Cambuur Online

Cambuur => Algemeen => Topic gestart door: Destroyer op april 13, 2014, 09:24:04

Titel: Staantribune Zuid
Bericht door: Destroyer op april 13, 2014, 09:24:04
Nu Cambuur zich gisteren veilig heeft gespeeld en we volgend jaar weer eredivisie spelen, is het misschien een idee om op de zuid tribune weer (gedeeltelijk) staan plaatsen te maken? Dit om onze capaciteit te verhogen tot we in een nieuw onderkomen spelen. Voor de sfeer in het stadion ook niet verkeerd?!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Galdiano op april 13, 2014, 09:38:38
Citaat van: Destroyer op april 13, 2014, 09:24:04
Nu Cambuur zich gisteren veilig heeft gespeeld en we volgend jaar weer eredivisie spelen, is het misschien een idee om op de zuid tribune weer (gedeeltelijk) staan plaatsen te maken? Dit om onze capaciteit te verhogen tot we in een nieuw onderkomen spelen. Voor de sfeer in het stadion ook niet verkeerd?!

Als je zuid gedeeltelijk staan maakt, ontneemt het het zich van de naast gelegen vakken. Veel supporters zullen niet akkoord gaan voor een staan tribune, en daarom is het helaas (niet) meer realistisch!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: pvanbuijtene op april 13, 2014, 09:46:13
Citaat van: Galdiano op april 13, 2014, 09:38:38
Als je zuid gedeeltelijk staan maakt, ontneemt het het zich van de naast gelegen vakken. Veel supporters zullen niet akkoord gaan voor een staan tribune, en daarom is het helaas (niet) meer realistisch!
Ik kreeg op zuid te horen dat ik moest gaan zitten.... 5sec later werd ga staan ast voor cambuur bist ingezet vanaf noord :_schater 8P
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Galdiano op april 13, 2014, 09:55:30
Citaat van: pvanbuijtene op april 13, 2014, 09:46:13
Ik kreeg op zuid te horen dat ik moest gaan zitten.... 5sec later werd ga staan ast voor cambuur bist ingezet vanaf noord :_schater 8P

West stond ook bijna de hele tweede helft! Tot ongenoegen van een paar oude knarren. (Koop dan een kaart voor het invalide vak!)
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: 0517 op april 13, 2014, 10:30:50
Zou inderdaad moeten, maar gezien seizoenkaarthouders nu alweer kunnen verlengen lijkt het me niet realistisch. Supporters niet daar niet kunnen/willen staan moeten ook een alternatief worden aangeboden!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 13, 2014, 10:59:19
vind dat de seizoenskaarthouder op zuid daar over moeten gaan. Volgens mij kan het niet eens want dan moet het uitvak weer een stuk groter.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 13, 2014, 17:37:19
Eens een simpele discussie wat moeilijker maken... Ik laat de bouwkundige staat van Zuid maar even buiten beschouwing trouwens, dus ga er van uit dat het mogelijk is. Ook de mening van de seizoenkaarthouders laat ik hier even buiten (alhoewel ik die heel belangrijk vind)

Zuid kent nu zo'n 1650 zitplaatsen, simpel gerekend kun je het met staanplaatsen verdubbelen naar 3300.
Dit betekent zoals aangedragen dat je het uitvak moet vergroten naar 600 plaatsen. Verder heb je dan op Oost nog maar 1 opgang voor de eigen supporters, daarnaast ben je een kiosk kwijt en toiletten. Dit zal dan ook weer aangepast moeten worden. Komt dus altijd meer bij kijken dan we denken.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: speculeter op april 13, 2014, 17:44:11
Als we toch verder gaan discuseren...
maak van oost dan ook maar een staantribune.
gisteren heb ik van de hele wedstrijd namelijk
ook 80 minuten gestaan. :_schater :_schater
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: moodygrunn op april 13, 2014, 17:45:16
Citaat van: Dokkumer op april 13, 2014, 17:37:19
Eens een simpele discussie wat moeilijker maken... Ik laat de bouwkundige staat van Zuid maar even buiten beschouwing trouwens, dus ga er van uit dat het mogelijk is. Ook de mening van de seizoenkaarthouders laat ik hier even buiten (alhoewel ik die heel belangrijk vind)

Zuid kent nu zo'n 1650 zitplaatsen, simpel gerekend kun je het met staanplaatsen verdubbelen naar 3300.
Dit betekent zoals aangedragen dat je het uitvak moet vergroten naar 600 plaatsen. Verder heb je dan op Oost nog maar 1 opgang voor de eigen supporters, daarnaast ben je een kiosk kwijt en toiletten. Dit zal dan ook weer aangepast moeten worden. Komt dus altijd meer bij kijken dan we denken.

En de noordtribune dan? Die is bouwkundig gezien toch in een betere staat?
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 13, 2014, 17:46:57
Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:45:16
En de noordtribune dan? Die is bouwkundig gezien toch in een betere staat?
Yup, maar niet ingericht als statribune.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Citaat van: Dokkumer op april 13, 2014, 17:46:57
Yup, maar niet ingericht als statribune.

Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 13, 2014, 17:53:26
Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)
Geen idee, ik ben geen bouwtechnisch genie (op andere vlakken ook niet, maar dat doet niet ter zake 8P )
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Lore op april 13, 2014, 18:37:45
Dokkumer , de grote van het uitvak is toch slechts een richtlijn? Als dat zo is kunnen wij die richtlijn gewoon niet volgen en het uitvak 100 plaatsen kleiner maken? Cambuur moet er toch alles aan doen om er wat plaatsen bij te krijgen. Voor het geld, maar belangrijker nog voor de potentiële aanhang!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 13, 2014, 19:03:01
Citaat van: Lore op april 13, 2014, 18:37:45
Dokkumer , de grote van het uitvak is toch slechts een richtlijn? Als dat zo is kunnen wij die richtlijn gewoon niet volgen en het uitvak 100 plaatsen kleiner maken? Cambuur moet er toch alles aan doen om er wat plaatsen bij te krijgen. Voor het geld, maar belangrijker nog voor de potentiële aanhang!
Het is inderdaad een richtlijn.. Alleen als de KNVB iets als richtlijn stelt is het moreel verplicht.
Op deze manier kun je wel een kleine 1300 plaatsen extra creëren en daarbij zijn de verliezen voor het uitvak  en Oost wel gecompenseerd
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Clint op april 14, 2014, 07:16:10
Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)

Dat mag niet van de KNVB. Als een tribune in eerste instantie is gebouwd als zittribune, mag je daar later geen statribune van maken. Dat ligt bij zuid dus anders. Daar stonden vroeger wel 4500 man op. Maar ja, je zit nu met die betonrot. Zet je ze er nu op, stort die boel in.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 14, 2014, 10:15:05
Heeft er wel eens een bedrijf naar de tribunes gekeken? het is altijd de BVO die het roept en voorheen in de persoon keimpe maar of die nu zoveel verstand heeft van bouwconstructies vraag het me af.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: dizzhead op april 14, 2014, 10:24:30
Citaat van: SCC-J op april 14, 2014, 10:15:05
Heeft er wel eens een bedrijf naar de tribunes gekeken? het is altijd de BVO die het roept en voorheen in de persoon keimpe maar of die nu zoveel verstand heeft van bouwconstructies vraag het me af.
Verhalen over betonrot zal van den Belt toch niet uit z'n duim zuigen, mag ik hopen.

CiteerBeroerde staat

,,Het stadion verkeert in beroerde staat", vertelt Van den Belt. ,,Op de oost- en zuidtribunes is sprake van betonrot en een verzakkende riolering. Daarnaast zijn zaken als toiletten of horecavoorzieningen onder de maat. Als vrouw ga je waarschijnlijk liever niet naar de wc tijdens een wedstrijd. Zo erg is het inmiddels."

Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 14, 2014, 10:26:00
Het verhaal gaat al jaren de ronde maar of er echt gekeken is door bedrijf wat er verstand van heeft vraag ik me af.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: dizzhead op april 14, 2014, 10:35:06
Citaat van: SCC-J op april 14, 2014, 10:26:00
Het verhaal gaat al jaren de ronde maar of er echt gekeken is door bedrijf wat er verstand van heeft vraag ik me af.

Ik kwam dit tegen:
Citeer
Keimpe Vellinga, stadionmanager en manager veiligheidszaken, schetst een even somber beeld. Niettemin, de veiligheidsverklaring voor 2012-2013 wordt binnenkort weer getekend. Er is geen sprake van een onveilige situatie, maar toch. Vellinga: ,,We hebben de brandveiligheidsdienst weer gehad, want er zitten hier scheuren in de muur. Dat komt waarschijnlijk door het zware transport naar de C1000.'' De supermarkt zit in de hoofdtribune verankerd.
,,Om de kieren op de Oosttribune te dichten ben ik een kapitaal aan kit kwijt'', vervolgt Vellinga. Tijdens een rondleiding door het stadion toont hij de gebreken. Naden en kieren worden provisorisch gedicht. Achter de zuidtribune aan de Insulindestraat ontdekt Vellinga soms betonrot. Zo kan het geen jaren meer. Van den Belt: ,,Je komt aan de ondergrens van wat je wilt bieden.''
Hans-Jörg van den Berg van vastgoedontwikkelaar Leyten, eigenaar van het stadion, onderkent deels de problematiek. ,,De oost- en zuidtribune zijn zorgelijk, daar zal wat mee moeten gebeuren.'' In de problematiek rond de hoofdtribune herkent hij zich minder. ,,Die winkels kunnen best nog vijftien jaar mee.''



Bron: LC
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Destroyer op april 14, 2014, 13:32:19
RKC krijgt ook staan tribune, bron vi
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: drg op april 14, 2014, 13:34:53
Het is en blijft toch het verhaal van als er nog 1 plaats bij komt moeten er nog eens 100 bij voor het uitvak? Lijkt me niet echt handig, de enige echte oplossing blijft een (ver)nieuw(d) stadion!

En die zal er deze zomer toch niet komen.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Lore op april 14, 2014, 13:53:13
Citaat van: drg op april 14, 2014, 13:34:53
Het is en blijft toch het verhaal van als er nog 1 plaats bij komt moeten er nog eens 100 bij voor het uitvak? Lijkt me niet echt handig, de enige echte oplossing blijft een (ver)nieuw(d) stadion!

En die zal er deze zomer toch niet komen.

Zou helemaal mooi zijn als het uitvak dan is grote bijgesteld kan worden. Ik irriteer mij er wekelijks dood aan dat er Cambuursupporters niet naar binnen kunnen en dat het uitvak lang niet is uitverkocht!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 14, 2014, 13:59:17
Citaat van: Lore op april 14, 2014, 13:53:13
Zou helemaal mooi zijn als het uitvak dan is grote bijgesteld kan worden. Ik irriteer mij er wekelijks dood aan dat er Cambuursupporters niet naar binnen kunnen en dat het uitvak lang niet is uitverkocht!

Dat lijkt me prachtig net als tegen Vitesse, dat met anderhalve bus en een paardekop kwam. Het vak met een schuifwand zo smal maken dat ze er net in passen!!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: papier op april 14, 2014, 14:09:20
Citaat van: Destroyer op april 14, 2014, 13:32:19
RKC krijgt ook staan tribune, bron vi

Wat moeten zij daarmee dan? Plek zat daar
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Lore op april 14, 2014, 15:02:10
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 14, 2014, 13:59:17
Dat lijkt me prachtig net als tegen Vitesse, dat met anderhalve bus en een paardekop kwam. Het vak met een schuifwand zo smal maken dat ze er net in passen!!

En als ze vervelend worden, gewoon nog even wat extra aanduwen!  8P
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Lore op april 14, 2014, 15:46:26
Citaat van: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

16.000 lijkt mij wat te veel, maar hadden ze toen ook niet extra tribunes gebouwd tijdens de playoffs in 2009? Hoeveel plaatsen leverde dat toen op? En als dat toen kan, waarom kan dat nu dan niet?
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: yellow@ndblue op april 14, 2014, 17:47:47
Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)


""Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten?""



Nee niet zo heel veel even de MI side vragen voor hulp :) :)
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: yellow@ndblue op april 14, 2014, 17:55:50
Citaat van: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

""De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes""


Als ik het goed heb zijn de ruimtes voor de tribunes aangeduid als ""vluchtroutes"" door de brandweer en mogen hier geen grote obstakels staan,zou betekenen dat je de tribunes niet tot op het veld kunt/mag verlengen.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 14, 2014, 18:22:11
Citaat van: Lore op april 14, 2014, 15:46:26
16.000 lijkt mij wat te veel, maar hadden ze toen ook niet extra tribunes gebouwd tijdens de playoffs in 2009? Hoeveel plaatsen leverde dat toen op? En als dat toen kan, waarom kan dat nu dan niet?
250 of 450 plaatsten met bankjes toch? Mocht ook maar tijdelijk ivm veiligheid.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: michello op april 14, 2014, 18:27:57
Citaat van: Dokkumer op april 14, 2014, 18:22:11
250 of 450 plaatsten met bankjes toch? Mocht ook maar tijdelijk ivm veiligheid.

Klopt, waren 150 voor de westtribune en de overige 100 zijn verder over het stadion verdeeld.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: brambo3004 op april 14, 2014, 19:13:24
Citaat van: Dokkumer op april 14, 2014, 18:22:11
250 of 450 plaatsten met bankjes toch? Mocht ook maar tijdelijk ivm veiligheid.

ja, want tijdens de nacompetitie kan geen brand uitbreken :zweep
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Harry L. op april 14, 2014, 19:17:01
Waarom mag het bij Zwolle wel dan? De KNVB moet de regels die ze hebben eens afstoffen. We kunnen nu sprongen maken, ze zouden dit alleen maar toe moeten juichen.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: skaaf op april 14, 2014, 20:08:54
Bij PEC worden de grachten niet als looproute gebruikt tijdens wedstrijden
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 14, 2014, 22:17:52
Citaat van: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

Als je even nadenkt weet je dat het niet kan oost-tribune zou misschien naar voren kunnen bouwen een paar rijtjes maar waarom zou je dat doen als je tribune verrot is...

Zuid en west en noord kan natuurlijk niet in die gracht moet met kunnen lopen en bij calamiteiten een beetje snel ook nog! En wat te denken van kiosken en pisbakken? omheen bouwen? dan hou je weinig ruimte over voor noodtribunes.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: weestwel op april 14, 2014, 23:20:40
Citaat van: skaaf op april 14, 2014, 20:08:54
Bij PEC worden de grachten niet als looproute gebruikt tijdens wedstrijden

Klopt. PEC heeft alle tribuneopgangen aan de achterkant van de tribunes zitten. Bij ons zou in principe alleen voor de oost tribune nog plaats zijn voor een noodtribune. Maar als je dan het uitvak weer groter moet maken heeft het weinig zin.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 15, 2014, 12:41:13
Zuid wordt definitief geen staantribune. De stoelen worden m.i.v. komend seizoen genummerd. Discussie hierover kan w.m.b. gesloten worden, echter omdat deze discussie nu breder loopt laat ik het topic nog even open.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: nikjeuh op april 15, 2014, 14:04:07
Heracles Almelo heeft volgens mij een paar jaar geleden ook de lange zijde wat verlengd richting speelveld, net zoiets als je bij PEC ziet inderdaad. Wellicht een goedkope, tijdelijke oplossing, mits dit geen gevolgen heeft voor het uitvak...
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: dizzhead op april 15, 2014, 14:09:55
Citaat van: nikjeuh op april 15, 2014, 14:04:07
Heracles Almelo heeft volgens mij een paar jaar geleden ook de lange zijde wat verlengd richting speelveld, net zoiets als je bij PEC ziet inderdaad. Wellicht een goedkope, tijdelijke oplossing, mits dit geen gevolgen heeft voor het uitvak...

Misschien maar even dit topic doorlezen. Want deze discussie blijft zich herhalen op deze manier.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: nikjeuh op april 15, 2014, 14:32:56
Ik bedoel niet het verbouwen en oost openbreken, maar het in de 'gracht' plaatsen van noodtribunes... Van die dingen die je ook in sporthallen ziet, op wieltsjes!  :zweep
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 15, 2014, 15:04:24
Citaat van: nikjeuh op april 15, 2014, 14:04:07
Heracles Almelo heeft volgens mij een paar jaar geleden ook de lange zijde wat verlengd richting speelveld, net zoiets als je bij PEC ziet inderdaad. Wellicht een goedkope, tijdelijke oplossing, mits dit geen gevolgen heeft voor het uitvak...
1 Plek erbij betekent 200 extra plaatsen in het uitvak creëren
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: jeff op april 15, 2014, 17:54:51
Citaat van: Dokkumer op april 15, 2014, 15:04:24
1 Plek erbij betekent 200 extra plaatsen in het uitvak creëren
100 extra, tot 15.000 is het uit vak 500. We hebben nu een vak voor 400
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Timmie op april 16, 2014, 12:28:42
Zuid zal nooit staan worden jongens.. Zitten ook genoeg oudere mensen..!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 16, 2014, 15:28:18
Citaat van: jeff op april 15, 2014, 17:54:51
100 extra, tot 15.000 is het uit vak 500. We hebben nu een vak voor 400
Hmm stamp het er straks nog weer even in.. Ik vergeet die tussenstap telkens 8P
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Dokkumer op april 16, 2014, 15:29:14
Citaat van: Timmie op april 16, 2014, 12:28:42
Zuid zal nooit staan worden jongens.. Zitten ook genoeg oudere mensen..!
De discussie is hierover al gesloten, maar mocht die ooit weer oplaaien is de mening van de sk houders van Zuid zeker van belang. Plus dat je ze voor dezelfde prijs een gepast alternatief aan kunt bieden.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Zuid1991 op april 16, 2014, 16:00:06
Toch zou je ala DKV volgens mij heus wel een circa 500 plaatsen staan kunnen maken.
Dus als een omgekeerd driehoek zodat de mensen die zitten er geen last van hebben.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: Timmie op april 17, 2014, 10:57:05
Citaat van: Dokkumer op april 16, 2014, 15:29:14
De discussie is hierover al gesloten, maar mocht die ooit weer oplaaien is de mening van de sk houders van Zuid zeker van belang. Plus dat je ze voor dezelfde prijs een gepast alternatief aan kunt bieden.

Zeker van belang.. En wel meer dan dat! Als de mensen op Zuid dit niet willen, gaat het gewoon niet door.. Neem ik aan!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: papier op april 17, 2014, 11:02:08
Als er een staantribune moet komen dan is de meest logische plek toch gewoon Noord? Waar de meeste mensen al staan (heb ik het idee). Dat dat technisch niet mogelijk zou zijn dat lijkt mij onzin, dat je moet investeren om die verandering te realiseren snap ik en dat dat gezien de plannen over een mogelijk nieuw stadion nu niet rendabel is dat kan ik me nog wel bedenken. Maar technisch niet mogelijk, kom nou. De gekste dingen worden gebouwd, van een zit een staantribune maken dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 17, 2014, 11:07:55
Citaat van: papier op april 17, 2014, 11:02:08
Als er een staantribune moet komen dan is de meest logische plek toch gewoon Noord? Waar de meeste mensen al staan (heb ik het idee). Dat dat technisch niet mogelijk zou zijn dat lijkt mij onzin, dat je moet investeren om die verandering te realiseren snap ik en dat dat gezien de plannen over een mogelijk nieuw stadion nu niet rendabel is dat kan ik me nog wel bedenken. Maar technisch niet mogelijk, kom nou. De gekste dingen worden gebouwd, van een zit een staantribune maken dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Oké dat is mooi. Vertel hoe maken we van de noord tribune nu een staantribune?
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: papier op april 17, 2014, 11:10:07
Citaat van: SCC-J op april 17, 2014, 11:07:55
Oké dat is mooi. Vertel hoe maken we van de noord tribune nu een staantribune?

Stoeltjes weg, zo nodig aanpassen van het beton waar je op staat zodat die de juist afstanden heeft voor een staantribune, hekjes erbij. Groetjes uit Leeuwarden.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: jeff op april 17, 2014, 11:16:52
Als de afmetingen tbv de staanvlakken groot genoeg zouden zijn moet er nog wel een draagkracht berekening worden gemaakt. De opgangen moeten worden nagezien of het de mensen aankan bij calamiteiten.  Dan moet alles worden gekeurd door politie brandweer en gemeente. Pas hierna als het allemaal aan de regels voldoet kan er een aanvraag bij de knvb worden ingediend.
het uitvak moet met 100 man worden vergroot dus weer een stuk van oost af.
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: SCC-J op april 17, 2014, 12:30:04
Citaat van: papier op april 17, 2014, 11:10:07
Stoeltjes weg, zo nodig aanpassen van het beton waar je op staat zodat die de juist afstanden heeft.

Ik zit niet in de bouw maar dit lijkt me zo makkelijk en goedkoop niet!
Titel: Re: Staantribune Zuid
Bericht door: losang09 op april 17, 2014, 21:38:37
Bij NAC kon het. Die tribunes zijn stijl als een klimwand en gebouwd als zittribunes voornamelijk. Maarja, het zal wel wat geld kosten om wat hekjes en dergelijke te plaatsen en als je over 3 jaar wellicht gaat slopen denk ik dat ze het nut er niet van in zien.
Meer mensen meeer kans op calamiteiten. Want de trappen op noord daar wil je niet vanaf vallen als je per ongeluk er vanaf wordt gepusht.
Nee dan zie ik liever Zuid staan worden, is veiliger denk ik , maar daar is weer betonrot etcera en veel zuidmensen zitten liever.