Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Seizoenskaarten 2015/2016 en verder ;)

Gestart door michello, april 10, 2015, 10:53:14

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Aan de andere kant, kun je in het lopende seizoen ook een tientje per maand opzij zetten voor een seizoenskaart voor het seizoen erop.

denistel

zo ist natuurlijk ook,,gespreid betalen houdt risico,s in.

de reden waarom ze er zo vroeg mee komen en het liefst hebben dat
er al snel 3000 of zo verkocht zijn is dat er geld binnen komt natuurlijk.

zal ook nog even horen of er een teller kan komen op de site

El Ma-kri-niii

Als ik het voor het zeggen had, mochten kinderen tot 12 jaar gratis naar binnen. Van 12 tot 16/18 jaar voor een prikkie, daarna het volle pond. Zodat het voor gezinnen ook nog mogelijk is om te komen. Kinderen moet je vroeg bij de club betrekken, dan gaan ze nooit meer weg.

Lore

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 29, 2016, 14:30:35
Als ik het voor het zeggen had, mochten kinderen tot 12 jaar gratis naar binnen. Van 12 tot 16/18 jaar voor een prikkie, daarna het volle pond. Zodat het voor gezinnen ook nog mogelijk is om te komen. Kinderen moet je vroeg bij de club betrekken, dan gaan ze nooit meer weg.

Maar dan ben je de eerste 1500 plaatsen al kwijt!

NRG

Citaat van: Oetseuuh op april 29, 2016, 13:33:47
Ik denk dat de club dit niet doet omdat als bijv. nadat termijn 1 is betaald iemand nalaat om termijn 2 te betalen (om wat voor reden dan ook) het de club meer kost om alsnog het geld te ontvangen dan dat het oplevert. Dit risico zal ergens gedragen moeten worden.

Wellicht dat men een constructie kan bedenken waarbij je per wedstrijd betaald maar wel een seizoenkaart hebt. Voor bijvoorbeeld West zou dat dan 280 / 17 zijn per wedstrijd.

Niet betaald voor eerst volgende wedstrijd = waarschuwing of seizoenkaart blokkeren tot men betaald heeft.

Dit heeft echter voor de club wel weer het risico dat mensen halverwege stoppen en de club weer inkomsten misloopt.

Lastig.

Helemaal niet zo ingewikkeld. Je laat iemand die een seizoenkaart koopt en graag gespreid wil betalen gewoon een machtiging tekenen. Met die machtiging kan Cambuur het bedrag in bv 4x van de rekening afschrijven.

El Ma-kri-niii

Citaat van: Lore op april 29, 2016, 14:39:55
Maar dan ben je de eerste 1500 plaatsen al kwijt!
Zou het om zoveel gaan? Maar als er van die groep 1000 na hun 12e blijft komen, verdien je de investering wel terug. Bovendien houd je die plekken in de JL sowieso wel over.

Oetseuuh

Citaat van: NRG op april 29, 2016, 14:49:47
Helemaal niet zo ingewikkeld. Je laat iemand die een seizoenkaart koopt en graag gespreid wil betalen gewoon een machtiging tekenen. Met die machtiging kan Cambuur het bedrag in bv 4x van de rekening afschrijven.

Klopt, dat is voor de meeste gevallen ook niet ingewikkeld. Maar wat doe je wanneer iemand geen saldo heeft op het moment dat termijn 2 afgeschreven moet worden? Ik werk niet bij een bank, maar ik kan me voorstellen dat Cambuur dan ook geen geld van zo'n rekening af kan schrijven. En wat doe je dan?

Dokkumer

Citaat van: Oetseuuh op april 29, 2016, 15:20:06
Klopt, dat is voor de meeste gevallen ook niet ingewikkeld. Maar wat doe je wanneer iemand geen saldo heeft op het moment dat termijn 2 afgeschreven moet worden? Ik werk niet bij een bank, maar ik kan me voorstellen dat Cambuur dan ook geen geld van zo'n rekening af kan schrijven. En wat doe je dan?
Dan schrijf je die persoon aan zodat hij/zij binnen pak em beet 14 dagen dient te betalen of anders de kaart (tijdelijk) geblokkeerd wordt.

Oetseuuh

Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 15:24:01
Dan schrijf je die persoon aan zodat hij/zij binnen pak em beet 14 dagen dient te betalen of anders de kaart (tijdelijk) geblokkeerd wordt.
Oek weer oplost.  :koffie

jeff

Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 15:24:01
Dan schrijf je die persoon aan zodat hij/zij binnen pak em beet 14 dagen dient te betalen of anders de kaart (tijdelijk) geblokkeerd wordt.
Wat als de persoon in kwestie de rest van de termijnen erna ook niet betaald, dan ontstaat er een gat in begroting waar de knvb weer moeilijk over kan gaan doen. Als dit bij 1 persoon gebeurt valt het nog wel te overzien, dan heb je een gat van b.v 150 euro.

Oetseuuh

Dit staat er bij 010 op website.

-----

Betaling van de seizoenkaart geschiedt via een iDeal betaling of via een automatische incasso, in welk geval Feyenoord is gemachtigd om de prijs voor de seizoenkaart automatisch te incasseren van de opgegeven rekening. Ingeval van automatische incasso dient u  voldoende saldo op uw rekening te hebben staan en dient u ervoor te zorgen dat het juiste BIC of IBAN nummer bij Feyen­oord bekend is. Feyenoord zal voorafgaand aan de incasso geen prenotificatie sturen  de debiteur. Tevens is het mogelijk de seizoenkaart te betalen op een wedstrijddag aan de loketten van Feyenoord Service & Tickets. Alleen bedrijven kunnen hun seizoenkaarten betalen per factuur. Indien Feyenoord het verschuldigde bedrag niet volledig heeft ontvangen, kan van de seizoenkaart geen gebruik worden gemaakt. Indien er sprake is van een overeengekomen betaling in termijnen is de seizoenkaart, vanaf het moment dat een bepaalde termijn niet volledig door Feyenoord is ontvangen, niet (meer) te gebruiken. Indien de betaling is uitgezet bij een incassobureau is de opdrachtgever (supporter) verplicht de buitengerechtelijke kosten (ook wel genaamd incassokosten) te betalen. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op 15% van het openstaande (factuur)bedrag, met een minimum van € 40,00 (exclusief BTW). De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal het tarief zoals bepaald in het 'Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'.

666

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 29, 2016, 14:30:35
Als ik het voor het zeggen had, mochten kinderen tot 12 jaar gratis naar binnen. Van 12 tot 16/18 jaar voor een prikkie, daarna het volle pond. Zodat het voor gezinnen ook nog mogelijk is om te komen. Kinderen moet je vroeg bij de club betrekken, dan gaan ze nooit meer weg.

Vroeger had je ook een dameskaart.. Die was net zo duur als een jeugdkaart. Ik denk dat je wel verschillen kunt aanbrengen maar niet de verschillen die jij aangeeft. Iets minder voor de jeugd ben ik wel voorstander van, die verdienen over het algemeen een stuk minder of niets. Maar om gratis en voor niets kaarten weg te geven verliest men de waarde om naar een beleving te gaan. (ook al is het soms een slechte beleving).

Ik spaar zelf het hele jaar voor een seizoenkaart voor het jaar er op... Dan doet het ook niet zo'n pijn als je deze aanschaft.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Vlampiep

Cambuur pretendeert een Volksclub te zijn en moet zich er van bewust zijn, dat een aanzienlijk aantal bezoekende supporters een inkomen ontvangen wat aanzienlijk lager is dan modaal.
Om daar op in te spelen zou overwogen kunnen over te gaan op het systeem van 010 wat op dit forum is geplaatst door Oetseuuh.
Om ook meer jeugdige supporters in het stadion te krijgen zouden er gezinskaarten moeten worden verkocht waarbij de oudere SK houder tegen een sterk gereduceerd bedrag voor zijn of haar kinderen tot max 12 jaar een sk kan aanschaffen.

Cor

Ik snap best dat de 1 het ruimer heeft dan de ander. Ik snap ook dat gespreid betalen een oplossing kan zijn. Echter, toen we eredivisie speelden waren de seizoenkaarten bijna niet aan te slepen en nu zou geld een oorzaak kunnen zijn? Geloof er bij heel veel niks van, weet bijna zeker dat iedereen meteen zou verlengen wanneer we er in blijven. Prijzen gaan niet omhoog, je mag zelfs 5% korten.

En het bestuur, td of trainer als excuus gebruiken? Wat hebben we hier al niet allemaal meegemaakt, je blijft toch gewoon bij de familie horen!!

denistel

zoals ze het bij 010 doen is dus wel heel veel extra werk en krijg je met incasso bureau,s te maken daar zit
je ook niet op te wachten toch.

ps een sk teller op de site wordt aan gewerkt.