Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Beker

Gestart door John Hiatt, juli 01, 2015, 19:21:35

Vorige topic - Volgende topic

PePe

In de Amsterdam Arena wordt luidkeels gezongen na de 2 - 0 overwinning op Telstar.  :_schater
Tijden zijn veranderd.

Arno A

er zijn nog maar twee kkd ploegen over . Zijn de verschillen zo klein met de amateurs, of nemen ze de beker niet serieus genoeg?
Ik denk het laatste. Maar dan noodgedwongen . De competitie is natuurlijk belangrijker  ,en al druk genoeg. Wanneer je de finale van de nacompetitie haalt en een aantal bekerwedstrijden . Dan kom je zo al op meer dan 45 wedstrijden. Daar hebben de meeste teams een (veel) te smalle selectie voor. En de wedstrijden vanaf de achtste finales volgen elkaar snel op. Dan kan je van tevoren bijna wel invullen wie de kanshebbers zijn. En Feyenoord heeft ook nog eens thuisvoordeel in de finale.


Poetser

Citaat van: Arno A op december 20, 2024, 10:15:42
er zijn nog maar twee kkd ploegen over . Zijn de verschillen zo klein met de amateurs, of nemen ze de beker niet serieus genoeg?
Ik denk het laatste. Maar dan noodgedwongen . De competitie is natuurlijk belangrijker  ,en al druk genoeg. Wanneer je de finale van de nacompetitie haalt en een aantal bekerwedstrijden . Dan kom je zo al op meer dan 45 wedstrijden. Daar hebben de meeste teams een (veel) te smalle selectie voor. En de wedstrijden vanaf de achtste finales volgen elkaar snel op. Dan kan je van tevoren bijna wel invullen wie de kanshebbers zijn. En Feyenoord heeft ook nog eens thuisvoordeel in de finale.

De beker is alleen interessant voor de top 5, 6 en amateurs.

De rest doet mee omdat het moet, maar willen er verder niet teveel energie insteken want competitie is belangrijker.

Voorstopper

Citaat van: Arno A op december 20, 2024, 10:15:42
er zijn nog maar twee kkd ploegen over . Zijn de verschillen zo klein met de amateurs, of nemen ze de beker niet serieus genoeg?
Ik denk het laatste. Maar dan noodgedwongen . De competitie is natuurlijk belangrijker  ,en al druk genoeg. Wanneer je de finale van de nacompetitie haalt en een aantal bekerwedstrijden . Dan kom je zo al op meer dan 45 wedstrijden. Daar hebben de meeste teams een (veel) te smalle selectie voor. En de wedstrijden vanaf de achtste finales volgen elkaar snel op. Dan kan je van tevoren bijna wel invullen wie de kanshebbers zijn. En Feyenoord heeft ook nog eens thuisvoordeel in de finale.

Het heeft denk ik ook te maken met de breedte van de selectie. De meeste KKD ploegen hebben geen dusdanig brede selectie dat ze een bank hebben met spelers die het niveau net niet aantikken. Vaak willen de trainers de reserve's ook een kans geven om op dit niveau te voetballen, als soort van beloning/zoethouder voor de reserve's.

sunderland

Citaat van: Voorstopper op december 20, 2024, 10:54:31
Het heeft denk ik ook te maken met de breedte van de selectie. De meeste KKD ploegen hebben geen dusdanig brede selectie dat ze een bank hebben met spelers die het niveau net niet aantikken. Vaak willen de trainers de reserve's ook een kans geven om op dit niveau te voetballen, als soort van beloning/zoethouder voor de reserve's.
100%. Iedere eerste div club heeft dit net als ons. Hoorde ook bijna iedere trainer in de interviews vooraf zeggen dat ze dit deden. Volendam werd volledig weggespeeld en dan moet je er maar weer staan dit weekend. Zo makkelijk is dat niet.

Specuveter

Knap keepertje die Noppert :_schater

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op januari 17, 2025, 07:19:56
Knap keepertje die Noppert :_schater
die kan er niks van hoor wat zijn wij blij met Jansen.

Noordcambuur

Morgenavond de loting van de KNVB beker?.

Galdiano

Citaat van: Noordcambuur op september 25, 2025, 12:41:33
Morgenavond de loting van de KNVB beker?.

Hopen op HHC thuis.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Specuveter

Citaat van: Galdiano op september 25, 2025, 12:42:37
Hopen op HHC thuis.
hoop ik ook
Maar volgens mij speelt amateurclub thuis als het een profclub treft in eerste ronde?

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op september 25, 2025, 12:46:26
hoop ik ook
Maar volgens mij speelt amateurclub thuis als het een profclub treft in eerste ronde?
klopt amateur verenigingen spelen eerst thuis :thumbsup

Bernardo

Citaat van: Specuveter op september 25, 2025, 12:46:26
hoop ik ook
Maar volgens mij speelt amateurclub thuis als het een profclub treft in eerste ronde?
Klopt.

Galdiano

Citaat van: Specuveter op september 25, 2025, 12:46:26
hoop ik ook
Maar volgens mij speelt amateurclub thuis als het een profclub treft in eerste ronde?

Dan maar in de tweede ronde loten.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

zeewolde

Hopelijk DVS of Sparta nijkerk uit 8)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt