Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Elfsteden

#1
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 15:23:04
Maar wij hebben Lambooij en onze scouting |:)
#2
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 15:11:20
Europa here we come :scc
#4
Algemeen / Re: Financiën
juni 11, 2026, 22:05:36
Kooi staat garant in beide opties. Hopelijk kan hij dat doen mbv een bankverklaring, maar geen idee of dat door KNVB wordt toegestaan
#5
Algemeen / Re: Financiën
juni 11, 2026, 21:57:03
Volgens mij moet de garantstelling voor de volle 5 miljoen gedekt worden met een bankverklaring of met volledige afstorting in escrow. Bankverklaring kost snel 1a 2 %; zo'n 50 tot 100k dus. Moet het daadwerkelijk door Kooi op escrowrekening gezet worden dan zal het bedrag fors hoger worden. Stel 6% dat is 500K per jaar.
#6
Algemeen / Re: Financiën
juni 08, 2026, 11:17:27
Citaat van: Derkx R.H. op juni 08, 2026, 09:50:45
Klein 'nieuwtje' Kooi stelt zich garant!

Pieter Kooi  _O_
#7
Algemeen / Re: Financiën
juni 07, 2026, 08:36:45
Citaat van: Cor op juni 07, 2026, 08:26:05
Zoals ik het lees is er wel een herstelplan maar is er richting Pieter nooit gecommuniceerd dat hij met een garantstelling een belangrijk onderdeel van dit plan is. Dat is op zijn minst slordig te noemen, als het waar is.

Ja dan zou ik ook knap sjagerijnig zijn. En hopelijk is het plan wel haalbaar genoeg en heeft ie daar geen twijfels over
#8
Algemeen / Re: Financiën
juni 07, 2026, 00:23:11
Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 23:51:53
En er zal in de statuten dan iets staan over verkoop van aandelen? Want feitelijk zijn ze gewoon aandeelhouder toch? Maar dan dus ook op verre afstand van het dagelijks bestuur en ook geen controle dus op het dagelijks bestuur. Waarom is kooi dan zo boos op ze?

Aandelen zijn gesplitst. Theoretisch zou stichting de aandelen kunnen verkopen. In de praktijk niet, want de financiele waarde van de aandelen zit bij de certificaathouders. Die zouden moeten instemmen en krijgen dan het geld bij verkoop ook. Kooi heeft nu in het stichtingsbestuur Arnout de Hair laten plaatsnemen omdat Bert van den Brink niet is herkozen. Waarschijnlijk is die move voldoende voor Kooi als het over stichtingsbestuur gaat?
#9
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 23:13:44
Cambuur BVO zit in een BV. Alle aandelen van die BV zijn eigendom van de stichting. Dus je kunt nooit zonder stichtingsbestuur. Feitelijk is het stichtingsbestuur het hoogste orgaan. Zij benoemen idd rvc.
#11
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 22:19:28
Misschien zag hij het zelf niet meer zitten. Een goede kandidaat zal zelf ook wel inzicht in financien en prognoses willen.
#12
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 13:08:04
Zou wel graag inhoudelijke reactie willen van Stichtingsbestuur. Daarin zitten ook 2 vertegenwoordigers namens ons als supporters. Innformeer ons graag snel over wat er nu gaat gebeuren.
#13
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 12:39:31
Zolang je in acute liquiditeitsproblemen zit heb idd snel geld nodig. Met de rug tegen de muur heb je de luxe niet op naar lange termijn consequenties te kijken.
#14
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 12:07:33
Hij heeft nogal wat voor de kiezen gehad idd. Maar misschien uit de spotlights kan hij wel adviezen geven. Ik zou als ik financieel verantwoordelijke was graag met hem willen sparren
#15
Algemeen / Re: Financiën
juni 06, 2026, 11:43:09
Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 11:34:09
Mee eens. Behalve als ik een van de schuldeisers was en het om mijn geld ging

Ja dat klopt helemaal.