Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: DayDreamer op januari 23, 2015, 09:01:46
Dit is toch niet normaal, hoelang dit allemaal moet duren, in feite weten we nog helemaal niks noppes.
Blij maken met een dode mus, zeg dan niks, blegh  :wall :R

Kutpolitiek. :rodekaart

Tsjah, traag is het zeker. Maar wij komen wel langzaam dichter bij! Nog een paar weekjes toch?


scclwd

Citaat van: michello op januari 23, 2015, 00:20:58
Nog geen besluit stadion Cambuur, maar WTC ook in 2015 meest logische keuze

Leeuwarden - Waar komt het nieuwe Cambuurstadion? Het antwoord daarop komt steeds dichterbij. Hoewel niemand vanuit club en politiek wil vooruitlopen op de zaken, is net als in de afgelopen maanden het WTC-terrein de meest logische locatie. Het definitie woord erover is vanaf maandag echter aan de politiek.

Door Gerard Bos

Eind 2014 lieten de club en het college van burgemeester en wethouders al weten dat er na de jaarwisseling meer duidelijkheid zou komen. Gisteren werd bevestigd dat komende maandag de huidige stand van zaken besproken wordt in wat niet een besloten raads-, maar commissievergadering zal zijn.
Dat laatste is een belangrijk verschil: de commissie neemt namelijk geen besluiten. De Leeuwarder wethouder Henk Deinum (ruimtelijke ordening, economie en gebiedsontwikkeling) liet gisteren desgevraagd weten dat ,,een week of twee, drie" later het politieke traject een vervolg kan krijgen in de raad.
Concrete uitspraken over de stadionmaterie wil geen van de betrokkenen doen. Logisch, want de politieke besluitvorming kent haar eigen traject. Een broedende kip moet je niet storen, zo wil het gezegde. Maar dat er aan de meest logische locatie niets is veranderd, is volgens diverse bronnen helder. Dat is en blijft het terrein bij WTC Expo.
Het waarom is duidelijk: al in een vroeg stadium bleek vorig jaar dat er voor die locatie een variant is die gemakkelijker rond te krijgen zou zijn dan het plan voor (ver)nieuwbouw op de huidige locatie. Anders gezegd: het plan om bij het WTC een stadion te bouwen is financieel beter dekkend te maken.
Het was de gemeente, zo blijkt, die eind vorig jaar graag wilde extra onderzoek wilde doen naar de mogelijkheid om een nieuw stadion toch op de huidige plek te laten bouwen. Voordelen zijn er in theorie te over: sentimenten bij supporters, minder kans op bezwaarschriften, beter voor de wijk, sneller klaar dan nieuwbouw bij WTC én goedkoper.
Maar de hamvraag was en is deze: is het goedkoper als de financiële dekking ontbreekt? Het antwoord: een niet-gedekt maar op papier goedkoper plan op de huidige locatie zal aan het eind van de rit problematische zijn dan welk ander duurder plan ook waarbij wél dekking is. Tenzij de politiek een financiële constructie bedenkt; ziedaar de crux in de discussie die ook vanaf maandag zal voortduren. Welke locatie het dus wordt, hangt nu af van de politici.
Het enige wat ook na gisteren zeker is, is dat er nog niets zeker is. Behalve dan dat SC Cambuur sowieso een nieuw stadion nodig heeft. Maar dat wist iedereen al.

Hier lees ik dat de gemeente eind vorig jaar extra onderzoek wilde doen naar de huidige locatie. Met andere woorden: Cambuur zelf koos toen voor wtc. Dat strookt niet met de berichten dat huidige locatie voor Cambuur nummer 1 zou zijn en de gemeente juist wtc kiest.

Ik snap het niet meer.



scc-aaron

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er naar de LC gelekt zou worden. Helaas niet het geval. Maar hier maakt ik zelf uit op dat iedereen tevreden is. Wanneer er een partij niet tevreden zou zijn geweest was er gelekt daar ben ik van overtuigd.
Maar goed, het blijft speculeren. 

Lore

Citaat van: scclwd op januari 23, 2015, 09:08:37
Hier lees ik dat de gemeente eind vorig jaar extra onderzoek wilde doen naar de huidige locatie. Met andere woorden: Cambuur zelf koos toen voor wtc. Dat strookt niet met de berichten dat huidige locatie voor Cambuur nummer 1 zou zijn en de gemeente juist wtc kiest.

Ik snap het niet meer.

Een dag nadat ik hoorde dat Cambuur naar het WTC wilde stond er een artikel in de krant dat men toch nog het huidige stadion verder ging onderzoeken. Dat was zeker niet op initiatief van Cambuur, want Cambuur wilde naar het WTC.

Dat Cambuur riep dat zij dat onderzoek graag wilde doen was alleen voor de sentimenten van de supporters. Cambuur wil naar het WTC en liever vandaag dan morgen!

TARGET

#3139
http://www.cambuurfront.nl/nieuws/14508/-cambuur-en-gemeente-koersen-aan-op-besluit-over-locatie-stadion-.html

Uit deze reactie blijkt.. dat SCC beter op de huidige plek of op de velden van vv Leeuwarden moet bouwen.!! ook betreft de winkels.. de winkels die er nu zitten kunnen mee in het nieuwe stadion op de huidige plek of op de velden van vv Leeuwarden.!! De buurt zoals zo vaak gezegd knapt er van op de gemeenschap heeft er veel aan je maakt niks kapot.. onzin dus om naar het WTC te gaan.!! En wat betreft een school.. De Friese poort wilaarderburen wil ook nieuwbouw.. keuze snel gemaakt deze school in het nieuwe stadion.!!

@ wat betreft een actie.. wacht eerst volgende week af is er weer getreuzel en geen kogel door de kerk komt er indd een actie...! :scc

speculeter

Citaat van: scc-aaron op januari 23, 2015, 09:11:56
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er naar de LC gelekt zou worden. Helaas niet het geval. Maar hier maakt ik zelf uit op dat iedereen tevreden is. Wanneer er een partij niet tevreden zou zijn geweest was er gelekt daar ben ik van overtuigd.
Maar goed, het blijft speculeren.
laat dat speculeren nou aan mij over :_schater

dizzhead

Gadverdamme, dat van die winkeliers ben ik ook strontzat. Als je geen concurrentie wil, had je geen ondernemer moeten worden of een bedrijf voor de staat moeten gaan runnen.  :R

scc-aaron


Scc01

Citaat van: dizzhead op januari 23, 2015, 09:32:41
Gadverdamme, dat van die winkeliers ben ik ook strontzat. Als je geen concurrentie wil, had je geen ondernemer moeten worden of een bedrijf voor de staat moeten gaan runnen.  :R

Dat is bij veel gemeentes zo maar ik kan je vertellen dat het in Leeuwarden wel heel extreem is. Winkeliers hebben geeoon veel macht en invloed. Ik weet dat ondernemers met goede plannen zijn uitgeweken naar andere steden door het moeilijke gedoe en getreuzel van ambtenaren hier. Ik ben dus ook benieuwd wie er in het stadion willen investeren. En of het tegengehouden wordt.

John Hiatt

Volop speculatie hier, maar stel dat het artikel van Gerard Bos niet helemaal klopt. Stel dat Cambuur er met de gemeente gisteren wel is uitgekomen en dat er duidelijke plannen liggen. Dan is het heel logisch dat niemand iets naar buiten brengt voordat de gemeenteraad is ingelicht. Ik denk dat dit een realistisch scenario is. Als het college van Leeuwarden nu achter de plannen staat, zal het college er alles aan gelegen zijn om hun partijen achter deze plannen te krijgen. Dan is er dus een meerderheid in de raad.

Marc S

Citaat van: John Hiatt op januari 23, 2015, 09:46:19
Volop speculatie hier, maar stel dat het artikel van Gerard Bos niet helemaal klopt. Stel dat Cambuur er met de gemeente gisteren wel is uitgekomen en dat er duidelijke plannen liggen. Dan is het heel logisch dat niemand iets naar buiten brengt voordat de gemeenteraad is ingelicht. Ik denk dat dit een realistisch scenario is. Als het college van Leeuwarden nu achter de plannen staat, zal het college er alles aan gelegen zijn om hun partijen achter deze plannen te krijgen. Dan is er dus een meerderheid in de raad.

Dat denk ik ook, hij basseerd dit op het verhaal dat niemand wat naar buiten brengt tja dat is lekker makelijk.

dizzhead

We blijven gewoon op het Cambuurplein hoor.

scclwd

Citaat van: dizzhead op januari 23, 2015, 09:52:49
We blijven gewoon op het Cambuurplein hoor.

Dat is helaas nergens op gebaseerd. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Sander Scc

Duurt lang!!!!!!!!!!!!

Denk dat we nog wel 2 weken kunnen wachten als t niet langer is.. Die ouwelullen gemeente skiet immers nooit op.
Of ze moeten een plein vol kunnen bouwen, dan staan ze vooraan!

3x raden wat er met het Cambuurplein gebeurd als wij naar het wtc gaan..  l8l

Lore

Citaat van: TARGET op januari 23, 2015, 09:26:33


@ wat betreft een actie.. wacht eerst volgende week af is er weer getreuzel en geen kogel door de kerk komt er indd een actie...! :scc

Maar er wordt nu toch al gecommuniceerd dat er volgende week niets wordt besloten, maar dat dat op een andere vergadering wordt gedaan en dat die waarschijnlijk wordt ingepland over 3 of 4 weken?