Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: scclwd op mei 23, 2015, 16:08:07
In dit geval ben ik het 100 % eens met de lc. Niks opruiend, niets dan de waarheid.

Want jij bent dé achterban?
Area 58

moodygrunn

Citaat van: scclwd op mei 23, 2015, 16:08:07
In dit geval ben ik het 100 % eens met de lc. Niks opruiend, niets dan de waarheid.

De LC hoort journalistiek te bedrijven, niet stemming te maken. Journalistiek is m.i. dat je 2 kanten belicht van een verhaal. Op de dag dat cambuur het meest positieve stadionnieuws in de afgelopen jaren heeft kunnen melden komen zij met een eenzijdig verhaal aanzetten.
In Henk en Sandor we trust

Marc S

Citaat van: moodygrunn op mei 23, 2015, 18:21:31
De LC hoort journalistiek te bedrijven, niet stemming te maken. Journalistiek is m.i. dat je 2 kanten belicht van een verhaal. Op de dag dat cambuur het meest positieve stadionnieuws in de afgelopen jaren heeft kunnen melden komen zij met een eenzijdig verhaal aanzetten.

En dan vergeet je nog voor het gemak wie ze ondervragen. Iemand met chelsea kleding en iemand wiens inkomen er van afhankelijk kan zijn. Waardeloze journalistiek

Treb

Citaat van: Marc S op mei 23, 2015, 18:28:40
En dan vergeet je nog voor het gemak wie ze ondervragen. Iemand met chelsea kleding en iemand wiens inkomen er van afhankelijk kan zijn. Waardeloze journalistiek

En een paar oude bomen. Tja, wat verwacht je dan.

drg

Citaat van: moodygrunn op mei 23, 2015, 18:21:31
De LC hoort journalistiek te bedrijven, niet stemming te maken. Journalistiek is m.i. dat je 2 kanten belicht van een verhaal. Op de dag dat cambuur het meest positieve stadionnieuws in de afgelopen jaren heeft kunnen melden komen zij met een eenzijdig verhaal aanzetten.

Dan raken ze al die abbo's uit regio dkv kwijt, dat kost ze 80% van hun inkomen natuurlijk  :_schater

papier

Voorstanders (club/ontwikkelaars) zijn ook al ruimschoots aan bod gekomen in de LC. Nu eens de andere kant. Hoezo geen journalistiek bedrijven?

Bij de Eagles ontwikkelen ze mooi door op de huidige locatie.

wordt


En eerder behielden ze al echt gras. Dat kan hier toch ook joh.

Kunstgras

Was het maar waar dat het hier kon.. Maar ben stiekem wel een beetje jaloers op de Eagles ja..

vialli

Lakmoesproef komt nog voor Cambuur

In de beeldvorming is de nieuwbouw van de voetbalclub bij de Slauerhoffweg al in kannen en kruiken, maar de gemeenteraad is nog niet akkoord. Partijen hebben ,,een positieve grondhouding'', maar stellen ook harde eisen voor ze komende winter hun fiat willen geven.

Gisteren vergaderden politieke partijen voor het eerst in het openbaar over de verhuizing. Voor de raad staat als een paal boven water dat Cambuur eind dit jaar de financiële haalbaarheid – ook op lange termijn – zwaar moet doorrekenen.

Dit betekent ook dat er huurders moeten zijn voor de uitgestrekte nieuwe winkel- en uitgaansruimte.

De raad wil namelijk geen leegstand, zoals die bij de oplevering van het Nieuw Zaailand ontstond. ,,Wat als LEEUWARDEN Cambuur mag alleen naar het WTC-gebied, wanneer het zijn plannen tot in de puntjes heeft onderbouwd, waarschuwt de Leeuwarder gemeenteraad.

de nieuwbouw straks klaar is en er blijkt 10.000 vierkante meter leeg te staan. Wat doen we dan?'' vroeg NLP'er Wyb Feddema zich af.

D66-raadslid Frans Jan Smit vroeg om supporters goed te betrekken bij de plannen. Friso Douwstra (CDA) benadrukte dat er communicatie met omwonenden en winkeliersverenigingen nodig is, zowel op de oude als de nieuwe plek.

Cambuur zal op een heldere manier de kansen op zowel de oude als nieuwe locatie naast elkaar moeten stellen. ,,We willen ons niet in een fuik laten trekken'', waarschuwde Piet van der Wal van PAL/Groen- Links, die de oude locatie vooralsnog ook heel geschikt vindt. Ook de FNP houdt nadrukkelijk nog beide opties open.

Cambuur zal zijn eerdere lening van 750.000 euro waarschijnlijk voor de bouw hebben afgelost aan de gemeente. Dit antwoordde wethouderHenk Deinum op vragen van VVD-raadslid Harry Bevers.

LC 27 mei



Vlampiep

Dat de raad strenge eisen stelt is begrijpelijk, maar er gaan mij wel nekharen overeind staan.
Met het introduceren van Culturele hoofdstad zijn ze blind gegaan zonder dat er een financieel dekkend plan tegen over staat.
Dit stelletje uilskuikens hebben nu de ogen open en gaan vooraf al eisen stellen voordat ze van de hoed en de rand kennis hebben genomen.
Ik kan iedereen nu al aangegeven dat wij met dit stel, uiteraard wel door ons zelf gekozen omkoolen, de tijdige plannen voor nieuwbouw niet gaan halen.
Als er iets goed ligt wil de hele raad hier weer overheen pissen.

Cor

Citaat van: vialli op mei 27, 2015, 08:44:32
Lakmoesproef komt nog voor Cambuur

In de beeldvorming is de nieuwbouw van de voetbalclub bij de Slauerhoffweg al in kannen en kruiken, maar de gemeenteraad is nog niet akkoord. Partijen hebben ,,een positieve grondhouding'', maar stellen ook harde eisen voor ze komende winter hun fiat willen geven.

Gisteren vergaderden politieke partijen voor het eerst in het openbaar over de verhuizing. Voor de raad staat als een paal boven water dat Cambuur eind dit jaar de financiële haalbaarheid – ook op lange termijn – zwaar moet doorrekenen.

Dit betekent ook dat er huurders moeten zijn voor de uitgestrekte nieuwe winkel- en uitgaansruimte.

De raad wil namelijk geen leegstand, zoals die bij de oplevering van het Nieuw Zaailand ontstond. ,,Wat als LEEUWARDEN Cambuur mag alleen naar het WTC-gebied, wanneer het zijn plannen tot in de puntjes heeft onderbouwd, waarschuwt de Leeuwarder gemeenteraad.

de nieuwbouw straks klaar is en er blijkt 10.000 vierkante meter leeg te staan. Wat doen we dan?'' vroeg NLP'er Wyb Feddema zich af.

D66-raadslid Frans Jan Smit vroeg om supporters goed te betrekken bij de plannen. Friso Douwstra (CDA) benadrukte dat er communicatie met omwonenden en winkeliersverenigingen nodig is, zowel op de oude als de nieuwe plek.

Cambuur zal op een heldere manier de kansen op zowel de oude als nieuwe locatie naast elkaar moeten stellen. ,,We willen ons niet in een fuik laten trekken'', waarschuwde Piet van der Wal van PAL/Groen- Links, die de oude locatie vooralsnog ook heel geschikt vindt. Ook de FNP houdt nadrukkelijk nog beide opties open.

Cambuur zal zijn eerdere lening van 750.000 euro waarschijnlijk voor de bouw hebben afgelost aan de gemeente. Dit antwoordde wethouderHenk Deinum op vragen van VVD-raadslid Harry Bevers.

LC 27 mei

Die Wyb Feddema doet nooit iets anders dan zeiken. Had hij zelf z`n zaakjes maar eens wat beter voor elkaar

Bascambuur

Sowieso te bizar voor woorden dat de politiek en die paar winkeliers menen dat zij iets te zeggen hebben over eventuele concurrentie. Achterlijk communistisch gedachtegoed.  :R

NRG

Citaat van: Cor op mei 27, 2015, 10:32:51
Die Wyb Feddema doet nooit iets anders dan zeiken. Had hij zelf z`n zaakjes maar eens wat beter voor elkaar


Ik snap dat de meesten van jullie dat niet willen horen, maar Wyb Feddema heeft wel een punt. Wat als de ontwikkelaar een prachtig plan bedenkt, alles bouwt, en vervolgens de m2 die worden gerealiseerd om het plan rendabel te maken niet worden verhuurd. Wat dan? Er zijn voorbeelden te over van prestige projecten die nu voor een groot deel leeg staan. Denk aan de nieuwe winkelwand op het Zaailand en winkelcentrum Zaailand. Persoonlijk denk ik niet dat het zover zal komen. Achter de schermen zijn er natuurlijk al lang contacten met partijen die willen huren. Als deze zomer dat allemaal concreet word, en er staan handtekeningen op papier, dan kan de gemeenteraad dit project onmogelijk afschieten.

Cor

Citaat van: NRG op mei 27, 2015, 11:54:25

Ik snap dat de meesten van jullie dat niet willen horen, maar Wyb Feddema heeft wel een punt. Wat als de ontwikkelaar een prachtig plan bedenkt, alles bouwt, en vervolgens de m2 die worden gerealiseerd om het plan rendabel te maken niet worden verhuurd. Wat dan? Er zijn voorbeelden te over van prestige projecten die nu voor een groot deel leeg staan. Denk aan de nieuwe winkelwand op het Zaailand en winkelcentrum Zaailand. Persoonlijk denk ik niet dat het zover zal komen. Achter de schermen zijn er natuurlijk al lang contacten met partijen die willen huren. Als deze zomer dat allemaal concreet word, en er staan handtekeningen op papier, dan kan de gemeenteraad dit project onmogelijk afschieten.

Ik ken Wyb niet anders die altijd commentaar heeft. Toen de huizen waar ik ben komen te wonen nog niet eens gebouwd waren maakte hij zich al druk om het zicht vanaf de rondweg richting mogelijke schuttingen. Deze man denkt niet in kansen, behalve wanneer het hem uitkomt.

hobbes

En het is de vraag wie er verantwoordelijk voor de lege vierkante meters is. Als Cambuur alleen maar huurder is zal de projectontwikkelaar er toch niet eerder aan beginnen dan wanneer de boel dekkend is.

Collingwood

LC en FD doen beide verslag van dezelfde gemeenteraadsvergadering:

LC: 'Raad stelt harde eisen aan Cambuur'
FD: 'Leeuwarden is positief over plan Cambuurstadion'

Tsja, het verschil in toon is dan toch behoorlijk duidelijk. Beide titels zijn waar, maar het is maar net waar je de meeste nadruk op legt/wilt leggen.
Kalmte alleen kan u redden.