Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Engels aandoend stadion met 12.500 plaatsen?
Zeer Nieuwschierig naar vanmiddag!

CambuurAmersfoort

Ondanks dat je gevoel zegt dat het doodzonde is om te vertrekken van het cambuurplein zegt mijn verstand dat dit ons een eredivisie toekomst geeft. Begrijp dat de club niet te groot wil beginnen maar zou 12500 wel heel marginaal vinden. Zou dan toch 13500-14000 wel een mooie stap vinden en ik denk dat die potentie er ook zeker is!
voorlopig nog maar paar jaar genieten op t cambuurplein en hopen dat we het in die jaren in de eredivisie weten vol te houden

poelie-lwd

Ik wil hier ook niet weg maar als verhuizen de enige mogelijkheid is dan moet dat maar.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

yellow@ndblue

 LEEUWARDEN - SC Cambuur en het gemeentebestuur geven maandagmiddag om vijf uur toelichting op de stand van zaken rond de mogelijke stadionnieuwbouw voor de Leeuwarden voetbalclub.

De club heeft voorkeur voor een nieuw stadion in het WTC-gebied, waar nu de ijshal verrijst. Voor de langere termijn zou dit de beste mogelijkheden bieden.

Van belang is de vraag welke nevenactiviteiten (winkels, entertainment) de gemeente wil toestaan. Gemeenteraadsleden hebben hierover tot dusver slechts in beslotenheid gesproken. Cambuur op zijn beurt moet een plan presenteren met een solide financiële onderbouwing.

Bron L.C

oscarsielstra

FEC is de meest verstandige keus mbt de toekomst van Cambuur.

1)De grond onder het Cambuur stadion is van Leyten, terug kopen zou ong. 8 miljoen kosten.
De grond bij het FEC is gratis,

2)De infrastructuur is zo goed als bijna klaar daar.
Dit door de haak om Leeuwarden.

3) De FEC locatie biedt ook meer mogelijkheden om diverse business aan te trekken, denk aan detailhandel, burger king etc.
Waarom ... omdat "De centrale"te dicht op de huidige plek zit.
Deze omringende business heeft Cambuur nodig om te groeien !

4)Je krijgt dan juridische/bestemmingsplan problemen op de huidige locatie, doordat er te veel commercie(winkels, bedrijven etc)
per M2 in een bepaalde omtrek zit (cambuurplein/centrale)
Waardoor de omzet per M2 omlaag voor ieder bedrijf gaat.

Zo maar even enkele argumenten waarom de FEC locatie, de meest geschikte optie is  :proost

mario

Citaat van: yellow@ndblue op mei 18, 2015, 12:37:06
LEEUWARDEN - SC Cambuur en het gemeentebestuur geven maandagmiddag om vijf uur toelichting op de stand van zaken rond de mogelijke stadionnieuwbouw voor de Leeuwarden voetbalclub.

De club heeft voorkeur voor een nieuw stadion in het WTC-gebied, waar nu de ijshal verrijst. Voor de langere termijn zou dit de beste mogelijkheden bieden.

Van belang is de vraag welke nevenactiviteiten (winkels, entertainment) de gemeente wil toestaan. Gemeenteraadsleden hebben hierover tot dusver slechts in beslotenheid gesproken. Cambuur op zijn beurt moet een plan presenteren met een solide financiële onderbouwing.

Bron L.C
Maw.... nog niets?

Ravnajuv

Klinkt allemaal goed, de sfeer zal toch niet zo'n probleem zijn lijkt me. Zorg dat de goede mensen bij elkaar staan, dan ben je al een end.

Ben wel benieuwd naar de capaciteit, het is dus minder dan 15K, maar wegen de inkomsten dan (nog) wel op tegen de kosten van deze hele operatie?
blau en wyt, foar altyd

speculeter

Lees net een twitterbericht van gerard bod van fd dat bestaande locatie nog niet van de baan is.
Nou schiet mij maar lek.

Marc S

Citaat van: speculeter op mei 18, 2015, 13:51:00
Lees net een twitterbericht van gerard bod van fd dat bestaande locatie nog niet van de baan is.
Nou schiet mij maar lek.

Het is een plan B dacht ik.. in ieder geval wel typisch hoor

Grijskijkert

Citaat van: Ravnajuv op mei 18, 2015, 13:35:23
Klinkt allemaal goed, de sfeer zal toch niet zo'n probleem zijn lijkt me. Zorg dat de goede mensen bij elkaar staan, dan ben je al een end.

Ben wel benieuwd naar de capaciteit, het is dus minder dan 15K, maar wegen de inkomsten dan (nog) wel op tegen de kosten van deze hele operatie?
Ja..
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: Ravnajuv op mei 18, 2015, 13:35:23
Klinkt allemaal goed, de sfeer zal toch niet zo'n probleem zijn lijkt me. Zorg dat de goede mensen bij elkaar staan, dan ben je al een end.

Ben wel benieuwd naar de capaciteit, het is dus minder dan 15K, maar wegen de inkomsten dan (nog) wel op tegen de kosten van deze hele operatie?
Hier wil ik wel normaal en inhoudelijk op reageren ;)
De grootste pijn zit op deze locatie in de commerciële ontwikkeling. Hier zit het bommetje vol en uitbreiding van sponsorruimten is eigenlijk onmogelijk.  Daar gaan we de grootste winst op behalen.

DayDreamer

Had Gerald niet eens gezegd dat een skybox zo'n 60k per seizoen oplevert, volgens mij wou hij destijds 10 van deze in een nieuw stadion.
Alleen skyboxen zouden dan al 600k opleveren.

speculeter

En weer lekker op echt gras voetballen!!!!!

vialli

Ze zijn het nu waarschijnlijk eens over de locatie (WTC) en de verdere invulling is aan Cambuur vwb financiering etc. etc. en dat gaat nog JAREN duren en is de gemeente er voorlopig op een slimme manier vanaf.
Maar ik hoop dat ik het mis heb en slaan ze vanmiddag spijkers met koppen en kan de eerste paal op KORTE termijn de grond in.

michello

Volgens de berichten moet het stadion bij WTC tussen de 30-35 Miljoen gaan kosten en is de financiering nog niet helemaal rond, maar komt het goed.
We zullen het straks wel horen.  :koffie