Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - brambo3004

#1
Wat een ontlading!!! Zo blij. Gefeliciteerd iedereen.
|:) |:) |:) |:) |:) :proost :proost :proost :proost :proost :proost
#2
Wedstrijden / Re: Nacompetitie 2019
mei 20, 2019, 09:46:43
Samenvatting
#3
Citaat van: Yellow Army op april 22, 2019, 22:24:27
Voor Europa is het ok, maar ik raad je aan om deze vlag niet mee te nemen naar zuid oost Azië, deze vlag staat namelijk symbool voor imperialistisch Japan tijdens met name wo2 en heeft voor die mensen dezelfde lading als een swastika hier. Anderzijds kan je in zuid oost Azië weer prima met swastika's rondlopen.

Goed, dan laat ik de vlag thuis als Cambuur op een zuidoost-Azië-trip gaat ;)
#4
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 22, 2019, 15:06:51
Leuk dat iemand een  Japanse vlag voor sai heeft gemaakt

Maar waarom in godsnaam de militaire vlag uit de WO 2

Als de vlag net zo historisch besmet zou zijn als andere WO 2-vlaggen (bijv. swastika) had ik natuurlijk voor een ander ontwerp gekozen. Maar dat is niet zo, want de vlag is nog altijd in gebruik door de Japanse marine :thumbsup Bovendien vond ik het wat meer uitstralen dan de gebruikelijke rode stip op witte ondergrond.
#5
Selectie en Technische staf / Re: René Hake
maart 14, 2019, 11:02:25
SC CAMBUUR EN RENÉ HAKE GAAN NA DIT SEIZOEN NIET VERDER MET ELKAAR
14 maart 2019, 11:00
De wegen van SC Cambuur en René Hake scheiden aan het einde van dit seizoen. Het aflopende contract van de hoofdtrainer wordt in goed gezamenlijk overleg niet verlengd. De club gaat zich de komende periode beraden over de opvolging.

De 47-jarige Hake is sinds januari 2018 de hoofdtrainer van SC Cambuur. Onder zijn leiding knokte de ploeg zich vorig seizoen tot de Play-Offs, waar het in de eerste ronde werd uitgeschakeld door FC Dordrecht. In het huidige seizoen staat SC Cambuur na 28 wedstrijden op de dertiende plek.

Dit nieuws doet niets af aan de doelstelling om dit seizoen de Play-Offs te halen. Iedereen bij de  club, met de hoofdtrainer voorop, blijft hier alles aan doen en is vol vertrouwen dat we dit gaan halen.

Bron: cambuur.nl
#6
Selectie en Technische staf / Re: Xavier Mous
september 10, 2018, 21:12:09
Zojuist lovend besproken bij VI.
#7
Overig Voetbal / Re: buitenlands voetbal
april 17, 2018, 09:16:36
Het is ook moeilijk te verkopen dat op ieder moment dat het spel stillegt de videoscheids geraadpleegd kan worden, behalve als dat toevallig aan het eind van de speelhelft gebeurt (zoals bij Mainz-Freiburg), omdat de spelers dan al in galop naar de kleedkamer zijn.
#8
Algemeen / Re: Sfeer
maart 26, 2018, 17:03:03
Voorlopig is een meerderheid in de poll voor een terugkeer van de trommel.
Overigens ben ik dat ding liever kwijt dan rijk.
#9
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
november 30, 2017, 14:32:18
Citaat van: vialli op november 30, 2017, 14:19:12
Het is ook nooit goed :(

Citaat van: moodygrunn op november 30, 2017, 14:21:39
D'r blieft altied wat te seuren  :D

Klopt. Ik vind het niet veel soeps. D'r zijn de laatste jaren genoeg mooie stadions uit de grond gestampt (vooral buiten Nederland), en ik vind dit geen architectonisch hoogstandje.
#10
Selectie en Technische staf / Re: Ype smid
november 30, 2017, 08:45:34
Analyse: Is Ype Smid nog de juiste voorzitter voor Cambuur?
Gerrit Kloosterboer

Cambuur is voorlopig terug bij af. Beelden van sportief magere jaren (2006-2008) doemen op. Is de huidige voorzitter eigenlijk nog het geschikte uithangbord?

De club kreeg wel eens het predicaat een 'kerkhof voor voetbaltrainers' te zijn. Daar lijkt het onderhand weer op. Van rust is sinds het laatste seizoen in de eredivisie (2015-2016) en daarna weinig sprake. Rob Maas kreeg vorig jaar na tien wedstrijden zijn congé. Hij paste niet bij de club, al werd dat door de toenmalige beleidsbepalers te laat ingezien.

Nachtmerrie

Nu is 'clubman' Marinus Dijkhuizen na vijf maanden ontslagen. Hij speelde van 1996-1999 voor Cambuur en heeft altijd gezegd die periode als de mooiste in zijn voetbalcarrière te beschouwen. Hij wilde graag ooit eens trainer in Leeuwarden worden. Het is op een nachtmerrie uitgedraaid.

De huidige zeventiende plaats in de eredivisie doet geen recht aan een club als Cambuur. De directie had het vertrouwen in de introverte Dijkhuizen na maandagavond definitief verloren. Er waren signalen uit de spelersgroep dat de trainer tijdens besprekingen niet altijd even duidelijk over kwam. Een verschil met vorig seizoen toen het duo Sipke Hulshoff en (vooral) Arne Slot een eerst dolende groep op de rails kreeg. Er was duidelijkheid, vooral van Slot. Maar er was toen ook een veel meer getalenteerde spelersgroep.

Een jas uitgedaan

Voor technisch directeur - tot 1 januari - Gerald van den Belt moet het ontslag van Dijkhuizen een persoonlijke nederlaag zijn. Hij heeft hem immers aangesteld. Daarnaast zijn er, grotendeels in gezamenlijk overleg, te veel spelers aangetrokken waarvan bekend is dat ze tijd nodig hebben om te rijpen. Voetballers van Lommel, FC Dordrecht, FC Oss en Jong FC Utrecht, clubs die vorig seizoen in de marge opereerden en waar amper druk is.

Het is een proces voor langere tijd zulke spelers te laten rijpen. Dat lukt niet van de ene op de andere dag. De inschatting dit seizoen in de top-5 mee te draaien was te hoog gegrepen. Van den Belt zei voor het seizoen dat ,,Cambuur een jas had uitgedaan.'' Er kwamen spelers, maar geen echte kwaliteitsimpulsen.

In dat opzicht heeft de club de ontslagen trainer laten 'zwemmen'. Dijkhuizen moest het ook nog eens doen zonder een betrouwbare doelman en zonder een goede spits. Dat zijn cruciale posities in een elftal.

Kostbare tijd verspeeld

Dat mag Van den Belt zich aanrekenen en zal hij ongetwijfeld ook doen. Hij heeft wel zoveel krediet opgebouwd in Leeuwarden dat niemand wil dat hij geslachtofferd wordt. Het zou dodelijk zijn voor de club. Vooral van gemeentewege werd in de zomer van 2016 de wens uitgesproken dat Van den Belt, met het oog op de realisatie van het nieuwe stadion, zou terugkeren bij de club.

Hij werd benoemd tot projectleider van het nieuwe stadion en later werd hij financieel directeur. Daarnaast kreeg hij ook nog eens de portefeuille van technisch directeur na het vertrek van zijn weinig succesvolle voorganger Henry van der Vegt. Dat lijkt een te zware portefeuille.

Van den Belt trok vorig jaar de gesprekken met de gemeente over het nieuwe stadion, die grotendeels vastgelopen leken, vlot. Maar met het ingewikkelde proces van het nieuwe stadion lijkt tegelijk te veel kostbare tijd te zijn verspeeld.

Voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties

De nieuwe technisch manager Foeke Booy staat meteen voor een zware klus. Deze selectie heeft naast duidelijkheid, rust en resultaten in de winterstop een kwaliteitsimpuls nodig. Er moet een nieuwe hoofdtrainer komen en in dat proces zal Booy ongetwijfeld nu ook al met advies komen. Vorig seizoen had de club vooral in Arne Slot, die bezig is zijn papiertje voor coach betaald voetbal te halen, een topper. Hij vertrok en wordt nu als assistent bij AZ (derde in de eredivisie) zeer gewaardeerd.

Er moet weer stabiliteit komen bij Cambuur, ook bestuurlijk. Marinus Dijkhuizen deed na zijn ontslag een pijnlijke ontboezeming richting een 'akkefietje' met Ype Smid, in het begin van het seizoen. Zoiets is dodelijk. De voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties laat zich de laatste tijd weinig zien.

Hij moet maar eens bij zichzelf te rade gaan of hij nog de geschikte persoon is voor die functie.

lc.nl
#11
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
november 28, 2017, 21:37:43
Ik heb niet het idee dat de architect zich buitensporig heeft ingespannen op dit rechthoekig geval. Schijn wat felle lampen op gele en blauwe stoeltjes, en het lijkt al gauw mooi. Als ik het cynisme achterwege laat vind ik dat het me meevalt in vergelijking met de doemscenario's van Zwolle en ADO.
#12
Wedstrijden / Re: Cambuur-Fortuna
november 17, 2017, 18:48:13
Cummins; vDeelen, Steenvoorden, Schilder, vdLaan, Peersman; Mannes, Kippersluis, Smeets; Mathieu, Barto
#13
Wedstrijden / Re: Den bosch -Cambuur.
oktober 24, 2017, 10:26:22
Citaat van: Gasgeve op oktober 24, 2017, 10:14:37
Ik vond hem niet zo goed tegen Oss. Viel op, omdat de andere 2 middenvelders er werkelijk niks van bakten, maar ook Sai blonk niet uit. Middenveld is ook niet zijn positie.

Hoezo is dat niet zijn positie? Omdat hij gehaald is als rechtsback zou hij geen middenvelder kunnen worden? Hij deed het prima op het middenveld (als één van de weinigen die seizoen) dus laten staan lijkt mij.
#14
Selectie en Technische staf / Re: Karim Rossi
oktober 23, 2017, 09:59:58
3-4 maanden uitgeschakeld
#15
El Baad (1.78m) en Schilder (1.78m) tegenover Voskamp (1.93m) of Bergkamp (1.96m). Als dat maar goedkomt.