Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur123

Zou prachtig zijn als er dingen van dit stadion toch een soort van meegenomen kunnen worden naar het nieuwe stadion. De kenmerkende lampen bijvoorbeeld, wel nieuw maar dan wel echt het zelfde type. Verder de muur die we nu kennen bij de ingang van noord met oude helden (Siepie staat er bijvoorbeeld op). Gewoon proberen de geschiedenis met je mee te nemen.
Daarnaast zou een eigen variant van de Gelb(blauwe) Walle (Dordmunt, en wel wat kleiner natuurlijk) heel gaaf zijn. Als er zoiets gecreëerd zou worden ben ik heel tevreden.

Toen de Arena de vervanger werd van het oude stadion van Ajakkes was hij super sfeerloos, pas na 10 jaar kwam er weer wat sfeer daar. Hoop dat Cambuur heel veel rekening met ons houdt en dat we onze mooie ouderwetse sfeer erin kunnen houden.   

Blijft natuurlijk wel jammer dat ons plekkie, waar eigenlijk onze hele geschiedenis rust hier onderdoor gaat. Gelukkig nog wel 3 jaartjes van deze oude bak genieten! 

zeewolde

Citaat van: TonnyZ op mei 18, 2015, 20:46:23
Kosten 45 miljoen euro? Dit is het begin van het einde lijkt mij. Kijk maar naar de clubs die in cat 1 van de KNVB zitten. Bijna allemaal clubs die de laatste 20 jaar een nieuw stadion kregen. Je kan ook groot worden door klein te blijven  :)
te makkelijk. Welke eredivisieclub heeft afgelopen 20 jaar geen nieuw stadion gekregen, of miljoenenverbouwing in geval van psv en fey.

Grijskijkert

Citaat van: TonnyZ op mei 18, 2015, 20:46:23
Kosten 45 miljoen euro? Dit is het begin van het einde lijkt mij. Kijk maar naar de clubs die in cat 1 van de KNVB zitten. Bijna allemaal clubs die de laatste 20 jaar een nieuw stadion kregen. Je kan ook groot worden door klein te blijven  :)
Jij denkt dat Cambuur die 45 miljoen betaald of daarvoor garant staat? Wat wil je dan geen nieuw stadion?
IN HENK WE TRUST!!!

TonnyZ

En zo verdwijnt 1 van de laatste volksclubs die ons land rijk is ten bate van de commercie en de ambitie. Jammer, Cambuur krijgt juist veel sympathie in den lande omdat ze met minimale middelen maximaal presteren. Als je met een begroting van 7 miljoen 2 x bij de eerste 12 eindigt kun je dat kunstje toch elk jaar flikken? Veel belangrijker dan een nieuw stadion is goed beleid en een goede scouting. En 15.000 zitplaatsen? Een hogere begroting is geen enkele garantie voor spelen op het hoogste plan. Mocht je onverhoopt degraderen dan speel je straks in een stadion wat voor 2/3e leeg is. Nou, gezellig! :)

Dokkumer

Citaat van: TonnyZ op mei 18, 2015, 21:15:03
En zo verdwijnt 1 van de laatste volksclubs die ons land rijk is ten bate van de commercie en de ambitie. Jammer, Cambuur krijgt juist veel sympathie in den lande omdat ze met minimale middelen maximaal presteren. Als je met een begroting van 7 miljoen 2 x bij de eerste 12 eindigt kun je dat kunstje toch elk jaar flikken?
Ambities zijn gezond toch? Of willen we naar een Telstar bestaan waarin we juichen als we een keer niet als 16e eindigen? Commercie is in het hedendaagse voetbal een "noodzakelijk kwaad" en zolang de club geen speelgoed is van een rijke idioot die niks met voetbal heeft wordt en het stadion niet naar een verzekeringsmaatschappij/heftrucks/staalproducent oid genoemd wordt, vind ik het nog prima te pruimen.
Natuurlijk is die sympathie groot en dat moet je koesteren. Maar omdat het nu 2 keer gelukt is, geeft dat absoluut geen garantie dat het telkens gaat lukken.
Citeer
Veel belangrijker dan een nieuw stadion is goed beleid en een goede scouting. En 15.000 zitplaatsen? Een hogere begroting is geen enkele garantie voor spelen op het hoogste plan. Mocht je onverhoopt degraderen dan speel je straks in een stadion wat voor 2/3e leeg is. Nou, gezellig! :)
Je bent wel inconsequent. Met minimale middelen moeten we altijd maar 12e kunnen worden, maar met een hogere begroting is dat geen garantie? Maakt je hele verhaal zeer ongeloofwaardig in mijn ogen.
Goed beleid wordt er al jaren gevoerd, alleen op deze locatie duurt het nog erg lang voordat we überhaupt afgerekend hebben met de spoken uit het verleden. Dat is een extra rem op onze ontwikkeling.
Met een hogere begroting kun je ook een kwalitatief beter beloftenelftal, betere scouting én een eigen jeugdopleiding opzetten.
Degraderen we nu, dan zakken de toeschouwersaantallen ook vrij snel terug naar 3000, volgens mij is dan het stadion ook voor 70% leeg.
Dit stadion voldoet gewoon niet meer aan de eisen van de hedendaagse voetbalconsument (waar wij als supporter gewoon lekker blijven komen in onze bouwval). Op alle vlakken zou er winst geboekt kunnen en gaan worden.

En ja, ik ga de huidige locatie ook missen. Maar nee, ik wil niet tot mijn laatste adem potjes tegen beloftenelftallen en Telstar zien!

TonnyZ

Die potjes heb je de laatste 2 jaar toch ook niet gezien en zie je volgend seizoen ook niet Dokkumer? Maar je hebt wel een punt; als we op deze manier doorgaan is dat ook geen enkele garantie voor spelen op het hoogste plan. Sorry, ik maak me gewoon zorgen als er zoveel gaat veranderen.

Viper

Citaat van: Cambuur123 op mei 18, 2015, 20:47:20
Zou prachtig zijn als er dingen van dit stadion toch een soort van meegenomen kunnen worden naar het nieuwe stadion.

Inderdaad, zoveel mogelijk aspecten meenemen naar het nieuwe stadion. Lichtmasten en losse tribunes zouden het 'oude gevoel' al voor een deel oproepen. In Nederland staan nu niet veel 'open stadions' meer, laten we ons hier in onderscheiden.

Dokkumer

Het is in mijn ogen net als zelf verhuizen. Komt dit allemaal wel goed? En uiteindelijk heb je een (als het goed is) prachtig nieuw sfeervol huis. Nog jarenlang in het sfeervolle maar te kleine huisje wonen breekt je op ;)

speculeter

Vraag. ...Wie is uiteindelijk diegene wie beslist Hoe het stadion er uit komt te zien....van buiten en binnen?

Treb

Citaat van: speculeter op mei 18, 2015, 22:03:43
Vraag. ...Wie is uiteindelijk diegene wie beslist Hoe het stadion er uit komt te zien....van buiten en binnen?

Dit wil ook wel weten ja.

Grijskijkert

Citaat van: speculeter op mei 18, 2015, 22:03:43
Vraag. ...Wie is uiteindelijk diegene wie beslist Hoe het stadion er uit komt te zien....van buiten en binnen?
Dat had je geweten als je naar de hele persconferentie had gekeken :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

zeewolde

Citaat van: speculeter op mei 18, 2015, 22:03:43
Vraag. ...Wie is uiteindelijk diegene wie beslist Hoe het stadion er uit komt te zien....van buiten en binnen?
bij het verhaal op cambuur.nl staat foto van nieuw stadion zoals al vaker vertoond.

Belangrijkste is staantribune en echt gras.

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op mei 18, 2015, 22:06:29
Dat had je geweten als je naar de hele persconferentie had gekeken :zweep
jij vroeg toch naar verhaal over de restwarmte van de ijshal. Bij mijn weten technisch mogelijk, of het kostenbesparend is weet ik niet. Maar ik gok er op dat pranger rosier installateur wordt, die doen ook de ijshal, dus zou best kunnen dat dit gecombineerd wordt.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Dokkumer op mei 18, 2015, 22:02:08
Het is in mijn ogen net als zelf verhuizen. Komt dit allemaal wel goed? En uiteindelijk heb je een (als het goed is) prachtig nieuw sfeervol huis. Nog jarenlang in het sfeervolle maar te kleine huisje wonen breekt je op ;)

Het valt mij op dat k altijd erg op kijk naar verhuizen, maar eenmaal verhuisd nauwelijks meer stil sta bij het oude.
Henk, held, bedankt

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 18, 2015, 22:12:46
Het valt mij op dat k altijd erg op kijk naar verhuizen, maar eenmaal verhuisd nauwelijks meer stil sta bij het oude.
Opkijk of uitkijk? :P
We zitten nu in de fase van krijgen we dat huis of niet? Dat vind ik de meest spannende fase. Als je dan eenmaal bezig bent is de druk er ook wel af en dan kun je genieten. Tenminste zo vind ik het.