Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Lekker verhuizen. Een mooi stadion neerzetten en gaan met die banaan.

yellow@ndblue

 Bioscoop bij nieuw Cambuurstadion

Mocht er een nieuw Cambuurstadion komen aan de westkant van Leeuwarden, dan is de kans groot dat er een bioscoop met een zaal of vijf bij in komt.

,,Er zijn vergevorderde plannen", bevestigt Pieter Tuinman, commissaris van Loren Holding, het bedrijf waar de Leeuwarder bioscopen Tivoli en Cinema onder vallen. ,,Maar het hangt van de ontwikkelingen daar af. Er zullen een stadion en een aantal andere dingen moeten komen."

Het voorbeeld is de Grolsch Veste in Enschede, het stadion van FC Twente. Daar zit ook een bioscoop in, met tien zalen. Tuinman schat dat zo'n nieuwe Leeuwarder bioscoop vijf zalen zal tellen.

Bron LC

Eewal

Citaat van: yellow@ndblue op februari 03, 2015, 22:38:28
Bioscoop bij nieuw Cambuurstadion

Mocht er een nieuw Cambuurstadion komen aan de westkant van Leeuwarden, dan is de kans groot dat er een bioscoop met een zaal of vijf bij in komt.

,,Er zijn vergevorderde plannen", bevestigt Pieter Tuinman, commissaris van Loren Holding, het bedrijf waar de Leeuwarder bioscopen Tivoli en Cinema onder vallen. ,,Maar het hangt van de ontwikkelingen daar af. Er zullen een stadion en een aantal andere dingen moeten komen."

Het voorbeeld is de Grolsch Veste in Enschede, het stadion van FC Twente. Daar zit ook een bioscoop in, met tien zalen. Tuinman schat dat zo'n nieuwe Leeuwarder bioscoop vijf zalen zal tellen.

Bron LC
en de panden in het centrum kunnen verloederen?

Clint

Goeie zaak. Heb je in ieder geval weer iets om de ruimte 'te vullen'. Dit betekent sowieso geen gezeik van die ondernemers uit de binnenstad.

Tukker

Citaat van: yellow@ndblue op februari 03, 2015, 22:38:28
Bioscoop bij nieuw Cambuurstadion

Het voorbeeld is de Grolsch Veste in Enschede, het stadion van FC Twente. Daar zit ook een bioscoop in, met tien zalen. Tuinman schat dat zo'n nieuwe Leeuwarder bioscoop vijf zalen zal tellen.

Bron LC
In de Grolsch Veste zit helemaal geen bioscoop. Voorheen Cinestar en tegenwoordig Wolff bioscopen staat er wel vlak bij. Deze BIOS is ook 2 jaar later gebouwd dan het toenmalige Arke stadion. De schrijver is vast in de war met het stadion van FC Groningen; daar zit wel een bios in.
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Lore

Citaat van: Clint op februari 04, 2015, 07:34:09
Goeie zaak. Heb je in ieder geval weer iets om de ruimte 'te vullen'. Dit betekent sowieso geen gezeik van die ondernemers uit de binnenstad.

De andere investeerder zal ook geen problemen opleveren met de ondernemers uit de binnenstad. En zal ook altijd een langdurig huurcontract willen. Inderdaad goeie zaak!

Cambuur058


DayDreamer

Pathe wil toch bioscopen op het ruiterskwartier hebben? Is dit dan niet wat dubbelop?

Lore

Citaat van: DayDreamer op februari 04, 2015, 10:22:24
Pathe wil toch bioscopen op het ruiterskwartier hebben? Is dit dan niet wat dubbelop?

Daar dacht ik ook al aan. Aan de andere kant als Pathe daar gaat bouwen, dan moeten de huidige bioscopen wel iets. Anders zijn ze helemaal kansloos!

DayDreamer

Citaat van: Lore op februari 04, 2015, 11:06:43
Daar dacht ik ook al aan. Aan de andere kant als Pathe daar gaat bouwen, dan moeten de huidige bioscopen wel iets. Anders zijn ze helemaal kansloos!

Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat als Pathe komt, de Leeuwarder Bioscopen ophouden / geen bestaanrecht hebben.

Lore

Citaat van: DayDreamer op februari 04, 2015, 11:22:43
Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat als Pathe komt, de Leeuwarder Bioscopen ophouden / geen bestaanrecht hebben.

Dat zou ook wel logisch zijn, maar ik ga er vanuit dat Bioscopen een commercieel bedrijf zijn en dat die dus niet uit zichzelf zomaar zullen stoppen. Dan moet je wel iets als er plannen van een directe concurrent in jouw omgeving komen.

Ik kan er ook naast zitten hoor!

TARGET

Ik hou er mee op met denken en voortdenken wat voor bedrijven er allemaal eventueel in het stadion zich gaan vestigen.. het kan me geen reet schelen als we maar een vernieuwd of nieuw stadion krijgen gaat bij mij thuis de vlag uit.!!  :proost

SCC-J

Wil hij nu zijn bioscopen verplaatsen naar het WTC ? Of wil hij nieuwe bioscopen bij het WTC hebben?

Treb

Citaat van: SCC-J op februari 04, 2015, 13:52:54
Wil hij nu zijn bioscopen verplaatsen naar het WTC ? Of wil hij nieuwe bioscopen bij het WTC hebben?

Pathé komt in Leeuwarden.. bij de harmonie. Dit is natuurlijk funest voor Tivoli en Cinema. Pathé heeft de naam.
Dat hij dan betrokken wil worden bij een eventueel nieuw te bouwen Cambuurstadion is heel slim. Weg uit het concurrentiegebied van Pathé en mensen uit het westen van de stad zullen sneller naar het Cambuurstadion gaan om een filmpje te kijken.

Dus ik denk verplaatsen.

Als we maar geen bioscooppubliek worden.  :_schater

Lore

Citaat van: Treb op februari 04, 2015, 15:35:33
Pathé komt in Leeuwarden.. bij de harmonie. Dit is natuurlijk funest voor Tivoli en Cinema. Pathé heeft de naam.
Dat hij dan betrokken wil worden bij een eventueel nieuw te bouwen Cambuurstadion is heel slim. Weg uit het concurrentiegebied van Pathé en mensen uit het westen van de stad zullen sneller naar het Cambuurstadion gaan om een filmpje te kijken.

Dus ik denk verplaatsen.

Als we maar geen bioscooppubliek worden.  :_schater

Wordt trouwens nog lachen als het in het stadion gevestigd gaat worden. Zit je met je vrouwtje romantisch een filmpje te kijken, scoort Cambuur boven je de winnende tegen DKV!