Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - SCC

#1
Leuk interview met Floris Smand in de LC.
Kampioen geworden en volgend jaar 2de niveau Spanje. Schijnt gevolgd te worden door grotere Spaanse clubs (geen concrete interesse nog) en Floris was basisspeler dit seizoen.
Mooi voor hem en natuurlijk een gave competitie volgend seizoen Secunda Division (La Liga2) met clubs als Girona, Malaga, Mallorca, Valladolid, Tenerife, Gijon en Cordoba. 
#2
Even uit pure, eerlijke interesse (en excuses, want heeft inderdaad niets met nieuwe spelers te maken):

Maar wat heeft in jullie ogen Rob Jetten dan nu al verkeerd gedaan?
Los van of de persoon je aanstaat of niet.

Ditzelfde geldt in iets mindere mate ook voor Buma en eerder in de coronaperiode met Rutte. Je denkt toch niet dat 1 persoon dergelijke maatregelen doorvoert en de teksten zelf schrijft?
Je kunt het nooit een ieder naar het zin maken en doordat wij 180 partijen hebben, begrijpen we toch allemaal wel dat het draait om compromissen?
#3
Selectie en Technische staf / Re: Dennis Reus
april 28, 2026, 10:22:57
Thomas van den Belt heeft natuurlijk ook even bij Castellon gespeeld, dus ik verwacht dat Plat en Reus ook wel wat op aanbevelen van van den Belt sr zijn gekomen, door goede ervaringen van zijn zoon.
#4
Eens met wat je schrijft. Maar de vraag is of de echt grote talenten wel bij ons gestald worden, aangezien er uiteraard clubs uit de City group voorrang krijgen.
Blijft altijd een gokje natuurlijk, hoe een talent zich doorontwikkeld. Zodoende mijn vraag of men heeft gehoord of er nog intensiever samengewerkt gaat worden of vooral eigen aankopen?
#5
Vraag aan de mensen die regelmatig bij de trainingen komen en bronnen hebben:

Wordt er nu we in de Eredivisie gaan spelen ?n we 2 seizoenen lang met Galvez een goede samenwerking hebben met Man City ook (intensiever) doorgegaan met deze samenwerking?
Want binnen de City groep gaan de betere talenten natuurlijk naar andere clubs die ook binnen de City Group vallen, dus wil je daar wel "afhankelijk" van worden? Ditzelfde geldt voor de samenwerking met Lille.
En bovendien zijn er nog 2 nadelen:
1) je krijgt zulke spelers pas laat in (of zelfs na) de voorbereiding, aangezien zulke spelers eerst kansen binnen de selectie krijgen (of er gewacht wordt of er betere alternatieven dan Cambuur komen);
2) als er geen koopoptie komt, zit er geen verdienmodel in, wat zo langzamerhand ons nieuw beleid lijkt te worden. Dus dan moet het al een unieke kans ala Ferrah zijn, maar dan treed mijn punt hierboven in werking.
#6
De kwestie Diemers vind ik wel een hele moeilijke om een goede/ juiste mening over uit te spreken:

Sportief gezien spreken de cijfers voor zich. Mark is al 2 seizoenen zeer constant en duidelijk de beste speler van de KKD. Dus dat hij dan niet meekan op Eredivisie niveau, dat is natuurlijk een fabeltje. Fan of geen fan van zijn spel, de data is duidelijk.
Commercieel gezien is hij een uithangbord voor de regio, de opleiding, (lokale) sponsoren en voor nieuwe fans (kinderen uit de regio).

Dan de kanttekening: als hij een grootverdiener is, dan begrijp ik dat. Een aanvoerder hoort ook bij de grootverdieners van je selectie te zitten. Daarentegen is zijn marktwaarde natuurlijk een glijdende lijn. Ondanks zijn sterke optredens afgelopen 2 seizoenen, gaat Cambuur aan hem nooit meer geld verdienen. Daar kun je niet omheen en moet je ook wel weer rekening mee houden bij het verlengen van een contract.
Ik hoop van harte, dat ze binnen Cambuur een net contract aanbieden, waarbij zowel naar sportieve gedeelte wordt gekeken als toekomst. Maar je kan nu niet zeggen, we geven je 2 jaar, want daarna ben je fysiek niet meer in staat om mee te kunnen (hij wil zo lang mogelijk voetballen, wij spreken allemaal van afspraken in de organisatie na die 2 jaar). Daar spreekt geen vertrouwen uit. Dus je hoopt op een herenakkoord, waarbij er voor 2 jaar wordt getekend, maar clausules vwb aantal wedstrijden en bonussen. En na die 2 jaar kijken we opnieuw hoe je je voelt en wat wij van je vinden.

Ik houd zelf van balbezit en zie de absolute meerwaarde van Mark. Maar ik hield daarentegen ook van waterdragers als El Makrini en dat is Mark natuurlijk allesbehalve. Dus hij zal soms sneller moeten handelen, waarbij hij soms ook eens een bal niet moet opeisen, in het belang van de ploeg ipv eigen cijfers. Ik denk dat hij nu op een leeftijd is dat hij dat prima kan (spel iets aanpassen), zonder dat het ten koste gaat van daar waar hij juist goed in is (vertragen/ versnellen).

Maar eerlijk: ik ben blij dat ik nu Lambooij niet ben. Want wij weten niet wat er natuurlijk ?cht besproken, aangeboden en geweigerd wordt.
#7
Citaat van: Noordcambuur op maart 25, 2026, 16:39:21
Deze spelers gaan begreep ik,

Sjostrand Malm?
Balk
K.Visser
Souren (Roda JC)?
Jonker ( de Graafschap)?
Jermoumi
Galvez huur?
Ferrah huur?
Binder?

Zet Baouf ook maar bij dat rijtje.

Wensenlijstje wordt dan:

1x CV basis (backup Berghout)
1x CV backup (extra cv nodig)
1x LVV basis
1x RVV basis/backup (uitvechten met Mulders)
1x CVM basis (backup onze Franse vriend en mogelijk Berghout)
1x AM basis (backup R?lke of vd Sande)
1x RV basis (Henstra backup)
1x LV basis (Kvan backup)
1x Spits basis (vd Sande backup)

Zekerheidjes (op basis geluiden Henk)?
T. Janssen
Amofa
Diemers
#8
Citaat van: carlo de leeuw op maart 20, 2026, 22:08:04
Weer dat oerdomme gepiel van Amofa levert gele kaart, en vrije trap waar goal uit komt.
Dit doet hij helaas de laatste wedstrijden 2-3x per wedstrijd
#9
Wedstrijden / Re: Jong Ajax-Cambuur
februari 16, 2026, 20:54:41
Die nummer 8 van hun is slechts 16 jaar!! En die heeft al 3x een hele slimme loopactie gemaakt, waarbij zowel Souren als een van de beide centralen hem goed kwijt was. Slim ventje met zijn 16 jaar
#10
Wedstrijden / Re: Jong Ajax-Cambuur
februari 16, 2026, 16:43:12
Ok, dan hoop ik in ieder geval dat de andere spelers geleerd hebben van jong PSV en ons niet weer een loer laten draaien.
Jong ploegen kunnen allemaal goed (en vooral vrijuit) voetballen, maar de intensiteit (het duelleren, snelheid spel) dat moeten ze nog leren.
Balk heeft een fantastische instelling vwb arbeid en (soms onnodig) vuile meters maken. Aan de bal zou ik voor andere spelers kiezen, zodoende juist tegen deze jong ploegen, zie ik hem er graag bij.

Ben benieuwd vanavond. Ik zeg 3 punten mee de tas in naar Lwdn!
#11
Wedstrijden / Re: Jong Ajax-Cambuur
februari 16, 2026, 16:03:29
Iedere (oud)voetballer weet toch dat wanneer je tegen jonge jongens speelt, je vooral de eerste 5 minuten moet zorgen dat je er een fysieke strijd van maakt. Even doorlopen, voet laten staan, etc.
Tegen PSV zijn we afgetroefd en kwamen we niet in de duels, je mag toch van Amofa, Diemers, vd Sande en hopelijk vanaf de start Balk verwachten dat die vanavond even een signaal afgeven?
Ik zou tegen een jong ploeg altijd starten met Balk: die is irritant, zuigt, loopt op alles en kan ritme tegenstander eruit halen. Ik verwacht dat we dat vanavond nodig hebben, ons spel aan de bal zal namelijk onwennig zijn.
#12
3de niveau Noorwegen, als ik het goed lees?
Als dit weer een rake klap is, dan hebben we onze (data)scouting wel ?cht heel goed op de rit.
Maar ja, niet alles kan raak zijn en 3de niveau Noorwegen is natuurlijk andere koek. Je zou denken: van Veen kon eenvoudig vertrekken richting Waalwijk en was aantal jaar terug nog geselecteerd voor Oranje o18. We hebben Wyben en Iwan nog, zou je die niet minuten moeten laten maken. Kennelijk zie je dan heel veel potentie in deze Noor (ondanks lage niveau).
Milan Smit prachtig voorbeeld dat je met hard werken (2x uitgestroomd bij een BVO), en specifieke voorwaarden (?chte goalgetter, hardwerken, snel en redelijk sterk) in de juiste omstandigheden (GA Eagles zit in de lift) zomaar de vruchten kunt plukken.

Ben benieuwd, alle vertrouwen in onze (huidige) scouting.
#13
Selectie en Technische staf / Re: Nicky Souren
december 04, 2025, 10:09:19
Ik zie in hem ook meer een 8. Toen hij werd gehaald, zagen ze een 6 in hem. Dat hebben ze denk ik onderschat.
Voor beide beter om dan door te schakelen. Jammer, lijkt me een prettige jongen, maar soms ontstaan er nieuwe situaties.

Ik zou Daan Huisman (Eindhoven) graag zien komen als vervanger. Kan op alle posities op het middenveld spelen.
#14
Uitgaan van eigen kracht. Als Souren fit genoeg is, die op het middenveld.
Nap op 6, Souren hoger op het middenveld.
Diemers naast Baouf achterin. Want ervaring leert dat wanneer er te weinig voetbal centraal achterin is,  Mark toch continu de bal komt ophalen omdat er anders niet opgebouwd wordt.

Dat hebben we jaren terug ook eens zo opgelost met Sandor als laatste man.
#15
Selectie en Technische staf / Re: Tomas Galvez
oktober 06, 2025, 12:17:10
Die zal het verdedigend in ieder geval vast beter doen.
Misschien heb ik te hoge verwachtingen van Galvez, maar ik vind hem geen schim van de speler die we tijdens zijn eerste wedstrijden vorig seizoen zagen.
Ook aan de bal niet zo dominant als vorig seizoen. Aan zijn passing/ voorzetten zie je echt wel dat hij meer kan dan menigeen, maar ik had hem veel dominanter verwacht. En verdedigend is het veel te tam.
Nogmaals, ik verwacht meer van hem en hoop dat dat re?el is.

Op basis van zijn spel bij Jong verdient Marsman ook wel eens een echte kans natuurlijk, dus laat hem maar mooi Galvez in z'n nek hijgen.