Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Spine

Citaat van: Bernardo op januari 22, 2015, 14:56:00
arjen de boer @arjendeboer12  ·  1 u 1 uur geleden
Omdat Cambuur niet wil reageren is de conclusie gerechtvaardigd dat gemeente 1 locatie heeft aangegeven.
Wat had die onnozele dan verwacht? Dat ze op twee locaties aan de slag zouden gaan?
Er waren nog twee opties open, of nieuwbouw WTC of verbouw huidige stadion. Dus één van die twee wordt het en niet beide.

scclwd

Citaat van: Bernardo op januari 22, 2015, 14:56:00
arjen de boer @arjendeboer12  ·  1 u 1 uur geleden
Omdat Cambuur niet wil reageren is de conclusie gerechtvaardigd dat gemeente 1 locatie heeft aangegeven.

arjen de boer @arjendeboer12  ·  1 u 1 uur geleden
Zowel Cambuur als gemeente doen geen uitspraken over uitkomst gesprek. Wat logisch is gezien besloten raadsvergadering van volgende week.

Wat zijn dit voor tegenstrijdige uitspraken?

HilversumOnTour

Citaat van: Destroyer op januari 22, 2015, 12:47:43
Wordt WTC

Lijkt mij ook. Daarna een ZEER STRAK PLAN bedenken dat de identiteit (ook al ga je "uit" de stad) zoveel mogelijk behouden blijft. Geen Kyocera gevallen dus!  :_spank

Mitar

maandagavond is de raadsvergadering. Is helaas besloten.

Mitar

zaterdag winnen van PSV, maandag akkoord nieuw stadion, dinsdag naar halve finale beker. Waar kan ik tekenen?

speculeter

Citaat van: Mitar op januari 22, 2015, 15:47:33
zaterdag winnen van PSV, maandag akkoord nieuw stadion, dinsdag naar halve finale beker. Waar kan ik tekenen?
en woensdag de loting....excelsior thuis.
Ik teken ook!!

Eewal

Citaat van: Mitar op januari 22, 2015, 15:47:33
zaterdag winnen van PSV, maandag akkoord nieuw stadion, dinsdag naar halve finale beker. Waar kan ik tekenen?
nou idd! zou wel passen in de lijn die we nu te pakken hebben. paar jaar geleden hoopte ik nog dat ik voor mijn pensioen nog eredivisie in Leeuwarden zouden hebben en enkele jaren later verwachten we al een thuisoverwinning op PSV. het kan verkeren!!

Marc S

Citaat van: Mitar op januari 22, 2015, 15:47:33
zaterdag winnen van PSV, maandag akkoord nieuw stadion, dinsdag naar halve finale beker. Waar kan ik tekenen?

Ik teken graag mee.

thankyou

Teken voor het leven mits we op de huidige locatie blijven
Cambuur, Beer & Loyal Mates

poelie-lwd

Citaat van: thankyou op januari 22, 2015, 17:13:13
Teken voor het leven mits we op de huidige locatie blijven

Ik snap je emoties maar hoelang hou je jezelf nog voor de gek? Dat stadion bij het WTC komt er, dat kan toch niet anders als je nuchter naar de feiten kijkt? Ik wil ook niets liever dan dat het stadion op de huidige plek blijft staan maar weet ook dat dit, hoe jammer ook niet realistisch is.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Harry L.

Is er al witte rook gezien boven het gemeentehuis :O

John Hiatt

Citaat van: Mitar op januari 22, 2015, 15:46:45
maandagavond is de raadsvergadering. Is helaas besloten.

En dus wordt er dan nog niks definitief besloten. Dit is een sessie waarin de gemeenteraad wordt bijgepraat en waar de plannen worden voorgelegd. De voorkeur van het college is bekend!

Dokkumer

Citaat van: Harry L. op januari 22, 2015, 21:36:02
Is er al witte rook gezien boven het gemeentehuis :O
Nee sorry, mijn rookbommen zijn op  :zweep

hydoscc

ik hoop ook dat het stadion blijft waar het blijft, maar realistisch gezien is dat amper mogelijk.
Bij het WTC heb je meer commerciële opties. Je kunt daar bijna een nieuw winkel centrum beginnen.
Je kunt daar grote winkels ketels heen lokken en een mooie cambuur boulevard maken...

Ben benieuwd wat er allemaal uit komt

michello

Nog geen besluit stadion Cambuur, maar WTC ook in 2015 meest logische keuze

Leeuwarden - Waar komt het nieuwe Cambuurstadion? Het antwoord daarop komt steeds dichterbij. Hoewel niemand vanuit club en politiek wil vooruitlopen op de zaken, is net als in de afgelopen maanden het WTC-terrein de meest logische locatie. Het definitie woord erover is vanaf maandag echter aan de politiek.

Door Gerard Bos

Eind 2014 lieten de club en het college van burgemeester en wethouders al weten dat er na de jaarwisseling meer duidelijkheid zou komen. Gisteren werd bevestigd dat komende maandag de huidige stand van zaken besproken wordt in wat niet een besloten raads-, maar commissievergadering zal zijn.
Dat laatste is een belangrijk verschil: de commissie neemt namelijk geen besluiten. De Leeuwarder wethouder Henk Deinum (ruimtelijke ordening, economie en gebiedsontwikkeling) liet gisteren desgevraagd weten dat ,,een week of twee, drie" later het politieke traject een vervolg kan krijgen in de raad.
Concrete uitspraken over de stadionmaterie wil geen van de betrokkenen doen. Logisch, want de politieke besluitvorming kent haar eigen traject. Een broedende kip moet je niet storen, zo wil het gezegde. Maar dat er aan de meest logische locatie niets is veranderd, is volgens diverse bronnen helder. Dat is en blijft het terrein bij WTC Expo.
Het waarom is duidelijk: al in een vroeg stadium bleek vorig jaar dat er voor die locatie een variant is die gemakkelijker rond te krijgen zou zijn dan het plan voor (ver)nieuwbouw op de huidige locatie. Anders gezegd: het plan om bij het WTC een stadion te bouwen is financieel beter dekkend te maken.
Het was de gemeente, zo blijkt, die eind vorig jaar graag wilde extra onderzoek wilde doen naar de mogelijkheid om een nieuw stadion toch op de huidige plek te laten bouwen. Voordelen zijn er in theorie te over: sentimenten bij supporters, minder kans op bezwaarschriften, beter voor de wijk, sneller klaar dan nieuwbouw bij WTC én goedkoper.
Maar de hamvraag was en is deze: is het goedkoper als de financiële dekking ontbreekt? Het antwoord: een niet-gedekt maar op papier goedkoper plan op de huidige locatie zal aan het eind van de rit problematische zijn dan welk ander duurder plan ook waarbij wél dekking is. Tenzij de politiek een financiële constructie bedenkt; ziedaar de crux in de discussie die ook vanaf maandag zal voortduren. Welke locatie het dus wordt, hangt nu af van de politici.
Het enige wat ook na gisteren zeker is, is dat er nog niets zeker is. Behalve dan dat SC Cambuur sowieso een nieuw stadion nodig heeft. Maar dat wist iedereen al.