Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: dizzhead op januari 21, 2015, 14:31:01

Maar dan nog. We blijven aan het Cambuurplein. Alles wijst er op, behalve de feiten  8P

_O_ _O_

Ik baseer mij dan maar even op de informatie die ik heb. Cambuur wil naar WTC, geld hiervoor is rond. De grond van Cambuurstadion is duur en in handen van de gemeente.

Ik heb nog steeds hoop op WTC

DayDreamer

Citaat van: Lore op januari 21, 2015, 14:26:34
Dus:

- De gemeente kan veel geld krijgen voor de grond van de huidige locatie

Tegenover:

- De gemeente hoeft niet te betalen aan de nieuwe locatie, Cambuur heeft de onderbouwing rond
- De gemeente moet Leijten compenseren als wij blijven

Leidt tot:

- Wij gaan naar het WTC?

Maar dan moet het bestemmingsplan aangepast worden, en ik vrees dat dat het grootste struikelblok is. Deze gemeente zal nooit toestaan dat er nieuwe winkels aan de westkant komen. En dan het verhaal van hierboven, kan het nog wel eens een hele grote teleurstelling worden, want dan krijgen we van alles net niks.

scclwd

Citaat van: Lore op januari 21, 2015, 14:26:34
Dus:

- De gemeente kan veel geld krijgen voor de grond van de huidige locatie

Tegenover:

- De gemeente hoeft niet te betalen aan de nieuwe locatie, Cambuur heeft de onderbouwing rond
- De gemeente moet Leijten compenseren als wij blijven

Leidt tot:


- Wij gaan naar het WTC?

Jij spreekt jezelf moed in he? :-)




Bernardo

Citaat van: DayDreamer op januari 21, 2015, 14:44:36
Maar dan moet het bestemmingsplan aangepast worden, en ik vrees dat dat het grootste struikelblok is. Deze gemeente zal nooit toestaan dat er nieuwe winkels aan de westkant komen. En dan het verhaal van hierboven, kan het nog wel eens een hele grote teleurstelling worden, want dan krijgen we van alles net niks.

Hier ben ik ook een beetje bang voor. Maar we blijven hopen

Eewal

Citaat van: DayDreamer op januari 21, 2015, 14:44:36
Maar dan moet het bestemmingsplan aangepast worden, en ik vrees dat dat het grootste struikelblok is. Deze gemeente zal nooit toestaan dat er nieuwe winkels aan de westkant komen. En dan het verhaal van hierboven, kan het nog wel eens een hele grote teleurstelling worden, want dan krijgen we van alles net niks.
denk dat de gemeente wel nieuwe ketens zou willen bij WTC, maar de middenstand in het centrum niet..

Lore

Citaat van: DayDreamer op januari 21, 2015, 14:44:36
Maar dan moet het bestemmingsplan aangepast worden, en ik vrees dat dat het grootste struikelblok is. Deze gemeente zal nooit toestaan dat er nieuwe winkels aan de westkant komen. En dan het verhaal van hierboven, kan het nog wel eens een hele grote teleurstelling worden, want dan krijgen we van alles net niks.

Maar de gemeente moet Leijten compenseren als wij blijven op de huidige locatie en de grond daar is veel geld waard. Hoe kan je dan aan de burgers uitleggen dan je het bestemmingsplan niet wijzigt.

En het gaat niet om concurrentie voor de binnenstad!

scclwd

Hoe laat is die vergadering morgen?

papier

Is de grond wel van de gemeente? En de gemeente moet niks. Als zij gegronde argumenten hebben om aan de westkant van de stad geen commercie toe te laten dan is dat aan hen. En pech voor Cambuur.

Lijkt mij.

papier

Citaat van: Lore op januari 21, 2015, 16:10:05
Maar de gemeente moet Leijten compenseren als wij blijven op de huidige locatie en de grond daar is veel geld waard. Hoe kan je dan aan de burgers uitleggen dan je het bestemmingsplan niet wijzigt.

En het gaat niet om concurrentie voor de binnenstad!

Hoezo geen concurrentie voor de binnenstad? Dat is toch pas te zeggen als de commerciële ruimten daadwerkelijk zijn gevuld? Ik kan me voorstellen dat een bioscoop en een wokrestaurant (zoals bij FC Groningen) wel degelijk niet met gejuich worden ontvangen in de binnenstad. Net als een supermarkt, daar zullen ze bij de lidl/c1000 1km verderop ook niet om juichen. Of de Poiesz/lidl in Westeinde.

papier

Citaat van: yellow@ndblue op januari 21, 2015, 13:40:14
Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt

Leyten Bezit helemaal geen bouwgrond! ze bezitten gebouwen/tribune maar geen grond,en de VV velden Leeuwarden is sport grond van de gemeente de grond van cambuur ook
De gemeente gaat hier een klapper mee slaan,ze zetten de sportgrond om in bouwgrond/kavels en  zetten daar hoge flats met zorgbehoefte op, dat was het plan en nog steeds van de gemeente.(misschien dat er tussentijds iets is veranderd laten we het hopen)

Als Cambuur hopellijk toch nieuwbouw krijgt op de huidige locatie ,zal de gemeente Leyten een bedrag van rond de 7 miljoen euro moeten geven voor de panden die Leyten eerder voor een zelfde bedrag van cambuur heeft overgenomen! weet niet of de gemeente hier nou om staat te springen, en Cambuur heeft alleen maar lang lopende  schulden dus die hebben helemaal niets om te investeren.

Denk niet dat de gemeente hier iets van wil opgeven! en dan nog de gemeente wil geen enkele concurrerende winkel hebben op onze huidige locatie cambuurplein tegenover winkelcentrum de centrale  ,hoe moet cambuur ooit de financiering rond krijgen voor totale vernieuwing/nieuwbouw  op huidige locatie? Bouwmarkten/detailhandel zijn op huidige locatie niet toegestaan en de gemeente wil dit ook niet naar eventueel vernieuwing stadion cambuur!

Voor een tijdje terug 1,5maand was burgersmurf Crone aanwezig in het hertje die melde doodleuk dat het meer dan voldoende was  als cambuur op huidige locatie zou blijven de tribunes van Oost en zuid alleen werden vernieuwd meer niet! (dit vond hij zelf meer dan genoeg!) de kronkel in de weg achter zuid zou dan recht gemaakt worden dit was zijn idee van verbouw op huidige locatie!

Hoop dat het geen summiere verbouwing word op de huidige locatie zonder winkels etc dan ziet de toekomst voor Cambuur er voor de huidige locatie er somber uit zonder inkomsten.

Is dat wel zo? De afspraken tussen Leyten en de gemeente zijn zover ik weet niet openbaar. Leyten is een projectonwikkelaar en die willen nog wel eens speculeren met grond. Tel je daar bovenop dat er niets zo veranderlijk is als de politiek (en er is al behoorlijk wat tijd overheen gegaan) kan het misschien wel alle kanten op.

Mocht er een bedrag van 7 miljoen euro worden van de gemeenten aan de Leyten groep en blijft de huidige locatie de enige plek met de juiste bestemming voor een stadion. Dan zal de rekening echt niet enkel op het bordje van de gemeente blijven liggen, die wordt lekker doorgeschoven naar Cambuur (en terecht). Net zoals Cambuur ook bij het WTC gewoon moet betalen, wat natuurlijk ook samen kan door het stadion geschikt te maken voor alternatieven.

Spine

Iedereen gaat er maar van uit dat er winkels komen in het nieuwe her/verbouw plan, waarom?
Er zijn natuurlijk veel meer opties dan winkels.

yellow@ndblue

Citaat van: papier op januari 21, 2015, 19:20:00
Hoezo geen concurrentie voor de binnenstad? Dat is toch pas te zeggen als de commerciële ruimten daadwerkelijk zijn gevuld? Ik kan me voorstellen dat een bioscoop en een wokrestaurant (zoals bij FC Groningen) wel degelijk niet met gejuich worden ontvangen in de binnenstad.

Als het goed is komt er recht tegen over de kleine leeuwarder op dat parkeer terrein een nieuwe Pathe  Bioscoop dus die zal  dan ook niet komen in ons eventuele nieuwe stadion :zucht

jeff

Wat voor opties had jij ingedachte?
-kantoren
-winkels
-casino
-bios
-sportschool

Lore

Citaat van: papier op januari 21, 2015, 19:20:00
Hoezo geen concurrentie voor de binnenstad? Dat is toch pas te zeggen als de commerciële ruimten daadwerkelijk zijn gevuld? Ik kan me voorstellen dat een bioscoop en een wokrestaurant (zoals bij FC Groningen) wel degelijk niet met gejuich worden ontvangen in de binnenstad. Net als een supermarkt, daar zullen ze bij de lidl/c1000 1km verderop ook niet om juichen. Of de Poiesz/lidl in Westeinde.

Die ruimte wordt verhuurt is niet aan een bedrijf waar de binnenstad last van heeft. Dat er andere bedrijven, die niet in de binnenstad zouden zitten, er last van krijgen lijkt mij duidelijk. Maar wat nou als het bedrijf nu ook al in de buurt zit en verhuist naar het stadion?

Maar ik ben het met je eens dat de wijziging van het bestemmingsplan wel een obstakel kan worden.

Lore

Citaat van: papier op januari 21, 2015, 19:25:14
Is dat wel zo? De afspraken tussen Leyten en de gemeente zijn zover ik weet niet openbaar. Leyten is een projectonwikkelaar en die willen nog wel eens speculeren met grond. Tel je daar bovenop dat er niets zo veranderlijk is als de politiek (en er is al behoorlijk wat tijd overheen gegaan) kan het misschien wel alle kanten op.


Wat de afspraken zijn en of die openbaar zijn weet ik echt niet. Maar wat ik wel weet is dat de gemeente een compensatie moet betalen aan Leijten als Cambuur blijft en dat Cambuur die compensatie een zaak tussen de gemeente en Leijten vindt, ook de gemeente staat er zo in.