Cambuur Online

Cambuur => Algemeen => Topic gestart door: Holwerd voor Cambuur op juli 29, 2013, 17:27:26

Titel: Pendeldienst
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 29, 2013, 17:27:26
 29.07.2013 - 17:01

Bij het Cambuurstadion is te weinig parkeerruimte voor auto's van bezoekers van thuiswedstrijden van SC Cambuur. Om parkeerproblemen bij het stadion te voorkomen en de overlast voor de omwonenden zoveel mogelijk te beperken is een pendeldienst met bussen georganiseerd. Voor een retourtje van slechts 2 euro worden bezoekers vanaf een drietal parkeerterreinen met speciale bussen naar het stadion gebracht.

Halte 1: parkeerterrein Fonteinland aan de Tesselschadestraat.
Halte 2: P&R terrein aan het Kalverdijkje.
Halte 3: P&R busstation (de halte van lijn 12).

De pendeldienst stopt bij de halte aan de Archipelweg, vlakbij het Cambuurstadion. Dat is ook de instapplaats na de wedstrijd.
De bushaltes worden van het bekende  Cambuurembleem voorzien. Dat geldt ook voor de in te zetten bussen.  Van de pendeldienst kan vanaf twee uur voor de aanvang van de wedstrijd gebruik worden gemaakt. De kaartjes kunnen bij de bushaltes worden gekocht .

Een gewaarschuwd mens telt voor twee: tegen foutparkeren in de omgeving van Cambuurstadion zal streng worden opgetreden.

De pendeldienst is een initiatief van SC Cambuur en de gemeente Leeuwarden in samenwerking met busmaatschappij Arriva.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Galdiano op juli 29, 2013, 17:31:15
Kunnen ze niet een pendel/borrel dienst vanaf de kleine regelen  :proost
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: nikjeuh op juli 29, 2013, 17:37:12
Op zich wel een goed initiatief! Volgens mij gebeurt dit bij meer clubs, en dan mogen seizoenkaarthouders gratis, o.a. bij Vitesse (geloof ik....) Maar goed, 2 euro is prima te doen natuurlijk. Zondag maar eens even uittesten!
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Viper op juli 29, 2013, 17:42:22
Citaat van: Galdiano op juli 29, 2013, 17:31:15
Kunnen ze niet een pendel/borrel dienst vanaf de kleine regelen  :proost

Bierfietsen inzetten! ;)
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Bascambuur op juli 29, 2013, 17:56:13
Tegen foutparkeren wordt ineens streng opgetreden? Eerst niet dan? Ik loop trouwens liever een stuk.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op juli 29, 2013, 17:58:34
Citaat van: Bascambuur op juli 29, 2013, 17:56:13
Tegen foutparkeren wordt ineens streng opgetreden? Eerst niet dan? Ik loop trouwens liever een stuk.
Wordt altijd al tegen opgetreden.. Regelmatig van die irritante reclamebriefjes onder de ruitenwisser gezien bij diverse auto's ;)
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: oldehove op juli 29, 2013, 18:03:05
Citaat van: Viper op juli 29, 2013, 17:42:22
Bierfietsen inzetten! ;)
Dan is het elke wedstrijd een corteo 8P
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Drumfather SCC op juli 29, 2013, 18:03:35
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 29, 2013, 17:27:26
De bushaltes worden van het bekende  Cambuurembleem voorzien.

Ja, Wel weer met dat lelijke logo met het blauw helaas  :zucht
Niet ons echte wapen, Ze snappen er weinig van, Zonde!
Mooi initiatief! Kom soms in Arnhem en daar rijden inderdaad bussen van en naar de wedstrijd (gratis)
http://www.cambuur.nl/sites/cambuur.nl/files/Cambuurhalte.jpg (http://www.cambuur.nl/sites/cambuur.nl/files/Cambuurhalte.jpg)
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Westerpark op juli 29, 2013, 19:24:07
Citaat van: nikjeuh op juli 29, 2013, 17:37:12
Op zich wel een goed initiatief! Volgens mij gebeurt dit bij meer clubs, en dan mogen seizoenkaarthouders gratis, o.a. bij Vitesse (geloof ik....) Maar goed, 2 euro is prima te doen natuurlijk. Zondag maar eens even uittesten!

Mooi initiatief, maar precies dit inderdaad.
Bij Zwolle gebeurt het ook gratis voor alle bezoekers.
Maargoed, dat is dan ook een afgelegen industrieterrein betonbak.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: drg op juli 29, 2013, 19:36:03
wil de eerste beste effe een tipp-ex meenemen en dat randje om het wapen wegwerken?

dank u svp.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 29, 2013, 19:37:54
Hopelijk wordt er volop gebruik van gemaakt!!



Kunnen wij de auto mooi op ons vaste plekje blijven neerzetten :koffie
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Galdiano op juli 29, 2013, 19:48:09
Hopelijk kost het cambuur geen geld!

Bij de centrale is genoeg parkeerruimte, en binnen 5 minuten ben je bij het stadion.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Bernardo op juli 29, 2013, 19:48:50
Citaat van: Galdiano op juli 29, 2013, 19:48:09
Hopelijk kost het cambuur geen geld!

Bij de centrale is genoeg parkeerruimte, en binnen 5 minuten ben je bij het stadion.

Op koopzondagen, zal dat wel lastiger worden!
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op juli 29, 2013, 19:58:30
Denk je echt dat Crone toestaat dat Cambuur op koopzondagen voetbalt? 8P
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Bernardo op juli 29, 2013, 20:00:47
Citaat van: Dokkumer op juli 29, 2013, 19:58:30
Denk je echt dat Crone toestaat dat Cambuur op koopzondagen voetbalt? 8P

Blijkbaar wel, aangezien sowieso thuis tegen die boeren een koopzondag is, en Ajax dacht ik ook.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op juli 29, 2013, 20:02:30
Dan heeft ie zitten slapen :_schater
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: GerardFraneker op juli 29, 2013, 20:02:47
Citaat van: Galdiano op juli 29, 2013, 19:48:09
Hopelijk kost het cambuur geen geld!

Bij de centrale is genoeg parkeerruimte, en binnen 5 minuten ben je bij het stadion.

Daar gooien wij de auto ook altijd neer plek zat!! :y
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: nikjeuh op juli 29, 2013, 22:09:12
Citaat van: Bernardo op juli 29, 2013, 20:00:47
Blijkbaar wel, aangezien sowieso thuis tegen die boeren een koopzondag is, en Ajax dacht ik ook.

Sssst! Geen slapende honden wakker maken!!  :zweep
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op juli 29, 2013, 22:36:54
Nou, dat parkeerprobleem valt best mee in de buurten rondom het stadion.
In het seizoen 2009-2010 zat haast elke wedstrijd van Cambuur het stadion tjokvol maar, je kon je auto altijd wel parkeren op een kwartiertje lopen van het stadion, als je later kwam.
Spreek uit ervaring namelijk :)

Volgens mij is het Kalverdijkje precie een kwartier lopen.
Beter lopen dan wachten op de bus die vaststaat in de mensenmassa.


Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Clint op juli 30, 2013, 07:42:53
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 29, 2013, 17:27:26
29.07.2013 - 17:01
Bij het Cambuurstadion is te weinig parkeerruimte voor auto's van bezoekers van thuiswedstrijden van SC Cambuur.

En waar mut je dan in vredesnaam je fiets neerklappen? Die fietsenstalling achter noord is oek fut.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: wiekie1969 op juli 30, 2013, 13:52:04
Citaat van: clint op juli 30, 2013, 07:42:53
En waar mut je dan in vredesnaam je fiets neerklappen? Die fietsenstalling achter noord is oek fut.


Dou woonst in camminghaburen, dus kest wel LOPEN!!!!
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op juli 30, 2013, 13:53:36
Citaat van: wiekie1969 op juli 30, 2013, 13:52:04

Dou woonst in camminghaburen, dus kest wel LOPEN!!!!
Clint het sien scootmobiel altijd naast de achterútgang fannut Hertsje staan juh :proost
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Clint op juli 30, 2013, 14:09:17
Ik kom uut het Gouden Clitje. Da's een eind lopen dan hoor.
Titel: Parkeerbonnen rond Cambuur
Bericht door: Viper op augustus 05, 2013, 08:52:39
Belachelijk:

Parkeerbonnen rond Cambuur

LEEUWARDEN - Rond het Cambuur-stadion in Leeuwarden zijn zondagmiddag 47 bekeuringen uitgedeeld aan foutparkeerders.

Het toezicht was aangekondigd nu Cambuur weer in de eredivisie voetbalt en er meer publiek komt. Naast het Cambuurplein zijn er rond het stadion geen andere, grote parkeerterreinen.

Om de parkeerdruk te verlichten reden er pendelbussen van en naar drie locaties aan de rand van de stad. De politie sprak op Twitter overigens van 'een geweldige sfeer binnen en buiten het stadion'.
Titel: Re: Parkeerbonnen rond Cambuur
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 05, 2013, 09:26:07
Citaat van: Viper op augustus 05, 2013, 08:52:39
Belachelijk:

Parkeerbonnen rond Cambuur

LEEUWARDEN - Rond het Cambuur-stadion in Leeuwarden zijn zondagmiddag 47 bekeuringen uitgedeeld aan foutparkeerders.

Het toezicht was aangekondigd nu Cambuur weer in de eredivisie voetbalt en er meer publiek komt. Naast het Cambuurplein zijn er rond het stadion geen andere, grote parkeerterreinen.

Om de parkeerdruk te verlichten reden er pendelbussen van en naar drie locaties aan de rand van de stad. De politie sprak op Twitter overigens van 'een geweldige sfeer binnen en buiten het stadion'.

Waarom belachelijk? Ik wil je wel horen als je in de wijk woont en er parkeert iemand zijn auto voor jouw uitrit, terwijl jouw auto op de uitrit staat. Je kan geen kant meer op.

Er rijden pendelbussen en er is de hele week gewaarschuwd.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Viper op augustus 05, 2013, 10:33:33
Ondanks dat het is aangekondigd en auto's asociaal worden geparkeerd vind ik dat de omgeving rondom het stadion niet is ingericht voor de toestroom van zoveel mensen. Het is dan ook ietwat kinderachtig om boetes uit te schrijven, terwijl er al jaren wordt geschreeuwd om een nieuw stadion.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Goudvinger op augustus 05, 2013, 10:48:09
Citaat van: Viper op augustus 05, 2013, 10:33:33
Ondanks dat het is aangekondigd en auto's asociaal worden geparkeerd vind ik dat de omgeving rondom het stadion niet is ingericht voor de toestroom van zoveel mensen. Het is dan ook ietwat kinderachtig om boetes uit te schrijven, terwijl er al jaren wordt geschreeuwd om een nieuw stadion.

Het is kinderachtig om je auto asociaal te parkeren terwijl je weet dat je er niet mag staan. Er is voorafgaand genoeg gewaarschuwd, in mijn ogen is dit een gevalletje eigen schuld, dikke bult.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Sonnema op augustus 05, 2013, 11:00:15
Mensen zijn al een behoorlijke tijd gewaarschuwd als je fout gaat parkeren bij het stadion dat je dan een boete gaat krijgen. Je doet dit ook niet als er geen wedstrijd is, vaak is het ook de luiheid van de mens. Ze hadden beter 2 euro kunnen betalen dat een boete van 90 euro, duur dagje Cambuur.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: denistel op augustus 05, 2013, 22:57:38
hele plein bij centrale was beschikbaar binnen 10 minuten bist int stadion dus eigen schuld dacht ik zo
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: denistel op augustus 05, 2013, 22:58:06
Citaat van: clint op juli 30, 2013, 07:42:53
En waar mut je dan in vredesnaam je fiets neerklappen? Die fietsenstalling achter noord is oek fut.

kon em makkelijk kwijt bijde aldi
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: PeterTa op augustus 14, 2013, 21:35:01
Zo'n bewaakte fietsenstalling zou wel wat zijn op 't Cambuurplein, die dingen zitten oek overal in het centrum, zeker oek weer teveel moeite voor onze geweldige gemeente..
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Yellow Army op augustus 14, 2013, 21:38:22
Citaat van: PeterTa op augustus 14, 2013, 21:35:01
Zo'n bewaakte fietsenstalling zou wel wat zijn op 't Cambuurplein, die dingen zitten oek overal in het centrum, zeker oek weer teveel moeite voor onze geweldige gemeente..

Kost geld hè. Je kunt het veel beter uitgeven aan het groen wit schilderen van wegen.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: PeterTa op augustus 14, 2013, 22:23:09
Citaat van: Yellow Army op augustus 14, 2013, 21:38:22
Kost geld hè. Je kunt het veel beter uitgeven aan het groen wit schilderen van wegen.
Dat is oek su... daar betalen we graag belasting voor...  :( :rodekaart
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: punkman op augustus 14, 2013, 23:14:29
Citaat van: denistel op augustus 05, 2013, 22:58:06
kon em makkelijk kwijt bijde aldi

Heb mijn fiets ook een keer bij de aldi neergezet.
Was 'm inderdaad zo kwijt ....  :devil
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 14, 2013, 23:18:17
 :_schater :_schater
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Galdiano op augustus 14, 2013, 23:33:41
Zou maar oppassen! Straks knippen die Prutsers van stadstoezicht de fietsen ook nog weg bij het stadion, zoals ze nu al doen bij het station, terwijl er te weinig plaats is!
Pure diefstal!

Zou zo weer een goede reden van de gemeente zijn om supporters te pesten!
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: drg op augustus 15, 2013, 12:23:05
Tja kennelijk vinden ze het heel normaal dat ze fietsenstallingen wegnemen bij het station maar vervolgens geen extra ruimte creëren en dan zeuren dat er fietsen tegen hekken en palen staan terwijl de stallingen altijd propvol stonden... Snap de logica van bestuursleden niet, maar goed, die hoeven hun slee niet in de fietsenrek te parkeren natuurlijk. Maar zodra zo'n Audi over een jacht in de binnenstad vliegt worden er binnen een week aanpassingen ingevoerd.

Bij het stadion zelf is al jaren het probleem dat er voor alleen fietsen al niet genoeg parkeer gelegenheid is terwijl dit toch minstens 2 keer in de maand voor komt en laten we het niet over auto's hebben. Maar wel elke 2 weken de bewoners die lopen te mekkeren dat er welgeteld 2 a 2,5 uren een bak voor hun deur staat.

Misschien moeten we onze fietsen en auto's allemaal voor de ingang 't gemeentehuis parkeren en dan met de pendelbus maar naar 't stadion?  l8l
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: PeterTa op augustus 15, 2013, 12:31:54
Citaat van: drg op augustus 15, 2013, 12:23:05
Tja kennelijk vinden ze het heel normaal dat ze fietsenstallingen wegnemen bij het station maar vervolgens geen extra ruimte creëren en dan zeuren dat er fietsen tegen hekken en palen staan terwijl de stallingen altijd propvol stonden... Snap de logica van bestuursleden niet, maar goed, die hoeven hun slee niet in de fietsenrek te parkeren natuurlijk. Maar zodra zo'n Audi over een jacht in de binnenstad vliegt worden er binnen een week aanpassingen ingevoerd.

Bij het stadion zelf is al jaren het probleem dat er voor alleen fietsen al niet genoeg parkeer gelegenheid is terwijl dit toch minstens 2 keer in de maand voor komt en laten we het niet over auto's hebben. Maar wel elke 2 weken de bewoners die lopen te mekkeren dat er welgeteld 2 a 2,5 uren een bak voor hun deur staat.

Misschien moeten we onze fietsen en auto's allemaal voor de ingang 't gemeentehuis parkeren en dan met de pendelbus maar naar 't stadion?  l8l

As Cambuur speult is 't gemeenthûs toch altied dicht dus dat zal ze wel weer geen reet interessere....  :zucht
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Yellow Army op augustus 15, 2013, 13:10:31
Citaat van: drg op augustus 15, 2013, 12:23:05
Tja kennelijk vinden ze het heel normaal dat ze fietsenstallingen wegnemen bij het station maar vervolgens geen extra ruimte creëren en dan zeuren dat er fietsen tegen hekken en palen staan terwijl de stallingen altijd propvol stonden... Snap de logica van bestuursleden niet, maar goed, die hoeven hun slee niet in de fietsenrek te parkeren natuurlijk. Maar zodra zo'n Audi over een jacht in de binnenstad vliegt worden er binnen een week aanpassingen ingevoerd.

Bij het stadion zelf is al jaren het probleem dat er voor alleen fietsen al niet genoeg parkeer gelegenheid is terwijl dit toch minstens 2 keer in de maand voor komt en laten we het niet over auto's hebben. Maar wel elke 2 weken de bewoners die lopen te mekkeren dat er welgeteld 2 a 2,5 uren een bak voor hun deur staat.

Misschien moeten we onze fietsen en auto's allemaal voor de ingang 't gemeentehuis parkeren en dan met de pendelbus maar naar 't stadion?  l8l

Niet su negatief over Audi hè  ;)
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: 666 op augustus 15, 2013, 13:28:56
Citaat van: PeterTa op augustus 14, 2013, 21:35:01
Zo'n bewaakte fietsenstalling zou wel wat zijn op 't Cambuurplein, die dingen zitten oek overal in het centrum, zeker oek weer teveel moeite voor onze geweldige gemeente..

Waarom niet een fietsenstalling op het terrein naast ingang Noord, plek zat.
of hoort dat stukje grond niet meer bij het stadion.

Ze hebben die mooie graffiti ook al weggehaald, kunnen ze op zijn minst iets terug doen.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op augustus 15, 2013, 13:33:57
Over de Graffiti, die is gelukkig bewaard gebleven. Ligt momenteel opgeslagen onder Noord.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Clint op augustus 15, 2013, 13:34:59
Als het een beetje lukt willen ze die boven aan de noordtribune (aan de achterkant) neerhangen.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 15, 2013, 16:23:52
Citaat van: 666 op augustus 15, 2013, 13:28:56
Waarom niet een fietsenstalling op het terrein naast ingang Noord, plek zat.
of hoort dat stukje grond niet meer bij het stadion.

Ze hebben die mooie graffiti ook al weggehaald, kunnen ze op zijn minst iets terug doen.

Dat is grond van de gemeente. Laten ze liever zo liggen denk ik. Leuk grasveldje.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2014, 00:09:41
 28.07.2014 - 10:38

De Pendeldienst die vanaf het busstation naar het stadion was opgezet rondom de thuiswedstrijden van SC Cambuur komt niet terug in het nieuwe seizoen.

Vorig seizoen is de pendeldienst in het leven geroepen om het voor supporters makkelijker te maken om het stadion te bereiken op wedstrijddagen. Bij de evaluatie na afloop van het seizoen is gebleken dat de reizigersaantallen onvoldoende zijn om  deze in het nieuwe seizoen voort te zetten.

Supporters die in het komende seizoen met het openbaar vervoer willen reizen naar het Cambuur Stadion kunnen gebruik maken van lijn 3 en/of 51. Kijk op 9292.nl of Arriva.nl voor de dienstregeling en haltes.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Lore op augustus 06, 2014, 09:03:21
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2014, 00:09:41
28.07.2014 - 10:38

De Pendeldienst die vanaf het busstation naar het stadion was opgezet rondom de thuiswedstrijden van SC Cambuur komt niet terug in het nieuwe seizoen.

Vorig seizoen is de pendeldienst in het leven geroepen om het voor supporters makkelijker te maken om het stadion te bereiken op wedstrijddagen. Bij de evaluatie na afloop van het seizoen is gebleken dat de reizigersaantallen onvoldoende zijn om  deze in het nieuwe seizoen voort te zetten.

Supporters die in het komende seizoen met het openbaar vervoer willen reizen naar het Cambuur Stadion kunnen gebruik maken van lijn 3 en/of 51. Kijk op 9292.nl of Arriva.nl voor de dienstregeling en haltes.

Tomme. Moet ik helemaal van het vliet naar het stadion lopen!
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: Dokkumer op augustus 06, 2014, 09:44:27
En terug kruupe :_schater
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: papier op augustus 06, 2014, 18:24:05
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2014, 00:09:41
28.07.2014 - 10:38

De Pendeldienst die vanaf het busstation naar het stadion was opgezet rondom de thuiswedstrijden van SC Cambuur komt niet terug in het nieuwe seizoen.

Vorig seizoen is de pendeldienst in het leven geroepen om het voor supporters makkelijker te maken om het stadion te bereiken op wedstrijddagen. Bij de evaluatie na afloop van het seizoen is gebleken dat de reizigersaantallen onvoldoende zijn om  deze in het nieuwe seizoen voort te zetten.

Supporters die in het komende seizoen met het openbaar vervoer willen reizen naar het Cambuur Stadion kunnen gebruik maken van lijn 3 en/of 51. Kijk op 9292.nl of Arriva.nl voor de dienstregeling en haltes.

Zo'n pilot moet toch veel langer lopen om een goed beeld te krijgen van de nut en noodzaak.
Titel: Re: Pendeldienst
Bericht door: moodygrunn op augustus 06, 2014, 18:32:15
Citaat van: papier op augustus 06, 2014, 18:24:05
Zo'n pilot moet toch veel langer lopen om een goed beeld te krijgen van de nut en noodzaak.

De pilot heeft 1 jaar gelopen. Dat lijkt mij lang zat. Mooi initiatief, helaas niet genoeg belangstelling.

http://www.cambuur.nl/nieuws/met-de-pendelbus-naar-thuiswedstrijden-van-sc-cambuur