Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Beker

Gestart door John Hiatt, juli 01, 2015, 19:21:35

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Zijn we er klaar voor morgen tegen 3e divisie club en is er al een opstelling bekend  :?

Tom

Citaat van: Yellow Army op januari 23, 2024, 14:01:33
Inmiddels uitverkocht  :|

Zijn nu weer vier beschikbaar. Moet je wel snel zijn, tot 17.00 loopt de verkoop.

michello

Als we doorgaan spelen we woensdag 7 feb om 18:45 tegen Vitesse

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op januari 24, 2024, 14:39:58
Zijn we er klaar voor morgen tegen 3e divisie club en is er al een opstelling bekend  :?
de logische opstelling

Noordcambuur

Noordcambuur

Hoop niet dat we zo?n scheidsrechter krijgen dan gisteren in de Kuip.

:rodekaart  HIGLER  :(

Grijskijkert

Citaat van: Noordcambuur op januari 25, 2024, 08:44:30
Hoop niet dat we zo?n scheidsrechter krijgen dan gisteren in de Kuip.

:rodekaart  HIGLER  :(
Ik vond het vooral een blunder van de VAR..
IN HENK WE TRUST!!!

oost

Citaat van: Grijskijkert op januari 25, 2024, 08:46:19

Ik dacht zelfs dat er geen VAR was :_schater
Echt ongelofelijk, ik dacht dat de VAR er juist was on dit soort dingen te voorkomen :rodekaart

Noordcambuur

Citaat van: Grijskijkert op januari 25, 2024, 08:46:19
als scheidsrechter kun je het ook wel zien daar heb je de VAR niet voor nodig.

Noordcambuur

De VAR was even aan koffie    :koffie  Halen

janou

Ik begrijp vooral niet dat hij er niet iets langer naar kijkt. In eerste instantie ziet hij waarschijnlijk dat de bal ook wordt geraakt en bevestigd hij de beslissing van de scheidsrechter. Maar als je beelden vanuit alle hoeken bekijkt is het gewoon 100% penal.

Stiens

Krijgt het ultieme bekersprookje van Hercules een vervolg? ?Cambuur zal ons niet onderschatten?

Met het uitschakelen van Ajax zorgde Hercules op 21 december 2023 voor de grootste Nederlandse bekerstunt ooit. Wacht Cambuur vanavond (20.00 uur) op Sportcomplex Zoudenbalch hetzelfde lot? Over de ongekende hype waarin de Utrechtse amateurclub al een maand baadt. ,,In de finale hopen we op Feyenoord.??

Hercules-aanvaller Tim Pieters heeft net verteld hoe het leven van hem als Ajax-beul er tegenwoordig uitziet. Dat er geregeld kinderen voor de deur van zijn studentenhuis staan, smekend om een krabbel. Dat pizzabezorgers doorgaans pas weer vertrekken, nadat ze een selfie met hem hebben gemaakt. En dat zijn Instagram ?volledig is ontploft?.

De Utrechter ? lange blonde lokken, de hoodie nonchalant over de schouders getrokken ? kan er best van genieten. Maar ??n reactie op sociale media ging hem toch wel wat ver. ,,Ik wil n? een kind van je, schreef een dame. Beetje overdreven, nietwaar???, schampert de 22-jarige rechtenstudent. Vervolgens, koeltjes: ,,Ik heb het aanbod maar afgeslagen.??

21 december 2023
Vanavond speelt Hercules tegen Cambuur in de achtste finale van de TOTO KNVB Beker. Toch gaat het in aanloop naar dat duel vooral nog over die wedstrijd van 21 december 2023. De dag dat de Utrechtse amateurvereniging voor de grootste bekerstunt ooit zorgde in de historie van het betaald voetbal. De club versloeg in Galgenwaard Ajax met 3-2, onder meer dankzij twee doelpunten van Pieters. ,,De hype die toen is ontstaan, is eigenlijk nooit meer weggegaan??, vertelt trainer Ren? van der Kooij, met een stralende glimlach op zijn gezicht. ,,Iedereen wil wat van ons.??

Dat blijkt wel, in de kantine van sportpark Voordorp in Utrecht, waar een legertje media-afgevaardigden is afgekomen op de laatste training voorafgaand aan de ontmoeting met Cambuur. Nou ja, laatste training. Het veld is dermate bevroren dat de coach het slechts bij een wedstrijdbespreking houdt. Dat gebeurt in het zaaltje, dat grenst aan het hok waar de frikandellen doorgaans zwemmen in het frituurvet.

Even verderop, op de tv naast de kantinedeur, is Excelsior Maassluis - ADO Den Haag te zien. Uit de speakers weerklinkt de stem van Frans Duijts. ,,Je merkt dat iedereen trots is op ons??, zegt Van der Kooij, kort nadat hij zijn spelers heeft ge?nstrueerd voor het duel met de Keuken Kampioen Divisie-ploeg. ,,Jeugdleden dromen opeens van spelen in het eerste elftal, supporters willen bij ons komen kijken. Dankzij die zege op Ajax is de club helemaal los. Heel gaaf.??

Van der Kooij heeft zich de afgelopen week ontpopt tot de vrolijke equivalent van Maarten van Rossem. Zet de tv aan en grote kans dat de trainer ergens op tv te zien is, onvermoeibaar vertellend over ?het sprookje van Hercules?.

In Op1 verscheen hij. Bij Studio Voetbal rolde zijn Rotterdamse tongval door de studio. Hij schoof aan in De Voetbalkantine van ESPN. Bij Khalid & Sophie. En eerder al bij Goedemorgen Nederland, SBS? Hart van Nederland en diverse regionale omroepen. Alleen Waku Waku en Ajax TV hebben hem naar verluidt nog niet gebeld.

Speciale tijden
Het zijn, kortom, speciale tijden voor Van der Kooij. Neem afgelopen zondag nog, voorafgaand aan zijn optreden bij Studio Voetbal. Zat hij daar, in de schmink, pal naast Rafael van der Vaart. Hoe hij er toch in geslaagd was om Ajax af te stoppen, vroeg de NOS-analyticus zich af. Wat zijn geheim is, wilde hij weten. De belangstelling van Van der Vaart; het voelde als heel gemeend. Alsof de Hercules-coach 109 interlands had gespeeld. En niet hij, de vroegere middenvelder van onder meer Real Madrid en Tottenham Hotspur.

,,Je gelooft gewoon niet wat er allemaal gebeurt??, bekent Van der Kooij, al veertien seizoenen actief voor de Utrechtse amateurvereniging, die gewoonlijk amper driehonderd toeschouwers trekt. ,,Laatst, kort nadat ik weer eens in zo?n talkshow had gezeten, kwamen Anita Witzier en Heleen van Rooyen op me af gelopen. Of ze alsjeblieft met me op de foto mochten. Of wat te denken van een vrouw met een vrij forse boezem, die precies op die plek graag een handtekening van me wilde hebben...?? Lachend: ,,Ik heb er maar een heel, heel lange handtekening van gemaakt.??

Groot scherm
Op het sportpark van Hercules worden dan intussen de laatste voorbereidingen getroffen voor de wedstrijd van vanavond van even verderop, op het trainingscomplex van FC Utrecht: Zoudenbalch. Het liefst had de amateurvereniging tegen Cambuur opnieuw in stadion Galgenwaard gespeeld. Eenvoudigweg omdat de club ?zeker tienduizend? belangstellenden had kunnen huisvesten op de tribunes. Maar nu de eredivisionist dat verzoek heeft afgewezen, wordt er hier maar een feestje van gemaakt. Zeker 1500 supporters komen vanavond naar de kantine en aanpalende sporthal, waar de bekerwedstrijd op een scherm te zien is. Duizend anderen zullen het elftal ter plekke aanmoedigen, aansluitend bij de maximale capaciteit daar.

,,E?n ding weet ik zeker??, zo kijkt smaakmaker Pieters vooruit. ,,Cambuur zal ons niet onderschatten.?? Zeker hem niet, de bij FC Utrecht opgeleide aanvaller die uiteindelijk koos voor een maatschappelijke loopbaan. Zijn verhaal is overal wel zo?n beetje bekend: vrienden uit zijn studentenhuis zetten er in aanloop naar de bekerwedstrijd tegen Ajax geld op in dat hij zou scoren tegen de Amsterdammers. En dat deed de advocaat in spe tot tweemaal toe. Gevolg: in plaats van boterhammen met pindakaas lunchen zijn huisgenoten inmiddels met toast en zalm. Of ze voor het duel van vanavond opnieuw een weddenschapje afsluiten? ,,Nou??, countert de Ajax-plaaggeest. ,,Ik heb het idee dat de quoteringen nu niet meer zo hoog zijn. Dus of het zin heeft...??

Het is zoals ze Pieters alweer een poosje kennen bij Hercules. Een jongen van de relativering is hij, iemand die niet per se gelukkig wordt van al die mensen die hem nu stug aangapen wanneer hij ?in de bieb? blokt op zijn tentamen handelsrecht. ,,Ik ben nu wel een beetje klaar met al die aandacht??, vertelt de Utrechtse Messi tegen wil en dank. ,,En mijn huisgenoten ook, geloof ik. Een ervan durft zelfs niet eens meer de tv aan te zetten. Want, zei hij: ?Dan zien we automatisch weer die kop van jou in beeld?. Het is een beetje extreem allemaal, wat we hebben losgemaakt in het land.??

Kruising tussen Mourinho, Klopp en Guardiola

Al staat het in geen verhouding tot wat zijn trainer doorstaat. Verslaggevers van de BBC struinden vorige maand ongegeneerd door zijn dorp Maasland. En dat met een ernst alsof daar een dag eerder een nog niet bekende dinosaurussen-soort was opgedoken. Hoe Van der Kooij het best valt te omschrijven, wilden ze van een buurvrouw weten. Of hij in levenden lijve net is als op televisie.

Ja, een grote zaak was het in Engeland, het voetbalmirakel van de amateurs tegen Ajax. Vandaar dat Britse reporters zo minutieus snuffelden in de Kwakelweg, langs de Trekkade en op het Vlietmolenpad. Daar, in het leefgebied van de oefenmeester, was tenslotte een kruising tussen Jos? Mourinho, J?rgen Klopp en Pep Guardiola opgestaan. Althans, die indruk kreeg Van der Kooij, die ochtend zelf overigens niet aanwezig in zijn Zuid-Hollandse woonplaats. Want: een mediaoptreden ergens.

,,We leven in een schitterende beker-bubbel met z?n allen??, geeft hij toe. ,,Dat is geweldig, echt geweldig. Alleen is het ook wel een beetje vermoeiend allemaal.?? Dat belooft wat, mocht zijn ploeg na Ajax vanavond ook Cambuur aan de kant zetten. Tegen welke club zou Van der Kooij dan graag stunten, wordt hem gevraagd. ,,Feyenoord-uit zou natuurlijk het summum zijn??, droomt hij hardop. Vervolgens, met een knipoog: ,,Hoewel, doe Feyenoord maar in de finale. Lijkt me n?g mooier.??

Stiens

Mooi sprookje voor die amateurclub natuurlijk. Daar komt vanavond helaas een einde aan  |:) |:) |:)

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Bernardo

Begin nu wel beetje moe te worden van al die media aandacht voor Hercules, elke krant, elke tv programma het gaat er al een maand over, nu weten we het wel.

Mooi moment voor ons om daar een einde aan te maken.