Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:27:22
Cambuur moet in principe niet huren. maximaal 1 of 2 spelers, maar dan moeten ze wel van de buitencategorie zijn zoals Ferrah.
Het probleem van huren is dat het op lange termijn niks oplevert en je als club ook niet kan groeien. Cambuur heeft transferinkomsten nodig de komende jaren. Op het moment dat je een speler huurt en ook al is die beter dan anderen. Dan staat hij de ontwikkeling en transferwaarde van een eigen speler in de weg. Daarbij zijn er bepaalde posities in het team die interessant zijn qua transfer. Een spits of buitenspeler kun je makkelijker winst op maken dan een linksback.
Maar dit is ook het beleid van Cambuur dus ze doen het heel goed. Ferrah was niet te koop, maar zo goed dat ze toch gingen huren. En hij heeft zeker het verschil gemaakt in dit team.
Bedankt voor je input. Wat je zegt over dat spitsen meer waard kunnen worden dan linksbacks, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik ben 't er wel mee eens dat Cambuur moet proberen waarde te cre?ren. Maar als je alleen jonge spelers in de basis zet, dan mis je toch wel stabiele spelers, denk ik. Spelers die standaard een zesenhalf halen, zoals Diemers. Maar dat staat los van het huren natuurlijk.