Op dinsdag 29 januari aanstaande organiseert de KvC weer een forumavond
Onderwerpen zijn:
- Evaluatie uitkaart
- Vragen omtrent het (nieuwe) stadion
- Wat verder op tafel komt
Te gast is de directie van Cambuur, Gerard v.d. Belt, Ard de Graaf en Ype Smid. Tevens zijn verantwoordelijken voor de uitkaart aanwezig.
Het Hert is geopend om 19:30
Nogmaals ben ik erg benieuwd wie hier bedoelt wordt met de verantwoordelijken voor de uitkaart??? Waarom geen namen?
Misschien omdat we dan op dezelfde avond erachter moeten komen dat de gemeente er niet bij is? Als er wel iemand van de gemeente is ben ik zeer positief verrast, omdat er dan vragen aan de gemeente gesteld kunnen worden over zowel de uitkaart als het stadion. Maar helaas zie ik het niet gebeuren, dan word het ben ik bang verloren tijd (w.b.t. de uitkaart)
Citaat van: Ronnie tng op januari 18, 2013, 18:07:17
Misschien omdat we dan op dezelfde avond erachter moeten komen dat de gemeente er niet bij is? Als er wel iemand van de gemeente is ben ik zeer positief verrast, omdat er dan vragen aan de gemeente gesteld kunnen worden over zowel de uitkaart als het stadion. Maar helaas zie ik het niet gebeuren, dan word het ben ik bang verloren tijd (w.b.t. de uitkaart)
Hoe kom jij er toch steeds bij dat de gemeente Lwd bepaalt aan welke regels wij moeten voldoen voor het bezoeken van uitwedstrijden? Wij zouden eigenlijk de knvb en de vertegenwoordigers van álle gemeenten moeten hebben van de steden waar wij dit seizoen spelen, maar ja, dat is een beetje lastig.
Komt wel goed met de mannen die komen. Kan iedereen eindelijk de, ik hoop ietwat genuanceerde, vragen stellen en van daaruit duidelijkheid krijgen.
Ik zeg: komt allen!
|:)
Citaat van: Montana op januari 19, 2013, 00:09:55
Citaat van: Ronnie tng op januari 18, 2013, 18:07:17
Misschien omdat we dan op dezelfde avond erachter moeten komen dat de gemeente er niet bij is? Als er wel iemand van de gemeente is ben ik zeer positief verrast, omdat er dan vragen aan de gemeente gesteld kunnen worden over zowel de uitkaart als het stadion. Maar helaas zie ik het niet gebeuren, dan word het ben ik bang verloren tijd (w.b.t. de uitkaart)
Hoe kom jij er toch steeds bij dat de gemeente Lwd bepaalt aan welke regels wij moeten voldoen voor het bezoeken van uitwedstrijden? Wij zouden eigenlijk de knvb en de vertegenwoordigers van álle gemeenten moeten hebben van de steden waar wij dit seizoen spelen, maar ja, dat is een beetje lastig.
Komt wel goed met de mannen die komen. Kan iedereen eindelijk de, ik hoop ietwat genuanceerde, vragen stellen en van daaruit duidelijkheid krijgen.
Ik zeg: komt allen!
|:)
Haha Montana , waar wachten wij nog op dan!?
Ben heel benieuwd of er wat naar voren komt wat we nog niet weten! Ik ben present! ;)
Citaat van: Montana op januari 19, 2013, 00:09:55
Citaat van: Ronnie tng op januari 18, 2013, 18:07:17
Misschien omdat we dan op dezelfde avond erachter moeten komen dat de gemeente er niet bij is? Als er wel iemand van de gemeente is ben ik zeer positief verrast, omdat er dan vragen aan de gemeente gesteld kunnen worden over zowel de uitkaart als het stadion. Maar helaas zie ik het niet gebeuren, dan word het ben ik bang verloren tijd (w.b.t. de uitkaart)
Hoe kom jij er toch steeds bij dat de gemeente Lwd bepaalt aan welke regels wij moeten voldoen voor het bezoeken van uitwedstrijden? Wij zouden eigenlijk de knvb en de vertegenwoordigers van álle gemeenten moeten hebben van de steden waar wij dit seizoen spelen, maar ja, dat is een beetje lastig.
Komt wel goed met de mannen die komen. Kan iedereen eindelijk de, ik hoop ietwat genuanceerde, vragen stellen en van daaruit duidelijkheid krijgen.
Ik zeg: komt allen!
|:)
KVC is akkoord, BVO is akkoord op wie wachten we dan ??
Even een zijsprongetje.. maar is dit een verkapte nieuwjaarsreceptie of moet de officiele nog volgen? Of heb ik iets gemist?
Als jij op een forumavond een ieder een fijn 2013 wil wensen zou ik zeggen: Leef je uit. :y
misschien doe ik dat wel even..
Iemand anders die misschien weet of er nog een nieuwjaarsreceptie volgt/ is geweest?
Van de BVO is al lang geweest (eerste week januari) en van de KVC is er geen.
Is daar ook ergens een verslag van gemaakt?
Heeft op de BVO-site gestaan.
Stom.. over het hoofd gezien
Dit bericht lijkt me in het kader van de forumavond hier ook wel op zijn plaats.. :|
Citaat van: Cambuur Culture op januari 22, 2013, 20:17:14
Anderhalf jaar de uitkaart; onduidelijkheden en niet nagekomen afspraken. Ons geduld is op!
Inmiddels is het al ruim anderhalf seizoen geleden dat de uitkaart is ingevoerd. Zoals bekend heeft een grote groep supporters bezwaren tegen de uitkaart. In onze ogen is de kritiek op de uitkaart meer dan terecht. Gevolg hiervan is dat veel supporters wegblijven bij uitwedstrijden. Het uitvak is sinds de invoering van de uitkaart veel leger dan voorheen. Al bijna een jaar lang zet supportersclub Cambuur Cultuur zich in voor een beter en rechtvaardiger uitkaartreglement. Tot nu toe heeft dit echter te weinig succes opgeleverd. Afspraken die wij denken te hebben gemaakt worden niet nagekomen. Door ons voorgestelde wijzigingen zijn tot op de dag van vandaag niet doorgevoerd. Ons geduld begint inmiddels behoorlijk op te raken.
Op 26 juli en 3 augustus 2012 hebben wij met Keimpe Vellinga en de Kern van Cambuur gesproken over de toekomst van de uitkaart. Tijdens deze gesprekken is de afspraak gemaakt de uitkaartverplichting af te schaffen voor verplichte buscombi's. Go Ahead Eagles-uit zou de laatste buscombi zijn met uitkaartverplichting. Tot onze verbazing vernamen we via cambuur.nl echter dat de buscombi naar Sparta enkel te bezoeken is door supporters met een uitkaart. Per mail hebben wij de heer Vellinga gevraagd om tekst en uitleg te geven. Inmiddels hebben wij een antwoord van hem ontvangen:
Citaat van: Keimpe Vellinga
Op 26 juli 2012 hebben we met elkaar aan tafel gezeten, t.w. enkele bestuursleden van de KvC, vertegenwoordigers van Cambuur Culture en ondergetekende namens de BVO SC Cambuur.
Actueel was op dat moment het verzoek om de uitkaart voor het seizoen 2013/2014 niet langer verplicht te stellen voor een verplichte buscombi. Gezien het geringe aantal buscombi 's in het seizoen 2011/2012 en dat dit beeld zich naar alle waarschijnlijkheid niet zou wijzigen in het seizoen 2012/2013, heb ik als mijn persoonlijke mening gegeven, het hier mee eens te kunnen zijn. Mijn persoonlijke mening is echter niet voldoende om dan vervolgens te concluderen: " Aldus besloten ".
Wijzigingen betreffende het uitreisreglement kunnen slechts hun beslag krijgen wanneer het bestuur van de KvC en het management van SC Cambuur het eens zijn aangaande wijzigingen, die wenselijk lijken om zoveel mogelijk supporters in de gelegenheid te stellen een uitwedstrijd van SC Cambuur te bezoeken.
De eindredaktie hiertoe is echter in handen van de Lokale Driehoek te Leeuwarden. Inmiddels zijn een aantal gewenste wijzigingen, zoals die met name worden aangegeven door supporters die zich ophouden onder de paraplu van Cambuur Culture, door het bestuur van de KvC en het management van SC Cambuur besproken in het reguliere overleg van maandag 14 januari j.l. en inmiddels doorgegeven als een agendapunt voor de eerstvolgende bijeenkomst van de Driehoek op maandag 28 januari a.s.
Tussen 26 juli 2012 en januari 2013 is er door ons geen aktie ondernomen tot het inventariseren van gewenste wijzigingen aangaande het uitreisreglement. Het wachten daartoe was op een initiatief van Cambuur Culture. Er zou een inventarisatie worden gemaakt door jullie worden gemaakt betreffende een reeks gewenste wijzigingen betreffende het uitreisreglement, zodat er vervolgens in gezamenlijk overleg prioriteiten konden worden aangegeven welke wijzigingen allereerst dienden te worden doorgevoerd. Tot aan de dag van vandaag is dit nooit gebeurd, althans het is mij niet bekend.
Wel is mij uiteraard bekend de escapades van Cambuur Culture op 12 augustus 2012 door een bus/bootreis te organiseren richting Volendam. In de nacht van 18 op 19 oktober 2012 zich te begeven naar de woning van ondergetekende om aldaar een wielklem te plaatsen en daar vervolgens foto 's van te publiceren. Over het stellen van prioriteiten gesproken.
Verplichte auto/buscombi 's worden voor de komende uitwedstrijden uitsluitend door de BVO SC Cambuur georganiseerd, volgens de richtlijnen van de Lokale Driehoek ter plaatsen.
In de hoop dat het bovenstaande voorlopig transparant genoeg is.
Met vriendelijke groet,
Namens SC Cambuur
Keimpe Vellinga
Manager Stadion & Veiligheidszaken
De heer Vellinga geeft in zijn mail aan dat hij het eens is met het afschaffen van de uitkaartverplichting bij buscombi's, maar dat dit slechts zijn persoonlijke mening is. De Gemeente Leeuwarden beslist, aldus Keimpe Vellinga. Naar onze mening zijn er echter duidelijke afspraken gemaakt. Go Ahead Eagles-uit zou de laatste wedstrijd worden met uitkaartverplichting, dit vanwege de reden dat het veiligheidsoverleg voor deze wedstrijd al had plaatsgevonden. Dit was de afspraak. Er is met geen woord over gerept dat de Gemeente Leeuwarden hier eerst akkoord mee zou moeten gaan.
Daarnaast verbaast het ons dat de Gemeente Leeuwarden kennelijk bepaalt wat er wel en wat er niet gewijzigd mag worden in het uitkaartreglement. Wij hebben namelijk begrepen dat ook de directie van de BVO van mening is dat de uitkaart vooral iets is tussen de BVO en de supporters.
Tijdens ons gesprek met Keimpe Vellinga en de KvC is ook afgesproken dat wij samen met de KvC een gewijzigd uitkaartreglement zouden samenstellen. Hierin zouden wij al onze op- en aanmerkingen op het huidige uitkaartreglement mee kunnen nemen. Al op 7 augustus 2012 hebben wij een door ons volledig herzien uitkaartreglement naar de KvC gestuurd. Wij denken dat we met dit reglement alle bezwaren die een grote groep supporters op dit moment tegen de uitkaart heeft weg kunnen nemen. De Kern van Cambuur heeft het door ons gewijzigde reglement overgenomen en op 6 november 2012 naar Keimpe Vellinga doorgestuurd. Echter geeft de heer Vellinga in bovenstaande e-mail aan dat hij dit reglement nooit ontvangen heeft. Volgens hem is daarom in de periode van 26 juli 2012 tot en met januari 2013 geen actie ondernomen op het gebied van de uitkaart.
Van de Kern van Cambuur hebben wij echter begrepen dat zij ons uitkaartreglement zelfs al met de BVO hebben doorgesproken. De BVO zou volgens de KvC met vele wijzigingen zelfs al akkoord zijn. Daarnaast schijnt het verbeterde uitkaartreglement doorgestuurd te zijn naar de Gemeente Leeuwarden. Naar wij begrijpen is het de Gemeente Leeuwarden dwars ligt, en veel door ons voorgestelde wijzigingen tegen houdt. De bewering van de heer Vellinga dat hij het door ons aangepaste uitkaartreglement nooit heeft ontvangen begrijpen wij dan ook niet.
Als deelnemer aan het uitkaartproject zal de Kern van Cambuur duidelijkheid moeten kunnen geven over deze onduidelijkheden. Wij hebben de KvC daarom een mail gestuurd waarin wij om opheldering hebben gevraagd. Wij hebben hierin de volgende vragen gesteld:
1. Volgens ons is tijdens ons overleg met Keimpe Vellinga een duidelijke en heldere afspraak gemaakt. De uitkaartverplichting zal voor verplichte buscombi's afgeschaft worden. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
2. Wat is de rol van de Gemeente Leeuwarden bij de uitkaart? Kan de Gemeente alle wijzigingen waar de BVO en de Kern van Cambuur overeenstemming over hebben bereikt zomaar tegenhouden?
3. Klopt het dat jullie onze gewijzigde versie van het uitkaartreglement op 6 november 2012 naar Keimpe Vellinga hebben gestuurd. Dat de BVO met het merendeel van de wijzigingen akkoord is, en dat dit reglement zelfs al ter beoordeling bij de Gemeente Leeuwarden ligt?
Zodra wij een antwoord van de Kern van Cambuur hebben ontvangen zullen wij dit uiteraard op deze website melden.
De heer Vellinga geeft in de laatste alinea's van zijn e-mail inzicht in zijn zienswijze over Supportersclub Cambuur Culture. Keimpe Vellinga besluit zijn mail namelijk met de mededeling dat hij bekend is met 'de escapades van Cambuur Culture'. Als seizoensopening hebben wij op de dag van Volendam – Cambuur een bootreis georganiseerd. Dit was een groot succes; een fantastisch feest waarbij geen wanklank is gevallen. Kennelijk neemt de heer Vellinga ons dit echter kwalijk. Daarnaast beschuldigt Vellinga ons van het plaatsen van een wielklem onder zijn auto. Wij hebben hier weliswaar foto's van ontvangen en gepubliceerd, maar wij weten niet uit welke bron deze foto's komen. Duidelijk is wel dat Vellinga kennelijk diepgewortelde frustraties jegens ons koestert.
Na deze beschuldigingen vervolgt Vellinga met de melding dat wij onder zijn bewind niet hoeven te verwachten dat we nog toestemming krijgen om dit seizoen met een eigen bus naar uitwedstrijden af te reizen. Wij vinden het jammer dat deze beslissing kennelijk wordt genomen uit persoonlijke overwegingen. Uiteraard zullen wij het hier niet bij laten zitten.
Ons geduld is behoorlijk op aan het raken. Op korte termijn zullen er veel dingen moeten veranderen. Zo niet, dan zullen wij alles uit de kast halen om in actie te komen tegen de uitkaart.
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://www.cambuurculture.nl
Bovenstaande laat niets aan de verbeelding over. Goed dat dit voor iedereen te lezen valt. Dank daarvoor.
Zoals te doen gebruikelijk in dit soort zaken verschuilt de bvo zich achter de locale driehoek (lees: politie lwd).
hebben ze al verteld wie de nieuwe trainer is? ze zijn toch al meer dan een uur bezig in het hertje ? :D
Citaat van: zeewolde op januari 29, 2013, 20:59:09
hebben ze al verteld wie de nieuwe trainer is? ze zijn toch al meer dan een uur bezig in het hertje ? :D
Ja.
Wordt Jan Boskamp en als assistent Rene van der Gijp.
Algemeen directeur wordt Johan Derksen en voor de PR is Wilfred Genee aangenomen. :devil
Betwijfel of daar vandaag enige duidelijkheid over komt.
Maar hoop dat Cambuur een deze dagen toch bekend gaat maken dat ze een nieuwe trainer hebben en wie dat gaat worden.
nieuwe trainer duurt nog wel 2 weken hoor.
nieuw stadion gaat langzaam maar wel steeds meer positieve geluiden.
veel discussie geweest over uitkaart gedoe maar duidelijke antwoorden
ontbreken of we kunnen er niet verder mee.
opvolger voor keimpe zijn 3 kandidaten voor waar mee gesproken
gaat worden.
ook punt ter sprake gekomen dat we een volksclub zijn en dat supporters
soms het gevoel hebben dat er steeds meer afstand is tussen spelers/leiding
en supporters en dat dat niet kan.(bijv colum hertje-spelers opkomst hertje
en zaken rondom trainingen-up date website)
over nieuwe spelers over over bijtekenen huidige spelers is nog niks bekend.
dit wordt in april afgehandeld.sommige is al wel mee gepraat maar bijv
el makrini wacht de komende tijd nog af.
geert van tuinen leide de avond perfect en de gasten waren vd belt de graaf
vellinga en smid.
Citaat van: denistel op januari 29, 2013, 23:01:02
nieuwe trainer duurt nog wel 2 weken hoor.
nieuw stadion gaat langzaam maar wel steeds meer positieve geluiden.
veel discussie geweest over uitkaart gedoe maar duidelijke antwoorden
ontbreken of we kunnen er niet verder mee.
opvolger voor keimpe zijn 3 kandidaten voor waar mee gesproken
gaat worden.
ook punt ter sprake gekomen dat we een volksclub zijn en dat supporters
soms het gevoel hebben dat er steeds meer afstand is tussen spelers/leiding
en supporters en dat dat niet kan.(bijv colum hertje-spelers opkomst hertje
en zaken rondom trainingen-up date website)
over nieuwe spelers over over bijtekenen huidige spelers is nog niks bekend.
dit wordt in april afgehandeld.sommige is al wel mee gepraat maar bijv
el makrini wacht de komende tijd nog af.
geert van tuinen leide de avond perfect en de gasten waren vd belt de graaf
vellinga en smid.
Prima verslag bedankt!
En ze zeggen allemaal ja klopt jullie hebben gelijk maar concrete verbeteringen tov bepaalde zaken........daar branden ze hun vingers niet aan en daarom blijf ik erbij afstand tussen club(directie/spelers ect ect) wordt groter en groter!!
Van 2007 tot 2010 voelde je Cambuur, Leefde Cambuur, enz enz de laatste twee jaar is dat weer enorm aan het terug zakken. Terwijl de prestaties vrijwel gelijk zijn.
Ze moeten veel meer aan klanten binding doen, Cambuur moet weer gaan leven in de regio!
zit wel wat in dimc al 1 ze mutte wel werken met minimale middelen
dat moet je niet vergeten we mutte elk dubbeltje 3x omdraaien anders
komen we weer in de gevaarlijke zone en dat is het laatste wat we allemaal
willen toch.
zeker tussen 2007 en 2010 was er veel exposure enz maar we draaiden
wel elk seizoen dik verlies he.
op elk vlak zijn verbeteringen nodig maar dat zal met stapjes gaan denk ik
en ze zijn nu in 1e instantie bezig een trainer te krijgen die ook op technisch
gebied meer kan doen zodat vd belt weer meer tijd krijgt voor andere dingen.
en zo is het met meer personeel bij cambuur ze moeten meerdere taken
oplossen dan waar ze eigenlijk voor zitten.ook daar zullen we stapjes in moeten
maken zodat je bij dingen als de website,kaartverkoop merchandise kunt
verbeteren.
Een heel eenvoudig iets is het "verkopen van de club". Met een leuke babbel een nieuwe speler aankondigen als de verbeterde versie van Messi ofzo. Dat lokt volk en daar was Pama een meester in. Nu is het "een nieuwe speler" en klaar, terwijl je met een mooi verhaal veel meer kunt enthousiasmeren.
Citaat van: Dokkumer op januari 30, 2013, 11:50:43
Een heel eenvoudig iets is het "verkopen van de club". Met een leuke babbel een nieuwe speler aankondigen als de verbeterde versie van Messi ofzo. Dat lokt volk en daar was Pama een meester in. Nu is het "een nieuwe speler" en klaar, terwijl je met een mooi verhaal veel meer kunt enthousiasmeren.
Juist, daar sla je de spijkert op zijn kop. Dat is er niet meer, de achterban positief prikkelen. Helaas ;(
Citaat van: richard op januari 29, 2013, 23:26:03
En ze zeggen allemaal ja klopt jullie hebben gelijk maar concrete verbeteringen tov bepaalde zaken........daar branden ze hun vingers niet aan en daarom blijf ik erbij afstand tussen club(directie/spelers ect ect) wordt groter en groter!!
Daarom ga ik al een tijdje niet meer naar dit soort avondjes. T'is altijd hetzelfde gezwets in de ruimte vanuit de bvo. Praatjesmakers.
Citaat van: dit is mien club op januari 30, 2013, 11:15:06
Ze moeten veel meer aan klanten binding doen, Cambuur moet weer gaan leven in de regio!
In de VS loopt nog wel iemand rond die wel raad weet met PR/Marketing. Die Ollenaren bij de bvo hebben wat dat betreft nog een hoop bij te leren.
:zweep
Citaat van: denistel op januari 30, 2013, 11:47:33
zeker tussen 2007 en 2010 was er veel exposure enz maar we draaiden
wel elk seizoen dik verlies he.
Vaak ben ik het met je eens. Maar dit is volslagen onzin, D.
Het verkopen van de club in de media kost geen deuk. Levert alleen maar op. Je als bvo verschuilen achter de kasbalans slaat vwb dit onderwerp helemaal nergens op....
Citaat van: denistel op januari 29, 2013, 23:01:02
nieuwe trainer duurt nog wel 2 weken hoor.
nieuw stadion gaat langzaam maar wel steeds meer positieve geluiden.
veel discussie geweest over uitkaart gedoe maar duidelijke antwoorden
ontbreken of we kunnen er niet verder mee.
opvolger voor keimpe zijn 3 kandidaten voor waar mee gesproken
gaat worden.
ook punt ter sprake gekomen dat we een volksclub zijn en dat supporters
soms het gevoel hebben dat er steeds meer afstand is tussen spelers/leiding
en supporters en dat dat niet kan.(bijv colum hertje-spelers opkomst hertje
en zaken rondom trainingen-up date website)
over nieuwe spelers over over bijtekenen huidige spelers is nog niks bekend.
dit wordt in april afgehandeld.sommige is al wel mee gepraat maar bijv
el makrini wacht de komende tijd nog af.
geert van tuinen leide de avond perfect en de gasten waren vd belt de graaf
vellinga en smid.
Kort samengevat dus:
Geen nieuws over trainer
Geen nieuws over selectie
geen nieuws over stadion
geen nieuws over uitkaart.
Dan hebben we goeie politici aan tafel gehad die overal lekker omheen konden draaien.