei 27, 2015, 13:35:40
Laat die Wyb Feddema zich eerst maar eens richten op zijn eigen kapsalon!
Triest figuur. Als ik dit zo hoor is het alleen de PVDA die alles wel best vindt, maar de rest heeft schijt aan het nieuwe stadion.

Gerard Bos, is een realist en verwoord het gewoon goed.
Echter is de dwaas van een Kloosterman weer aan het stoken. Als die ooit met pensioen gaat, hou ik mijn hart vast, want er staat al iemand achter hem die hem maar wat graag op wil volgen. Stageloper Smid! :R

Stageloper alias schoonzoon Smid komt echt niet op de positie van Kloosterman, of hij moet als freelancer gaan schrijven. Alleen dan geef ik anderen sneller de kans. Overigens is Smidje lekker bezig met zijn dubbele pet. Copy/pasten voor een voetbalsite (welke weet ik zo ff niet meer) maar ook voor de Geeuwarder..

Len Cantello

#3978
Laat die kutpolitiek eens ophouden met die godvervloekte communistische bescherming van die kruideniers in de binnenstad. En SC Cambuur de ruimte geven om zich te ontwikkelen! Schijtziek word ik er van. Nu allemaal gejank, maar straks bij de bouwvergunning wel weer ff 2% van de bouwsom van dik 20mio op willen strijken. Bekrompen burgermannetjes. Bah!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

mugel

#3979
Kijk en oordeel zelf in plaats van te oordelen over samenvattingen van journalisten..
Dit is (voor het eerst) een openbare vertolking van onze vertegenwoordigers over ons nieuwe stadion!
Maak er gebruik van en bekijk het dan ook.
http://leeuwarden.notubiz.nl/vergadering/183479/Politiek+Podium+26-05-2015
(vanaf 58:00 tot 1:33:00)
Politici moeten kritisch zijn en rekening houden met alle belangen van Leeuwarden.
De meeste kritische vragen en opmerkingen vind ik logisch. Alleen FNP nog even overtuigen en het komt goed!  |:)

sunderland

Citaat van: Galdiano op mei 27, 2015, 13:35:40
Laat die Wyb Feddema zich eerst maar eens richten op zijn eigen kapsalon!
Triest figuur. Als ik dit zo hoor is het alleen de PVDA die alles wel best vindt, maar de rest heeft schijt aan het nieuwe stadion.

Gerard Bos, is een realist en verwoord het gewoon goed.
Echter is de dwaas van een Kloosterman weer aan het stoken. Als die ooit met pensioen gaat, hou ik mijn hart vast, want er staat al iemand achter hem die hem maar wat graag op wil volgen. Stageloper Smid!  :R
het gaat de politiek om 2018.Ze moeten wel ergens hun juppenfeest gaan vieren

Marc S

Citaat van: mugel op mei 27, 2015, 22:28:54
Kijk en oordeel zelf in plaats van te oordelen over samenvattingen van journalisten..
Dit is (voor het eerst) een openbare vertolking van onze vertegenwoordigers over ons nieuwe stadion!
Maak er gebruik van en bekijk het dan ook.
http://leeuwarden.notubiz.nl/vergadering/183479/Politiek+Podium+26-05-2015
(vanaf 58:00 tot 1:33:00)
Politici moeten kritisch zijn en rekening houden met alle belangen van Leeuwarden.
De meeste kritische vragen en opmerkingen vind ik logisch. Alleen FNP nog even overtuigen en het komt goed!  |:)

Precies, heel veel partijen zeggen gewoon logische dingen hoor. Als het niet rond komt stemmen ze niet in. Dat is iets wat me vrij logisch lijkt. Verder zien ze het als een goed project dat wel noodzakelijk is. Overigens hoeft de FNP helemaal niet overtuigd te worden, de helft +1 is voldoende, en normalitair zijn dat de partijen die onderdeel zijn van de B&W. Dat het samen komt met de culturele hoofdstad werkt inderdaad misschien wel in ons voordeel, maar daar hoeft niemand cynisch over te doen. Het is juist een groot voordeel voor het nieuwe Cambuur stadion dat CH2018 hier in Leeuwarden is.

Treb

http://www.lc.nl/friesland/cambuurbios-zit-pathe-dwars-18708233.html

De eigenaar van de lwder bioscopen bezit al zo lang ik mij kan herinneren een monopoly positie. Die ziet natuurlijk net als de uitbater van het Cambuur café z'n inkomsten slinken.


Marc S

Citaat van: Treb op juni 01, 2015, 08:56:27
http://www.lc.nl/friesland/cambuurbios-zit-pathe-dwars-18708233.html

De eigenaar van de lwder bioscopen bezit al zo lang ik mij kan herinneren een monopoly positie. Die ziet natuurlijk net als de uitbater van het Cambuur café z'n inkomsten slinken.

Schandalig dat die hier z'n monopoly kunnen hebben

Grijskijkert

Citaat van: Marc S op juni 01, 2015, 08:59:03
Schandalig dat die hier z'n monopoly kunnen hebben
Massaal die tenten boycotten :devil
IN HENK WE TRUST!!!

roepieh

Citaat van: Marc S op juni 01, 2015, 08:59:03
Schandalig dat die hier z'n monopoly kunnen hebben

het volledige artikel geeft meer duidelijkheid. Projectontwikkelaar praat met Pathe of zij naar het stadion willen. De holding van de lwd bioscopen wil ook naar het stadion en gaat de bioscopen in de binnenstad dan veranderen qua concept.

Daarnaast is er nog een andere bioscoop keten in beeld, JT.

Maar als Pathe nou meteen een IMAX gaat bouwen in het stadion, dat zou pas echt een aanvulling zijn!!

Marc S

Citaat van: roepieh op juni 01, 2015, 09:23:41
het volledige artikel geeft meer duidelijkheid. Projectontwikkelaar praat met Pathe of zij naar het stadion willen. De holding van de lwd bioscopen wil ook naar het stadion en gaat de bioscopen in de binnenstad dan veranderen qua concept.

Daarnaast is er nog een andere bioscoop keten in beeld, JT.

Maar als Pathe nou meteen een IMAX gaat bouwen in het stadion, dat zou pas echt een aanvulling zijn!!

Dat zou absoluut mooi zijn voor het stadion. Maar neemt mijn punt niet weg dat ze hier natuurlijk nooit een monopoly positie mogen hebben, dat is waardeloos voor de markt.

666

Citaat van: Marc S op juni 01, 2015, 08:59:03
Schandalig dat die hier z'n monopoly kunnen hebben

Wordt er wel eens aan de inwoners van de stad (en omstreken) gedacht? Wat willen die graag. Misschien willen de inwoners wel een Imax bioscoop met voldoende parkeergelegenheid, of een mega supermarkt die erg goed bereikbaar is ipv de ah xl. Een primark of een yankee doodle.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Treb

Citaat van: 666 op juni 01, 2015, 09:40:52
Wordt er wel eens aan de inwoners van de stad (en omstreken) gedacht? Wat willen die graag. Misschien willen de inwoners wel een Imax bioscoop met voldoende parkeergelegenheid, of een mega supermarkt die erg goed bereikbaar is ipv de ah xl. Een primark of een yankee doodle.

De middenstand heeft de macht. Alles zal worden geprobeerd tegen te houden en ik geef ze niet eens ongelijk.
De gemeente moet veel meer doen aan concurrentie in de stad. Hierdoor worden er ook betere producten geleverd/aangeboden en dat trekt weer meer mensen.

Wat denk je wat een IKEA zou doen voor de stad Leeuwarden? Hierdoor trek je zoveel meer mensen naar je stad, die gelijk even een paar uurtjes centrum meepakken. Maar ja, hier is de centrale weer op tegen. En geef ze ze eens ongelijk.

Hier ligt dus een taak voor de gemeente, maar helaas, en dat is algemeen bekend, denkt de gemeente alleen in onmogelijkheden.


Grijskijkert

Citaat van: Treb op juni 01, 2015, 10:34:34
De middenstand heeft de macht. Alles zal worden geprobeerd tegen te houden en ik geef ze niet eens ongelijk.
De gemeente moet veel meer doen aan concurrentie in de stad. Hierdoor worden er ook betere producten geleverd/aangeboden en dat trekt weer meer mensen.

Wat denk je wat een IKEA zou doen voor de stad Leeuwarden? Hierdoor trek je zoveel meer mensen naar je stad, die gelijk even een paar uurtjes centrum meepakken. Maar ja, hier is de centrale weer op tegen. En geef ze ze eens ongelijk.

Hier ligt dus een taak voor de gemeente, maar helaas, en dat is algemeen bekend, denkt de gemeente alleen in onmogelijkheden.
Over welke macht heb je het?
IN HENK WE TRUST!!!