Gaan we de eredivisie in?
Welke speelstijl, de zelfde als nu of 1-5-2-2-1 ?
Welke spelers kunnen volgens jou komen en welke spelers kunnen volgens jou gaan?
Ik ben een voorstander van 1-5-2-2-1, tegen de mindere clubs met hoge backs en tegen de top 7 met 'echte' backs..
En op deze manier kan je een groot deel van de selectie behouden en met een paar gerichte aankopen niet veel geld uitgeven.
Hier alvast de selectie zoals die op dit moment ervoor staat voor volgend seizoen:
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bangura, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Stevens
Mac-Intosch Schouten Kramer
Schmidt Bangura
Maulun Hoedemakers
Jacobs Muhren
Ladan
Als voorbeeld Muhren als 9,5 laten ballen, op de plek van Ladan zou ik Reza erbij willen hebben.. stukje ervaring waar Ladan van kan leren.
Reza bakt er niks van in Zwolle. Toevallig nu 3 keer in 1 wedstrijd gescoord en een tijd terug 4, voor de rest is dat niks.
Muhren heeft ook genoeg ervaring
Gladon indien Muhren niet blijft.
Citaat van: EdsjeSCC op januari 26, 2021, 09:47:27
Reza bakt er niks van in Zwolle. Toevallig nu 3 keer in 1 wedstrijd gescoord en een tijd terug 4, voor de rest is dat niks.
Muhren heeft ook genoeg ervaring
Voor je oordeelt beter volgen zou ik zeggen, hij kan veel energie brengen, is een handenbinder en hij kan anderen beter laten spelen door zijn ervaring..ik heb dus een andere mening!
Citaat van: michello op januari 26, 2021, 09:49:18
Gladon indien Muhren niet blijft.
Gladon is ook een goede voor in de punt, ik vind Muhren voor in de eredivisie meer een 9,5 dan een 9.. zo kan Muhren nog een jaar of 2 mee in de eredivisie.
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 10:02:52
Voor je oordeelt beter volgen zou ik zeggen, hij kan veel energie brengen, is een handenbinder en hij kan anderen beter laten spelen door zijn ervaring..ik heb dus een andere mening!
Ik bepaal zelf wel wanneer ik oordeel (en heb zwolle geregeld gezien maar dat ter zijde). Handenbinder en energie hebben we niks aan, goals moeten we hebben.
Ook niet voor niks dat ze bij PEC weer een spits erbij hebben gehaald
Citaat van: EdsjeSCC op januari 26, 2021, 10:35:10
Ik bepaal zelf wel wanneer ik oordeel (en heb zwolle geregeld gezien maar dat ter zijde). Handenbinder en energie hebben we niks aan, goals moeten we hebben.
Ook niet voor niks dat ze bij PEC weer een spits erbij hebben gehaald
Met Jacobs en Muhren heb je genoeg scoorden vermogen achter hem en een tegenstander kan hem ook niet niet negeren want ook hij maakt ze wel als de kans daar is.. Maar goed jij zal het wel beter weten als PEC kenner..
Waarom ben jij zo irritant.
Ik ben geen Zwolle-kenner, je zegt dat ik ze beter moet volgen maar ik heb ze vaak genoeg gezien daar er geen reet te doen en beleven is.
Hij heeft daarin zo goed bewezen een handenbinder te zijn en energie te brengen dat hij zowat het hele seizoen op de bank heeft gezeten, Stegeman meer dan eens middenvelders boven hem verkozen heeft in de spits op te stellen en steeds nieuwe aanvallers/spitsen te kopen.
Man wat ambitieus om een veredelde wisselspeler van PEC Zwolle die gewoonweg niet goed presteert en niet goed speelt te willen halen.
Citaat van: Collingwood op januari 26, 2021, 09:24:01
Hier alvast de selectie zoals die op dit moment ervoor staat voor volgend seizoen:
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bangura, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Wat mij betreft afscheid nemen van, Bos, Nieuwpoort, Antonia, Oratmangoen. Kramer definitief kopen/aantrekken.
Snel verlengen, Bosschaart , v/d Vlag , Mühren , Schouten ,Bangura ,Sambissa , Akoy , Schmidt en na optie's te lichten in een later stadium verlengen met Mac-Intosch , Jacobs(zal moeilijk worden en anders verkopen) , Breij (de Dirk Kuyt van SCC) , Ladan (kans geven ook omdat hij jong is) , Stevens.
Kallon verkopen en dat zal waarschijnlijk ook wel met Jacobs en Hoedemakers gebeuren.
Citaat van: EdsjeSCC op januari 26, 2021, 11:04:36
Waarom ben jij zo irritant.
Ik ben geen Zwolle-kenner, je zegt dat ik ze beter moet volgen maar ik heb ze vaak genoeg gezien daar er geen reet te doen en beleven is.
Hij heeft daarin zo goed bewezen een handenbinder te zijn en energie te brengen dat hij zowat het hele seizoen op de bank heeft gezeten, Stegeman meer dan eens middenvelders boven hem verkozen heeft in de spits op te stellen en steeds nieuwe aanvallers/spitsen te kopen.
Man wat ambitieus om een veredelde wisselspeler van PEC Zwolle die gewoonweg niet goed presteert en niet goed speelt te willen halen.
Hahaha, heb het niet alleen over zijn PEC periode ,jij kent hem dus echt niet, laat mij irritant zijn maar dat weegt niet op tegen jouw domheid..
Heb je de aanvoerder van PEC dit weekend ook gehoord? Dat Reza veel meer moet of had moeten spelen..
Dat hij niet speelt zou dat ook aan die trainer kunnen liggen(?) die geen vaste lijn heeft en de tm de baas is i.p.v andersom, op technisch gebied is het daar een puinhoop sinds het vertrek van Nijkamp.
En over die nieuwe spits, die moest in de voorbereiding al komen na vertrek van Flemmings die de trainer meer dan zat was.
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 10:02:52
Voor je oordeelt beter volgen zou ik zeggen, hij kan veel energie brengen, is een handenbinder en hij kan anderen beter laten spelen door zijn ervaring..ik heb dus een andere mening!
ik denk dat jij nog hem van paar jaar terug ziet.
Wat doet zijn periode voor PEC ertoe dan?
Die beste man is 33, wordt elk jaar minder. De trainer stelt uiteraard slechtere spelers op want hij wil geen wedstrijden winnen.. waarom moest er sinds toen al een nieuwe spits komen? Omdat ze al zulke goede spitsen hebben?
Hecht jij maar lekker waarde aan de woorden van een aanvoerder, die neemt het natuurlijk altijd op voor zijn medespelers. Die vindt dat iedereen moet spelen
Citaat van: sunderland op januari 26, 2021, 11:29:17
ik denk dat jij nog hem van paar jaar terug ziet.
Dit dus
Waarom zulk betweterig gedrag hier. Ik zou de ts sowieso proberen te behouden. Jacobs moet je ook behouden want ik denk dat hij nog meer kan
Citaat van: sunderland op januari 26, 2021, 11:29:17
ik denk dat jij nog hem van paar jaar terug ziet.
Ik kijk naar zijn mogelijkheden, want als je dat niet doet dan had bijvoorbeeld Muhren na 2/3 slechte jaren ook nooit aangetrokken moeten worden. Ik denk dat Ladan langzaam de plek van Reza zou kunnen overnemen en hoe snel dat is ligt aan Ladan en Reza mooi in zijn eigen stad afbouwen. Maar we zullen het wel zien, misschien komt hij helemaal niet, het was maar een idee.
Citaat van: sunderland op januari 26, 2021, 11:33:24
Waarom zulk betweterig gedrag hier. Ik zou de ts sowieso proberen te behouden. Jacobs moet je ook behouden want ik denk dat hij nog meer kan
Dat is toch normaal hier :zweep. Maar Jacobs kan meer en dat zullen meer clubs door hebben net als Hoedemakers!
Edsje en grijskijkert, discusieeren is leuk, daar is dit forum ook voor, zou het leuk vinden dat jullie je wel een beetje in het normale gedragen.
Jij bent irritant, laat mij irritant zijn maar dat weegt niet op tegen jouw domheid.. dit soort dingen maakt het niet leuker op het forum.
Zou heel graag willen dat jullie daar een beetje om denken, alvast bedankt !
Afz betweterige ik...... ;)
Delfzijl/Cambuur.
|:)
Overgang Nick Doodeman naar Cambuur bijna rond
Cambuur gaat zich voor komend seizoen versterken met Nick Doodeman. De overgang van de 24-jarige aanvaller van FC Volendam is op een haar na gevild, zo bevestigen bronnen.
De interesse van Cambuur komt niet uit de lucht vallen, die speelde al enige tijd. Doodeman, die maandag op bezoek was bij de club uit Leeuwarden, beschikt over een aflopend contract en is zodoende na dit seizoen transfervrij over te nemen van FC Volendam. Als alle formaliteiten omtrent de overgang zijn afgerond, sluit hij na de zomer aan bij Cambuur. Van een tussentijdse transfer is geen sprake.
In Volendam is Doodeman dit seizoen een van de smaakmakers. In twintig duels kwam de rechtsbuiten tot nu toe al tot tien doelpunten en acht assists.
Bij Cambuur komt hij enkele oude bekenden tegen. Voordat hij naar Volendam verkaste, speelde Doodeman namelijk in de jeugd bij AZ. Cambuurspelers Mees Hoedemakers, Jamie Jacobs en Joris Kramer zijn drie andere voorbeelden van door AZ opgeleide talenten.
https://www.lc.nl/sport/Overgang-Nick-Doodeman-naar-Cambuur-bijna-rond-26432837.html
Prima , Korte nog verlengen dan zijn de vleugels al dubbel bezet met goede spelers.
Ik zie Paullissen ook wel als alternatief op linksbuiten in de ere.
Zeer tevreden over. Speler die perfect in het spelletje van Henk en Sandor past en met zijn grote snelheid ook in de eredivisie van waarde kan zijn. Zijn statistieken spreken ook in zijn voordeel. In het betaalde voetbal qua speelminuten ongeveer 108 wedstrijden, 26 goals en 41 assists. Dat terwijl Volendam in zijn eerste twee seizoenen daar slechts 14e en 16e eindigde.
Ben er daarnaast niet eens erg rouwig om dat hij in de zomer pas komt. Voor de teamspirit lijkt het me beter het huidige elftal niet overhoop te halen. Breij, Korte en wellicht Antonia of Oratmangoen kunnen het prima invullen.
Lekker bezig hoor nu al |:)
Citaat van: Collingwood op januari 26, 2021, 21:33:28
Zeer tevreden over. Speler die perfect in het spelletje van Henk en Sandor past en met zijn grote snelheid ook in de eredivisie van waarde kan zijn. Zijn statistieken spreken ook in zijn voordeel. In het betaalde voetbal qua speelminuten ongeveer 108 wedstrijden, 26 goals en 41 assists. Dat terwijl Volendam in zijn eerste twee seizoenen daar slechts 14e en 16e eindigde.
Ben er daarnaast niet eens erg rouwig om dat hij in de zomer pas komt. Voor de teamspirit lijkt het me beter het huidige elftal niet overhoop te halen. Breij, Korte en wellicht Antonia of Oratmangoen kunnen het prima invullen.
dat laatste is zeker een ding. Nu niet rommelen , of het moet een invaller zijn
Update na vastleggen Doodeman
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bangura, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
We huren muhren dit jaar toch. Is hij dan volgend jaar helemaal transfervrij?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 27, 2021, 14:42:14
We huren muhren dit jaar toch. Is hij dan volgend jaar helemaal transfervrij?
Ja, zijn contract bij Zulte-Waregem loopt (ook) af.
We moeten nu ook ons eigenspelers verlengen en zou extra investeren in de as. Keeper op 100% houden. Als je ziet wat voor grabbelaars er in de ere rondlopen. Gister ook weer bij dat Emmen. Anders pak je een punt
Citaat van: sunderland op januari 27, 2021, 15:34:18
We moeten nu ook ons eigenspelers verlengen en zou extra investeren in de as. Als je ziet wat voor grabbelaars er in de ere rondlopen. Gister ook weer bij dat Emmen. Anders pak je een punt
Die blijft gewoon bij promotie, is niet eens een vraagstuk! Vind wel dat hij 2 jaar erbij mag krijgen en vervanger voor keeper Bos. Maar vooral de TS verlengen..
Behalve dat ik benieuwd ben welke opties gelicht/contracten verlengd gaan worden, ben ik ook benieuwd wat ze met Jacobs en Kallon gaan doen.
Die liggen hierna nog één seizoen vast en moeten in principe verkocht worden. Ze zijn straks (hopelijk) 'hot' en je hebt geen enkele garantie dat ze ook in de eredivisie het verschil gaan maken (ervan uitgaande dat we promoveren), wat nog een rechtvaardiging zou kunnen zijn om ze uit hun contract te laten lopen.
Andere optie is natuurlijk om tussentijds te verlengen, dat is voor Jacobs nog wel realistisch schat ik in. Kallon lijkt me moeilijker, gezien de moeizame onderhandelingen vorig seizoen schat ik in dat die al een topsalaris heeft.
Citaat van: Collingwood op januari 27, 2021, 19:45:42
Behalve dat ik benieuwd ben welke opties gelicht/contracten verlengd gaan worden, ben ik ook benieuwd wat ze met Jacobs en Kallon gaan doen.
Die liggen hierna nog één seizoen vast en moeten in principe verkocht worden. Ze zijn straks (hopelijk) 'hot' en je hebt geen enkele garantie dat ze ook in de eredivisie het verschil gaan maken (ervan uitgaande dat we promoveren), wat nog een rechtvaardiging zou kunnen zijn om ze uit hun contract te laten lopen.
Andere optie is natuurlijk om tussentijds te verlengen, dat is voor Jacobs nog wel realistisch schat ik in. Kallon lijkt me moeilijker, gezien de moeizame onderhandelingen vorig seizoen schat ik in dat die al een topsalaris heeft.
Buiten die 2 ben ook benieuwd wat er met Hoedemakers gebeurt..
Citaat van: Grijskijkert op januari 27, 2021, 19:58:25
Buiten die 2 ben ook benieuwd wat er met Hoedemakers gebeurt..
Die ligt nog wel een jaar langer vast (met optie). Kan me best voorstellen dat voor hem ook belangstelling komt, maar dan kun je echt hoog in de boom gaan zitten en je bent in ieder geval niet genoodzaakt om te verkopen.
Citaat van: Collingwood op januari 27, 2021, 20:03:55
Die ligt nog wel een jaar langer vast (met optie). Kan me best voorstellen dat voor hem ook belangstelling komt, maar dan kun je echt hoog in de boom gaan zitten en je bent in ieder geval niet genoodzaakt om te verkopen.
Oke dacht dat hij nog een jaar had... https://www.transfermarkt.nl/mees-hoedemakers/profil/spieler/315233
Citaat van: Grijskijkert op januari 27, 2021, 20:05:43
Oke dacht dat hij nog een jaar had... https://www.transfermarkt.nl/mees-hoedemakers/profil/spieler/315233
Staat verkeerd op transfermarkt. Zeldzame fout van hun, meestal klopt die info wel. Zie:
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Leeuwin komt er niet meer aan te pas bij AZ.
Zou dat nog een welkome versterking zijn.
Beetje ervaring is ook nodig in de eredivisie
Citaat van: Collingwood op januari 27, 2021, 20:09:01
Staat verkeerd op transfermarkt. Zeldzame fout van hun, meestal klopt die info wel. Zie:
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Beter! Weer een 'zorg' minder, als die weg gaat is het voor Cambuur begrippen de hoofdprijs |:)
Citaat van: speculeter op januari 27, 2021, 20:11:21
Leeuwin komt er niet meer aan te pas bij AZ.
Zou dat nog een welkome versterking zijn.
Beetje ervaring is ook nodig in de eredivisie
Voor die positie hebben we Mac-Intosch en die is ervaren genoeg lijkt me...of zou je 1 van de 2 op de bank willen zetten?
Stand inn voor mc intosh
Citaat van: speculeter op januari 27, 2021, 20:31:17
Stand inn voor mc intosh
Is hij daar niet te duur voor? En daarbij gaat hij hier niet voor de bank komen lijkt mij, kan het verkeerd zien natuurlijk.
Citaat van: speculeter op januari 27, 2021, 20:11:21
Leeuwin komt er niet meer aan te pas bij AZ.
Zou dat nog een welkome versterking zijn.
Beetje ervaring is ook nodig in de eredivisie
Wat ik niet snap is dat AZ Martins Indi aantrekt en Leeuwin op de bank of tribune laat zitten. Tenzij Leeuwin geblesseerd zou zijn.
Citaat van: Vlampiep op januari 27, 2021, 20:42:29
Wat ik niet snap is dat AZ Martins Indi aantrekt en Leeuwin op de bank of tribune laat zitten. Tenzij Leeuwin geblesseerd zou zijn.
De ene is een linker centrale verdediger en de ander een rechter centrale verdediger...
Citaat van: Grijskijkert op januari 27, 2021, 16:13:01
Die blijft gewoon bij promotie, is niet eens een vraagstuk! Vind wel dat hij 2 jaar erbij mag krijgen en vervanger voor keeper Bos. Maar vooral de TS verlengen..
dat was verleden x opgenomen. Nu ook ??
Ja, Stevens blijft automatisch na promotie.
Ik zou Troupee hier wel willen zien op de rechtsback. Speelt niet veel bij Utrecht en is nog maar 22. Contract loopt af. Ter Heide is er (nog) niet klaar voor, die zou ik verhuren. Schmid als backup.
Citaat van: sunderland op januari 27, 2021, 22:30:55
dat was verleden x opgenomen. Nu ook ??
Andor Faber
@Andor_F
Jul 2, 2020
Het is definitief. Sonny Stevens blijft keeper bij #Cambuur. Hij tekent een nieuw contract voor een jaar, met opnieuw een optie voor nog een jaar bij promotie.
Citaat van: michello op januari 28, 2021, 07:23:18
Ik zou Troupee hier wel willen zien op de rechtsback. Speelt niet veel bij Utrecht en is nog maar 22. Contract loopt af. Ter Heide is er (nog) niet klaar voor, die zou ik verhuren. Schmid als backup.
Schmidt heeft wel de rare eigenschap zich altijd weer in de basis te spelen ;)
Citaat van: michello op januari 28, 2021, 07:23:18
Ik zou Troupee hier wel willen zien op de rechtsback. Speelt niet veel bij Utrecht en is nog maar 22. Contract loopt af. Ter Heide is er (nog) niet klaar voor, die zou ik verhuren. Schmid als backup.
Hij(en meer) staat ook in mijn favorieten lijstje voor komend seizoen...
Citaat van: Bankzitter op januari 28, 2021, 09:01:29
Schmidt heeft wel de rare eigenschap zich altijd weer in de basis te spelen ;)
Moet eerst verlengt worden voor hij volgend kan spelen... :koffie
Citaat van: Collingwood op januari 28, 2021, 08:43:40
Andor Faber
@Andor_F
Jul 2, 2020
Het is definitief. Sonny Stevens blijft keeper bij #Cambuur. Hij tekent een nieuw contract voor een jaar, met opnieuw een optie voor nog een jaar bij promotie.
andor faber
Ik zou vd meer van Exelcior erbij halen.
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 09:36:26
Ik zou vd meer van Exelcior erbij halen.
Zodat jij de term houten Klaas weer te voorschijn kan halen :devil , is bij Excelsior wisselspeler en niet voor niks.
Citaat van: michello op januari 28, 2021, 07:23:18
Ik zou Troupee hier wel willen zien op de rechtsback. Speelt niet veel bij Utrecht en is nog maar 22. Contract loopt af. Ter Heide is er (nog) niet klaar voor, die zou ik verhuren. Schmid als backup.
Helemaal mee eens! Ophalen bij je vrienden uit Utrecht, Foeke! |:)
Hier een leuk lijstje om over te praten..merendeels transfervrij/amateur-contract of voor weinig op te pikken!
Thijs Oosting (huur)
Jeredy Hilterman(spits)
Kevin Felida(middenvelder)
Brem Soumaoro(centrale verdediger)
Shayne Pattynama(linksback)
Sven van Doorm(Middenvelder)
Ryan Trotman(Vleugelaanvaller)
Mike van de Meulenhof(Keeper)
Jaymillio Pinas(spits)
Thomas van den Belt(middenvelder)
Danny Henriques(Verdediger/middenvelder)
Ramón ten Hove(keeper)
Des Kunst(aanvaller)
Darren Sidoel(middenvelder)
Tim Pieters(vleugelaanvaller)
Sydney van Hooijdonk(Spits)
Enric Llansana(middenvelder)
Anass Najah(middenvelder)
Redouan El Yaakoubi(centrale verdediger)
Ilias Bronkhorst(rechtsback/spits)
Joeri Schroijen(linkervleugel)
Joey Sleegers(vleugelaanvaller)
Jort van der Sande(spits)
Nordin Bakker(keeper)
Mike van Duinen(aanvaller)
Giovanni Troupée(rechtsback)
Armando Obispo(centrale verdediger)
Odysseus Velanas(middenvelder)
Justin de Haas(centrale verdediger)
Emmanuel Matuta(middenvelder)
Tim van de Schepop(spits)
Reza Ghoochannejhad(aanvaller)
Dhoraso Moreo Klas(middenvelder)
Ringo Meerveld(middenvelder)
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 10:14:26
Hier een leuk lijstje om over te praten..merendeels transfervrij/amateur-contract of voor weinig op te pikken!
Thijs Oosting (huur)
Jeredy Hilterman
Kevin Felida
Brem Soumaoro
Don Bolsius
Sven van Doorm
Ryan Trotman
Mike van de Meulenhof
Jaymillio Pinas
Thomas van den Belt
Danny Henriques
Ramón ten Hove
Des Kunst
Darren Sidoel
Tim Pieters
Sydney van Hooijdonk
Enric Llansana
Anass Najah
Redouan El Yaakoubi
Ilias Bronkhorst
Joeri Schroijen
Joey Sleegers
Jort van der Sande
Nordin Bakker
Mike van Duinen
Giovanni Troupée
Armando Obispo
Odysseus Velanas
Justin de Haas
Emmanuel Matuta
Tim van de Schepop
Reza Ghoochannejhad
Dhoraso Moreo Klas
Ringo Meerveld
en jij wilt vooruit.
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 09:43:09
Zodat jij de term houten Klaas weer te voorschijn kan halen :devil , is bij Excelsior wisselspeler en niet voor niks.
ik denk dat daar veel meer inzit
Troupee is die nu zoveel beter dan Doke. Is ook iemand die ook veel inzet heeft en verder ook matig aan de bal is
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 12:07:44
en jij wilt vooruit.
En jij komt met v/d Meer? Die mag van deze spelers de veters niet eens aanraken..of is het weer een gevalletje je kent ze niet en het is dan ook meteen niks?
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 12:12:08
Troupee is die nu zoveel beter dan Doke. Is ook iemand die ook veel inzet heeft en verder ook matig aan de bal is
Koekoek echt he... :_schater :_schater :_schater :_schater. Soms is het beter niks te zeggen ouwe...
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 12:08:43
ik denk dat daar veel meer inzit
Ik heb zo links en rechts begrepen dat denken niet je sterkste punt is :zweep
Er zitten een aantal 18/19 jarigen bij die bij jong Cambuur kunnen voetballen en trainen bij het eerste en indien goed genoeg op de bank bij Cambuur 1 of zelfs direct spelen , die gasten kunnen dan makkelijk ritme houden bij Jong en het niveau van Jong gaat dan ook omhoog.
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 12:13:45
Koekoek echt he... :_schater :_schater :_schater :_schater. Soms is het beter niks te zeggen ouwe...
jij vind jezelf geweldig dat weten we hier wel. Meestal kom je in juni met een nietszeggend lijstje. Er staan een paar leuken tussen. Misschien kun je bij Top Oss aan de slag.En hou eens op hier om iedereen die niet jou mening heeft aan te pakken. Iedereen vind dat hier een ergenis.
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 13:49:10
jij vind jezelf geweldig dat weten we hier wel. Meestal kom je in juni met een nietszeggend lijstje. Er staan een paar leuken tussen. Misschien kun je bij Top Oss aan de slag.En hou eens op hier om iedereen die niet jou mening heeft aan te pakken. Iedereen vind dat hier een ergenis.
Jij doet niets anders roepen is niks en is het wel wat dan heb jij je er niet in verdiept en misschien ben jij nog wel erger omdat je alleen maar kan zeggen wat je zegt,
en sinds wanneer spreek jij voor iedereen?
Ik vind kritiek prima maar wel op de inhoud en niet losse flodders als het is niks of wil je wel vooruit, terwijl jezelf met een v/d Meer komt of nog erger met helemaal niks, en vervolgens gaan 'huilen' dat je aangepakt wordt, aangepakt op de inhoud misschien ja...
Citaat van: michello op januari 28, 2021, 07:23:18
Ik zou Troupee hier wel willen zien op de rechtsback. Speelt niet veel bij Utrecht en is nog maar 22. Contract loopt af. Ter Heide is er (nog) niet klaar voor, die zou ik verhuren. Schmid als backup.
we hebben hiervoor een ander op het oog in mijn ogen een zeer goede felle opkomende
back
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 12:13:45
Koekoek echt he... :_schater :_schater :_schater :_schater. Soms is het beter niks te zeggen ouwe...
is 22 als ie echt zo veel beter is speelde ie wel in het 1e toch
Citaat van: denistel op januari 28, 2021, 14:09:25
is 22 als ie echt zo veel beter is speelde ie wel in het 1e toch
En als hij dat niveau zou hebben is hij niet te halen voor Cambuur of is Cambuur het zelfde niveau als Utrecht?
En er werd een vergelijk gemaakt met de bijna 30 jarige Schmidt en dat Troupee matig aan de bal zou zijn wat hij zeker niet is...
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 14:12:39
En als hij dat niveau zou hebben is hij niet te halen voor Cambuur of is Cambuur het zelfde niveau als Utrecht?
denk utrecht wel meer niveau maar dat zegt niet altijd wat.gaat ook om gevoel
wat je kansen zijn bij een club en speelwijze.
Citaat van: denistel op januari 28, 2021, 14:16:06
denk utrecht wel meer niveau maar dat zegt niet altijd wat.gaat ook om gevoel
wat je kansen zijn bij een club en speelwijze.
En er werd een vergelijk gemaakt met de bijna 29 jarige Schmidt en dat Troupee matig aan de bal zou zijn wat hij zeker niet is... had dit net nog toegevoegd. Daar was mijn reactie op..
Vind hem beter dan Doke en veel jonger dan Doke, kan nog het 1 en ander leren net als de AZ jongens hebben gedaan.
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 10:14:26
Hier een leuk lijstje om over te praten..merendeels transfervrij/amateur-contract of voor weinig op te pikken!
Thijs Oosting (huur)
Jeredy Hilterman(spits)
Kevin Felida(middenvelder)
Brem Soumaoro(centrale verdediger)
Shayne Pattynama(linksback)
Sven van Doorm(Middenvelder)
Ryan Trotman(Vleugelaanvaller)
Mike van de Meulenhof(Keeper)
Jaymillio Pinas(spits)
Thomas van den Belt(middenvelder)
Danny Henriques(Verdediger/middenvelder)
Ramón ten Hove(keeper)
Des Kunst(aanvaller)
Darren Sidoel(middenvelder)
Tim Pieters(vleugelaanvaller)
Sydney van Hooijdonk(Spits)
Enric Llansana(middenvelder)
Anass Najah(middenvelder)
Redouan El Yaakoubi(centrale verdediger)
Ilias Bronkhorst(rechtsback/spits)
Joeri Schroijen(linkervleugel)
Joey Sleegers(vleugelaanvaller)
Jort van der Sande(spits)
Nordin Bakker(keeper)
Mike van Duinen(aanvaller)
Giovanni Troupée(rechtsback)
Armando Obispo(centrale verdediger)
Odysseus Velanas(middenvelder)
Justin de Haas(centrale verdediger)
Emmanuel Matuta(middenvelder)
Tim van de Schepop(spits)
Reza Ghoochannejhad(aanvaller)
Dhoraso Moreo Klas(middenvelder)
Ringo Meerveld(middenvelder)
Ik mis een aantal spelers met een aflopend contract op je lijstje ;)
Hammouti Almere
Hamdaoui Graafschap
Van Gassel Helmond
El Karouani NEC
Schoonbrood jong PSV
Andere interessante spelers in de KKD
Sambo jong PSV
Velthuis jong AZ
En zo zijn er nog veel meer. In de eredivisie zullen ook genoeg haalbare spelers zijn als we promoveren dus we moeten ook niet al te vroeg toeslaan
Citaat van: justremco op januari 28, 2021, 14:46:53
Ik mis een aantal spelers met een aflopend contract op je lijstje ;)
Hammouti Almere
Hamdaoui Graafschap
Van Gassel Helmond
El Karouani NEC
Schoonbrood jong PSV
Andere interessante spelers in de KKD
Sambo jong PSV
Velthuis jong AZ
En zo zijn er nog veel meer. In de eredivisie zullen ook genoeg haalbare spelers zijn als we promoveren dus we moeten ook niet al te vroeg toeslaan
oef vergeten of niet alles weten
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 14:02:32
Jij doet niets anders roepen is niks en is het wel wat dan heb jij je er niet in verdiept en misschien ben jij nog wel erger omdat je alleen maar kan zeggen wat je zegt, en sinds wanneer spreek jij voor iedereen?
Ik vind kritiek prima maar wel op de inhoud en niet losse flodders als het is niks of wil je wel vooruit, terwijl jezelf met een v/d Meer komt of nog erger met helemaal niks, en vervolgens gaan 'huilen' dat je aangepakt wordt, aangepakt op de inhoud misschien ja...
ik spreek voor de meesten. Dus je hebt gelijk niet iedereen
Het zou mij niets verbazen als clubs straks veel opties niet kunnen lichten uit geldnood en er ook met kleinere selecties gewerkt moet worden bij veel eredivisieclubs.
Geduld hebben. Als wij relatief goed uit de crisis komen, dan liggen er kansen om een zeer concurrerende selectie samen te stellen.
Citaat van: denistel op januari 28, 2021, 14:07:12
we hebben hiervoor een ander op het oog in mijn ogen een zeer goede felle opkomende
back
die van NEC?
Citaat van: justremco op januari 28, 2021, 14:46:53
Ik mis een aantal spelers met een aflopend contract op je lijstje ;)
Hammouti Almere
Hamdaoui Graafschap
Van Gassel Helmond
El Karouani NEC
Schoonbrood jong PSV
Andere interessante spelers in de KKD
Sambo jong PSV
Velthuis jong AZ
En zo zijn er nog veel meer. In de eredivisie zullen ook genoeg haalbare spelers zijn als we promoveren dus we moeten ook niet al te vroeg toeslaan
:thumbsup heb veel gekeken naar spelers o-23 ivm spelersfonds.. Maar je hebt gelijk er zijn veel meer..
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 15:05:13
ik spreek voor de meesten. Dus je hebt gelijk niet iedereen
Speciaal dat ze dat zelf niet kunnen zeggen.. en ze jou daarvoor nodig zijn.. Maar ik zou jou en de 'meesten' met rust laten en voortaan aan alleen lezen, zodat de site voor een select gezelschap is die elkaar naar de mond praten om erbij te horen, de mazzel!
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2021, 15:49:31
Speciaal dat ze dat zelf niet kunnen zeggen.. en ze jou daarvoor nodig zijn.. Maar ik zou jou en de 'meesten' met rust laten en voortaan aan alleen lezen, zodat de site voor een select gezelschap is die elkaar naar de mond praten om erbij te horen, de mazzel!
hahaha dit zegt ook wel weer iets. Ik probeer ook een beetje te ouwehoeren Grijskijkert.
Citaat van: sunderland op januari 28, 2021, 15:57:56
hahaha dit zegt ook wel weer iets. Ik probeer ook een beetje te ouwehoeren Grijskijkert.
Ik ook.. cynisch mode-off :devil , maar je hebt gelijk het kan af en toe een tandje minder...
Hier past maar 1 opmerking bij.........
Koekoek
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op januari 28, 2021, 19:11:56
Hier past maar 1 opmerking bij.........
Koekoek
Ze hebben erg traag internet in Groningen, moet je toch eens wat aan gaan doen :zweep
Haha...ga gelijk op Funda kijken?
Citaat van: michello op januari 26, 2021, 09:49:18
Gladon indien Muhren niet blijft.
Vertrekt per direct bij Willem2..dus nu meteen beschikbaar.
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2021, 14:05:47
Vertrekt per direct bij Willem2..dus nu meteen beschikbaar.
In onderhandeling mer Emmen.
Citaat van: Collingwood op januari 27, 2021, 20:09:01
Staat verkeerd op transfermarkt. Zeldzame fout van hun, meestal klopt die info wel. Zie:
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Heb het aan laten passen... https://www.transfermarkt.nl/mees-hoedemakers/profil/spieler/315233
Voor volgend seizoen, bij promotie en degradatie ADO kijken of van Ewijk hier weer heen kan komen. Doke als back up en dan is ook de rechtsback goed bezet.
Kan je wel vergeten.
Van Ewijk staat in belangstelling van meerdere clubs uit buitenland en niet de minsten.
Lees net ergens dat het broertje van Jacobs hier volgend jaar gaat spelen.. vond hem in de sportcast van OF al erg positief over Cambuur |:)
Citaat van: Grijskijkert op februari 27, 2021, 08:08:06
Lees net ergens dat het broertje van Jacobs hier volgend jaar gaat spelen.. vond hem in de sportcast van OF al erg positief over Cambuur |:)
waar lees je dat?
Citaat van: Specuveter op februari 27, 2021, 09:55:27
waar lees je dat?
Trouwens het broertje van Jacobs speelt hier dit jaar ook al.. :zweep
Die Sam Beukema van Eagles doet het ook leuk.
Maar eens goed in de gaten houden.
Wat mij betreft doet Foeke het zo volgend seizoen.. Ladan, Ter Heide en Pouwels verhuren, en als kanttekening dat niemand verder verkocht wordt!
Keepers: Stevens, Geens, Minnema:
Rechtsback: Schmidt, Jacobs, Antonia:
Rechtscentraal: Mac-Intosch, El Yaakoubi, Bos:
Linkscentraal: Schouten, Kramer, Llansana, Matuta:
Linksback: Bangura, Pattynama,Schmidt:
Def/mid: Hoedemakers, Llansana, Matuta ,v/d Meer:
Middenvelder: Jacobs, Breij, Meerveld, Deuling:
Middenvelder: Maulun, Paulissen, Velanas, Gootjes:
Rechtsbuiten: Doodeman, Antonia, Pinas:
Spits: Muhren, v/d Sande, Pinas:
Linksbuiten: Kallon, Korte, Smit:
Donkerblauw is ook inzetbaar voor J-C
Lichtblauw is op meerdere posities
Dik gedrukt is nieuw.
Twijfel over Akoy en Oratmangoen, wat vinde gullie ?
Pinas 18 jaar
Matuta 19 jaar
Meerveld 18 jaar(niet gratis op te pikken)
Llansana 19 jaar
Met onze eigen jonkies ,is investeren in de toekomst! |:)
Ik ben bang dat heel onze jeugdopleiding (en bij andere clubs) naar de knoppen is ... bijna een jaar niet normaal gepeeld en getrained. Geen promotie/degradatie voor 2 seizoenen. Gelukkig hebber er een paar meegetraind met het eerste.
Citaat van: Grijskijkert op maart 07, 2021, 08:30:21
Wat mij betreft doet Foeke het zo volgend seizoen.. Ladan, Ter Heide en Pouwels verhuren, en als kanttekening dat niemand verder verkocht wordt!
Keepers: Stevens, Geens, Minnema:
Rechtsback: Schmidt, Jacobs, Antonia:
Rechtscentraal: Mac-Intosch, El Yaakoubi, Bos:
Linkscentraal: Schouten, Kramer, Llansana, Matuta:
Linksback: Bangura, Pattynama,Schmidt:
Def/mid: Hoedemakers, Llansana, Matuta ,v/d Meer:
Middenvelder: Jacobs, Breij, Meerveld, Deuling:
Middenvelder: Maulun, Paulissen, Velanas, Gootjes:
Rechtsbuiten: Doodeman, Antonia, Pinas:
Spits: Muhren, v/d Sande, Pinas:
Linksbuiten: Kallon, Korte, Smit:
Donkerblauw is ook inzetbaar voor J-C
Lichtblauw is op meerdere posities
Dik gedrukt is nieuw.
Twijfel over Akoy en Oratmangoen, wat vinde gullie ?
Zou graag wel wat spelers met Eredivisie ervaring erbij krijgen nog. Afvallers bij grotere clubs of bij degradanten vandaan. Vooral nog voor een vervanger van Schouten.
Meerveld en Llansana zijn trouwens zeker talenten die ik er graag bij zoi hebben. Op de linksback valt Roosken mij ook positief op bij Oss.
Citaat van: R058 op maart 07, 2021, 14:32:26
Zou graag wel wat spelers met Eredivisie ervaring erbij krijgen nog. Afvallers bij grotere clubs of bij degradanten vandaan. Vooral nog voor een vervanger van Schouten.
Meerveld en Llansana zijn trouwens zeker talenten die ik er graag bij zoi hebben. Op de linksback valt Roosken mij ook positief op bij Oss.
Dat is misschien wel een betere optie, Roosken doet het inderdaad erg goed. :thumbsup
Volgens de hier alom gewaardeerde Gerard Bos doen we het volgend seizoen zonder Mac-Intosch, Schouten en Muhren, niet mee doorgaan zegt hij bij Koko-radio en we gaan anders spelen.. :_schater En op de vraag hoelang Hoedemakers een contract heeft hakkelt en stottert hij, een echte Cambuur-watcher/kenner dus(of heel slecht voorbereid op de podcast) :zweep
https://www.lc.nl/sport/Beluister-KOKO-Radio-SC-Cambuur-en-SC-Heerenveen-moeten-afscheid-nemen-van-Robert-M%C3%BChren-en-Henk-Veerman-26632107.html
In oefenduels en bekerwedstrijden hebben we tegen eredivisie teams heel aardig gespeeld met deze selectie.
Dus er doorgaan op deze weg en niet ineens het roer omgooien.
Citaat van: Bankzitter op maart 08, 2021, 11:29:33
In oefenduels en bekerwedstrijden hebben we tegen eredivisie teams heel aardig gespeeld met deze selectie.
Dus er doorgaan op deze weg en niet ineens het roer omgooien.
Sowieso niet bijna je hele as gaan veranderen..
Inderdaad, Mac bepaalt hoe we gaan opbouwen en Muhren is degene die bepaalt hoe we druk zetten.
Schouten onderschat ik wel eens maar speelt in de topwedstrijden altijd geweldig.
Geen enkele reden om niet met heen door te gaan. Wel gelijkwaardige spelers op die posities halen, want het probleem is nu dat er geen volwaardige stand ins zijn. En dan vechten ze maar lekker uit wie in de basis komt.
Citaat van: Bankzitter op maart 08, 2021, 11:44:10
Inderdaad, Mac bepaalt hoe we gaan opbouwen en Muhren is degene die bepaalt hoe we druk zetten.
Schouten onderschat ik wel eens maar speelt in de topwedstrijden altijd geweldig.
Geen enkele reden om niet met heen door te gaan. Wel gelijkwaardige spelers op die posities halen, want het probleem is nu dat er geen volwaardige stand ins zijn. En dan vechten ze maar lekker uit wie in de basis komt.
In de eredivisie is het wel makkelijker spelers met doorgroei mogelijkheid voor de bank te halen.. en wat je zegt de beste moet dan spelen.
Citaat van: Grijskijkert op maart 08, 2021, 11:02:27
Volgens de hier alom gewaardeerde Gerard Bos doen we het volgend seizoen zonder Mac-Intosch, Schouten en Muhren, niet mee doorgaan zegt hij bij Koko-radio en we gaan anders spelen.. :_schater En op de vraag hoelang Hoedemakers een contract heeft hakkelt en stottert hij, een echte Cambuur-watcher/kenner dus(of heel slecht voorbereid op de podcast) :zweep
https://www.lc.nl/sport/Beluister-KOKO-Radio-SC-Cambuur-en-SC-Heerenveen-moeten-afscheid-nemen-van-Robert-M%C3%BChren-en-Henk-Veerman-26632107.html
Dit soort teksten heeft helemaal niemand wat aan in deze periode. Focus op dit seizoen en laat Foeke maar achter de schermen zijn ding doen. Ik denk dat ze allemaal blijven 8) _O_
Citaat van: Diemen op maart 08, 2021, 12:32:58
Dit soort teksten heeft helemaal niemand wat aan in deze periode. Focus op dit seizoen en laat Foeke maar achter de schermen zijn ding doen. Ik denk dat ze allemaal blijven 8) _O_
Idd, helemaal zolang we nog aan het cambuurplein zitten. (Te weinig inkomsten)
Citaat van: Grijskijkert op maart 08, 2021, 11:02:27
Volgens de hier alom gewaardeerde Gerard Bos doen we het volgend seizoen zonder Mac-Intosch, Schouten en Muhren, niet mee doorgaan zegt hij bij Koko-radio en we gaan anders spelen.. :_schater En op de vraag hoelang Hoedemakers een contract heeft hakkelt en stottert hij, een echte Cambuur-watcher/kenner dus(of heel slecht voorbereid op de podcast) :zweep
Dus Gerard Bos bepaalt hoe we volgend jaar gaan spelen?
Gerard Bos volgt Henk op.
Wat een domkop
Net een kwartier geluisterd, daarna uitgezet. Snijdt weinig hout. Ik zie wekelijks ploegen van de onderkant eredivisie spelen en daar speelt toch een partij slechte spelers.....Die mogen in hun handen knijpen met een goed ingespeeld centrum en een dodelijke aanvaller. Mooi houden alledrie.
Ik heb hem even een berichtje gestuurd.
Ben benieuwd....
Al wat gehoord van die clubwasser :_schater
Citaat van: Walter op maart 08, 2021, 23:53:51
Al wat gehoord van die clubwasser :_schater
ja...heel verhaal.
Het komt er op neer dat hij vind dat ze qua nivo prima wel bij Cambuur kunnen blijven maar dat hij niet verwacht dat ze de contracten van Schouten én mc intosh én Muhren gaan verlengen.
Hij verwacht dat Hoedemakers wel eens bij ons weggeplukt kan worden.
Stevens wist hij niet zeker maar die heeft optie dat hij bij ons blijft als we gaan promoveren volgens mij.
Citaat van: Specuveter op maart 09, 2021, 08:51:22
ja...heel verhaal.
Het komt er op neer dat hij vind dat ze qua nivo prima wel bij Cambuur kunnen blijven maar dat hij niet verwacht dat ze de contracten van Schouten én mc intosh én Muhren gaan verlengen.
Hij verwacht dat Hoedemakers wel eens bij ons weggeplukt kan worden.
Stevens wist hij niet zeker maar die heeft optie dat hij bij ons blijft als we gaan promoveren volgens mij.
G. Bos had zich of slecht voorbereid of nog erger dat hij het echt niet wist, hoelang Hoedemakers vast lag wist hij in eerst instantie niet, maar gaat hij dan levert hij voor Cambuur begrippen veel geld op, Stevens ligt bij promotie vast.
En was niet op de hoogte van wat Booy zei bij ESPN. Daar werd kort gesproken over het systeem van voetballen(zou niet heel veel veranderen t.o.v. nu), en dat Muhren, alleen als hij ergens anders een dikke zak met geld kan pakken, niet bij Cambuur blijft.
Citaat van: Grijskijkert op maart 08, 2021, 11:02:27
Volgens de hier alom gewaardeerde Gerard Bos doen we het volgend seizoen zonder Mac-Intosch, Schouten en Muhren, niet mee doorgaan zegt hij bij Koko-radio en we gaan anders spelen.. :_schater En op de vraag hoelang Hoedemakers een contract heeft hakkelt en stottert hij, een echte Cambuur-watcher/kenner dus(of heel slecht voorbereid op de podcast) :zweep
https://www.lc.nl/sport/Beluister-KOKO-Radio-SC-Cambuur-en-SC-Heerenveen-moeten-afscheid-nemen-van-Robert-M%C3%BChren-en-Henk-Veerman-26632107.html
Dat alom gewaardeerd stel ik toch wel een beetje in twijfel. Kan mij ook voorstellen dat het juist irritant is om als "clubwatcher" als eerste het nieuws te willen brengen, zeker als je eigen mening er in door klinkt. Wat heb je er als clubwatcher (en fan) er aan dat je nu al over Muhren, Mac en Schouten + volgend seizoen begint in de beslissende fase van de competitie? Naar mijn mening pas over hebben wanneer de titel en/of promotie binnen is.
Laatst was er ook een bericht met het stadion. Heb zelf liever dat al dit soort berichten als eerste door de club naar buiten komt.
Citaat van: Diemen op maart 09, 2021, 10:55:35
Dat alom gewaardeerd stel ik toch wel een beetje in twijfel. Kan mij ook voorstellen dat het juist irritant is om als "clubwatcher" als eerste het nieuws te willen brengen, zeker als je eigen mening er in door klinkt. Wat heb je er als clubwatcher (en fan) er aan dat je nu al over Muhren, Mac en Schouten + volgend seizoen begint in de beslissende fase van de competitie? Naar mijn mening pas over hebben wanneer de titel en/of promotie binnen is.
Laatst was er ook een bericht met het stadion. Heb zelf liever dat al dit soort berichten als eerste door de club naar buiten komt.
Was ook cynisch bedoeld ;). Dat er hier gesproken word over volgend seizoen is logisch en is het maar 'geouwehoer' maar als een journalist het doet wordt vaak als waar aangenomen en kan dit onrust veroorzaken.
En over volgend seizoen, als je voor de huidige bankzitters(waar het contract van afloopt) betere spelers haalt is dat toch prima voor in de eredivisie?
Een reserve bank met mannen als Schouten, Mac-Intosch, Schmidt, Breij, Korte en Antonia(om maar iets te noemen) is meer dan prima voor een promovendus lijkt me..en kan je op degelijkheid terug vallen.
Citaat van: Grijskijkert op maart 09, 2021, 11:33:07
Was ook cynisch bedoeld ;). Dat er hier gesproken word over volgend seizoen is logisch en is het maar 'geouwehoer' maar als een journalist het doet wordt vaak als waar aangenomen en kan dit onrust veroorzaken.
En over volgend seizoen, als je voor de huidige bankzitters(waar het contract van afloopt) betere spelers haalt is dat toch prima voor in de eredivisie?
Een reserve bank met mannen als Schouten, Mac-Intosch, Schmidt, Breij, Korte en Antonia(om maar iets te noemen) is meer dan prima voor een promovendus lijkt me..en kan je op degelijkheid terug vallen.
Dat lijkt mij een uitstekende strategie. Proberen spelers te halen waardoor die spelers die jij noemt op de bank kunnen komen. Dan hoeven wij degradatie niet te vrezen.
Hoop ergens ook dat er nog voor het einde van de competitie duidelijk wordt dat het nieuwe stadion er zeker komt, dan kan ik mij voorstellen dat sponsoren als Verkley, DD, etc geld ter beschikking stellen om het te overbruggen naar het nieuwe stadion.
Citaat van: Grijskijkert op maart 09, 2021, 11:33:07
Was ook cynisch bedoeld ;). Dat er hier gesproken word over volgend seizoen is logisch en is het maar 'geouwehoer' maar als een journalist het doet wordt vaak als waar aangenomen en kan dit onrust veroorzaken.
En over volgend seizoen, als je voor de huidige bankzitters(waar het contract van afloopt) betere spelers haalt is dat toch prima voor in de eredivisie?
Een reserve bank met mannen als Schouten, Mac-Intosch, Schmidt, Breij, Korte en Antonia(om maar iets te noemen) is meer dan prima voor een promovendus lijkt me..en kan je op degelijkheid terug vallen.
Haha ik dacht al! Helemaal mee eens! :proost
Citaat van: Lore op maart 09, 2021, 12:23:43
Dat lijkt mij een uitstekende strategie. Proberen spelers te halen waardoor die spelers die jij noemt op de bank kunnen komen. Dan hoeven wij degradatie niet te vrezen.
Hoop ergens ook dat er nog voor het einde van de competitie duidelijk wordt dat het nieuwe stadion er zeker komt, dan kan ik mij voorstellen dat sponsoren als Verkley, DD, etc geld ter beschikking stellen om het te overbruggen naar het nieuwe stadion.
En op deze manier kan je je gaan richten op spelers van 18 tot 23 jaar die de club op termijn geld kunnen opleveren.. en ja er zal vast eens (of meerdere) een mis peer tussen zitten maar dat heeft elke club, maar zolang ze transfervrij zijn, kost het in eerste instantie alleen salaris.
Citaat van: Diemen op maart 09, 2021, 12:34:34
Haha ik dacht al! Helemaal mee eens! :proost
:thumbsup :koffie
Citaat van: Grijskijkert op maart 09, 2021, 12:58:33
En op deze manier kan je je gaan richten op spelers van 18 tot 23 jaar die de club op termijn geld kunnen opleveren.. en ja er zal vast eens (of meerdere) een mis peer tussen zitten maar dat heeft elke club, maar zolang ze transfervrij zijn, kost het in eerste instantie alleen salaris.
Ja, wel essentieel om dan de contracten van de sterkhouders te verlengen. Je moet niet hebben dat Jacobs en Hoedemakers gratis vertrekken. En als het niet lukt om de contracten te verlengen dan zullen zij toch misschien wel verkocht worden.
Dan moet je dus weer extra spelers aantrekken met alle risico's van dien.
Citaat van: Lore op maart 09, 2021, 16:21:37
Ja, wel essentieel om dan de contracten van de sterkhouders te verlengen. Je moet niet hebben dat Jacobs en Hoedemakers gratis vertrekken. En als het niet lukt om de contracten te verlengen dan zullen zij toch misschien wel verkocht worden.
Dan moet je dus weer extra spelers aantrekken met alle risico's van dien.
Eensch.. Alleen is er bij Hoedemakers geen druk, die heeft na dit seizoen nog een 1 jaar + cluboptie.
Ben benieuwd van welke spelers Cambuur na dit seizoen afscheid neemt, ik denk, Bos, Nieuwpoort, Sambissa, Akoy, Oratmangoen en Ladan en dat Ter Heide en Pouwels verhuurd worden. Voor 1 april moet dit bekend zijn toch?
Citaat van: Grijskijkert op maart 10, 2021, 13:24:15
Ben benieuwd van welke spelers Cambuur na dit seizoen afscheid neemt, ik denk, Bos, Nieuwpoort, Sambissa, Akoy, Oratmangoen en Ladan en dat Ter Heide en Pouwels verhuurd worden. Voor 1 april moet dit bekend zijn toch?
Akoy zal blijven verwacht ik. ;)
Citaat van: Grijskijkert op maart 10, 2021, 13:24:15
Ben benieuwd van welke spelers Cambuur na dit seizoen afscheid neemt, ik denk, Bos, Nieuwpoort, Sambissa, Akoy, Oratmangoen en Ladan en dat Ter Heide en Pouwels verhuurd worden. Voor 1 april moet dit bekend zijn toch?
Ik dacht alleen bij aflopende contracten. Anders wordt het gewoon verkoop of handje klap richting een ontbindingsovereenkomst?
Opties moeten voor 1 april wel of niet gelicht worden, en aflopende contracten formeel opgezegd (als je niet aan die speler vast wilt zitten komend seizoen). In beide gevallen kun je natuurlijk ook daarna alsnog over een nieuw contract onderhandelen. Dus vooral het formeel opzeggen van aflopende contracten zegt meestal niet zoveel over de intenties van een club met een speler volgens mij.
Citaat van: Grijskijkert op maart 10, 2021, 13:24:15
Ben benieuwd van welke spelers Cambuur na dit seizoen afscheid neemt, ik denk, Bos, Nieuwpoort, Sambissa, Akoy, Oratmangoen en Ladan en dat Ter Heide en Pouwels verhuurd worden. Voor 1 april moet dit bekend zijn toch?
Denk ook dat Akoy wel blijft. Mogelijk dat ze Antonia niet verlengen. Speelt nu goed, maar daarvoor ook maanden lang dramatisch.
Citaat van: CambuurAmersfoort op maart 10, 2021, 18:30:09
Denk ook dat Akoy wel blijft. Mogelijk dat ze Antonia niet verlengen. Speelt nu goed, maar daarvoor ook maanden lang dramatisch.
daar waren ook redenen voor. Denk dat je juist hem in de ere goed kunt gebruiken omdat hij techniek/tactisch een stuk verder is dan bijv kallon. Die assist van de week zou Kallon nooit kunnen geven
Keepers: Stevens, Schendelaar, Minnema:
Verdedigers: Schmidt, Mac-Intosch, Schouten, Bangura, Sambo, Tol, Kramer, Roosken:
Middenvelders: Hoedemakers, Jacobs, Maulun, Paulissen, Breij, Llansana, Akoy:
Aanvallers: Kallon, Doodeman, Korte, Antonia, Muhren, Hilterman, Ghoochannejhad:
Volgens jaar maar met deze selectie de eredivisie in ? :koffie 8)
Citaat van: Grijskijkert op maart 11, 2021, 08:38:30
Keepers: Stevens, Schendelaar, Minnema:
Verdedigers: Schmidt, Mac-Intosch, Schouten, Bangura, Sambo, Tol, Kramer, Roosken:
Middenvelders: Hoedemakers, Jacobs, Maulun, Paulissen, Breij, Llansana, Akoy:
Aanvallers: Kallon, Doodeman, Korte, Antonia, Muhren, Hilterman, Ghoochannejhad:
Volgens jaar maar met deze selectie de eredivisie in ? :koffie 8)
Kest die zelf wel speculeter noemen.
Specuveter inmiddels :_schater :proost
Citaat van: Grijskijkert op maart 11, 2021, 08:38:30
Keepers: Stevens, Schendelaar, Minnema:
Verdedigers: Schmidt, Mac-Intosch, Schouten, Bangura, Sambo, Tol, Kramer, Roosken:
Middenvelders: Hoedemakers, Jacobs, Maulun, Paulissen, Breij, Llansana, Akoy:
Aanvallers: Kallon, Doodeman, Korte, Antonia, Muhren, Hilterman, Ghoochannejhad:
Volgens jaar maar met deze selectie de eredivisie in ? :koffie 8)
Deze selectie zou het eerste jaar ED niet misstaan denk ik. Daarna maar door selecteren en verkopen.
Korte en Doke weten nog niet of ze bij Cambuur (kunnen) blijven laten ze weten aan respectievelijk OF en Leo.
Citaat van: Collingwood op maart 11, 2021, 15:06:20
Korte en Doke weten nog niet of ze bij Cambuur (kunnen) blijven laten ze weten aan respectievelijk OF en Leo.
Ik zou zeker Schmidt erbij houden. Prima tweede back lijkt me. Staat er altijd als die er moet staan.
Ik twijfel eigenlijk nog wel over Korte, Antonia, Akoy en Breij, maar vind maar eens betaalbare betere alternatieven.. Lastige keuzes voor Booy en de TS.
Citaat van: Grijskijkert op maart 15, 2021, 09:27:29
Ik twijfel eigenlijk nog wel over Korte, Antonia, Akoy en Breij, maar vind maar eens betaalbare betere alternatieven.. Lastige keuzes voor Booy en de TS.
Akoy zal wel blijven. TS is behoorlijk gecharmeerd van hem. En zal wel niet al te veel kosten.
Breij en Korte zou ik er wel bij gaan houden.
Citaat van: Galdiano op maart 15, 2021, 09:48:23
Akoy zal wel blijven. TS is behoorlijk gecharmeerd van hem. En zal wel niet al te veel kosten.
Breij en Korte zou ik er wel bij gaan houden.
Als hij zijn niveau weer gaat halen vind ik het ook, maar door die blessure vooral een twijfel bij mij, maar ja wie ben ik :koffie
Citaat van: Galdiano op maart 15, 2021, 09:48:23
Akoy zal wel blijven. TS is behoorlijk gecharmeerd van hem. En zal wel niet al te veel kosten.
Breij en Korte zou ik er wel bij gaan houden.
Breij erbij houden, omdat die op meerdere posities uit de voeten kan dus ideale 12e man. Korte komt tekort voor eredivisie niveau.
Citaat van: Gasgeve op maart 15, 2021, 10:29:55
Breij erbij houden, omdat die op meerdere posities uit de voeten kan dus ideale 12e man. Korte komt tekort voor eredivisie niveau.
Oke prima, maar noem eens een betaalbare en vooral een betere vervanger?
Korte heeft als voordeel dat 'ie altijd de bal weer herovert na een mislukte actie en ook blijft proberen.
En heel doelgericht, wat bij de anderen nog wel eens ontbreekt.
Citaat van: Gasgeve op maart 15, 2021, 10:29:55
Korte komt tekort voor eredivisie niveau.
Heb je de onderkant Eredivisie zien voetballen dit seizoen? We hebben op elke positie een gelijkwaardige of beter speler dan al die clubs.
Ik verwacht ook een hele harde financiële klap bij veel clubs komend seizoen, dus het niveau zal daar niet beter van worden.
Dan is het niet zo'n raar idee om deze selectie zoveel mogelijk te behouden.
Citaat van: Treb op maart 15, 2021, 11:01:07
Heb je de onderkant Eredivisie zien voetballen dit seizoen? We hebben op elke positie een gelijkwaardige of beter speler dan al die clubs.
Vind Pavlidis en Nunnely toch een stukje beter. De andere ploegen onderin (Ado, VVV en Emmen) gaan eruit, dus daar moeten we onszelf niet meer vergelijken.
Citaat van: Grijskijkert op maart 15, 2021, 10:43:54
Oke prima, maar noem eens een betaalbare en vooral een betere vervanger?
Ik heb helaas geen tijd om elk weekend als scout op te treden. Daarnaast heb ik geen idee wat potentiële spelers op dit moment verdienen. Maar ik ga ervan uit dat het scoutingsapparaat/netwerk bij Cambuur voldoende is om een capabele vervanger van Korte op te halen. Daarnaast is Korte gewoon 4e keus als iedereen fit is, dus dan kies ik liever voor een jonge gretige 4e keus die het niet erg vind om af en toe op de bank te zitten.
Korte heeft op dit moment Kallon, Antonia, Breij en Doodeman voor zich, dus 4e keus is nog positief.
Citaat van: Gasgeve op maart 15, 2021, 12:51:54
Ik heb helaas geen tijd om elk weekend als scout op te treden. Daarnaast heb ik geen idee wat potentiële spelers op dit moment verdienen. Maar ik ga ervan uit dat het scoutingsapparaat/netwerk bij Cambuur voldoende is om een capabele vervanger van Korte op te halen. Daarnaast is Korte gewoon 4e keus als iedereen fit is, dus dan kies ik liever voor een jonge gretige 4e keus die het niet erg vind om af en toe op de bank te zitten.
Korte heeft op dit moment Kallon, Antonia, Breij en Doodeman voor zich, dus 4e keus is nog positief.
Ben het (deels)met je eens, vandaar ook de twijfel bij mij over Korte(en Antonia), maar was benieuwd of er een verrassende naam bij je vandaan zou komen.. maar wat je zegt mooi klusje voor Foeke.
Ik zou als je nog op zoek gaat naar een vleugelaanvaller eens informeren bij Yeboah van Almere.
Word nu gehuurd van Willem 2.
Vind ik een goede snelle en technische speler.
Citaat van: Specuveter op maart 15, 2021, 13:25:51
Ik zou als je nog op zoek gaat naar een vleugelaanvaller eens informeren bij Yeboah van Almere.
Word nu gehuurd van Willem 2.
Vind ik een goede snelle en technische speler.
je moet ook gaan kijken naar zijn statistieken. Dat is ook Kallon zijn probleem om hogerop te komen. Je kunt veel leren maar als we eredivisie spelen is daar geen tijd voor, tenminste als je bij de eerste 15 moet behoren.
Citaat van: Specuveter op maart 15, 2021, 13:25:51
Ik zou als je nog op zoek gaat naar een vleugelaanvaller eens informeren bij Yeboah van Almere.
Word nu gehuurd van Willem 2.
Vind ik een goede snelle en technische speler.
Hele goeie inderdaad!!
Update na contractverlenging Bangura
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Citaat van: Collingwood op maart 17, 2021, 16:14:14
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Ik denk dat er de komende dagen/weken veel contractnieuws komt..
Ben echt benieuwd wie er allemaal blijven en hoe de gene die moet vertrekken dat oppakken voor de rest van dit seizoen.
Citaat van: Collingwood op maart 17, 2021, 16:14:14
Update na contractverlenging Bangura
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Pouwels en Ter Heide te snel zo lang vastgelegd? Heel erg blij met het nieuws van Bangura |:)
Citaat van: Collingwood op maart 17, 2021, 16:14:14
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa, Bos
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
voor de eredivisie zijn alleen stevens en macintosh geschikt.
bij jacobs is het gedrevene van vorig jaar helemaal weg.
Spelersbudget gaat in de eredivisie naar 3 tot 3,5 miljoen, dus tussen 1,1 en 1,6 miljoen meer dan nu.. En er zit nog voldoende geld in het spelersfonds voor eventuele transfersommen, dus er is zeker wat mogelijk voor komend seizoen! Goed nieuws wat mij betreft! En dat de selectie grotendeels bij elkaar blijft vind ik ook positief en met een aantal gerichte (top) aanvullingen is handhaving en makkie... |:)
Wel verrassend. Ik verwacht bij veel clubs namelijk een financieel rampzalig seizoen volgend jaar (oa bij onze zuiderbuurtjes).
Het snijden in kantoorpersoneel is overal ook wel gedaan dus dan zouden de spelers budgetten van concurenten wel eens kunnen dalen.
En we hebben nog wel de luxe dat we een financiele tik met 1 of 2 transfers kunnen opvangen. Hopelijk niet nodig maar we hoeven hier niet te vrezen voor het voortbestaan van de club.
Booy zegt in de nieuwe VI dat hij hoopt dat grootste gedeelte van de selectie intact blijft.
Met daarbij een paar gerichte eredivisie aankopen.
Het zal mij benieuwen...
Citaat van: Bankzitter op maart 18, 2021, 08:44:00
Wel verrassend. Ik verwacht bij veel clubs namelijk een financieel rampzalig seizoen volgend jaar (oa bij onze zuiderbuurtjes).
Het snijden in kantoorpersoneel is overal ook wel gedaan dus dan zouden de spelers budgetten van concurenten wel eens kunnen dalen.
En we hebben nog wel de luxe dat we een financiele tik met 1 of 2 transfers kunnen opvangen. Hopelijk niet nodig maar we hoeven hier niet te vrezen voor het voortbestaan van de club.
Goed beleid, daardoor wat geld achter de hand en mensen met geld die willen helpen, door je goede beleid, doen wonderen..
En niet te vergeten veel meer TV-gelden...
Citaat van: Grijskijkert op maart 18, 2021, 08:40:39
Spelersbudget gaat in de eredivisie naar 3 tot 3,5 miljoen, dus tussen 1,1 en 1,6 miljoen meer dan nu.. En er zit nog voldoende geld in het spelersfonds voor eventuele transfersommen, dus er is zeker wat mogelijk voor komend seizoen! Goed nieuws wat mij betreft! En dat de selectie grotendeels bij elkaar blijft vind ik ook positief en met een aantal gerichte (top) aanvullingen is handhaving en makkie... |:)
Wauw, stond dit in VI? Dit is echt goed nieuws. Overbruggen naar het nieuwe stadion en dan weer een stijging in het spelersbudget!
Citaat van: Lore op maart 18, 2021, 16:33:01
Wauw, stond dit in VI? Dit is echt goed nieuws. Overbruggen naar het nieuwe stadion en dan weer een stijging in het spelersbudget!
dat is altijd het geval, bij promotie.
Meer tv gelden, meer sponsorinkomstem
Citaat van: Lore op maart 18, 2021, 16:33:01
Wauw, stond dit in VI? Dit is echt goed nieuws. Overbruggen naar het nieuwe stadion en dan weer een stijging in het spelersbudget!
Ja stond in de VI en dit weekend meer hierover bij OF in het Cambuur 'sjoernaal'! En wat je zegt, heel goed nieuws, nu alleen nog de definitieve stap naar de eredivisie |:)
Citaat van: zeewolde op maart 18, 2021, 16:44:11
dat is altijd het geval, bij promotie.
Meer tv gelden, meer sponsorinkomstem
Dat begrijp ik maar iedere club zal toch een behoorlijk tekort hebben.
Een deel van vorig seizoen gemist aan recettes en dit jaar waarschijnlijk het hele seizoen.
Terwijl clubs dat te optimistisch hebben begroot en er ook geen compensatie gaat komen.
Dus ik vraag me toch wel een beetje af hoe we het voor elkaar hebben gekregen om nauwelijks last te hebben daarvan.
Citaat van: Bankzitter op maart 18, 2021, 17:04:52
Dat begrijp ik maar iedere club zal toch een behoorlijk tekort hebben.
Een deel van vorig seizoen gemist aan recettes en dit jaar waarschijnlijk het hele seizoen.
Terwijl clubs dat te optimistisch hebben begroot en er ook geen compensatie gaat komen. Dus ik vraag me toch wel een beetje af hoe we het voor elkaar hebben gekregen om nauwelijks last te hebben daarvan.
Citaat van: Grijskijkert op maart 18, 2021, 09:09:23
Goed beleid, waardoor er wat geld achter de hand is en mensen met geld die willen helpen, door je goede beleid, doen wonderen..
En niet te vergeten veel meer TV-gelden...
:thumbsup
Update na contractverlenging Bos
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Eventueel makkelijk te behouden door middel van optie: Ladan, Oratmangoen, Jacobs, Breij, Mac-Intosch
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Aflopende contracten: Mühren, Korte, Antonia, Akoy, Schmidt, Nieuwpoort, Schouten, Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Mooi als we de kern van de selectie vrij snel kunnen vastleggen.
Dan heb je daarna alle tijd om te kijken wat er eventueel nog nodig is om te versterken.
Wellicht een extra doelman erbij in de ere maar voorlopig liggen er dan maar 2 al vast.
Zou mooi zijn als er nog wat contractnieuws komt de komende dagen.... :zweep
8P
Citaat van: Grijskijkert op maart 20, 2021, 08:41:01
Zou mooi zijn als er nog wat contractnieuws komt de komende dagen.... :zweep
:X :X
Citaat van: Grijskijkert op maart 18, 2021, 16:44:30
Ja stond in de VI en dit weekend meer hierover bij OF in het Cambuur 'sjoernaal'! En wat je zegt, heel goed nieuws, nu alleen nog de definitieve stap naar de eredivisie |:)
Dat was weer een zware tegenvaller, weer geen nieuws, snap niet waarom dit is uitgezonden of wordt opgenomen.. wat slecht weer, die Andor Faber kan ook beter wat anders gaan doen.. hij kan er niks van! Hij kan beter voor Cambuurfront gaan werken met zijn dom plak en knip werk!!
Foeke had inderdaad maar weinig te melden
Citaat van: justremco op maart 20, 2021, 16:09:30
Foeke had inderdaad maar weinig te melden
snappen jullie niet dat het stil moet blijven. Er spelen dingen. Dkv wil alles wat wij ook willen !
Citaat van: sunderland op maart 20, 2021, 16:11:11
snappen jullie niet dat het stil moet blijven. Er spelen dingen. Dkv wil alles wat wij ook willen !
Dit ging over eigen spelers, wie er wel en niet verlengd, iets wat binnen 2 weken sowieso bekend moet zijn, maar heb je er wel naar gekeken? Eigenlijk ging het er niet over want er werd niks gezegd!
Citaat van: sunderland op maart 20, 2021, 16:11:11
snappen jullie niet dat het stil moet blijven. Er spelen dingen. Dkv wil alles wat wij ook willen !
Die akelige giersnuivers kunnen wel meer willen. Krijgen gewoon twee keer een pak slaag komend seizoen l0l
Citaat van: justremco op maart 20, 2021, 16:09:30
Foeke had inderdaad maar weinig te melden
In de VI zei hij veel meer, dus het ligt meer aan de vragen die er gesteld worden... dus aan de journalist!
Citaat van: Grijskijkert op maart 20, 2021, 16:22:40
In de VI zei hij veel meer, dus het ligt meer aan de vragen die er gesteld worden... dus aan de journalist!
jij hebt een hekel aan omropfryslan dat weten we nu wel. Ik vind dat ze juist veel aandacht aan ons besteden. Lc dat vind ik pas een drama
Citaat van: sunderland op maart 20, 2021, 16:27:11
jij hebt een hekel aan omropfryslan dat weten we nu wel. Ik vind dat ze juist veel aandacht aan ons besteden. Lc dat vind ik pas een drama
Heb helemaal geen hekel aan OF, dat maak jij ervan! Maar ik ben wel kritisch, maar is dat een probleem? Het Cambuur 'sjoernaal' bestaat hoofdzakelijk uit slecht plak en knip werk van de dag(en) ervoor dus geen nieuws wat je verwacht in een journaal, Booy werd v/d week aangekondigd door Andor dat hij antwoorden zou geven maar ik heb ze niet ontdekt. En wat ik al zei, in de VI van deze week stond meer nieuws dan Andor in een jaar heeft verzameld.
Citaat van: Grijskijkert op maart 20, 2021, 16:38:56
Heb helemaal geen hekel aan OF, dat maak jij ervan! Maar ik ben wel kritisch ja dat is dat een probleem? Het Cambuur 'sjoernaal' bestaat hoofdzakelijk uit slecht plak en knip werk van de dag(en) ervoor dus geen nieuws wat je verwacht in een journaal, Booy werd v/d week aangekondigd door Andor dat hij antwoorden zou geven maar ik heb ze niet ontdekt. En wat ik al zei, in de VI van deze week stond meer nieuws dan Andor in een jaar heeft verzameld.
oké duidelijk. Dat van dat aankondigen volg ik niet. Weet wel dat het deze week wel een Appart weekje word ivm spelers die teleurgesteld zijn. Geeft toch altijd een negatief sfeertje
Citaat van: sunderland op maart 20, 2021, 16:43:30
oké duidelijk. Dat van dat aankondigen volg ik niet. Weet wel dat het deze week wel een Appart weekje word ivm spelers die teleurgesteld zijn. Geeft toch altijd een negatief sfeertje
Jaa of wat jij zegt of ze pakken het op en willen zich bewijzen voor wel een nieuw contract of zich in de kijker willen spelen bij een nieuwe club.. Maar verwacht wel dat de TS de boel scherp kan houden..
Kampioen worden (of promoveren) is een prijs die iedere speler op zijn erelijst wil bijschrijven.
Hoe vaak zal een speler als Ladan bijvoorbeeld nog een kans krijgen een prijs te gaan winnen in zijn carrière ? (voor het geval dat 'ie niet mag blijven)... dat is voldoende motivatie om nog gas te blijven geven.
En daar komt bij dat bij de concurrentie dezelfde zaken spelen. Het kan daar net zo goed een negatieve invloed hebben op de prestaties.
En Schouten vind ik onbegrijpelijk dat ie nog niet is verlengd.
Citaat van: sunderland op maart 20, 2021, 19:11:49
En Schouten vind ik onbegrijpelijk dat ie nog niet is verlengd.
Eeensch, maar waaraan ligt dat, komt het door het gedoe binnen Cambuur, wil de directie/Booij wachten i.v.m. promotie, of willen de spelers wachten..
Ik snap dat er wat betreft nieuwe spelers stilte is, maar het verlengen of niet van eigen spelers is duidelijkheid toch mogelijk lijkt me?
Booij liet al door schemeren in de VI dat een aantal versterkingen zullen komen, betekend dat merendeel van de selectie intact blijft..
Gewoon rustig blijven.
Het is nog geen 1April.
Volgende week en de week erna horen we het wel.
Dan ben je ook weer twee wedstrijden verder en dichter bij promotie.
En kun je ms ook wat meer risico nemen.
Citaat van: Specuveter op maart 21, 2021, 08:38:56
Gewoon rustig blijven.
Het is nog geen 1April.
Volgende week en de week erna horen we het wel.
Dan ben je ook weer twee wedstrijden verder en dichter bij promotie.
En kun je ms ook wat meer risico nemen.
Waarschijnlijk snap je mijn vragen niet.. Waarom Paulissen, Maulun, Bangura en Bos wel voor de tijd(1 april) verlengen en anderen niet? Bijvoorbeeld de spelers met een optie dat is een simpele ja of nee. En ik ben heel rustig maar ik vraag me het gewoon af waarom er getreuzeld wordt.
Zie je een interview met Booij bij OF waarin niks gezegd word, tenminste niets nieuws, en dan denk ik waarom...
Citaat van: Grijskijkert op maart 21, 2021, 07:27:03
Eeensch, maar waaraan ligt dat, komt het door het gedoe binnen Cambuur, wil de directie/Booij wachten i.v.m. promotie, of willen de spelers wachten..
Ik snap dat er wat betreft nieuwe spelers stilte is, maar het verlengen of niet van eigen spelers is duidelijkheid toch mogelijk lijkt me?
Booij liet al door schemeren in de VI dat een aantal versterkingen zullen komen, betekend dat merendeel van de selectie intact blijft..
we gaan het mee maken. Hij is positioneel zo sterk en aan de bal ook. Zijn snelheid laat te wensen over maar door dat hij tactisch eigenlijk nooit meer in die situatie komt is dat ook geen probleem meer. Ook daarin heeft hij grote stappen gemaakt. Laatste x was jong Ajax dat ie op snelheid werd geklopt maar dat had iedere verdediger.
Citaat van: sunderland op maart 21, 2021, 08:55:20
we gaan het mee maken. Hij is positioneel zo sterk en aan de bal ook. Zijn snelheid laat te wensen over maar door dat hij tactisch eigenlijk nooit meer in die situatie komt is dat ook geen probleem meer. Ook daarin heeft hij grote stappen gemaakt. Laatste x was jong Ajax dat ie op snelheid werd geklopt maar dat had iedere verdediger.
Ik zie Schouten een beetje als Blind, niet snel maar zo belangrijk voor het elftal..
Het viel me op dat hij op de momenten waar het ertoe deed, ook ongelooflijk verdedigend ontzettend vel duels won en ballen opruimde. Bij mij geen twijfel meer dat we Schouten moeten behouden,
Maar het zal allemaal wat complexer liggen dan het lijkt bij sommige spelers.
Vergeet ook niet dat ze al 2x een tik hebben gehad financieel (Mislopen kampioenspremies en eredivisie salaris en dan zelfs nog moeten extra inleveren door het "corona-seizoen"). Om dit te compenseren zullen ze wellicht toch een stap willen maken.
Citaat van: Grijskijkert op maart 21, 2021, 08:49:46
Waarschijnlijk snap je mijn vragen niet.. Waarom Paulissen, Maulun, Bangura en Bos wel voor de tijd(1 april) verlengen en anderen niet? Bijvoorbeeld de spelers met een optie dat is een simpele ja of nee. En ik ben heel rustig maar ik vraag me het gewoon af waarom er getreuzeld wordt.
Zie je een interview met Booij bij OF waarin niks gezegd word, tenminste niets nieuws, en dan denk ik waarom...
waar nu verlengd is zijn de contracten met minste financiële gevaar denk ik.
En zoals ik zei...over twee wedstrijden weten we nog meer hoe groot de kans op promotie is.
Mischien wachten ze het nog even af.
Foeke zal echt wel achter de schermen de gewenste selectie klaar hebben.
Maar spelers met aflopend contract zoals Schouten en Sambissa zijn voor die Gierrijdersverder op spelers die bij hun iets kunnen toevoegen.
Het zou mij niet verbazen dat ze proberen spelers weg te trekken en tevens daarmee veel onrust te creëren bij Cambuur.
Dit scenario is hun eerder gelukt met Lodeweges.
Citaat van: Specuveter op maart 21, 2021, 09:51:12
waar nu verlengd is zijn de contracten met minste financiële gevaar denk ik.
En zoals ik zei...over twee wedstrijden weten we nog meer hoe groot de kans op promotie is.
Misschien wachten ze het nog even af.
Waarom denk je dit?
En over 2 wedstrijden kan Gudde de competitie er nog steeds uitgooien kans op promotie of niet, dus daar op wachten is verre van logisch en er zitten tegenwoordig veel clausules in contracten dus een eerste divisie en een eredivisie clausule is meer dan normaal... Dus wachten op wat? In VI zei Booij dat ze door willen met het grootste deel van de selectie, door te zeggen dat ze een 'maar' aantal versterkingen willen!
Eens met Specuveter... .of anders gezegd, het minste verschil met wat ze nu krijgen en wat ze straks willen verdienen.
Bij Bangura en Maulun zullen de salarissen al laag zijn geweest toen ze hier begonnen, die gaan relatief fors voorruit.
Paullissen is voor een knap salaris gehaald als nieuwe nummer 10. Daar zal niet heel veel bij moeten om naar een mooie nieuwe aanbieding te gaan.
Maar voor Schouten kan dat verschil veel groter zijn. Die kwam hier na een langdurige blessure en is inmiddels aanvoerder en één van de "onmisbare" schakels. Of Mühren die een salaris krijgt dat hier nooit geboden kan gaan worden, ook niet in de ere. Daar is het gat veel groter wat gedicht moet gaan worden door Booij.
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2021, 10:01:41
Foeke zal echt wel achter de schermen de gewenste selectie klaar hebben.
Maar spelers met aflopend contract zoals Schouten en Sambissa zijn voor die Gierrijdersverder op spelers die bij hun iets kunnen toevoegen.
Het zou mij niet verbazen dat ze proberen spelers weg te trekken en tevens daarmee veel onrust te creëren bij Cambuur.
Dit scenario is hun eerder gelukt met Lodeweges.
Sambissa gaat sowieso weg, en ik verwacht verder dat geen 1 van onze spelers richting Akkrum-zuid vertrekken.. waarom zouden ze!
Citaat van: Bankzitter op maart 21, 2021, 10:05:36
Eens met Specuveter... .of anders gezegd, het minste verschil met wat ze nu krijgen en wat ze straks willen verdienen.
Bij Bangura en Maulun zullen de salarissen al laag zijn geweest toen ze hier begonnen, die gaan relatief fors voorruit.
Paullissen is voor een knap salaris gehaald als nieuwe nummer 10. Daar zal niet heel veel bij moeten om naar een mooie nieuwe aanbieding te gaan.
Maar voor Schouten kan dat verschil veel groter zijn. Die kwam hier na een langdurige blessure en is inmiddels aanvoerder en één van de "onmisbare" schakels. Of Mühren die een salaris krijgt dat hier nooit geboden kan gaan worden, ook niet in de ere. Daar is het gat veel groter wat gedicht moet gaan worden door Booij.
Vind het allemaal hele slechte aannames...
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2021, 10:01:41
Foeke zal echt wel achter de schermen de gewenste selectie klaar hebben.
Maar spelers met aflopend contract zoals Schouten en Sambissa zijn voor die Gierrijdersverder op spelers die bij hun iets kunnen toevoegen.
Het zou mij niet verbazen dat ze proberen spelers weg te trekken en tevens daarmee veel onrust te creëren bij Cambuur.
Dit scenario is hun eerder gelukt met Lodeweges.
Haha nou dat zal allemaal wel meevallen niet? Die vissen wel in een andere vijver..
Citaat van: Grijskijkert op maart 21, 2021, 10:13:10
Vind het allemaal hele slechte aannames...
Denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben...
Citaat van: Specuveter op maart 21, 2021, 10:29:24
Denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben...
Dat sowieso :thumbsup
Citaat van: Treb op maart 21, 2021, 10:25:51
Haha nou dat zal allemaal wel meevallen niet? Die vissen wel in een andere vijver..
word wakker !
Citaat van: Grijskijkert op maart 21, 2021, 10:13:10
Vind het allemaal hele slechte aannames...
vind ik ook.
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2021, 10:01:41
Foeke zal echt wel achter de schermen de gewenste selectie klaar hebben.
Maar spelers met aflopend contract zoals Schouten en Sambissa zijn voor die Gierrijdersverder op spelers die bij hun iets kunnen toevoegen.
Het zou mij niet verbazen dat ze proberen spelers weg te trekken en tevens daarmee veel onrust te creëren bij Cambuur.
Dit scenario is hun eerder gelukt met Lodeweges.
de nood is daar zo hoog ze gaan met riemer om de tafel zitten om de club op een hoger niveau te krijgen,Cees de paardenfokker weet het ook niet meer.... :_spank
Citaat van: Grijskijkert op maart 21, 2021, 10:13:10
Vind het allemaal hele slechte aannames...
Jij denkt dat Maulun veel verdiende in het seizoen Hake toen 'ie uit de Franse 4e divisie werd gevist?
Die heeft zich in drie jaar hier enorm kunnen verbeteren.
Maar de kern van het verhaal blijft dat het verschil wat we kunnen bieden en wat er gevraagd wordt per speler verschilt.
En daarom komt het bij de ene speler sneller rond als bij de ander.
Citaat van: Bankzitter op maart 21, 2021, 11:37:40
Jij denkt dat Maulun veel verdiende in het seizoen Hake toen 'ie uit de Franse 4e divisie werd gevist?
Die heeft zich in drie jaar hier enorm kunnen verbeteren.
Maar de kern van het verhaal blijft dat het verschil wat we kunnen bieden en wat er gevraagd wordt per speler verschilt.
En daarom komt het bij de ene speler sneller rond als bij de ander.
En wanneer heeft hij dat eerste contract verlengd? 2019! Dus die is al een keer verlengd /opgewaardeerd.
Kern van je verhaal is prima maar wij weten niet wat spelers verdienen dat is natte vinger werk en je gaat er aan voorbij dat de clubopties makkelijk zijn in te lossen want de voorwaarden liggen al vast!
Citaat van: Treb op maart 21, 2021, 10:25:51
Haha nou dat zal allemaal wel meevallen niet? Die vissen wel in een andere vijver..
Op dure vissen hengelen en het aas niet kunnen betalen is voor niemand een optie.
Onderschat die ratten niet, ze zijn als de dood dat cambuur promoveert straks speelt in een nieuw stadion en lekker alles op orde heeft.
Als deze positivitieit trekt sponsoren en hoe gaat het momenteel in Akkrum Zuid?
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2021, 12:29:57
Op dure vissen hengelen en het aas niet kunnen betalen is voor niemand een optie.
Onderschat die ratten niet, ze zijn als de dood dat cambuur promoveert straks speelt in een nieuw stadion en lekker alles op orde heeft.
Als deze positivitieit trekt sponsoren en hoe gaat het momenteel in Akkrum Zuid?
daarom zijn de ratten zo gevaarlijk.
Daarom vragen ze Riemer om advies en natuurlijk zijn ze bang voor Cambuur straks spelen we in de ED en daarna komt het nieuwe stadion er.
Ze krijgen het stadion nu al niet vol en zijn heel sponsoren vertrokken van 1200 naar ongeveer 400.
Allemaal aflopende contracten de keuze is reuze...
https://www.transfermarkt.nl/jupiler-league/endendevertraege/wettbewerb/NL2
https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/endendevertraege/wettbewerb/NL1
die marktwaardes slaan alleen nergens op.
Wat gaat er NU gebeuren met al die kontrakten gaat het in hun kopjes zitten ben heel benieuwd.
Citaat van: Noordcambuur op maart 28, 2021, 19:00:25
Wat gaat er NU gebeuren met al die kontrakten gaat het in hun kopjes zitten ben heel benieuwd.
Je kan het ook van de andere kant zien, gewoon alles er aan doen om alsnog een verlenging af te dwingen
Vandaag last van gehad, bedoel je? (Een jaar in de uit wedstrijden niet verloren) komt eens een einde aan.
Deze week krijgen we te horen wie mag blijven en wie niet.
Als dat maar niet op een negatieve manier doorwerkt in de selectie.
Citaat van: justremco op maart 28, 2021, 19:06:01
Je kan het ook van de andere kant zien, gewoon alles er aan doen om alsnog een verlenging af te dwingen
Of je laten zien voor een nieuwe club.
Het blijft gissen naar de oorzaak maar het kan gewoon een keertje dat er niet scherp wordt begonnen.
Het kan ook zijn dat met het verlies van Almere en N.A.C.-De Graafschap de voorsrpong voor promotie comfortabel voelt en de druk even wegviel.
Zoals Henk altijd zegt, alles moet 100% kloppen anders zijn we ook niet een bijzondere ploeg.
Niet scherp begonnen en er klopte te veel niet. Maar dat lijkt me duidelijk als je een linksback op rechtsbuiten nodig hebt (wat nog wel aardig ging ook, maar wel veelzeggend).
DRIETAL OPTIES GELICHT, VAN TWEETAL DEFINITIEF AFSCHEID
SC Cambuur gaat met zeker drie spelers door waarvan het contract komende zomer afliep. Het gaat dan om Calvin Mac-Intosch, Jamie Jacobs en Michael Breij. De opties in het contract van dit drietal zijn gelicht, waardoor ze tot de zomer van 2022 onder contract staan bij SC Cambuur.
Daarnaast beschikt Sonny Stevens over een automatische optie bij promotie en is de club in gesprek met Erik Schouten en Doke Schmidt over een verlenging van het dienstverband.
Van vier spelers is het op dit moment nog onduidelijk of ze volgend seizoen weer in het geel-blauw spelen. De contracten van Giovanni Korte, Ragnar Oratmangoen, Jarchinio Antonia en Delano Ladan lopen na dit seizoen af en deze mannen zitten voorlopig even in de wachtkamer. Er bestaat een kans dat de gesprekken over contractverlenging alsnog worden geopend.
Voor Sven Nieuwpoort en Stanley Akoy ligt dat anders. Zij zullen geen nieuwe aanbieding krijgen en van beide spelers wordt na dit seizoen afscheid genomen. SC Cambuur gaat Stanley Akoy wel blijven begeleiden en zo goed mogelijk faciliteren richting een volledig herstel van zijn blessure.
Voor wat de spitspositie betreft wordt er na het lopende seizoen -volgens afspraak- gesproken met topscoorder Robert Mühren en onderzoekt de club de mogelijkheden voor een verhuur van Maarten Pouwels voor het nieuwe seizoen.
https://cambuur.nl/nieuws/drietal-opties-gelicht-van-tweetal-definitief-afscheid/
Wel beetje zoals verwacht.
Citaat van: Collingwood op maart 29, 2021, 17:24:35
DRIETAL OPTIES GELICHT, VAN TWEETAL DEFINITIEF AFSCHEID
SC Cambuur gaat met zeker drie spelers door waarvan het contract komende zomer afliep. Het gaat dan om Calvin Mac-Intosch, Jamie Jacobs en Michael Breij. De opties in het contract van dit drietal zijn gelicht, waardoor ze tot de zomer van 2022 onder contract staan bij SC Cambuur.
Daarnaast beschikt Sonny Stevens over een automatische optie bij promotie en is de club in gesprek met Erik Schouten en Doke Schmidt over een verlenging van het dienstverband.
Van vier spelers is het op dit moment nog onduidelijk of ze volgend seizoen weer in het geel-blauw spelen. De contracten van Giovanni Korte, Ragnar Oratmangoen, Jarchinio Antonia en Delano Ladan lopen na dit seizoen af en deze mannen zitten voorlopig even in de wachtkamer. Er bestaat een kans dat de gesprekken over contractverlenging alsnog worden geopend.
Voor Sven Nieuwpoort en Stanley Akoy ligt dat anders. Zij zullen geen nieuwe aanbieding krijgen en van beide spelers wordt na dit seizoen afscheid genomen. SC Cambuur gaat Stanley Akoy wel blijven begeleiden en zo goed mogelijk faciliteren richting een volledig herstel van zijn blessure.
Voor wat de spitspositie betreft wordt er na het lopende seizoen -volgens afspraak- gesproken met topscoorder Robert Mühren en onderzoekt de club de mogelijkheden voor een verhuur van Maarten Pouwels voor het nieuwe seizoen.
https://cambuur.nl/nieuws/drietal-opties-gelicht-van-tweetal-definitief-afscheid/
Jacobs in goede vorm kan makkelijk mee in de ED, Zelfde voor Breij lijkt nu in een dipje te zitten maar die kan veel beter.
Mac is denk ik toch te traag voor de ED, Word er nu al vaak uitgelopen.
Yup, logische keuzes. Met Doke Schmidt zal het ook wel rondkomen. Dan zijn we al een mooi eind op weg.
Update na '1 april-moment'
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Gesprekken over contractverlenging: Schmidt, Schouten
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Korte, Antonia, Oratmangoen, Ladan
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Jammer van Akoy, maar wel begrijpelijk gezien zijn blessureleed.
Citaat van: Bankzitter op maart 29, 2021, 17:33:13
Yup, logische keuzes. Met Doke Schmidt zal het ook wel rondkomen. Dan zijn we al een mooi eind op weg.
Schouten ook, maar ook dat zal ook niet lang duren voor dat het bekend wordt
Citaat van: Collingwood op maart 29, 2021, 17:35:41
Update na '1 april-moment'
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Optie tot koop: Kramer
Contractverlenging bij promotie naar eredivisie: Stevens
Gesprekken over contractverlenging: Schmidt, Schouten
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Korte, Antonia, Oratmangoen, Ladan
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Huh.. Sambissa heeft bijgetekend toch?
Citaat van: Treb op maart 29, 2021, 19:09:10
Huh.. Sambissa heeft bijgetekend toch?
Nee, was wel de bedoeling maar wil zelf (vooralsnog) niet bijtekenen.
Citaat van: Inferno-058 op maart 29, 2021, 17:38:32
Jammer van Akoy, maar wel begrijpelijk gezien zijn blessureleed.
kunnen ze altjd nog een contract aanbieden als blijkt dat ie geheel hersteld is.
komend seizoen ere div ga ik van uit en zet me team alvast neer :proost
-----------------------------stevens----------------------------
sambo------------odenthal-----------------schouten-----------cavlan
------------------------------------hoedemakers-------------------------
--------------------jacobs---------------------------paulissen
doodeman------------------------muhren------------------manuel
schiet er maar op
Citaat van: denistel op maart 30, 2021, 13:01:04
komend seizoen ere div ga ik van uit en zet me team alvast neer :proost
-----------------------------stevens----------------------------
sambo------------odenthal-----------------schouten-----------cavlan
------------------------------------hoedemakers-------------------------
--------------------jacobs---------------------------paulissen
doodeman------------------------muhren------------------manuel
schiet er maar op
Mwah... En de rest van het team? Hoe komt dat eruit te zien?
-------------------------------------stevens----------------------------
Bos
Troupee-----------------Tol-------------------Schouten-----------Bangura
Schmidt Mac-Intosch Kramer Roosken
------------------------------------Hoedemakers----------------------------
Llansana
--------------------Jacobs---------------------------Paulissen---------------
Breij Maulun
Doodeman------------------------Muhren------------------Kallon---------
Antonia Reza Mendes Moreira
Ben geen voorstander van huur spelers en vooral niet voor op de posities van onze 'goudmijntjes'. En er moet meer bij in de breedte maar laat ik het hier eerst maar bij houden
Citaat van: Grijskijkert op maart 30, 2021, 13:27:05
Mwah... En de rest van het team? Hoe komt dat eruit te zien?
Wieffer - Oosting en Flucke vind ik ook intressant maar we gaan het zien,
Jullie weten dat Doke Schmidt na een wedstrijd of 5 zich weer in de basis knokt , toch? :zweep
Citaat van: Bankzitter op maart 30, 2021, 17:53:43
Jullie weten dat Doke Schmidt na een wedstrijd of 5 zich weer in de basis knokt , toch? :zweep
toch moeten er 2 backs zijn he
Citaat van: denistel op maart 30, 2021, 17:49:14
Wieffer - Oosting en Flucke vind ik ook intressant maar we gaan het zien,
die Flucke kun je op zeker halen. Ook zo n loper als Hoedemakers en veel diepgang en prima aan de bal
Citaat van: denistel op maart 30, 2021, 13:01:04
komend seizoen ere div ga ik van uit en zet me team alvast neer :proost
-----------------------------stevens----------------------------
sambo------------odenthal-----------------schouten-----------cavlan
------------------------------------hoedemakers-------------------------
--------------------jacobs---------------------------paulissen
doodeman------------------------muhren------------------manuel
schiet er maar op
wil je na een jaar weer degraderen denistel.
Ik ben ook wel gecharmeerd van cavlan.
Citaat van: Noordcambuur op maart 30, 2021, 19:21:28
wil je na een jaar weer degraderen denistel.
ik zou graag jou namen horen dan
Citaat van: denistel op maart 30, 2021, 21:41:30
ik zou graag jou namen horen dan
geef ff de tijd kerel.
Citaat van: sunderland op maart 30, 2021, 21:18:02
Ik ben ook wel gecharmeerd van cavlan.
Als Bangura zo speelt als afgelopen zondag wordt hij gewoon basisspeler volgend seizoen. Vond 'm echt goed. Z'n beste wedstrijd in ons shirt.
Citaat van: sunderland op maart 30, 2021, 21:18:02
Ik ben ook wel gecharmeerd van cavlan.
Roosken is vele malen beter.
Citaat van: poelie-lwd op maart 31, 2021, 11:14:58
Roosken is vele malen beter.
Veel jonger in ieder geval, en Cavlan zal qua salaris een dure klant zijn en houd de ontwikkeling van Bangura tegen en daarbij kan Roosken gezien zijn leeftijd ook weer geld opleveren wat Cavlan nooit meer zal doen. Dus ik ben voor 2 'goudmijntjes' op de linksback.
Citaat van: poelie-lwd op maart 31, 2021, 11:14:58
Roosken is vele malen beter.
gaan dou nu maar klussen
Citaat van: Grijskijkert op maart 31, 2021, 11:23:16
Veel jonger in ieder geval, en Cavlan zal qua salaris een dure klant zijn en houd de ontwikkeling van Bangura tegen en daarbij kan Roosken gezien zijn leeftijd ook weer geld opleveren wat Cavlan nooit meer zal doen. Dus ik ben voor 2 'goudmijntjes' op de linksback.
je zult ook enkele spelers met ervaring moeten hebben toch
Citaat van: denistel op maart 31, 2021, 13:09:36
je zult ook enkele spelers met ervaring moeten hebben toch
Die heb je toch binnen de selectie o.a. Stevens, Mac-Intosch, Paulissen en als ze blijven, Schouten, Schmidt en Muhren. Maar met goede begeleiding van de TS richting de jonge spelers kom je ook een heel eind, goed voorbeeld is Bangura.
Update na officiële promotie: optie Stevens automatisch gelicht
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Optie tot koop: Kramer
Gesprekken over contractverlenging: Schmidt, Schouten
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Korte, Antonia, Oratmangoen, Ladan
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
moet nog flink wat gebeuren.
keeper zit wel goed.
verdediging alleen macintosh eredivisie-materiaal.
mid alleen hoedemakers eredivisie-materiaal.
aanval wellicht kallon maar de rest moet nog.
we zijn er nu eindelijk maar ter heide,bangura,jacobs,breij,pouwels en doodeman zullen zichzelf moeten overtreffen.
ik hoop dat ik het fout heb.
Met Schmidt en Schouten heb je er 2 bij op eredivisieniveau achterin . Bangura wordt ook met de week beter, die komt er ook wel.
Middenveld kunnen Paulissen, Maulun en Jacobs ook mee.
Doodeman hebben we nog niet in vorm gezien hier, maar past prima in het spelletje.
Breij is een twijfelgeval maar wel 100% inzet en multifunctioneel.
Ter Heide en Pouwels verhuren. Er zullen er 6/7 bij moeten waarvan 3 met extra kwaliteit.
Alle vertrouwen in Jacobs en Doodeman.
Kijk hoe ons kampioensteam van 2013 zich doorontwikkelde in de eredivisie. Wie had die spelers op moment van promotie ingeschat als eredivisiemateriaal? Ik schat ons huidige team hoger in, we domineren al twee jaar de eerste divisie. Natuurlijk eens dat er een paar toppers bij moeten, maar ik denk echt dat er al een prima basis staat. Daarom ook zeer content met wat nu de strategie lijkt: proberen de beste 15, 16 spelers van de huidige selectie te behouden en verder aan de bovenkant, zoals dat zo mooi heet, aanvullen.
Afscheid nemen van Kramer. Het lijkt erop dat Schouten toch gaat bijtekenen, dus ik hoop op een nieuwe LCV die meer kan concurreren voor een basisplek. Kramer kan dat niet.
Eens dat er een goede linker CV bij moet. Kramer wordt dan de 'derde keus' op CV, linksback en zes. Perfect voor de breedte, maar vraag is of zo'n speler dat zelf wel wil.
Het grote speculeren kan in ieder geval weer beginnen, blijft toch een leuke periode. Je zou eerst concreet nieuws over Schouten, Doke en Tol verwachten.
Citaat van: Collingwood op april 18, 2021, 12:58:23
Het grote speculeren kan in ieder geval weer beginnen, blijft toch een leuke periode. Je zou eerst concreet nieuws over Schouten, Doke en Tol verwachten.
Ik vindt dit een leuke tijd. Allerlei namen komen voorbij, blijft Murhen of vertrekt hij. Voor Foeke werk aan de winkel.
Pascal Bosschaart ook snel verlengen. Pracht figuur |:)
Citaat van: Bankzitter op april 18, 2021, 08:34:49
Eens dat er een goede linker CV bij moet. Kramer wordt dan de 'derde keus' op CV, linksback en zes. Perfect voor de breedte, maar vraag is of zo'n speler dat zelf wel wil.
Kramer gaat volgend seizoen een v/d Laantje doen, ik zie hem de laatste maanden een 3 a 4x per week en snap wel dat de TS met hem door wil en zodra hij wekelijks speelt groeit hij door naar een vaste kracht.. en waar vind je een linksbenige centrale verdediger die ook als linksback of defensieve middenvelder uit de voeten kan en komende week wordt Tol gekeurd het wachten was op een vrije dag en sowieso de komende tijd veel nieuws w.b.t. verlengingen en definitief afscheid..
Citaat van: fred op april 18, 2021, 14:33:25
Pascal Bosschaart ook snel verlengen. Pracht figuur |:)
De hele TS+ MS 3 jaar verlengen daarmee spreek je vertrouwen uit en creëer je rust en stabiliteit en het is dik verdiend na 2 seizoenen nummer 1 te zijn.
Citaat van: Grijskijkert op april 18, 2021, 17:09:44
Kramer gaat volgend seizoen een v/d Laantje doen, ik zie hem de laatste maanden een 3 a 4x per week en snap wel dat de TS met hem door wil en zodra hij wekelijks speelt groeit hij door naar een vaste kracht.. en waar vind je een linksbenige centrale verdediger die ook als linksback of defensieve middenvelder uit de voeten kan en komende week wordt Tol gekeurd het wachten was op een vrije dag en sowieso de komende tijd veel nieuws w.b.t. verlengingen en definitief afscheid..
wat mij vooral opviel is dat hij een ontzettend gespierd lichaam heeft. Voetbaltechnisch heeft hij me nog niet kunnen overtuigen. Maar jij ziet hemnop trainingen?
Citaat van: zeewolde op april 18, 2021, 17:22:50
wat mij vooral opviel is dat hij een ontzettend gespierd lichaam heeft. Voetbaltechnisch heeft hij me nog niet kunnen overtuigen. Maar jij ziet hem op trainingen?
Voetbal technisch prima, maar anders doorloop je de hele jeugdopleiding van AZ niet.
Foeke liet gisteren al wat dingetjes los over volgend seizoen..
- Verwacht een akkoord met Schouten
- Zijn wel gecharmeerd van Kramer, vult aan wat Schouten niet heeft.
- Hoedemakers: Nu verkopen of bijtekenen. ( Ik vermoed dat dit een strategie is om ook wat druk op de zaakwaarnemer te zetten )
- Volgen nog gesprekken met Oratmangoen, Korte en Antonia.
- Liet doorschemeren om ook bereid te zijn te willen huren (Sambo ;)?)
- Mondeling akkoord met Tol.
Citaat van: michello op april 20, 2021, 11:00:44
Foeke liet gisteren al wat dingetjes los over volgend seizoen..
- Verwacht een akkoord met Schouten
- Zijn wel gecharmeerd van Kramer, vult aan wat Schouten niet heeft.
- Hoedemakers: Nu verkopen of bijtekenen. ( Ik vermoed dat dit een strategie is om ook wat druk op de zaakwaarnemer te zetten )
- Volgen nog gesprekken met Oratmangoen, Korte en Antonia.
- Liet doorschemeren om ook bereid te zijn te willen huren (Sambo ;)?)
- Mondeling akkoord met Tol.
Dat van Hoedemakers vond ik een beetje vreemd. Cambuur heeft toch echt zelf bekendgemaakt dat hij na het seizoen 2021/2022 nog een optie in zijn contract heeft, en dus in principe nog twee jaar vastligt en niet nog één.
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Daarnaast liet Foeke volgens mij inderdaad doorschemeren dat Cambuur wel verder wil met Kramer, maar dat dat nog geen zekerheidje is. Kramer lijkt te twijfelen over het perspectief op veel speeltijd als ik Foeke z'n enigszins cryptische woorden goed begreep.
Daarnaast nog een klein nieuwtje: Sambissa is van management gewisseld en wil nu wel blijven, maar ziet zichzelf inmiddels als buitenspeler. Dat ziet Cambuur voor de eredivisie dan weer niet meteen zitten.
Citaat van: Collingwood op april 20, 2021, 11:07:51
Dat van Hoedemakers vond ik een beetje vreemd. Cambuur heeft toch echt zelf bekendgemaakt dat hij na het seizoen 2021/2022 nog een optie in zijn contract heeft, en dus in principe nog twee jaar vastligt en niet nog één.
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Dit zou een optie kunnen zijn die niet eenzijdig is? Of een optie vanuit de speler? Weet niet hoe gebruikelijk dit is, maar dat zou het commentaar van Foeke kunnen verklaren.
Citaat van: Collingwood op april 20, 2021, 11:07:51
Dat van Hoedemakers vond ik een beetje vreemd. Cambuur heeft toch echt zelf bekendgemaakt dat hij na het seizoen 2021/2022 nog een optie in zijn contract heeft, en dus in principe nog twee jaar vastligt en niet nog één.
https://cambuur.nl/nieuws/optie-gelicht-sc-cambuur-neemt-mees-hoedemakers-definitief-over/
Daarnaast liet Foeke volgens mij inderdaad doorschemeren dat Cambuur wel verder wil met Kramer, maar dat dat nog geen zekerheidje is. Kramer lijkt te twijfelen over het perspectief op veel speeltijd als ik Foeke z'n enigszins cryptische woorden goed begreep.
Daarnaast nog een klein nieuwtje: Sambissa is van management gewisseld en wil nu wel blijven, maar ziet zichzelf inmiddels als buitenspeler. Dat ziet Cambuur voor de eredivisie dan weer niet meteen zitten.
Als cambuur verstandig is zetten ze hem niet weer linksback. Liet in de kkd al regelmatig steken vallen in verdedigend opzicht. En laat zien dat het een uitstekende buitenspeler is, maar goed genoeg voor eredivisie.....
Citaat van: michello op april 20, 2021, 11:21:39
Dit zou een optie kunnen zijn die niet eenzijdig? Of een optie vanuit de speler? Weet niet hoe gebruikelijk dit is, maar dat zou het commentaar van Foeke kunnen verklaren.
Volgens mij is dat niet echt gebruikelijk, en voor een club ook niet echt zinvol om te doen (maar correct me if I'm wrong). Wat ik nog kan bedenken is dat de optie alleen geldt bij eredivisievoetbal, en dat ze dat risico te groot vinden om een grote transfersom te laten lopen.
Eigenlijk verwacht ik wel dat we er eentje verkopen om zo andere spelers weer meer te kunnen bieden. Dan ligt de rest goed vast en levert dan in de toekomst weer nieuwe transfersommen op. Plus een buffer is zeer verstandig voor het geval het allemaal lang duurt met de Corona crisis en publiek in stadions.
Citaat van: michello op april 20, 2021, 11:00:44
Foeke liet gisteren al wat dingetjes los over volgend seizoen..
- Verwacht een akkoord met Schouten
- Zijn wel gecharmeerd van Kramer, vult aan wat Schouten niet heeft.
- Hoedemakers: Nu verkopen of bijtekenen. ( Ik vermoed dat dit een strategie is om ook wat druk op de zaakwaarnemer te zetten )
- Volgen nog gesprekken met Oratmangoen, Korte en Antonia.
- Liet doorschemeren om ook bereid te zijn te willen huren (Sambo ;)?)
- Mondeling akkoord met Tol.
Ben trouwens benieuwd of dit ook geldt voor Kallon en Jacobs. Zou je dan wel zeggen.
Wat ik vermoedt, eentje verkopen en met dat geld de anderen langer vast kunnen leggen.
Citaat van: michello op april 20, 2021, 11:00:44
Foeke liet gisteren al wat dingetjes los over volgend seizoen..
- Verwacht een akkoord met Schouten
- Zijn wel gecharmeerd van Kramer, vult aan wat Schouten niet heeft.
- Hoedemakers: Nu verkopen of bijtekenen. ( Ik vermoed dat dit een strategie is om ook wat druk op de zaakwaarnemer te zetten )
- Volgen nog gesprekken met Oratmangoen, Korte en Antonia.
- Liet doorschemeren om ook bereid te zijn te willen huren (Sambo ;)?)
- Mondeling akkoord met Tol.
Oeff Hoedemakers. Als dat maar goed komt. Had al vernomen dat dat helemaal niet zo zeker is. Je kunt gewoon geen grote gekke bedragen krijgen in de eerste div. Clubs als twente en Groningen en Utrecht halen um zo op en daar kan ie dan ook 2/3 x meer verdienen
Citaat van: sunderland op april 20, 2021, 22:34:30
Oeff Hoedemakers. Als dat maar goed komt. Had al vernomen dat dat helemaal niet zo zeker is. Je kunt gewoon geen grote gekke bedragen krijgen in de eerste div. Clubs als twente en Groningen en Utrecht halen um zo op en daar kan ie dan ook 2/3 x meer verdienen
en op de bank zitten????? utrecht het 914 middenvelders toch
oratmagoen antonia en korte gaat em niet worden denk ik.
Denk het ook niet. Dat zouden spelers voor de breedte zijn, maar denk dat we voor die posities juist de versterkingen gaan halen.
Oratmangoen niet verlengen is kapitaalvernietiging.
Booy zal nog wel een goede aanvullende middenvelder die nog beter is dan Maulun/Paullisen/Jacobs. Dan heeft hij (met Breij) iets van 4 spelers voor zich voor een basisplek.
Wat mij betreft 2 jaar verlengen met 1 jaar optie en volgend seizoen bij Volendam of N.E.C. laten spelen. Vraag is of een speler dat zelf wil. Misschien heeft 'ie wel een leuke aanbieding in het buitenland.
Citaat van: poelie-lwd op april 21, 2021, 07:21:13
Oratmangoen niet verlengen is kapitaalvernietiging.
Als je hem er bij gaat houden dan moet ie ook wel echt serieus minuten gaan maken anders is het ook zonde
Maar waarom Breij wel verlengen en de betere Ragnar niet??
Update na contractverlenging Schouten
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Optie tot koop: Kramer
Gesprekken over contractverlenging: Schmidt
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Korte, Antonia, Oratmangoen, Ladan
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Als je zag hoe bedeesd Sambissa het feest vierde verwacht ik echt niet dat hij(nog)blijft
Citaat van: Specuveter op april 21, 2021, 14:46:16
Als je zag hoe bedeesd Sambissa het feest vierde verwacht ik echt niet dat hij(nog)blijft
Je zag daar sowieso een groot verschil in tussen de verschillende spelers. Ergens misschien logisch, ook. Wel mooi hoe Pouwels volop meedeed aan alles! |:)
Dat viel wel op.
Hij (Sambissa) wil nu wel blijven maar als vleugelspits. Booy heeft daarvoor andere spelers op het oog en ziet dat niet zitten.
Citaat van: Bankzitter op april 21, 2021, 15:59:11
Dat viel wel op.
Hij (Sambissa) wil nu wel blijven maar als vleugelspits. Booy heeft daarvoor andere spelers op het oog en ziet dat niet zitten.
Dat zie ik ook niet zitten hoor.
Maar wel zullen ook nog wel wat echte sterkhouders moeten aantrekken,
Ja ik denk sterkhouders op 10,7 en 11 met echt extra kwaliteit. En dan vallen spelers als Ragnar, Korte, Antonia en Sambissa dus buiten de boot. Die willen geen 3e keus zijn.
Citaat van: Bankzitter op april 21, 2021, 16:50:15
Ja ik denk sterkhouders op 10,7 en 11 met echt extra kwaliteit. En dan vallen spelers als Ragnar, Korte, Antonia en Sambissa dus buiten de boot. Die willen geen 3e keus zijn.
Ergens toch raar. Ragnar heeft zich zeer goed bewezen laatste tijd. Korte voor mij 1 van de belangrijkste spelers in het midden van het seizoen. En Antonia multi inzetbaar en heeft zeker als ie vertrouwen heeft en krijgt een enorme drive. Maar goed, allemaal behouden is zeker geen optie he? :proost
Die jongens hebben het prima gedaan en zullen ook in de ere ook wel een voldoende score... maar als je kan doorselecteren naar zeg niveau Rusnak/Ritzmaier, dan moet je die spelers nu laten gaan. Gelijkwaardige spelers halen heeft inderdaad weinig zin.
Lijkt me inderdaad de bedoeling om goed door te selecteren, terecht ook natuurlijk.
Wat dat betreft wel met AL eens dat het wat vreemd is dat Breij z'n optie wel is gelicht. Die vind ik op dit moment inderdaad niet aantoonbaar beter dan Oratmangoen en zeker niet dan Jacobs (als die in goede doen is). Hoop eigenlijk wel dat er nog ruimte is om een klasse aanvallende middenvelder te halen.
Anderzijds heb ik alle vertrouwen in de ts, en denk ik ook wel dat er nog wat meer in Breij moet zitten op basis van zijn eerste vier maanden hier. Toen vond ik hem wel echt goed.
Citaat van: Specuveter op april 21, 2021, 14:46:16
Als je zag hoe bedeesd Sambissa het feest vierde verwacht ik echt niet dat hij(nog)blijft
die had zich veel moeten tonen toch.volgens mij kan ie wel beter maar speelde
altijd een beetje relaxt soms te.Bangura laat zien hoe je daar moet spelen fel
en met lef.
Iemand die dit artikel kan plaatsen? @Mario? |:)
https://t.co/Kdx3VOiM2h (https://t.co/Kdx3VOiM2h)
Citaat van: michello op april 24, 2021, 12:07:38
Iemand die dit artikel kan plaatsen? @Mario? |:)
https://t.co/Kdx3VOiM2h (https://t.co/Kdx3VOiM2h)
Menu
Mijn VI
Home
Net binnen
Wedstrijden
PRO
Waarom SC Cambuur de KKD al lang en breed is ontgroeid
© Pro Shots/Niels Boersema
Waarom SC Cambuur de KKD al lang en breed is ontgroeid
23 apr. 202113.00 uur
1
Opslaan
Door Reon Boeringa Reon BoeringaACHTERGROND
Met de terugkeer naar de Eredivisie heeft SC Cambuur zichzelf ook verlost van de traumatische afwikkeling van het vorige seizoen. Zelden was een promotie zo terecht als die van de club uit Leeuwarden.
Dit verhaal is afkomstig uit de nieuwste VI. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!
De titel moet nog worden veiliggesteld, maar de rentree op het hoogste niveau is een feit. In het seizoen 2021/22 begint SC Cambuur aan zijn vierde periode als Eredivisionist. Waar de club uit Leeuwarden bij haar vorige promotie, in 2013, pas op de laatste speeldag beslag legde op de koppositie en een minimale voorsprong had op de achtervolgers, bedraagt de marge nu voor het tweede jaar op rij een straatlengte. Een kroniek van een uitgesteld feest.
VERDEDIGING
Hoewel SC Cambuur zeer aanvallend speelt en met nog vier wedstrijden te spelen de grens van honderd doelpunten al heeft bereikt, scoort ook de defensie fraaie cijfers. In de 63 competitieduels die Cambuur sinds de start van het seizoen 2019/20 speelde, incasseerde het slechts 56 goals en hield het 27 keer de nul. Vorig seizoen had Cambuur de minst gepasseerde verdediging van de Keuken Kampioen Divisie, deze jaargang leggen de Leeuwarders (31 tegengoals) het op dat vlak alleen af tegen Go Ahead Eagles (23).
'We spelen extreem aanvallend voetbal', vertelt doelman Sonny Stevens. 'Dat we dit seizoen al honderd keer hebben gescoord, zegt natuurlijk genoeg. Ik hou er heel erg van. Het is namelijk leuk voetbal om naar te kijken en bovendien maken we regelmatig doelpunten die helemaal achterin beginnen, bij mij of een van de verdedigers. Dan gaat de bal van schijf naar schijf en ligt-ie na een pass of vijf, zes in het netje. Dat is schitterend, ook voor een keeper.'
'Zonder bal zetten we gelijk druk, onze verdediging staat dan hoog. Daardoor proberen tegenstanders ons te verrassen met counters en heb ik elke wedstrijd wel een paar momenten waarin ik belangrijk kan zijn voor de ploeg. Met een redding in een een-op-een-situatie, of door een tegenaanval eruit te halen. Het is eigenlijk zelden gebeurd dat ik negentig minuten lang rust heb gehad en dat is wel zo prettig.'
'In de Eredivisie wordt het spelletje tactischer en zullen de ruimtes weer groter zijn. Dat ligt ons wel, denk ik'
'Wat ik verwacht van de Eredivisie? Ik heb het bij FC Twente natuurlijk al eens meegemaakt. Er wordt anders gespeeld dan in de Keuken Kampioen Divisie. Dit seizoen hebben we nog wel wat vechtwedstrijden gespeeld, ook troffen we ploegen die de ruimtes extreem klein maakten en een paar bussen parkeerden. In de Eredivisie wordt het spelletje tactischer en zullen de ruimtes weer groter zijn. Dat ligt ons wel, denk ik.'
Door de promotie is het overigens zeker dat Stevens ook volgend seizoen in Leeuwarden keept. Zijn aflopende contract is daardoor namelijk automatisch met een jaar verlengd.
MIDDENVELD
SC Cambuur speelt met drie middenvelders, van wie Mees Hoedemakers de achterste man is. De 22-jarige Zaandammer kwam in 2019 van AZ en is in Leeuwarden in razend tempo uitgegroeid tot steunpilaar; hij miste sinds zijn komst pas één competitieduel. Hoedemakers geldt als een van de pareltjes van het huidige team. Enerzijds als achterste middenvelder met oog voor de balans, anderzijds als startpunt van de opbouw.
'We zijn altijd van onze eigen kracht en patronen uitgegaan, maar dit seizoen was absoluut anders dan het vorige', vertelt hij. 'In 2019 werd Cambuur negende, niemand had zien aankomen dat we afgelopen seizoen zó dominant zouden worden. Daardoor konden we toen veel ploegen nog verrassen. We bouwden op van linie naar linie, hadden elke wedstrijd heel veel vloeiende aanvallen. Dit seizoen is dat vaak heel anders geweest. We waren de gedoodverfde kampioen vanaf dag 1, daardoor kregen we te maken met tegenstanders die het veld extreem klein maakten.'
'Doordat sommige tegenstanders zo extreem defensief waren, hebben we een aantal wedstrijden gespeeld waar ik persoonlijk weinig aan vond'
Daar kan Jamie Jacobs over meepraten. Als diepgaande middenvelder bezit hij een goed gevoel voor timing, scorend vermogen en is hij in staat tussen de linies te spelen. Net als Hoedemakers kwam hij in 2019 over van AZ. 'Doordat sommige tegenstanders zo extreem defensief waren, hebben we een aantal wedstrijden gespeeld waar ik persoonlijk weinig aan vond. Dan kijk je op het veld om je heen en zie je gewoon zes verdedigers staan. Dan haal je als tegenstander al het plezier uit het spelletje.'
Jacobs, die sinds de start van vorig seizoen liefst twintig goals maakte, kijkt enorm uit naar de nieuwe uitdaging die Eredivisie heet. 'We hebben dit seizoen thuis met 7-2 van Almere City gewonnen, dat op dat moment zelfs even eerste stond. Terwijl we die wedstrijd niet eens op ons best waren. Dat geeft wel iets aan. We zijn met z'n allen toe aan de Eredivisie. Nieuwe prikkels, een nieuwe rol, we kunnen weer gaan verrassen, de lat gaat omhoog.' Hoedemakers: 'Wedstrijden met meer ruimtes op het veld, met hoog tempo over en weer. Daar heb ik veel zin in, helemaal met publiek op de tribunes.'
AANVAL
Zelden in de geschiedenis van de Eerste Divisie was een ploeg aanvallend zo dominant en productief als het Cambuur van de afgelopen twee jaar. Vorige week vrijdag doorbrak de ploeg de barrière van honderd goals al, terwijl er nog vier speeldagen volgen. Sinds de start van het seizoen 2019/20 was de club uit Leeuwarden goed voor liefst 168 doelpunten in 63 duels. Met honderd treffers in het huidige seizoen heeft Cambuur het doelpuntenrecord van deze eeuw (NEC in 2014/15) al geëvenaard, in de laatste vier wedstrijden kan het een gooi doen naar het record aller tijden van Heracles, dat in de jaargang 1960/61 liefst 115 keer scoorde.
Voor topscorer Robert Mühren is het een feestje voor Cambuur te scoren. 'Als aanval krijgen we per wedstrijd altijd tussen de tien en twintig kansen, dat is erg lekker', vertelt hij. 'We spelen heel aanvallend en er zitten bovendien veel vastigheden in ons spel. Daardoor weten we vaak de vrije man te vinden en lukt het vaak op de helft van de tegenstander te spelen. Wij weten precies hoe we positie moeten kiezen en moeten spelen, afhankelijk van hoe de tegenstander druk zet. Dat herkennen we als ploeg vaak zelf en dan wordt het van achteruit neergezet. Dat is wel genieten, als het lukt op het veld zelf de oplossing te vinden en een wedstrijd te controleren.'
Topscorer Robert Mühren zet Cambuur uit een strafschop op 3-1 tegen Helmond Sport.
© Pro Shots/Niels Boersema
Topscorer Robert Mühren zet Cambuur uit een strafschop op 3-1 tegen Helmond Sport.
Het huidige Cambuur is met afstand het beste team waarin Mühren gespeeld heeft. 'In mijn tijd bij FC Volendam maakten we ook een goal of zeventig per jaar, maar dan kregen we er ook zestig tegen. Voor mij als spits leuk, maar lang niet voor iedereen dus. Dit Cambuur is wat dat betreft veel completer.'
Gaat de hyper-offensieve speelstijl van de Leeuwarders ook in de Eredivisie werken? 'Dat zou kunnen, alleen zijn ze op dat niveau voetballend natuurlijk ook iets verder. Misschien dat het tegenstanders lukt onder onze druk uit te spelen. Voor ons komt de lat dan ook wat hoger te liggen.'
Of Mühren met Cambuur naar de Eredivisie gaat, is overigens geen uitgemaakte zaak. Het doelpuntenkanon wordt gehuurd van Zulte Waregem, waar zijn contract afloopt. Cambuur en hij hebben de afspraak na het seizoen met elkaar over de toekomst te gaan praten.
TIJDLIJN VAN EEN UITGESTELDE PROMOTIE
Augustus 2019
SC Cambuur begint zwak aan het seizoen 2019/20; van de eerste drie competitieduels onder de net teruggekeerde trainer Henk de Jong gaan er twee verloren. Zowel De Graafschap (2-0) als NAC Breda (1-0) toont zich een maatje te groot voor de club uit Leeuwarden, die tijdens de zomerstop heeft uitgesproken voor deelname aan de play-offs te gaan.
September 2019
Een voetbalshow in Volendam, met Volendammer Robert Mühren in de hoofdrol. De spits maakt namens Cambuur een hattrick in het vissersdorp, met een 0-4 overwinning als gevolg. Ondanks de wisselvallige start van de ploeg is Mühren, die zomer op huurbasis overgenomen van Zulte Waregem, ongekend aan het seizoen begonnen; na acht duels heeft hij zeven keer gescoord.
September-December 2019
Met doelpuntenkanon Mühren als aanjager bouwt Cambuur aan een indrukwekkende serie. Het team blijft van de vierde tot de negentiende speeldag ongeslagen en pakt in die periode liefst 39 punten. Pas medio december moet de ploeg van Henk de Jong het hoofd buigen voor Jong Ajax, dat in de Friese hoofdstad met 0-2 wint. Niettemin gaat Cambuur als koploper van de Keuken Kampioen Divisie de winterstop in.
December 2019
Cambuur toont zijn bloedvorm ook in het bekertoernooi. Op 19 december heeft Feyenoord het zeer lastig in Leeuwarden. Pas in de slotminuten slepen de gasten uit Rotterdammers een 1-2 zege uit het vuur. Vanuit het Feyenoord-kamp klinken na afloop complimenten over het spel van de Eerste Divisie-koploper. Henk de Jong: 'Steven Berghuis komt na afloop bij me en zegt: "Jezus, wat voetballen jullie, niet normaal". En dan komt Dick Advocaat daarachteraan met: "Je lijkt wel Leipzig".'
Januari-Maart 2020
Cambuur begint het nieuwe jaar verrassend genoeg met twee nederlagen op rij, tegen FC Volendam en TOP Oss. Daarna begint de geel-blauwe machine echter ongekend te draaien. De Leeuwarders winnen zeven keer op rij en bouwen daardoor een flinke voorsprong op in de Eerste Divisie. Na 29 speelronden staat de club op 66 punten; vier meer dan De Graafschap en elf meer dan nummer drie FC Volendam. Promotie lijkt een kwestie van tijd.
April 2020
Als gevolg van het uitbreken van de coronacrisis ligt het seizoen vanaf medio maart stil. Wanneer het kabinet op 21 april vervolgens besluit dat er in elk geval tot en met september geen betaald voetbal mag worden gespeeld, staat de KNVB voor een keuze inzake promotie en degradatie. Om tot een beslissing te komen schrijft de bond een peiling onder de profclubs uit, waarin zij kunnen aangeven of zijn voor- of tegenstander zijn van het doorvoeren van promotie en degradatie. Zestien clubs geven aan dat zij vinden dat er gewoon moet worden gepromoveerd en gedegradeerd. Negen clubs zijn tegen en negen andere onthouden zich van stemming. Een duidelijke meerderheid dus voor promotie/degradatie. De KNVB komt echter tot een ander oordeel: de bond telt de negen neutrale clubs op bij de tegenstemmers en redeneert vervolgens dat er géén meerderheid is vóór promotie en degradatie. Dit besluit maakt bondsdirecteur Eric Gudde op 24 april kenbaar in een videocall. Cambuur en De Graafschap zijn witheet en kondigen vrijwel direct juridische stappen aan tegen de beslissing.
Mei 2020
Cambuur trekt samen met De Graafschap op in de strijd tegen de KNVB. Beide clubs pleiten via hun raadsman Dolf Segaar ervoor de Eredivisie voor het seizoen 2020/21 uit te breiden naar twintig clubs. Er zou derhalve niet worden gedegradeerd, maar wél gepromoveerd. Op 14 mei doet de rechter uitspraak in het kort geding. Hoewel hij zeer kritisch is over de uitgeschreven peiling door de KNVB – deze was volgens hem niet transparant en de interpretatie van de uitslag noemt hij zeer betwistbaar – bijten Cambuur en De Graafschap in het stof. Volgens de rechter stond de KNVB met de rug tegen de muur en zijn de fouten die de bond heeft gemaakt niet dermate groot dat de beslissing moet worden herroepen. Cambuur speelt dus ook in het seizoen 2020/21 in de Eerste Divisie.
Zomer 2020
De Friese club stelt alles in het werk om ondanks het mislopen van promotie haar selectie bijeen te houden. Mede dankzij een compensatie van de KNVB lukt het de sterkhouders Sonny Stevens en Robert Mühren voor nog een jaar vast te leggen.
September 2020
Cambuur geeft op de tweede speeldag van het nieuwe seizoen een krachtig statement af, door op bezoek bij MVV Maastricht een 1-7 overwinning neer te zetten. Desondanks is de seizoenstart opnieuw wisselvallig, met daaropvolgend een verliespartij tegen Go Ahead Eagles en een remise tegen TOP Oss.
September 2020-Januari 2021
Net als het vorige seizoen blijkt SC Cambuur een diesel: de ploeg van Henk de Jong komt langzaam op gang, maar eenmaal op stoom is er geen houden meer aan. Na de remise tegen TOP haalt de club 39 punten uit 14 wedstrijden. De doelcijfers over die serie vertellen alles over de enorme dominantie: 47 voor en slechts 13 tegen. Tegen Jong FC Utrecht, FC Dordrecht, Helmond Sport, Almere City en FC Eindhoven scoren de Friezen vijf keer of vaker.
Maart 2021
Cambuur blijkt dit seizoen nóg dominanter dan het vorige. Waar de ploeg uit Leeuwarden ten tijde van het afbreken van het seizoen 2019/20 na 29 speeldagen 66 punten had met de doelcijfers 68-25, heeft Cambuur een jaar later na evenveel wedstrijden al 70 punten. Doelcijfers: liefst 80 voor en pas 22 tegen.
April 2021
Een bijzonder moment voor de club uit Leeuwarden, want na het uitduel met FC Den Bosch op 9 april – de 33ste speeldag van de competitie – is 85 procent van het seizoen verstreken. Aangezien de KNVB in de nasleep van de corona-uitbraak vorig jaar heeft besloten dat er voortaan gewoon wordt gepromoveerd en gedegradeerd indien de barrière van 85 procent is geslecht, betekent het dat Cambuur promotie niet meer kan worden ontnomen, zelfs als het seizoen zou worden stilgelegd. Een week later bekroont de ploeg haar tweede dominante seizoen op rij door in Leeuwarden met 4-1 van Helmond Sport te winnen, waarna op het stadionplein een spontaan feest losbarst. Als Almere City een dag later met 2-0 verliest bij Go Ahead Eagles is het officieel: Cambuur keert tijdens het seizoen 2021/22 na een afwezigheid van vijf jaar terug in de Eredivisie.
Wat vind je van dit artikel?
BEKIJK HIER AL ONZE VIDEO'S
Meer video
Ken je iemand die dit artikel móét lezen?
Via onderstaande buttons geef je dit artikel cadeau aan je vrienden.
Meer over
R. Mühren
S. Stevens
M. Hoedemakers
J. Jacobs
SC Cambuur
Keuken Kampioen Divisie 2020/2021
LEES OOK
SC Cambuur: rauwe volksclub waar trots en cynisme hand in hand gaan
SC Cambuur: rauwe volksclub waar trots en cynisme hand in hand gaan ACHTERGROND
Cambuur staat twee jaar bovenaan: 'Dit verdient toch een mooi feest?'
Cambuur staat twee jaar bovenaan: 'Dit verdient toch een mooi feest?' ACHTERGROND
1
Praat mee
Installeer onze app voor iOSInstalleer onze app voor iOS
Partnerships
Official Brandpartner ESPN
Official Brandpartner ESPN
1% FairShare
1% FairShare
Over de website
Colofon
Voorwaarden
Privacy statement
Cookies
Disclaimer
Meer VI
Over VI
Over PRO
VI Kiosk
RSS
Service & contact
Klantenservice
Contact
Meepraten
Inloggen
Wijzig privacy instellingen
Commercie & Partnerships
Adverteren
© 2021 - Voetbal International
Wil SC Cambuur zich volgend seizoen handhaven in de eredivisie, dan heeft de club een kwaliteitsimpuls nodig van een handvol voetballers. https://buff.ly/2S4HlrD
Citaat van: justremco op april 26, 2021, 17:12:20
Wil SC Cambuur zich volgend seizoen handhaven in de eredivisie, dan heeft de club een kwaliteitsimpuls nodig van een handvol voetballers. https://buff.ly/2S4HlrD
En geen afbouwende spelers als ik het goed beluisterd heb , dus geen ervaren oudere spelers maar jonge spelers(met transferwaarde bij vertrek) als ik het goed begrijp.
Citaat van: Grijskijkert op april 26, 2021, 17:21:08
En geen afbouwende spelers als ik het goed beluisterd heb , dus geen ervaren oudere spelers maar jonge spelers(met transferwaarde bij vertrek) als ik het goed begrijp.
Dus geen Ghoochannejhad van 33 jaar.
Citaat van: Bens op april 26, 2021, 17:36:45
Dus geen Ghoochannejhad van 33 jaar.
Dat lijkt me dan niet, of wel als Mühren vertrekt, we zullen het zien en meemaken!
Citaat van: Grijskijkert op april 26, 2021, 17:21:08
En geen afbouwende spelers als ik het goed beluisterd heb , dus geen ervaren oudere spelers maar jonge spelers(met transferwaarde bij vertrek) als ik het goed begrijp.
Op iedere regel zijn uitzonderingen natuurlijk. Als we met Reza een 3e spits in de selectie kunnen toevoegen die binnen het budget past, dan is het geen rare keuze gezien zijn binding met de stad en club.
Maar verder helemaal mee eens om spelers te halen waar mee je elk seizoen weer een stapje omhoog kan maken na verkoop.
Update naar aanleiding van:
CiteerGerard Bos
@GerardBos
Omdat nav artikel verwarring ontstond over wel/geen optie Hoedemakers, nog 'es weer in gedoken. Cambuur meldde het in 2020 zélf, ik hoorde onlangs 'geen optie', daarna echter van wel
Dubbelcheck gedaan, opgehelderd:
Cambuur zat fout met bericht toen Dus bij deze: géén optie
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Antonia, Kramer
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Korte, Oratmangoen, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Dan wordt het dus verlengen of verkopen bij Hoedemakers
Citaat van: zeewolde op mei 10, 2021, 16:05:17
Dan wordt het dus verlengen of verkopen bij Hoedemakers
Dat lijkt me wel, en dan bij Kallon en Jacobs ook zou je zeggen.
Is het contrsct van ter heide ook niet verlengd bij eredivisie? Of is dat pas bij handhaving volgens jaar
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 10, 2021, 17:03:48
Is het contrsct van ter heide ook niet verlengd bij eredivisie? Of is dat pas bij handhaving volgens jaar
Cambuur meldde toen hij kwam een contract tot en met 2022 met daarbij nog een jaar als we ons in de eredivisie handhaven, het laatste dus. Maar of we dat nog kunnen geloven. :_schater
https://cambuur.nl/nieuws/alweer-raak-jasper-ter-heide-van-ajax-naar-sc-cambuur/
We verhuren hem een jaar aan een KKD club, dan geldt de optie niet meer :devil
Wel zonde maar ben bang dat hij het niet gaat redden. Maar goed, niet iedere speler kan raak zijn (Normaal is 50/50 en daar scoren we nog steeds boven de laatste transferperiodes)
Als ik Henk zo hoor voor volgend seizoen geen , Oratmangoen, Antonia, Kramer, Korte, Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Sambissa en Pouwels. Dan lijkt me 4 a 5 spelers erbij erg weinig. Zou betekenen een selectie van 18 a 19 man...
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2021, 17:01:34
Als ik Henk zo hoor voor volgend seizoen geen , Oratmangoen, Antonia, Kramer, Korte, Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Sambissa en Pouwels. Dan lijkt me 4 a 5 spelers erbij erg weinig. Zou betekenen een selectie van 18 a 19 man...
En toch hoop ik van dit rijtje nog op antonia. Gezien zijn snelheid kun je toeslaan komend seizoen in de ruimtes die komen gaan.
Wat gebeurd er met Pouwels, ontbinden contract of verhuren?
Deels pijnlijke keuzes wellicht. Vooral Korte en Oratmangoen en in mindere mate Antonia hebben het goed gedaan. En ben zelf wel gecharmeerd van Kramer en volgens mij de ts ook wel. Toch lijkt me dit de juiste strategie, de beste 13 à 14 spelers behouden en de rest doorselecteren. Daarmee heb je zowel continuïteit als (als het goed is) een kwaliteitsboost.
In dat kader vind ik het verlengen van Breij trouwens wel opvallend. Gun het hem van harte, maar heeft die nou meer laten zien dan Korte en Oratmangoen? Ik hoop in ieder geval nog wel ook op een impuls aanvallend op het middenveld, hoewel het daar nu dus al vrij vol is. Hoop ook op een vertrek van Ter Heide, lijkt me niet dat we daar in de eredivisie veel aan hebben, hoewel hij natuurlijk wel multifunctioneel is wat wel eens handig kan zijn.
Geldkwestie dus.
Baal wel van Korte, Antonia en in mindere mate Ragnar.
IK vond Kallon de beste vleuglespits maar Korte en Antonia zijn ook heel belangrijk geweest. Korte met zijn inzet en doelgerichtheid en Antonia met snelheid en ervaring/overzicht. Als je die twee laat gaan, dan moet er wel betere vervanger komen. Daar heb ik overigens ook wel vertrouwen in.
Kramer twijfelt en je moet spelers hebben die 100% voor de club kiezen. Sambissa heeft het zelf verknalt. Die 2 zijn ook logisch.
Oratmangoen is minder dan Paulisssen en Maulun en als er nog een middenvelder bijkomt dan is er vrijwel geen speeltijd voor hem.
Hij heeft absoluut wel potentie maar kan beter bij een Volendam of N.E.C. een basisplek hebben.
Je moet ook wel verfrissen en doorselecteren van 2 van deze seizoenen, hoe pijnlijk dat is voor spelers die wel gewoon goed hebben gepresteerd.
Citaat van: Bankzitter op mei 11, 2021, 18:26:47
IK vond Kallon de beste vleuglespits maar Korte en Antonia zijn ook heel belangrijk geweest. Korte met zijn inzet en doelgerichtheid en Antonia met snelheid en ervaring/overzicht. Als je die twee laat gaan, dan moet er wel betere vervanger komen. Daar heb ik overigens ook wel vertrouwen in.
Kramer twijfelt en je moet spelers hebben die 100% voor de club kiezen. Sambissa heeft het zelf verknalt. Die 2 zijn ook logisch.
Oratmangoen is minder dan Paulisssen en Maulun en als er nog een middenvelder bijkomt dan is er vrijwel geen speeltijd voor hem.
Hij heeft absoluut wel potentie maar kan beter bij een Volendam of N.E.C. een basisplek hebben.
Je moet ook wel verfrissen en doorselecteren van 2 van deze seizoenen, hoe pijnlijk dat is voor spelers die wel gewoon goed hebben gepresteerd.
Mooi geschreven kerel. Wel bijzonder dat Doodeman zoveel vertrouwen krijgt t.a.v. Korte/Antonia die je al had. Tuurlijk, veel assists bij Volendam, maar garantie voor de eredivisie is maar afwachten. Korte en Antonia hebben die ervaring - ook al is het niet enorm - al.
Citaat van: Bankzitter op mei 11, 2021, 18:26:47
IK vond Kallon de beste vleuglespits maar Korte en Antonia zijn ook heel belangrijk geweest. Korte met zijn inzet en doelgerichtheid en Antonia met snelheid en ervaring/overzicht. Als je die twee laat gaan, dan moet er wel betere vervanger komen. Daar heb ik overigens ook wel vertrouwen in.
Kramer twijfelt en je moet spelers hebben die 100% voor de club kiezen. Sambissa heeft het zelf verknalt. Die 2 zijn ook logisch.
Oratmangoen is minder dan Paulisssen en Maulun en als er nog een middenvelder bijkomt dan is er vrijwel geen speeltijd voor hem.
Hij heeft absoluut wel potentie maar kan beter bij een Volendam of N.E.C. een basisplek hebben.
Je moet ook wel verfrissen en doorselecteren van 2 van deze seizoenen, hoe pijnlijk dat is voor spelers die wel gewoon goed hebben gepresteerd.
het mooie is dat ze alle 3 een goede en belangerijke fase hebben gehad. Vooral Korte in januari en februari de belangerijkste maanden achteraf. Antonia zou ik sowieso houden want die past prima in de eredivisie. Heeft ook al veel ervaring
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2021, 17:01:34
Als ik Henk zo hoor voor volgend seizoen geen , Oratmangoen, Antonia, Kramer, Korte, Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Sambissa en Pouwels. Dan lijkt me 4 a 5 spelers erbij erg weinig. Zou betekenen een selectie van 18 a 19 man...
we moeten ook oppassen dat we niet blijven hangen na 2 jaar. Nieuw bloed met kwaliteit is belangerijk. Vind het ook zonde maar we moeten verder vooruit.
Citaat van: sunderland op mei 11, 2021, 18:44:07
we moeten ook oppassen dat we niet blijven hangen na 2 jaar. Nieuw bloed met kwaliteit is belangrijk. Vind het ook zonde maar we moeten verder vooruit.
Het gaat me niet echt om wie er vertrekt maar meer om het aantal wat er wordt gehaald!
Mischien is het ook de leeftijd... Antonia en Korte gaan niet beter worden. Die kunnen mee op eredivisieniveau mits in vorm en met 100% inzet. Uiteindelijk wil je spelers waarmee je rond plek 12 speelt.
Ik vind dat ze het uitstekend hebben gedaan maar ik snap ook dat je juist op die posities wil door selecteren naar een nog hoger niveau.
Citaat van: Trainert! op mei 11, 2021, 17:06:52
Wat gebeurd er met Pouwels, ontbinden contract of verhuren?
De voorkeur gaat uit naar verhuren.
Daarnaast mag Akoy blijven trainer tot hij weer hersteld is, van wat ik begreep, wellicht dat er dan nog een contract voor hem inzit. Het zou mooi zijn. Ben wel gecharmeerd van Akoy.
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2021, 17:01:34
Als ik Henk zo hoor voor volgend seizoen geen , Oratmangoen, Antonia, Kramer, Korte, Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Sambissa en Pouwels. Dan lijkt me 4 a 5 spelers erbij erg weinig. Zou betekenen een selectie van 18 a 19 man...
Als ik snel tel dan moeten er 7 á 8 bij voor een volwaardige selectie. Dan ga ik uit van verhuur van Pauwels en het vertrek van Hoedemakers, Kallon of Jacobs.
Had ragnar er graag bij willen houden. Als ik zie hoe hij nu jacobs vervangt!! Dat heb ik dus in mindere mate met paulissen. Ragnar heeft ook nog eens scorend vermogen en paulissen heeft dat in mijn ogen minder.
Citaat van: sk13 op mei 12, 2021, 09:39:19
Had ragnar er graag bij willen houden. Als ik zie hoe hij nu jacobs vervangt!! Dat heb ik dus in mindere mate met paulissen. Ragnar heeft ook nog eens scorend vermogen en paulissen heeft dat in mijn ogen minder.
Breij vervangt Jacobs en Ragnar vervangt Maulun/Paulissen.
Citaat van: Diemen op mei 11, 2021, 18:35:32
Mooi geschreven kerel. Wel bijzonder dat Doodeman zoveel vertrouwen krijgt t.a.v. Korte/Antonia die je al had. Tuurlijk, veel assists bij Volendam, maar garantie voor de eredivisie is maar afwachten. Korte en Antonia hebben die ervaring - ook al is het niet enorm - al.
Ik begrijp het wel dat de TS Doodeman zoveel kansen geeft. Hij is eigenlijk niet voor dit seizoen gehaald maar voor volgend jaar. Hij moet wennen aan ons systeem en wij werden lachend kampioen. Dan kan je hem makkelijk laten wennen aan ons spel en hopen dat dat volgend jaar goed uitpakt,
Klopt ook niet helemaal toch? Doodeman heeft volgens mij vrijwel alleen bij afwezigheid van Antonia in de basis gestaan, alleen tegen Top Oss en Jong Ajax kreeg hij de voorkeur. Daarbij ging hij dan wel voor Korte, maar dat is een naar binnen komende linksbuiten, die vind ik op rechts helemaal niet goed. Doodeman heeft nooit ten koste van Korte op links gespeeld.
Overigens eens dat Doodeman nog niet heeft laten zien wat van hem verwacht wordt. Maar ik heb nog wel alle vertrouwen in hem. Inderdaad is hij straks meer aan Cambuur gewend. Hij heeft bij Volendam zeer goed gepresteerd, niet alleen dit seizoen maar al vanaf 2017. En Henk heeft al aangekondigd dat we in de eredivisie meer op de omschakeling (zoals uit tegen Volendam) gaan spelen, en ik denk dat dat hem veel beter ligt dan tegen ultradefensieve tegenstanders die weinig ruimte weggeven.
Is het al uitgesproken, wie Cambuur gaat verlaten?
Citaat van: PePe op mei 12, 2021, 19:21:26
Is het al uitgesproken, wie Cambuur gaat verlaten?
Als je Henk zo hoort, gaan alle spelers met aflopend contract weg.
Verder vrees ik voor vertrek van Hoedemakers en Muhren.
Vooral Hoedemakers zou echt een gigantische aderlating zijn.
Citaat van: AL op mei 13, 2021, 09:20:39
Als je Henk zo hoort, gaan alle spelers met aflopend contract weg.
Verder vrees ik voor vertrek van Hoedemakers en Muhren.
Vooral Hoedemakers zou echt een gigantische aderlating zijn.
Waar ik zo bang voor ben is dat we geen goede vervanger voor Hoedemakers vinden.
Er moet een nog sterker team staan dan afgelopen jaar.... Ik hoop dat dat gaat lukken.
Ik heb van Doodeman nog niks gezien waarvan je denkt dat hij goed is. Van de jongens die weg moeten zou je echt Antonia moeten houden of ze moeten met een Menig of Misidjan aan komen dan ist anders.
Citaat van: 666 op mei 13, 2021, 09:47:01
Waar ik zo bang voor ben is dat we geen goede vervanger voor Hoedemakers vinden.
Er moet een nog sterker team staan dan afgelopen jaar.... Ik hoop dat dat gaat lukken.
tis dan jammer maar je moet verder. Tahiri of die aanvoerder van vvv zouden bij prima vervangers zijn
Doodeman moet veel meer uit z'n schulp kruipen, daar zit echt zoveel meer in volgens mij. Antonia vind ik persoonlijk te wisselvallig/grillig. De 0-2 gister was daar een goed voorbeeld van. Ik ga er vanuit dat we gewoon 2 sterke buitenspelers gaan halen
Twee buitenspelers erbij?
Citaat van: Specuveter op mei 13, 2021, 10:07:57
Twee buitenspelers erbij?
je hebt nu alleen Kallon en Doodeman, dus 2 nieuwe nog nodig
Nieuwe rechtsback
Tol
Een nieuwe middenvelder
Twee buitenspelers
Tweede spits achter Muhren
Zoiets?
Citaat van: Specuveter op mei 13, 2021, 10:15:04
Nieuwe rechtsback
Tol
Een nieuwe middenvelder
Twee buitenspelers
Tweede spits achter Muhren
Zoiets?
Moet ook nog gewoon een linksback en een linker centrale verdediger bij
Ik hoop ook op twee middenvelders, een verdedigende en een aanvallende. Maar bovenal dat Hoedemakers en Mühren blijven.
Als ik zo lees wat de wensen hier zijn 7 a 9 man erbij strookt het niet wat Booij en Henk zeggen die hebben het over 4 a 5 spelers erbij.
Citaat van: Grijskijkert op mei 13, 2021, 10:31:26
Als ik zo lees wat de wensen hier zijn 7 a 9 man erbij strookt het niet wat Booij en Henk zeggen die hebben het over 4 a 5 spelers erbij.
als die 2 blijven dan idd 4-5. En op welke posities dat weten we wel.
Dus mooiste uitgangspositie zou dus zijn.
Hoedemakers blijft
Muhren blijft.
5 nieuwe spelers erbij.
Als Mühren blijft en Pouwels gaat, wat de bedoeling is, kom je met 4-5 nieuwe er bij op 19-20 spelers. Dat lijkt me wat weinig.
Citaat van: Collingwood op mei 13, 2021, 10:40:39
Als Mühren blijft en Pouwels gaat, wat de bedoeling is, kom je met 4-5 nieuwe er bij op 19-20 spelers. Dat lijkt me wat weinig.
Dat lijkt mij ook...
Dat is inclusief ter Heide die ik (mentaal) te licht vind.
En met Breij die het ook moeilijk krijgt.
Je kunt je dan geen miskoop of langdurige blessure permitteren. En in O21 zal niets zitten wat op eredivisieniveau meekan.
Ik denk dat er echt meer bij moet dan 4 á 5. In de basis alleen al moeten er zo'n 4 beteren bij (2 backs, centraal achterin , 1 aanvallend middenveld, 1 vleugel).
Citaat van: Bankzitter op mei 13, 2021, 10:54:29
Dat is inclusief ter Heide die ik (mentaal) te licht vind.
En met Breij die het ook moeilijk krijgt.
Je kunt je dan geen miskoop of langdurige blessure permitteren. En in O21 zal niets zitten wat op eredivisieniveau meekan.
Ik denk dat er echt meer bij moet dan 4 á 5. In de basis alleen al moeten er zo'n 4 beteren bij (2 backs, centraal achterin , 1 aanvallend middenveld, 1 vleugel).
2 backs, 2 centrale verdedigers, een 6, 2 vleugelspitsen en een back up spits ,als Muhren blijft en gaat hij ben je 2 spitsen nodig, zou je op 7 a 8 nieuwe spelers komen.
Wie gaat dat betalen?
Met alleen transfer vrije spelers kom je er ook niet qua kwaliteit denk ik.
We vinden van alles. Denk dat er ook spelers komen die op meerdere posities kunnen spelen. Zowel centraal als op de back bijv
Citaat van: Grijskijkert op mei 13, 2021, 11:01:32
2 backs, 2 centrale verdedigers, een 6, 2 vleugelspitsen en een back up spits ,als Muhren blijft en gaat hij ben je 2 spitsen nodig, zou je op 7 a 8 nieuwe spelers komen.
Denk dat je wel aardig goed zit dan idd. Misschien dat ze naast Tol nog 1 of 2 al vast hebben gelegd want met 4/5 man erbij heb je nog niet eens alle posities dubbel bezet
Ik denk dat (relatief) helemaal niet zo slecht in de markt liggen.
Henk heeft een goed verhaal wat hij de afgelopen 2 seizoenen ook waargemaakt heeft.
En Foeke kent alle truukjes inmiddels ook wel.
Budget is inderdaad lager dan andere clubs Maar die hebben ook genoeg zorgen zoals hoe ze de seizoenkaarten gaan terugbetalen en ook nieuwe verkopen. Dat probleem hebben wij in ieder geval niet.
Citaat van: Bankzitter op mei 13, 2021, 11:15:33
Ik denk dat (relatief) helemaal niet zo slecht in de markt liggen.
Henk heeft een goed verhaal wat hij de afgelopen 2 seizoenen ook waargemaakt heeft.
En Foeke kent alle truukjes inmiddels ook wel.
Budget is inderdaad lager dan andere clubs Maar die hebben ook genoeg zorgen zoals hoe ze de seizoenkaarten gaan terugbetalen en ook nieuwe verkopen. Dat probleem hebben wij in ieder geval niet.
Zelfs het budget zal toch niet veel lager liggen dan RKC, Emmen en misschien Emmen?
Citaat van: Lore op mei 13, 2021, 20:36:39
Zelfs het budget zal toch niet veel lager liggen dan RKC, Emmen en misschien Emmen?
niet veel met RKC maar wel met Emmen. Daar lopen spelers die 3-4 ton verdienen. Peña zelfs nog meer.
Citaat van: sunderland op mei 13, 2021, 21:54:52
niet veel met RKC maar wel met Emmen. Daar lopen spelers die 3-4 ton verdienen. Peña zelfs nog meer.
Emmen heeft 2 non-EU spelers, maar heeft de transferopbrengsten van Scherpen gebruikt voor de begroting van dit seizoen
Citaat van: Yellow Army op mei 13, 2021, 22:47:27
Emmen heeft 2 non-EU spelers, maar heeft de transferopbrengsten van Scherpen gebruikt voor de begroting van dit seizoen
Onjuist, er zit heel wat geld in externen. ;)
Ook nog geld van die voorzitter toch ook? Dus geen structureel budget maar een eenmalige injectie in deze winterstop?
Ach, budget is ook maar relatief als we er weer in slagen om weinig missers te hebben en spelers 30% beter te maken.
Prachtige column in Leeuwarder Courant vandaag
De Derby
'Dit maken we nooit meer mee, zó knap'
Uit de krant van gisteren, over SC Heerenveen: Alsof de spits een onzichtbare tent in de middencirkel had opgeslagen, vast voornemens om een dag lekker uit te buiken.
Ook van de website van gisteren en,op diezelfde sportpagina's: Met winst op NAC sloot SC Cambuur een unieke tijd af met imposante cijfers en records, sprankelend spel, promotie en de titel.
Over Heerenveen: De zogenaamde ondergrens. Een nogal rekbaar begrip onderhand, omdat het voor Heerenveen al lang geen incidenten meer zijn.
Over Cambuur: De ongenaakbare kampioenen uit Leeuwarden.
Over Heerenveen: Cruciaal is momenteel de vraag: welke supporter herkent zich nog in dit elftal? Het kunnen er onmogelijk veel zijn.
Over Cambuur: ,,Uniek, dat is de allerbeste omschrijving van dit seizoen én ook in combinatie met het vorige. Kijk naar wat we hebben gepresteerd.''
Heerenveen: Lasse Schöne en Siem de Jong? Echo's uit het verleden .
Cambuur: De lofzang is van a tot z raak, kent geen valse noot .
Over SC Heerenveen: Zijn beste sprint trok Henk Veerman toen hij tien minuten voor tijd werd gewisseld; rechtstreeks de kleedkamer in. Voor Joey Veerman gold hetzelfde.
Over die andere Volendammer, die van Cambuur: Zo was Robert Mühren bij 50 doelpunten betrokken van de in totaal 109 die Cambuur wist te maken. Daarmee moet de ploeg in de eerste divisie alleen het Heracles uit begin jaren zestig voor zich dulden (115).
Ondertussen bij SC Heerenveen: Slechts vier overwinningen in de competitie en twee bekerzeges na de winterstop – het zijn Heerenveen-onwaardige cijfers.
En bij Cambuur: 29 zeges, 5 gelijke spelen en 4 nederlagen. Oftewel 92 punten in 38 duels, goed voor een recordgemiddelde van 2,42 punten per wedstrijd. Ter vergelijking: vorig seizoen was al knap, met 66 punten in 29 wedstrijden (gemiddeld 2,28).
Over de trainer: Dat Jansen, een clubman, krediet verdient? Daarover zijn de meesten het binnen Heerenveen wel eens.
Over die andere trainer, Henk de Jong: ,,Dit maken we nooit meer mee, zó knap."
Zucht....die derby volgend seizoen? Die lijkt nu al gespeeld.
renze.lolkema@lc.nl
Ach, in de voorbereiding zullen zij wel weer dromen over aansluiting bij de subtop die ze allang uit het zicht zijn verloren.
En Henk en Foeke zullen het hebben over het kleinste budget, overleven en proberen 34 punten te halen.
Aan het eind van het seizoen zijn we wel hoe groot het werkelijke verschil nu nog is.
Ik vind wel dat we realistisch moeten blijven. Het kan natuurlijk incidenteel best voorkomen dat zij nog een keertje boven ons gaan eindigen.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2021, 12:21:12
Ik vind wel dat we realistisch moeten blijven. Het kan natuurlijk incidenteel best voorkomen dat zij nog een keertje boven ons gaan eindigen.
_O_ :_schater
|:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2021, 12:21:12
Ik vind wel dat we realistisch moeten blijven. Het kan natuurlijk incidenteel best voorkomen dat zij nog een keertje boven ons gaan eindigen.
:_schater _O_
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2021, 12:21:12
Ik vind wel dat we realistisch moeten blijven. Het kan natuurlijk incidenteel best voorkomen dat zij nog een keertje boven ons gaan eindigen.
Held! :_schater
Benieuwd of we deze week ook nog (officieel) te horen krijgen wat er gaat gebeuren met Oratmangoen, Antonia, Korte en Kramer.
Citaat van: Collingwood op mei 19, 2021, 20:47:01
Benieuwd of we deze week ook nog (officieel) te horen krijgen wat er gaat gebeuren met Oratmangoen, Antonia, Korte en Kramer.
ik denk zelf dat alle 4 spelers vertrekken.
Zijn alle 4 weg ja.
Daar ga ik ook helemaal vanuit, maar mocht dat niet officieel naar buiten worden gebracht zou ik het toch wat slordige communicatie vinden.
Op Instagram staan inmiddels Ladan en oratmagoen met hun afscheid.
Overigens zijn van Antonia en Mühren (nog) geen afscheid genomen.
In plaats van een Open dag een groots afscheid bij de Oldehove van de kampioenen die hun geluk elders zoeken en presentatie van de nieuwe helden. En nog wat zwaaien met alle behaalde prijzen uiteraard. Zou dat wat zijn in augustus?
Andor Faber
@Andor_F
Giovanni Korte vertrekt en de kans is heel groot dat dat ook voor Joris Kramer geldt.
Wat betreft Jarchinio Antonia is er nog een klein kansje dat hij blijft. De club wil nog met hem om tafel. Het vreemde is alleen dat ze dat nog niet met Antonia zelf hebben gecommuniceerd.
Citaat van: Bankzitter op mei 20, 2021, 12:38:40
En nog wat zwaaien met alle behaalde prijzen uiteraard. Zou dat wat zijn in augustus?
Dan zijn ze in september nog niet klaar _O_
Blijft altijd jammer als spelers vertrekken die in zo'n mooi team hebben gespeeld maar begrijp het.een laden komt gewoon tekort, oratmangoen zal het ook zwaar krijgen.
Korte had ik persoonlijk nog wel in de eredivisie erbij willen hebben met z'n inzet.
Bedankt voor de mooie 2 jaren en heel benieuwd wie er voor in de plaats gaan komen.
Van Sambissa geen nieuws??
Sambissa heeft de aanbieding geweigerd en Cambuur doet geen nieuw bod. Daarbij wil hij niet als back spelen en voor de vleugel nemen ze de gok niet. Dat zou ook heel raar zijn als je Korte en Antonia niet verlengt. Kortom, Sambissa heeft zijn kansen zelf verprutst.
Citaat van: Collingwood op mei 10, 2021, 15:04:12
Update naar aanleiding van:
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Aflopende contracten (mogelijk nog verlenging): Mühren, Korte, Antonia, Oratmangoen
Aflopende contracten (geen verlenging): Nieuwpoort, Akoy, Ladan, Kramer, waarschijnlijk Sambissa
Aflopende contracten staf: Bosschaart en Van der Vlag
Volgens Foeke zouden er zo.'n 5 a 6 versterkingen bij komen. Maar als ik dit zo zie, worden dat er wel 10 a 15.
Precies op tijd gepromoveerd?
Nieuw seizoen in kkd lijkt een sterke.
Den Haag-Vvv- De Graafschap-Emmen-nac of Nac.
Dat zeiden we over afgelopen seizoen ook ;)
Citaat van: Bankzitter op mei 20, 2021, 20:23:12
Sambissa heeft de aanbieding geweigerd en Cambuur doet geen nieuw bod. Daarbij wil hij niet als back spelen en voor de vleugel nemen ze de gok niet. Dat zou ook heel raar zijn als je Korte en Antonia niet verlengt. Kortom, Sambissa heeft zijn kansen zelf verprutst.
Keek de laatste tijd ook niet zo vrolijk. Maar idd aanbieding weigeren is bye bye zwaai zwaai
Citaat van: CambuurAmersfoort op mei 20, 2021, 20:04:18
Blijft altijd jammer als spelers vertrekken die in zo'n mooi team hebben gespeeld maar begrijp het.een laden komt gewoon tekort, oratmangoen zal het ook zwaar krijgen.
Korte had ik persoonlijk nog wel in de eredivisie erbij willen hebben met z'n inzet.
Bedankt voor de mooie 2 jaren en heel benieuwd wie er voor in de plaats gaan komen.
Niet goed genoeg, er moet ervaring en extra kracht in het elftal.
Even een zijsprongetje maar dat NEC gaat flink met geld smijten. Letterlijke woorden Boekhoorn: club gaat naar het linkerrijtje. Je moet het altijd nog maar zien maar toch.. meende dat ook GAE flink wat geld heeft te besteden. Maakt ons wellicht dé underdog van komend seizoen.
Overigens: bij NEC bier en muziek en dus een flink feestje voor de supporters bij aankomst spelers. En bij ons was er niks mogelijk??
https://youtu.be/hAh715YxCDo
Citaat van: De Gast op mei 24, 2021, 08:27:52
Overigens: bij NEC bier en muziek en dus een flink feestje voor de supporters bij aankomst spelers. En bij ons was er niks mogelijk??
https://youtu.be/hAh715YxCDo
Hadden we maar niet zo vroeg kampioen moeten worden?
Go Ahead heeft een spelersbudget van 3 miljoen, ongeveer hetzelfde als wij dacht ik. Samen met RKC zullen deze drie wel het minste te besteden hebben, maar gelukkig zegt dat niet alles.
Go Ahead heeft een keeper te koop staan die ze zo kunnen vervangen (Mous)
Denk dat Cambuur ook zo zijn opties heeft
Citaat van: veteraan op mei 24, 2021, 14:54:07
Go Ahead heeft een keeper te koop staan die ze zo kunnen vervangen (Mous)
Denk dat Cambuur ook zo zijn opties heeft
Daar worden ze natuurlijk niet beter van, al hoop ik voor Mous wel dat ie z'n oude niveau weer wat weet te halen
Citaat van: veteraan op mei 24, 2021, 14:54:07
Go Ahead heeft een keeper te koop staan die ze zo kunnen vervangen (Mous)
Denk dat Cambuur ook zo zijn opties heeft
hest em zien de afgelopen maanden?? echte lijnkeeper komt verder te kort
Ja is inderdaad flink uit vorm, hier keepte hij wel sterk
Net als spitsen moeten keepers wel ritme en vooral vertrouwen krijgen
Update na contractverlenging Henk de Jong
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Jeroen Burghout (hoofdtrainer U21) is volgend seizoen assistent van Henk. Wel naast het trainen en coachen van de U21.
Waarom staat Bosschaard er niet bij?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 26, 2021, 20:42:09
Waarom staat Bosschaard er niet bij?
Het contract van Bosschaart en Van der Vlag loopt af. De club is met beide in gesprek om te verlengen, zou volgens de LC een formaliteit zijn.
Citaat van: Chielvak19 op mei 26, 2021, 19:48:48
Jeroen Burghout (hoofdtrainer U21) is volgend seizoen assistent van Henk. Wel naast het trainen en coachen van de U21.
Als (tijdelijke) vervanger voor Sandor? Mooie interne oplossing, zeker gezien eventuele doorstroom van jeugdspelers. En vast relatief goedkoop.
Citaat van: Collingwood op mei 26, 2021, 20:57:08
Het contract van Bosschaart en Van der Vlag loopt af. De club is met beide in gesprek om te verlengen, zou volgens de LC een formaliteit zijn.
Als (tijdelijke) vervanger voor Sandor? Mooie interne oplossing, zeker gezien eventuele doorstroom van jeugdspelers. En vast relatief goedkoop.
door stroming ???? Sorry hoor. Eredivisie
Volgens mij is het de bedoeling dat Bosschaart, Barto en vd Vlag (nog meer) trainers papieren gaan halen en dat ze daarom niet bij alle trainingen aanwezig kunnen zijn
Citaat van: sunderland op mei 26, 2021, 21:17:42
door stroming ???? Sorry hoor. Eredivisie
Dus we spelen eredivisie en de jeugd moet geen kans meer krijgen? Er zullen absoluut een aantal jongens rondlopen die bij het eerste aan gaan sluiten af en toe.
Update na vastleggen Tol
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ik vind eigenlijk alleen Jasper ter Heide en Pouwels eredivisie onwaardig. Reden: Jasper ter Heide, veel balverlies en weinig creativiteit en erg druk met de bal. Daarnaast Pouwels in de eredivisie waarbij wij gaan voor op snelheid aanvallen past hij niet. Omdat we geen lange ballen snel thuis gaan spelen waarschijnlijk.
Er is al aangegeven dat ze Pouwels willen gaan verhuren, benieuwd of ze dat ook met Ter Heide van plan zijn. Ik zie namelijk ook niet in hoe hij volgend seizoen van grote waarde zou kunnen zijn.
Voetballend kan ik het niet eens beoordelen omdat zo onzeker speelt. En ook onduidelijk wat zijn positie is.
Erg raar dat ze hem zelfs in een goed draaiend team niet aan het voetbalen kregen.
https://cambuur.nl/nieuws/ook-bosschaart-barto-en-van-der-vlag-blijven-waar-ze-horen/
|:) |:) |:)
Wat doet Vd Heide?
Citaat van: zeewolde op mei 31, 2021, 16:56:49
Wat doet Vd Heide?
Heeft nog een jaar, maar verder niks bekend over gemaakt
Update na contractverlengingen technische staf
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Hoop dat Sandor straks weer terug is. Hij is het absolute brein.
Update na vastleggen Minnema, Van der Meer en Smit: https://cambuur.nl/nieuws/eerste-profcontract-voor-brett-minnema-jhondly-van-der-meer-en-dylan-smit/
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Dylan Smit | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Als deze 3 volwaardige aansluiten bij het eerste, dan klopt 5/6 man erbij ineens wel wat Henk en Foeke constant zeggen. Kom je op 25 man.
Citaat van: Bernardo op juni 04, 2021, 11:06:39
Als deze 3 volwaardige aansluiten bij het eerste, dan klopt 5/6 man erbij ineens wel wat Henk en Foeke constant zeggen. Kom je op 25 man.
Inderdaad, nu is het wat mij betreft duidelijk..
Citaat van: Bernardo op juni 04, 2021, 11:06:39
Als deze 3 volwaardige aansluiten bij het eerste, dan klopt 5/6 man erbij ineens wel wat Henk en Foeke constant zeggen. Kom je op 25 man.
Ik ga uit van 'volwaardige' dubbele bezetting en deze drie als extra, voor hen om er aan te ruiken en door te ontwikkelen en voor de club om in te zetten bij calamiteiten. Lijkt me prima, want om de nummers 23 tot en met 25 van de selectie nou van buitenaf te halen...
Vacatures die dan nog open staan: rechtsback, linker centrale verdediger, linksback (Sambissa), rechtsbuiten (Antonia), spits één, spits twee en linksbuiten. Daarnaast kun je erover twisten of Hoedemakers en Ter Heide 'volwaardige dubbele bezetting is'. Ik denk dat de meesten met mij zullen zeggen van niet. Benieuwd of ze daar ook nog wat mee van plan zijn.
Verder moeten kwaliteit en potentie natuurlijk altijd voorop staan, maar het is in principe mooi dat er jongens doorstromen vanuit onder 21. In het recente verleden is dat met Monteiro, Bangura en Akoy zo slecht niet gegaan. Ook Van der Kaap kwam met een dergelijk contract binnen, maar wel van buitenaf.
Update na aantrekken Hendriks
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Dylan Smit | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Citaat van: Collingwood op juni 04, 2021, 11:16:17
Ik ga uit van 'volwaardige' dubbele bezetting en deze drie als extra, voor hen om er aan te ruiken en door te ontwikkelen en voor de club om in te zetten bij calamiteiten. Lijkt me prima, want om de nummers 23 tot en met 25 van de selectie nou van buitenaf te halen...
Vacatures die dan nog open staan: rechtsback, linker centrale verdediger, linksback (Sambissa), rechtsbuiten (Antonia), spits één, spits twee en linksbuiten. Daarnaast kun je erover twisten of Hoedemakers en Ter Heide 'volwaardige dubbele bezetting is'. Ik denk dat de meesten met mij zullen zeggen van niet. Benieuwd of ze daar ook nog wat mee van plan zijn.
Verder moeten kwaliteit en potentie natuurlijk altijd voorop staan, maar het is in principe mooi dat er jongens doorstromen vanuit onder 21. In het recente verleden is dat met Monteiro, Bangura en Akoy zo slecht niet gegaan. Ook Van der Kaap kwam met een dergelijk contract binnen, maar wel van buitenaf.
Monteiro kwam toch van Bremen en Akoy van AFC?
Update na contractverlenging Hoedemakers
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Dylan Smit | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ard en Gerald blijven ook zeker nog 3 seizoenen.
Heerlijk dat deze continuïteit er is.
Citaat van: Collingwood op juni 25, 2021, 14:03:00
Update na contractverlenging Hoedemakers
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Dylan Smit | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Zodra het officieel is pas ik het aan, wie weet voor idiote eisen onze Maarten bij Almere op tafel legt. :proost
Citaat van: zeewolde op juni 25, 2021, 16:05:23
Ard en Gerald blijven ook zeker nog 3 seizoenen.
Heerlijk dat deze continuïteit er is.
Ard prima. Gerald heeft geen flikker gedaan en wilde zelf naar Emmen. Maar goed, geen ouwe koeien meer uit de sloot halen. Kop naar voren.
Citaat van: poelie-lwd op juni 25, 2021, 18:00:25
Gerald heeft geen flikker gedaan
waar baseer je dit op dan?
Citaat van: zeewolde op juni 25, 2021, 16:05:23
Ard en Gerald blijven ook zeker nog 3 seizoenen.
Heerlijk dat deze continuïteit er is.
Zeer goede zaak
Citaat van: mario op juni 25, 2021, 23:38:10
Zeer goede zaak
Zeker goed, misschien kunnen ze samen met het bestuur weer het initiatief nemen om
de investering(fonds)in nieuwe spelers weer wat op te krikken !
Update na vertrek Pouwels
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Hier maar ff
https://twitter.com/voshans/status/1409086264415039488
https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-met-23-spelers-naar-ameland/
Nog geen testspelers!
Update na bijtekenen Sambissa
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Nog minimaal nodig:
Rechtsback
LCV
Rechtsbuiten
Linksbuiten
Hilterman helaas naar Emmen. Ik had hem om de een of andere reden echt bij ons verwacht.
Citaat van: Montana op juli 08, 2021, 14:52:49
Hilterman helaas naar Emmen. Ik had hem om de een of andere reden echt bij ons verwacht.
En ook nog definitief overgenomen, doen ze goed
Citaat van: AL op juli 08, 2021, 13:49:07
Nog minimaal nodig:
Rechtsback
LCV
Rechtsbuiten
Linksbuiten
Inderdaad, en eigenlijk nog een back up 6 al zal het lastig worden om nog 5 man te halen
Citaat van: justremco op juli 08, 2021, 14:56:29
En ook nog definitief overgenomen, doen ze goed
Inderdaad, en eigenlijk nog een back up 6 al zal het lastig worden om nog 5 man te halen
Prio 2 vleugelspitsen en lcv.
Maar zouden wij Clint Leemans niet kunnen halen?
Kan zowel op 6 als aanvallende posities middenveld.
Citaat van: Montana op juli 08, 2021, 14:52:49
Hilterman helaas naar Emmen. Ik had hem om de een of andere reden echt bij ons verwacht.
Was betere spits geweest dan onze 2 spitsen.
Citaat van: AL op juli 08, 2021, 15:16:31
Prio 2 vleugelspitsen en lcv.
Maar zouden wij Clint Leemans niet kunnen halen?
Kan zowel op 6 als aanvallende posities middenveld.
Kunnen we vast niet betalen.
Hoe Cambuur vist in een financieel kleine vijver
'We moeten creatief zijn', 'de bomen groeien niet tot in de hemel' of 'realistisch blijven'. Cambuursupporters kunnen de kreten dromen sinds de promotie naar de eredivisie. Zijn het holle frases of zit er een kern van waarheid in? Tijd voor duiding aan de hand van betrokkenen van binnen en buiten de club, ook in vergelijking met rivaliserende clubs.
Spelersbudget en begroting
De begroting behelst alles op financieel vlak bij een club, de hoogte zegt dan ook iets over de krachtsverhouding in een competitie. Maar: de begroting zegt niet álles. Twee clubs kunnen dezelfde begroting hebben, maar als club X een hoger spelersbudget heeft dan club Y kan die wel speler A of B halen en de andere club niet. Veel factoren spelen een rol, zoals bijvoorbeeld bij NEC (zie kader).
Spelersbudget is het deel van de begroting dat gereserveerd is voor 'kapitaal op het veld, oftewel de selectie. Dat zegt méér dan de begroting. Cambuur bevestigt dat het beschikt over een spelersbudget van 3 miljoen euro. Vorig seizoen was dit nog anderhalf miljoen euro. Daarbij kwam toen nog een half miljoen uit het zogeheten spelersfonds.
Spelersfonds
Dat spelersfonds bedroeg 1 miljoen euro. De eerste vijf ton werd al gebruikt om enkele jaren geleden met de komst van trainer Henk de Jong een elftal te creëren dat op termijn voor promotie moest strijden. Dat lukte meteen in het door het coronavirus afgebroken seizoen 2019-2020. Het afgelopen jaar gebruikte resterende half miljoen van het spelersfonds geeft antwoord op een veelgehoorde vraag of er nog geld in het fonds zit: nee dus, op is op.
Na de misgelopen promotie kreeg Cambuur vorig jaar van de KNVB ter compensatie ruim vier ton, een welkom doekje voor het bloeden. Dat 'bloeden' vertaalde zich in gemiste inkomsten. Zo was er bijvoorbeeld ruim een miljoen minder aan tv-geld door opnieuw een seizoen in de eerste divisie, maar was er de niet-gestegen waarde van spelers.
Voorbeeld: Hoedemakers
Een voorbeeld: stel dat Cambuur was gepromoveerd. Aan de hand van Mees Hoedemakers had ze wellicht een prima afgelopen seizoen gekend op het hoogste niveau. Hoedemakers was dan vermoedelijk nu verkocht en zo was er deze zomer geld verdiend aan de middenvelder. In plaats daarvan bleven Cambuur en de speler in de eerste divisie. En om hem niet deze zomer na de promotie noodgedwongen te moeten verkopen (met minder waarde dan na een eredivisieseizoen), werd het contract verlengd.
Anders gezegd: in plaats van geld 'verdienen' aan Hoedemakers, 'kost' hij Cambuur dus deze zomer geld. Niks mis mee; geweldige speler en het scenario van verkoop kan ook volgend seizoen. Terugverdiend wordt het wel, maar nu is dat anders reeds 'verdiende geld' dus niet beschikbaar.
Salaris en kosten
Waar gaat spelersbudget aan op? Naast salaris zijn er veelal vergeten, bijkomende kosten zoals wonen, sociale lasten, vervoer, een afdracht aan derden. Daarbij komt dat een gemiddeld spelerssalaris bij Cambuur door promotie met 25 tot 40 procent stijgt. Alleen al een bestaande selectie, zonder nieuwelingen, neemt dus dan automatisch een grotere hap uit het spelersbudget. Zaken als eredivisiebonus, gelichte opties, contractverlengingen die staan voor opgewaardeerde contracten; ze kosten geld.
Andere clubs
De totale Cambuurbegroting steeg van 5,5 miljoen naar ruim 8 miljoen euro. Maar met het spelersbudget van 3 miljoen euro hoort Cambuur bij de onderste drie teams van de eredivisie, samen met RKC Waalwijk en Go Ahead Eagles.
Aartsrivaal SC Heerenveen werkt naar verluidt met een spelersbudget van 4,3 miljoen euro. PEC Zwolle heeft volgens bronnen een soortgelijk budget. FC Groningen probeert volgens een insider ook dit jaar 5,5 miljoen aan spelersbudget beschikbaar te hebben.
En het gedegradeerde FC Emmen? Daar liep het beschikbare budget afgelopen seizoen in de eredivisie op naar 6 miljoen euro. Reden was de financiële injectie voor versterkingen gaandeweg de competitie. Bij de Drentse club waren bijvoorbeeld drie niet-EU spelers; die verdienen standaard minimaal 450.000 euro. Dat is dus al zo'n 1,5 miljoen. Een ondenkbaar scenario dus binnen de 3 miljoen budget in Leeuwarden.
Nieuwe spelers
Concluderend: bij SC Cambuur is niet zozeer weinig geld, maar relatief weinig geld als je het afzet tegen de markt waarin ze opereert.
Neem de zoektocht naar een spits. De naam van Ajax-reserve Traoré werd genoemd. Het is een speler die voor miljoenen werd verkocht. Kortom: kansloos voor Cambuur. Een meer realistisch klinkende naam als Ferdy Druijf, door AZ verhuurd aan KV Mechelen? Salaris naar verluidt rond de vijf ton, evenals de huursom.
Het schetst de situatie van Cambuur. Het overgrote deel van veelgenoemde én op het oog bij de club passende spelers is simpelweg financieel onhaalbaar. Van de wel haalbare spelers wil een deel niet eens naar Cambuur omdat bijvoorbeeld Leeuwarden 'ver' is of door het kunstgrasveld.
Geen nood: er blijven altijd genoeg goede vissen in de vijver (zie Robert Mühren twee jaar geleden), maar het is wel een vijver waarin de club ook nog eens samen vist met concurrenten als RKC, Go Ahead Eagles en zelfs een PEC Zwolle. Het rechtvaardigt waarom Cambuur hamert op 'creatief zijn', 'realistisch' en dergelijke.
TV-gelden
Cambuur kreeg in de eerste divisie zeven ton aan tv-gelden. Voor de eredivisie geldt een ranglijst, met een complexe rekenmethode. Het komt er kortgezegd op neer dat op basis van de laatste tien jaar eredivisie een puntenverdeling wordt gemaakt en aan de hand van de klassering volgt een bedrag aan tv-gelden. De Leeuwarders zijn de nummer 17, met komend seizoen zo rond de 2 miljoen euro aan tv-gelden.
Het betekent dus dat financieel gezien Cambuur als potentiële degradant aan het seizoen begint. En dat er sportief gezien twee plaatsen gewonnen moeten worden. Dat kan heus, zo is vaker bewezen door allerlei clubs – óók door Cambuur zelf na de promotie in 2013. Maar doe je dat door 'even' een handvol dure nieuwelingen te halen? Zo simpel was en is het dus niet. De blik op het financiële speelveld (en daarbij ook nog de beperkingen van het huidige Cambuurstadion qua inkomstenstroom) leert waarom het zo lastig is voor de Leeuwarders.
Bron: GB/LC
Hele lap tekst en niks nieuws. :X
Komkommertijd artikel idd
Waarom nu geen spelersfonds meer met nieuwe injectie? Ype
Citaat van: Bernardo op juli 15, 2021, 10:23:33
Hele lap tekst en niks nieuws. :X
Ja, dank voor het delen Grijskijker: ik kon alleen het eerste stukje lezen en verwachte dr best wat van. Maar dit is gewoon niets nieuws!
Citaat van: sunderland op juli 15, 2021, 12:56:54
Waarom nu geen spelersfonds meer met nieuwe injectie? Ype
Zie Ype momenteel niet zo snel instappen...
Er is ook gekozen voor verlengen van de huidige contracten. Dan is het ook niet nodig veel budget te verkwisten aan huurspelers, buitenkansjes en spelers met een krasje. Nog 2 toppers erbij op de vleugels moet wel lukken (huur?) en wat over is nog voor de breedte.
En in de tussentijd krijgen de O21 spelers hun kans.
Robben zag Cambuur op de agenda en stapt meteen maar uit 't voetbal :zweep
Bang voor Doke, logisch.
Citaat van: Bankzitter op juli 15, 2021, 13:43:08
Er is ook gekozen voor verlengen van de huidige contracten. Dan is het ook niet nodig veel budget te verkwisten aan huurspelers, buitenkansjes en spelers met een krasje. Nog 2 toppers erbij op de vleugels moet wel lukken (huur?) en wat over is nog voor de breedte.
En in de tussentijd krijgen de O21 spelers hun kans.
ja tuurlijk jong, tis geen speeltuin. Iedere weds is 100%. En er zal geen weds waar je even wint
Ik bedoel uiteraard in de voorbereiding voor 021 spelers.
Daar is niks raars aan, doen alle clubs tot de selectie compleet is.
Citaat van: Bankzitter op juli 15, 2021, 16:22:09
Ik bedoel uiteraard in de voorbereiding voor 021 spelers.
Daar is niks raars aan, doen alle clubs tot de selectie compleet is.
Niks mis mee idd, maar op een gegeven moment zal het niveau toch echt omhoog moeten...
Andor Faber in de sportcast van OF: de coronagevallen van de afgelopen weken zijn weer in training, Tol meteen weer met de groep, Sambissa, Kallon en Jacobs eerst nog individueel. Het schijnt dat Kallon aardig ziek is geweest. Boere en Stevens zitten ook in de gevarenzone, zij wachtten nog op hun testuitslag en waren dus niet aanwezig bij de training vandaag.
Citaat van: Collingwood op augustus 02, 2021, 20:15:09
Andor Faber in de sportcast van OF: de coronagevallen van de afgelopen weken zijn weer in training, Tol meteen weer met de groep, Sambissa, Kallon en Jacobs eerst nog individueel. Het schijnt dat Kallon aardig ziek is geweest. Boere en Stevens zitten ook in de gevarenzone, zij wachtten nog op hun testuitslag en waren dus niet aanwezig bij de training vandaag.
Die Jacobs heeft ook wel echt pech he? Denk dit jaar goed op te kunnen bouwen om dit seizoen weer echt te presteren en dan krijg je corona in de voorbereiding. Zonde, maar het seizoen is lang.
Citaat van: Lore op augustus 03, 2021, 09:15:25
Die Jacobs heeft ook wel echt pech he? Denk dit jaar goed op te kunnen bouwen om dit seizoen weer echt te presteren en dan krijg je corona in de voorbereiding. Zonde, maar het seizoen is lang.
Je kan het nooit 100% uitsluiten maar als ik menig voetballer op instagram zie heb ik wel eens mijn twijfels in hoeveel verschillende samenstellingen ze zijn en hoeveelheid van activiteiten die ze ondernemen.
Citaat van: Galdiano op augustus 03, 2021, 10:39:20
Je kan het nooit 100% uitsluiten maar als ik menig voetballer op instagram zie heb ik wel eens mijn twijfels in hoeveel verschillende samenstellingen ze zijn en hoeveelheid van activiteiten die ze ondernemen.
Geldt dat niet gewoon voor iedereen? Het zijn ook gewoon mensen...
Citaat van: Eewal op augustus 03, 2021, 11:22:42
Geldt dat niet gewoon voor iedereen? Het zijn ook gewoon mensen...
Eens! Maar als je volop in voorbereiding zit is het niet zo slim.
Update na aantrekken Kiss
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Jacobs en Kallon 2 spelers die wel enige waarde vertegenwoordigen laten we volgend jaar zomaar gratis vertrekken? Of gaat er dit jaar nog wat met ze gebeuren?
Citaat van: Gasgeve op augustus 18, 2021, 10:08:53
Jacobs en Kallon 2 spelers die wel enige waarde vertegenwoordigen laten we volgend jaar zomaar gratis vertrekken? Of gaat er dit jaar nog wat met ze gebeuren?
Daar gaat Booij zich mee bezig houden zodra hij weer terug is..
Financiële steun vervalt door promotie Cambuur
Nu de stadions voorlopig nog niet vol mogen, nemen de zorgen van SC Cambuurs financieel directeur Gerald van den Belt toe.
Het was genieten, zondagmiddag in het stadion van SC Cambuur. De 6700 supporters op de tribune zorgden voor een ouderwetse voetbalsfeer. Tegelijkertijd zat Gerald van den Belt ook met een ander gevoel. De ruim 2300 lege stoeltjes zorgden voor het mislopen van maar liefst een ton aan omzet.
Extra vervelend is de wetenschap dat de Leeuwarder club door de promotie geen recht meer heeft op de now-regeling. SC Cambuur wordt als het ware gestraft voor de promotie naar de eredivisie. ,,De financiële regelingen zijn niet meer van toepassing bij ons'', legt Van den Belt uit.
Dat zit zo. De overheid heeft 2019 als ijkpunt. Er wordt gekeken naar de inkomsten en uitgaven van voor de coronacrisis en aan de hand daarvan wordt de compensatie berekend. Alleen is Cambuur in tussentijd kampioen geworden en gepromoveerd. Een eerlijk referentiekader is 2019 daardoor niet meer.
Verkoop seizoenkaarten explodeerde
De omzet is stukken hoger dan in het seizoen 2019-2020. Cambuur heeft flink wat nieuwe sponsoren aangetrokken en ook de verkoop van seizoenkaarten explodeerde. ,,Die moesten we zelfs stopzetten'', weet Van den Belt. ,,Ook door de extra tv-gelden in de eredivisie is onze omzet gestegen.''
Het gevolg is dat Cambuur niet meer kan aankloppen bij de overheid voor financiële compensatie zodra de regelingen doorgetrokken worden vanaf 1 juli. Er is dit seizoen flink meer aan kosten begroot. Daar tegenover staat een verlies aan begrote inkomsten, omdat het stadion niet vol mag. ,,Maar dan zegt de overheid: je hebt toch veel meer omzet dan voor corona. De regeling is bedoeld voor omzetdaling en die hebben we door de promotie niet, maar wel omzetverlies.''
De begroting van het seizoen 2021-2022 is gebaseerd op het voornemen van de overheid om de stadions per 1 augustus weer volledig open te gooien. Net zoals vorig seizoen werd begroot dat er per 1 januari weer publiek in de stadions mocht. ,,Dat gebeurde niet, maar via regelingen kwam twee derde van de geleden schade bij ons terug. Toen waren de regelingen wel interessant, nu dus niet meer.''
Tot 20 september lijken de stadions nog niet vol te mogen. Tot die tijd staan voor Cambuur nog thuiswedstrijden tegen FC Twente en Go Ahead Eagles op het programma. Dat betekent met de huidige regelingen weer 200.000 euro aan omzet minder dan begroot. ,,Heel vervelend'', zegt Van den Belt. ,,Als dat daarna zo doorgaat, wordt het penibel, want dan kunnen we zomaar 1,5 miljoen aan omzet mislopen.''
Promovendi in zelfde schuitje
Van den Belt begrijpt dat er ergens een lijn moet worden getrokken in de regelgeving, hoe graag hij het samen met NEC en Go Ahead Eagles anders zou zien. De andere promovendi zitten in hetzelfde schuitje. ,,Omgekeerd geldt hetzelfde referentiejaar. Gedegradeerde clubs hebben veel minder omzet dan in 2019 en kunnen dus rijkelijk putten uit de steunmaatregelen.''
Bij aanhoudend omzetverlies door de beperkte stadioncapaciteit, hoopt Van den Belt bij een ander overheidsloket toch terecht te kunnen voor steun. ,,Wat de now betreft, worden we bijna gestraft voor de promotie. Het is vervelend dat de steun vervalt bij een stijging van je omzet. Het gaat slechts om drie clubs, dus ik snap dat het lastig is om uitzonderingen te maken. Maar het is een moeilijk probleem.''
Van den Belt bezweert dat het verlies aan omzet geen invloed zal hebben op het spelersbudget. ,,Met 3 miljoen hebben we al een van de laagste budgetten.'' Dat vergt al creativiteit. De financieel directeur wil ook beslist niet meer uitgeven dan begroot. Daarvoor brengt de coronapandemie te veel onzekerheden met zich mee.
Antonia
Een mooi voorbeeld is de situatie rond Jarchinio Antonia. Club en speler willen wel met elkaar verder, maar financieel komen beide partijen er vooralsnog niet uit. Cambuur heeft de vleugelspits een aanbieding gedaan, Antonia is met een tegenbod gekomen waar de club niet in mee wil gaan. ,,Wij gaan niet bewegen'', stelt Van den Belt.
Antonia zou bij een hernieuwd dienstverband minder verdienen dan in de voorgaande twee seizoenen in de eerste divisie. ,,Wij hadden destijds wat extra geld te besteden door het spelersfonds'', legt Van den Belt uit. ,,Daardoor konden we wat dure buitenspelers aantrekken die normaal gesproken boven onze macht lagen.'' In de jacht op promotie kon tijdelijk wat extra's.
Dat geld is op. Per 1 juli liep het contract af en is er een nieuwe situatie ontstaan. Salarissen uit het verleden tellen niet meer. ,,Maar wat we nu aanbieden, wijkt niet af van wat andere spelers verdienen.''
Dat er nog aanvallers komen, is duidelijk. De club gaat niet over een nacht ijs. Dat er her en der stellig wordt geroepen dat er al een Portugees onderweg is naar Leeuwarden, heeft Van den Belt met verbazing tot zich genomen. ,,Zover is het nog lang niet. We hebben een hele lijst met spelers en daar zit inderdaad ook een Portugees tussen.''
Bron:LC
Het is toch aan de KNVB / Eredivisie NV om dit soort zaken beter bij de overheid af te stemmen voor hun leden? Ik verbaas me oprecht dat er nooit een gedegen plan voor compensatie door KNVB , Clubs en overheid is opgesteld voor het spelen zonder publiek.
Wel zuur dat we financieel niet profiteren van de 2 topjaren die we sportief hebben gehad.
Het lijkt mij zelfs dat we nu dubbel worden gestraft door die destijds belachelijke beslissing.
Misschien wat minder janken met zn allen en kop ervoor.
Citaat van: Specuveter op augustus 20, 2021, 09:22:39
Het lijkt mij zelfs dat we nu dubbel worden gestraft door die destijds belachelijke beslissing.
Had niks uitgemaakt, had je nu in dezelfde situatie gezeten. Aangezien het over 2019 gaat.
Citaat van: Bankzitter op augustus 20, 2021, 08:43:35
Het is toch aan de KNVB / Eredivisie NV om dit soort zaken beter bij de overheid af te stemmen voor hun leden? Ik verbaas me oprecht dat er nooit een gedegen plan voor compensatie door KNVB , Clubs en overheid is opgesteld voor het spelen zonder publiek.
Wel zuur dat we financieel niet profiteren van de 2 topjaren die we sportief hebben gehad.
De KNVB moet "gewoon" voor een passende oplossing zorgen..
Citaat van: Grijskijkert op augustus 20, 2021, 09:39:17
De KNVB moet "gewoon" voor een passende oplossing zorgen..
De KNVB en dingen regelen, dat is nog nooit goed gegaan.....
Citaat van: justremco op augustus 20, 2021, 09:41:44
De KNVB en dingen regelen, dat is nog nooit goed gegaan.....
Dat is ook zo, maar omdat er 3 clubs last van hebben is er misschien hoop..
Dit soort zaken moet je collectief geregeld hebben. Evenementenbranche heeft 100% (was 75%) uit het vuur gesleept toen de maatregelen verlengt werden.
We hoeven als club geen Calimero-hoedje op te zetten , maar ik verbaas me wel dat het betaald voetbal zo weinig voor elkaar heeft gekregen sinds deze ellende begon.
Gelukkig een verstandig bestuur dus uiteindelijk zal het wel goed komen en dat moet ik bij andere clubs nog maar zien.
Citaat van: Bankzitter op augustus 20, 2021, 09:50:53
We hoeven als club geen Calimero-hoedje op te zetten , maar ik verbaas me wel dat het betaald voetbal zo weinig voor elkaar heeft gekregen sinds deze ellende begon.
Ik ben geen fan van de KNVB, maar ze hebben wel degelijk zaken voor elkaar gekregen.
Als het aan de maatregelen had gelegen was er vorig seizoen helemaal niet gevoetbald, maar de eredivisie en de eerste divisie hebben een uitzondering gekregen ivm topsport, zelfs de 1,5 meter hoefde niet in acht genomen te worden (was wat lastig).
Tuurlijk hebben ze niet voor elkaar gekregen dat we weer ouderwets naar binnen mogen en hadden ze er misschien wel nog meer uit kunnen halen, maar ja het had ook een scenario discotheek kunnen zijn....
https://www.trouw.nl/sport/waarom-het-voetbal-door-mag-en-ander-sporten-niet-het-geluk-van-het-profvoetbal-is-dat-er-meer-geld-in-omgaat~ba163a4d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Tja , ik zie het anders.. denk dat het geluk van voetbal is dat het ook internationaal is en we zonder competitie ook niet in de Europa cup of EK hadden kunnen meedoen.
Het is natuurlijk altijd de vraag of er meer of minder mogelijk was, maar ik krijg nou niet de indruk dat ze dat nog gaan evalueren.
Gelukkig hebben we bestuurders met een breed maatschappelijk netwerk. Zowel wat betreft de promotie als de extra inspanningen om te promoveren zijn er redelijke argumenten om met de andere clubs en de KNVB samen een compensatie af te spreken. Er waren nogal wat clubs die de dwaze beslissing van de bond erkenden.
Citaat van: Collingwood op augustus 16, 2021, 18:58:32
Update na aantrekken Kiss
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ter Heide en Hendriks hun contracten automatisch verlengd bij handhaving? Daar zijn we mooi klaar mee. Ben benieuwd wie Ter Heide gescout heeft? Hendriks is schandalig om te halen na promotie en helemaal plus die optie voor hem. Dat zijn de 2 slechtste spelers die je hebt, Doodeman heb ik op één of andere manier nog een klein beetje hoop op dat hij zich herpakt.
Hendriks kan ik inkomen: transfervrij en we weten wat hij kan (kon). Voor Cambuurbegrippen prima om als één van de spitsen onder contract te hebben.
Ter Heide begrijp ik echt niks van. Van een speler uit de Ajaxschool mag je voetballend toch veel meer verwachten..
Citaat van: Montana op augustus 21, 2021, 09:51:12
Hendriks kan ik inkomen: transfervrij en we weten wat hij kan (kon). Voor Cambuurbegrippen prima om als één van de spitsen onder contract te hebben.
Ter Heide begrijp ik echt niks van. Van een speler uit de Ajaxschool mag je voetballend toch veel meer verwachten..
heeft hij het echt zo slecht gedaan?
Eén van de laatste wedstrijden die hij speelde zag je wel al meer voetballend vermogen. Het is jammer dat hij niet een paar wedstrijden achterelkaar heeft kunnen spelen, dan hadden we een realistischere beoordeling gehad.
Citaat van: Galdiano op augustus 21, 2021, 09:53:12
heeft hij het echt zo slecht gedaan?
Eén van de laatste wedstrijden die hij speelde zag je wel al meer voetballend vermogen. Het is jammer dat hij niet een paar wedstrijden achterelkaar heeft kunnen spelen, dan hadden we een realistischere beoordeling gehad.
Ik denk dat hij een seizoen jong Cambuur goed had kunnen gebruiken, veel spelen en aan Cambuur wennen.
Citaat van: Collingwood op augustus 16, 2021, 18:58:32
Update na aantrekken Kiss
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ontbreekt onze 3e keeper hier niet in dit lijstje?
Sporting zette streep door verhuur Camacho, balend Cambuur zoekt verder
Sporting-aanvaller Rafael Camacho en SC Cambuur waren het onderling eens over verhuur, ook de Portugese topclub wilde meewerken. Desondanks kan er een streep door zijn naam. Verschillen in de fiscale regels in Portugal en Nederland maakten verhuur zodanig complex dat Sporting besloot om het 21-jarige talent te verhuren aan een club uit eigen land.
Technisch directeur Gerald van den Belt bevestigde dinsdagochtend berichtgeving in de Portugese media dat de huur van Camacho van de baan is. ,,En dat is heel erg jammer. Dit was echt een speler van de buitencategorie, een speler die normaal gesproken niet bij Cambuur zou spelen. We hadden goede gesprekken met hem, ook hij met Henk de Jong (trainer. red.) en Sporting was ook bereid hem aan ons te verhuren."
Eind vorige week bleek al dat de Leeuwarders dicht bij een overeenkomst waren om de vleugelaanvaller te huren van de Portugezen. Het wachten was toen al op de laatste belastingtechnische formaliteiten. Die bleken echter een kink in de kabel te zijn. Opmerkelijk, want Cambuur heeft wel vaker buitenlandse spelers gehuurd.
Van den Belt: ,,Dat klopt, maar dan kwamen we er altijd wél uit. Elk land heeft echter z'n eigen fiscale regels. Tussen Portugal en Nederland zitten dus ook verschillen. Dat maakte het complex. Om ons aan de regels te houden voor deze verhuur, moesten we er een oplossing voor vinden. Wij waren ervan overtuigd dat we dat konden, maar Sporting heeft uiteindelijk gezegd: we verhuren hem dan maar aan een club uit eigen land."
Nieuwe spelers
Het afketsen van de huur van Camacho was geen verassing nadat in de loop van dinsdag al bleek dat Estoril en Belenenses ook verregaande interesse toonden. Het werd uiteindelijk die laatste waar Camacho nu gestald gaat worden, vandaag traint hij volgens Portugese media mogelijk al mee. Cambuur moet de wonden likken en doorschakelen.
,,En dat doen we", verzekert Van den Belt. ,,We maken ons daarover geen zorgen en zijn nog steeds druk bezig, spreken met spelers en krijgen dagelijks spelers aangeboden. De prioriteiten zijn duidelijk: een vleugelspeler en versterking achterin. Niet eens zozeer voor rechtsback, alleen als dat een buitenkans is. We kijken juist naar de linkerkant van de defensie, daar is het wat dunnetjes qua bezetting." Een extra (defensieve) middenvelder is evenmin uitgesloten, voegt hij toe.
Verkopen
Uitgaande transfers verwacht Cambuur niet. Liever houdt de club de selectie zoveel mogelijk intact, dus zijn de ogen gericht op het halen van nieuwe spelers en niet op het verkopen ervan. ,,Dan zou het voor de absolute hoofdprijs moeten zijn, dus een megatransfer voor Cambuurbegrippen. Maar dat zie ik niet gebeuren, we gaan volle kracht door met de zoektocht naar versterkingen."
Dat buitenkans begint mij de strot uit te hangen
Nu ineens geen rechtsback maar een linker centrale. Het weer is er niks bij.
Nou ja, wel een rechtsback dus, maar alleen als dat een grote versterking is. Aangenomen dat Andor Faber niet voor niets met die naam komt zien ze die speler van Leeds blijkbaar als een grote versterking. Als ze alleen iemand voor de breedte kunnen halen geven ze liever Van der Meer de kans maak ik op uit de woorden van Henk vorige week bij OF.
Citaat van: Bernardo op augustus 25, 2021, 12:19:12
Nu ineens geen rechtsback maar een linker centrale. Het weer is er niks bij.
Reken er maar op dat er zowel een rechtsback als een linker centrale verdediger bij komt ...ze willen de posities dubbel bezet hebben.
Geen uitgaand transfers, betekent ook dat ter Heide blijft?
Citaat van: zeewolde op augustus 25, 2021, 12:31:49
Geen uitgaand transfers, betekent ook dat ter Heide blijft?
Volgens mij heeft die momenteel een blessure, dus geen clubs die daar in geïnteresseerd zijn.
Update na komst Krastev en Gullit, op aandringen van moodygrunn ook Minnema toegevoegd, staat op officiële site ook bij de eerste selectie
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Filip Krastev | 2021/2022 | huur |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Sambissa (Gabon), Van der Meer (Haïti), Krastev (Bulgarije o21) en Kiss (Hongarije 021) opgeroepen voor hun nationale teams.
1
-----------------------------------------Stevens----------------------------
Bos
Minnema
2 3 4 5
Schmidt ------------------Tol-------------------Schouten-----------Bangura
Van der Meer Mac-Intosch Gullit Sambissa
Ter Heide
6
------------------------------------Hoedemakers--------------------------------
8 Krastev 10
---------------Jacobs---------------Ter Heide ------------------Paulissen----------
Breij Maulun
Krastev Krastev
7 9 11
Doodeman-------------------------Boere------------------------------Kallon-----
Nieuw Hendriks Kiss
Breij Uldrikis Smit
Vind het er niet slecht uit zien, vooral als je kijkt naar de concurrentie...
(de namen staan in willekeurige volgorde onder de cijfers)
Er moeten niet te veel belangerijke spelers uitvallen maar is dat niet overal zo
Citaat van: sunderland op augustus 31, 2021, 19:00:48
Er moeten niet te veel belangrijke spelers uitvallen maar is dat niet overal zo
Dan heeft bijna elke club in het betaald voetbal een probleem ;)
Update na aantrekken Uldriķis
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Filip Krastev | 2021/2022 | huur |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldriķis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Nu het stof van de transferperiode is neergedaald hoop ik dat Van den Belt snel met Kallon en Jacobs om tafel gaat om hun contract (proberen) te verlengen. Ook benieuwd of ik Van der Meer binnenkort officieel kan toevoegen aan bovenstaande lijst.
Citaat van: Collingwood op augustus 31, 2021, 21:02:22
Nu het stof van de transferperiode is neergedaald hoop ik dat Van den Belt snel met Kallon en Jacobs om tafel gaat om hun contract (proberen) te verlengen. Ook benieuwd of ik Van der Meer binnenkort officieel kan toevoegen aan bovenstaande lijst.
Afgaande op het interview die vd Meer onlangs had met de omrop kan je dat laatste wel doen....
Citaat van: justremco op augustus 31, 2021, 21:10:04
Afgaande op het interview die vd Meer onlangs had met de omrop kan je dat laatste wel doen....
Lijkt me ook, maar in tegenstelling tot Minnema en ook al Uldrikis staat hij er op de officiële site (nog) niet bij.
Ben blij dat er nu ook een plan B is ..ik verwacht wel wat van hem!
En hoe waren onze internationals?
Citaat van: Grijskijkert op september 03, 2021, 09:06:11
En hoe waren onze internationals?
Ik wide letland gibraltar even kijken, krijg je op youtube alleen maar van die kutfilmpjes met een voetbalspelletje...
Kiss stond in de basis bij O21 en is in de rust gewisseld
Citaat van: hobbes op september 03, 2021, 09:38:52
Kiss stond in de basis bij O21 en is in de rust gewisseld
Ter aanvulling: Uldrikis bijna 80 minuten gespeeld bij Letland, Van der Meer de hele wedstrijd bij Haïti. Sambissa was nog niet speelgerechtigd bij Gabon, de FIFA moet zijn verzoek om van voetbalnationaliteit te wisselen nog goedkeuren. Bulgarije o21 met hopelijk Krastev speelt vanavond.
Citaat van: Collingwood op september 03, 2021, 09:43:15
Ter aanvulling: Uldrikis bijna 80 minuten gespeeld bij Letland, Van der Meer de hele wedstrijd bij Haïti. Sambissa was nog niet speelgerechtigd bij Gabon, de FIFA moet zijn verzoek om van voetbalnationaliteit te wisselen nog goedkeuren. Bulgarije o21 met hopelijk Krastev speelt vanavond.
En beelden?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 03, 2021, 09:48:05
En beelden?
Bij mij niet bekend, zelf niks gezien verder, gisteravond slechts even gekeken naar wedstrijddata, opstellingen en speelminuten.
En verder geen blessures of iets dergelijks?
Uldrikis was de gevaarlijkste man bij een verder heel matig Letland. Creëerde 3 prima kansen waarvan hij er met ietsje meer geluk zeker 1 of 2 moest maken. Kiss speelde als diepste spits maar zat geen moment lekker in de wedstrijd, vandaar ook z'n wissel in de rust. Hoop vanavond ook (een stukje van) Bulgarije onder 21 te zien want verwacht Krastev gewoon in de basis
Citaat van: Collingwood op augustus 31, 2021, 21:14:35
Lijkt me ook, maar in tegenstelling tot Minnema en ook al Uldrikis staat hij er op de officiële site (nog) niet bij.
Van der Meer staat inmiddels bij de eerste selectie op de clubsite
Citaat van: justremco op september 06, 2021, 13:40:05
Van der Meer staat inmiddels bij de eerste selectie op de clubsite
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Filip Krastev | 2021/2022 | huur |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamás Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldriķis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
"We" zijn 730.000 meer waard geworden ...van 9,1 miljoen naar 9,83 miljoen! |:)
Met als grootste stijger Alex Bangura! Van 100K naar 450K |:)
https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/startseite/verein/133
Citaat van: Grijskijkert op oktober 05, 2021, 08:25:01
"We" zijn 730.000 meer waard geworden ...van 9,1 miljoen naar 9,83 miljoen! |:)
Met als grootste stijger Alex Bangura! Van 100K naar 450K |:)
https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/startseite/verein/133
Mag toch hopen dat hij niet voor dat bedrag weggaat.
Citaat van: hobbes op oktober 05, 2021, 09:10:11
Mag toch hopen dat hij niet voor dat bedrag weggaat.
Doodeman wel voor zijn waarde daar :X :X :X :X
Ik zie dat Kallon en Sambissa mee zijn op interland met respectievelijk Sierra Leone en Gabon. Mooi voor die jongens. Maar dit zou betekenen dat we deze jongens waarschijnlijk in januari kwijt zijn? In verband met de Afrika Cup.
https://lc.nl/sport/LC-start-met-clubpodcasts-over-SC-Heerenveen-en-SC-Cambuur-27081511.html
't Hertenkamp is de naam van de clubpodcast over Cambuur. René van der Weij analyseert de wedstrijden van de Leeuwarders en bespreekt ook de actualiteiten buiten het veld. De oud-speler van Cambuur is tegenwoordig trainer van hoofdklasser SC Genemuiden.
Naast Roorda en Van der Weij schuiven geregeld wisselende gasten aan. Omroep Abe wordt op woensdagochtend gepubliceerd. 't Hertenkamp staat donderdagochtend online. |:)
Vanmiddag besloten oefenwedstrijd
Iemand enig idee tegen wie ?
Citaat van: Specuveter op oktober 06, 2021, 11:25:43
Vanmiddag besloten oefenwedstrijd
Iemand enig idee tegen wie ?
Een club uit Utrecht :D
Citaat van: Specuveter op oktober 06, 2021, 11:25:43
Vanmiddag besloten oefenwedstrijd
Iemand enig idee tegen wie ?
De wissels tegen Jong Utrecht. Doodeman heeft 2x gescoort in de eerste helft. Eindstand 3-1
Opstellingen van beide teams
Bos, Smit, Tol, Schouten, Gullit, Vd Meer, Ter Heide, Paulissen, Doodeman, Hendriks, Deuling
Ruigrok, Eersteling, Timber, Culhaci, Lottin, Maddy, Bonsu, Sanchez Ferna, El Azrak, Alou, Mukeh
3-1 van Paulissen
https://lc.nl/friesland/Podcast-%E2%80%99t-Hertenkamp-Aftrap-met-Ren%C3%A9-van-der-Weij-over-mogelijkheden-Cambuur-dit-seizoen-27083361.html
Heb ik hier de nieuwe assistent gehoord? René zou een mooie vervanger zijn voor Sandor...
Citaat van: Grijskijkert op oktober 07, 2021, 08:01:13
Heb ik hier de nieuwe assistent gehoord? René zou een mooie vervanger zijn voor Sandor...
op basis waarvan? Hele aardige vent. Niet te veel vriendjes politiek doe maar een buitenstaander ..
Citaat van: sunderland op oktober 07, 2021, 08:15:27
op basis waarvan? Hele aardige vent. Niet te veel vriendjes politiek doe maar een buitenstaander ..
We gaan alleen oor de beste, maar op basis waarvan zou hij geen goede assistent kunnen zijn?
Citaat van: Bankzitter op oktober 06, 2021, 17:54:22
Opstellingen van beide teams
Bos, Smit, Tol, Schouten, Gullit, Vd Meer, Ter Heide, Paulissen, Doodeman, Hendriks, Deuling
Ruigrok, Eersteling, Timber, Culhaci, Lottin, Maddy, Bonsu, Sanchez Ferna, El Azrak, Alou, Mukeh
3-1 van Paulissen
Tropische opstelling wel, bij Utrecht.
De huiskamer van Leeuwarden: laagdrempeligheid als kracht van Cambuur
Door Reon Boeringa
De thuishaven van SC Cambuur mocht afgelopen zondag voor het eerst in anderhalf jaar worden uitverkocht, en vol zat het. Een sfeerverslag uit Leeuwarden, waar het krappe en oude stadion de volksclub past als een warme jas.
Cambuur is vermoedelijk de enige profclub waar een verdwaalde toeschouwer een half uur voor de aftrap zomaar de trainerskamer in kan wandelen. Een stap of twintig vanaf de hoofdingang van het stadion delen Henk de Jong en zijn voltallige staf een oppervlakte kleiner dan een woonkamer van een eengezinswoning. Om iedereen plek te kunnen bieden, is de ruimte volgestouwd met tafels en bureaus. De deur staat vrijwel altijd open. Dat kan zeker worden uitgelegd als een metafoor voor de clubcultuur, maar het betreft in dit geval ook noodzaak: het is namelijk de enige manier om het hok van wat frisse lucht te voorzien. Om De Jong en zijn assistenten toch enige privacy te kunnen bieden, zijn de luxaflex van het enige raam doorgaans gesloten. Want buiten krioelt het elke dag van de winkelende mensen.
Wie de clubidentiteit wil vatten, volstaat met een blik op het Cambuurplein. Plek van de gewone, hardwerkende man die zijn boodschappen doet bij de Aldi of Jumbo. Bij Slagerij Tadema zijn de kippenbouten in de aanbieding, voor 1 euro heb je er een loempia. Ze hebben in Leeuwarden weleens trainers en bestuurders gehad die het helemaal niets vonden, dat volkse en doodgewone. Die wilden onder het mom van topsportcultuur besloten trainen en vonden het professioneel de supporters als klanten te zien. Ze hebben het niet lang uitgehouden.
KOUDE DOUCHES
In de perskamer, die gelijktijdig dienstdoet als keuken, hebben we een afspraak met twee mannen die Cambuur door en door kennen: Martijn Barto (37) en Peter van der Vlag (43). Laatstgenoemde werd in Leeuwarden geboren en maakte er als keeper tussen 2004 en 2009 hoofdzakelijk magere jaren door. Seizoenen waarin de prestaties tegenvielen, een faillissement dreigde en de ene keer dat hij met Cambuur dicht bij de Eredivisie kwam, had een dramatische ontknoping. Na het beëindigen van zijn actieve loopbaan, die hem langs Veendam, Deventer, Groningen en Emmen bracht, keerde hij anderhalf jaar geleden als keeperstrainer terug naar zijn geboortestad. Oud-spits Barto beleefde als Cambuur-speler vettere tijden, zoals de promotie in 2013 en de daaropvolgende Eredivisie-jaren. Door zijn fanatisme, werklust en vermogen zich jaar na jaar vanaf de bank weer in de basis te knokken groeide hij uit tot publiekslieveling. Barto, geboren in Zuid-Holland, raakte verknocht aan Cambuur, bleef na zijn profcarrière in Leeuwarden wonen en maakt sinds 2019 deel uit van de technische staf.
'Als je het stadion uit loopt en boodschappen gaat doen, sta je tussen de supporters. Alles en iedereen komt elkaar hier continu tegen'
'Dat ik hier ben gebleven, zit 'm voor een groot deel in de supporters', vertelt Barto. 'Die bepalen namelijk de sfeer bij een club. Als je ziet hoe wij gesteund worden, dat is echt iets heel anders dan bij andere clubs. In de Eerste Divisie zag je dit nergens anders en ook in de Eredivisie is dit bijzonder. Er zijn maar een paar clubs waar het voetbal zo intens wordt beleefd als hier.'
Van der Vlag: 'Daar pak je gewoon meer punten door. Je geeft als speler net even die paar procent meer, want je kúnt meer. Je gaat door, want je moet wel.'
Barto: 'Tegenstanders die hier komen, valt het ook op. "Wat is dit voor gekkenhuis vandaag?", vragen ze op het veld vaak aan ons. Dan zeggen wij: Niet alleen vandaag, maar elke thuiswedstrijd. Ik vind het mooi, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen wel imponerend kan zijn.'
Henk de Jong staand naast zijn assistenten Pascal Bosschaart, Peter van der Vlag en Martijn Barto.
Van der Vlag: 'Zeker. Ik heb hier ook regelmatig gespeeld met andere clubs. De beleving doet echt wat met je als tegenstander. Je gaat hier gewoon niet lekker naartoe, omdat je weet dat het sowieso een lastige, zware wedstrijd wordt. Want zelfs als Cambuur voetballend een keer een mindere dag heeft, weet je dat het publiek ervoor gaat zorgen dat ze over het dode punt komen.'
Barto: 'Het is het hele plaatje. Als je als bezoekende ploeg hier komt, weet je al: Er zijn na afloop maar een paar douches en als je pech hebt is het water koud. Daar komt nog eens bij dat Leeuwarden voor elke tegenstander ver weg is. Ben je er eindelijk, kom je in zo'n vijandige sfeer terecht.'
Van der Vlag: 'Dat we als club een nieuw stadion nodig hebben is wel duidelijk, maar ik ben heel gecharmeerd van hoe het hier is. De hele setting, alles dat oud en krap is, geeft de club iets heel eigens. Vroeger bij FC Groningen was ik ook gek op het oude Oosterpark.'
Barto: 'Op een wedstrijddag kun je hier inderdaad zomaar de trainerskamer inlopen. Dan kun je zeggen: Dat hoort niet bij een profclub. Maar dat is alleen maar omdat andere clubs een andere standaard hebben gecreëerd. Het maakt ons juist wie we zijn. Doordat we zo bereikbaar zijn, staan onze fans zo achter ons. Je hoeft maar één deur door en je kunt met de trainer praten. Bij andere clubs heb je daar vijf verschillende pasjes voor nodig. De laagdrempeligheid is de charme en kracht van Cambuur.'
Van der Vlag: 'Als speler heb ik hier ook mindere jaren meegemaakt, toen er sprake was van financiële problemen. We stonden gelijktijdig zo'n beetje laatste in de Eerste Divisie, het was gewoon niet best. Toch zaten er elke week vijfduizend man op de tribune en had ik het zó naar mijn zin dat ik ondanks alles bijtekende. Apart eigenlijk. Mijn vader (Henk van der Vlag speelde in de jaren zeventig circa tweehonderd duels voor Cambuur, red.) heeft precies hetzelfde. Die komt hier ook nog steeds heel graag terug.'
Barto: 'Wij zijn geen club die ergens buiten de stad op een trainingscomplex traint en eens in de twee weken naar het stadion komt voor een wedstrijdje. Nee: alles gebeurt in dit stadion, dat ondanks zijn mankementen geweldig is. We hebben één lange gang en daar zit al het personeel. Als je het stadion uit loopt en je boodschappen gaat doen, sta je tussen de supporters. Alles en iedereen komt elkaar hier continu tegen, dat maakt deze club zo sterk en in mijn ogen ook uniek.'
CURIOSA
'Doordat we zo bereikbaar zijn, staan onze fans zo achter ons. Je hoeft maar één deur door en je kunt met de trainer praten'
De spelersgroep van Cambuur herbergt een flinke Noord-Hollandse enclave; liefst zeven spelers doorliepen de jeugdacademie van AZ, een club waarmee de Leeuwarders ook op directieniveau warme banden onderhouden. De selectie kent daarnaast lokale gezichten – Pieter Bos uit Buitenpost en Brett Minnema uit Workum – en enkele bijzonderheden. Neem de gecombineerde aanwezigheid van het sprintkanon van de Eredivisie (Alex Bangura) en het Letse antwoord op Lange Jan, de twee meter lange spits Roberts Uldrikis. Verdediger Jhondly van der Meer is een beetje van beide. Sinds enkele weken international van het Caraïbische eiland Haïti, maar getogen in Leeuwarden in een fanatiek Cambuur-gezin. De club heeft daarnaast jeugd internationals van Hongarije (Tamas Kiss), Bulgarije (Filip Krastev) en de zoon van een voormalig Wereldvoetballer van het Jaar (Maxim Gullit) onder contract staan.
.Maar tegenover die curiosa staat dan ook weer de aanwezigheid van Doke Schmidt. Geboren, getogen en jarenlang voetballend actief in de plaats die ze in Leeuwarden liever niet bij naam noemen, is Schmidt in de provinciehoofdstad uitgegroeid tot publiekslieveling. Hij belichaamt in veel opzichten namelijk het voetbal zoals de Cambuur-supporter het graag ziet: mooi als het kan, maar spijkerhard als het moet. Toegewijd en hardwerkend, op het bezetene af. En, het belangrijkste van allemaal, wars van elke vorm van sterallures. Wie nog het dichtst bij een vedette komt, is de Franse middenvelder Robin Maulun. Geschoold in de academie van Girondins Bordeaux, gescout door technisch manager Foeke Booy en in Leeuwarden uitgegroeid tot stilist die de ploeg net dat beetje noodzakelijke technische verheffing biedt.
Trainer Henk de Jong heeft van het spelersmateriaal een eenheid gesmeed die méér is dan de som der delen. Zelf is de coach de belichaming van het laagdrempelige. Voor de vaste groep supporters die elke training bezoekt, had hij onlangs op zijn verjaardag een kar met koffie en koeken geregeld. En toen hij anderhalve week geleden na de eclatante zege op Sparta Rotterdam (0-4) werd geconfronteerd met de veronderstelling dat hij die avond waarschijnlijk even goed zou gaan zitten voor Studio Sport om van zijn ploeg te genieten, antwoordde De Jong onbewogen: 'Nee, hoor, want ik moet de heg nog snoeien.'
'Dit hier is niet normaal'
De trainer uit Drachten koestert de sfeer in Leeuwarden als geen ander. Hij laat geen gelegenheid onbenut op het belang van de hondstrouwe en bloedfanatieke twaalfde man te wijzen. Tegelijkertijd weet hij ook als geen ander hoe vijandig de Leeuwarder huiskamer kan aanvoelen voor bezoekers uit den vreemde. 'Ik wist niet wat me overkwam, toen ik een paar jaar geleden hier met De Graafschap op bezoek kwam. Zo'n lawaai, zo intimiderend. En begrijp me goed: zonder dat het grenzen overgaat. Maar sindsdien weet ik: dit hier is niet normaal.'
Terwijl De Jong zijn wekelijkse perspraatje houdt in de businessruime – ingericht als een bruin café – wordt even verderop de lunch klaargezet. Trainers, spelers en kantoorpersoneel eten samen. Tussen het babbeltje voor de schrijvende pers en de interviews op camera door werkt De Jong staand nog snel even een boterhammetje weg.
HOTSEKNOTSGOAL
Wedstrijddag. Het is al vroeg druk op het Cambuurplein, waar naast de loempiakar inmiddels ook een oliebollenkraam staat opgesteld. In de catacomben van het stadion klinkt popmuziek. De geluidsbron is te vinden in de kamer waarvan de deur altijd openstaat. De Jong zwaait en schenkt koffie in. Het duel met AZ wordt voorafgegaan door het afscheid van Robert Mühren. Uit handen van de clubleiding, onder wie de van een herseninfarct herstelde Foeke Booy, ontvangt hij een aandenken aan zijn zeer succesvolle periode in Leeuwarden. Terwijl Mühren een ereronde maakt, komen op het grote scherm in het stadion de 64 goals die hij in twee seizoenen bij Cambuur maakte in vogelvlucht voorbij. Voor het eerst in anderhalf jaar tijd zijn alle tienduizend kaartjes verkocht. De tribunes, stammend uit de jaren tachtig en negentig en sindsdien nauwelijks vernieuwd, puilen uit.
'De beleving doet echt wat met je als tegenstander, je gaat hier gewoon niet lekker naartoe'
Als het rustsignaal nadert, stijgt een frikadellenwalm op uit de kiosken onder de tribune. Graag contant betalen, staat op een briefje. De huishoudelijke mededelingen neemt Rein de Vries voor zijn rekening. Al ruim dertig jaar is hij als speaker de stem van Cambuur. AZ is volwassener, beter. Maar een hotseknotsgoal van Lange Jan Uldrikis, het eerste Letse doelpunt in de Eredivisie, zorgt in de slotfase toch nog even voor de gekkenhuis-sfeer waarnaar Martijn Barto verwees. Het stadion kolkt, het stormt binnen de lijnen en even lijkt het alsof de twaalfde man in Leeuwarden opnieuw zijn stempel gaat drukken. Het slotoffensief komt uiteindelijk niet van de grond. Maar toch is het voor AZ niet allemaal hosanna. 'De douches zijn weer koud', klinkt het na de wedstrijd namelijk bij de kleedkamers.
Henk de Jong blikt na afloop tevreden terug op het eerste kwart van het seizoen. 'Er worden weleens gekke dingen geroepen, maar wij gaan niet naast onze schoenen lopen. Doe ons maar 34 puntjes, dan zijn we er. We zijn aardig op weg.' De selectie krijgt tijdens de interlandperiode een paar dagen vrij. 'Kunnen ze even wat leuks doen, dat hebben de jongens verdiend.'
Als de avond over Leeuwarden valt, rijden we naar de andere kant van de stad. Daar waar over twee jaar het nieuwe stadion moet worden geopend. De woorden die Barto twee dagen eerder had uitgesproken, spoken door ons hoofd. 'Dat er een nieuw stadion moet komen, staat buiten kijf', zei hij. 'De kunst wordt op die nieuwe plek niet te verliezen wat ons bijzonder en sterk maakt. Bij deze club moet geen champagne en kaviaar worden geserveerd, Cambuur moet Cambuur blijven.'
Prachtig artikel! Bedankt voor het delen, Grijskijkert. :thumbsup
Zeer goed verwoord dit. Dit is ons Cambuur de club waar wij zo van houden! _O_ _O_ |:)
Prachtig verhaal! En goed om over na te denken: hoe houd je in een nieuw stadion dezelfde cultuur?
Citaat van: Ollie op oktober 08, 2021, 08:30:41
Prachtig verhaal! En goed om over na te denken: hoe houd je in een nieuw stadion dezelfde cultuur?
ik heb begrepen dat ze ook weer extra willen bezuinigen op het nieuwe stadion. Ze moeten vooral niet aan de tribunes komen. De manier waarop die nu zijn getekend is geweldig. De lange zijde schuiner dan achter de goals is prachtig en geen gaten waar de trappen in komen |:)
Citaat van: sunderland op oktober 08, 2021, 10:21:29
ik heb begrepen dat ze ook weer extra willen bezuinigen op het nieuwe stadion. Ze moeten vooral niet aan de tribunes komen. De manier waarop die nu zijn getekend is geweldig. De lange zijde schuiner dan achter de goals is prachtig en geen gaten waar de trappen in komen |:)
Voor zover ik begrepen heb gaan ze geen consessies doen aan het ontwerp etc maar gaan ze "bezuinigen" op de materialen
Citaat van: justremco op oktober 08, 2021, 11:29:26
Voor zover ik begrepen heb gaan ze geen consessies doen aan het ontwerp etc maar gaan ze "bezuinigen" op de materialen
Dit is inderdaad wat Van der Belt in een interview zei!
Citaat van: Ollie op oktober 08, 2021, 08:30:41
Prachtig verhaal! En goed om over na te denken: hoe houd je in een nieuw stadion dezelfde cultuur?
Mensen moeten net als in ons oude stadion zich thuis gaan voelen. Het stadion moet lekker toegankelijk worden voor een ieder zoals nu. Geen poespas. Een mooi supporters home en zoals de tribunes qua bouw eruit komen te zien; mijn inziens dikke prima.
Enige wat een vraagteken is voor mij: hoe komt het eruit te zien d.w.z hoe gaan wij als cambuur supporters zien dat het een echt cambuur stadion gaat worden: kleur, graffiti etc.
Citaat van: Zuid1991 op oktober 08, 2021, 14:14:49
Mensen moeten net als in ons oude stadion zich thuis gaan voelen. Het stadion moet lekker toegankelijk worden voor een ieder zoals nu. Geen poespas. Een mooi supporters home en zoals de tribunes qua bouw eruit komen te zien; mijn inziens dikke prima.
Enige wat een vraagteken is voor mij: hoe komt het eruit te zien d.w.z hoe gaan wij als cambuur supporters zien dat het een echt cambuur stadion gaat worden: kleur, graffiti etc.
skijnt dat ze een graffiti van dien hoofd oppe zijkant willen hewwe
Citaat van: sunderland op oktober 08, 2021, 17:30:32
skijnt dat ze een graffiti van dien hoofd oppe zijkant willen hewwe
:_schater 8P
Hewe ze waarskijnlijk oek nog wel een klein plekje vrij aan de andere kant voor dien middelste been. :P
Citaat van: Zuid1991 op oktober 08, 2021, 18:25:29
:_schater 8P
Hewe ze waarskijnlijk oek nog wel een klein plekje vrij aan de andere kant voor dien middelste been. :P
Beentje
Krstev halen niet laten spelen waarom haal je hem?
Hendriks wanhoopspoging.
:zucht :zucht :zucht
Citaat van: Trainert! op oktober 16, 2021, 23:38:30
Krstev halen niet laten spelen waarom haal je hem?
Hendriks wanhoopspoging.
:zucht :zucht :zucht
Ja precies! Hetzelfde met Tol, ik dacht dat hij een kwaliteits injectie was, maar nee dus. Lekker doorgaan met wat veilig voelt, ook al werkt dat niet. Als je in uitwedstrijden als tegen dit fortuna al niet toeslaat dan maak je het jezelf heel erg moeilijk. Dat zijn de wedstrijden waar je toe moet slaan en je je niet moet gaan aanpassen aan hun niveau. Zulke kansen krijg je niet vaak in de eredivisie.
Citaat van: Trainert! op oktober 16, 2021, 23:38:30
Krstev halen niet laten spelen waarom haal je hem?
Hendriks wanhoopspoging.
:zucht :zucht :zucht
Die Hendriks geloofde zijn ogen niet dat Cambuur hem wou hebben nadat Eagles hem niet goed genoeg vond. De meeste eerste divisie clubs zouden hem nog niet eens willen hebben. Snap er niks van, en dan haal je Uldrikis en stel je hem alsnog nooit op. Boere stelt al net zo weinig voor, hij zou al blij zijn geweest als een Top Oss hem terug zou willen hebben na de trieste route die zijn carriere opging na 1 goed seizoen bij Top Oss. 8P
Boere doet het prima. Ja, het is geen afmaker zoals Muhren maar wel iemand die in ons systeem past.
Uldrikes is er n?t, het is volkomen normaal dat nieuwe gasten rustig gebracht worden, zelfs Messi zat de eerste wedstrijden op de bank...
Soms speel je als team een matige pot en de wissels pakten deze keer ook niet goed uit. Jammer. En weer door.
We gaan nog zat wedstrijden winnen maar ook verliezen, het is Eredivisie. We zakken nu gewoon rustig naar het rechterrijtje waar we momenteel thuis horen.
Citaat van: D.H.Skolten op oktober 18, 2021, 22:46:56
Ja precies! Hetzelfde met Tol, ik dacht dat hij een kwaliteits injectie was, maar nee dus. Lekker doorgaan met wat veilig voelt, ook al werkt dat niet. Als je in uitwedstrijden als tegen dit fortuna al niet toeslaat dan maak je het jezelf heel erg moeilijk. Dat zijn de wedstrijden waar je toe moet slaan en je je niet moet gaan aanpassen aan hun niveau. Zulke kansen krijg je niet vaak in de eredivisie.
Waarom werkt dat niet dan? De resultaten zijn toch veel beter dan verwacht?
Citaat van: YellowBlue op oktober 19, 2021, 08:53:33
Boere doet het prima. Ja, het is geen afmaker zoals Muhren maar wel iemand die in ons systeem past.
Uldrikes is er n?t, het is volkomen normaal dat nieuwe gasten rustig gebracht worden, zelfs Messi zat de eerste wedstrijden op de bank...
Soms speel je als team een matige pot en de wissels pakten deze keer ook niet goed uit. Jammer. En weer door.
We gaan nog zat wedstrijden winnen maar ook verliezen, het is Eredivisie. We zakken nu gewoon rustig naar het rechterrijtje waar we momenteel thuis horen.
Je hebt helemaal gelijk, maar komende zondag tegen Feijenoord zou ik kiezen voor Uldrikes, niet omdat ik geen vertrouwen heb in Boere, maar omdat Uldrikes wat meer ervaring heeft te spelen tegen gelouterde verdedigers.
Maar dan zullen onze vleugel spelers zich meer dienstbaar moeten opstellen mbt goede assists en niet zelf naar binnen draaien.
Ja maar dat laatste is ook gewoon opdracht, daarom start Henk ook met Kalon op links, Breij op rechts en laat hij Kiss invallen voor hem.
Citaat van: YellowBlue op oktober 19, 2021, 12:43:19
Ja maar dat laatste is ook gewoon opdracht, daarom start Henk ook met Kalon op links, Breij op rechts en laat hij Kiss invallen voor hem.
Maar als je ziet dat de vleugels zich steeds vastlopen, lijkt het mij dat je dan probeert vanaf de achterlijn een voorzet te geven.
Ben ik helemaal met je eens maar dat zien we nog veel te weinig.
Wie van de vier? Dit is de probleempositie van SC Cambuur
Door Reon Boeringa
Bij weinig clubs is de basisopstelling week in week uit zo makkelijk te voorspellen als bij SC Cambuur. Henk de Jong is een man van vertrouwen en duidelijkheid. Toch is er ??n positie waar de trainer regelmatig het hoofd over breekt.
Dat Cambuur een club is waar vastigheden hoog in het vaandel staan, blijkt ook uit de statistieken. In tien competitiewedstrijden begonnen er slechts veertien verschillende veldspelers in de basis. De keren dat De Jong wisselde, was vrijwel altijd uit pure noodzaak: een blessure of schorsing. Is iedereen fit, dan is de opstelling zo uit te tekenen: Sonny Stevens op goal. Een achterhoede met Doke Schmidt, Calvin Mac-Intosch, Erik Schouten en Alex Bangura. Mees Hoedemakers, Jamie Jacobs en Robin Maulun op het middenveld, Issa Kallon voorin op links en Tom Boere in de punt. Maar bij de laatste positie verandert de invuloefening in een puzzel.
Cambuur heeft vier spelers die op rechtsbuiten kunnen spelen, maar geen van allen is in staat gebleken zich de positie eigen te maken. Hoe kijkt De Jong daarnaar? 'Jullie zijn ook niet gek, jullie zien wel wat er daar gebeurt', aldus de trainer over de wisselingen rechts voorin. 'Wat echt bij ons spel past zijn diepgaande buitenspelers. Die hebben we alleen niet op die positie. De meeste plaatsen staan wel redelijk vast, maar op rechtsbuiten is het eigenlijk van wedstrijd tot wedstrijd kijken. Waar hebben we behoefte aan? Daar maak ik dan de keuze op.'
Wat echt bij ons spel past zijn diepgaande buitenspelers. Die hebben we alleen niet op die positie
De strubbelingen zijn een erfenis van de transferzomer. Lang leek het erop dat Cambuur voor de rechtsbuitenpositie een grote vis aan de haak zou slaan, met Rafael Camacho van Sporting Portugal. De deal viel tot teleurstelling van Cambuur echter in het water. Dat het nadien niet is gelukt deze positie naar volledige tevredenheid in te vullen, blijkt uit het feit de twee spelers die De Jong recent hier het meest gebruikte van origine linksback dan wel middenvelder zijn.
Hieronder bespreken we de mogelijkheden op Cambuurs probleempositie.
David Sambissa
Leeftijd: 25
Speelminuten: 248
Goals/Assists: 2/1
David Sambissa is eigenlijk een linksback. Op die positie heeft hij de concurrentiestrijd van Alex Bangura ruimschoots verloren. Mits nodig, kan Sambissa dus ook als vleugelspits gebruikt worden. In die rol gebruikt De Jong hem het liefst vanaf rechts, omdat hij dan met zijn sterkere linkerbeen naar binnen kan komen.
Vorige week stond hij tegen Feyenoord voor het eerst dit seizoen in de basis als aanvaller. Die gelegenheid luisterde hij op door twee keer te scoren. Hoewel hij niet de technische vaardigheden heeft die je bij een buitenspeler verwacht, is zijn snelheid en diepgang op deze positie wel een wapen. Zondag tegen RKC Waalwijk krijgt hij opnieuw de kans vanaf de aftrap.
Michael Breij
Leeftijd: 24
Speelminuten: 728
Goals/Assists: 1/2
Van alle kandidaten voor de rechtsbuitenpositie heeft Michael Breij dit seizoen verreweg de meeste minuten gemaakt. Een behoorlijk deel daarvan speelde hij echter als middenvelder, zijn natuurlijke linie. Via een omweggetje is hij de laatste weken op rechtsbuiten een regelmatige verschijning op het opstellingenformulier geworden, hoewel hij het duel met Feyenoord van afgelopen week miste in verband met ziekte.
Michael Breij heeft waarschijnlijk de beste kaarten om na zijn terugkeer uit de ziekenboeg weer een vaste waarde te worden
Breij is vrij vaardig aan de bal, heeft een goede pass en is taakbewust bij balverlies. Hij is echter niet de speler van een spectaculaire dribbel of een flitsende sprint. Daarmee is hij sec genomen niet het type dat De Jong het liefst ziet op de flank. Desondanks heeft hij van het huidige materiaal waarschijnlijk de beste kaarten om na zijn terugkeer uit de ziekenboeg weer vaste waarde te worden.
Tamas Kiss
Leeftijd: 20
Speelminuten: 236
Goals/Assists: 0/0
In Hongarije staat Tamas Kiss te boek als groot talent. Nadat de buitenspeler de topclub Ferencvaros in augustus had verruild voor SC Cambuur, had de club uit Leeuwarden volgens voetbalkenners uit zijn vaderland een juweel te pakken. Kiss kreeg kort na zijn komst al zijn eerste basisplaats, maar verdween vrij snel uit het elftal en heeft in de competitie sinds augustus niet veel speelminuten meer gekregen.
De Cambuur-fans hebben nog niet veel moois gezien van Tamas Kiss.
Hoewel zijn talent buiten discussie staat, is de technische staf kritisch op Kiss? spel aan de bal. De jeugdinternational is weldegelijk snel, maar heeft de neiging de bal altijd in de voeten te vragen en zijn medespelers in de weg te lopen. Wat Kiss tot nu toe in Leeuwarden heeft laten zien, is zeer waarschijnlijk nog niet genoeg om Cambuur te doen besluiten de koopoptie in zijn huurcontract te doen lichten.
Nick Doodeman
Leeftijd: 25
Speelminuten: 58
Goals/Assists: 0/0
Nick Doodeman heeft de verwachtingen in Leeuwarden totaal nog niet waargemaakt. Cambuur zag eerder dit jaar volop toekomst in de rechtsbuiten en betaalde in januari daarom zelfs nog een transfersommetje voor hem aan FC Volendam, waar het Doodeman in juni transfervrij had kunnen inlijven. In zijn eerste maanden in het geel-blauw imponeerde Doodeman niet en begin dit seizoen werd al snel duidelijk dat een basisplaats er deze jaargang ook niet in zou zitten. Doodeman begon op de eerste speeldag tegen FC Groningen nog in de basis, maar werd al vroeg gewisseld en kreeg daarna geen enkele kans meer in de competitie.
Als Nick Doodeman er niet in slaagt om de technische staf op andere gedachten te brengen, lijkt een afscheid in januari een logische uitkomst.
Eind augustus was er zelfs even sprake van een mogelijk vervroegde terugkeer naar de Keuken Kampioen Divisie. Doodeman besloot echter voor zijn kans te gaan in Leeuwarden, maar is op dit moment vierde keus in de pikorde van De Jong. Als hij er niet in slaagt om de technische staf op andere gedachten te brengen, lijkt een afscheid in januari een logische uitkomst.
Sambissa is back up voor Bangura, Breij is back up voor Jacobs en Kiss is de back up voor Kallon.
We hebben geen rechtsbuiten gehaald naast Doodeman om Antoninia, Korte en Oratmangoen te vervangen.
Daarom proberen we daar nu allerlei spelers die eigenlijk geen rechtsbuiten zijn.
En Kiss heeft een goal gemaakt.
Slechte journalistiek
Iemand toevallig al iets gehoord over de contracten van Kallon en Jacobs?
Zou toch erg zonde zijn als deze jongens met uitstekende statistieken (vooral Kallon met 3 goals en 5 assists in 12 wedstrijden, maar ook de 3 goals en 3 assists in 10 wedstrijden van Jacobs zijn prima voor een middenvelder van Cambuur) gratis de deur uit lopen.
Citaat van: Collingwood op november 07, 2021, 17:22:28
Iemand toevallig al iets gehoord over de contracten van Kallon en Jacobs?
Zou toch erg zonde zijn als deze jongens met uitstekende statistieken (vooral Kallon met 3 goals en 5 assists in 12 wedstrijden, maar ook de 3 goals en 3 assists in 10 wedstrijden van Jacobs zijn prima voor een middenvelder van Cambuur) gratis de deur uit lopen.
nog een beetje vroeg voor toch en als ze verstandig zijn blijven ze hier is hun nivea
Citaat van: denistel op november 07, 2021, 17:38:36
nog een beetje vroeg voor toch en als ze verstandig zijn blijven ze hier is hun nivea
Lijkt me niet, ze mogen vanaf 1 januari met andere clubs praten als ze een aflopend contract hebben.
Citaat van: denistel op november 07, 2021, 17:38:36
nog een beetje vroeg voor toch en als ze verstandig zijn blijven ze hier is hun nivea
Helaas zijn voetballers vaak niet zo slim. Die schatten zichzelf toch altijd hoger in.
Citaat van: denistel op november 07, 2021, 17:38:36
nog een beetje vroeg voor toch en als ze verstandig zijn blijven ze hier is hun nivea
Ook op dit niveau (rechterrijtje eredivisie) is meer te verdienen dan ze nu bij Cambuur krijgen.
Begreep dat mede door de prestaties van de afgelopen tijd er zeven spelers van Cambuur op lijstjes bij andere clubs staan
Bangura,Hoedemakers,Maulun,Sambissa,Kallon,Jacobs en natuurlijk Stevens
Citaat van: veteraan op november 08, 2021, 17:21:49
Begreep dat mede door de prestaties van de afgelopen tijd er zeven spelers van Cambuur op lijstjes bij andere clubs staan
Bangura,Hoedemakers,Maulun,Sambissa,Kallon,Jacobs en natuurlijk Stevens
Mees, Bangura en Stevens hebben we niet direct goede alternatieven voor.
Maar als Jacobs of Maulun voor een knalbedrag wegkunnen heb je met Paulissen of Breij al een prima opvolger in huis. Voor Sambissa hebben we direct vervangers klaar staan. En hopelijk kan Kiss de plek van Kallon in gaan vullen.
De meeste van deze spelers hebben volgensmij nog een contract voor 1.5 seizoen dus zal er volgend jaar ook wel wat verkocht moeten worden of het moet Foeke lukken om er een paar nogmaals te laten verlengen. Dat zou echt een wereldstunt zijn.
Citaat van: CambuurAmersfoort op november 09, 2021, 08:15:41
Mees, Bangura en Stevens hebben we niet direct goede alternatieven voor.
Maar als Jacobs of Maulun voor een knalbedrag wegkunnen heb je met Paulissen of Breij al een prima opvolger in huis. Voor Sambissa hebben we direct vervangers klaar staan. En hopelijk kan Kiss de plek van Kallon in gaan vullen.
De meeste van deze spelers hebben volgensmij nog een contract voor 1.5 seizoen dus zal er volgend jaar ook wel wat verkocht moeten worden of het moet Foeke lukken om er een paar nogmaals te laten verlengen. Dat zou echt een wereldstunt zijn.
Jacobs zal met dit contract niet voor een knalbedrag weggaan.
Allereerst moeten we zorgen dat we voor de winterstop ingaan op een punten aantal van 25 staan.
Daarna kun je spelers als b.v. Maulun of Jacobs laten vertrekken voor een mooi geld bedrag.
Verder hoop ik zeker niet dat Kallon weggaat dat is onze gevaarlijkste aanvaller op dit moment.
En we zien verder wat er gaat gebeuren?.
Citaat van: veteraan op november 08, 2021, 17:21:49
Begreep dat mede door de prestaties van de afgelopen tijd er zeven spelers van Cambuur op lijstjes bij andere clubs staan
Bangura,Hoedemakers,Maulun,Sambissa,Kallon,Jacobs en natuurlijk Stevens
Dat zal niemand verbazen toch?
Citaat van: Noordcambuur op november 09, 2021, 10:00:29
Allereerst moeten we zorgen dat we voor de winterstop ingaan op een punten aantal van 25 staan.
Daarna kun je spelers als b.v. Maulun of Jacobs laten vertrekken voor een mooi geld bedrag.
Verder hoop ik zeker niet dat Kallon weggaat dat is onze gevaarlijkste aanvaller op dit moment.
En we zien verder wat er gaat gebeuren?.
Dat lijkt mij een goede strategie als wij er goed voor staan in de winter. Dan zouden wij al voorzichtig aan het team voor volgend seizoen kunnen gaan werken. Het is altijd een risico om spelers te vervangen. Dan kan je dat beter doen als je er heel goed voorstaat dan als je weer op 0 punten begint. Daarnaast krijg je dan ook nog meer geld ook.
verlengen moet het uitgangspunt zijn ipv weg laten gaan in de winterstop....
juust
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Maulun of Jacobs een stap gaan maken in de winterstop, zo goed/opvallend zijn ze toch nog niet?
idd we staan zelf 8e dus waar zouden ze dan naar toe moeten.
jacobs komt minder in de zelfde rol als de jaren ervoor en daardoor
minder scorend en dat was/is juist zijn kracht. maulun soms geniaal
maar ook nog heel vaak niet scherp genoeg.
kallon zie ik ook niet zo maar vertrekken.
maar wat ik zeg een stap hoger is op dit moeilijk als je zelf 8e staat
Dat we 8e staan zegt niet zo veel vind ik. Clubs die onder ons staan (Willem2, Groningen, Sparta) hebben nou eenmaal meer te bieden. Zelfs AZ staat nog onder ons. Als zo'n club met een goed verhaal, en mooi aanbod, komt, weet ik zo niet wat een speler gaat doen.
Watford legt gewoon 7 miljoen neer voor de keeper van Sparta. Dan kan Bangura voor 11 miljoen naar Aston Villa.
Zou wat zijn...
Voor 11 miljoen naar een Engelse topclub.
Is onze nieuwe stadion meteen betaald!
Citaat van: Ollie op november 09, 2021, 13:58:30
Dat we 8e staan zegt niet zo veel vind ik. Clubs die onder ons staan (Willem2, Groningen, Sparta) hebben nou eenmaal meer te bieden. Zelfs AZ staat nog onder ons. Als zo'n club met een goed verhaal, en mooi aanbod, komt, weet ik zo niet wat een speler gaat doen.
stap omhoog moet je meer denken aan salaris keer 3 en dat soort dingen dan een stand op de ranglijst..
Citaat van: Eewal op november 09, 2021, 15:14:56
stap omhoog moet je meer denken aan salaris keer 3 en dat soort dingen dan een stand op de ranglijst..
uiteraard en bankzitten waarschijnlijk maar we gaan het zien.
Citaat van: Specuveter op november 09, 2021, 14:32:39
Zou wat zijn...
Voor 11 miljoen naar een Engelse topclub.
Is onze nieuwe stadion meteen betaald!
Ja niet te geloven toch.. gun ons ook een keer een transfer van 5mln ipv 500k.
Leuk filmpje met Bangura en Kallon:
https://www.espn.nl/video/clip?id=9561844
Citaat van: Collingwood op november 23, 2021, 16:45:50
Leuk filmpje met Bangura en Kallon:
https://www.espn.nl/video/clip?id=9561844
Grappig, lachen. :_schater
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1110394-cambuurdirekteur-ard-de-graaf-als-er-een-gaat-dan-voor-de-hoofdprijs
Weer een mooie Sportcast..
Wel aardig, maar de afgunst druipt er wel weer af bij die 2 boeren...
Vooral klompvoet vond het nodig om te zeuren over de bedreigingen. Sukkel...
Citaat van: YellowBlue op november 30, 2021, 15:43:48
Wel aardig, maar de afgunst druipt er wel weer af bij die 2 boeren...
Verschrikkelijk ja.
Het nieuwe ontwerp van het stadion een Formido noemen.
Het oprakelen van wat er een jaar (!) geleden is gebeurd met Ype.
Pure afgunst. Meer is het niet.
Deze lui zijn zo jaloers wat er met onze club nu gaande is.
De media in Nederland omhelst Cambuur.
Cambuur post zojuist het programma voor December, met vijf wedstrijden tegen eredivisieclubs. Aparte gewaarwording dat ik ons bij geen enkele van die vijf wedstrijden op voorhand zwaar de underdog vind. Heel benieuwd hoe we het jaar gaan afsluiten.
De druk ligt (voorlopig) ook bij de tegenstanders. Die moeten winnen om in te lopen op ons.
Wij zitten weer heerlijk in de flow van winnen, alleen nu een niveautje hoger met wat kleinere overwinningen.
Ik heb idd ook het gevoel dat we de lijn wel doortrekken tot de winterstop.
Per wedstrijd bekijken mannen en we beginnen a.s. Zaterdag tegen Vitesse.
Hoop op een goed resultaat :thumbsup
Superfit Cambuur houdt beide benen op de grond
Door Reon Boeringa
Nooit stond SC Cambuur er in de Eredivisie zo goed voor als nu, maar hoog van de toren blazen gebeurt niet in Leeuwarden. ?Wij hebben op dit moment maar ??n doel en dat is handhaving.?
Natuurlijk brengt de vijfde plaats soms een wilde dagdroom naar boven in Leeuwarden. Dan gaat het ineens over de noodzaak van een verkenningsreis naar Boedapest, waar in 2023 de finale van de Europa League wordt afgewerkt. Of wordt grappend gemijmerd over een uitwedstrijd tegen een grote Premier League-club. Het mag duidelijk zijn: Cambuur heeft de wind momenteel vol in de zeilen.
Ruimte voor een geintje op zijn tijd is er zeker, maar niemand hoeft te denken dat men in Leeuwarden aan het zweven is, zegt assistent-trainer Pascal Bosschaart: ?Elke dag geven de jongens honderd procent. Ik vind het haast bizar, in mijn tijd als speler was dat wel anders. Zelfs als ze niet hoeven te trainen, willen ze nog steeds trainen. De jongens verdienen echt complimenten. We moeten ze als staf natuurlijk sturing geven, maar waar wij nu staan, daar zijn zij voor een groot deel verantwoordelijk voor.?
Opvallende tendens bij Cambuur is dat de club al langere tijd veel beter presteert dan statistische modellen zoals Expected Goals voorspellen. Bosschaart heeft daar een verklaring voor: ?We houden scherp bij hoe fit we zijn, hoeveel meters we kunnen maken. Als je dat afzet tegen andere Eredivisie-ploegen, blijkt het dat wij heel erg goed zitten. Dat betekent dat we in wedstrijden langer een hoog niveau kunnen halen dan onze tegenstanders en dus meer kans hebben om te winnen, omdat je langer scherp bent. Daardoor kun je net dat extra sprintmetertje maken waardoor je je tegenstander kunt aftroeven. Dat maakt het verschil.?
De uitspraken van Bosschaart worden onderbouwd door de verdeling van de doelpunten die Cambuur dit seizoen maakte. Van de 26 goals die de geel-blauwen maakten, werden er liefst 19 in de tweede helft gemaakt. Qua ge?ncasseerde goals zijn beide helften overigens redelijk in balans.
Goals Cambuur Tegengoals
Eerste helft: 7 Eerste helft: 14
Tweede helft: 19 Tweede helft: 15
Alex Bangura is een van de spelers die symbool staat voor het zeer fitte Cambuur. Als continu opstomende linksback was hij dit seizoen al drie keer trefzeker. ?Vaak merk ik dat ik in de slotfase van wedstrijden nog meer lucht heb dan mijn tegenstander, daar profiteer ik van. Buitenspelers vinden het natuurlijk vervelend om achter een back achter te lopen, maar ik blijf dan lekker gaan.?
Bangura mag dan een van de blikvangers zijn in het elftal van succestrainer Henk de Jong, ook hij maant tot kalmte. ?Natuurlijk gaat het heel goed, beter dan we aan het begin van het seizoen gedacht hadden. Wij hebben op dit moment echter ??n doel en dat is 34 punten, handhaving. Daar hebben we nog tien punten voor nodig. Pas als we die binnen hebben, gaan wij het over andere dingen hebben.?
Cambuur vervolgt zijn seizoen zaterdagavond met een thuisduel met Vitesse. De ploeg uit Leeuwarden moet het dan zonder middenvelder Mees Hoedemakers doen; hij kampt met enkelklachten. Trainer Henk de Jong is hoogstwaarschijnlijk ook absent; hij zit al een paar dagen ziek thuis.
Zou zo'n Pfl?cke niks zijn, mocht er aanvallend wat vertrekken bij ons?
Citaat van: zeewolde op december 03, 2021, 20:15:47
Zou zo'n Pfl?cke niks zijn, mocht er aanvallend wat vertrekken bij ons?
Goeie idd!
Murkin als vervanger van Bangura?
VD Streek voor Jacobs?
Diemers voor Hoedemakers?
Citaat van: zeewolde op december 04, 2021, 17:21:13
Diemers voor Hoedemakers?
Diemers is geen teamspeler
Citaat van: mescc op december 04, 2021, 16:42:44
VD Streek voor Jacobs?
Vd streek zou ik echt enorm graag terug zien komen! Maakt niet zoveel minuten meer bij Utrecht dit seizoen maar ik denk dat hij nog hoopt op een Groningen of Twente...anders heeeel hartelijk welkom!
Citaat van: mescc op december 04, 2021, 16:42:44
VD Streek voor Jacobs?
En Saymak voor ?Bonenaker?.
Citaat van: zeewolde op december 04, 2021, 17:21:13
Diemers voor Hoedemakers?
nee man, die speelt niet defensief en kan dat nooit belopen in ons systeem
Citaat van: sunderland op december 05, 2021, 11:09:37
nee man, die speelt niet defensief en kan dat nooit belopen in ons systeem
Gisteren werd wel goed duidelijk hoe belangrijk zijn positie in ons systeem is :zucht
Citaat van: mario op december 05, 2021, 11:14:05
Gisteren werd wel goed duidelijk hoe belangrijk zijn positie in ons systeem is :zucht
klopt en heel jammer dat we nog geen tweede Mees hebben.
Citaat van: Noordcambuur op december 05, 2021, 12:40:21
klopt en heel jammer dat we nog geen tweede Mees hebben.
Ter Heide mist duelkracht maar is voetballend mi. een prima speler voor die positie. Jammer dat die geen minuten kreeg op die plek, het kwaad was toch al geschiedt.
Toch snap ik niet dat ze Ter Heide niet hebben ingezet.
Schouten op 6 is geen optie iig
Ik zet het maar even in dit topic.
Met de afwezigheid van Henk, die echt de tijd nodig moet hebben, is het niet verstandiger om de huidige jongens van de staf ondersteuning te bieden? We hebben ook al geen eerste assistent (Sandor) meer en dus komt er zo nog veel meer bij de huidige staf te liggen.
Ik zou het verstandig vinden dat er in de winterstop gekeken wordt om een tijdelijke coach erbij te halen om zo de huidige staf te ontlasten. Dan denk je aan iemand die de club kent en een goede mentor zou kunnen zijn en beschikbaar is: Dwight Lodeweges.
Citaat van: michello op december 09, 2021, 16:07:16
Ik zet het maar even in dit topic.
Met de afwezigheid van Henk, die echt de tijd nodig moet hebben, is het niet verstandiger om de huidige jongens van de staf ondersteuning te bieden? We hebben ook al geen eerste assistent (Sandor) meer en dus komt er zo nog veel meer bij de huidige staf te liggen.
Ik zou het verstandig vinden dat er in de winterstop gekeken wordt om een tijdelijke coach erbij te halen om zo de huidige staf te ontlasten. Dan denk je aan iemand die de club kent en een goede mentor zou kunnen zijn en beschikbaar is: Dwight Lodeweges.
Op zichzelf geen slecht idee, maar laten we de mannen maar even hun gang laten gaan
En een positief ingestelde, volwassen spelersgroep.
Maar even goed zorgelijk rond Henk. Gezondheid gaat boven alles.
Van kampioen tot knuffelpromovendus: Cambuur sluit bijzonder jaar af met gelijkspel
Met een punt tegen Heracles sloot SC Cambuur gisteren in Almelo een voor de club emotioneel voetbaljaar af. Want 2021 betekende succes binnen de lijnen en tegenslagen daarbuiten.
Gerard Bos ? Vandaag, 08:56 ? Sport
Er gebeurde dit jaar een hoop bij Cambuur, maar gelijkspelen in de eredivisie ontbrak nog. De Leeuwarders vinkten dat gisteren nog even af in de laatste wedstrijd van 2021. Een bonuspunt, dat was het tegen een beter en gevaarlijker Heracles. Maar een kniesoor die daar op lette. ,,We zijn tevreden met gelijkspel. Dat mag ook. En wat we ook mogen zijn is supertrots. Wat een jaar.?
Het was Pascal Bosschaart die als vervanger van de zieke Henk de Jong die woorden sprak. Hij zei wat De Jong thuis op de bank ook zal hebben gedacht en velen met hem in Leeuwarden en ver daarbuiten. Want vriend of vijand, voor de prestaties van Cambuur in 2021 kun je niet anders dan waardering hebben.
Heer en meester
Neem de eerste maanden van het jaar. Daarin was Cambuur in de eerste divisie heer en meester met 14 zeges in 20 competitieduels (ook nog vier keer gelijkspel en twee nederlagen). Zo sloot de ploeg voor het tweede seizoen op rij de competitie af als nummer ??n en was er nu wel de reeds eerder gehoopte en verdiende promotie plus titel.
In de maanden die volgden bereidde de club zich voor op de rentree in de eredivisie. De transferperiode en de door coronabesmettingen overschaduwde oefencampagne was niet geheel geruststellend. Maar toen de competitie eenmaal begon, gaf Cambuur geheel in lijn met de stijl en vocabulaire van De Jong ?vol gas?.
De Leeuwarders kregen in de eerste seizoenshelft soms een tik op de neus, maar deelden vooral zelf rake klappen uit. Mooie wedstrijden, knappe zeges. Negen keer won de ploeg, acht keer was er verlies en gisteren volgde dan uiteindelijk het enige gelijkspel.
Die kwam in een duel dat Cambuur ook zomaar had kunnen verliezen. Na een doelpuntloze eerste helft (ondanks goede kansen voor Sierhuis en Uldrikis) zette invaller Michael Breij Cambuur in de tweede helft op voorsprong. Heracles was in het resterende half uur de betere en gevaarlijkere ploeg en kwam uit een rebound van Kiomourtzoglu verdiend op 1-1. Mede dankzij uitstekend keeperswerk van Sonny Stevens bleef het daarbij in Almelo.
Linker rijtje
Ondanks wat gekibbel in voetballand over data en statistieken die anders uitwijzen staat Cambuur zodoende waar ze staat: in het linker rijtje, met al 28 punten uit 18 duels. ,,Als je dat had gezegd voorafgaand aan het seizoen, had men je voor gek verklaard?, aldus Bosschaart.
In plaats daarvan is er lof. En terecht. Want nummer 17 qua budget, maar met leuk, aanvallend en fris voetbal een aanwinst voor de eredivisie. Cambuur in 2021, van kampioen tot knuffelpromovendus.
Dat laatste komt mede door Henk de Jong. Geliefd om zijn karakter, geroemd om zijn spelopvatting. Bij Cambuur heeft hij inmiddels een iconische status bereikt, maar de trainer stond de afgelopen weken ook symbool voor tegenslag.
Flinke klappen
Want zo fluitend als het sportief ging bij Cambuur, zoveel zat het tegen op andere vlakken. Financieel is de coronacrisis bijvoorbeeld een flinke klap voor de Leeuwarders, meer nog dan voor sommige andere clubs. Belangrijker dan geld echter is natuurlijk gezondheid, ook op dat vlak kreeg Cambuur het flink voor de kiezen.
Eerst raakte assistent-trainer Sandor van der Heide overwerkt, waarna hij begin dit jaar nog wel even terugkeerde om vervolgens toch zijn taken neer te leggen. Vervolgens werd technisch manager Foeke Booy in de zomer getroffen door een herseninfarct. Hij was lange tijd afwezig en is, ondanks naar omstandigheden goed verlopend herstel, logischerwijs nog niet geheel de oude.
Met vervolgens nog de tegenslag voor De Jong ? cyste in zijn hoofd, voor onbepaalde tijd uit de running ? zat het Cambuur qua gezondheid flink tegen. Eerder was ook al De Jongs zoon Ruben, die de beelden doet bij Cambuur, uitgeschakeld (forse nawee?n van corona).
Hoe het in 2022 komt met ieders gezondheid zal de tijd leren. Optimisme is een groot goed, zo horen ze in Leeuwarden van hun ziek afwezige coach al jaren. En dat is ook de insteek waarmee Cambuur het nieuwe jaar in zal gaan. Zowel binnen als buiten de lijnen en met een honger naar nog meer welverdiend sportief succes.
Of om maar met Henk de Jong te spreken: ,,Positief blijven, de kop er maar voor.?
En dan hebben we ook nog een bestuurscrisei en het gedoe met Wijckervester gehad rond het stadion.
We zeuren wel eens over een wissel of als iemand lucht staat te dekken , dat hoort bij het spelletje. Maar wat mogen we trots zijn op hoe de club zich overal doorheen slaat en blijft presteren.
Kallon en Sambissa naar de Afrika Cup, dus sowieso afwezig tegen Sparta en AZ (en wellicht langer als hun landen doorgaan in de poule).
Nu kan Kiss (ervan uitgaande dat hij Kallon vervangt) ten minste eens echt laten zien wat hij kan, startend in een normale opstelling in plaats van een fantasieteam zoals tegen NEC in de beker. En op zijn beste positie in plaats van op rechts zoals eerder in de competitie. Worden belangrijke weken voor hem.
Citaat van: Collingwood op december 23, 2021, 20:06:54
Kallon en Sambissa naar de Afrika Cup, dus sowieso afwezig tegen Sparta en AZ (en wellicht langer als hun landen doorgaan in de poule).
Nu kan Kiss (ervan uitgaande dat hij Kallon vervangt) ten minste eens echt laten zien wat hij kan, startend in een normale opstelling in plaats van een fantasieteam zoals tegen NEC in de beker. En op zijn beste positie in plaats van op rechts zoals eerder in de competitie. Worden belangrijke weken voor hem.
Was Sambissa niet nog geblesseerd?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 23, 2021, 20:33:02
Was Sambissa niet nog geblesseerd?
Ja, Cambuur had hem liever ook niet afgestaan maar Gabon heeft hem opge?ist meldt OF. Mocht hij weer geblesseerd raken dan krijgt Cambuur een vergoeding.
Citaat van: Collingwood op december 23, 2021, 20:38:03
Ja, Cambuur had hem liever ook niet afgestaan maar Gabon heeft hem opge?ist meldt OF. Mocht hij weer geblesseerd raken dan krijgt Cambuur een vergoeding.
Jezus wat een absurde regeling, je mag als werkgever toch wel weigeren bij een blessure?
Citaat van: Collingwood op december 23, 2021, 20:06:54
Kallon en Sambissa naar de Afrika Cup, dus sowieso afwezig tegen Sparta en AZ (en wellicht langer als hun landen doorgaan in de poule).
Nu kan Kiss (ervan uitgaande dat hij Kallon vervangt) ten minste eens echt laten zien wat hij kan, startend in een normale opstelling in plaats van een fantasieteam zoals tegen NEC in de beker. En op zijn beste positie in plaats van op rechts zoals eerder in de competitie. Worden belangrijke weken voor hem.
mooi kut weer krijgen wij ook vergoeding dat de spelers voor hun vaderland uitkomen.
Kan je als club niet weigeren dat je spelers daar naar toe gaan?
Zag berichten voorbijkomen dat dat veel gebeurd
Waarom wij dan niet?
Even stemmen allemaal!
https://omrop.frl/ipuB
Citaat van: Grijskijkert op december 24, 2021, 12:31:04
Even stemmen allemaal!
https://omrop.frl/ipuB
Gedaan, heb jij ook op de blessure van Spitse gestemd? :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 24, 2021, 13:33:21
Gedaan, heb jij ook op de blessure van Spitse gestemd? :_schater
Nope, alleen op Cambuur gestemd.. |:)
De grootste verrassing
Het moge duidelijk zijn: de goede prestaties van SC Cambuur zijn niet onopgemerkt gebleven. De club uit Leeuwarden promoveerde afgelopen zomer naar de eredivisie en staat met negen overwinningen - en op de valreep ??n remise - na achttien speelronden vooralsnog op een knappe achtste plaats.
Voor Afellay, Janssen, Avsaroglu en Elshoff is Cambuur dan ook de grootste verrassing van de eerste seizoenshelft. "Als je met zo'n begroting zo constant presteert, dan is dat echt knap", zegt Afellay. "Er is ook niks gestolen. Ze doen het met goed voetbal. En waarom zouden ze het niet kunnen volhouden?"
SC Cambuur gooit hoge ogen in de categorie 'grootste verrassing' NOS
Elshoff: "Cambuur had een lange aanloop, omdat ze in het afgebroken coronaseizoen ook al bovenaan stonden in de eerste divisie. Daarom wisten we eigenlijk wel dat ze er van alle gepromoveerde ploegen het meest klaar voor waren. Maar dat het zo goed uit zou pakken, hadden we niet kunnen bedenken."
Ook Van Hooijdonk is onder de indruk van Cambuur, net als van de andere gepromoveerde clubs: Go Ahead Eagles en NEC.
Bron: NOS
Onverstoorbaar Cambuur heeft de wind in de zeilen
? Het jaar zit erop in de Eredivisie. Ajax kroonde zich voor de 35ste keer tot landskampioen, in Europa werden de nodige co?ffici?ntenpunten binnengeharkt en de drie promovendi presteerden boven verwachting. Er is meer dan genoeg om op terug te kijken. In deel III van onze cluboverzichten: SC Cambuur.
In Leeuwarden is men de door corona misgelopen promotie alweer bijna vergeten. Cambuur keerde afgelopen zomer terug in de Eredivisie door met grote overmacht kampioen van de Keuken Kampioen Divisie te worden. Een verdiende promotie na het drama van een jaar eerder, toen de KNVB na het uitbreken van de coronacrisis besloot geen promotie en degradatie toe te passen.
Henk de Jong voorspelde dat Cambuur het heel lastig zou krijgen in de Eredivisie. Halverwege het seizoen kan worden geconcludeerd dat de 57-jarige trainer geen Nostradamus is. Het moet gek lopen wil de club uit Leeuwarden nog in de problemen komen. Voorlopig blijft het handhaving het doel, maar eigenlijk mag Cambuur wel wat groter dromen.
En dat terwijl de selectie van Cambuur niet sterk is veranderd ten opzichte van vorig seizoen. De Leeuwarders hebben zich moeiteloos aan het hogere niveau aangepast. Met Robert M?hren, die ervoor koos zijn loopbaan te vervolgen bij FC Volendam, werd zelfs afscheid genomen van de belangrijkste speler van de afgelopen jaren. De boomlange Roberts Uldrikis, die alles in huis heeft om een cultheld te worden, is de nieuwe aanvalsleider van Cambuur.
Ook op de achtergrond werd er in Leeuwarden aan de weg getimmerd. Om een vaste bespeler van de Eredivisie te worden, heeft Cambuur een nieuw stadion nodig. En dat nieuwe onderkomen komt er (waarschijnlijk). Als het een beetje meezit, kan de eerste paal begin volgend jaar worden geslagen. De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Cambuur.
Het hoogtepunt: het kampioenschap
Op overtuigende wijze kroonde Cambuur zich afgelopen zomer tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. Een meer dan verdiend kampioenschap, want de ploeg van Henk de Jong had eigenlijk een jaar eerder al moeten promoveren. Ondanks de enorme teleurstelling raasden de Leeuwarders onverstoorbaar naar de Eredivisie. Als de voortekenen niet bedriegen, zal het avontuur op het hoogste niveau meer dan ??n seizoen duren.
De beste aankoop: Robert Uldrikis
Waar promovendi doorgaans een hoop spelers aantrekken om de selectie op Eredivisie-niveau te krijgen, trok Cambuur afgelopen zomer relatief weinig spelers aan. Van de zeven aangetrokken spelers heeft alleen Uldrikis op dit moment een basisplaats. De spits uit Letland heeft Robert M?hren nog niet doen vergeten, maar zijn toegevoegde waarde inmiddels wel bewezen.
De tegenvaller: gezondheidsklachten
In de laatste wedstrijden voor de winterstop ontbrak Henk de Jong op de bank bij Cambuur. Bij de 57-jarige trainer is een cyste in het hoofd ontdekt, zo maakten de Leeuwarders begin december bekend. Het is vooralsnog onduidelijk wanneer De Jong het werk kan hervatten. Voor De Jong is het te hopen dat 2022 hem meer medische voorspoed brengt. Hetzelfde geldt voor Foeke Booy, die in de zomer werd getroffen door een herseninfarct. De technisch manager is inmiddels gelukkig weer aan het werk.
De doorbraak van: Alex Bangura
Met Alex Bangura heeft Cambuur een van de revelaties van dit Eredivisie-seizoen in huis. De atletische linkervleugelverdediger is een belangrijke spil in het aanvalsspel van de Leeuwarders. Met zijn rushes heeft Bangura, direct of indirect, al aan veel doelpunten bijgedragen. Zijn naam zal ongetwijfeld bij veel clubs op het scoutingslijstje staan.
Eredivisie-cijfers
Duels: 18
Zeges: 9
Gelijke spelen: 1
Nederlagen: 8
Doelcijfers: 32 voor, 39 tegen
Grootste zege: Sparta Rotterdam - SC Cambuur 0-4 (26 september)
Grootste nederlaag: Ajax - SC Cambuur 9-0 (18 september)
Topscorer: Jamie Jacobs, Roberts Uldrikis (5)
Citaat van: Grijskijkert op december 24, 2021, 12:31:04
Even stemmen allemaal!
https://omrop.frl/ipuB
En een C-sport wint, stemmen zijn geteld door organisator Roelof de Vries van OF
#doorgestokenkaart
Citaat van: Grijskijkert op januari 02, 2022, 17:49:22
En een C-sport wint, stemmen zijn geteld door organisator Roelof de Vries van OF #doorgestokenkaart
Dat is onzin natuurlijk, het is heel knap wat Schulting presteert, zelfs door onze geel blauwe bril bekeken.
Citaat van: hobbes op januari 03, 2022, 09:23:21
Dat is onzin natuurlijk, het is heel knap wat Schulting presteert, zelfs door onze geel blauwe bril bekeken.
Vind je, meer publieksstemmen hebben maar de vakjury(met 3 schaatsfanaten en Cambuur-hater) beslist dat zij heeft gewonnen.
En ze kan elke jaar kampioen worden...vind het niet bijzonder
Citaat van: Grijskijkert op januari 03, 2022, 09:34:50
Vind je, meer publieksstemmen hebben maar de vakjury(met 3 schaatsfanaten en Cambuur-hater) beslist dat zij heeft gewonnen.
En ze kan elke jaar kampioen worden...vind het niet bijzonder
Ze wordt wel wereldkampioen, ze is de beste van de hele wereld.
Citaat van: hobbes op januari 03, 2022, 09:52:01
Ze wordt wel wereldkampioen, ze is de beste van de hele wereld.
Daar zijn er wel meer van, wij zijn 2 jaar kampioen, en daar zijn we de enige in.. Maar goed we veranderen er niks aan, jij blij en ik niet. :thumbsup
Citaat van: Grijskijkert op januari 03, 2022, 09:57:11
Daar zijn er wel meer van, wij zijn 2 jaar kampioen, en daar zijn we de enige in.. Maar goed we veranderen er niks aan, jij blij en ik niet. :thumbsup
Niet zo zeer blij, maar ik kan het wel begrijpen.
Citaat van: hobbes op januari 03, 2022, 10:03:03
Niet zo zeer blij, maar ik kan het wel begrijpen.
:thumbsup
Het is lastig te vergelijken maar wat Cambuur heeft gepresteerd over 2 seizoenen is absoluut uniek... de manier waarop, de records.
Het was geen "normaal"kampioenschap dit.
Leuke chick die schulting. Ik begrijp die ophef ook niet over schaatsen, meestal wint een Nederlander omdat we er mee zijn opgegroeid en de beste faciliteiten hebben.
En er doen 10 landen mee
Citaat van: sunderland op januari 03, 2022, 16:31:36
Leuke chick die schulting. Ik begrijp die ophef ook niet over schaatsen, meestal wint een Nederlander omdat we er mee zijn opgegroeid en de beste faciliteiten hebben.
dat ligt bij shorttrack wat anders maar boeien? als we er maar in blijven dan mogen we wat mij betreft dit soort onzin verkiezingen blijven verliezen
Citaat van: sunderland op januari 03, 2022, 16:31:36
Leuke chick die schulting. Ik begrijp die ophef ook niet over schaatsen, meestal wint een Nederlander omdat we er mee zijn opgegroeid en de beste faciliteiten hebben.
Ik zie liever die Leerdam
Onderwerp uit/van VI-pro
SC CAMBUUR
Door Reon Boeringa
Sportief gezien heeft SC Cambuur een fantastisch half jaar achter de rug. De club uit Leeuwarden heeft het voor handhaving benodigde aantal punten al bijna binnen. Daarmee verrast Cambuur vriend, vijand en ook zichzelf. Voor aanvang van deze jaargang werd het ontlopen van degradatie namelijk als doelstelling geformuleerd.
De monsternederlaag bij Ajax (9-0) was vroeg in het seizoen een streep door de rekening, maar daarentegen sloten de Leeuwarders de duels met teams uit het rechterrijtje vrijwel allemaal winnend af. Tel daarbij op zeges tegen clubs uit de subtop zoals FC Twente (2-0) en FC Utrecht (2-1) en de conclusie is dat Cambuur absoluut een aanwinst voor de Eredivisie is gebleken.
Cambuur besloot na het kampioenschap in de Eerste Divisie veel bij hetzelfde te laten en het vertrouwen in het bestaande elftal heeft zich dubbel en dwars uitbetaald. Niet alleen heeft de ploeg het Eredivisie-niveau bijzonder snel onder de knie gekregen; een aantal spelers heeft de voorbije maanden laten zien dat er waarschijnlijk nog wel een stapje omhoog in zit. Denk daarbij aan Jamie Jacobs, Mees Hoedemakers, Issa Kallon, Robin Maulun en Alex Bangura. Zo heeft het er alle schijn van dat het sportieve succes van Cambuur zich uiteindelijk ook gaat vertalen naar financi?le resultaten.
Tegenover de mooie score op het veld, staat dat de club het afgelopen half jaar werd getroffen door het nodige persoonlijke leed. In de zomerstop kreeg technisch manager Foeke Booy een herseninfarct en vorige maand werd bij trainer Henk de Jong een cyste in het hoofd aangetroffen. Zijn zoon Ruben de Jong, video-analist en assistent-trainer bij de beloften, zit bovendien al langere tijd thuis door long-COVID. Die opeenstapeling van ellende zorgt aan het begin van een nieuw jaar voor dubbele gevoelens bij Cambuur, ondanks een seizoenshelft die sportief gezien nauwelijks beter had gekund.
Topscoorders: Meeste assists: Meeste geel: Meeste rood
Jacobs 5 Kallon 6 Bangura 4 Bangura 1
Uldrikis 5 Schmidt 1
Meest opvallende speler: Roberts Uldrikis
Het aantrekken van Roberts Uldrikis (23) heeft voor SC Cambuur prima uitgepakt. Door een aantal belangrijke doelpunten te maken heeft de boomlange Letse frontman de concurrentiestrijd met Tom Boere in zijn voordeel beslecht.
Transfertip: Rechtsbuiten
Cambuur baalde in de zomer flink, toen het Sporting Portugal-aanvaller Rafael Camacho was misgelopen. Sindsdien is de positie van rechtsbuiten een zorg gebleven. Nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Bedankt voor het (steeds weer) delen van deze artikelen Grijskijkert!
Citaat van: ruubmac op januari 05, 2022, 09:44:34
Bedankt voor het (steeds weer) delen van deze artikelen Grijskijkert!
Graag gedaan! :thumbsup |:)
Heb vernomen dat FC Groningen zich (weer) gemeld heeft bij Cambuur voor zowel Bangura als Hoedemakers en willen qua financi?n vergaan... Dit gaat weer spannend worden met die Groningers :X
Citaat van: Grijskijkert op januari 05, 2022, 15:53:47
Heb vernomen dat FC Groningen zich (weer) gemeld heeft bij Cambuur voor zowel Bangura als Hoedemakers en willen qua financi?n vergaan... Dit gaat weer spannend worden met die Groningers :X
Hebben ze geld dan?
Begin van het seizoen hebben ze een aantal spelers goed verkocht..
Citaat van: PePe op januari 05, 2022, 16:00:21
Geen cent te makken.
En de tijd van koopjes bij Cambuur is voorbij.
Wat interessante statistieken over de eerste seizoenshelft op ESPN. Met name ook voor de Kallon- en Jacobs-critici.
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/9745986/deze-vier-spelers-zijn-het-geheim-achter-het-succes-van-sc-cambuur
Citaat van: Collingwood op januari 05, 2022, 16:24:15
Wat interessante statistieken over de eerste seizoenshelft op ESPN. Met name ook voor de Kallon- en Jacobs-critici.
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/9745986/deze-vier-spelers-zijn-het-geheim-achter-het-succes-van-sc-cambuur
Cambuur doet het geweldig, laten we dat nooit vergeten!
Update na vertrek Krastev
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sekou Sylla | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamas Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldrikis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Patrick Joosten | 2021/2022 | huur |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
ik su segge: Booi gauw contract ferlenge met Stevens
Breij en Jacobs hebben een aanbieding gehad en moeten daar nu op reageren. Mac-Intosch, Schouten en Stevens weten dat Cambuur in principe met hen door wil, maar er moet eerst zekerheid komen of we volgend seizoen in de eredivisie spelen, want zijn duurdere spelers. Het is allemaal vrij lastig geeft Foeke aan, vanwege alle gederfde inkomsten door de coronamaatregelen.
Krastev en Hendriks dus weg, wie wordt nummer 3....
Citaat van: Collingwood op januari 24, 2022, 19:22:14
Breij en Jacobs hebben een aanbieding gehad en moeten daar nu op reageren. Mac-Intosch, Schouten en Stevens weten dat Cambuur in principe met hen door wil, maar er moet eerst zekerheid komen of we volgend seizoen in de eredivisie spelen, want zijn duurdere spelers. Het is allemaal vrij lastig geeft Foeke aan, vanwege alle gederfde inkomsten door de coronamaatregelen.
Breij gaat zeer waarschijnlijk wel bijtekenen, Jacobs wil nog even nadenken zeiden ze gisteren bij OF.
Klopt toch zou ik nog een buitenkansje halen als het uit komt.
Ook al richting naar het volgend seizoen.
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2022, 08:37:44
Krastev en Hendriks dus weg, wie wordt nummer 3....
Kallon toch nog?
Update na verhuur Hendriks
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sekou Sylla | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2021/2022 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamas Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldrikis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Patrick Joosten | 2021/2022 | huur |
| Verhuurd | | |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal (De Graafschap heeft optie tot koop) |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Nu Hendriks en Krastev vertrokken zijn en dat Kallon bijna verkocht is.
Komt er nog wat bij ?..ik ben heel benieuwd.
Met Sylla erbij kan Sambissa definitief voorschuiven naar 'aanvallers', dus dan is alles nog steeds dubbelbezet. Maar het eventuele vertrek van Kallon vind ik een dusdanige kwalitatieve aderlating dat ik wel hoop dat er dan nog wat bij komt.
Met Kallon zou er in ieder geval wel een grootverdiener vertrekken (ik vermoed dat het vertrek van Krastev en Hendriks minder oplevert), dus wat dat betreft is er misschien wat ruimte. Alhoewel Sylla en Joosten natuurlijk ook al zijn gekomen.
Pfl?cke als vervanger van Kallon zou super zijn natuurlijk. Heeft ook nog maar half jaar contract en wil graag naar Eredivisie.
Volgens mij had Booy ergens geroepen eerst naar NL spelers te kijken. Of zal hij spelers die in NL spelen bedoelen? Buitenkansjes zijn altijd welkom! |:)
https://stadionsvol.petities.nl/ tekenen maar
Citaat van: Grijskijkert op januari 28, 2022, 15:46:18
https://stadionsvol.petities.nl/ tekenen maar
In een paar uur tijd al bijna 10000x ondertekend...
zinloos gedoe.
Niks doen is ook geen optie.
Conclusie....
Elftal behouden.
Krastev en Hendriks weg
Sylla en Joosten erbij.
Denk niet dat we ontevreden kunnen zijn.
Citaat van: Specuveter op januari 31, 2022, 20:54:55
Conclusie....
Elftal behouden.
Krastev en Hendriks weg
Sylla en Joosten erbij.
Denk niet dat we ontevreden kunnen zijn.
klopt helemaal op naar een mooi slot.
Als je een prima selectie hebt dan is spelers behouden belangrijker dan nieuwe spelers erbij.
Goed beleid.
Ik wil hier iedereen van harte feliciteren met de zekere handhaving dit seizoen, op naar de play offs _O_ _O_ _O_
Wie denken jullie wie er allemaal vertrekken na dit seizoen.
*Hoedemakers
*Kallon
*Bangura
*Joosten (huur)
*Jacobs
*Breij
*Stevens
*Schouten
*Mac -Intosch
Misschien mis ik nog een paar.
En wie zijn jullie graag komen.
Foeke krijgt het nog heel druk.
Citaat van: Noordcambuur op februari 02, 2022, 08:56:39
Wie denken jullie wie er allemaal vertrekken na dit seizoen.
*Hoedemakers
*Kallon
*Bangura
*Joosten (huur)
*Jacobs
*Breij
*Stevens
*Schouten
*Mac -Intosch
Misschien mis ik nog een paar.
En wie zijn jullie graag komen.
Foeke krijgt het nog heel druk.
Breij Stevens en Macblijven wel.
Jacobs misschien ook
Pflucke, Koopmeiners en een ervaren LCV terug halen.
Schouten zie ik naar Volendam gaan als die promoveren
Ook kijken bij bv Excelsior of Oss wat daar nog voor leuks rondloopt.
Ik verwacht het volgende (uiteraard pure speculatie):
- Stevens gaat weg, gaat nog een keer een financi?le stap vooruit maken na 3 hele stabiele jaren bij SCC (persoonlijk hoop ik uiteraard dat hij blijft)
- Dus nieuwe keeper halen
- Er wordt gezocht naar een aanvallende rechtsback, die mag het uitvechten met de stabiele/ betrouwbare Doke
- Johndly wordt verhuurd (heeft minuten nodig);
- Mac gaat weg naar bijv Almere, Tol komt op zijn plek
- Ervaren, potenti?le basisspeler CV wordt gezocht (uitvechten met Tol, Schouten);
- Alex Bangura gaat weg, er wordt gezocht naar een directe basisspeler voor LB
- Middenveld gaan Paulissen en Ter Heide weg. Paulissen omdat hij ?n een grootverdiener is en nooit een serie van 5-6 wedstrijden op een vaste plek heeft mogen/ kunnen spelen. Die wil nu weer ergens onbetwiste basisspeler zijn. Zie ik wel vertrekken naar Scandinavi? oid en dan Ter Heide, die moet ook ergens spelen. Verhuur zie ik niet gebeuren.
- Mees gaat stap maken;
- Jakobs tekent bij;
- Breij tekent bij;
- Maulun gaat weg;
- Er komen 3 nieuwe middenvelders terug: een CVM en een creatieve middenvelder en een talent.
- Voorin gaat Uldrikis weg (zie ik wel vertrekken naar Groningen, Utrecht of Twente. Die dan net wat bieden wat in een clausule staat oid);
- Kallon weg
- Joosten terug;
- Kiss weg;
- Sambissa weg
- Dus aanvallend gaat er nogal wat gebeuren.
Ter aanvulling; dit is wat ik verwacht dus niet wat ik per s? hoop of zou willen.
Het is allemaal koffiedik kijken.
Als onze club aan het eind van het seizoen zich plaatst voor de play off's geeft dit ook weer financi?le mog3ljkkhed3n om spelers te kunnen behouden. Ook is dit een aantrekkingskracht op talenten die via onze club hun carri?re willen vervolgen naar top clubs
Spelers als Bangura en Hoedemakers zijn niet te behouden, maar ik schat in dat Foeke, Henk en Gerald hier weer goede spelers voor terug halen.
Feit is wel dat deze groep al ongeveer drie jaar met elkaar voetbalt.
Deze zomer zal er veel veranderen.
Het zal een drukke zomer worden voor Foeke.
Ik ga er vanuit dat we op zoek moeten naar een volledig nieuw middenveld, links - ?n rechtsbuiten, linksachter, centrale verdediger en keeper....
Maar als het goed is hebben we dan ook een flinke duit in het zakje gekregen dus verder gaan met buitenkansjes opsporen en door selecteren.
https://www.youtube.com/watch?v=8bdn7zl-tZc
Vooral ??n interessante uitspraak: goed nieuws lijkt er aan te komen qua verlengen (ik gok Breij, hopelijk ook Jacobs), maar ook openbreken en langer contract. Ben benieuwd om wie dat laatste dan gaat, daar hebben we volgens mij nog niet eerder iets over gehoord.
Citaat van: Collingwood op februari 03, 2022, 15:19:59
https://www.youtube.com/watch?v=8bdn7zl-tZc
Vooral ??n interessante uitspraak: goed nieuws lijkt er aan te komen qua verlengen (ik gok Breij, hopelijk ook Jacobs), maar ook openbreken en langer contract. Ben benieuwd om wie dat laatste dan gaat, daar hebben we volgens mij nog niet eerder iets over gehoord.
Openbreken zal wel weer gaan over Bos of Vd Meer ofzo
Booy had het ook over drie automatische verlengingen bij handhaving Eredivisie. Ter Heide en Hendriks zijn bekend maar wie is de derde?
Peter vd vlag?
Update na contractverlenging Breij
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2021/2022 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sekou Sylla | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2023/2024 | optie voor nog een jaar |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamas Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldrikis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Patrick Joosten | 2021/2022 | huur |
| Verhuurd | | |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal (De Graafschap heeft optie tot koop) |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Leesvoer voor de liefhebber! Enjoy!
Waarom SC Cambuur een 'overval' op de transfermarkt weerstond
Door Reon Boeringa
Voor SC Cambuur zat het venijn van de transferwindow in de staart. De club uit Leeuwarden weigerde een bedrag met zes nullen en verbaasde zich over commotie rond een Turks bod.
HOEDEMAKERS
Rondom Mees Hoedemakers werd het in de slotfase van de window uit het niets spannend. ?Het was als een overval?, omschrijft Booy de situatie, doelend op het feit dat niemand bij Cambuur had zien aankomen dat FC Midtjylland ineens zou doorpakken. De koploper van Denemarken bracht twee biedingen uit, het hoogste bod was volgens informatie van Voetbal International ter waarde van ??n miljoen euro.
?Het gebeurde zo laat in de window dat het voor ons niet bespreekbaar was. Mees is voor ons heel belangrijk en het was op die termijn niet mogelijk hem te vervangen?, legt Booy uit waarom Cambuur nu niet meewerkte. Een andere beweegreden: Cambuur denkt in de zomer minimaal gelijkwaardige bedragen op tafel te kunnen krijgen. Wellicht opnieuw van Midtjylland, dat heeft aangegeven Hoedemakers nauwgezet te blijven volgen. Booy: ?Het is wel duidelijk dat er in de zomer wat zal gebeuren rond Mees. Daar kunnen wij ons nu op gaan voorbereiden.?
KALLON
Waar Hoedemakers kon begrijpen dat Cambuur niet wilde meewerken aan een tussentijds vertrek, deed de interesse van Konyaspor voor Issa Kallon aan de kant van de speler veel meer stof opwaaien. De buitenspeler sprak tegenover VI zijn teleurstelling uit, zijn zaakwaarnemer Menno Groenveld ging tegenover andere media nog een stapje verder. Cambuur plaatst op zijn beurt grote vraagtekens bij de rol die de belangenbehartiger heeft gespeeld in het geheel. Bronnen binnen de club vragen zich ook hardop af wie er nou daadwerkelijk het meest gebaat was bij een transfer van Kallon naar Konya: de speler zelf, of diens entourage die een fraaie fee in het vooruitzicht had?
?Deze transfer was voor iedereen interessant geweest, behalve voor Cambuur'
Booy houdt zich daarover over de vlakte, maar wil wel uitleggen waarom hij de Turkse biedingen naast zich neer heeft gelegd. ?Deze transfer was voor iedereen interessant geweest, behalve voor Cambuur. Het bedrag dat Konyaspor wilde betalen zou gespreid betaald worden en zat bovendien voor een flink gedeelte in bonussen verpakt. Wij wilden juist alles in ??n keer en wilden bepaalde garanties ontvangen voor de betalingen. Toen we dat aangaven, haakten ze af.?
Wat de trainersstaf van Cambuur betreft staat er een dikke streep onder de zaak-Kallon. ?We zijn heel blij dat iedereen gebleven is?, aldus Pascal Bosschaart. ?Het spel wordt op de transfermarkt vaak door zaakwaarnemers gespeeld en spelers worden daar soms een beetje in meegenomen. Maar Issa is heel blij dat hij bij ons speelt en wij zijn heel blij dat we hem aan boord hebben gehouden. Aan hem om zo goed te gaan spelen, dat er interesse komt van nog grotere clubs. Of misschien zegt hij uiteindelijk wel: Ik heb het hier zo goed naar mijn zin, ik blijf bij Cambuur.? Uit Bosschaarts daaropvolgende lach is op te maken dat die kans ongeveer gelijk is aan de mogelijkheid dat Cambuur zich nog in de strijd om Champions League-plaatsing gaat mengen. ?Maar: in theorie kan het?, aldus de assistent-trainer over Kallon.
CONTRACTEN
Cambuur gebruikte de wintertransferwindow ook om contractbesprekingen te voeren. Dat resulteerde in een akkoord met Michael Breij, die voor twee jaar (met een optiejaar) heeft bijgetekend. Jamie Jacobs gaat vooralsnog niet in op de aanbieding van Cambuur. Booy: ?Hij heeft aangegeven dat hij wil wachten.? Eerder heeft Cambuur al aangegeven ook graag verder te willen met verdedigers Calvin Mac-Intosch en Erik Schouten. Daarover verwacht Booy in een later stadium duidelijkheid.
Update na contractverlenging Van der Meer
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2022/2023 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2023/2024 | optie voor nog een jaar |
| Sekou Sylla | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2023/2024 | optie voor nog een jaar |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamas Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldrikis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Patrick Joosten | 2021/2022 | huur |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Verhuurd | | |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal (De Graafschap heeft optie tot koop) |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ik zie Sandor hier nog tussen staan..
Citaat van: ruubmac op maart 15, 2022, 13:12:46
Ik zie Sandor hier nog tussen staan..
Ja, ik baseer dit overzicht op wat Cambuur officieel bekend heeft gemaakt, en er is nooit officieel naar buiten gebracht dat zijn contract is ontbonden of iets in die geest.
https://www.vi.nl/pro/de-cruciale-keuzes-van-sc-cambuur-
De cruciale keuzes van SC Cambuur
Door Reon Boeringa
Om het huidige succesvolle seizoen een vervolg te kunnen geven, kijkt de leiding van SC Cambuur alvast vooruit. Over de beslissingen die in Leeuwarden op korte en lange termijn moeten worden genomen.
De belangrijkste knoop die al deze week wordt doorgehakt is die van de trainerspositie. Assistenten Pascal Bosschaart en Martijn Barto namen de afgelopen twee speelronden de honneurs waar in absentie van Henk de Jong, die tot het einde van het seizoen afwezig is. Deze week beslist Cambuur hoe nu verder. Daarbij kan het zijn eigen weg volgen. ?De KNVB ziet in dat er bij ons sprake is van overmacht door de situatie met Henk. Als we het seizoen zouden willen afmaken met onze huidige assistenten, dan zou dat kunnen?, aldus technisch manager Foeke Booy.
Aangezien zowel Bosschaart als Barto niet over de vereiste diploma?s beschikt, verleent de KNVB op advies van trainersvakbond CBV de club uit Leeuwarden dus een bijzondere dispensatie. Cambuur m?g dus met zijn huidige assistenten verder. De vraag is of de club het ook w?l. Booy: ?Daarover gaan we deze week met onze staf en spelersgroep praten. Hun behoeftes zijn het belangrijkst en daar moeten wij als clubleiding naar luisteren.?
Bosschaart heeft namens de staf al laten doorschemeren open te staan voor de komst van een nieuwe trainer. Die boodschap neemt Booy serieus. ?Want je hebt een zorgplicht richting je staf. Martijn en Pascal zijn nog druk met de trainersopleiding, daardoor komen ze niet overal aan toe. Ik probeer te helpen waar mogelijk en nodig, maar als zij structureel handen tekort komen, dan is dat een belangrijk signaal. Net als dat we willen dat onze spelers genoeg begeleiding en aandacht krijgen.?
Wachtkamer
Naast het trainersdossier staat de invulling van de selectie van volgend seizoen bij Booy hoog op de agenda. Aanvaller Issa Kallon heeft in een eerder stadium al aangegeven dat hij zijn aflopende contract niet gaat verlengen. Inmiddels heeft middenvelder Jamie Jacobs de club in de wachtkamer gezet. ?Hij wil kijken wat er op hem afkomt?, schetst Booy. ?Dat is zijn goed recht, tegelijkertijd kom ik ook niet uit een ei?, doelt de technisch manager op de waarschijnlijkheid dat Jacobs de club gaat verlaten.
Naast Jacobs heeft Booy twee andere basisspelers met aflopende contracten ook een voorstel gedaan. Keeper Sonny Stevens en verdediger Erik Schouten hebben nog geen uitsluitsel gegeven. ?Dat moeten geen verhalen van de lange adem worden?, aldus Booy, die parallel aan de bedenktijd die Jacobs, Schouten en Stevens nemen de transfermarkt afspeurt. Want: ?We moeten rekening houden met een scenario waarin zij niet blijven. We kunnen niet wachten en daarna pas andere opties in kaart gaan brengen.?
Calvin Mac-Intosch verlengde onlangs al w?l zijn aflopende contract. ?Natuurlijk is dat wel iets waar we over praten. Ik hoop dat de andere jongens die nog niet hebben bijgetekend dat alsnog gaan doen?, zegt de ervaren verdediger. ?Dit is mijn tweede periode bij Cambuur in de Eredivisie. In die eerste periode moesten we het vooral hebben van een paar spelers met heel veel individuele kwaliteiten, dit is veel meer een hecht team. Hopelijk lukt het om dat bij elkaar te houden.?
Boeiend voor Cambuur is de ontwikkeling van reservedoelman Pieter Bos. De 25-jarige stand-in verbleef jarenlang in de luwte, maar krijgt door de blessure van Stevens deze weken de kans en maakt een voortreffelijke indruk. Booy: ?Dat vind ik allereerst heel mooi voor Pieter. Hij heeft heel weinig gespeeld, maar is altijd rustig gebleven. Dat vind ik heel knap van hem.? Deze weken kan de doelman dus gebruiken als een open sollicitatie voor de keepersvacature die mogelijk ontstaat.
Als alles volgens plan verloopt, gaat Alex Bangura in de zomer de boeken in als de duurste uitgaande transfer aller tijden van Cambuur
Booy tast op dit moment hoofdzakelijk de markt af voor aanvallende versterking. In die linie gaat Kallon vertrekken en datzelfde wordt verwacht inzake de huurlingen Patrick Joosten en Tam?s Kiss. De zoektocht naar aanvallende aanwinsten is een voorbode van een drukke periode op de transfermarkt. Behalve de vier basisspelers met aflopende contracten en twee huurlingen heeft Cambuur namelijk ook twee spelers met doorlopende verbintenissen die in de zomer zo goed als zeker zullen vertrekken. Middenvelder Mees Hoedemakers heeft aangegeven dat hij in de zomer een stap wil maken, linksback Alex Bangura zal waarschijnlijk ook niet te houden zijn.
Voor Hoedemakers (contract tot medio 2023) hoopt Cambuur nog wat meer te krijgen dan het miljoen dat FC Midtjylland afgelopen winter al bood. Bangura?s marktwaarde ligt gezien zijn contractduur nog beduidend hoger. Als alles volgens plan verloopt, gaat de offensieve linksback in de zomer de boeken in als de duurste uitgaande transfer aller tijden van Cambuur.
Met het potje dat uit deze twee transfers ontstaat zal ? na afdrachten aan het spelersfonds ? veel werk moeten worden verricht. Het is dus aannemelijk dat Cambuur na de zomer een heel ander gezicht heeft. Dat hoort bij het natuurlijke proces van een bvo, maar het is in Leeuwarden een groot contrast met de gang van zaken de afgelopen jaren. Zoals Mac-Intosch al schetste: de kern van het huidige elftal is al een hele poos samen. De successen dit seizoen op het hoogste niveau kunnen voor een deel worden toegeschreven aan de automatismen die in de Eerste Divisie zijn ingesleten. Maar wat blijft daar na deze jaargang van over?
Topprestatie
SC Cambuur presteert dit seizoen formidabel en heeft zich op de ranglijst tussen de noordelijke buren FC Groningen en SC Heerenveen genesteld. Dat doet de club uit Leeuwarden met een bescheiden budget van om en nabij drie miljoen euro, maar iets meer dan de helft van het bedrag dat FC Groningen aan spelers besteedt. Die verhoudingen geven niet alleen blijk van de topprestatie die staf en spelers dit seizoen leveren in Leeuwarden, maar schetsen ook de uitdaging waar Cambuur voor staat door met een heel kleine portemonnee opnieuw een Eredivisie-waardige selectie samen te stellen. De transfers van Bangura en Hoedemakers kunnen Cambuur meer slagkracht geven, maar tot die tijd zal Booy voornamelijk moeten zoeken in het transfervrije segment aan de bovenkant van de Eerste Divisie en onderkant Eredivisie. De uitdaging om weer een Eredivisie-selectie in te richten wordt groot, maar is er een die niet mag mislukken.
Het nieuwe stadion zal Cambuur in veel opzichten eindelijk naar de 21ste eeuw brengen
Vorige week bereikte Cambuur een nieuwe mijlpaal in het toewerken naar het nieuwe stadion. Inmiddels liggen de vergunningen ter inzage en zijn de contracten getekend. Het slaan van de eerste paal nadert met rasse schreden en de oplevering van het nieuwe stadion staat daarmee gepland voor september 2023. Het betekent dat volgend seizoen de laatste jaargang in het oude stadion wordt, voordat de oversteek wordt gemaakt naar Leeuwarden-West, waar het komende anderhalf jaar een stadion met een capaciteit van vijftienduizend zal verrijzen.
Het nieuwe stadion zal Cambuur in veel opzichten eindelijk naar de 21ste eeuw brengen. Veel faciliteiten op de huidige locatie zijn hopeloos verouderd, waardoor de Leeuwarders enorme slagen missen als het gaat om omzet op commercieel en horeca-gebied. Het nieuwe onderkomen zal Cambuur veel meer financi?le mogelijkheden bieden, waarmee de club in staat moet zijn een plek in de Eredivisie te consolideren. Voor het zover is speelt Cambuur echter nog ??n jaar op de huidige plek, een jaar waarin het zich opnieuw ten koste van alles wil handhaven. Gezien de aflopende contracten, gewilde basiskrachten en relatief beperkte financi?le middelen wordt dat een serieuze uitdaging.
Meest opvallende in dit bericht is het overzicht van de selectie. Daarin wordt duidelijk dat de contracten van Doke en Sambissa bij handhaving automatisch met een jaar verlengd worden. Dat was (bij mij in ieder geval) nog niet bekend.
Na het afhaken van Dwight Lodeweges, die om priv?redenen ?nee? zei tegen zijn oude club, is Cambuur in gesprek met een nieuwe kandidaat. Technisch manager Foeke Booy wil niet ingaan op namen. ,,Daar wordt het alleen maar onrustig van??, zegt hij. ,,Maar we hopen dat het voor NEC gaat lukken.??
Booy heeft niet het idee dat de KNVB zijn club verplicht om een trainer met een UEFA Pro-diploma aan te stellen, nu Henk de Jong voor de rest van het seizoen thuis zit. ,,Maar helemaal zeker zijn we niet, dus daarom gaan we daar wel voor.??
Assistenten Pascal Bosschaart en Martijn Barto hebben ook hun voorkeur voor een interim-trainer voor de laatste zeven wedstrijden uitgesproken, zodat zij zich kunnen concentreren op datgene waar ze goed in zijn. Na het afhaken van De Jong kregen de twee het erg druk.
De in de voetbalwereld belangrijke datum van 1 april nadert snel. Voor Cambuur is het dit jaar erg rustig. ,,Bijzonder??, zegt Booy. ,,Dat is ook wel eens anders geweest.?? Er hoeft dit jaar geen pakket met brieven de deur uit waarin contracten formeel worden opgezegd.
Alleen naar Doke Schmidt en David Sambissa moet formeel gezien een briefje. Dat kan de prullenbak in als Cambuur zeker is van nog een jaar eredivisie. Net als dat van Jasper ter Heide worden de contracten van Schmidt en Sambissa bij handhaving automatisch verlengd. Daar gaat Booy vanuit.
Cambuur wacht op Sonny Stevens, Erik Schouten en Jamie Jacobs. Diens contracten lopen na dit seizoen af. Alle drie hebben ze een nieuwe aanbieding gekregen. Het kamp van Schouten heeft gereageerd en daar heeft Cambuur weer een reactie op gegeven. ,,Daar moet Schouten nu iets van vinden.??
Doelman Stevens heeft nog niet gereageerd. Van hem is bekend dat hij nog eens een buitenlands avontuur wil aangaan. Het kamp van Jacobs heeft aangegeven te willen wachten.
Op Tamas Kiss heeft Cambuur een optie tot koop. De Hongaar komt maar weinig aan spelen toe, dus het is logisch dat de wegen van speler en club zich na dit seizoen scheiden. ,,Maar daar hebben we nog alle tijd voor??, zegt Booy.
Patrick Joosten is tot het einde van het seizoen gehuurd van FC Groningen. Issa Kallon is transfervrij en wil vertrekken nadat in de winterse transferperiode een overstap naar het Turkse Konyaspor afketste.
De rest van de huidige selectie heeft langer lopende contracten. Van een zestal loopt dat tot de zomer van 2023, zonder dat er opties tot een langer verblijf in zijn opgenomen. Dat zijn Calvin Mac-Intosch, Robin Maulun. Tom Boere, Nick Doodeman, Mitchel Paulissen en Mees Hoedemakers.
Hoedemakers is een van de spelers die na het seizoen 2022-2023 transfervrij is. De noodzaak om te verkopen, is er echter niet. Financieel en technisch directeur Gerald van den Belt denkt, ondanks de financi?le tegenvallers die de coronapandemie heeft veroorzaakt, toch zonder verlies (of winst) af te sluiten.
Hoedemakers en ook Alex Bangura (contract tot 2023 met een optie) zijn mannen die veelvuldig worden genoemd als spelers waar Cambuur wat aan kan verdienen. ,,Maar het is ook wat waard als je ze houdt en dat je je daardoor kunt handhaven??, zegt Van den Belt.
Voor de hoofdprijs is er altijd wat mogelijk, maar door met de kern van de groep is ook een scenario dat Cambuur ziet zitten. Als beide partijen er beter van worden, is een vertrek bespreekbaar.
Na het volgende seizoen moet het nieuwe stadion worden betrokken. ,,Als je er volgend seizoen in blijft, geeft dat je een kickstart??, weet Van den Belt. ,,Dat is de droom van Cambuur.?? Mocht het onverhoopt volgend seizoen toch misgaan, dan raakt de club niet meteen in paniek.
Doordat er tegenwoordig twee clubs rechtstreeks promoveren uit de eredivisie, is degradatie iets draaglijker. ,,Het is geen ramp??, zegt Van den Belt. ,,Liever niet, maar ik ben er niet bang voor.??
Update na aanstellen Haar
Selectie Cambuur 2021/2022:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Sonny Stevens | 2021/2022 |
| Brett Minnema | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Verdedigers | | |
| Alex Bangura | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Calvin Mac-Intosch | 2022/2023 |
| Erik Schouten | 2021/2022 |
| Doke Schmidt | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Marco Tol | 2023/2024 |
| Maxim Gullit | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Jhondly van der Meer | 2023/2024 | optie voor nog een jaar |
| Sekou Sylla | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Mees Hoedemakers | 2022/2023 |
| Jamie Jacobs | 2021/2022 |
| Michael Breij | 2023/2024 | optie voor nog een jaar |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Tom Boere | 2022/2023 |
| Tamas Kiss | 2021/2022 | huur met optie tot koop |
| Roberts Uldrikis | 2022/2023 | optie voor nog een jaar |
| Patrick Joosten | 2021/2022 | huur |
| David Sambissa | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Verhuurd | | |
| Sam Hendriks | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal (De Graafschap heeft optie tot koop) |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2022/2023 | tweezijdige optie voor nog een jaar |
| Dennis Haar | interim-hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2022/2023 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Waarom de terugval van SC Cambuur geen verrassing is
Door Reon Boeringa
De treurmars van SC Cambuur kreeg zondagavond een vervolg met een 1-2 nederlaag tegen NEC. Met vijf punten uit tien wedstrijden is de ploeg uit Leeuwarden de slechtst presterende Eredivisie-ploeg in 2022. Vier redenen waarom de terugval van de promovendus geen verrassing is.
SMALLE SELECTIE
Dat Cambuur tijdens de eerste seizoenshelft zelfs even aanhaakte bij de subtop was gezien de financi?le verhoudingen niets minder dan een sensatie. De club uit Leeuwarden werkt ten opzichte van de andere ploegen in het linkerrijtje namelijk met een kabouterbudget van circa drie miljoen euro. Dat is bijvoorbeeld bijna de helft van het bedrag dat een club als FC Groningen aan spelers besteedt. Desondanks wist Cambuur de ratrace in het linkerrijtje lang vol te houden, maar de laatste weken is in zowel het spel als de resultaten de klad geraakt. Een van de oorzaken is makkelijk aan te wijzen: Cambuur heeft in 2022 te kampen gekregen met een aantal blessures en die zijn gezien de smalte van de selectie kwalitatief niet op te vangen.
Veelzeggend is dat Cambuur tegen NEC in het laatste halfuur in de spits een beroep moest doen op Milan Smit, die tot vandaag nog nooit een profwedstrijd had gespeeld. Onder de lat keepte reservedoelman Pieter Bos pas zijn derde Eredivisie-wedstrijd en de uitgevallen key player Mees Hoedemakers moest vervangen worden door de in alle opzichten mindere Jasper ter Heide. Dat is simpelweg geen as waarmee je je kunt weren in het linkerrijtje van de Eredivisie. In dat opzicht is het goed nieuws dat financieel directeur Gerald van den Belt deze week aankondigde dat het de bedoeling is dat het spelersbudget van Cambuur volgend seizoen richting de vier miljoen euro zal gaan.
STATISTIEKEN
Cambuur spot met statistische wetten, dat was eind vorig jaar een kop boven een PRO-artikel over de Leeuwarders. De strekking van het verhaal destijds: als we de daadwerkelijke prestaties van Cambuur naast onderliggende statistieken (Expected Goals voor en tegen) legden, was er in Leeuwarden duidelijk sprake van overpresteren. Cambuur scoorde vooral bovengemiddeld veel uit de kansen die het cre?erde. Op dergelijke wijze overpresteren is voor geen enkele ploeg op langere termijn vol te houden en dat is inmiddels ook bij Cambuur zichtbaar geworden. De terugval die inmiddels plaatsvindt kondigde zich eind 2021 al aan.
VOORSPELBAARHEID
?Onze kracht is dat we heel veel automatismen hebben. Dat kan ook je zwakte zijn, op het moment dat ploegen steeds meer doorkrijgen wat je wilt. Tegenstanders passen zich steeds meer op ons aan, dat is de extra uitdaging waar we nu mee te maken krijgen.? Die uitspraak deed Mees Hoedemakers een paar weken geleden in een interview met VI. Daarmee raakte de middenvelder de kern. Waar Cambuur met zijn positiespel voor de jaarwisseling menig tegenstander kon verrassen, stellen opponenten zich nu steeds vaker in op de patronen van de promovendus, die veelal hetzelfde blijft doen in een poging tot kansen te komen. Cambuur heeft voor de Eredivisie weinig geheimen meer in tactisch opzicht.
ABSENTIE HENK DE JONG
Dat Cambuur langdurig is blijven voortborduren op de succesvolle methode uit de eerste seizoenshelft is gezien de specifieke situatie in Leeuwarden natuurlijk heel logisch. De club beleeft op technisch vlak een zeer uitdagend jaar, gezien de ziekte van hoofdtrainer Henk de Jong. De Fries maakte na de winterstop een voorzichtige rentree, maar zit inmiddels alweer een poosje thuis. Dat zijn assistenten Martijn Barto en Pascal Bosschaart gedurende zijn absentie vast hebben gehouden aan de receptuur uit de eerste maanden van dit seizoen, is natuurlijk verklaarbaar. Het is namelijk een hoofdtrainer zelf die gedurende een seizoen zelf de accenten in een tactiek verlegt als hij daar aanleiding toe ziet. Dat Bosschaart en Barto daar terughoudend in zijn geweest om meerdere redenen heel verklaarbaar, het menselijke aspect voorop. De situatie is daardoor wel dat Cambuur zich in een fase van het seizoen niet tactisch heeft doorontwikkeld, waar dat in een normale situatie wellicht w?l was gebeurd. Daarmee is de langdurige absentie van De Jong een niet te onderschatten factor in de terugval van Cambuur, waarschijnlijk de grootste van allemaal.
Automatismen zijn inmiddels bekend bij de tegenstanders in deze divisie, waardoor een 2e seizoenshelft moeilijk is voor Cambuur. Automatismen hebben meestal een voordeel, maar momenteel niet meer.
Cambuur moet nu anders gaan spelen, het zou mooi zijn dat Dennis hiermee kan verrassen.
En wanneer er tactisch geen verrassingen meer zijn dan rest doelmatig en functioneel verdedigen en juist daar zit de zwakte in deze selectie
Citaat van: veteraan op april 06, 2022, 13:45:57
En wanneer er tactisch geen verrassingen meer zijn dan rest doelmatig en functioneel verdedigen en juist daar zit de zwakte in deze selectie
Het verkeerd timen, niet goed positie spel, veel te laat of niet reageren indien een tegenstander in schiet op kop positie komt is het euvel bij Mac, Schouten en Doke.
Ze doen hun best maar kunnen dit niveau amper aan.
Werk voor Foeke om dit op niveau in te vullen.
Sambo van jong PSV schijnt weer in onze belangstelling te staan.
Dat zou een eerste versterking kunnen zijn |:)
Citaat van: Specuveter op april 06, 2022, 17:25:13
Sambo van jong PSV schijnt weer in onze belangstelling te staan.
Dat zou een eerste versterking kunnen zijn |:)
toch geen rechtsback van Helmond Sport?
Citaat van: zeewolde op april 06, 2022, 18:04:40
toch geen rechtsback van Helmond Sport?
Dit lijkt me een betere optie!
Citaat van: Specuveter op april 06, 2022, 18:05:52
Dit lijkt me een betere optie!
zeker, mits fit graag zelfs.
Citaat van: Vlampiep op april 06, 2022, 17:22:59
Het verkeerd timen, niet goed positie spel, veel te laat of niet reageren indien een tegenstander in schiet op kop positie komt is het euvel bij Mac, Schouten en Doke.
Ze doen hun best maar kunnen dit niveau amper aan.
Werk voor Foeke om dit op niveau in te vullen.
Schouten en Mac zijn gehaald voor hun opbouwende/voetballende kwaliteiten en niet hun pure verdedigende duels.
Ze komen niet meer toe aan de dingen waar ze goed in zijn en komen te vaak in situaties waar ze minder sterk zijn.
Dat is het probleem van het hele team (plus TS) en niet alleen die twee.
Met 2 slagers achterin komen we niet aan voetballen toe en spelen we het hele seizoen onderin. Maar doorselecteren is prima voor volgend seizoen.
Op zoek dus naar Slagers die kunnen voetballen!
Tips??
Marco Tol ;)
Citaat van: Specuveter op april 06, 2022, 18:23:41
Op zoek dus naar Slagers die kunnen voetballen!
Tips??
Oscar Zijlstra maar weer op doel dan......... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=vSdyFhg9A1E
Of Ype Anema???
Schouten en Mac konden in de KKD rustig gaan opbouwen, iets waar ze nu niet meer aan toe komen!!
Citaat van: PePe op april 06, 2022, 21:38:18
Schouten en Mac konden in de KKD rustig gaan opbouwen, iets waar ze nu niet meer aan toe komen!!
Klopt helemaal. Ik baal zo van verlenging van MacIntosh. Had dan Schouten direct verlengd. Dan had je Tol Schouten gehad voor komend seizoen, en had je nog 2 erbij kunnen halen.
ben wel van mening dat Tol nu echt een kans verdiend te krijgen.
Eerlijk gezegd begrijp ik deze discussie deels. Het gaat nu met het hele team wat minder maar zowel Mac als Schouten hebben echt geweldig gepresteerd. Schouten regelmatig zijn goaltjes meegepikt en Calvin heeft een serie wedstrijden gespeeld waar je u tegen zegt. Tuurlijk, ze worden misschien wat traag en iets ouder, maar om ze nu compleet af te schrijven gaat wat ver. Feit is wel dat er wat (goed) jongs bij moet. Ik vond destijds die van Telstar een goeie, die naar Utrecht is gegaan. En wanneer Tol meer vertrouwen en speeltijd krijgt moet dat zeker goedkomen.
Citaat van: Bussum op april 07, 2022, 10:56:57
Eerlijk gezegd begrijp ik deze discussie deels. Het gaat nu met het hele team wat minder maar zowel Mac als Schouten hebben echt geweldig gepresteerd. Schouten regelmatig zijn goaltjes meegepikt en Calvin heeft een serie wedstrijden gespeeld waar je u tegen zegt. Tuurlijk, ze worden misschien wat traag en iets ouder, maar om ze nu compleet af te schrijven gaat wat ver. Feit is wel dat er wat (goed) jongs bij moet. Ik vond destijds die van Telstar een goeie, die naar Utrecht is gegaan. En wanneer Tol meer vertrouwen en speeltijd krijgt moet dat zeker goedkomen.
Zeker mee eens. Die gast van Telstar, Benadar, is door FC utrecht verhuurd aan Volendam. Indien Volendam promoveert staat hij daar automatisch onder contract en zo niet, dan keert hij terug naar Utrecht.
Er moet voor volgend jaar zeker een klasbak bij achterin. Ik mis een beetje het gif zoals een Berhalter had.
Ren? vd Weij oppert trouwens om Tol eens als verdedigende middenvelder te gebruiken. Hij heeft alles voor die positie ondanks dat hij daar nog nooit heeft gespeeld.
Citaat van: Galdiano op april 07, 2022, 10:16:15
Klopt helemaal. Ik baal zo van verlenging van MacIntosh. Had dan Schouten direct verlengd. Dan had je Tol Schouten gehad voor komend seizoen, en had je nog 2 erbij kunnen halen.
ben wel van mening dat Tol nu echt een kans verdiend te krijgen.
Stank voor dank. Vind dat Mac dit wel verdient.
Ofwel doorgaan met Mac ,Tol, Schouten en Gullit.
Ondertussen klagen dat ons centrum te zwak is....
Citaat van: De Gast op april 07, 2022, 15:11:55
Stank voor dank. Vind dat Mac dit wel verdient.
Mac, Schouten, Tol en Gullit vind jij acceptabel?
Mac en Schouten zullen echt niet de goedkoopsten zijn.
Ik zou Tol de laatste wedstrijden laten spelen. En daarnaast gaan doorselecteren.
Dit centrum kan (helaas) echt niet meer in de ere.
Is het niet als basisspeler dan weet je in elk geval wat je er aan hebt als stand-in. Alleen daarom al.
Citaat van: De Gast op april 07, 2022, 18:34:00
Is het niet als basisspeler dan weet je in elk geval wat je er aan hebt als stand-in. Alleen daarom al.
Als stand in zijn ze waarschijnlijk gewoon te duur. Daarnaast kan je stand ins in augustus ook nog wel aantrekken
Er moeten zo?n man of zes bij komen, mogelijk nog een keeper
Twee eredivisiewaardige verdedigers, een controleur een aanvallende middenvelder en twee scherpe buitens. Plus wat jonge talentjes uit de ?jong? teams.
Citaat van: veteraan op april 07, 2022, 20:35:13
Er moeten zo?n man of zes bij komen, mogelijk nog een keeper
Twee eredivisiewaardige verdedigers, een controleur een aanvallende middenvelder en twee scherpe buitens. Plus wat jonge talentjes uit de ?jong? teams.
+ een extra keeper en extra 6.
Ja meesen as we kwaliteit hewe wille salle we as supporter de spaarpot even op u kop houwe mutte :scc
Citaat van: Montana op april 07, 2022, 22:04:34
+ een extra keeper en extra 6.
Een keeper, een rechts en links back een centrale verdediger, 2 controlerende middenvelders, een aanvallend ingestelde middenvelder, 2 linksbuitens en 2 rechtsbuitens. En mochten Boere en Hendriks vertrekken nog een spits.. Een aardig aantal en dan is dit voor sommige supporters nog niet genoeg 8P
Gheghe. Mocht Stevens weggaan dan komen er echt twee terug heb ik zo het vermoeden ;)
En de noodzaak van twee nieuwe verdedigende middenvelders spreekt voor zich (er vanuitgaande dat Hoedemakers vertrekt).
Citaat van: Montana op april 08, 2022, 08:43:30
Gheghe. Mocht Stevens weggaan dan komen er echt twee terug heb ik zo het vermoeden ;)
En de noodzaak van twee nieuwe verdedigende middenvelders spreekt voor zich (er van uitgaande dat Hoedemakers vertrekt).
Dat Stevens, Hoedemakers en Bangura vertrekken lijkt mij wel duidelijk ;)
In de verdediging moet sowieso wat gebeuren. Twee nieuwe backs (Sambo? en...) en centraal moet er ook wat bij. Maar goed, eerst maar eens cashen.
Citaat van: Andy King op april 08, 2022, 10:57:28
In de verdediging moet sowieso wat gebeuren. Twee nieuwe backs (Sambo? en...) en centraal moet er ook wat bij. Maar goed, eerst maar eens cashen.
Markelo en Absalem voor op de backs, Lars Kramer centraal achterin of een international uit het (voormalig) Oostblok, broertje van Uldrikis op proef nemen ofzo..
Hoe fantastisch dit team ook heeft gespeeld de afgelopen jaren, ik heb eigenlijk zelf ook wel zin in een nieuwe frisse selectie. Een nieuwe keeper zou ook niet erg zijn en een compleet nieuwe voorhoede (met Uldrukis) ook niet.
Citaat van: Eewal op april 08, 2022, 11:31:46
Hoe fantastisch dit team ook heeft gespeeld de afgelopen jaren, ik heb eigenlijk zelf ook wel zin in een nieuwe frisse selectie. Een nieuwe keeper zou ook niet erg zijn en een compleet nieuwe voorhoede (met Uldrukis) ook niet.
Mee eens. En kijk terug naar alle andere teams. Ajax wat destijds de finale haalde in Stockholm. Nu compleet ander team ook, that's football!!
Hopelijk blijft onze vriend Uldrikis nog wel een tijdje. Wat een baas |:) |:)
En vergeet ook niet dat we begonnen dit jaar zonder Antonia, Korte,Ladan,Oratmangoen,Kramer en Akoy. Als we boven de streep eindigen is dat op basis van alles (technisch en financieel) zeer knap !
Nieuw team opbouwen inderdaad
Citaat van: Eewal op april 08, 2022, 11:31:46
Hoe fantastisch dit team ook heeft gespeeld de afgelopen jaren, ik heb eigenlijk zelf ook wel zin in een nieuwe frisse selectie. Een nieuwe keeper zou ook niet erg zijn en een compleet nieuwe voorhoede (met Uldrukis) ook niet.
een nieuwe keepert, we krijgen sowieso niet weer een Sonny Stevens!
Citaat van: D.H.Skolten op januari 06, 2022, 00:43:57
Cambuur doet het geweldig, laten we dat nooit vergeten!
Laten we dat inderdaad nooit vergeten:)
Haha het kan verkeren kerel :y
Hoe gaat het nu met Cambuur na de aanval van buikgriep in de selectie? 'Het heeft geen zin om deze week een oefenwedstrijd te spelen'
De aanval van buikgriep heeft geen verdere slachtoffers ge?ist binnen de selectie van Cambuur. Deze week staat in het teken van herstel.
Door Johan Stobbe
Waar de bron ligt van de virusinfectie die de selectie van SC Cambuur dit weekeinde trof, is moeilijk te achterhalen. ,,We weten het niet??, zegt technisch manager Foeke Booy. Hij gaat in elk geval uit van een virusinfectie. ,,Maar hoe de overdracht is verlopen, is lastig te achterhalen.??
De een na de andere speler haakte in aanloop naar het duel met Vitesse (1-0 nederlaag) af met buikklachten, diarree of overgeven. David Sambissa bleef achter in Leeuwarden, in het hotel in Epe waar de selectie van zaterdag op zondag verbleef, kwam er een handvol spelers bij.
Michael Breij, Mees Hoedemakers, Jhondly van der Meer, Robin Maulun, Sekou Sylla en in de warming-up ook Doke Schmidt, een voor een haakten ze af. Onder andere Roberts Uldrikis en Marco Tol stonden verre van okselfris aan de aftrap. ,,Maar nieuwe gevallen zijn er niet bijgekomen??, weet Booy.
Zieke spelers meteen gescheiden van de rest
Om verdere besmetting te voorkomen, zijn de zieke spelers meteen gescheiden van de rest. Dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Ook bij de beloften zijn verschillende zieken. ,,Daarom heeft het ook geen zin om deze week te oefenen??, zegt Booy. De initiatieven daarvoor zijn stopgezet. ,,Dat schiet nu zijn doel voorbij.??
Deze week staat tot het vrije paasweekeinde vooral in het teken van onderhouden en herstellen. En niet alleen van buikgriep. Booy zag tot zijn genoegen Tom Boere en Sonny Stevens weer op het veld trainen. Die zijn op de weg terug, wat niet wil zeggen dat ze tegen PSV (23 april) alweer inzetbaar zijn. Stevens hoopt die wedstrijd te halen.
Of Stevens na dit seizoen in Leeuwarden blijft, is nog onzeker. Vanuit zijn kamp heeft Cambuur een tegenvoorstel gehad op de aanbieding die de club hem deed. Stevens hoeft niet beslist weg, maar de aanbieding die hem is gedaan, zou dan in elk geval moeten verbeteren.
Daar onderhandelen club en speler over. ,,We weten ook dat hij de ambitie heeft om nog eens naar het buitenland te gaan??, weet Booy. Die wil hoe dan ook minimaal twee eredivisiewaardige keepers in de selectie hebben. Pieter Bos vervangt Stevens momenteel naar behoren. Bos heeft echter geen trek om nog een jaar achter Stevens op de bank te zitten, nu hij de smaak van de eredivisie te pakken heeft.
Vlieguren
Booy snapt die ambitie. ,,Het is logisch dat hij vlieguren wil maken.?? De technisch manager wil met het oog op de keepers hoe dan ook voorkomen dat alle andere opties voorbijvliegen omdat hij te lang heeft gewacht. Hij houdt andere opties onder de lat nauwlettend in de gaten. ,,Wij moeten ook door.??
Datzelfde zegt hij over Jamie Jacobs. Sinds de middenvelder in december een aanbieding van Cambuur naast zich heeft neergelegd, is er niets meer vernomen vanuit zijn kant. De middenvelder wordt met meerdere clubs in verband gebracht.
Van concrete belangstelling is volgens Jacobs? zaakwaarnemer Martin van Ophuizen echter geen sprake. ,,Clubs vragen naar zijn status, Jamie is met zijn statistieken en aflopende contract een interessante speler?, zegt hij.
Gesprekken met clubs zijn er niet geweest, alleen afgelopen winter met Cambuur. ,,En dat gesprek was positief. Jamie wil gewoon nog even afwachten: hoe komt de selectie eruit te zien, komt Henk de Jong terug (Jacobs heeft een goede band met hem, red.). Dus het is allemaal nog even afwachten, de club en ik houden elkaar op de hoogte.?
Booy wacht het wel af. Tot die tijd speurt hij de markt af naar versterkingen. De technisch manager van Cambuur verwacht deze week wel duidelijkheid te krijgen over Erik Schouten. De centrale verdediger kan bijtekenen. ,,Ik verwacht ieder moment een ja of nee??, zegt Booy. ,,We zitten in de finale fase.??
Ik ga er vanuit dat Jacobs vertrekt, gezien zijn prestaties van dit seizoen kan ik er niet wakker van liggen. Het willen verlengen met Schouten begrijp ik niet, als hij blijft zal er centraal achterin niet veel veranderen aangezien Tol, McIntosh, v/d Meer en Gullit er ook nog zullen zijn. Naar mijn mening hebben we veel te veel tegendoelpunten moeten incasseren en zoals we gezien hebben weten onze tegenstanders inmiddels hoe we (veel te traag) opbouwen. Zodra we niet op kunnen bouwen zakt het als een kaartenhuis in elkaar, lange ballen naar voren die tot niets leiden omdat we geen enkele tweede bal pakken. Ik hoop dat ik het mis heb maar verwacht een heel zwaar seizoen in aanloop naar ons nieuwe stekje. Dan heb ik het nog niet eens over een aantal sterkhouders die zullen vertrekken en we nog maar af moeten wachten hoe dat opgevangen gaat worden :|
Citaat van: Harry L. op april 12, 2022, 10:36:48
Ik ga er vanuit dat Jacobs vertrekt, gezien zijn prestaties van dit seizoen kan ik er niet wakker van liggen. Het willen verlengen met Schouten begrijp ik niet, als hij blijft zal er centraal achterin niet veel veranderen aangezien Tol, McIntosh, v/d Meer en Gullit er ook nog zullen zijn. Naar mijn mening hebben we veel te veel tegendoelpunten moeten incasseren en zoals we gezien hebben weten onze tegenstanders inmiddels hoe we (veel te traag) opbouwen. Zodra we niet op kunnen bouwen zakt het als een kaartenhuis in elkaar, lange ballen naar voren die tot niets leiden omdat we geen enkele tweede bal pakken. Ik hoop dat ik het mis heb maar verwacht een heel zwaar seizoen in aanloop naar ons nieuwe stekje. Dan heb ik het nog niet eens over een aantal sterkhouders die zullen vertrekken en we nog maar af moeten wachten hoe dat opgevangen gaat worden :|
Gullit is zwaar geblesseerd zoals je ongetwijfeld weet, als en hoe hij terug komt is afwachten, maar die ben je nog een maand of 8 kwijt, v/d Meer wordt verhuurd heb ik vernomen. Ik ga er vanuit dat Schouten/Mac-Intosch volgend seizoen het bankje warm houden en daar zijn goed genoeg voor.
Vertrek: Stevens, Bangura, Hoedemakers, Jacobs, Kallon, Joosten, Boere, Hendriks, Kiss.
Verhuur/verkoop/weggegeven: v/d Meer, Ter Heide, Doodeman, Smit,
1
-----------------------------------------Nieuw---------------------------
Bos
Minnema
2 3 4 5
Schmidt ---------------------Tol-------------------Nieuw-----------------Sylla
Nieuw Mac-Intosch Schouten Sambissa/Nieuw
6
--------------------------------------------Nieuw--------------------------------
8 Nieuw 10
---------------Nieuw---------------------------------------------Paulissen----------
Breij Maulun
7 9 11
Nieuw----------------------------------Uldrikis -------------------------Nieuw------
Nieuw Nieuw Nieuw
Breij Nieuw Sambissa
Er is dus werk aan de winkel..
Met de speelwijze is niets mis, de frisheid ontbreekt gewoon op dit moment. En dat heeft ook veel te maken met de afwezigheid van De Jong.
Daarbij... welke club in Europa presteert 3 seizoenen onder druk zonder een dip? Alleen de absolute top.
Ik zie wel dat het voor nieuwe spelers blijkbaar erg lastig is bij de hechte kern van de groep aan te haken. IN de basiself is vrijwel niks veranderd. En wellicht is de huidige groep wat te lief voor elkaar... er mag best wat gescholden worden na een paar onnodige verliespotten.
Als er een groot deel van de spelers blijft, dan moet er Booij goed kijken wat voor karakters erbij komen. Uldrikis is duidelijk een voorbeeld van een speler die extra flair geeft, waar types als Doodeman een beetje buiten de vaste kern vallen.
Boere en Hendriks liggen nog vast h??
Citaat van: justremco op april 12, 2022, 11:02:19
Boere en Hendriks liggen nog vast h??
Ja maar beide willen volgend seizoen voetballen hebben ze aan gegeven, dus afscheid nemen lijkt mij.
Citaat van: J.v.G. op april 12, 2022, 10:59:39
Vertrek: Stevens, Bangura, Hoedemakers, Jacobs, Kallon, Joosten, Boere, Hendriks, Kiss.
Verhuur/verkoop/weggegeven: v/d Meer, Ter Heide, Doodeman, Smit,
1
-----------------------------------------Nieuw---------------------------
Bos
Minnema
2 3 4 5
Schmidt ---------------------Tol-------------------Nieuw-----------------Sylla
Nieuw Mac-Intosch Schouten Sambissa/Nieuw
6
--------------------------------------------Nieuw--------------------------------
8 Nieuw 10
---------------Nieuw---------------------------------------------Paulissen----------
Breij Maulun
7 9 11
Nieuw----------------------------------Uldrikis -------------------------Nieuw------
Nieuw Nieuw Nieuw
Breij Nieuw Sambissa
Er is dus werk aan de winkel..
Dat wordt een hele opgave als ik dit zie. De meeste ?nieuw? moeten ook nog eens voor de
basis gehaald worden en zullen er gelijk moeten staan. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken met het toch wel beperkte budget. Overigens ga ik er ook nog steeds vanuit dat we Uldrikis kwijt gaan raken.
Citaat van: Harry L. op april 12, 2022, 11:42:25
Dat wordt een hele opgave als ik dit zie. De meeste ?nieuw? moeten ook nog eens voor de
basis gehaald worden en zullen er gelijk moeten staan. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken met het toch wel beperkte budget. Overigens ga ik er ook nog steeds vanuit dat we Uldrikis kwijt gaan raken.
Het wordt elk seizoen een hele opgave. Met ons budget raak je elk seizoen je beste spelers kwijt en dat is ook altijd zo geweest. Dat weet iedereen binnen de club ook wel. Ben benieuwd welke spelers er volgend seizoen zullen staan. Denk dat een beetje verversing ook zeker niet erg is.
Citaat van: R058 op april 12, 2022, 12:32:59
Het wordt elk seizoen een hele opgave. Met ons budget raak je elk seizoen je beste spelers kwijt en dat is ook altijd zo geweest. Dat weet iedereen binnen de club ook wel. Ben benieuwd welke spelers er volgend seizoen zullen staan. Denk dat een beetje verversing ook zeker niet erg is.
Dat is het lot van elke Nederlandse club lijkt mij...verkopen om te overleven!
Margaritha van Oss halen.
Heb je op links tandem Sylla/Margaritha.
Sambo voor rechtsachter.
Voor Hoedemakers Wieffer van Excelsior
Sleegers voor de vleugel.
Hopen dat Uldrikis blijft dan heb je met Boere erbij twee prima spitsen en kan Dylan Smit zich mooi verder ontwikkelen.
Citaat van: Specuveter op april 12, 2022, 12:36:35
Margaritha van Oss halen.
Heb je op links tandem Sylla/Margaritha.
Sambo voor rechtsachter.
Voor Hoedemakers Wieffer van Excelsior
Sleegers voor de vleugel.
Hopen dat Uldrikis blijft dan heb je met Boere erbij twee prima spitsen en kan Dylan Smit zich mooi verder ontwikkelen.
Margarita is een rechtsbuiten ;)
Rechtsback: Markelo, Def mid: Ojo(met Vet als 2e man), Sleegers linksbuiten, Alhaft rechtsbuiten en su ken ik nog wel even verder gaan.
Met het niet vasthouden van Antonia, Korte, Muhren,Oratmangoen, Kramer en Ladan heeft Cambuur voorafgaande aan dit seizoen al ingeleverd aan kwaliteit. Dit seizoen is met een te smalle selectie gespeeld en de huurgokjes zijn niet goed uitgepakt.Verlengen met relatief dure spelers als Kallon, Jacobs en Stevens is ook niet gelukt. Dus moet de verkoop van Hoedemakers en Bangura de complete vernieuwing van een hele selectie bekostigen.
En dat kan niet ! Ook al zullen ze redelijke sommen geld opleveren.
Volgend seizoen is een sleutelseizoen omdat alleen het nieuwe stadion een structureel hoger budget mogelijk maakt (het halen van de play offs en mogelijk meer) Dat betekent dat er een spelersfonds moet komen. Het mislukken van het volgende seizoen zou de club voor lange tijd terugwerpen naar de periferie waar het zich zo heldhaftig van heeft weten te bevrijden !
Citaat van: veteraan op april 12, 2022, 12:58:26
Met het niet vasthouden van Antonia, Korte, Muhren,Oratmangoen, Kramer en Ladan heeft Cambuur voorafgaande aan dit seizoen al ingeleverd aan kwaliteit. Dit seizoen is met een te smalle selectie gespeeld en de huurgokjes zijn niet goed uitgepakt.Verlengen met relatief dure spelers als Kallon, Jacobs en Stevens is ook niet gelukt. Dus moet de verkoop van Hoedemakers en Bangura de complete vernieuwing van een hele selectie bekostigen.
En dat kan niet ! Ook al zullen ze redelijke sommen geld opleveren.
Volgend seizoen is een sleutelseizoen omdat alleen het nieuwe stadion een structureel hoger budget mogelijk maakt (het halen van de play offs en mogelijk meer) Dat betekent dat er een spelersfonds moet komen. Het mislukken van het volgende seizoen zou de club voor lange tijd terugwerpen naar de periferie waar het zich zo heldhaftig van heeft weten te bevrijden !
Al het salaris dat wordt betaald aan vertrekkende spelers komt vrij. We betalen bijna nooit transfersommen voor spelers dus waarom zouden we niet genoeg geld hebben om een nieuwe selectie neer te zetten?
De vorige zomerse transferperiodes zijn ook gewoon mislukt... door het onverwacht afbreken van ons eerste kampioensjaar(waar we al te veel spelers verlengd hadden) En daarna na de uiteindelijke promotie door wegvallen Booij en een transfermarkt die op slot zat.
Het zal nu toch echt wel de bedoeling zijn om echte versterkingen te halen en alleen in de breedte.
Citaat van: Specuveter op april 12, 2022, 12:36:35
Hopen dat Uldrikis blijft dan heb je met Boere erbij twee prima spitsen en kan Dylan Smit zich mooi verder ontwikkelen.
Dylan Smit en Milan Smit zijn wel 2 verschillenden he ;)
Citaat van: veteraan op april 12, 2022, 12:58:26
Met het niet vasthouden van Antonia, Korte, Muhren,Oratmangoen, Kramer en Ladan heeft Cambuur voorafgaande aan dit seizoen al ingeleverd aan kwaliteit. Dit seizoen is met een te smalle selectie gespeeld en de huurgokjes zijn niet goed uitgepakt.Verlengen met relatief dure spelers als Kallon, Jacobs en Stevens is ook niet gelukt. Dus moet de verkoop van Hoedemakers en Bangura de complete vernieuwing van een hele selectie bekostigen.
En dat kan niet ! Ook al zullen ze redelijke sommen geld opleveren.
Volgend seizoen is een sleutelseizoen omdat alleen het nieuwe stadion een structureel hoger budget mogelijk maakt (het halen van de play offs en mogelijk meer) Dat betekent dat er een spelersfonds moet komen. Het mislukken van het volgende seizoen zou de club voor lange tijd terugwerpen naar de periferie waar het zich zo heldhaftig van heeft weten te bevrijden !
lulst wel heel makkelijk h?.
Citaat van: veteraan op april 12, 2022, 12:58:26
Met het niet vasthouden van Antonia, Korte, Muhren,Oratmangoen, Kramer en Ladan heeft Cambuur voorafgaande aan dit seizoen al ingeleverd aan kwaliteit.
Kwantiteit vooral. Alleen Muhren was kwaliteit. Korte en Oratmangoen zijn wel vergelijkbaar met Joosten, maar nog steeds kwantiteit.
Alles beter dan Joosten! :_schater
Volgend jaar met 2 spitsen spelen. Hoef je je geld ook niet meer te verbrassen aan al die mislukte gokjes voor de buitenposities.
Boere en Uldrikis samen in de spits??
Citaat van: Specuveter op april 12, 2022, 20:15:43
Boere en Uldrikis samen in de spits??
Boere proberen te lozen
Citaat van: De Gast op april 12, 2022, 19:51:06
Volgend jaar met 2 spitsen spelen. Hoef je je geld ook niet meer te verbrassen aan al die mislukte gokjes voor de buitenposities.
Alle succesvolle seizoenen van Cambuur (en ook van Henk de Jong) waren 4-3-3. Dat zal volgend seizoen niet anders zijn.
Ander niveau, andere spelers, misschien andere trainer. Het heroverwegen waard lijkt mij.
Waarom SC Cambuur aan de vooravond van een metamorfose staat
Door Reon Boeringa
Terwijl SC Cambuur op het veld nog werkt aan de laatste loodjes van het seizoen, maakt technisch manager Foeke Booy op de achtergrond overuren met de blik op de komende jaargang. Bij de club uit Leeuwarden is namelijk een gedaanteverwisseling aanstaande.
De afgelopen maanden startte Cambuur gesprekken met vijf basisspelers met aflopende contracten. Van dat vijftal tekende centrumverdediger Calvin Mac-Intosch bij. Inmiddels ziet het ernaar uit dat de andere vier allemaal zullen vertrekken.
STEVENS
Daardoor wijst alles erop dat doelman Sonny Stevens bezig is aan zijn laatste weken in Leeuwarden. Booy: ?Dat Sonny ambities heeft is bekend. Er is bij ons het een en ander neergelegd qua wensen, maar dat ligt zover van wat wij willen dat het gewoon onmogelijk is. Begrijp me goed: alles is in goede harmonie gegaan en we hebben Sonny zijn ambities te respecteren, maar dat betekent ook dat wij als club verder gaan en moeten. We zijn op zoek naar een andere keeper.?
Hoewel Booy niet op zijn kandidatuur wil reageren, is het duidelijk dat Andries Noppert een serieuze kandidaat is om het Leeuwarder keeperskorps te komen versterken. Voor de komst van de transfervrije Go Ahead Eagles-doelman heeft Cambuur echter concurrentie van provinciegenoot SC Heerenveen. Gelijktijdig ziet Cambuur ook in reservedoelman Pieter Bos een kandidaat voor de opvolging van Stevens. ?Pieter is altijd geduldig geweest en presteert de laatste weken goed als vervanger van Sonny. Er kan een scenario ontstaan waarin wij een keeper halen en zeggen: vecht het maar uit met Pieter. De beste speelt.?
SCHOUTEN
Ook aanvoerder Erik Schouten is bij Cambuur op weg naar de uitgang. Booy: ?Half maart hebben we hem een tweede aanbieding gedaan. Daarbij hebben we gezegd: dit is absoluut het maximale. Daar hebben ze vervolgens alsnog een tegenvoorstel op gedaan. Dat had niet zoveel zin meer, want het was van onze kant al tot hier en niet verder. Daarop hebben wij onze aanbieding min of meer ingetrokken. We gaan op zijn positie op zoek naar versterking.?
JACOBS & KALLON
In een eerder stadium was al duidelijk geworden dat de samenwerking met middenvelder Jamie Jacobs en vleugelspits Issa Kallon na dit seizoen stopt, hoewel Cambuur in het geval van Jacobs de deur op een kier had gelaten. Booy: ?Maar we hebben van zijn kamp niets meer vernomen. Gevoelsmatig zeg ik: Jamie heeft al bij een andere club getekend.?
Wat zegt het dat Cambuur er niet in slaagt een groot deel van de huidige basis intact te houden? Booy: ?Het heeft enerzijds met de ambities van spelers te maken. Tegelijkertijd moeten wij als club onze grenzen bewaken. Als je een selectie langer bij elkaar wilt houden worden contracten telkens duurder. Natuurlijk wil je graag een kern intact houden, maar je moet er ook voor waken dat het financieel niet uit balans raakt. Dat is wat we hebben gedaan.?
BANGURA & HOEDEMAKERS
Los van de vier basiskrachten met aflopende contracten houdt Cambuur ook sterk rekening met een vertrek van de dit seizoen op Eredivisie-niveau doorgebroken Mees Hoedemakers en Alex Bangura. ?Dat kan natuurlijk heel snel gaan, kijk maar wat er bij FC Groningen met Bjorn Meijer is gebeurd. Afgelopen winter is er al serieuze interesse geweest voor Mees. Alex heeft ook heel goede data en we ontvangen signalen dat hij nadrukkelijk gevolgd wordt vanuit Engeland, hoewel we tot nu toe als club niet rechtstreeks zijn benaderd.? Cambuur hoopt dat eventuele transfers van Bangura en Hoedemakers vroegtijdig hun beslag krijgen. ?Dan kunnen we als club namelijk ook nog doorpakken. We hebben namelijk nog niet de financi?le power om vervangers aan te trekken voordat we spelers verkopen.?
Ook huurlingen Tamas Kiss (Puskas Akademia) en Patrick Joosten (FC Groningen) spelen normaliter na de zomer niet meer in Leeuwarden. ?Op Tamas hebben we een optie tot koop, maar dat wordt een lastig verhaal. We hadden gehoopt dat hij meer had laten zien, maar hij heeft het gewoon moeilijk gehad.?
VERSTERKINGEN
Zo is er een kleine exodus aanstaande in Leeuwarden, maar volgens Booy zijn de gevolgen te overzien. ?Deze kern is al een poos bij elkaar. Er blijft nog een raamwerk staan en daarbuiten is het ook goed om na een tijdje vers bloed toe te voegen, de hi?rarchie op te schudden.? Booy is op de achtergrond druk doende met het benaderen en in kaart brengen van kandidaat-versterkingen. ?De hoogste prioriteit ligt bij de flankaanvallers, daarnaast moeten er ook zeker een linker centrale verdediger, keeper en aanvallende middenvelder bij.? Volgens bronnen uit de voetballerij heeft Cambuur zijn oog voor die laatste positie laten vallen op Reuven Niemeijer van Excelsior.
Pluspunt voor Cambuur richting de aanstaande metamorfose is dat het spelersbudget richting komend seizoen omhoog gaat. Dit seizoen kan Booy ruim drie miljoen aan spelers besteden; de bedoeling is dat dit bedrag wordt opgerekt richting de vier miljoen. Booy: ?Onze voorkeur gaat uit naar het zelf contracteren van Nederlandse jongens, maar het is ook mogelijk dat we uiteindelijk uitkomen in het buitenland of bij huurlingen. Het volgende seizoen wordt cruciaal, het jaar voordat we naar het nieuwe stadion gaan. Dan moeten we in de Eredivisie blijven. Dus we zullen ook spelers moeten aantrekken van wie we weten dat ze er op dat niveau gelijk kunnen staan.?
Krstev Kiss Joosten Doodeman. Veel flaters gemaakt, vooral voor de buitenposities. Geld moet beter besteed worden.
Uitspraken van Foeke Booy bij VI hebben voor verbazing gezorgd in de selectie van #Cambuur.
Onder anderen Sonny Stevens en Erik Schouten lazen dingen die hen niet bekend zijn. Datzelfde geldt voor Jamie Jacobs:
https://mobile.twitter.com/Andor_F/status/1518240733035180032
Een spelletje of heeft Foeke weer eens niet goed nagedacht voor iets te zeggen?
Iets met een ezel dan...
Maar kijken waar en hoe dit eindigt
Zo gaat het toch altijd als onderhandelingen lopen. Allemaal spel.
Citaat van: Bernardo op april 24, 2022, 17:52:00
Zo gaat het toch altijd als onderhandelingen lopen. Allemaal spel.
dit kan ook nog even wachten h? we zitten in een hele belangrijke fase.
Citaat van: Bernardo op april 24, 2022, 17:52:00
Zo gaat het toch altijd als onderhandelingen lopen. Allemaal spel.
Precies dat. Booy probeert wat reuring te cre?ren. Lijkt me niks mis mee. Ik heb niks met dat getwijfel van bepaalde spelers. Zeg gewoon ja of nee, allebei prima, maar maak een keus.
Doorselecteren is Jacobs exit. Jammer maar hij heeft niet het niveau. Er is geen enkel argument om met hem door te gaan.
Citaat van: De Gast op april 24, 2022, 20:31:01
Doorselecteren is Jacobs exit. Jammer maar hij heeft niet het niveau. Er is geen enkel argument om met hem door te gaan.
Jacobs heeft nu niet het niveau maar het wel degelijk aangetoond dat hij het niveau heeft.
Als je hem met 2 seizoenen kan verlengen moet je hopen dat hij met een nieuwe groep weer op gaat bloeien. Dan zou je volgende zomer nog een leuk bedrag voor hem kunnen krijgen. Hij heeft het echt wel in zich om bij een middenmotor als Twente of Utrecht te spelen. Alleen afgelopen maanden is hij geen schim van wat hij was in de 2.5 seizoen daarvoor.
Citaat van: CambuurAmersfoort op april 24, 2022, 21:55:19
Jacobs heeft nu niet het niveau maar het wel degelijk aangetoond dat hij het niveau heeft.
Als je hem met 2 seizoenen kan verlengen moet je hopen dat hij met een nieuwe groep weer op gaat bloeien. Dan zou je volgende zomer nog een leuk bedrag voor hem kunnen krijgen. Hij heeft het echt wel in zich om bij een middenmotor als Twente of Utrecht te spelen. Alleen afgelopen maanden is hij geen schim van wat hij was in de 2.5 seizoen daarvoor.
Ben ik niet met je eens. Zijn doelpunten en assist hebben een hoop verbloemd.
Puur voetballend gezien gaat het veel te snel voor m.
Citaat van: Treb op april 24, 2022, 22:33:56
Ben ik niet met je eens. Zijn doelpunten en assist hebben een hoop verbloemd.
Puur voetballend gezien gaat het veel te snel voor m.
ja dat wrodt wel bewezen de laatste maanden komt te kort voor de ere div helaas.
niemijer mooie opvolger voor hem
Citaat van: Drumfather SCC op april 24, 2022, 17:39:51
Een spelletje of heeft Foeke weer eens niet goed nagedacht voor iets te zeggen?
Iets met een ezel dan...
Maar kijken waar en hoe dit eindigt
Wat zegt Foeke verkeerd? Hij zegt/spreekt over gevoelsmatig, en wat betreft Jacobs, Stevens en Schouten ze worden nadrukkelijk in het Volendamse genoemd. Dus de spelers zijn i.m.o. schijnheilig, zowel Schouten als Stevens willen meer dan 20k per maand, en voor de helft daarvan kan je prima vervangers aantrekken lijkt mij.
Citaat van: CambuurAmersfoort op april 24, 2022, 21:55:19
Jacobs heeft nu niet het niveau maar het wel degelijk aangetoond dat hij het niveau heeft.
Als je hem met 2 seizoenen kan verlengen moet je hopen dat hij met een nieuwe groep weer op gaat bloeien. Dan zou je volgende zomer nog een leuk bedrag voor hem kunnen krijgen. Hij heeft het echt wel in zich om bij een middenmotor als Twente of Utrecht te spelen. Alleen afgelopen maanden is hij geen schim van wat hij was in de 2.5 seizoen daarvoor.
eens. Tis wel zo dat hij al 3 jaar heel sterk aan een seiz begint en dan na de winterstop tegen een berg oploopt. Weet niet wat dat is. Tegen Twente en Utrecht thuis was ie fantastisch
Citaat van: J.v.G. op april 25, 2022, 07:25:25
Wat zegt Foeke verkeerd? Hij zegt/spreekt over gevoelsmatig, en wat betreft Jacobs, Stevens en Schouten ze worden nadrukkelijk in het Volendamse genoemd. Dus de spelers zijn i.m.o. schijnheilig, zowel Schouten als Stevens willen meer dan 20k per maand, en voor de helft daarvan kan je prima vervangers aantrekken lijkt mij.
Wat een geld. Waar heb je die cijfers vandaan?
Citaat van: Lore op april 25, 2022, 08:22:15
Wat een geld. Waar heb je die cijfers vandaan?
dat is nog niet eens gemiddeld eredivisie salaris hoor
Citaat van: Lore op april 25, 2022, 08:22:15
Wat een geld. Waar heb je die cijfers vandaan?
Zaterdag stiekem meegeluisterd gesprek van Foeke en iemand(sponsor ofzo)
Citaat van: J.v.G. op april 25, 2022, 08:26:52
Zaterdag stiekem meegeluisterd gesprek van Foeke en iemand(sponsor ofzo)
Ik zou normaal gesproken moeite hebben om zoiets te geloven, maar drie jaar geleden zat ik in de Walrus, toen Ype Smit, Van der Belt, Henk Deinum en een ambtenaar van de gemeente binnen kwamen. Zij hebben toe onderling alles besproken van het nieuwe stadion, waardoor ik alles kon horen.
Eigenlijk te gek voor woorden, maar stiekem ook wel waarom ik van Cambuur houd.
Citaat van: Lore op april 25, 2022, 08:35:32
Ik zou normaal gesproken moeite hebben om zoiets te geloven, maar drie jaar geleden zat ik in de Walrus, toen Ype Smit, Van der Belt, Henk Deinum en een ambtenaar van de gemeente binnen kwamen. Zij hebben toe onderling alles besproken van het nieuwe stadion, waardoor ik alles kon horen.
Eigenlijk te gek voor woorden, maar stiekem ook wel waarom ik van Cambuur houd.
En wat spelers verdienen is natuurlijk ook geen staatsgeheim..
Citaat van: CambuurAmersfoort op april 24, 2022, 21:55:19
Jacobs heeft nu niet het niveau maar het wel degelijk aangetoond dat hij het niveau heeft.
Als je hem met 2 seizoenen kan verlengen moet je hopen dat hij met een nieuwe groep weer op gaat bloeien. Dan zou je volgende zomer nog een leuk bedrag voor hem kunnen krijgen. Hij heeft het echt wel in zich om bij een middenmotor als Twente of Utrecht te spelen. Alleen afgelopen maanden is hij geen schim van wat hij was in de 2.5 seizoen daarvoor.
De jongens die verder gaan komen houden zich in deze tijden ook staande.
Als je hem gaat verlengen is dat totaal tegenstrijdig aan de schreeuw om vers bloed.
Het gaat er ook niet om of spelers kwalitatief goed genoeg zijn voor de eredivisie of niet. Het gaat erom dat spelers elkaar scherp kunnen houden en gretig zijn. Dat lukt niet als je een 4e jaar met dezelfde kern in gaat.
Stevens en Schouten zijn prima spelers maar zijn ze nog kritisch genoeg naar medespelers en coachen ze nog even fanatiek als eerder?
Heeft Jacobs nog dezelfde drive?
Je kunt beter een mix van jonge honden en routiniers toevoegen zodat er weer een andere dynamiek ontstaat.
Citaat van: Bankzitter op april 25, 2022, 10:24:13
Het gaat er ook niet om of spelers kwalitatief goed genoeg zijn voor de eredivisie of niet. Het gaat erom dat spelers elkaar scherp kunnen houden en gretig zijn. Dat lukt niet als je een 4e jaar met dezelfde kern in gaat.
Stevens en Schouten zijn prima spelers maar zijn ze nog kritisch genoeg naar medespelers en coachen ze nog even fanatiek als eerder?
Heeft Jacobs nog dezelfde drive?
Je kunt beter een mix van jonge honden en routiniers toevoegen zodat er weer een andere dynamiek ontstaat.
en toch had dit met een fitte Henk niet gebeurt. Dan hadden we sowieso playoffs haalt
We kunnen nu nog playoffs halen terwijl we na de winterstop niks meer presteren
Alles kan nog idd. Maar ben wel realistisch. Hoop dat we er rechtstreeks in blijven.
Citaat van: Destroyer op april 25, 2022, 14:09:22
Alles kan nog idd. Maar ben wel realistisch. Hoop dat we er rechtstreeks in blijven.
Aankomend weekend moeten de onderste 4 tegen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. Daar gaat misschien 1 met geluk punten pakken. Dan zijn we alweer een ronde verder. Zelf resultaat halen tegen Willem II en RKC dan mag er geen probleem meer zijn.
Citaat van: sunderland op april 25, 2022, 13:39:35
en toch had dit met een fitte Henk niet gebeurt. Dan hadden we sowieso playoffs haalt
Eens. Henk kan het maximale uit een groep halen.
En ook alle vertrouwen dat Henk weer opnieuw een succesvol team kan bouwen als zijn gezondheid dat toelaat.
Ik ben het ook totaal niet eens met de pessimisme over volgend seizoen... iedere speler is vervangbaar en de club heeft een heldere visie wat voor spelers ze willen.
Henk kan mensen in het ongelofelijke laten geloven. Hierdoor hebben we de mooiste twee?nhalf jaar van onze club achter de rug.
Maar ik moet ook het volgende kwijt. Als ik hier soms de reacties teruglees vraag ik me af of wij als supporters Henk wel waard zijn. Hij heeft altijd de 12de man geprezen en ge?erd, maar wat er nu zonder hem gebeurt valt mij enorm tegen. Dit zou een feestweek moeten zijn waarin we met zijn allen onszelf en het team voorbereiden op een geweldige derby, zoals in de tijd met Barto, Streek, Vytas en Nienhuis. En wat gebeurt hier. Zeuren dat we niets meer winnen, dat de kans groot is dat we degraderen, mensen gaan niet omdat ze niet willen afgaan in dat dorp. Ongelofelijk eigenlijk, de instelling van sommige supporters. Geen wonder dat het stadion volkomen stilviel bij de achterstand tegen NEC. Dat was Cambuur onwaardig. Net als de instelling van sommigen hier. Juist op dit moment moet je laten zien dat je een volksclub bent die achter de spelers gaat staan en ze naar de overwinning schreeuwt.
Ik hoop dat we zaterdag een volle bak hebben en dat de echte Cambuurinstelling bij zowel de spelers als de supporters helemaal terug is. We gaan nog 4 finales spelen, waarvan de eerste altijd de belangrijkste is. _O_ _O_ |:) _O_ _O_
Citaat van: Bankzitter op april 25, 2022, 17:49:22
Eens. Henk kan het maximale uit een groep halen.
En ook alle vertrouwen dat Henk weer opnieuw een succesvol team kan bouwen als zijn gezondheid dat toelaat.
Ik ben het ook totaal niet eens met de pessimisme over volgend seizoen... iedere speler is vervangbaar en de club heeft een heldere visie wat voor spelers ze willen.
Zo denk ik er ook over, volgend seizoen nieuwe frisse blik er op.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 25, 2022, 18:08:49
Henk kan mensen in het ongelofelijke laten geloven. Hierdoor hebben we de mooiste twee?nhalf jaar van onze club achter de rug.
Maar ik moet ook het volgende kwijt. Als ik hier soms de reacties teruglees vraag ik me af of wij als supporters Henk wel waard zijn. Hij heeft altijd de 12de man geprezen en ge?erd, maar wat er nu zonder hem gebeurt valt mij enorm tegen. Dit zou een feestweek moeten zijn waarin we met zijn allen onszelf en het team voorbereiden op een geweldige derby, zoals in de tijd met Barto, Streek, Vytas en Nienhuis. En wat gebeurt hier. Zeuren dat we niets meer winnen, dat de kans groot is dat we degraderen, mensen gaan niet omdat ze niet willen afgaan in dat dorp. Ongelofelijk eigenlijk, de instelling van sommige supporters. Geen wonder dat het stadion volkomen stilviel bij de achterstand tegen NEC. Dat was Cambuur onwaardig. Net als de instelling van sommigen hier. Juist op dit moment moet je laten zien dat je een volksclub bent die achter de spelers gaat staan en ze naar de overwinning schreeuwt.
Ik hoop dat we zaterdag een volle bak hebben en dat de echte Cambuurinstelling bij zowel de spelers als de supporters helemaal terug is. We gaan nog 4 finales spelen, waarvan de eerste altijd de belangrijkste is. _O_ _O_ |:) _O_ _O_
Ik ben het vaak met je eens, maar nu zeker. Echt volwassen zijn we als Cambuur nog lang niet. Henk weg en hoppa, niks geen positivisme meer te bespeuren. We waren altijd stiekem jaloers op dkv op bepaalde dingen maar ik ben bang dat we er zo wel heel erg op gaan lijken. Dus gas op e plank!
Volgens FC update...
Het mooiste affiche van komend weekeinde wordt echter gespeeld in dkv. Daar staat de Friese derby tussen de plaatselijke SC en SC Cambuur op het programma. Beide ploegen verloren de generale repetitie, dus zullen erop gebrand zijn om de derby w?l te winnen. Bas Nijhuis is door de KNVB aangesteld als scheidsrechter. Beide ploegen maken nog kans op deelname aan de play-offs voor Europees voetbal, dus Nijhuis zal zijn handen er mogelijk vol aan hebben.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 25, 2022, 18:08:49
Henk kan mensen in het ongelofelijke laten geloven. Hierdoor hebben we de mooiste twee?nhalf jaar van onze club achter de rug.
Maar ik moet ook het volgende kwijt. Als ik hier soms de reacties teruglees vraag ik me af of wij als supporters Henk wel waard zijn. Hij heeft altijd de 12de man geprezen en ge?erd, maar wat er nu zonder hem gebeurt valt mij enorm tegen. Dit zou een feestweek moeten zijn waarin we met zijn allen onszelf en het team voorbereiden op een geweldige derby, zoals in de tijd met Barto, Streek, Vytas en Nienhuis. En wat gebeurt hier. Zeuren dat we niets meer winnen, dat de kans groot is dat we degraderen, mensen gaan niet omdat ze niet willen afgaan in dat dorp. Ongelofelijk eigenlijk, de instelling van sommige supporters. Geen wonder dat het stadion volkomen stilviel bij de achterstand tegen NEC. Dat was Cambuur onwaardig. Net als de instelling van sommigen hier. Juist op dit moment moet je laten zien dat je een volksclub bent die achter de spelers gaat staan en ze naar de overwinning schreeuwt.
Ik hoop dat we zaterdag een volle bak hebben en dat de echte Cambuurinstelling bij zowel de spelers als de supporters helemaal terug is. We gaan nog 4 finales spelen, waarvan de eerste altijd de belangrijkste is. _O_ _O_ |:) _O_ _O_
Ben nu eindelijk wat bekomen van het weekend. Ik ben echt supertrots op de club en de supporters. Zaterdag voor het eerst bij een derbytraining geweest en genoten. Zondag een pot waar we allemaal trots op kunt zijn. Ik vind echt dat het publiek het team er doorheen heeft getrokken die twee dagen. En ik hoop dat we daar de komende wedstrijden mee doorgaan. Het team loopt op zijn tandvlees, maar kan met onze steun nog flink stunten.
Ik heb zondag opnames gemaakt vanuit het uitvak, maar kon er tot vandaag niet naar kijken. Echt prachtig hoe Uldrikis voor het uitvak staat en hoe Kallon helemaal gek wordt en een microfoon sloopt (helaas heb ik de rest ook opgenomen).
TROTS en op naar de volgende _O_ _O_
Kwam deze column tegen bij de Volkskrant:
Ereprijs
Het is geen verrassing dat de voetbalclub met het grootste budget, Ajax, kampioen is geworden. Ik pleit ervoor dat we in de eredivisie een ereprijs in het leven roepen voor de rendementskampioen. Wie heeft de meeste punten behaald per miljoen budget? Die club krijgt de grootste eer, een beker en een rijtoer door de stad.
De winnaar van dit seizoen: (tromgeroffel...) SC Cambuur met maar liefst 4,87 punt per miljoen euro! Gefeliciteerd.
KNVB, doe er wat mee. Want je geld voor je laten werken, dat is toch eigenlijk geen sport?
Tjerk van der Ham, Arnhem
Citaat van: justremco op mei 16, 2022, 16:12:41
Kwam deze column tegen bij de Volkskrant:
Ereprijs
Het is geen verrassing dat de voetbalclub met het grootste budget, Ajax, kampioen is geworden. Ik pleit ervoor dat we in de eredivisie een ereprijs in het leven roepen voor de rendementskampioen. Wie heeft de meeste punten behaald per miljoen budget? Die club krijgt de grootste eer, een beker en een rijtoer door de stad.
De winnaar van dit seizoen: (tromgeroffel...) SC Cambuur met maar liefst 4,87 punt per miljoen euro! Gefeliciteerd.
KNVB, doe er wat mee. Want je geld voor je laten werken, dat is toch eigenlijk geen sport?
Tjerk van der Ham, Arnhem
:y :y :y :y
Ajax zou dan 0.52 punten per miljoen hebben, daarmee moeten degraderen :_schater
Dan we alweer kampioen |:)
Henk De Jong ook maar Trainer vh Jaar... met Slot op een eervolle 2e plaats |:)
Citaat van: justremco op mei 16, 2022, 16:12:41
Kwam deze column tegen bij de Volkskrant:
Ereprijs
Het is geen verrassing dat de voetbalclub met het grootste budget, Ajax, kampioen is geworden. Ik pleit ervoor dat we in de eredivisie een ereprijs in het leven roepen voor de rendementskampioen. Wie heeft de meeste punten behaald per miljoen budget? Die club krijgt de grootste eer, een beker en een rijtoer door de stad.
De winnaar van dit seizoen: (tromgeroffel...) SC Cambuur met maar liefst 4,87 punt per miljoen euro! Gefeliciteerd.
KNVB, doe er wat mee. Want je geld voor je laten werken, dat is toch eigenlijk geen sport?
Tjerk van der Ham, Arnhem
zo is het ook in de wereld. Iedereen is voor Barcelona en Real en Bayern etc. Het is veel leuker om voor Cambuur te zijn of voor Sunderland. Met veeel kleinere budgetten iets presteren is toch vele malen leuker
Citaat van: sunderland op mei 16, 2022, 20:29:44
zo is het ook in de wereld. Iedereen is voor Barcelona en Real en Bayern etc. Het is veel leuker om voor Cambuur te zijn of voor Sunderland. Met veeel kleinere budgetten iets presteren is toch vele malen leuker
Ze zeggen allemaal dat ze zo geboren zijn of dat die club in hun bloed zit. Maar feitelijk is het natuurlijk allemaal omdat die clubs zo veel winnen. Anders zouden er ook in Nederland overal Telstar supporters zijn.
Ik heb mij ook ontzettend verbaast over Feijenoord supporters die huilend zeiden dat het zo knap was dat ze allemaal supporter zijn gebleven van die club, omdat zij al 13 jaar niet kampioen waren geworden. Misschien realiseren ze niet dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse clubs nooit kampioen zijn geworden en ook nooit zullen worden.
Citaat van: Lore op mei 16, 2022, 16:38:08
:y :y :y :y
Ajax zou dan 0.52 punten per miljoen hebben, daarmee moeten degraderen :_schater
Zou het mooi vinden dat daar een stuk tv gelden op gebaseerd wordt. Dat zou betekenen dat attractief voetbal beloond zou worden op goede resultaten!
Schei toch uit met jullie Calimero effect. Zij zijn groot en wij zijn klein. En dat is niet eerlijk. :_schater :_schater
Nee, dat is geen Calimero gedrag. Die enorme belangen maken de sport kapot
Als er een Europese competitie komt dat ontstaat definitief het TV voetbal
Dan kunnen nationale competities terug naar het semi prof voetbal
Citaat van: veteraan op mei 17, 2022, 11:13:50
Nee, dat is geen Calimero gedrag. Die enorme belangen maken de sport kapot
Als er een Europese competitie komt dat ontstaat definitief het TV voetbal
Dan kunnen nationale competities terug naar het semi prof voetbal
Klinkt erg communistisch allemaal, Alles gelijk willen trekken.
Citaat van: weestwel op mei 17, 2022, 11:44:02
Klinkt erg communistisch allemaal, Alles gelijk willen trekken.
Onzin, ik heb niks met communisme !
Maar aan een competitie deelnemen waarin je bij voorbaat kansloos bent voor de bovenste drie omdat de budgetten 1000% uit elkaar liggen is wel heel erg volgzaam
Maar goed de grootste aanhangers van het grenzeloos poenhappen zijn de slachtoffers
Wel erg Stockholm w:)
Ze moeten in Nederland naar het Engelse systeem in de premier league krijgen alle clubs hetzelfde start bedrag
Citaat van: Oud Cambuur op mei 17, 2022, 12:02:58
Ze moeten in Nederland naar het Engelse systeem in de premier league krijgen alle clubs hetzelfde start bedrag
Right, en dan nog premies voor de runner ups in de competitie, dat is sportief verdedigbaar
Citaat van: weestwel op mei 17, 2022, 11:44:02
Klinkt erg communistisch allemaal, Alles gelijk willen trekken.
Klopt, maar anders hou je per definitie de top 3 in Nederland in stand. In geen enkele Europese competitie wordt het geld zo "scheef" verdeeld als in Nederland. Ajax krijg 5 a 6 keer zoveel als de nummer laatst.
Laat ik het zo zeggen:
Wij hebben als goedpresterende club (sportief/financieel) daar meer nadeel dan voordeel van gehad in de afgelopen 3 seizoenen. Dat is slecht voor een competitie als goedgeleide clubs niet worden beloond.