Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

drg

Citaat van: michello op mei 17, 2015, 22:51:47
De supporters maken de club. Als er mensen nu opeens gaan afhaken als het stadion bij het WTC komt dan gaat JUIST onze club na de kloten en krijgt het  een andere identiteit.

Maakt toch niet uit allemaal, alles wat hier geroepen wordt is ook niet meer dan iets dat geroepen wordt.

Al verhuisden we naar Stiens, dan gaan we met z'n allen in Stiens zitten. Dat stadion komt echt wel vol, en de mensen die het hardst roepen dat de sfeer niet hetzelfde zal zijn zullen de eersten zijn in de rij voor een plaats in het nieuwe stadion.

John Hiatt

Vaak wordt hier iets geroepen over Groningen. De sfeer in het oude Oosterpark zou zo geweldig zijn. Nou, ben er vroeger regelmatig geweest, maar zo super was de sfeer daar niet. Ook in de Jupiler league is er geen toekomst op het Cambuurplein. Sentiment zegt bij mij ook blijven waar we zitten, maar het verstand zegt nieuwbouw. Ook bij het WTC speelt Cambuur in het geelblauw en hopelijk nog heel lang in de eredivisie.

papier

Citaat van: scclwd op mei 17, 2015, 20:58:02
Mag je vinden maar is wel bloedserieus.

"Supporter af" zal wat gechargeerd zijn maar ook in mijn geval denk ik dat het stadionbezoek enorm zal afnemen. Zoals al eerder aangegeven ben ik van mening dat het huidige stadion inclusief locatie debet zijn aan de unieke sfeer. Daar reis ik met alle liefde van de wereld voor want dit geeft mij plezier. Wie voor hartverwarmend voetbal naar het stadion wil moet sowieso al niet naar Cambuur of überhaupt Nederland, maar voor een unieke ambiance was Leeuwarden de place to be. Dan maar naar de eagles die wel geloven in blijven op de huidige locatie. Niet omdat ik supporter van ze ben, nee. Maar wel omdat ik denk dat ik daar meer een "cambuur" gevoel heb dan in een zielloos 13 in een dozijn stadion in deinum.

papier

Citaat van: John Hiatt op mei 17, 2015, 23:20:01
Vaak wordt hier iets geroepen over Groningen. De sfeer in het oude Oosterpark zou zo geweldig zijn. Nou, ben er vroeger regelmatig geweest, maar zo super was de sfeer daar niet. Ook in de Jupiler league is er geen toekomst op het Cambuurplein. Sentiment zegt bij mij ook blijven waar we zitten, maar het verstand zegt nieuwbouw. Ook bij het WTC speelt Cambuur in het geelblauw en hopelijk nog heel lang in de eredivisie.

Over de sfeer in het Oosterpark kun je discussiëren. Dat die minder is geworden na de overgang naar de euroborg is wat eenvoudiger vast te stellen.

Rationele argumenten als veligheid/financiën etc worden allemaal zwak onderbouwd. Een nieuwe locatie gelijk stellen aan vaste eredivisieploeg is gewoonweg onzin. Dat valt en staat met goed beleid, en een fatsoenlijk argument waarom je geen fatsoenlijk beleid zou kunnen voeren op de huidige locatie hoor ik niet en anders laten ze zelf de afgelopen jaren al zien dar dar prima kan. Waarvoor hulde.

papier

Citaat van: mario op mei 17, 2015, 22:12:32
Hest de Graafschap - Almere gezien met lege tribunes en drama voetbal....... Nee dat nooit meer.

In Doetinchem speelt veel meer mee natuurlijk. Die hele sfeer is verziekt.

papier

Citaat van: Dokkumer op mei 17, 2015, 22:11:32
Weinig. Er is wel wat mogelijk, maar niet heel erg veel. Ik heb ooit begrepen dat we qua capaciteit maar 1000 plaatsen zouden kunnen groeien en dan is de rek er daar ook wel uit.
Zouden de velden van VV Leeuwarden een serieuze optie zijn geweest (was volgens mij niet realistisch), dan had wat mij betreft daar VOL op ingezet moeten worden.

Ik respecteer je mening, alleen zie ik geen heil meer in de biercompetitie die al definitief bedorven is door toelating van de beloftenelftallen. Ben bang dat er over een jaar of 10 dan helemaal geen Cambuur meer is.

"Velden bv Leeuwarden niet realistisxh" "maar 1000 plekken kunnen groeien op huidige locatie" "stabiele eredivisieploeg bij verhuizing naar WTC"

Onderbouwing nul.

Grijskijkert

Citaat van: papier op mei 18, 2015, 07:52:58
"Velden bv Leeuwarden niet realistisxh" "maar 1000 plekken kunnen groeien op huidige locatie" "stabiele eredivisieploeg bij verhuizing naar WTC"

Onderbouwing nul.
De gemeente/provincie wil geen stadion meer in een woonwijk, dat willen ze niet ronduit melden, dus verzinnen ze dingen(anders kunnen ze dingen onderbouwen) om de achterban rustig te houden..
En daarbij zal het financiële aspect wel meespelen,Leyten heb je(die wil ook bouwen) ,plus dat de Leeuwarden velden de gemeente meer zullen opleveren als die verkocht worden aan een ontwikkelaar dan dat er een voetbalstadion komt..
En zo zullen er nog wel een paar dingen achter de schermen mee spelen..

Maar ik ben blij met een nieuw stadion(waar dan ook in Leeuwarden)En nu hopen dat we daardoor een stabiele eredivisie club worden(wat zo vaak gemeld is)
IN HENK WE TRUST!!!

IsmailvanEssen

Citaat van: Grijskijkert op mei 18, 2015, 08:23:02
De gemeente/provincie wil geen stadion meer in een woonwijk, dat willen ze niet ronduit melden, dus verzinnen ze dingen(anders kunnen ze dingen onderbouwen) om de achterban rustig te houden..
En daarbij zal het financiële aspect wel meespelen,Leyten heb je(die wil ook bouwen) ,plus dat de Leeuwarden velden de gemeente meer zullen opleveren als die verkocht worden aan een ontwikkelaar dan dat er een voetbalstadion komt..
En zo zullen er nog wel een paar dingen achter de schermen mee spelen..

Maar ik ben blij met een nieuw stadion(waar dan ook in Leeuwarden)En nu hopen dat we daardoor een stabiele eredivisie club worden(wat zo vaak gemeld is)

Dit dus... Het zal toch niet gebeuren op de huidige locatie.. Dus als iedereen daar nou eens vanaf stap.. Geloof mij ik heb ook lieverd dat blijft waar het nu is. Dit is helaas gewoon niet haalbaar (te veel andere belangen) dus kun je beter gewoon zeggen oke het WTC en nu bouwen gvd!
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Dokkumer

Citaat van: papier op mei 18, 2015, 07:52:58
"Velden bv Leeuwarden niet realistisxh" "maar 1000 plekken kunnen groeien op huidige locatie" "stabiele eredivisieploeg bij verhuizing naar WTC"

Onderbouwing nul.
En wat is volgens jou dan de waarheid papier? Ik geef aan dat ik zaken vermoed op basis van eerder gedane uitspraken door deze en gene en ze zeker niet als feit neerleg. Dus onderuithalen is gemakkelijk, maar kom dan met geldige tegenargumenten.
Ik had namelijk iets onthouden (vanuit de Pama tijd) dat we met vernieuwbouw maar naar ca. 11.000 konden groeien. VV Leeuwarden was niet reëel omdat die velden voor huizenbouw bestemd waren toch?

yellow@ndblue

Als het goed is vanmorgen bijeenkomst van betrokkenen,vanmiddag persconferentie

inderdaad 100% WTC

Stadion word kleiner dan de beoogde 15.000 zitplaatsen

financiers willen niet op huidige locatie investeren ( niet haalbaar ) Alleen bij WTC

hobbes

Citaat van: yellow@ndblue op mei 18, 2015, 09:23:50
Als het goed is vanmorgen bijeenkomst van betrokkenen,vanmiddag persconferentie

inderdaad 100% WTC

Stadion word kleiner dan de beoogde 15.000 zitplaatsen

financiers willen niet op huidige locatie investeren ( niet haalbaar ) Alleen bij WTC

Ik neem aan dat het stadion wel zo gebouwd wordt dat het makkelijk uit te breiden is naar meer zitplaatsen? Op zich wel goed, liever een iets lagere capaciteit die vol zit dan een half leeg theater. Voornaamste (voor de centen) is dat je je sponsoren beter kan huisvesten. Hoe je het went of keert, die zal je hard nodig hebben om verder te groeien.

Collingwood

Gerard Bos ‏@GerardBos
Kan melden dat #Cambuur vandaag met nieuws komt over stadion #wtc. Club wilde niet reageren, vanmiddag een persco. Meer in bericht in #FD.
Kalmte alleen kan u redden.

Keizer

Henk Jan Dijks (DF) ‏@Dijksfotografie  22 min.22 minuten geleden
Straks naar Harderwijk voor vergadering ProShots. Vanmiddag snel weer terug voor een persconferentie ... #cambuur

Stiens

Citaat van: drg op mei 17, 2015, 23:15:17
Al verhuisden we naar Stiens, dan gaan we met z'n allen in Stiens zitten. Dat stadion komt echt wel vol, en de mensen die het hardst roepen dat de sfeer niet hetzelfde zal zijn zullen de eersten zijn in de rij voor een plaats in het nieuwe stadion.

Liekt mij een uutstekend plan!  :proost

:P

Marc S

Al wil ik nog niet te vroeg juichen.. maar dit wil ik graag kwijt: Eindelijk