Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Wat mij niet bevalt in dit alles, is dat de oplevering samenvalt met het PvdA feestje CH 2018.
Dit moet veel sneller kunnen want hiermee loopt de club een aanzienlijke financiële aderlating op, dit wel eens beslissend kan in het overleven in de hoogste divisie.
Als de gemeente geen financiële middelen steekt in het nieuwe stadion, zijn wij toch ook niet gehouden de gemeente een financieel plan voor te leggen?
Dit stinkt echt naar de misdaad.

DayDreamer

Nou sorry, maar had toch wel op iets meer gehoopt nog, om hier nou een persconferentie voor in te lassen. :|

Nu moeten we dus weer maanden wachten, dan nog papierwerk en eventuele klachten, man man man, nog 3 seizoen overleven, dat is dus 5 seizoen overleven in de Eredivisie, die prestatie is groter dan het hele stadion. Het is te hopen dat het er op tijd staat. Dooie mus dit

Galdiano

Citaat van: Vlampiep op mei 18, 2015, 17:33:10
Wat mij niet bevalt in dit alles, is dat de oplevering samenvalt met het PvdA feestje CH 2018.
Dit moet veel sneller kunnen want hiermee loopt de club een aanzienlijke financiële aderlating op, dit wel eens beslissend kan in het overleven in de hoogste divisie.
Als de gemeente geen financiële middelen steekt in het nieuwe stadion, zijn wij toch ook niet gehouden de gemeente een financieel plan voor te leggen?
Dit stinkt echt naar de misdaad.

Dit is een realistisch termijn voor het realiseren van een stadion. Te snel ontwikkelen krijg je spijt van.
Gewoon gezond verstand gebruiken, en we krijgen een prachtig stadion.

Zwolle heeft alles overhaast gedaan, en zie het resultaat, een kale beton bak.
Cambuur wil het mooi aankleden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

el haj

Waar ik wél een pieve stiemel van krijg is het meest duurzame stadion van Nederland.
In de eerste plaats een prachtig ideaal, verder is het via die weg heel goed mogelijk om subsidies en belastingvoordeel te krijgen bij praktisch alle lagen van overheid. We hebben het hier over gemeente, provincie, op landelijk niveau en vanuit Europa.
Als laatste is 't ook een mooie manier voor Cambuur om zich te onderscheiden. :)

Ik las een paar posts over restwarmte gebruiken voor veldverwarming, en of dat mogelijk is. Het antwoord daarop is absoluut ja. Hoe effectief en efficiënt dat kan hangt in dit geval vooral af van de Ijshal maar aangezien dat ook nieuwbouw is voorzie ik daar eigenlijk geen problemen.

Waarom de hele planning pas in 2016 kan worden goedgekeurd is mij een raadsel, hoe dan ook ben ik wel blij dat we wéér een stap(je) dichterbij zijn. :)

Galdiano

Citaat van: maikcambuur op mei 18, 2015, 17:13:13
Eigenlijk ongelovelijk. Nu moet cambuur met het 'businesscase' komen, eigenlijk een business plan. En dan pas komen de vergunningen. Dus stel dat cambuur het niet af krijgt voor t einde van t jaar, dan moeten we nog langer wachten.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren..

Geloof me. Maar het plan ligt al grotendeels klaar.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bascambuur

Citaat van: Galdiano op mei 18, 2015, 17:43:07
Geloof me. Maar het plan ligt al grotendeels klaar.
Dat is uiteraard wel goed nieuws en dat is dan de verdienste van Cambuur. De gemeente heeft in ieder geval bijzonder weinig uitgevoerd de afgelopen tijd.

DayDreamer

Citaat van: Galdiano op mei 18, 2015, 17:43:07
Geloof me. Maar het plan ligt al grotendeels klaar.

Als het plan al grotendeels klaar is waarom moeten we dan nog minimaal 1.5 jaar wachten voordat er gebouwd gaat worden.

Galdiano

Citaat van: DayDreamer op mei 18, 2015, 17:48:22
Als het plan al grotendeels klaar is waarom moeten we dan nog minimaal 1.5 jaar wachten voordat er gebouwd gaat worden.

Je zit ook met bedrijven die erin willen.
Financiering, contracten van huidige locaties die moeten aflopen, of afgekocht moeten worden.
Eind 2015 ligt er een waterdicht plan en 2016 zal de eerste paal de grond in gaan. En dan gaat het snel!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Grijskijkert

Citaat van: Bascambuur op mei 18, 2015, 17:46:04
Dat is uiteraard wel goed nieuws en dat is dan de verdienste van Cambuur. De gemeente heeft in ieder geval bijzonder weinig uitgevoerd de afgelopen tijd.
Die zullen nu wel wat meer gaan doen nu ze mee kunnen werken aan het meest duurzame stadion van Nederland...
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

Bijkomend feit is ook dat al huidige sponsor overeenkomsten moeten worden omgezet naat nieuwe.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur LWD

Zo'n leisuredome klinkt wel goed. Zie hier die van Roda:

http://www.leisure-dome.nl/

Grijskijkert

Citaat van: DayDreamer op mei 18, 2015, 17:48:22
Als het plan al grotendeels klaar is waarom moeten we dan nog minimaal 1.5 jaar wachten voordat er gebouwd gaat worden.
Bepaalde dingen kosten gewoon tijd, of we het leuk vinden of niet.. Maar als volgend jaar de eerste paal de grond ingaat,gaat het snel...
IN HENK WE TRUST!!!

Cor

Citaat van: Galdiano op mei 18, 2015, 17:43:07
Geloof me. Maar het plan ligt al grotendeels klaar.

Tuurlijk, was toch ook duidelijk te merken aan de reacties van Ype. Ik heb er wel vertrouwen in

Cor

Citaat van: DayDreamer op mei 18, 2015, 17:48:22
Als het plan al grotendeels klaar is waarom moeten we dan nog minimaal 1.5 jaar wachten voordat er gebouwd gaat worden.

Het is mei 2015, niet 2014. 2016 de eerste paal de grond in kan dus ook binnen acht maanden zijn. Waarom zo'n negatieve insteek?

Galdiano

Particuliere grond is al een voorlopige koopovereenkomst afgesloten.
Enige probleem zijn de omwonenden van Vosseparkwijk en omgeving Nicolaas Beetstraat etc.

Over tesselschade straat een pendeldienst naar binnenstad en je hebt perfecte verbinding met het centrum.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets