Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Against Modern Football

Gestart door Nightmarelwd, augustus 20, 2013, 08:49:51

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: okkele op juni 24, 2015, 10:50:21
natuurlijk in opdracht van een spelersmakelaar(geen voetballiefhebber dus).
kut-belgen.


De UEFA legt zich niet neer bij de uitspraak van een Belgische rechter, die oordeelde dat de tweede fase van Financial Fair Play (FFP) moet worden opgeschort. De Europese bond gaat in beroep.
Aanvankelijk zou de UEFA op korte termijn een tweede fase van FFP doorvoeren. Een van de hoofdpunten daarbij was het omlaag brengen van het maximale bedrag aan rode cijfers. Maar volgens de Belgische rechter moet het Europese Hof van Justitie zich erover buigen en moeten de plannen tijdens de behandeling door dat gerechtelijke orgaan worden opgeschort.

De uitspraak is een overwinning voor advocaat Jean-Paul Dupont, die in opdracht van spelersmakelaar Daniel Striani de zaak aanhangig had gemaakt. Maar de UEFA vindt de rechterlijke uitspraak 'vreemd'.

'Wij zijn ervan overtuigd dat de FFP volledig in lijn is met de grondwet van de Europese Unie en dat het Hof van Justitie dat zal bevestigen', meldt de UEFA dinsdag in een persbericht. Bij de Belgische rechter wordt beroep aangetekend om door te kunnen gaan. 'Door in beroep te gaan schorten we de beslissing van de rechtbank op en kan de UEFA van start gaan met de tweede fase van het plan omtrent de FFP', aldus de Europese voetbalbond.

Het FFP-systeem is door de UEFA vanaf medio 2011 stapsgewijs ingevoerd om onder meer de eerlijke concurrentie te bevorderen en dieprode cijfers bij clubs tegen te gaan. Een van de bepalingen daarbij is dat clubs over drie jaar niet meer dan 45 miljoen euro verlies mogen schrijven. Omdat PSG en City de regels in het verleden al overschreden werden die clubs bestraft met boetes van zestig miljoen euro en een inkrimping van de Champions League-selectie.

Het FFP is enkel alleen ingevoerd om de al grote clubs te beschermen van concurrentie. Het idee was goed maar het resultaat is dat clubs als Barcalona, Real Madrid en Bayern munchen niet meer te achterhalen zijn straks.

okkele

lijkt me sterk marc.
het idee is idd prima en moet bij juist gebruik clubs als het grote voorbeeld real madrid in toom houden.
ik ben het wel met je eens dat in bepaalde gevallen het juist andersom werkt,als bv real constructies weet op te zetten als een naam(real) te combineren met het voetbal,basketbal,verschillende vrouwentakken(geloof ik) en real-tv dan is er gewoon niks te controleren.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Marc S

Citaat van: okkele op juni 24, 2015, 15:01:35
lijkt me sterk marc.
het idee is idd prima en moet bij juist gebruik clubs als het grote voorbeeld real madrid in toom houden.
ik ben het wel met je eens dat in bepaalde gevallen het juist andersom werkt,als bv real constructies weet op te zetten als een naam(real) te combineren met het voetbal,basketbal,verschillende vrouwentakken(geloof ik) en real-tv dan is er gewoon niks te controleren.

Het probleem is dat clubs als barcalona en real madrid jarenlang schulden hebben mogen maken en mede daardoor zo groot zijn geworden. Die progressie wordt hun niet meer afgenomen en ze kunnen nu met het geld dat ze al hebben de voorsprong verder uit breiden. Dit is vrijwel onmogelijk in te halen zonder grote geldschieter. Dit werkt ook op kleinere schaal. Het punt dat ik wil maken is: Bayern Munchen is een ander verhaal in dit opzicht dat ze geen megaschulden hebben zoals Barca of real.. Ik ben van mening dat FPP er eigenlijk alleen maar is om de grote clubs te beschermen tegen clubs als PSG en Manchester City. Hoe goed het ook maar bedoeld is.