Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Harrekiet

#1
Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:27:22
Cambuur moet in principe niet huren. maximaal 1 of 2 spelers, maar dan moeten ze wel van de buitencategorie zijn zoals Ferrah.
Het probleem van huren is dat het op lange termijn niks oplevert en je als club ook niet kan groeien. Cambuur heeft transferinkomsten nodig de komende jaren. Op het moment dat je een speler huurt en ook al is die beter dan anderen. Dan staat hij de ontwikkeling en transferwaarde van een eigen speler in de weg. Daarbij zijn er bepaalde posities in het team die interessant zijn qua transfer. Een spits of buitenspeler kun je makkelijker winst op maken dan een linksback.
Maar dit is ook het beleid van Cambuur dus ze doen het heel goed. Ferrah was niet te koop, maar zo goed dat ze toch gingen huren. En hij heeft zeker het verschil gemaakt in dit team.

Bedankt voor je input. Wat je zegt over dat spitsen meer waard kunnen worden dan linksbacks, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik ben 't er wel mee eens dat Cambuur moet proberen waarde te cre?ren. Maar als je alleen jonge spelers in de basis zet, dan mis je toch wel stabiele spelers, denk ik. Spelers die standaard een zesenhalf halen, zoals Diemers. Maar dat staat los van het huren natuurlijk.
#2
'Johan Plat ol? ol?' past wel op dezelfde melodie als 'Henk de Jong ol? ol? :y
#3
Hoe denken jullie over huur eigenlijk?
Met de huidige financi?le situatie kunnen we niet alleen maar spelers kopen, denk ik. Misschien weer wat huren van de top 3/4 met optie tot koop? In 2013 haalden we Ritzmaier, Manu en Lukoki. Dat pakte niet verkeerd uit.
Ik hoop eigenlijk dat als Jan Sierksma komt, dat hij wat talentvolle jongens meeneemt die het net niet gaan redden bij AZ1. Bij AZ hebben ze met Goes, Penetra, Ichihara, Duijl op dit moment wel genoeg CV's. Misschien dat Maxim Dekker nou eindelijk wel eens in de eredivisie wil spelen.
#4
Ik snap dat jullie de lat hoog willen leggen en dat moeten jullie ook zeker doen. Maar in de jupiler league zitten ook een paar (grote) talenten. Als je die weet te strikken en je laat ze een half jaartje rijpen achter huurlingen als bijv. Andersen en Haye, dan hoef je op een gegeven moment niet meer te huren.
Dean Koolhof van De Graafschap bijvoorbeeld. Net negentien, maar is een groot talent met een gouden linkerbeen. Heeft een goed inzicht, scorend vermogen en een goeie trap.
Brandley Kuwas van Volendam is eenentwintig, heeft een aflopend contract, is razendsnel en aardig tweebenig.

En als die zich goed doorontwikkelen, kun je ze ook nog eens met winst doorverkopen.
#5
Nouja.. ik twijfel zelf soms weleens aan z'n bescheidenheid, of die wel oprecht is. Op een gegeven moment kan 'ie ongeloofwaardig worden, als 'ie telkens iedereen maar 'een beste man' en alles 'fantastisch' vindt.
#6
Yoo.

Ik ben nieuw hier. Als Harkemase Boys-supporter zou ik 't natuurlijk prachtig vinden als Henkie de nieuwe hoofdcoach zou worden van Cambuur. Hij heeft er de capaciteiten voor, lijkt me.
Ik moet alleen wel waarschuwen voor z'n enthousiasme en bescheidenheid. Met name dat laatste kan nog wel eens nep overkomen. Maar het is een beste kerel, die gelukkig niet alle supporters over een kam scheert. En die niet als een bezetene langs de lijn staat.

Ik kan mezelf geen Cambuur-supporter noemen, dat zou wel erg snel zijn. Maar ik moet zeggen dat ik erg geniet van jullie club. Mooi ook, om te zien dat Barto z'n kans heeft gekregen en met beide handen heeft aangegrepen. Nooit verwacht. Zes jaar geleden nog in de eerste klasse en daarna ieder jaar een divisie omhoog.

Nu zo snel mogelijk zorgen dat jullie veilig zijn en daarna maar op weg naar de play-offs  :thumbsup