Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

KAMPIOENSVLAG!

Gestart door Len Cantello, mei 08, 2013, 11:58:05

Vorige topic - Volgende topic

Kunstgras


Dokkumer

Citaat van: Kunstgras op mei 17, 2013, 00:50:08
Ik wel. Clubcultuur vind ik zelfs belangrijker dan sportief succes.

Zonder clubcultuur geen Cambuur. En het wapen vormt daar een erg belangrijk onderdeel van.

_O_

Clint

Citaat van: Kunstgras op mei 17, 2013, 00:50:08
Ik wel. Clubcultuur vind ik zelfs belangrijker dan sportief succes.

Zonder clubcultuur geen Cambuur. En het wapen vormt daar een erg belangrijk onderdeel van.

Helemaal mee eens. Dat ze dat Pama-logo op briefpapier en pennen doen, vind ik best.
Maar op het shirt en naar buiten toe hoor je het officiële wapen uit te dragen. Zeker als we straks ook nog elke week in de media verschijnen.


Destroyer

Helemaal mee eens. Je ouwehoert niet met clubhistorie  :scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Goudvinger

Ik kan niet wakker liggen van het 'nieuwe' logo. Vond het al lang vreemd dat er in het 'oude' logo geen blauw te bekennen was. Als je al een goed logo wil hebben, maak dan een betere interpretatie van het Cammingha wapen met een minder jaren '60 gehalte. Tot die tijd zal het mij aan den aars jeuken dat het blauw-gele schild er om heen zit of niet.

Dokkumer

Ik zal wel een achterlijke gladiool zijn, maar volgens mij is het WAPEN een soort van eerbetoon aan de familie Cammingha. Zat daar blauw in? Neen! Moet je het dan aanpassen aan de kleuren van de vlag? Neen! Het geel en blauw van de stad komt alweer terug in het tenue!

Zoals al vaker geroepen, clublogo - of in ons geval wapen, waarin we ook nog uniek zijn- is een basisonderdeel van de clubcultuur. Daar ga je niet aan om lopen klooien. SIM-PEL
De enige aanpassing die ik persoonlijk nog zou gedogen is het "SC Cambuur" op de shirts boven het wapen, net zoals in de beginjaren.

denistel

Citaat van: Kunstgras op mei 17, 2013, 00:50:08
Ik wel. Clubcultuur vind ik zelfs belangrijker dan sportief succes.

Zonder clubcultuur geen Cambuur. En het wapen vormt daar een erg belangrijk onderdeel van.

ieder zijn eigen mening ik heb me daar nog nooit druk over gemaakt.

Ronnie tng

Citaat van: denistel op mei 17, 2013, 12:57:39
ieder zijn eigen mening ik heb me daar nog nooit druk over gemaakt.

En dat kan ik me niet voorstellen!  :zucht

Yellow Army

Citaat van: Kunstgras op mei 17, 2013, 01:01:20
Nuttige bijdrage..

Mooi dat we t daar over eens zijn
Area 58

denistel

Citaat van: Ronnie tng op mei 17, 2013, 12:58:43
En dat kan ik me niet voorstellen!  :zucht

sorry ron daar hou ik me niet mee bezig ik kijk meer naar het voetbal gedeelte.

Ronnie tng

Citaat van: denistel op mei 18, 2013, 01:18:57
sorry ron daar hou ik me niet mee bezig ik kijk meer naar het voetbal gedeelte.

Je houdt je bezig met alles wat Cambuur is lijkt mij? Ik tenminste wel. En de basis van alles is dat Cambuur haar identiteit houdt en dan zijn het wapen, kleuren, speelstad enz essentieel.

denistel

ja wel maar ik heb meer aandacht voor speelstijl gevoel van supporters enz,,daar hoort het logo oek bij maar nogmaals daar
ben ik minder mee bezig gellukkig zijn er genoeg die dat stuk bewaken.

Dokkumer

Citaat van: Ronnie tng op mei 18, 2013, 11:37:53
Je houdt je bezig met alles wat Cambuur is lijkt mij? Ik tenminste wel. En de basis van alles is dat Cambuur haar identiteit houdt en dan zijn het wapen, kleuren, speelstad enz essentieel.

_O_ Dat is de basis van het hele Cambuurgevoel. Haal je dit weg, dan is het gevoel van (een deel van) de supporters een stuk minder. Je identificeert je met dé club uit Leeuwarden met het wapen én de kleuren geel/blauw.
Je gaat dan toch niet ineens in Franeker spelen en dan in zachtroze met een :monk  of  :fant in het logo -om het maar even extreem te stellen?

jeff

Het roze laten we wel aan Ajax over

Dokkumer

Citaat van: jeff op mei 18, 2013, 13:26:26
Het roze laten we wel aan Ajax over
Vanwege de homo acceptatie? Straks stelt de KNVB nog verplicht dat je minimaal 2 homo's op de loonlijst moet hebben :_schater