Cambuur Online

Cambuur => Algemeen => Topic gestart door: SCC protege op februari 15, 2015, 15:07:52

Titel: Cambuur Fryslân
Bericht door: SCC protege op februari 15, 2015, 15:07:52
Geachte mede Cambuur supporters,

Ook weer na vandaag blijkt dat Cambuur weer de beste is van de Friese derby. Hoewel velen zich niet met het Fries in willen laten ligt Leeuwarden toch echt in Fryslân. Waarom gewoon niet zorgen dat wij, als supporters van onze geliefde club Cambuur, de rest van Fryslân achter ons krijgen. En zo provinciegenoten achter ons komen staan en wij dé club blijven in onze provincie! Met zijn allen staan we sterker, laten we de mensen die dkv een warm hart toedragen en alleen de uitslagen lezen voor ons winnen. Anti-fries is een anti-climax voor de mensen die wel Cambuur supporter willen zijn, maar zich ergeren aan deze leuzen. Groot deel van de aanwezigen bij elke wedstrijd van onze club is gewoon een Fries. Cambuur is een eredivisieclub en gaat dat nog jaren blijven. Ik wil nog meer steun voor onze club, ik wil dat het leeft in de hele provincie en niet alleen in Leeuwarden! Kin wel een volksclub zijn en blijven, maar we moeten de mensen die thuiszitten en het voetbal niet live volgen ook achter ons krijgen om meer steun. Laat die achterbakse dkv supporters in hun hempie staan met onze vlag te verbranden. Schijnheilige dkv supporters! Dat moeten we niet pikken en we pakken ze wel weer terug met terugwerkende kracht. Maar heel niet-voetbalvolgend Fryslân steunt dkv, omdat dat de enige club is die ze kennen. Dat kennen we als Cambuur toch niet over ons heen laten gaan? We bewijzen keer op keer dat we het beste voetbal in ons hebben, alleen door pech verliezen we. Ik wil ook de rest van Fryslân voor ons winnen en dat ze achter ons gaan staan. Wij zijn Cambuur, Cambuur Leeuwarden!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: drg op februari 15, 2015, 15:14:33
Welkom bij Cambuur, toch het licht gezien na vandaag?  :zweep

Overigens passen er niet meer in ons stadion.  :_schater
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: gobo op februari 15, 2015, 16:39:49
En op dit forum heet het gewoon friesland. Ik ga toch ook niet naar deutschland?
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: JurjenS7 op februari 15, 2015, 16:45:01
Toevallig Nazi geweest in de 2e wereldoorlog?

Zijn nog 11 andere provincies waar we meer supporters vandaan kunnen halen, maar voorlopig zit het stadion vol  :proost
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Destroyer op februari 15, 2015, 16:47:15
man man man, te veel aan us heit zeten zeker  :O
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Viper op februari 15, 2015, 17:00:27
Dat je het beste voor hebt met onze club twijfel ik niet aan, maar ik vraag me af of je dit bericht ook had geplaatst als we hadden verloren. Persoonlijk houd ik niet van 'supporters' die door succes worden aangetrokken. De 'core' van deze club bestaat voor 90% uit Liwwadders, die hun anti-Friese gevoelens altijd zullen uitdragen.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: ForzaCambuur1 op februari 15, 2015, 17:07:16
Citaat van: Viper op februari 15, 2015, 17:00:27
Dat je het beste voor hebt met onze club twijfel ik niet aan, maar ik vraag me af of je dit bericht ook had geplaatst als we hadden verloren. Persoonlijk houd ik niet van 'supporters' die door succes worden aangetrokken. De 'core' van deze club bestaat voor 90% uit Liwwadders, die hun anti-Friese gevoelens altijd zullen uitdragen, omdat de stadstrots groter is dan de provincietrots.

90% lijkt me toch wel wat veel.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Vedetski op februari 15, 2015, 17:09:03
Oké en wat wil je hiermee bereiken? Ook hier maar een fries volkslied draaien voorafgaand aan de wedstrijd? De friese identiteit toe-eigenen met als doel de achterban te vergroten is iets wat ze dertig kilometer verderop doen, maar dat zal hier nooit gebeuren. We kunnen ons misschien wat minder afzetten tegen ''het friese'' maar een provincieclub worden gaat mij (en ik denk met mij vele anderen) iets te ver..... :zucht
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 15, 2015, 18:22:06
Val dood juh mafkees
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: SCC-J op februari 15, 2015, 18:26:42
Slotje en deleten die handel! LEEUWARDEN ANTI FRIES
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Don op februari 15, 2015, 18:28:07
Cambuur Leeuwarden Anti Fries!! Mafkees!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:31:47
Citaat van: ForzaCambuur1 op februari 15, 2015, 17:07:16
90% lijkt me toch wel wat veel.
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Galdiano op februari 15, 2015, 18:41:48
Oprotten!! Slotje!!

Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Eewal op februari 15, 2015, 18:41:53
Citaat van: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:31:47
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.
dat is precies wat het is.. FNP heb ik trouwens ook een vreselijke hekel aan..
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: nikjeuh op februari 15, 2015, 18:51:40
Citaat van: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:31:47
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.
Bolsward natuurlijk oek!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:58:48
Citaat van: nikjeuh op februari 15, 2015, 18:51:40
Bolsward natuurlijk oek!!
Gelukkig nog altijd een paar lichtpuntjes in die hoek |:)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Utekleitrokken op februari 15, 2015, 19:14:16
Citaat van: SCC protege op februari 15, 2015, 15:07:52
Anti-fries is een anti-climax voor de mensen die wel Cambuur supporter willen zijn, maar zich ergeren aan deze leuzen. Groot deel van de aanwezigen bij elke wedstrijd van onze club is gewoon een Fries.

Je bent Cambuur supporter of je bent het gewoon niet. Die mensen die vanwege de door jou bedoelde leuzen wegblijven, die kunnen wat mij betreft ook wel wegblijven, je bent niet verplicht om je te conformeren aan de leuzen die worden geroepen van welke aard dan ook.

Niet zo druk over maken, de aanhang blijft toch wel groeien.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Unknown op februari 15, 2015, 20:15:37
Cambuur Fryslân?  :_schater
Wat een grap. Dit is het nadeel van succes. Nu hebben de mensen uit de provincie 2 keuzes om eredivisie voetbal te zien.


Straks gaan dit soort gasten nog nieuwe groepjes vormen en hun eigen liedjes zingen. Van die vlaggen met bloedvlekken ophangen...
l0l

Fit in, or fuck off. Fijne dag verder.



Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: brambo3004 op februari 15, 2015, 20:18:39
Citaat van: Unknown op februari 15, 2015, 20:15:37

Straks gaan dit soort gasten nog nieuwe groepjes vormen en hun eigen liedjes zingen. Van die vlaggen met bloedvlekken ophangen...
l0l

Ben je daar echt bang voor? Ik denk niet dat dat hoeft :_schater
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Unknown op februari 15, 2015, 20:21:08
Haha nee ik maak zijn grap nog wat erger. Gaat niet gebeuren zolang de mi-side en dat soort groepen de dienst uitmaken om het zo maar ff te noemen
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: brambo3004 op februari 15, 2015, 20:22:40
Citaat van: Unknown op februari 15, 2015, 20:21:08
Haha nee ik maak zijn grap nog wat erger. Gaat niet gebeuren zolang de mi-side en dat soort groepen de dienst uitmaken om het zo maar ff te noemen

Ja sorry, ik nam het iets te serieus. En dat is nou juist wat jij bij deze lieden niet moet doen :proost
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: TARGET op februari 15, 2015, 20:37:44
Mensen komen toch wel bij SCC.. iedereen begint DKV uit te kotsen.. laat het maar even zo doorgaan.. We vliegen ze werkelijk naar de strot.. en maken ze buiten het voetbal om financieel en sportief helemaal kapot.!!!

Ze hebben schijtangst voor SCC.!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: moodygrunn op februari 15, 2015, 20:40:30
Volgens mij is het de bedoeling dat mensen zich (op den duur) kunnen identificeren met onze club, niet dat onze club en zn supporters zich gaan aanpassen aan de wens van anderen. Dan blijf je namelijk bezig (rode tenues om het goed te doen op de aziatische markt?)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: SCC-J op februari 15, 2015, 21:01:15
Citaat van: Unknown op februari 15, 2015, 20:21:08
Haha nee ik maak zijn grap nog wat erger. Gaat niet gebeuren zolang de mi-side en dat soort groepen de dienst uitmaken om het zo maar ff te noemen
mi-Side en dat soort groepen maken wel Cambuur zoals het is.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: DeBruyne op februari 15, 2015, 23:24:10
Ik ben op en top Fries en ik ben op en top Cambuursupporter. En dat zijn er natuurlijk heel veel meer. Als er een groep supporters zich niet Fries voelen moeten ze dat zelf weten. Als we maar met z'n allen achter onze club staan
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Vedetski op februari 15, 2015, 23:27:54
Citaat van: DeBruyne op februari 15, 2015, 23:24:10
Ik ben op en top Fries en ik ben op en top Cambuursupporter. En dat zijn er natuurlijk heel veel meer. Als er een groep supporters zich niet Fries voelen moeten ze dat zelf weten. Als we maar met z'n allen achter onze club staan

Ik ken er persoonlijk ook genoeg die zelf diepFries zijn, maar zich wel in het ''anti-fries'' kunnen vinden, puur omdat die identiteit in dkv met louter commerciële doeleinden wordt gebruikt. Onder het mom Against Modern Football zullen we maar zeggen...
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: drg op februari 15, 2015, 23:43:49
Dat anti-fries gebeuren gaat natuurlijk ook eigenlijk alleen maar om die commerciele troep rondom dkv, het toe eigenen en dat achterlijke 'volks' lied bij opkomst. Als ik beelden zie van Cambuur in de beginjaren leek het allemaal geen probleem, maar tegenwoordig hebben ze alles zo toe geeigend dat elke knakker buiten friesland ook denkt aan dkv wanneer ze het voorbij horen of zien komen.

Al had ik stiekem wel gehoopt dat we vooraf aan deze wedstrijd het Wilhelmus kregen bij de opkomst  8)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: TM op februari 15, 2015, 23:48:33
Wat een achterlijk topic dit.... Flikker op man! Wat is de fucking reden om zoiets te openen? Leeuwarden anti fries! Boertjes de bek gesnoerd en gas! Wij zijn Cambuur!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Dokkumer op februari 16, 2015, 07:29:05
Citaat van: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.
Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om het EXACTE verhaal omtrent Anti Fries voor eens en altijd uit te willen leggen voor degene die het niet snapt? Ik krijg namelijk door jouw opmerking het verhaal dat je zó moet denken over de provincie en haar volk en niet anders. Krijg ik een beetje een eng gevoel van...
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Nightmarelwd op februari 16, 2015, 09:44:29
Cambuursupporter ben je niet voor even maar voor je hele leven.

Je schrijft als een allochtoon die Nederland probeert te veranderen. Voorbeeld zwarte piet.

Wanneer je je ergert aan Anti Fries, misschien kun je je verdiepen in waar dat vandaan komt, voordat je iets gaat schrijven.

Leeuwarden is Anti Fries.

Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: losang09 op februari 16, 2015, 09:45:53
Citaat van: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.

Goed verwoordt.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Cor op februari 16, 2015, 09:59:01
Citaat van: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.

Of heeft z`n eigen redenen om hier iets tegen te hebben
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Citaat van: Dokkumer op februari 16, 2015, 07:29:05
Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om het EXACTE verhaal omtrent Anti Fries voor eens en altijd uit te willen leggen voor degene die het niet snapt? Ik krijg namelijk door jouw opmerking het verhaal dat je zó moet denken over de provincie en haar volk en niet anders. Krijg ik een beetje een eng gevoel van...

Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Goudvinger op februari 16, 2015, 12:54:17
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Daar kun je toch gewoon je schouders voor ophalen i.p.v. met dezelfde lading een anti-sentiment te creëren? Ik heb verder ook niets met die gemaakte (is een studie over geweest) Friese cultuur, die zich enkel onderscheidt door het roepen dat men zo anders is dan de rest. Het hele anti-Fries sentiment vind ik van dezelfde kwaliteit.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Dokkumer op februari 16, 2015, 12:54:36
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Duidelijk ;)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:56:37
Citaat van: Goudvinger op februari 16, 2015, 12:54:17
Daar kun je toch gewoon je schouders voor ophalen i.p.v. met dezelfde lading een anti-sentiment te creëren? Ik heb verder ook niets met die gemaakte (is een studie over geweest) Friese cultuur, die zich enkel onderscheidt door het roepen dat men zo anders is dan de rest. Het hele anti-Fries sentiment vind ik van dezelfde kwaliteit.

Tja, het is een tegenreactie en ik ben heel erg blij dat die reactie er is. Door de rest van Nederland word je namelijk al snel op dezelfde hoop gegooid als die friese boertjes.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Ronnie tng op februari 16, 2015, 12:57:05
 :0= Slotje!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: dizzhead op februari 16, 2015, 13:04:17
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Niet alleen Leeuwarders hebben dit. Ik weet dat er in het zuid-oosten van Friesland voldoende mensen zijn opgegroeid die de taal niet machtig zijn en zich storen aan deze zelfde zaken.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 16, 2015, 13:23:07
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Maar ook veel Leeuwarders supporters spreken wel Fries of voelen zich Fries. En dat zijn voor mij dezelfde cambuurmannen.

(trouwens over dat Nationalisme: op OF kijk ik natuurlijk elk filmpje van Cambuur, maar elke keer dat ongelofelijk domme voorfilmpje over de friezen is werkelijk achterlijk. Doet me denken aan Duitsland en de Sovjet Unie uit de vorige eeuw.)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 16, 2015, 13:57:36
De eerste (echte) Leeuwarder die fries spreekt moet ik nog tegenkomen anders.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Dokkumer op februari 16, 2015, 14:11:55
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 13:57:36
De eerste (echte) Leeuwarder die fries spreekt moet ik nog tegenkomen anders.
Dat is in andere steden ook wel het geval, een echte Harlinger doet dat ook niet, net zomin als een echte Dokkumer. Het Fries wat je in die steden hoort is toch van de "import" uit de dorpen.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: TARGET op februari 16, 2015, 17:02:20
Hahaha wat maakt het allemaal uit.. zolang er maar niet van dat klapvolk uit dkv hier komt.. dan is de sfeer ook weg :scc
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Eewal op februari 16, 2015, 17:40:49
Citaat van: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.
aldus professor kunstgras? volgens mij heeft iedereen zo zijn redenen om zich anti fries te noemen. vraag het 30 willekeurige leeuwarders en niet 1 antwoord zal hetzelfde zijn. ik ben leeuwarder, voel me leeuwarder, heb schijt aan alles wat met dkv te maken heeft, maar kan genieten van mooie dingen die Friesland te bieden heeft.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: DeBruyne op februari 16, 2015, 20:07:13
Wij hebben met een groepje al heel erg lang een seizoenkaart van onze mooie club, wij komen van buiten Leeuwarden en zijn wel ook echte Friezen. Ik denk en spreek in het Fries, maar heb net als de Leeuwarders een grote afkeer tegen DKV?  Dit wil toch niet zeggen dat we mindere supporters zijn.

Ik weet ook dat sommige sponsors het zeer jammer vinden dat onze mooie club wordt geaccocieerd met AntiFries. Oppassen dus dat het niet een te groot issue gaat worden.

Voor de rest, gewoon met zijn allen achter onze club blijven staan  :y  |:)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Vedetski op februari 17, 2015, 19:01:45
Moraal van het verhaal:

Wees niet anti-fries, maar pro-Cambuur! |:)

Slotje graag!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Scc01 op februari 18, 2015, 01:06:52
Wat een gejank over dat anti fries altijd.
Als alles wat fries sprak of niet uit Leeuwarden stopte met investeren in cambuur of stoppen met het bezoeken van wedstrijden is het stadion voor een kwart gevuld en valt een heel gat in de sponsoring. Maar dat wordt altijd even vergeten...
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: vialli op februari 18, 2015, 08:04:50
Citaat van: Scc01 op februari 18, 2015, 01:06:52
Wat een gejank over dat anti fries altijd.
Als alles wat fries sprak of niet uit Leeuwarden stopte met investeren in cambuur of stoppen met het bezoeken van wedstrijden is het stadion voor een kwart gevuld en valt een heel gat in de sponsoring. Maar dat wordt altijd even vergeten...

Dat antifries komt deur uut  feit dat die lui daar verderop alles inpikt hevve de vlag, ut volkslied
en niet te fergeten de provincie die er elke keer weer MILJOENEN heensleept om ze maar op het zadel te helpen. Ut wut tied dat de PROVINCIE oek us wat foor Cambuur doet.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Thieske op februari 18, 2015, 09:09:27
Citaat van: vialli op februari 18, 2015, 08:04:50
Dat antifries komt deur uut  feit dat die lui daar verderop alles inpikt hevve de vlag, ut volkslied
en niet te fergeten de provincie die er elke keer weer MILJOENEN heensleept om ze maar op het zadel te helpen. Ut wut tied dat de PROVINCIE oek us wat foor Cambuur doet.

Amen!  _O_
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: IsmailvanEssen op februari 18, 2015, 09:21:17
Ik denk dat dit voor iedere supporter anders is.. De ene persoon neemt het anti fries anders als de andere en dat moet ook kunnen.. Ik heb zelf niks tegen friesland.. heb alleen wat tegen alles wat met DKV te maken heeft en de provincie waar ze allemaal voor de kutclub zijn en alleen die kant op willen kijken..
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Scc01 op februari 18, 2015, 12:01:17
Klopt Vialli. Maar jezelf profileren als anti fries en vervolgens wel geld willen zien van de provincie friesland.... Dat is wel een beetje raar
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 13:00:37
Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 13:57:36
De eerste (echte) Leeuwarder die fries spreekt moet ik nog tegenkomen anders.
Ik had een collega die geboren en getogen liwadder was en ook zo sprak, maar hij kon ook vloeiend fries spreken!
Iedereen lult hier maar wat hem het beste uitkomt.
Ik vraag me af of dat hele anti-fries gedoe bij Cambuur nou voor of nadeel oplevert voor de club.
Ik denk eerlijk gezegd meer het laatste.
Verder moet iedereen het zelf maar weten wat ie ervan vindt.
Voorlopig weer 4 punten gepakt in Fryslân dit seizoen!!!!!!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: TARGET op februari 18, 2015, 13:28:43
Het Anti Fries is alleen gericht tegen DKV (Heerenveen) en alles wat daar gebeurd.. het heeft voor de rest niks met Leeuwarden en omstreken te maken.. |:) en dat weet de rest ook.!!

En als er gezegd wordt er wordt geen fries volkslied gespeeld bij SC Cambuur.. dat is omdat we hier in de tegenwoordige tijd leven en niet in de verleden tijd dat Fryslân een eigen land was.!! Heel jammer voor die mensen maar die tijd hebben we gehad.!!

We zijn Nederland en Fryslân is een provincie.. tuurlijk komen we uit Friesland maar we hoeven hier niet zo schijterig lopen doen alsof we net een land zijn.. want dat is al 100 derden jaren niet zo.!!
:clint

SCC is een sleeping reus weest wel.!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 18, 2015, 13:32:33
Citaat van: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 13:00:37
Voorlopig weer 4 punten gepakt in Fryslân dit seizoen!!!!!!!
1 in Fryslân, 3 in Liwadden  :zweep
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: TARGET op februari 18, 2015, 13:35:06
RT.!! Kuzmanovic-Apeldoorn
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kunstgras op februari 18, 2015, 14:19:50
Citaat van: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 13:00:37
Ik vraag me af of dat hele anti-fries gedoe bij Cambuur nou voor of nadeel oplevert voor de club.
Ik denk eerlijk gezegd meer het laatste.

Wat maakt dat nou weer uit. Je identiteit kies je niet. Die heb je.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 15:17:33
Citaat van: Kunstgras op februari 18, 2015, 14:19:50
Wat maakt dat nou weer uit. Je identiteit kies je niet. Die heb je.
Jij praat voor jezelf neem ik aan.
Ik weet niet of alle Cambuur supporters anti - fries zijn en of deze"identiteit" (grote) sponsoren, zoals sommige hier beweren, er van weerhouden om naar Cambuur te gaan.
Dan maakt het mij nl. wel uit.

Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: pvanbuijtene op februari 18, 2015, 15:25:14
ach zodra het goed gaat en cambuur veel in het nieuws komt komen de sponsoren echt wel hoor... en we zitten sws aan onze top met sponsoren.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 15:44:26
Citaat van: pvanbuijtene op februari 18, 2015, 15:25:14
ach zodra het goed gaat en cambuur veel in het nieuws komt komen de sponsoren echt wel hoor... en we zitten sws aan onze top met sponsoren.
Een grote hoofdsponsor met wat passie zou perfect bij Cambuur passen!
Ik denk overigens dat dat Dijkstra Draaisma glimmend en glunderend Cambuur zit te aanschouwen!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: 666 op februari 18, 2015, 16:07:44
Citaat van: IsmailvanEssen op februari 18, 2015, 09:21:17
Ik denk dat dit voor iedere supporter anders is.. De ene persoon neemt het anti fries anders als de andere en dat moet ook kunnen.. Ik heb zelf niks tegen friesland.. heb alleen wat tegen alles wat met DKV te maken heeft en de provincie waar ze allemaal voor de kutclub zijn en alleen die kant op willen kijken..

Ja..  Hier kan ik het wel mee eens zijn.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: IsmailvanEssen op februari 18, 2015, 16:58:39
Citaat van: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 15:44:26
Een grote hoofdsponsor met wat passie zou perfect bij Cambuur passen!
Ik denk overigens dat dat Dijkstra Draaisma glimmend en glunderend Cambuur zit te aanschouwen!

Dat weet ik wel zeker. Mijn vrouw werkt voor Dell Nederland hier in Sofia, Bulgarije en heeft Dijkstra Draaisma als klant. Ze betalen overigens alles netjes op tijd! Ze stelden een keer een vraag en me vrouw gaf hun als antwoord voor de cambuur sponser doen we alles natuurlijk. Ze kreeg een bericht terug van twee regels met smileys :)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Scc01 op februari 18, 2015, 18:17:26
Citaat van: Kunstgras op februari 18, 2015, 14:19:50
Wat maakt dat nou weer uit. Je identiteit kies je niet. Die heb je.

Tuurlijk......
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Harry L. op februari 18, 2015, 18:24:53
Citaat van: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 15:44:26
Een grote hoofdsponsor met wat passie zou perfect bij Cambuur passen!
Ik denk overigens dat dat Dijkstra Draaisma glimmend en glunderend Cambuur zit te aanschouwen!

Ik denk dat daar nog een hoop te halen valt. Je zou een sponsor moeten hebben die er 1/1,5 miljoen per jaar insteekt, ik ga er dan even van uit dat het met Dijkstra Draaisma wel ophoudt met een paar ton.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Harry L. op februari 18, 2015, 18:28:24
Citaat van: Scc01 op februari 18, 2015, 01:06:52
Wat een gejank over dat anti fries altijd.
Als alles wat fries sprak of niet uit Leeuwarden stopte met investeren in cambuur of stoppen met het bezoeken van wedstrijden is het stadion voor een kwart gevuld en valt een heel gat in de sponsoring. Maar dat wordt altijd even vergeten...

Dat anti fries moet wel "leuk" blijven en mag zeker niet ten koste gaan van toekomstige sponsoren en nieuwe aanwas van supporters.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 18, 2015, 20:53:57
Citaat van: IsmailvanEssen op februari 18, 2015, 16:58:39
Ze stelden een keer een vraag en me vrouw gaf hun als antwoord voor de cambuur sponser doen we alles natuurlijk. Ze kreeg een bericht terug van twee regels met smileys :)

:_schater
(En ik ben  natuurlijk blij dat je vrouw weer bij je terug is :zweep )
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: PePe op februari 18, 2015, 23:49:58
De politiek heeft vroeger compleet gefaald, dat en clubje 30 km verder op, het volkslied en de vlag zo mag misbruiken? De vlag en het volkslied is van alle friezen. Laat ze zelf een tenu ontwerpen, en een clublied maken. Dit is de schuld van de politiek, dit hadden ze toch mogen nooit toestaan!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: vialli op februari 19, 2015, 00:12:36
Citaat van: Scc01 op februari 18, 2015, 12:01:17
Klopt Vialli. Maar jezelf profileren als anti fries en vervolgens wel geld willen zien van de provincie friesland.... Dat is wel een beetje raar

Ik baal d'r gewoon van dat die provinciale staten altied so makkelijk geld beschikbaar stelle voor dat stelletje over ut peerd getilde figuren dertig km verderop.
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: SCC-J op februari 19, 2015, 08:16:28
Citaat van: Harry L. op februari 18, 2015, 18:28:24
Dat anti fries moet wel "leuk" blijven en mag zeker niet ten koste gaan van toekomstige sponsoren en nieuwe aanwas van supporters.
heerlijk dit! Zij die in moeilijk tijden er stonden moeten lekker hun bek houden zodat er nieuwe toeschouwers en sponsoren kunnen komen.

WALG!!
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: IsmailvanEssen op februari 19, 2015, 08:17:49
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 18, 2015, 20:53:57
:_schater
(En ik ben  natuurlijk blij dat je vrouw weer bij je terug is :zweep )

Die is gelukkig nooit weggegaan :) Inmiddels 6 maanden gelukkig getrouwd! :)
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: IsmailvanEssen op februari 19, 2015, 09:29:53
Citaat van: SCC-J op februari 19, 2015, 08:16:28
heerlijk dit! Zij die in moeilijk tijden er stonden moeten lekker hun bek houden zodat er nieuwe toeschouwers en sponsoren kunnen komen.

WALG!!

En daarom verdient dit topic een slotje.. Ten eerste vanwege de lelijke titel.. Ten tweede zullen mensen hier toch nooit eens over worden.. Sommige vinden dat het helemaal weg moet vanwege de sponsers.. anderen alleen wanneer we tegen dkv spelen en sommigen dat het nooit niet weg mag gaan omdat het te diep in de harten zit.

Alle redenen zijn begrijpelijk maar mensen blijven mensen en het heeft dus geen nut om het erover te hebben..
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: dizzhead op februari 19, 2015, 09:37:34
Citaat van: IsmailvanEssen op februari 19, 2015, 09:29:53
En daarom verdient dit topic een slotje.. Ten eerste vanwege de lelijke titel.. Ten tweede zullen mensen hier toch nooit eens over worden.. Sommige vinden dat het helemaal weg moet vanwege de sponsers.. anderen alleen wanneer we tegen dkv spelen en sommigen dat het nooit niet weg mag gaan omdat het te diep in de harten zit.

Alle redenen zijn begrijpelijk maar mensen blijven mensen en het heeft dus geen nut om het erover te hebben..


:thumbsup
Titel: Re: Cambuur Fryslân
Bericht door: Scc01 op februari 19, 2015, 10:15:14
Citaat van: SCC-J op februari 19, 2015, 08:16:28
heerlijk dit! Zij die in moeilijk tijden er stonden moeten lekker hun bek houden zodat er nieuwe toeschouwers en sponsoren kunnen komen.

WALG!!

Begrijpend lezen...