Hopelijk in de eredivisie
Het ziet er goed uit.Grootste gedeelte van selectie blijft.
Wat moet erbij? En wat kan er weg?
Wie zien we graag komen?
Voor mij toch echt met stip op een is Muhren behouden!!
denk dat er heel wat bij moet wil je het goed doen een divisie hoger.
4 a 5 van deze selectie kunnen het aan is mijn mening.
Een as met Stevens mc intosh schouten Hoedemakers Jacobs en Muhren lijkt mij prima toch.
Breij ontwikkeld zich ook prima
Kallon voor elke tegenstander gevaarlijk.
Dus 4a5 lijkt mij zuinig.
Ik denk juist dat het basisniveau van deze selectie prima is en zou mijn geld juist investeren in 4 à 5 echte toppers die echt het verschil kunnen maken en het niveau van de rest mee omhoog trekken (plus vervangers voor eventueel vertrekkende spelers).
Maar na afgelopen transferperiodes zeg ik vooral: laat Foeke, Henk en Sandor maar schuiven. :proost
Citaat van: speculeter op maart 06, 2020, 17:57:57
Een as met Stevens mc intosh schouten Hoedemakers Jacobs en Muhren lijkt mij prima toch.
Breij ontwikkeld zich ook prima
Kallon voor elke tegenstander gevaarlijk.
Dus 4a5 lijkt mij zuinig.
Schouten goed in de eerste maar geen basis in de ere. Denk dat je met Mac, Stevens, Muhren, Kallon, Jacobs en Hoedemakers ver komt maar er mogen zeker 4 nieuwe basisspelers bij
Denk dat er vooral individuele kwaliteit bij moet. Schouten is voetballend zeker goed genoeg en heus niet minder dan die aanvoerder van stillum 2
Kunnen onze Franse vrienden niet mee?
misschien wel maar tempo ligt hoger he vooral maulun zal zijn handelingssnelheid
omhoog moeten krijgen,sambissa nu weer wat beter maar veel momenten dat ie
niet scherp genoeg is en dat wordt in de ere di genadeloos afgestrafd.
kallon vind ik voetballend niet goed genoeg voor de ere divisie maar das mijn mening.
maar we zullen zien ik heb er vertrouwen in dat er iets opgebouwd wordt
wat een kul allemaal, gooi zoiets open als we over de streep zijn.....
WE ZIJN ER NOG NIET.
Kom op luitjes..... |:)
Citaat van: zeewolde op maart 06, 2020, 19:28:04
Schouten goed in de eerste maar geen basis in de ere. Denk dat je met Mac, Stevens, Muhren, Kallon, Jacobs en Hoedemakers ver komt maar er mogen zeker 4 nieuwe basisspelers bij
Voor in de Eredivisie moet er zeker een andere verdediger naast Big Mac. Voor de rest staat de as goed, alleen nieuwe spelers halen als er spelers vertrekken of spelers die aantoonbaar beter zijn of meer ervaring hebben in de Eredivisie.
Ladan, Akoy en McEachern kunnen waarschijnlijk niet mee op eredivisie niveau.
v Deelen, Nieuwpoort en Bouman zullen denk ik ook niet blijven. Paullissen zal misschien zelf wat anders willen.
Veder denk ik dat we Jacobs kwijtraken.
Geld herinvesteren om Muhren, Hendriks en v Ewijk over te nemen en dan nog 2 centrale verdedigers en een type Jacobs/vd Streek erbij dan ziet het er al heel aardig uit.
Citaat van: Bankzitter op maart 07, 2020, 07:32:06
Ladan, Akoy en McEachern kunnen waarschijnlijk niet mee op eredivisie niveau.
v Deelen, Nieuwpoort en Bouman zullen denk ik ook niet blijven. Paullissen zal misschien zelf wat anders willen.
Veder denk ik dat we Jacobs kwijtraken.
Geld herinvesteren om Muhren, Hendriks en v Ewijk over te nemen en dan nog 2 centrale verdedigers en een type Jacobs/vd Streek erbij dan ziet het er al heel aardig uit.
En is dan muhren of Hendriks je basisspeler?
Muhren basis, Hendriks bank. En dan mogen ze het verder uitvechten.
Ik heb het idee dat beiden het hier heel erg naar hun zin hebben dus het enige probleem zijn dan hun doorlopende contracten en salarissen.
Als we met Jacobs een klapper maken, dan is er wel wat mogelijk.
En ik vind dat je dit topic moet verwijderen ! Kappe
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 06, 2020, 23:14:11
wat een kul allemaal, gooi zoiets open als we over de streep zijn.....
WE ZIJN ER NOG NIET.
Kom op luitjes..... |:)
Ach, ik ga er vanuit dat we volgend seizoen gewoon weer gaan voetballen, alleen het niveau is nog niet bekend.
Citaat van: sunderland op maart 07, 2020, 08:14:48
En ik vind dat je dit topic moet verwijderen ! Kappe
Ik ook.
Citaat van: hobbes op maart 07, 2020, 08:43:52
Ach, ik ga er vanuit dat we volgend seizoen gewoon weer gaan voetballen, alleen het niveau is nog niet bekend.
Helemaal mee eens. |:)
Topic gaat over het nieuwe seizoen.
Waar we dan voetballen weten we nog niet.
Maar de vooruitzichten zijn mooi |:)
Dze selectie kan een hoog niveau halen zoals bijv. in de bekerwedstrijd tegen Feijenoord, dus ik verwacht niet heel veel veranderingen.
Het zal alleen wel een enorme klus seizoen om nog een seizoen lang dezelfde focus en vorm te behouden.. Ongeacht het niveau waarop we spelen zullen we moeten doorselecteren en kunnen we ook een of twee basisspelers kwijtraken.
Stel; we promoveren, dan is het ook afwachten hoe deze groep reageert op vaak/vaker verliezen, waardoor de sfeer in de groep ook om kan slaan. Zijn er dan teveel ego's? Of lukt het om de spirit hoog te houden? Vergeet deze belangrijke aspecten ook niet!
Citaat van: Bankzitter op maart 07, 2020, 10:07:02
Dze selectie kan een hoog niveau halen zoals bijv. in de bekerwedstrijd tegen Feijenoord, dus ik verwacht niet heel veel veranderingen.
Het zal alleen wel een enorme klus seizoen om nog een seizoen lang dezelfde focus en vorm te behouden.. Ongeacht het niveau waarop we spelen zullen we moeten doorselecteren en kunnen we ook een of twee basisspelers kwijtraken.
tegen f noord was idd prima maar je moet 34 wedstrijden presteren he. we zullen zien.
waarom dit topic dicht zou moeten weet ik niet voor uit kijken kan toch altjd.
Nooit de huid verkopen voor de beer geschoten is. Maar discussieer gerust verder.
Citaat van: denistel op maart 07, 2020, 15:42:32
tegen f noord was idd prima maar je moet 34 wedstrijden presteren he. we zullen zien.
waarom dit topic dicht zou moeten weet ik niet voor uit kijken kan toch altjd.
38 hè
Citaat van: moodygrunn op maart 07, 2020, 19:48:25
38 hè
Nee de Eredivisie telt 34 wedstrijden per seizoen, Moodygrunn.
Ben ik de enige die al play-off wedstrijden Europees voetbal meetelt? :devil
Ik sta in de wachtrij voor de Johan Cruijf Schaal.. hopelijk kom ik er door :zweep :zweep
Artikel van VI van 20-3. Weet niet of ik hem hier kan posten, vooral het plezier wat ik heb beleefd over de passage van DKV heeft mij veel deugd gedaan.
Promotie is nog maar het begin voor hongerig Cambuur
20 mrt 202011.00 uur
Vorig seizoen eindigde SC Cambuur als tiende, nu is het half maart al bijna zeker van promotie naar het hoogste niveau. Het is het verhaal van de slapende reus, die dankzij een winderige maandagavond in Wijdewormer én groen licht voor een nieuw stadion flink wakker werd geschud. De Eredivisie is gewaarschuwd.
Een klein voorbehoud voordat we aan het vraaggesprek beginnen. Of we níét willen opschrijven dat SC Cambuur al zeker is van promotie. 'Als een andere club in zo'n situatie zou verkeren, zou ik waarschijnlijk zeggen: Dat geven ze nooit meer weg. Maar als het om je eigen club gaat, ben je toch voorzichtiger', begint algemeen directeur Ard de Graaf. Naast hem knikt financieel directeur Gerald van den Belt instemmend. 'We staan er goed voor, maar tegelijkertijd hebben we in deze competitie gekkere dingen meegemaakt.'
Samen zijn ze goed voor bijna twintig jaar aan het Cambuurplein. De Graaf kwam in 2011, Van den Belt zat er twee jaar eerder al. Laatstgenoemde maakte een kort uitstapje naar FC Twente en keerde in 2016 terug in Leeuwarden. Ze waren erbij toen de club in 2013 promoveerde naar de Eredivisie, wat dit jaar toch echt opnieuw staat te gebeuren. De tweede plaats is met ingang van dit seizoen voldoende voor directe promotie en het verschil met nummer drie FC Volendam bedraagt, met nog negen speelronden voor de boeg, elf punten.
Een waar huzarenstukje als je het recente verleden in ogenschouw neemt. Cambuur eindigde de laatste twee seizoenen respectievelijk als achtste en tiende. Heel even dreigde de slapende reus in de anonimiteit van de Eerste Divisie te verdwijnen, maar inmiddels hangen de vlaggen weer fier aan de gevel. Cambuur is de trotse en bijna ongenaakbare lijstaanvoerder van de Keuken Kampioen Divisie.
'Arne Slot vroeg: "Waar is het Cambuur van een paar jaar geleden gebleven? Ik herken de club niet meer terug". Hij had gelijk'
Op de simpele vraag of de directieleden dit succes zagen aankomen, volgt een wat weifelend antwoord. 'Ja en nee', aldus De Graaf. 'We zijn bewust een bepaalde weg ingeslagen. Al had ik niet verwacht dat we er nu zó goed voor zouden staan. Deze club blijft altijd verrassen.' Van den Belt valt hem bij en spreekt over een zeker momentum. Hoe een absoluut dieptepunt aan de basis stond van het huidige succes. 'Het was een koude maandagavond, begin februari vorig jaar. We speelden tegen Jong AZ in Wijdewormer. Het hoosde, het woei, alles. Een werkelijk verschrikkelijke avond. We verloren met 2-1. Na dat duel had ik contact met Arne Slot (voormalig interim-trainer van Cambuur, red.). Hij was eerlijk en vroeg: "Waar is het Cambuur van een paar jaar geleden ge- bleven? Ik herken de club niet meer terug".
Tegelijkertijd was hij ook verwijtend naar ons toe. "Jullie zitten er maar verslagen bij... Waar is Cambuur gebleven?" Arne had gelijk. We waren echt rock bottom. De jaren daarvoor gingen we van tegenslag naar tegenslag. Degradatie in 2017, de tweede plaats achter VVV, de dramatische uitschakeling in de play-offs tegen FC Dordrecht... Arne zelf was vertrokken, bepalende spelers ook. Het waren donkere tijden.'
De mannen achter het succes van SC Cambuur. Vanaf links: financieel directeur Gerard van den Belt, technisch directeur Foeke Booy en algemeen directeur Ard de Graaf.
© Henk Jan Dijks
De mannen achter het succes van SC Cambuur. Vanaf links: financieel directeur Gerard van den Belt, technisch directeur Foeke Booy en algemeen directeur Ard de Graaf.
'Ard en ik reden die avond samen naar huis. We hebben heel lang met elkaar gesproken. Dit was het dieptepunt, het roer moest om. We wisten toen al dat in de zomer hoogstwaarschijnlijk groen licht zou komen voor het stadion. Het doel was positief richting die verhuizing in 2021 te gaan. We kwamen met een tweejarenplan. Sportief moest het beter. Dat seizoen eindigden we als tiende. Voor velen te mager, maar we hadden ook het tiende spelersbudget. De nieuwe doelstelling werd met goed en herkenbaar voetbal bij de eerste vijf eindigen. Gevolg was dat er wel geld bij moest. We hebben een spelersfonds opgericht, waardoor we dit én volgend seizoen een half miljoen extra te besteden hebben. Die avond hebben we ook gezegd – niks ten nadele van toenmalig trainer René Hake – dat er een trainer moest komen die de mensen in beweging kon brengen, die voor het Cambuur-voetbal staat. We gingen op zoek naar een type Henk de Jong. Nu zijn er niet veel types Henk de Jong en bovendien liep hij uit zijn contract bij De Graafschap. En dus zeiden we tegen elkaar: Morgen moeten we Henk bellen.' En zo geschiedde.
BOMENRIDDERS
Tot ieders verbazing vielen alle puzzelstukjes in elkaar. Dertig betrokkenen verenigden zich in de Heren van Cammingha en legden in totaal één miljoen euro op tafel. Met een spelersbudget van twee miljoen stelde technisch manager Foeke Booy een kwalitatief veel betere selectie samen. Publiekslieveling De Jong wist vervolgens met zijn nieuwe staf de haperende machine weer aan het draaien te krijgen. Normaliter gaat dat leiden tot een rentree in de Eredivisie. Met de korte termijn zit het dus wel goed in Friesland.
Van den Belt en De Graaf hadden tussen verliespartijen in Kerkrade, Wijdewormer en Velsen-Zuid door echter een veel omvangrijker dossier in handen: de toekomst van de club. Om op een dag structureel afscheid te nemen van de Keuken Kampioen Divisie moet er een nieuw stadion verrijzen. Met pijn in het hart neemt de club afscheid van die ruwe voetbaltempel aan het Cambuurplein. Een iconisch stadion met steile trappen, roestige hekken, statige lichtmasten en de onmiskenbare geur van oud frituurvet.
Ljouwert is de droom van elke groundhopper, maar tegelijkertijd de nachtmerrie van elke ambitieuze clubbestuurder. In het huidige stadion valt nauwelijks een extra euro te verdienen. De Graaf vatte het vorig seizoen al treffend samen in de Leeuwarder Courant. 'Voor de wedstrijd tegen FC Twente hebben we een arrangement voor zo'n zestig mensen. Eigenlijk zouden we dan de spelers moeten vragen een half uurtje later te komen, omdat we nu gewoon de ruimte missen om die groep goed te kunnen ontvangen.'
'Dit is een geweldige businesscase, alle kroonjuwelen zijn in het bezit van de club'
Van den Belt vertelt dat het al in 2009 ging over een nieuw onderkomen. 'Maar in die tijd hebben we tegen elkaar gezegd: We mogen niet zeuren over een nieuw stadion als we een negatief eigen vermogen hebben van vijf miljoen en nog elk jaar verlies maken. We zijn op geen enkele wijze een betrouwbare partner voor de gemeente of anderen. Dat veranderde eigenlijk pas na de promotie. In 2014 hebben we de plannen maar eens op tafel gelegd.'
Het werd een proces van de lange adem. Niet zelden bereikten ons berichten dat de nieuwbouwplannen van de baan waren. Dan wilde het plaatselijke ROC niet meer meedoen of was er commotie rond de komst van een Bauhaus-bouwmarkt. 'Hier is zo ontzettend veel tijd en energie in gaan zitten. Het stadiondossier was én is een fulltime job', erkent De Graaf. 'Ik denk dat we wel dertig avonden hebben gehad met omwonenden, belanghebbenden uit andere wijken, de gemeente, verkeers- bewegingen, alles. En als club waren wij overal bij, altijd.' Van den Belt vult aan: 'Vergeet de bomenridders niet.'
Zijn collega lacht. 'Op een avond zaten wij met de buurtbewoners. Kwam er een groep mensen binnen die zich de bomenridders noemden. Zij vonden dat er te weinig bomen in het plan stonden. Uiteindelijk hebben de buurtbewoners ze toen weggestuurd. Zij zeiden: "Wegwezen, we hebben genoeg oog voor groen". We hadden het kunnen uitbesteden, voor een halve ton een adviseur kunnen inhuren, maar dit is ons project.'
Van den Belt knikt. 'We hebben alles meegemaakt. Zo wilden op een dag omwonenden kijken welke verlichting er op de parkeerplaats moest komen. Reed ik samen met de projectbegeleider in een Cambuur-busje acht bewoners langs allemaal supermarktpleintjes. "Dat is een mooie lamp, die moeten wij ook hebben". Toen dacht ik wel even: Dit is toch surrealistisch? Maar uiteindelijk heeft het wel wat opgeleverd. We leven op goede voet met onze nieuwe buren en toen het definitieve bestemmingsplan op tafel lag, heeft niemand bezwaar gemaakt. Dat is een groot compliment aan alle betrokkenen.'
MAINZ
De bouw kan beginnen. Zo voorzichtig als de twee bestuurders spreken over mogelijke promotie, zo zeker zijn ze van de komst van het nieuwe stadion. In de hal van de oude thuishaven hangt een enorme schets van de nieuwe voetbaltempel, die plaatsbiedt voor vijftienduizend supporters. 'Met open hoeken, net als in het huidige stadion. Zodat je van buitenaf toch stiekem het veld nog kan zien liggen', aldus De Graaf. 'Ons idee was het gevoel van het Cambuurplein zoveel mogelijk mee te nemen. We hebben direct een adviescommissie opgericht met daarin fans en sponsors. Er is gekozen voor vier losse tribunes, met steile trappen en je zit kort op het veld. Engels? Het ontwerp is een beetje afgekeken van Mainz. Veel nieuwe stadions zijn rondjes, hebben geen eigen karakter. Dat moet dit stadion wél krijgen. Het wordt prachtig!'
De twee vertellen honderduit over het nieuwe thuis van Cambuur. Zo krijgt de harde kern op de noordtribune een gelijkvloers supportershome én neemt de club afscheid van het kunstgras. Maar de grootste winst zit 'm niet in de open hoeken of de aangrenzende supermarkt. Cambuur gaat het vooral merken in de portemonnee. Naast het WTC verrijst een totaalconcept van sport en leisure, met als eyecatcher het nieuwe stadion.
Van den Belt: 'Er is een totaalconcept neergelegd en partijen mochten daarin meedoen als ze aan de voorkant ook een bedrag zouden betalen om de onrendabele top van het stadion mee te financieren. Het nieuwe stadion kost ongeveer dertig miljoen euro. Normaliter betaal je ongeveer tien procent huur. Dat zou dus drie miljoen zijn. In het huidige stadion is dat maar twee ton. Dat bedrag moest dus omlaag. Doordat allerlei partijen aan de voorkant wilden meebetalen, kost het ons nu maar zevenenhalf miljoen. Dat gaan we ook nog financieren, we kopen het stadion. Dat betekent dat we jaarlijks vier tot vijf ton aan rente en aflossing kwijt zullen zijn. Het is een geweldige businesscase, in de wetenschap dat wij als een van de weinige clubs in Nederland eigenaar worden van het stadion. Het spelersmateriaal is – los van het spelersfonds – allemaal van ons. We zijn zelf eigenaar van het spelersbudget, de commercie is van ons, de skyboxen, de horeca, alle reclame-inkomsten... Alle kroonjuwelen zijn in het bezit van de club.'
HEERENVEEN
Bovenstaande mag misschien niet elke voetbalsupporter iets zeggen, maar het betekent dat Cambuur met een soort vliegwiel de Eredivisie in gaat. De jaarlijkse kosten nemen maar mondjesmaat toe, terwijl de inkomsten een enorme vlucht kunnen gaan nemen. Momenteel heeft de club geen enkele skybox, in het nieuwe stadion zijn die er zowel op de hoofd- als de zuidtribune. En dat terwijl Cambuur er beter voorstaat dan ooit (zie kader onder). In de Eredivisie zijn er maar zes clubs die het stadion in eigen beheer hebben en het zijn uitgerekend de noordelijke rivalen SC Heerenveen en FC Groningen die gebukt gaan onder de enorme stadionlasten. In Leeuwarden hebben ze bovendien geleerd van fouten die anderen hebben gemaakt. De vele lege stoeltjes in Sittard, Arnhem, maar ook Groningen en Heerenveen hebben Cambuur doen besluiten er niet meer dan vijftienduizend te bestellen.
SC Cambuur zocht een type Henk de Jong en vond Henk de Jong zelf bereid de club weer nieuw leven in te blazen.
© Dennis Wielders
SC Cambuur zocht een type Henk de Jong en vond Henk de Jong zelf bereid de club weer nieuw leven in te blazen.
'We moeten niet in de val stappen dat we onszelf groter maken dan we zijn', begint De Graaf. 'Bij ons achterland past een stadion van vijftienduizend mensen. Natuurlijk, als het goed gaat, komen er misschien meer mensen op de club af. Prima, dan creëer je schaarste. Het ergste wat je kan gebeuren, is dat het vervolgens minder gaat en je stadion half leeg is.' Van den Belt: 'Als je kijkt naar de capaciteiten van de stadions in Nederland, zouden we met ons nieuwe onderkomen bij de beste twaalf, dertien clubs gaan horen. Dat moet dan op de langere termijn ook een ambitie zijn. Wij zouden niet misstaan in een rijtje met VVV, Heracles, RKC en Excelsior.'
'Er gaat meer balans komen in het noorden'
Dat klinkt nog vrij bescheiden. Aartsrivaal Heerenveen presenteert al jaren rode cijfers en bij thuiswedstrijden zitten er gemiddeld nog net achttienduizend toeschouwers. Gaat de slapende reus het op den duur winnen van de buurman? 'Er gaat meer balans komen in het noorden', denkt De Graaf. 'Wij hebben dadelijk een betere accommodatie, waardoor we onze achterban en sponsors veel meer kunnen bieden dan nu. Als er meer balans komt, wordt de vraag: wat doe je met het geld en maak je sportief de juiste afwegingen?'
Tot slot rest nog de vraag of Cambuur niet een jaar te vroeg promoveert. Het nieuwe stadion wordt waarschijnlijk pas in de winter van het seizoen 2021/22 opgeleverd. 'Natuurlijk is het niet te vroeg', stelt De Graaf. 'Zelfs al ben je net gedegradeerd voordat het nieuwe stadion opengaat, dan is er geen probleem. Dit stadion past ons ook prima in de Eerste Divisie. Bovendien staat er een goede organisatie en hebben we mede door het spelersfonds en de extra tv-gelden een goede kans bij promotie erin te blijven. Oud of nieuw stadion; wij zijn klaar voor de Eredivisie.'
' ZE VINDEN ONS WAARSCHIJNLIJK EEN STEL KOEKENBAKKERS, MAAR WE MOGEN NIET WEG'
Niet alleen de prestaties op het veld stemmen tot tevredenheid bij SC Cambuur. Het heeft er alle schijn van dat de club ook dit seizoen zwarte cijfers schrijft. Dat is alweer het tiende jaar op rij. Bovendien verwacht Cambuur dit jaar eindelijk een positief eigen vermogen te presenteren.
'Er was een tijd dat we hier zes miljoen euro in de min stonden', legt algemeen directeur Ard de Graaf uit. 'Jarenlang hebben we de balans moeten vinden tussen presteren en financieel gezond worden.' Financieel directeur Gerald van den Belt: 'Geloof me, het is best frustrerend als je degradeert en zes ton winst maakt. Leg dat maar eens uit aan je achterban. Maar het was een bewuste keuze. We wilden met zwarte cijfers naar het nieuwe stadion.' In dat licht is het best opvallend dat twee buitenstaanders – beide directieleden noemen zich Zwollenaren die inmiddels verLeeuwarderd zijn – de tijd hebben gekregen om rustig te bouwen. De supporters van volksclub Cambuur staan bekend als emotioneel en zeer betrokken. 'Dat zijn ze zeker', weet Van den Belt. 'Doorgaans zie je dat het beter gaat met een club naarmate het bestuur ergens langer zit. Net als bij trainers moeten bestuursleden de eerste periode doorkomen. De eerste crisis, het eerste stadionverbod. Die fase zijn wij allang voorbij. Het beste dat je als directeur in Leeuwarden kan gebeuren, is dat je wordt gedoogd. En wij worden gedoogd, niemand zeikt over ons. We hebben draagvlak bij de mensen. Ze vinden ons waarschijnlijk een stel koekenbakkers, maar we mogen niet weg. Zo werkt dat in Leeuwarden.'
ONDUIDELIJKHEID ROND FENOMEEN MÜHREN
Bij promotie naar de Eredivisie verwacht de SC Cambuur-directie weinig spelersmutaties. 'We hebben een praktisch compleet doorlopende groep', weet financieel directeur Gerald van den Belt. 'Wij hoeven maar vijf, zes spelers van bovengemiddelde kwaliteit erbij te halen en dan hebben we een prima selectie. Ik ben ervan overtuigd dat de groep dan goed genoeg is om in de Eredivisie te blijven. Onlangs hebben we het contract met Issa Kallon verlengd. Dat was de laatste speler van wie we zeiden: Het zou toch wel vervelend zijn als hij niet mee kan promoveren. Een jongen van 23 jaar, pijlsnel. Die kun je in de Eredivisie goed gebruiken.'
De meest in het oog springende speler in de selectie van Cambuur is zonder meer Robert Mühren. De dertigjarige aanvaller scoorde dit seizoen al 26 keer. Zijn toekomst is echter nog ongewis. 'We huren hem van Zulte Waregem. Robert is een goede kerel en doet het uitstekend. Of hij meekan in de Eredivisie? Dat denken wij wel. Cambuur huurt hem voor een fractie van wat Waregem aan salaris betaalt. Het is dus de vraag wat de Belgen komende zomer met hem van plan zijn.'
Bedankt voor je stem
Machtig om te te lezen |:)
Update na lichten opties Van der Kaap, Bangura en Akoy
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdediging | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Middenveld | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainersstaf | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
Jan Bruin volgend seizoen naar de scouting
Update na vastleggen Hoedemakers
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdediging | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Middenveld | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainersstaf | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
Heb je Barto maar weggehaald?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 27, 2020, 14:04:48
Heb je Barto maar weggehaald?
Die heeft een aflopend contract en er is nog niet bekendgemaakt dat dat is verlengd.
SC Cambuur
Martijn Barto en Nicky Boonstra langer bij SC Cambuur
MARTIJN BARTO EN NICKY BOONSTRA LANGER BIJ SC CAMBUUR
16 april 2020, 17:00
Ondanks de onzekerheid en de onduidelijkheid van deze tijd zitten we als club natuurlijk niet stil. Sterker nog: achter de schermen wordt er hard gewerkt om het geraamte op voetbaltechnisch gebied zo goed mogelijk neer te zetten. Zo zijn inmiddels alle hoofdtrainer-posities binnen de jeugdopleiding ingevuld en is er nu overeenstemming bereikt met Martijn Barto en Nicky Boonstra over een langer dienstverband bij de club.
Clubman Martijn Barto (35) blijft ook zeker de komende twee seizoenen verbonden aan SC Cambuur. Bij Eredivisievoetbal wordt dit automatisch verlengd met nog een seizoen. Barto is sinds deze zomer assistent van Henk de Jong bij het eerste elftal en blijft deze rol de komende seizoenen vervullen.
Ook fysiek trainer Nicky Boonstra (25) blijft de komende jaren deel uitmaken van de technische staf. Hij heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor drie seizoenen.
Technisch manager Foeke Booy licht toe: "Het is niet makkelijk om in deze tijden beleid te maken voor de lange termijn, maar in deze beide gevallen was de keuze snel gemaakt. Beide mannen hebben zich het afgelopen jaar bewezen als twee zeer kundige trainers met een eigen expertise. Daarnaast is de samenwerking binnen de staf ook nog eens uitstekend en daarom zijn we blij dat we Martijn en Nicky langer aan de club hebben weten te binden."
Update na contractverlenging Martijn Barto en Nicky Boonstra
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdediging | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Middenveld | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainersstaf | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
De mannen trainen weer:
De trainingen van het eerste elftal van SC Cambuur worden vanaf maandag 4 mei hervat, zij het in kleine groepen achter gesloten deuren. Dit conform de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast zullen onze jeugdteams vanaf woensdag 6 mei weer op het veld staan en ook hierbij worden de richtlijnen aangehouden.
'T lijkt me heerlijk voor de groep om eindelijk weer een beetje samen te mogen doen.
Nu Cambuur waarschijnlijk volgend seizoen in de keukendivisie speelt is te hopen dat het elftal in tact blijft. Dat dat er nog wat versterkingen bij komen zodat wij volgend seizoen weer bovenaan kunnen spelen. Succes bestuur, laat Foeke aan het werk gaan.
Is Stevens nu dan transfervrij? Contract niet verlengd?
Citaat van: Bernardo op mei 14, 2020, 20:22:55
Is Stevens nu dan transfervrij? Contract niet verlengd?
Jup, had een optie die automatisch gelicht zou worden bij promotie. Natuurlijk niet uitgesloten dat hij alsnog blijft, maar hij ligt niet vast.
Zo veel hoeft er niet bij toch? Een spits, een keeper en een multi-functionele verdediger. Voor de rest zijn we wel compleet.
Ik verheug me enorm op volgend seizoen. Boetes voor spreekkoren richting knvb of beledigende spandoeken, verreken maar met de niet ontvangen compensatie. Elke beslissing tegen Cambuur van de door de bond aangestelde scheidsrechter zal worden uitgelegd als een bewust complot van de bond tegen ons. De arme man zal nooit tegen ons durven te fluiten. Jammer dat er geen publiek bij mag
Citaat van: Joop op mei 14, 2020, 23:18:16
Ik verheug me enorm op volgend seizoen. Boetes voor spreekkoren richting knvb of beledigende spandoeken, verreken maar met de niet ontvangen compensatie. Elke beslissing tegen Cambuur van de door de bond aangestelde scheidsrechter zal worden uitgelegd als een bewust complot van de bond tegen ons. De arme man zal nooit tegen ons durven te fluiten. Jammer dat er geen publiek bij mag
Niets verrekenen, dat is onderdeel van de schadevergoeding. Cambuur mag een jaar lang alles roepen tegen scheidsrechters en heeft elke wedstrijd de mogelijkheid om minimaal 5 beslissingen van de scheidsrechter om te draaien zonder verdere uitleg. En omdat wij wel democratisch en transparant willen zijn leggen wij die keuze bij thuiswedstrijden democratisch in een stemming voor aan het publiek.
Citaat van: Collingwood op april 16, 2020, 17:39:34
Update na contractverlenging Martijn Barto en Nicky Boonstra
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Verdediging | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Middenveld | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainersstaf | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
@Collingwood
Foeke heeft het bij de omroep over 18 spelers die vastliggen, welke speler mis jij dan? ?
Het zou wat zij als Stevens en Muhren blijven.... ergens heeft het ook wel wat om met vrijwel dezelfde selectie gewoon weer de beste te zijn.
Dat zou historisch zijn en ben je voor altijd een cult club |:)
Citaat van: Bankzitter op mei 15, 2020, 13:46:55
Het zou wat zij als Stevens en Muhren blijven.... ergens heeft het ook wel wat om met vrijwel dezelfde selectie gewoon weer de beste te zijn.
Dat zou historisch zijn en ben je voor altijd een cult club |:)
Onze Henk, zei dat hij verwacht dat Stevens,Muhren, Nieuwpoort en Hendriks komend seizoen in het geel blauw spelen en voegde met een lachje toe dat hij nog een paar versterkingen verwacht,en toen de journalist naar de financiële problemen vroeg, zei hij dat als we met zijn allen de schouders er onder zetten dat het goed gaat komen. |:)
Citaat van: Grijskijkert op mei 15, 2020, 15:00:53
Onze Henk, zei dat hij verwacht dat Stevens,Muhren, Nieuwpoort en Hendriks komend seizoen in het geel blauw spelen en voegde met een lachje toe dat hij nog een paar versterkingen verwacht,en toen de journalist naar de financiële problemen vroeg, zei hij dat als we met zijn allen de schouders er onder zetten dat het goed gaat komen. |:)
Dat is natuurlijk fantastisch en ik heb veel vertrouwen in onze directie. Maar de schade is zo enorm groot. Dan lopen de contracten volgend seizoen af en krijgen wij geen of veel minder geld voor de spelers, dan dat ze een jaar in de eredivisie hebben gespeeld. Enige plusje is dan weer dat de transferwaardes door corona enorm zijn gedaald. Ik hoop echt dat een paar van die laffe clubs die altijd op dure tranfers rekenen nu op hun plaat gaan
Citaat van: justremco op mei 15, 2020, 13:37:29
@Collingwood
Foeke heeft het bij de omroep over 18 spelers die vastliggen, welke speler mis jij dan? ?
Zeg het maar, volgens mij heb ik ze toch echt allemaal. In ieder geval alles wat officieel bekend is gemaakt. :?
De kans dat we financiele compensatie krijgen is natuurlijk klein. De KNVB zegt dat de competitie geschrapt is dus waarom zal de nummer 1 dan meer krijgen dan de nummer 20 zal het argument zijn. Misschien kunnen ze juridisch ook wel niet anders omdat ze anders indirect aangeven dat de stand nog wel bestaat en niet geschrapt is....
Gudde is over twee weken weg. Dit gaat mis, de grotere clubs en van Rijn komen weldegelijk met een overbrugging tot 2021
Als ik Foeke zo hoor dan hoeven we ons niet veel zorgen over de selectie te maken en zal het financieel nog iets mee vallen ('t zal niet makkelijk zijn maar berichten over dreigende faillissement ed. lijken toch nergens op gebaseerd). EN we hebben nog tot 1 september.
Het team weet hoe er gespeeld moet worden, ze moeten alleen fit genoeg zijn.
Citaat van: YpeS op mei 15, 2020, 15:07:33
De kans dat we financiele compensatie krijgen is natuurlijk klein. De KNVB zegt dat de competitie geschrapt is dus waarom zal de nummer 1 dan meer krijgen dan de nummer 20 zal het argument zijn. Misschien kunnen ze juridisch ook wel niet anders omdat ze anders indirect aangeven dat de stand nog wel bestaat en niet geschrapt is....
De periodetitelwinnaars krijgen een vergoeding en de andere benadeelde clubs ook, werd gister bij FOX verteld.
Citaat van: Bankzitter op mei 15, 2020, 13:46:55
Het zou wat zij als Stevens en Muhren blijven.... ergens heeft het ook wel wat om met vrijwel dezelfde selectie gewoon weer de beste te zijn.
Dat zou historisch zijn en ben je voor altijd een cult club |:)
Kan me herinneren dat toen Twente en AZ degradeerden, de sterkhouders ook bleven om weer snel te promoveren. Dat scenario, iets anders weliswaar, zou ook prachtig bij deze mooie club passen!
Citaat van: Bankzitter op mei 15, 2020, 15:29:16
Als ik Foeke zo hoor dan hoeven we ons niet veel zorgen over de selectie te maken en zal het financieel nog iets mee vallen ('t zal niet makkelijk zijn maar berichten over dreigende faillissement ed. lijken toch nergens op gebaseerd). EN we hebben nog tot 1 september.
Het team weet hoe er gespeeld moet worden, ze moeten alleen fit genoeg zijn.
Misschien een idee om een trainingskamp net over de grens te houden,kan er in ieder geval geoefend worden.
Citaat van: Grijskijkert op mei 15, 2020, 15:29:50
De periodetitelwinnaars krijgen een vergoeding en de andere benadeelde clubs ook, werd gister bij FOX verteld.
Probleem is alleen dat Gudde niet vooraf heeft geregeld wie dat moet betalen... en aangezien de meeste clubs in eerste financiële problemen zijn en Ajax (terecht!) niet voor het wanbeleid van KNVB en andere clubs wil opdraaien , zal dat nog een lastig verhaal worden.
Het zal dan geld van de UEFA of Fox moeten zijn en ik weet niet hoeveel de KNVB zelf aan spaarcentjes heeft oa van Oranje, want de clubs zelf hebben niks.
Stevens, Bos of Muhren gok ik dan op
Edit:
Was reactie op justremco welke speler er mist bij Collingwood zijn lijst
Citaat van: Bankzitter op mei 15, 2020, 15:38:18
Probleem is alleen dat Gudde niet vooraf heeft geregeld wie dat moet betalen... en aangezien de meeste clubs in eerste financiële problemen zijn en Ajax (terecht!) niet voor het wanbeleid van KNVB en andere clubs wil opdraaien , zal dat nog een lastig verhaal worden.
Het zal dan geld van de UEFA of Fox moeten zijn en ik weet niet hoeveel de KNVB zelf aan spaarcentjes heeft oa van Oranje, want de clubs zelf hebben niks.
Daar zit geld genoeg,KNVB is 1 van de rijkste voetbonden van Europa..
Citaat van: zeewolde op mei 15, 2020, 15:55:17
Stevens, Bos of Muhren gok ik dan op
Edit:
Was reactie op justremco welke speler er mist bij Collingwood zijn lijst
Bos is wel de enige waar niets over is gemeld, zowel niet dat hij blijft als dat hij weggaat. Dus zou best kunnen dat die nog als wisselkeeper blijft.
Dan is hij ook nog eens de sluitpost op de begroting :zweep
Citaat van: Grijskijkert op mei 15, 2020, 16:00:11
Daar zit geld genoeg,KNVB is 1 van de rijkste voetbonden van Europa..
Even cijfertjes bekijken:
https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarverslag_2018-19/jaarrekening/78295/Vereniging_KNVB_Jaarrekening_1819_DEF.pdf (https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarverslag_2018-19/jaarrekening/78295/Vereniging_KNVB_Jaarrekening_1819_DEF.pdf)
Citaat van: zeewolde op mei 15, 2020, 15:55:17
Stevens, Bos of Muhren gok ik dan op
Edit:
Was reactie op justremco welke speler er mist bij Collingwood zijn lijst
Kan eigenlijk alleen maar Bos zijn dan of er moet nog iemand van de beloften doorschuiven...
In België wel een degradant. Wat een zootje in nederland
Citaat van: Bankzitter op mei 15, 2020, 17:23:09
Dan is dat is hij ook nog eens de sluitpost op de begroting :zweep
:_schater :_schater
Voor de volgende crypto puzzel ;)
Citaat van: michello op mei 15, 2020, 17:42:19
Even cijfertjes bekijken:
https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarverslag_2018-19/jaarrekening/78295/Vereniging_KNVB_Jaarrekening_1819_DEF.pdf (https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarverslag_2018-19/jaarrekening/78295/Vereniging_KNVB_Jaarrekening_1819_DEF.pdf)
En? Ik ben niet zo van de cijfers..
Mühren en Stevens houden zou ook voor ons als supporters een enorme positieve boost zijn.
Nogmaals: vraag en je kunt (van velen) krijgen! Ik hoor zoveel supporters die een extra bijdrage willen leveren. Regel dit, gooi de seizoenkaarten in de verkoop en geef gas!
WIJ TEGEN IEDEREEN!
Citaat van: YpeS op mei 15, 2020, 15:07:33
De kans dat we financiele compensatie krijgen is natuurlijk klein. De KNVB zegt dat de competitie geschrapt is dus waarom zal de nummer 1 dan meer krijgen dan de nummer 20 zal het argument zijn. Misschien kunnen ze juridisch ook wel niet anders omdat ze anders indirect aangeven dat de stand nog wel bestaat en niet geschrapt is....
Er zal compensatie vanuit KNVB gaan komen.
Cambuur wil aanspraak maken op de degradatie pot van 8 ton.
Deze vergoeding wordt jaarlijks verdeeld ter compensatie onder clubs die degraderen, aamgezien er geen degradatie is geweest, is deze pot volledig beschikbaar. We zullen het op termijn wel gaan horen.
Citaat van: Grijskijkert op mei 15, 2020, 21:15:04
En? Ik ben niet zo van de cijfers..
Solvabiliteitspercentage van iets minder dan 60%, dat kan een behoorlijk eind dalen voordat er problemen ontstaan. Mijn conclusie: rijk!
Citaat van: Galdiano op mei 16, 2020, 09:30:25
Er zal compensatie vanuit KNVB gaan komen.
Cambuur wil aanspraak maken op de degradatie pot van 8 ton.
Deze vergoeding wordt jaarlijks verdeeld ter compensatie onder clubs die degraderen, aamgezien er geen degradatie is geweest, is deze pot volledig beschikbaar. We zullen het op termijn wel gaan horen.
De graafschap is er natuurlijk ook en de periodekampioenen zullen hun handjes ook wel ophouden. Maar de premie voor de vierde periode is niet uitgekeerd en de kampioenspremie ook niet. Daarnaast zal er echt nog wat extra moeten komen.
Met De Graafschap moeten we er wel uit komen, gewoon samen afspraken maken , niet te veel gedoe. In alle eerlijkheid, die hadden best kampioen kunnen worden.
En voor de rest van de clubs in het betaald voetbal : l8l
Periodekampioenen hebben hun centen gehad en verder pech. Ik hoop dat het bestuur er nu ook zo in staat.
Ik hoop dat vd Belt die 1,5 miljoen te kort een klein beetje heeft aangedikt en het in werkelijkheid minder is.
We komen al best een eind met die gelden die niet zijn uitgekeerd.
Daarnaast de centen die voor elke club uit een solidariteit potje moeten gaan komen voor gederfde inkomsten.
Spelersfonds zit meen ik 8 ton in en met supporters acties wordt ook wat extra binnengeharkt.
Als het echt niet anders kan dan een speler met aflopend contract verkopen (Sambissa of zo) voor nog wat tonnetjes extra.
Dan kom je toch al een heel eind.
Flauwekul kampioen. 5 thuis en verder slap uit
Oow, ik denk ook dat we veruit de beste waren , hoor. Mijn punt is dat we verder niet met De Graafschap moeten gaan vechten wie er wat krijgt, dat schiet niet op. Gewoon nog even langer samen optrekken op er zoveel mogelijk uit te slepen.
Als we Stevens/Muhren weten te behouden dan zie ik ook geen reden waarom we niet op dezelfde manier door kunnen. Het elftal blijft dan in tact, de patronen zijn ingeslepen, de motivatie zal 100 procent zijn. Ongetwijfeld gaan we niet alles winnen maar zolang we meer punten pakken dan de rest moet dat goedkomen.
Idd! En wat is reglement voor komend seizoen. Nrs 1 en 2 naar boven? Dat maakt ook nogal wat uit.
Citaat van: herr kunkel op mei 16, 2020, 13:17:53
Idd! En wat is reglement voor komend seizoen. Nrs 1 en 2 naar boven? Dat maakt ook nogal wat uit.
Als de KNVB het niet opeens gaat veranderen promoveren de nummers 1 en 2
Citaat van: herr kunkel op mei 16, 2020, 13:17:53
Idd! En wat is reglement voor komend seizoen. Nrs 1 en 2 naar boven? Dat maakt ook nogal wat uit.
Lol dat kan de KNVB allemaal zelf beslissen of veranderen dat moet je nu toch wel eens weten :(
Ow sorry ik zit alweer in het negatieve..... dat ben je maar zo niet kwijt merk ik........
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 16, 2020, 13:58:49
Lol dat kan de KNVB allemaal zelf beslissen of veranderen dat moet je nu toch wel eens weten :(
Ow sorry ik zit alweer in het negatieve..... dat ben je maar zo niet kwijt merk ik........
Daarom is het ook van belang om dat in te brengen op die ALV op 18 juni. De willekeur uit de besluitvorming halen.
Eerst maar zien hoeveel clubs er mee doen er zullen genoeg omvallen.
Citaat van: Noordcambuur op mei 16, 2020, 16:58:15
Eerst maar zien hoeveel clubs er mee doen er zullen genoeg omvallen.
Misschien, maar ik verwacht dat niet in de eredivisie eerlijk gezegd.
Als Twente al een paar seizoenen overleefd met zo'n bizar hoge schuld, dan zal andere eredivisie clubs dat ook wellukken.
Het blijft een vorm van competitievervalsing aangezien andere clubs wel gewoon netjes de hand op de knip houden voor een sluitende begroting.
In de JL mogen er van mij best een paar omvallen die eigenlijk al niet levensvatbaar zijn. Dordrecht, Den Bosch, Helmond Sport... zal ze echt niet gaan missen. En als er bij de topclubs bezuinigt moet worden, dan lekker ophouden met die dure Jong teams.
Citaat van: Bankzitter op mei 16, 2020, 17:11:42
Als Twente al een paar seizoenen overleefd met zo'n bizar hoge schuld, dan zal andere eredivisie clubs dat ook wellukken.
Het blijft een vorm van competitievervalsing aangezien andere clubs wel gewoon netjes de hand op de knip houden voor een sluitende begroting.
In de JL mogen er van mij best een paar omvallen die eigenlijk al niet levensvatbaar zijn. Dordrecht, Den Bosch, Helmond Sport... zal ze echt niet gaan missen. En als er bij de topclubs bezuinigt moet worden, dan lekker ophouden met die dure Jong teams.
Maar dan spelen wij een kkd met 13 Ofzo?
Eredivisie zal ook wel inkrimpen. Dan komen Emmen, VVV en RKC bijvoorbeeld in de plaats.
Uiteindelijk zo dat toch wel gebeuren, de crisis kan dat proces versnellen.
Ik voorspel dat we straks worden leeggekocht. Dat drama komt er nog bovenop.
Citaat van: De Gast op mei 17, 2020, 16:54:39
Ik voorspel dat we straks worden leeggekocht. Dat drama komt er nog bovenop.
Ben ik minder bang voor. Volgens mij gaan andere clubs het financieel flink zwaarder krijgen dan wij. Ik heb de indruk dat van der Belt een heel serieus gezicht opzet als hij interviews geeft, maar lichtelijk overdrijft. Hier in Groningen is het echt alarmfase 1, die moeten een te groot stadion eerst maar eens zien te financieren.
Maar toch.. als je onze jongens een eredivisiesalaris voor de neus houdt zie ze dan maar eens binnenboord te houden. En wij zijn natuurlijk niet onopgemerkt gebleven.
Citaat van: Cambuur Groningen op mei 17, 2020, 17:06:30
Ben ik minder bang voor. Volgens mij gaan andere clubs het financieel flink zwaarder krijgen dan wij. Ik heb de indruk dat van der Belt een heel serieus gezicht opzet als hij interviews geeft, maar lichtelijk overdrijft. Hier in Groningen is het echt alarmfase 1, die moeten een te groot stadion eerst maar eens zien te financieren.
Eens. En een aantal spelers heeft een eredivisie salaris nu, dacht ik.
Daarbij, we hebben ons jarenlang netjes gedragen. Spelersbudget aangepast als de begroting omlaag moest, spelers onder de kostprijs verkocht om de schuld in een recordtijd terug te dringen. En als het erop aan komt wordt gekozen om een club te redden die al jaren lang wanbeleid voert ten koste van onze ambities.
Het zal mij volgend seizoen worst wezen als wij een keertje met een te dure selectie de min in gaan.
Wat wil de KNVB doen? Een boete, punten in mindering brengen?
En het belang van de gebiedsontwikkeling rond het nieuwe stadion is ook zo groot dat belanghebbenden ons niet zo snel failliet zullen laten gaan.
Veel clubs hadden al grote problemen voor de Corona-crisis en die staan straks allemaal in de rij om hun handje op te houden voor extra geld.
En dan zouden wij uitverkoop moeten gaan houden richting diezelfde clubs omdat ons promotie is ontnomen?
Gewoon de hoofdprijs vragen en anders gaat er niemand de deur uit.
Ze zullen straks nog bidden en smeken dat we alsnog naar de eredivisie willen _O_
De KNVB haalt vooral geld binnen voor de eredivisie
Twente ADO en Vitesse, Sparta, Groningen kortom de hele familie en vriendenkring van Gudde
Structurele tekorten kun je niet oplossen met een eenmalig steunpakket, daarvoor is een verandering in het beleid van de club nodig.
En aangezien zelfs de Corona-crisis niet tot dit inzicht bij clubs leidt, zal er op termijn niets veranderen en blijven die clubs problemen houden.
Citaat van: Collingwood op mei 15, 2020, 16:42:12
Bos is wel de enige waar niets over is gemeld, zowel niet dat hij blijft als dat hij weggaat. Dus zou best kunnen dat die nog als wisselkeeper blijft.
Volgens Andor Faber (die vandaag Foeke heeft gesproken) is Bos inderdaad het 18e selectielid
Citaat van: justremco op mei 25, 2020, 16:02:36
Volgens Andor Faber (die vandaag Foeke heeft gesproken) is Bos inderdaad het 18e selectielid
Ok, dan is die blijkbaar verlengd, maar was dat verder niet vermeldenswaardig :_schater. Zou leuk zijn als we ook de contractduur kunnen achterhalen.
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | ?? |
| Verdediging | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Middenveld | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainersstaf | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Onder de huidige omstandigheden kan ik daar wel mee leven. Kunnen we er in ieder geval 11 opstellen :)
Geen interesse voor spelers voor Cambuur momenteel zegt Foeke bij OF. Het is ook niet de bedoeling om spelers te verkopen om het financieel te redden, al kan dat natuurlijk niet uitgesloten worden. Maar nu niet aan de orde.
Insteek is om er ook nog een concurrent voor Schmidt bij te halen, maar prioriteit ligt bij spits en keeper.
Citaat van: Collingwood op mei 25, 2020, 17:04:30
Geen interesse voor spelers voor Cambuur momenteel zegt Foeke bij OF. Het is ook niet de bedoeling om spelers te verkopen om het financieel te redden, al kan dat natuurlijk niet uitgesloten worden. Maar nu niet aan de orde.
Insteek is om er ook nog een concurrent voor Schmidt bij te halen, maar prioriteit ligt bij spits en keeper.
In andere media staat dat Volendam zich heeft gemeld voor Muhren en dat er misschien nog interesse voor Jacobs komt.
Citaat van: Lore op mei 25, 2020, 19:27:33
In andere media staat dat Volendam zich heeft gemeld voor Muhren en dat er misschien nog interesse voor Jacobs komt.
Komt uit hetzelfde interview. Volendam zit inderdaad 'op het vinkentouw' volgens Foeke, maar hij wil zelf graag bij Cambuur blijven. Men is daarbij afhankelijk van Zulte Waregem (Mühren is overigens vanaf eind juni officieel ook geen Cambuur-speler meer, natuurlijk.) Foeke zei inderdaad dat er wellicht voor Jacobs nog interesse komt, dat zou hij zich voor kunnen stellen na zo'n seizoen. Maar tot op heden heeft geen enkele club zich direct of via via gemeld, voor Jacobs of iemand anders.
Citaat van: Collingwood op mei 25, 2020, 19:39:20
Komt uit hetzelfde interview. Volendam zit inderdaad 'op het vinkentouw' volgens Foeke, maar hij wil zelf graag bij Cambuur blijven. Men is daarbij afhankelijk van Zulte Waregem (Mühren is overigens vanaf eind juni officieel ook geen Cambuur-speler meer, natuurlijk.) Foeke zei inderdaad dat er wellicht voor Jacobs nog interesse komt, dat zou hij zich voor kunnen stellen na zo'n seizoen. Maar tot op heden heeft geen enkele club zich direct of via via gemeld, voor Jacobs of iemand anders.
Je kan je toch niet echt voorstellen dat Volendam hem iets kan bieden wat wij niet kunnen?
Citaat van: Lore op mei 25, 2020, 19:41:05
Je kan je toch niet echt voorstellen dat Volendam hem iets kan bieden wat wij niet kunnen?
Het enige is emotionele binding, aangezien hij daar vandaan komt, en dat hij dan op een paar minuten fietsen van zijn werk woont. Maar hij voelt zich erg prettig bij Cambuur, in de spelersgroep en de speelwijze en met de technische staf, dus in principe wil hij bij Cambuur blijven. Althans, zo zei Foeke het.
Citaat van: Collingwood op mei 25, 2020, 19:43:23
Het enige is emotionele binding, aangezien hij daar vandaan komt, en dat hij dan op een paar minuten fietsen van zijn werk woont. Maar hij voelt zich erg prettig bij Cambuur, in de spelersgroep en de speelwijze en met de technische staf, dus in principe wil hij bij Cambuur blijven. Althans, zo zei Foeke het.
Ja, Sandor is ook ooit terug gekomen. Maar het zou echt een nachtmerrie zijn om hem te verliezen aan een KKD club
SPELERS, STAF EN DIRECTIE AKKOORD MET TIJDELIJKE SALARISVERLAGING
De spelers van de eerste selectie, de technische staf en de directie van SC Cambuur hebben ingestemd met een tijdelijke salarisverlaging. Hiermee volgen ze het advies van de Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO), de spelersvakbonden VVCS en ProProf en de CBV (Coaches Betaald Voetbal) en dragen ze een flinke steen bij om SC Cambuur door de crisis te loodsen.
Financieel Directeur Gerald van den Belt licht toe: "Het zegt veel dat de selectie unaniem en zonder enige discussie akkoord is gegaan met dit voorstel. Zeker omdat ook het mislopen van de vrijwel zekere promotie ze direct in de portemonnee raakt. In plaats van lijdzaam toekijken willen we allemaal onze solidariteit met de club, de supporters en de sponsoren tonen. Meer dan ooit zullen we het samen moeten doen en dit is een goede aanzet en een prachtig signaal."
Ook Erik Schouten, aanvoerder van SC Cambuur, begrijpt maar al te goed waarom een tijdelijke verlaging bittere noodzaak is: "We zitten in een enorme crisis en wij sluiten onze ogen zeker niet voor wat er in de wereld aan de hand is. Ook veel supporters en sponsoren hebben het zwaar en als spelersgroep willen we op deze manier laten zien dat we solidair zijn. We kunnen alleen maar hopen dat we volgend seizoen weer op de fantastische steun mogen rekenen die we afgelopen jaar hebben gehad."
https://cambuur.nl/nieuws/spelers-technische-staf-en-directie-akkoord-met-tijdelijke-salarisverlaging/
Citaat van: Collingwood op mei 26, 2020, 15:29:28
SPELERS, STAF EN DIRECTIE AKKOORD MET TIJDELIJKE SALARISVERLAGING
De spelers van de eerste selectie, de technische staf en de directie van SC Cambuur hebben ingestemd met een tijdelijke salarisverlaging. Hiermee volgen ze het advies van de Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO), de spelersvakbonden VVCS en ProProf en de CBV (Coaches Betaald Voetbal) en dragen ze een flinke steen bij om SC Cambuur door de crisis te loodsen.
Financieel Directeur Gerald van den Belt licht toe: "Het zegt veel dat de selectie unaniem en zonder enige discussie akkoord is gegaan met dit voorstel. Zeker omdat ook het mislopen van de vrijwel zekere promotie ze direct in de portemonnee raakt. In plaats van lijdzaam toekijken willen we allemaal onze solidariteit met de club, de supporters en de sponsoren tonen. Meer dan ooit zullen we het samen moeten doen en dit is een goede aanzet en een prachtig signaal."
Ook Erik Schouten, aanvoerder van SC Cambuur, begrijpt maar al te goed waarom een tijdelijke verlaging bittere noodzaak is: "We zitten in een enorme crisis en wij sluiten onze ogen zeker niet voor wat er in de wereld aan de hand is. Ook veel supporters en sponsoren hebben het zwaar en als spelersgroep willen we op deze manier laten zien dat we solidair zijn. We kunnen alleen maar hopen dat we volgend seizoen weer op de fantastische steun mogen rekenen die we afgelopen jaar hebben gehad."
https://cambuur.nl/nieuws/spelers-technische-staf-en-directie-akkoord-met-tijdelijke-salarisverlaging/
Misschien kan iemand even met mij meedenken, maar is dit nu op dit moment zo'n goed idee? Cambuur heeft na het niet meer spelen een enorm omzt verlies. Waarschijnlijk wel rond de 90%. immers de seizoenkaarten zijn al verkocht, het sponsorgeld is al binnen en er wordt geen losse verkoop op dit moment gedaan. Nu kan je de omzet voor seizoenkaarten wel over het hele jaar spreiden, maar dat kan je ook anders indelen. Als je het namelijk boekt op de periode waarom het beslag heeft dan houdt het na februari op.
En als Cambuur geen omzet meer heeft vergoed de NOW een (groot) deel van het SV loon. Dit SV loon wordt hierdoor lager en daardoor de NOW lager. Conform de NOW geldt alleen salaris boven de (kleine) 10.000 euro niet mee. Dus iedereen die daar boven zit zal moeten inleveren. Maar voor de rest telt het SV loon en dat daalt door het inleveren van loon, waardoor het inleveren van het loon voornamelijk bij de overheid terecht komt.
Ik zet er ook vraagtekens bij... Spelers/TS rekenden op bonussen en salarisverhoging en moeten nu inleveren.
Kallon en Hoedmakers hadden bijvoorbeeld een clausule dat het salaris aangepast wordt aan de divisie waarin ze spelen.
Die leveren dus al in en dan nu nog extra.
Het zou me niet eens verbazen dat dit "tijdelijk"meer taktisch is en er een afspraak is om het weer op te compenseren zodra de storm wat is overgewaaid is. Anders loop je risico dat spelers toch weggaan.
Om dit soort conclusies te trekken zou je eigenlijk de precieze afspraken moeten weten die zijn gemaakt. Ik neem toch bijvoorbeeld aan dat ze bij de club ook wel rekening houden met de NOW-regeling.
Ik denk dat het ook grotendeels tactisch is om dit te melden, juist nu er met de KNVB wordt onderhandeld en aan de vooravond van het verkopen van seizoenkaarten. In beide gevallen wordt er een beroep op anderen gedaan om de club financieel te steunen zonder dat er direct wat tegenover staat, en dan is het handig als je aan kunt tonen dat je zelf ook een bijdrage levert.
De NOW steun wordt niet lager. De basis voor de eerste NOW regeling is het SV loon over januari 2020 en de basis voor de verlengde NOW regeling is het SV loon over maart 2020
Laat ik het zo zeggen: als ik in mijn werk promotie was toegezegd en hoger management schrapt de vacature vanwege de crisis dan zou dat zuur zijn. Maar als ze de maand er op ook nog komen om juist salaris in te leveren dan zou ik daar niet zo maar mee akkoord gaan. Je wordt dan dubbel gepakt en dat is niet fair. Zo zal dat voor de spelers toch net zo voelen.
Citaat van: Joop op mei 26, 2020, 17:30:46
De NOW steun wordt niet lager. De basis voor de eerste NOW regeling is het SV loon over januari 2020 en de basis voor de verlengde NOW regeling is het SV loon over maart 2020
Hij gaat inmiddels voor NOW 1 niet altijd meer over januari. Als je loonsom hoger is in maart dan geldt de loonsom van maart. Ik denk dat dit voor Cambuur eigenlijk niet uit maakt trouwens. Maar Cambuur heeft zeker recht op NOW en ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet hebben aangevraagd. Blijft de vraag in hoeverre een loonoffer dan helpt.
Vanavond weer "even tot hier" Op tv. . Met veel creativiteit toch "publiek op de tribune" via Zoom.
Kan Faber uit Sint-Anna bij onze thuiswedstrijden niet drie trailers met schermen achter de goal van Noord parkeren, zodat daar publiek zit met beeld en geluid? We hebben daar wel de ruimte voor. Of is zoiets al eens onderzocht? |:)
Als er gedemonstreerd kan worden door 2000 personen met 1,5 meter afstand dan kunnen wij als sk houders toch ook met 3000 man op de tribune gaan zitten met 1,5 er tussen?
Ik heb er te weinig verstand van of dat veilig is maar zou het risico niet willen nemen als wedstrijden met publiek zieken of doden tot gevolg heeft.
Vanuit de clubs en KNVB is er in ieder geval niet heel hard gelobbied om zo snel mogelijk weer te spelen.
Er ligt nu een "deltaplan" over wanneer er weer gespeeld zou kunnen worden en over compensatie voor de wedstrijden zonder publiek.
Voor de wedstrijden van vorig seizoen kan dat een gift zijn, voor de wedstrijden komend seizoen is dat een lening met ook (strenge) voorwaarden.
Nog te weinig details bekend om daar over te oordelen maar ben bang dat het nog wel even kan duren ook aangezien we pas medio/eind september eindelijk ook eens met de competitie van start kunnen.
Zou je meer risico lopen in een voetbalstadion in de buitenlucht met genoeg afstand dan in een restaurant of theater met 100 gasten?
Komt op mij allemaal maar selectief over.
Het is ook selectief. De overheid kiest steeds voor een paar branches om open te gaan en stapje voor stapje te versoepelen. Als het toch misgaat, weten ze waar het aan ligt en kunnen dat weer terug kunnen draaien. (Dat weet je niet als je alles tegelijk opengooit).
Het betaald voetbal is ontzettend traag met het presenteren van de plannen en daarom zijn de horeca enzovoort eerder aan de beurt.
Het had ook best andersom kunnen zijn : voetbal al weer bezig en de sportscholen bijv. later open maar die waren gewoon eerder met een goed plan, hebben veel draagvlak in de maatschappij gecreëerd en goed in overleg gegaan met de regering.
Het ligt niet aan het RIVM of de overheid , maar puur aan de KNVB en clubs zelf dat alles zo lang duurt.
Citaat van: Geelblauwstiens op juni 06, 2020, 20:22:53
Vanavond weer "even tot hier" Op tv. . Met veel creativiteit toch "publiek op de tribune" via Zoom.
Kan Faber uit Sint-Anna bij onze thuiswedstrijden niet drie trailers met schermen achter de goal van Noord parkeren, zodat daar publiek zit met beeld en geluid? We hebben daar wel de ruimte voor. Of is zoiets al eens onderzocht? |:)
:devil en iedereen dan lekker schreeuwen thuis in een microfoon via internet verbinding :0= :0=
Citaat van: Bankzitter op juni 07, 2020, 10:56:37
Het is ook selectief. De overheid kiest steeds voor een paar branches om open te gaan en stapje voor stapje te versoepelen. Als het toch misgaat, weten ze waar het aan ligt en kunnen dat weer terug kunnen draaien. (Dat weet je niet als je alles tegelijk opengooit).
Het betaald voetbal is ontzettend traag met het presenteren van de plannen en daarom zijn de horeca enzovoort eerder aan de beurt.
Het had ook best andersom kunnen zijn : voetbal al weer bezig en de sportscholen bijv. later open maar die waren gewoon eerder met een goed plan, hebben veel draagvlak in de maatschappij gecreëerd en goed in overleg gegaan met de regering.
Het ligt niet aan het RIVM of de overheid , maar puur aan de KNVB en clubs zelf dat alles zo lang duurt.
Zo is het. Ze hebben zitten slapen, terwijl andere branches de consequenties wel juist inschatten en direct aan het werk gingen.
Dit moet consequenties hebben. Niet in eerste instantie om te straffen, maar om te zorgen dat er bekwame mensen zitten als er een tweede golf komt.
Waarom zouden ze in Den Haag ook een bedrijfstak redden dat bol staat van gevoerd wanbeleid, opgeblazen salarissen, profiteurs en andere goudzoekers. Tel daarbij een knjb op dat geen leiderschap toont, clubs die heel snel de competitie wilden stoppen en zie daar een bedrijfstak dat helemaal op z'n gat ligt.
Citaat van: Destroyer op juni 07, 2020, 11:10:29
:devil en iedereen dan lekker schreeuwen thuis in een microfoon via internet verbinding :0= :0=
Dan hebben we tenminste wat kabaal vanaf Noord
Citaat van: Destroyer op juni 07, 2020, 11:10:29
:devil en iedereen dan lekker schreeuwen thuis in een microfoon via internet verbinding :0= :0=
Dat plan ligt toch al klaar in Denemarken
Die hebben dat al gedaan inderdaad met zoom.
En de drive-in volgens mij ook voor een groot scherm.
Nos heeft inmiddels het stappenplan van de KNVB en het gaat inderdaad nog wel even duren.
We zijn nu bij stap 2.
KNVB wil in zeven stappen naar spelen met publiek
1. Niet spelen.
2. Trainen met restricties (huidige fase).
3. Trainen zonder restricties (eind juni, uiterlijk 1 juli).
4. Oefenwedstrijden tussen ere- en eerstedivisieclubs (half juli).
5. Spelen zonder publiek (vanaf 1 september).
6. Spelen met een beetje publiek.
7. Spelen met volle stadions (vanaf 1 januari 2021).
Update na vastleggen Stevens
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | ?? |
| Sonny Stevens | 2020/2021 |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Dat is een breed gedragen gevoel binnen de selectie, die nagenoeg compleet lijkt. Het scheelt De Jong heel wat autoritjes met Foeke Booy om met spelers in gesprek te gaan. ,,Al verwacht ik nog wel dat er wat gebeurt. Eerst de spits- en de doelmanpositie vullen. Ik denk ook wel dat er nog wat jongens weg willen die hier minder aan speeltijd toekomen. En wij willen er nog een verdediger bij halen die op meerdere posities uit de voeten kan, zoals op rechtsachter."
https://frieschdagblad.nl/2020/7/2/cambuur-is-na-eerste-partij-echt-begonnen?harvest_referrer=https:%2F%2Ft.co%2FLVI5qVkDzr%3Famp%3D1
Hoe zit dat met die oefenpotjes, kun je daar ook heen of worden ze uitgezonden?
Gaan ze nog op trainingskamp (in Epe) of blijft alles in het stadion
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 02, 2020, 16:45:34
Hoe zit dat met die oefenpotjes, kun je daar ook heen of worden ze uitgezonden?
Gaan ze nog op trainingskamp (in Epe) of blijft alles in het stadion
Binnenkort komen ze met meer info las ik op Twitter
Citaat van: Collingwood op juli 02, 2020, 16:18:56
Dat is een breed gedragen gevoel binnen de selectie, die nagenoeg compleet lijkt. Het scheelt De Jong heel wat autoritjes met Foeke Booy om met spelers in gesprek te gaan. ,,Al verwacht ik nog wel dat er wat gebeurt. Eerst de spits- en de doelmanpositie vullen. Ik denk ook wel dat er nog wat jongens weg willen die hier minder aan speeltijd toekomen. En wij willen er nog een verdediger bij halen die op meerdere posities uit de voeten kan, zoals op rechtsachter."
https://frieschdagblad.nl/2020/7/2/cambuur-is-na-eerste-partij-echt-begonnen?harvest_referrer=https:%2F%2Ft.co%2FLVI5qVkDzr%3Famp%3D1
Paulissen en Ladan?
Citaat van: Grijskijkert op juli 02, 2020, 17:05:53
Paulissen en Ladan?
Zou kunnen ja, en/of Oratmangoen en Korte gok ik
Citaat van: Grijskijkert op juli 02, 2020, 17:05:53
Paulissen en Ladan?
Het zou natuurlijk niet verkeerd zijn als bijvoorbeeld Ladan elders (onderste helft kkd-divisie?) aan spelen toekomt. Want potentie heeft ie wel volgens mij. En dan Hendriks erbij halen? ;-)
Citaat van: Grijskijkert op juli 02, 2020, 17:05:53
Paulissen en Ladan?
Dat zal denk ik we wat salarisruimte opleveren, want die zak toen toch ook als basisspeler zijn gehaald?
Citaat van: Lore op juli 02, 2020, 18:49:12
Dat zal denk ik we wat salarisruimte opleveren, want die zak toen toch ook als basisspeler zijn gehaald?
Die moeten niet opgeven maar strijden voor wat je waard bent
Citaat van: Destroyer op juli 02, 2020, 19:10:44
Die moeten niet opgeven maar strijden voor wat je waard bent
Normaal wel, maar een klein beetje fris bloed in de selectie zou ik ook wel goed vinden. Dus als een, waarschijnlijk, wat duurdere speler plaats maakt dan kunnen wij iemand aantrekken die die frisheid zou kunnen brengen.
Update na aanblijven Mühren
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | ?? |
| Sonny Stevens | 2020/2021 |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Zowat vanaf dag één de selectie compleet met spelers die al op elkaar ingespeeld zijn. Daar moeten Henk en Sandor een aardige voetbalmachine van weten te maken, voorzover het dat al niet is.
We krijgen er als het goed is nog een aanvallend ingestelde rechtsback bij als concurrent voor Doke. Daarnaast een voorspelling uit de dikke duim: Paulissen gaat nog weg, en als dat gebeurt tekent Mart Dijkstra een contract als back up voor Hoedemakers. Voor de rest blijft de huidige selectie intact.
Citaat van: Collingwood op juli 03, 2020, 10:35:44
Zowat vanaf dag één de selectie compleet met spelers die al op elkaar ingespeeld zijn. Daar moeten Henk en Sandor een aardige voetbalmachine van weten te maken, voorzover het dat al niet is.
We krijgen er als het goed is nog een aanvallend ingestelde rechtsback bij als concurrent voor Doke. Daarnaast een voorspelling uit de dikke duim: Paulissen gaat nog weg, en als dat gebeurt tekent Mart Dijkstra een contract als back up voor Hoedemakers. Voor de rest blijft de huidige selectie intact.
Als Paulissen weg gaat zullen ze daar een nieuwe speler voor halen denk ik. En voor jonge talenten als vd Kaap en Ladan is het voor hun ontwikkeling wel belangrijk dat ze veel wedstrijden op niveau gaan spelen. Uitlenen zou dan een optie zijn en dan zou je zelf spelers kunnen huren.
Uiteindelijk zal Dijkstra ook wel een contract tekenen schat ik in.
Citaat van: Tanjajeah op juli 03, 2020, 10:45:34
Als Paulissen weg gaat zullen ze daar een nieuwe speler voor halen denk ik.
Dat denk ik niet. De posities waar hij kan spelen (linksbuiten en aanvallende middenvelder) zijn zelfs nog dubbelbezet als hij weggaat. Daarom heb ik juist ook het gevoel dat hij nog zal vertrekken, ondanks dat hij een (ook door mij) gewaardeerde kracht is. Cambuur zal de (financiële) ruimte die dat oplevert aangrijpen om de selectie beter in balans te brengen door Dijkstra vast te leggen. Aldus mijn dikke duim. :P
Optie bij Stevens voor 1 jaar extra bij promotie , meld hij in een interview met OF.
Hoor weinig over hoe vol het stadion mag/kan. Is het een idee om het stadion vol te krijgen,dat iedereen die naar de wedstrijden wil een corona-test moet doen en de uitslag moet tonen en een mondkapje moet dragen.
Met de huidige restricties wil ik niet eens in het stadion zitten.
Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2020, 08:49:09
Met de huidige restricties wil ik niet eens in het stadion zitten.
Daarom ook erover praten kijken of anders kan,in plaats van de kont tegen de krip drukken(of hoe je het maar wil noemen). Denken in oplossingen in plaats van blokkades!
Ik denk altijd in oplossingen echter heb je met derden te maken die niet snappen hoe het werkt met hun toeters en hoera roepen met de binnenkant van je arm voor je bek. Bijkomend nadeel is dat die gasten het ook nog voor het zeggen hebben. Zelfs in ons stadion.
Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2020, 09:24:06
Ik denk altijd in oplossingen echter heb je met derden te maken die niet snappen hoe het werkt met hun toeters en hoera roepen met de binnenkant van je arm voor je bek. Bijkomend nadeel is dat die gasten het ook nog voor het zeggen hebben. Zelfs in ons stadion.
Komt doordat die lui(derden) maar wat roeptoeteren tot iemand anders met de oplossing komt, en tot die tijd is er maar 1 waarheid,die van hun!
Citaat van: Grijskijkert op juli 05, 2020, 08:41:49
Hoor weinig over hoe vol het stadion mag/kan. Is het een idee om het stadion vol te krijgen,dat iedereen die naar de wedstrijden wil een corona-test moet doen en de uitslag moet tonen en een mondkapje moet dragen.
heb je die test wel eens gezien?
Mag ik bedanken.
Citaat van: speculeter op juli 05, 2020, 09:55:42
heb je die test wel eens gezien?
Mag ik bedanken.
Dat is dan jou keuze toch,graag of niet denk ik dan.Ik vond het persoonlijk wel meevallen, moest de test doen voor een operatie.
Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2020, 08:49:09
Met de huidige restricties wil ik niet eens in het stadion zitten.
Ik heb mijn dochter ook wel eens beloofd dat ik niet zou juichen omdat we in het thuisvak zaten. Is ook niet gelukt...
Allemaal zo`n ding kopen https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-megafoon-1500m-bereik?channable=e17871.NTA1MjY&gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB0q-_BgSHjoREdzwlfCEsmCCQv4LCLx4Zj3pnYsFJ7HET6XDhmUxHEaAgeHEALw_wcB (https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-megafoon-1500m-bereik?channable=e17871.NTA1MjY&gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB0q-_BgSHjoREdzwlfCEsmCCQv4LCLx4Zj3pnYsFJ7HET6XDhmUxHEaAgeHEALw_wcB)
Voldoen we aan alle eisen en maken toch een bak herrie. meteen een vorm van filter voor de mond :devil
Citaat van: Cor op juli 05, 2020, 19:52:22
Allemaal zo`n ding kopen https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-megafoon-1500m-bereik?channable=e17871.NTA1MjY&gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB0q-_BgSHjoREdzwlfCEsmCCQv4LCLx4Zj3pnYsFJ7HET6XDhmUxHEaAgeHEALw_wcB (https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-megafoon-1500m-bereik?channable=e17871.NTA1MjY&gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB0q-_BgSHjoREdzwlfCEsmCCQv4LCLx4Zj3pnYsFJ7HET6XDhmUxHEaAgeHEALw_wcB)
Voldoen we aan alle eisen en maken toch een bak herrie. meteen een vorm van filter voor de mond :devil
:_schater ja maarja we maken dan wel herrie. En dat mag weer niet van meneer Rutte
Citaat van: Scc4-ever op juli 05, 2020, 22:22:29
:_schater ja maarja we maken dan wel herrie. En dat mag weer niet van meneer Rutte
Herrie maken mag wel, schreeuwen mag niet
Gewoon achter Noord en Zuid verzamelen voor degenen die er niet in mogen en dan vanaf de openbare weg met 1.5m afstand Cambuur aanmoedigen!
Of iedereen een Cambuur mondkapje verstrekken, stadiongeluiden door de speakers en meezingen. Knappe steward die ziet dat er gezongen wordt met de mondkapjes op.
Heel benieuwd hoe ze dit gaan oppakken. Iemand enig idee hoeveel mensen er in het stadion kunnen met onze capaciteit?
Citaat van: Cor op juli 06, 2020, 06:39:12
Herrie maken mag wel, schreeuwen mag niet
ja maar in feite doe je dat ook met een megafoon. T wordt alleen versterkt. Dus dan ben je volgens meneertje Rutte wel weer strafbaar.
De megafoon versterkt het aantal decibellen niet de hoeveel virusdeeltjes in je adem.
Dus mag het gewoon zolang je erin praat en niet schreeuwt.
Precies
Waarom zijn er eigenlijk twee topics over Seizoen 2020-2021, beide zijn echt heel groot.. :_schater
Ik weet wel hoe een megafoon werkt hoor. Maar goed Tegen die tijd mogen we waarschijnlijk toch wel weer meer. We zijn dan weer wat verder. Dan hoeven we ook geen megafoon te gebruiken.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 06, 2020, 12:24:36
Waarom zijn er eigenlijk twee topics over Seizoen 2020-2021, beide zijn echt heel groot.. :_schater
Omdat dit CO is 8)
Update na aantrekken Jasper ter Heide, ook optie van Stevens toegevoegd en contractduur Bos overgenomen van de HaH
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Hey Collingwood, ik heb 't al vaker gezegd maar hartstikke fijn dat je de boel telkens update! Ik denk regelmatig 'hoe zit 't ook alweer met het contract van zus of zo' en dan is dit topic een ideaal naslagwerk. Dus nogmaals; thanks! _O_
Citaat van: el haj op juli 07, 2020, 18:08:42
Hey Collingwood, ik heb 't al vaker gezegd maar hartstikke fijn dat je de boel telkens update! Ik denk regelmatig 'hoe zit 't ook alweer met het contract van zus of zo' en dan is dit topic een ideaal naslagwerk. Dus nogmaals; thanks! _O_
Graag gedaan! Vind het zelf ook handig en leuk om bij te houden, dus dan kun je het evengoed publiekelijk beschikbaar maken. :proost
Citaat van: el haj op juli 07, 2020, 18:08:42
Hey Collingwood, ik heb 't al vaker gezegd maar hartstikke fijn dat je de boel telkens update! Ik denk regelmatig 'hoe zit 't ook alweer met het contract van zus of zo' en dan is dit topic een ideaal naslagwerk. Dus nogmaals; thanks! _O_
Same here!! Thx Collingwood _O_ _O_
Naast de bekende wedstrijden spelen we nog tegen PEC, Volendam en Dordrecht (thuis) en Emmen (uit, live)
Ze gaan de oplossing zoeken in o.a. mondkapjes, wat logisch is,als het functioneert in het ov,dan ook in voetbal stadions. Dus seizoenkaarthouders kunnen allemaal naar binnen als er niks verkeerd gaat. |:)
natuurlijk ga ik naar binnen , ik heb dat ding niet voor niks.
Citaat van: Grijskijkert op juli 13, 2020, 09:14:51
Ze gaan de oplossing zoeken in o.a. mondkapjes, wat logisch is,als het functioneert in het ov,dan ook in voetbal stadions. Dus seizoenkaarthouders kunnen allemaal naar binnen als er niks verkeerd gaat. |:)
t is alleen schijnveiligheid met die mondkapjes. Bij t RIVM hadden ze al gezegd dat de mondkapjes die we o.a in t ov etc moeten gebruiken. Eigenlijk geen bescherming bieden. Dus eigenlijk best raar dat ze t dan verplicht stellen als t geen bescherming bied. Maar goed als t met moet. Moet t.
Met mondkapjes om mogen we allemaal naar binnen??
En dan mogen we ook weer schreeuwen en juichen??
Alle problemen opgelost.
Citaat van: Scc4-ever op juli 13, 2020, 10:06:30
t is alleen schijnveiligheid met die mondkapjes. Bij t RIVM hadden ze al gezegd dat de mondkapjes die we o.a in t ov etc moeten gebruiken. Eigenlijk geen bescherming bieden. Dus eigenlijk best raar dat ze t dan verplicht stellen als t geen bescherming bied. Maar goed als t met moet. Moet t.
Bij het RIVM zeggen ze wel vaker iets waar ze op terug moeten komen,ik kijk naar andere landen waar het niet als schijnveiligheid word gezien. Maar wat je zei, als dat de oplossing is so be it.. |:)
Citaat van: speculeter op juli 13, 2020, 10:08:56
Met mondkapjes om mogen we allemaal naar binnen??
En dan mogen we ook weer schreeuwen en juichen??
Alle problemen opgelost.
Wat ik begreep eerst alleen seizoenkaarthouders,losse verkoop vanaf 1 januari.
Goed als de club zelf initiatief neemt om protocollen en dergelijke te ontwikkelen en niet afhankelijk wil zijn van besluitvorming van bijv. de KNVB.
Zoals bij de eerste oefenwedstrijd, wat volgens mij keurig is verlopen zonder eerst het boekwerk aan protocollen af te wachten.
Mondkapjes zijn geen alternatief voor anderhalve meter maar wellicht wel bijv. een extra voorzorgsmaatregel bij het betreden of verlaten van het stadion. Goed dat er naar dat soort zaken wordt gekeken.
Als het voldoet aan de RIVM richtlijnen en de lokale Veiligheidsregio is akkoord dat er minimaal risico is voor de volksgezondheid dan lijkt het me dat je gewoon het stadion zo veel mogelijk kan vullen. Als clubs in andere regio's of de KNVB dat vervelend of oneerlijk vinden, is dat verder jammer.
Wij vinden ook wel eens iets oneerlijk.
Citaat van: Bankzitter op juli 13, 2020, 12:14:21
Goed als de club zelf initiatief neemt om protocollen en dergelijke te ontwikkelen en niet afhankelijk wil zijn van besluitvorming van bijv. de KNVB.
Zoals bij de eerste oefenwedstrijd, wat volgens mij keurig is verlopen zonder eerst het boekwerk aan protocollen af te wachten.
Mondkapjes zijn geen alternatief voor anderhalve meter maar wellicht wel bijv. een extra voorzorgsmaatregel bij het betreden of verlaten van het stadion. Goed dat er naar dat soort zaken wordt gekeken.
Als het voldoet aan de RIVM richtlijnen en de lokale Veiligheidsregio is akkoord dat er minimaal risico is voor de volksgezondheid dan lijkt het me dat je gewoon het stadion zo veel mogelijk kan vullen. Als clubs in andere regio's of de KNVB dat vervelend of oneerlijk vinden, is dat verder jammer.
Wij vinden ook wel eens iets oneerlijk.
Waarom wel in het openbaar vervoer? Daar wel maar ergens anders niet? Denk zelf eens na i.p.v. als makke schapen achter het RIVM/regering aan te lopen. In de meeste landen word het mondkapje
niet gezien als schijnveiligheid,maar omdat het RIVM het zegt is het zo,zonder onderbouwing.
Anderhalve meter zonder mondkapje is minder risico dan binnen anderhalve meter met mondkapje.
Met mondkapje binnen anderhalve meter is minder risico dan binnen anderhalve meter zonder mondkapje.
Uiteindelijk draait het allemaal om welk risico je bereid te accepteren als samenleving en in je individuele keuzes.
En dat leidt soms tot keuzes die onlogisch lijken of achteraf kunnen worden bijgesteld. En in het buitenland worden daar andere keuzes in gemaakt, wat de zaak niet simpeler maakt.
Ik ben het overigens met je eens dat de club gewoon moet onderzoeken wat de alternatieven zijn en niet mak afwachten. Als een alternatief als mondkapje wordt goedgekeurd vanuit de overheid dan kunnen andere partijen daar moeilijk bezwaar tegen maken dat je dan de capaciteit uitbreid.
De opties van Henk de Jong bij SC Cambuur
Na de krabbel die Jasper ter Heide gisteren zette onder zijn contract bij SC Cambuur, zijn de Leeuwarders helemaal klaar voor het nieuwe seizoen in de eerste divisie. Dit moet het jaar van het eerherstel worden voor de ploeg van trainer Henk de Jong.
Hij is het eerste en meteen ook het laatste nieuwe gezicht in de selectie van Henk de Jong. Jasper ter Heide was de ontbrekende schakel in de al krachtige ketting genaamd SC Cambuur. Technisch manager Foeke Booy is er in geslaagd het 'kampioensteam' van het seizoen 2019/2020 vrijwel volledig intact te houden. Doelman Sonny Stevens werd overtuigd om een nieuw contract te ondertekenen in Leeuwarden en in samenwerking met Zulte Waregem lukte het op wonderbaarlijke wijze zelfs om topscorer Robert Mühren te behouden middels een bijzondere huurconstructie. Cambuur móet dit seizoen promoveren naar de eredivisie en alle seinen staan op groen om aan die doelstelling te voldoen.
,,De groep is hongerig en traint bikkelhard." Wie gisteren de training van de Leeuwarders gadesloeg, zal kunnen bevestigen dat er geen woord Spaans zat in de zin die De Jong uitsprak. De teleurstelling over het mislopen van promotie, nadat het seizoen vroegtijdig werd beëindigd wegens het corona-virus, lijkt weggestopt. Helemaal verdwijnen zal de teleurstelling nooit, maar het is goed om te zien dat de groep amper drie maanden na het besluit van de KNVB om geen promotie toe te passen op het seizoen 2019/20 de blik op vooruit heeft gericht.
De keuze is reuze voor De Jong, die er vanuit gaat dat hij iedereen hard nodig zal hebben. Al sluit hij niet uit dat er nog spelers zijn die vertrekken
Ze legden er in de zomer van 2019 honderden, misschien wel duizenden kilometers voor af. Booy en De Jong, samen in de auto, op weg naar weer een speler. Om met hem in gesprek te gaan, hem te overtuigen van zijn belang voor het elftal en zijn eigen carrière en hem de doelstellingen van de club voor te houden. En aangezien er zo'n vijftien spelers nodig waren om de selectie te vullen, volgden heel wat gesprekken.
Maar de heren kwamen met een goed verhaal, dus dat werkte al in het voordeel van Cambuur. Bovendien wisten De Jong en zijn stafleden precies naar wat voor type spelers ze op zoek waren, waardoor ze de eigen zoektocht wel iets makkelijker maakten. Sterker nog, de zoektocht verliep zó goed, dat er deze zomer vrijwel geen autoritjes nodig waren om spelers te overtuigen. Mühren en Stevens wilden graag blijven om het seizoen af te maken en Ter Heide was het liefst al in de winter gekomen, ware het niet dat Ajax hem toen graag wilde behouden voor het belofteteam. En dat was het. Alleen Jordy van Deelen kreeg geen nieuw contract aangeboden en met Ter Heide is de (op voorhand) vervanger van Doke Schmidt binnen. Al prefereert de 21-jarige van Ajax overgekomen Amsterdammer de positie op 'zes', achter Mees Hoedemakers. En ook daar was de spoeling dun. Met een selectie die in balans is, de ervaringen van vorig seizoen deelt en veel kwaliteit bezit, kan het een mooi seizoen worden voor Cambuur.
Maar De Jong weet dat het in de voetballerij niet zo eenvoudig werkt als hierboven beschreven. Kwaliteit is zeker belangrijk, maar geeft niet altijd de doorslag in een voetbalseizoen dat bol staat van externe factoren. Arbitrale beslissingen, schorsingen, blessures, vorm en natuurlijk tegenstand. De ploegen in de eerste divisie weten waar de kracht van Cambuur ligt en gaan op zoek naar zwaktes, in sommige gevallen om te proberen alleen al een punt over te houden aan een duel met de Leeuwarders.
Factoren
Nu was dat vorig seizoen ook al het geval op het moment dat Cambuur de draai had gevonden in de eerste divisie. Toen kon het goed omgaan met de externe factoren, ook in wedstrijden waar De Jong spelers moest missen wegens blessures. Het 'dipje' meteen na de winterstop, met nederlagen tegen Volendam (1-2) en TOP Oss (3-2) weet de trainer vooral aan een gebrek aan scherpte. Te makkelijk denken over een wedstrijd, terwijl hij altijd hamert op de concentratie en intensiteit die zijn ploeg nodig heeft om tot succes te kunnen komen. Dat geldt niet alleen voor de basisspelers, maar ook voor de mannen op de bank.
Alle posities zijn minstens dubbel bezet en dat is de wens van elke trainer. Als iedereen fit is, zal de basis er hoogstwaarschijnlijk vertrouwd uitzien. Met Stevens op doel, een achterste linie bestaande uit Doke Schmidt, Calvin Mac-Intosch, Erik Schouten en David Sambissa. Achter de hand heeft De Jong dan Ter Heide, Kellian van der Kaap, Sven Nieuwpoort en Alex Bangura.
Cambuur is na eerste partij echt begonnen
Dus trainde Cambuur gisteren voor het eerst op de oude manier, maar wel zonder eerste en tweede spits. De huurperiode van Sam Hendriks liep tot 30 juni en hij keerde terug naar zijn Belgische werkgever OH Leuven. Dan nog was de groep, met Delano Ladan nog wel bij de groep als spits, groot genoeg voor een partijtje elf tegen elf.
Mees Hoedemakers is de onbetwiste nummer zes, maar vorig seizoen stond hij alleen op die positie. Stanley Akoy is een man die daar uit de voeten kan, al prefereert hij een aanvallendere rol. De komst van Ter Heide geeft De Jong een extra optie op zes. Jamie Jacobs en Robin Maulun zijn de twee aanvallende mannen, al zijn Michael Breij en Ragnar Oratmangoen ook geschikt voor die plek.
Hersteld
Rechts voorin lijkt De Jongs voorkeur uit te gaan naar Jarchinio Antonia, die tijdens de voetballoze periode heeft kunnen werken aan het herstel van zijn enkel. Mühren is als clubtopscorer de eerste spits, waar Delano Ladan de man is om wat open te breken. Zijn optreden tegen Feyenoord in de KNVB-beker in december was een goed voorbeeld van wat hij voor Cambuur kan betekenen. Issa Kallon is de vaste man op de linksbuiten, al kan Giovanni Korte eveneens voor wat extra's zorgen vanaf de zijkanten. Ook hij hoopt erop dat blessures hem dit seizoen bespaard blijven.
De keuze is dus reuze voor De Jong, die er vanuit gaat dat hij iedereen hard nodig zal hebben. Al sluit hij niet uit dat de kans bestaat dat er nog iemand kan vertrekken voor het verstrijken van de transferdeadline, die ergens rond 5 oktober ligt (advies UEFA). Het zal dan met name gaan om spelers die in hun ogen te weinig speeltijd krijgen in Leeuwarden. Of om spelers voor wie clubs bereid zijn - voor Cambuur-begrippen - veel geld op tafel te leggen. Dat is in de voetballerij nooit uitgesloten.
Bron:FD
(https://www.bing.com/images/blob?bcid=RNOkQcCda48Bdw) Bron:FD
Ik ben wel positief dat we kampioen worden al zal het moeilijker gaan dan vorig seizoen.
Voor de dip zaten we in een flow en viel alles goed.
Na die dip wonnen we iets moeizamer maar wel 7 keer op rij en dwongen we dat op kwaliteit en mentaliteit af.
Dat geeft vertrouwen dat we de beste selectie hebben, zeker in de breedte waar de concurrentie moet bezuinigen.
Breij komt in de basis verwacht ik, te goed voor de bank.
Oratmangoen, vind ook een goede indruk maken,lijkt ook dat hij aan zijn fysiek heeft gewerkt de laatste maanden. De TS krijgt het lastig om een opstelling te maken,wat een weelde!
Het zou mij niet verbazen als Breij gewoon basisapeler wordt
Ik verwacht Ter Heide ook voor Schmidt..
Kortom, er is genoeg gezonde concurrentie! Als je een team opstelt van tweede keuzes (klinkt altijd zo oneerbiedig; zo is 't niet bedoeld) heb je nog steeds een ontzettend sterk team dat hoge ogen zou gooien in deze competitie.
Luxe...
Ik zou met Breij op rechts voor beginnen.
Doke of Jasper...we zullen het zien
Ik verwacht eerst niet te veel, zonder supporters is toch anders. De staf kennende gaan ze wel met diepte spelen dus ik verwacht antonia.
Citaat van: sunderland op juli 15, 2020, 14:17:33
Ik verwacht eerst niet te veel, zonder supporters is toch anders. De staf kennende gaan ze wel met diepte spelen dus ik verwacht antonia.
Wat de wedstrijd nodig heeft denk ik,veel snelheid(Kallon en Antonia of Korte) als je een tegenstander stuk wil counteren en met Breij en Oratmangoen of Paulissen als je ze stuk wil voetballen. Je kan dus ook tactisch veel kanten op met deze selectie. Mooi man |:)
Ik persoonlijk zou het liefst Paulissen zien in de vorm van Roda judas combi in de erediv. Dus veel met overloop en scoren.
Uit de interviews merk je ook dat iedereen zich bewust is van de valkuilen. Hetbrisico van ontevreden reserves, de druk van de favorietenrol, tegenstanders die zich aanpassen, de gemakzucht die erin kan sluipen.
Tegen ONS werden ook al tactische varianten geoefend. Allemaal zaken die vertrouwen geven.
Morgen eens verder kijken hoe ze er voor staan.
Komend seizoen dus ook 5 keer wisselen. Ik denk dat dat in ons voordeel is met zo'n sterke selectie. Kunnen daarbij ook meer spelers minuten laten maken en tevreden houden. :thumbsup
Citaat van: speculeter op juli 15, 2020, 16:04:51
Morgen eens verder kijken hoe ze er voor staan.
Weet je het zeker? :D :zweep
Citaat van: michello op juli 15, 2020, 17:19:36
Komend seizoen dus ook 5 keer wisselen. Ik denk dat dat in ons voordeel is met zo'n sterke selectie. Kunnen daarbij ook meer spelers minuten laten maken en tevreden houden. :thumbsup
Nog niet 100% zeker ,maar dat is wel lekker om spelers toch speeltijd te geven :thumbsup
Bij NEC hebben ze een opa van 38 erbij voor het middenveld en inmiddels zijn een aantal fans overtuigd dat ze echt mee gaan doen. Wel leuk om te lezen, dat wij een zwakke keeper hebben en zij de beste van de KKD. Voetballend hebben ze ook nog eens het beste middenveld. En als je naar de selectie van Cambuur kijkt dan zijn er bijna geen spelers die ze zouden willen ruilen.
Ofwel NEC zal wel 8e worden :_schater
Veel teams hebben een paar leuke spelers maar daarna middelmaat en voor de breedte is al helemaal geen geld.
Wij hebben er 6 van topkwaliteit:
Mühren, Mac, Hoedemakers, Jacobs, Kallon, Maulun.
Op de bank vrijwel gelijkwaardige spelers.
Dus denk dat we blessures ed beter kunnen opvangen dan andere ploegen.
Maar je weet nooit, ons middenveld leek ook te licht vorig seizoen maar deed het geweldig...wellicht valt de puzzel ergens anders nu ook goed.
Maar van N.E.C. verwacht ik geen gevaar.
Vijf wissels zijn toegestaan. Ik denk een voordeel voor ons met onze brede selectie. Ook om spelers rust te kunnen geven of de bank tevreden te houden.
En kan spektakel geven, er zijn vast wel coaches die er in de rust 5 uit halen voor een schokeffect.
helemaal eens !
mooi ook dat je maulun noemt,voor mij echt 1 van de belangrijkste spelers.
scoorde ook weer geweldig tegen harkema.
|:)
Duurde ook ff voordat ik het zag , vond eerst dat hij het spel wat vertraagde.
Maar hij weet de bal net even vast te houden zodat de rest weer in aanvallende posities kunnen komen.
Nog iets vaker scoren evt. uit vrij trappen , dat zou nog mooi meegenomen zijn.
zeefuik nu naar hertha bsc.
nu maar wachten wat groningen hier vandaan wil halen.
Citaat van: okkele op augustus 06, 2020, 15:29:07
zeefuik nu naar hertha bsc.
nu maar wachten wat groningen hier vandaan wil halen.
Hebben net een aanvaller uit Utrecht gehaald :proost
Ze hadden toch ook nog wel flinke tekorten in de begroting?
Citaat van: Bankzitter op augustus 06, 2020, 16:33:18
Ze hadden toch ook nog wel flinke tekorten in de begroting?
jah hebben al mensen moeten ontslaan, daar zit niet veel geld hoor maar ze zijn er goed in spelers duur van de hand te doen en goedkoop aan te trekken met mooie praatjes.
Gezien de persconferentie van zonet kan het zomaar zijn dat we zonder publiek het seizoen beginnen ;(
Daar was ik (en ik neem aan de meesten) toch wel van uit gegaan.
Ben ook erg benieuwd of komend seizoen uberhaupt wel uitgevoetbald kan worden(en we zijn nog niet eens begonnen).....
Citaat van: speculeter op augustus 06, 2020, 19:33:05
Gezien de persconferentie van zonet kan het zomaar zijn dat we zonder publiek het seizoen beginnen ;(
Kan ook zomaar zijn dat er gewoon publiek bij de wedstrijden kan zijn, hoe het er nu voor staat veranderd er niks!
Citaat van: speculeter op augustus 06, 2020, 19:33:05
Gezien de persconferentie van zonet kan het zomaar zijn dat we zonder publiek het seizoen beginnen ;(
Gaan ze toch vooral per regio bepalen, in dat opzicht zitten wij hier nog steeds goed.
Dat verwacht ik ook.
Wat nog zou kunnen is dat bijv. N.A.C.,Excelcior ed. zonder publiek moet spelen en de KNVB dat dan voor alle clubs wil laten gelden omdat het anders niet eerlijk is. Maar aan solidariteit en eerlijke competitie moeten we gewoon schijt hebben. De veiligheidsregio bepaald hoeveel publiek aanwezig mag zijn en niet de KNVB.
Citaat van: Bernardo op augustus 06, 2020, 19:54:29
Gaan ze toch vooral per regio bepalen, in dat opzicht zitten wij hier nog steeds goed.
ik denk dat de Knjb mooi alles dichthoud en daar zal buma maar al te blij mee zijn. De ene wel en de ander niet zal niet gemakkelijk gebeuren in het voetbal
Citaat van: AL op augustus 06, 2020, 19:49:46
Daar was ik (en ik neem aan de meesten) toch wel van uit gegaan.
Ben ook erg benieuwd of komend seizoen uberhaupt wel uitgevoetbald kan worden(en we zijn nog niet eens begonnen).....
dat gevoel heb ik ook. 28 aug zal ook ongeveer een kantelpunt zijn in de crisis. Staat alles weer op de kop of valt het mee
Citaat van: Bankzitter op augustus 06, 2020, 20:03:53
Dat verwacht ik ook.
Wat nog zou kunnen is dat bijv. N.A.C.,Excelcior ed. zonder publiek moet spelen en de KNVB dat dan voor alle clubs wil laten gelden omdat het anders niet eerlijk is. Maar aan solidariteit en eerlijke competitie moeten we gewoon schijt hebben. De veiligheidsregio bepaald hoeveel publiek aanwezig mag zijn en niet de KNVB.
Dit zal niet gebeuren, dat is enige tijd al eens ergens gecommuniceerd. Dat er toen al regio gebonden maatregelen kunnen zijn. En zelfs in andere regio's kan worden gespeeld. Bijv Eagles - De Graafschap in Leeuwarden. Al zie ik veel burgemeesters dit wel tegenhouden.
Citaat van: Bankzitter op augustus 06, 2020, 20:03:53
Dat verwacht ik ook.
Wat nog zou kunnen is dat bijv. N.A.C.,Excelcior ed. zonder publiek moet spelen en de KNVB dat dan voor alle clubs wil laten gelden omdat het anders niet eerlijk is. Maar aan solidariteit en eerlijke competitie moeten we gewoon schijt hebben. De veiligheidsregio bepaald hoeveel publiek aanwezig mag zijn en niet de KNVB.
dat zal de rest( Knjb schijters) nooit accepteren. Is niet eerlijk
Citaat van: Galdiano op augustus 06, 2020, 20:19:10
Dit zal niet gebeuren, dat is enige tijd al eens ergens gecommuniceerd. Dat er toen al regio gebonden maatregelen kunnen zijn. En zelfs in andere regio's kan worden gespeeld. Bijv Eagles - De Graafschap in Leeuwarden. Al zie ik veel burgemeesters dit wel tegenhouden.
haha zie je het al voor je. Weds zal worden gespeeld en s middags komt er een bericht dat hun supporters ook even in lwd willen kijken. Weer afgelast
Er is toch al gecommuniceerd dat er een enkele wedstrijd zonder publiek gespeeld zal/kan worden indien nodig(regio afhankelijk), als er maar wedstrijden gespeeld worden. Dit vast ergens terug te lezen...
Citaat van: sunderland op augustus 06, 2020, 20:21:53
haha zie je het al voor je. Weds zal worden gespeeld en s middags komt er een bericht dat hun supporters ook even in lwd willen kijken. Weer afgelast
Hoe grappig je dit ook vind, het is zo,betaald-voetbal organisaties zijn verplicht hun accommodatie beschikbaar te stellen in het belang van het voetbal.
Citaat van: Grijskijkert op augustus 06, 2020, 20:24:37
Er is toch al gecommuniceerd dat er een enkele wedstrijd zonder publiek gespeeld zal/kan worden indien nodig(regio afhankelijk), als er maar wedstrijden gespeeld worden. Dit vast ergens terug te lezen...
Klopt alle clubs moeten hun stadion beschikbaar stellen voor in het geval in een bepaalde regio niet gespeeld kan worden.
Heel nobel en Cambuur zal het vast goed vinden, maar als (wat Sunderland zegt) Eagles hier moet spelen en er is ook maar enige dreiging van supporters die hierheen willen gaan, dan zet Buma daar echt wel een streep door en daar kan de knvb niks van zeggen.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2020, 20:45:43
Heel nobel en Cambuur zal het vast goed vinden, maar als (wat Sunderland zegt) Eagles hier moet spelen en er is ook maar enige dreiging van supporters die hierheen willen gaan, dan zet Buma daar echt wel een streep door en daar kan de knvb niks van zeggen.
Dat gaan ze toch niet bekent maken, en er zal voldoen politie inzet zijn,en mocht de wedstrijd weer afgelast worden dan dreigt er punt(en) aftrek voor betrokken clubs die spelen. Het geen kwestie van nobel,het is verplicht..
Dus: als Buma zo'n wedstrijd niet door laat gaan, kan Cambuur minpunten krijgen :?
Dit wordt nog wat..
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2020, 20:56:42
Dus: als Buma zo'n wedstrijd niet door laat gaan, kan Cambuur minpunten krijgen :?
Dit wordt nog wat..
Nee als supporters van de Eagles(jou voorbeeld) er voor zorgen dat een wedstrijd niet door kan gaan door hier heen te willen komen...
Ah, duidelijk :thumbsup
Citaat van: sunderland op augustus 06, 2020, 20:20:07
dat zal de rest( Knjb schijters) nooit accepteren. Is niet eerlijk
Als je een vergunning hebt van je veiligheidsregio om met publiek te spelen en KNVB wil toch geen publiek ,dan span je een kort geding aan.
Redelijke kans dat je wint als de KNVB geen juridische gronden heeft om je inkomsten te ontzeggen.
Maar kan inderdaad hele rare situatie geven en de KNVB kan haast niet verantwoorden als ze ons opnieuw benadelen in onze 2e poging... .
Over 2de kansen gesproken, zijn er al regels opgesteld voor een volgende competitie die stilgelegd moet worden?
Het aardige is ook dat ze in de eredivisie een heel ongelijk competitie schema hebben.
Voor de winter spelen de kleintjes vooral tegen de topclubs, na de winter spelen de topclubs tegen elkaar en spelen de kleintjes vooral onderling. Dat kan een hele scheve stand geven als er voortijdig wordt afgebroken... is vast nog niet over nagedacht... .
Kan me niet voorstellen dat ze het nu weer voortijdig van afbreken, ze hebben nu gezien hoe het in andere landen ook kan.
Citaat van: Bernardo op augustus 06, 2020, 22:59:29
Kan me niet voorstellen dat ze het nu weer voortijdig van afbreken, ze hebben nu gezien hoe het in andere landen ook kan.
Hangt er van af wie er bovenaan eerste en onderaan ere staan.... :(
Citaat van: Grijskijkert op augustus 06, 2020, 20:26:51
Hoe grappig je dit ook vind, het is zo,betaald-voetbal organisaties zijn verplicht hun accommodatie beschikbaar te stellen in het belang van het voetbal.
ja en hoe grappig je dat ook vind staat de burgemeester daar weer ver boven en het kabinet heeft juist bekend gemaakt de burgervader nog meer bevoegdheden te geven
Citaat van: Grijskijkert op augustus 06, 2020, 20:49:49
Dat gaan ze toch niet bekent maken, en er zal voldoen politie inzet zijn,en mocht de wedstrijd weer afgelast worden dan dreigt er punt(en) aftrek voor betrokken clubs die spelen. Het geen kwestie van nobel,het is verplicht..
hoe zie je dat dan voor je? Buma moet maar zorgen dat er genoeg politie inzet is voor clubs uit een andere regio. Mooi zootje word het dan
Citaat van: sunderland op augustus 06, 2020, 23:28:53
ja en hoe grappig je dat ook vind staat de burgemeester daar weer ver boven en het kabinet heeft juist bekend gemaakt de burgervader nog meer bevoegdheden te geven
Die is wel pro-Cambuur,dus zal wel mee denken.
Citaat van: sunderland op augustus 06, 2020, 23:31:41
hoe zie je dat dan voor je? Buma moet maar zorgen dat er genoeg politie inzet is voor clubs uit een andere regio. Mooi zootje word het dan
Ik vind er niks grappigs aan, zie mij lachen?Je kan denken dat ik het bedacht heb, maar nee niet mijn ideeën moet je bij de KNVB zijn, zeg alleen wat ik gelezen of gehoord heb.
De KNVB heeft zich in een onmogelijke positie gebracht door alle fouten keuzes die gemaakt zijn.
Geen promotie , in een soortgelijke situatie kan men dat niet opnieuw besluiten. Maar een club laten degraderen kan ook weer niet (jurispendentie).
Wij hebben al wat geld in de zak (en in de selectie) als compensatie, de overige clubs hebben grotendeels nog geen cent gezien en er is volgens mij nog steeds geen regeling.
Besluit over 5 wissels lijkt wat voorbarig en in het voordeel van de rijkere clubs.
Eerst was het standpunt de competitie kan niet worden uitgespeeld, nu willen ze straks dat er alles aan gedaan wordt om uit te spelen.
Regels over wel of geen publiek en hoeveel gaat de KNVB volgens mij niet over maar de overheid, maar dat levert geen eerlijke competitie op.
Het verschuiven van topduels naar 2e helt competitie geeft ook een oneerlijke tussenstand(Wij hebben N.A.C. en De Graafschap pas helemaal als laatste wedstrijden).
Kortom, het wordt weer een heleboel gedoe met dat incompetente stel in Zeist en een eerlijke competitie is haast wel uitgesloten.
Al lijkt het niet in ons nadeel te zijn oa door de voorgeschiedenis en het feit dat er in het noorden weinig besmettingen zijn.
Citaat van: Bernardo op augustus 06, 2020, 22:59:29
Kan me niet voorstellen dat ze het nu weer voortijdig van afbreken, ze hebben nu gezien hoe het in andere landen ook kan.
Er moet gespeeld worden,desnoods zonder publiek,er schijnt een aanpassing te zijn in het reglement maar kan daar niets over terug vinden.
En hoe wil je bijv. Utrecht dwingen koste wat het kost te spelen, terwijl je eerder tegen die club hebt gemeld dat het spelen van een bekerfinale absoluut onmogelijk is. De bond is dan toch volkomen ongeloofwaardig?
Citaat van: Bankzitter op augustus 07, 2020, 07:41:07
En hoe wil je bijv. Utrecht dwingen koste wat het kost te spelen, terwijl je eerder tegen die club hebt gemeld dat het spelen van een bekerfinale absoluut onmogelijk is. De bond is dan toch volkomen ongeloofwaardig?
Simpel punt(en) aftrek, daar zijn clubs en supporters erg gevoelig voor..
Ja dat snap ik ook. Maar je maakt jezelf toch belachelijk als je een club bestraft die juist hard geprotesteerd heeft tegen het schrappen van een wedstrijd(de bekerfinale) en daar allerlei alternatieven voor heeft gezocht.
Citaat van: Bankzitter op augustus 07, 2020, 07:41:07
En hoe wil je bijv. Utrecht dwingen koste wat het kost te spelen, terwijl je eerder tegen die club hebt gemeld dat het spelen van een bekerfinale absoluut onmogelijk is. De bond is dan toch volkomen ongeloofwaardig?
De KNVB is al tijden ongeloofwaardig
Citaat van: justremco op augustus 07, 2020, 10:03:16
De KNVB is al tijden ongeloofwaardig
DE KNJB IS ALTIJD ONGELOOFWAARDIG
Er zullen vast ook nog wel duels afgelast worden omdat blijkt dat 1 van de eigen spelers of die van de tegenstander positief zijn getest. Vandaag bekend geworden dat een speler van Jong Utrecht positief getest is, spelers en stafleden zijn naar huis gegaan om 2 weken in thuisquarantaine te gaan. Het is te hopen dat dit tijdens de competitie niet te vaak gaat voorkomen, maar ik denk dat dit wel enkele keren voor gaat komen.
Vrienden van SCC, vanavond zijn we live op fox1 Emmen - Cambuur
Citaat van: weestwel op augustus 07, 2020, 11:35:39
Er zullen vast ook nog wel duels afgelast worden omdat blijkt dat 1 van de eigen spelers of die van de tegenstander positief zijn getest. Vandaag bekend geworden dat een speler van Jong Utrecht positief getest is, spelers en stafleden zijn naar huis gegaan om 2 weken in thuisquarantaine te gaan. Het is te hopen dat dit tijdens de competitie niet te vaak gaat voorkomen, maar ik denk dat dit wel enkele keren voor gaat komen.
niemand kan er iets aan doen maar ze hebben straks wel 2 weken voorbereiding gemist
Beginnen met de beoogde basis?
Zou betekenen 1 wijziging tov vorig seizoen
Iemand een goed werkende stream?
Fox1 gewoon op tv
ik heb geen Fox 1
Prachtige goal van Muhren. Helaas kan ik de rest niet volgen.
Citaat van: Dreet op augustus 07, 2020, 18:57:14
ik heb geen Fox 1
is het open kanaal van Fox. Bij kpn op 14, ziggo weet ik niet
Oh ja toch wel, Dank!
Citaat van: zeewolde op augustus 07, 2020, 18:58:05
is het open kanaal van Fox. Bij kpn op 14, ziggo weet ik niet
421
Citaat van: weestwel op augustus 07, 2020, 11:35:39
Er zullen vast ook nog wel duels afgelast worden omdat blijkt dat 1 van de eigen spelers of die van de tegenstander positief zijn getest. Vandaag bekend geworden dat een speler van Jong Utrecht positief getest is, spelers en stafleden zijn naar huis gegaan om 2 weken in thuisquarantaine te gaan. Het is te hopen dat dit tijdens de competitie niet te vaak gaat voorkomen, maar ik denk dat dit wel enkele keren voor gaat komen.
'Dat Feyenoord en ADO Den Haag desondanks niet aan afgelasting dachten, is conform de richtlijnen die het komende seizoen gelden in ere en eerste divisie. Van clubs wordt verlangd dat hun elftallen gewoon aan de aftrap verschijnen voor competitiewedstrijden, tenzij dat er bij een club dermate veel besmettingen zijn vastgesteld dat in alle redelijkheid geen representatief elftal op de been kan worden gebracht.''Dit weekeinde kozen sommige clubs er nog voor om niet te spelen. Een van die clubs is Willem II. De Tilburgers zouden gisteren oefenen tegen IJsselmeervogels. Maar nadat een test uitwees uit dat (opnieuw) een speler van de Tricolores besmet is met het corona-virus, werd het duel geannuleerd. Eerstedivisionist NAC beëindigde gisteren het trainingskamp in het Brabantse Oudenbosch per direct, toen testen uitwezen dat twee spelers van de Bredase club het virus onder de leden hadden. Ook het oefenduel dat NAC zou spelen, vandaag tegen FC Dordrecht, is om die reden afgelast. In alle gevallen zijn de betreffende spelers in quarantaine gegaan.
De KNVB-richtlijnen schrijven voor dat spelers en staf van een club zich tijdens de reguliere competities tenminste eens per week moeten laten testen', aldus Van Bergen tot slot in de krant. Bron: AD
Update na aantrekken Pouwels
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Er staat potverdorie wel een selectie hoor ......PETJE AF....
Citaat van: Collingwood op augustus 11, 2020, 09:26:21
Update na aantrekken Pouwels
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Kellian van der Kaap | 2020/2021 |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Van der Kaap gaat nu toch voor een transfersom naar Israël, De Jong hoopt het geld (deels) te investeren in een nieuwe verdediger of middenvelder, ook vanwege de blessure van Akoy. Zo meldt Andor Faber van OF.
Citaat van: Collingwood op september 24, 2020, 12:12:08
Van der Kaap gaat nu toch voor een transfersom naar Israël, De Jong hoopt het geld (deels) te investeren in een nieuwe verdediger of middenvelder, ook vanwege de blessure van Akoy. Zo meldt Andor Faber van OF.
ik zou voor een verdediger gaan daar zitten we niet ruim in.
Update na aantrekken Kramer
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Joris Kramer | 2020/2021 | huur met optie tot koop |
| Middenvelders | | |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Mitchel Paulissen | 2020/2021 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Foeke spreekt bij Cambuur TV lovend over enkele jeugdspelers, waar hij in de toekomst wel wat van verwacht. Deze worden ook in de 'bubbel' van het eerste elftal getrokken om een bredere selectie te krijgen met het oog op mogelijke coronagevallen en blessures. Hij noemt de namen van Jhondly van der Meer, Brett Minnema, Stefan Deuling en Dylan Smit.
Verder is hij met Sambissa en Maulun in gesprek over een nieuw contract.
Cambuur met zevenmijlslaarzen op jacht naar KKD-record
Door de indrukwekkende 7-2 overwinning van Cambuur Leeuwarden op Almere City heeft de ploeg van Henk de Jong al 42 doelpunten gemaakt in de eerste elf competitiewedstrijden. Een record in de competitie sinds de samenvoeging van de eerste divisies in 1962.
Mart ten Have 16-11-20, 16:01
Mocht Cambuur deze doelpuntenproductie van 3.8 goals per wedstrijd volhouden, dan zou het record van Heracles in de eerste divisie B (voor 1962 waren er twee eerste divisies: A en B) met dertig (!) doelpunten worden verpulverd. De Almeloërs maakten 115 goals in 1961, Cambuur komt met dit ritme uit op 145 goals.
Deze eeuw is het eerste divisie-record voorlopig nog voor NEC. In 2015 maakten de Nijmegenaren honderd doelpunten tijdens het kampioensjaar. In dit tempo verbreekt Cambuur dat record al in de 27ste speelronde.
In de eredivisie maakte Ajax ooit 122 doelpunten in het seizoen 1966/1967. Vier keer kwam het in de eredivisie voor dat een club na elf wedstrijden vaker scoorde dan Cambuur momenteel. PSV schoot 49 keer raak in 1987/88 en is recordhouder.
Robert Muhren werd verkozen tot beste speler van de eerste periode.
Robert Muhren werd verkozen tot beste speler van de eerste periode. © BSR Agency
De stortvloed aan doelpunten is een ware teamprestatie. Robert Mühren nam bijna een kwart van de goals voor zijn rekening en maakte er tien, tweede op de ranking staat Giovanni Korte met zes, Issa Kallon en Jamie Jacobs maakten er vijf. Momenteel is Cambuur relatief gezien alleen niet niet de productiefste ploeg van Nederland. Ajax scoorde tot nu toe 32 keer in acht wedstrijden en maakte daarmee gemiddeld vier doelpunten per wedstrijd.
Europa
Cambuur is Europees gezien geen koploper qua totaal aantal doelpunten. Kijkend naar de hoogste twee competities in de tien hoogst aangeschreven Europese landen scoren alleen clubs op het Russische tweede niveau meer. Krylya Sovetov, Alaniya en Torpedo Moskou maakten in 22 duels respectievelijk 47, 46 en 43 goals. In Rusland zijn dan ook al twee keer zoveel wedstrijden gespeeld. De Keuken Kampioen Divisie is aan de andere kant weer verder dan alle andere competities.
Background Music voor bij de live wedstrijden :)
Spelers verlengen dat is voor nu en straks cruciaal.!!!!!
Citaat van: sunderland op november 29, 2020, 20:11:48
Spelers verlengen dat is voor nu en straks cruciaal.!!!!!
Doe als eerste a.u.b. de TS en Booy ook een extra jaar erbij!
Hopen dat de meeste contracten in de winterstop kunnen worden verlengd.
Verder loopt er genoeg talent rond in de eerste divisie wat intressant voor ons is.
Wie mij opgevallen zijn :
Felida van den Bosch. Nummer 6
Hiltermann van Jong Utrecht goede spits
Ben Amar...Nummer 4 van Telstar .
Speelde goed gisteren.
Citaat van: speculeter op december 05, 2020, 12:36:18
Hopen dat de meeste contracten in de winterstop kunnen worden verlengd.
Verder loopt er genoeg talent rond in de eerste divisie wat intressant voor ons is.
Wie mij opgevallen zijn :
Felida van den Bosch. Nummer 6
Hiltermann van Jong Utrecht goede spits
Ben Amar...Nummer 4 van Telstar .
Speelde goed gisteren.
Als het goed is gaan we naar de Eredivisie. Dan is er wel wat meer nodig.
Citaat van: Bernardo op december 05, 2020, 12:41:48
Als het goed is gaan we naar de Eredivisie. Dan is er wel wat meer nodig.
Ben Amar kan zo mee hoor ook in de ere div
Contract nieuws op komst??
Bericht Cambuur op Facebook.
Update na contractverlenging Paulissen
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Joris Kramer | 2020/2021 | huur met optie tot koop |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2020/2021 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Ah dat is mooi nieuws!
Andor Faber
@Andor_F
De gesprekken met David Sambissa over contractverlenging liggen momenteel stil. Beide partijen zijn er tot dusver niet uitgekomen.
Met Robin Maulun lijkt het perspectief beter. De middenvelder verwacht dat er op korte termijn nieuws komt, vertelde hij met een brede glimlach.
Sambissa zou ik sowieso mee wachten. Is met zijn aanvallende kwaliteiten van waarde in een team dat op de helft van de tegenstander speelt, maar zoals hij de laatste tijd speelt komt hij in de eredivisie defensief zwaar tekort.
Citaat van: Cambuur Groningen op december 18, 2020, 17:03:20
Ah dat is mooi nieuws!
Zeker! Maar.. Had Maulun en Sambissa eerder verwacht wat verlengen betreft..
Citaat van: Collingwood op december 18, 2020, 17:09:03
Andor Faber
@Andor_F
De gesprekken met David Sambissa over contractverlenging liggen momenteel stil. Beide partijen zijn er tot dusver niet uitgekomen.
Met Robin Maulun lijkt het perspectief beter. De middenvelder verwacht dat er op korte termijn nieuws komt, vertelde hij met een brede glimlach.
Sambissa zou ik sowieso mee wachten. Is met zijn aanvallende kwaliteiten van waarde in een team dat op de helft van de tegenstander speelt, maar zoals hij de laatste tijd speelt komt hij in de eredivisie defensief zwaar tekort.
Ik verwacht dat Sambissa minder gaat spelen en we meer gaan zien van Bangura de komende wedstrijden van dit seizoen..
Citaat van: Grijskijkert op december 18, 2020, 17:12:50
Ik verwacht dat Sambissa minder gaat spelen en we meer gaan zien van Bangura de komende wedstrijden van dit seizoen..
Dat zou zomaar kunnen, zeker als Sambissa niet wil verlengen zit er meer toekomst in Bangura.
de staf ziet het zeker wel zitten in sambissa maar ik vind op dit moment
bangura beter/overtigender
Vertrek van Sambissa is in ieder geval wel op te vangen. Bangura is goed bezig en een opkomende linksback is niet erg moeilijk te vinden.
Mooi dat ze bezig zijn met volgend seizoen.
Citaat van: Collingwood op december 18, 2020, 17:16:30
Dat zou zomaar kunnen, zeker als Sambissa niet wil verlengen zit er meer toekomst in Bangura.
zou ik belachelijk vinden, zeker in ons situatie moet de trainer daar boven staan.
Citaat van: denistel op december 18, 2020, 17:29:25
de staf ziet het zeker wel zitten in sambissa maar ik vind op dit moment
bangura beter/overtigender
zit meer pit in idd. Nu we wat minder zijn moet je ook meer pit erin brengen. Doke misten we gister gewoon hè
Citaat van: sunderland op december 18, 2020, 17:54:44
zou ik belachelijk vinden, zeker in ons situatie moet de trainer daar boven staan.
Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat ze sportief (ongeveer) gelijkwaardig zijn. Als Sambissa beter is moet die gewoon spelen.
Winterstop....
Vond Stevens beste in eerste seizoenshelft.
Korte een goede tweede.
Paulissen op 3.
Citaat van: speculeter op december 20, 2020, 15:35:38
Winterstop....
Vond Stevens beste in eerste seizoenshelft.
Korte een goede tweede.
Paulissen op 3.
Muhren maakt gewoon 15 goals he
Citaat van: Treb op december 20, 2020, 15:59:05
Muhren maakt gewoon 15 goals he
Alleen maar penalties en intikkertjes :_schater
Jacobs is toch wel het meest bijzondere geval. Vind hem voetballend het hele seizoen al vrij matig, maar met 6 goals en 9 assists in 17 wedstrijden kan hij fantastische statistieken overleggen. Daarmee is hij op Mühren na (15 goals en 4 assists in 16 wedstrijden !!) de meest waardevolle speler van Cambuur.
Verder Korte en Paulissen de grote verrassingen. En naast de al genoemde namen zijn verder ook Mac-Intosch en Hoedemakers natuurlijk weer superbelangrijk.
Citaat van: speculeter op december 20, 2020, 15:35:38
Winterstop....
Vond Stevens beste in eerste seizoenshelft.
Korte een goede tweede.
Paulissen op 3.
Ik vind deze namen nog niet zo raar. Stevens sleept ons er doorheen als het minder loopt. Korte heeft het wegvallen van Kallon opgevangen. Paulissen heeft het team weer aan het voetballen gekregen na de stroeve seizoenstart.
Kramer vindt het ook prima doen. Die heeft ons in de breedte een stuk sterker gemaakt.
Ik ga voor Mees..voetballend erg sterk Stevens omdat ie punten pakt
en Muhren omdat ie uit het niks kan scoren.
Mac Intosh als beste voor het team gezien zijn positieve instelling.
Kramer heeft af en toe een klein foutje, dit moet er nog uit.
Zeker waar, maar hij heeft zich razendsnel aangepast, kan op meerdere posities spelen en hij houdt Schouten ook scherp.
Daarom vind ik hem ook wel erg knap presteren de eerste seizoenshelft.
Absoluut Hoedemakers. Naar mijn mening de spelers die het verschil maakt. Altijd fit ook. Die speelt binnen drie jaar in de top...
Daarnaast Stevens, omdat hij als keeper perfect in ons spelletje past en Muhren, omdat een spits als hij je kampioen maakt (niet omdat ik hem de beste voetballer vind)
Volgens Andor Faber is er belangstelling (geweest) voor drie spelers, waarvan voor één speler concreet. Toch verwacht Cambuur dat er niemand weggaat, ze willen deze selectie bij elkaar houden en met zijn allen promoveren.
Daarnaast zijn ze nog altijd in gesprek met Maulun, dat lijkt wel goed te komen. En ook met Kramer, met hem willen ze graag langer door. Blijkbaar ligt dat qua contract niet zo vast als bij Hoedemakers vorig jaar, want ze zijn dus in onderhandeling over een contract.
Citaat van: Collingwood op januari 04, 2021, 20:02:30
Volgens Andor Faber is er belangstelling (geweest) voor drie spelers, waarvan voor één speler concreet. Toch verwacht Cambuur dat er niemand weggaat, ze willen deze selectie bij elkaar houden en met zijn allen promoveren.
Daarnaast zijn ze nog altijd in gesprek met Maulun, dat lijkt wel goed te komen. En ook met Kramer, met hem willen ze graag langer door. Blijkbaar ligt dat qua contract niet zo vast als bij Hoedemakers vorig jaar, want ze zijn dus in onderhandeling over een contract.
Ben blij dat ze Kramer langer vast willen leggen. Die bevalt mij behoorlijk.
Maulun is gewoon een prima speler, en prima keus.
Benieuwd welke spelers.
Vermoed Kallon, Jacobs en Hoedemakers.
Hopen dat Emmen niet met zak geld aanklopt, die schijnen aardig bedrag te krijgen voor Chacon.
Citaat van: Galdiano op januari 04, 2021, 22:06:42
Ben blij dat ze Kramer langer vast willen leggen. Die bevalt mij behoorlijk.
Maulun is gewoon een prima speler, en prima keus.
Benieuwd welke spelers.
Vermoed Kallon, Jacobs en Hoedemakers.
Hopen dat Emmen niet met zak geld aanklopt, die schijnen aardig bedrag te krijgen voor Chacon.
ik kan me niet voorstellen dat een van onze spelers nu naar Emmen wil: ze willen nog steeds samen rechtzetten wat ons vorig jaar overkomt. Daarnaast is de kans aanzienlijk dat Emmen degradeert en wij promoveren, ik zou het heel onlogisch vinden.
Afgezien van salaris... er is toch nu verder geen zak aan om zonder publiek te gaan spelen bij een andere club. Lekker hier voor de 2e keer kampioen worden en dan wellicht een stap maken.
Misschien wel sambissa. Die zijn contract loopt af. Daar kan je nu nog paar centen voor beuren.
Citaat van: sk13 op januari 04, 2021, 23:46:30
Misschien wel sambissa. Die zijn contract loopt af. Daar kan je nu nog paar centen voor beuren.
En toch zou ik Sambissa niet weg doen. Sambissa is top. Maar Ter Heide en Kramer hrbben bewezen niet uit de voeten te kunnen. Mooi houdenen kampioen worden.
Citaat van: Cambuur Groningen op januari 04, 2021, 22:15:01
ik kan me niet voorstellen dat een van onze spelers nu naar Emmen wil: ze willen nog steeds samen rechtzetten wat ons vorig jaar overkomt. Daarnaast is de kans aanzienlijk dat Emmen degradeert en wij promoveren, ik zou het heel onlogisch vinden.
jonguh het draait om geld! 1 of 2 ton
Citaat van: Galdiano op januari 05, 2021, 09:16:56
En toch zou ik Sambissa niet weg doen. Sambissa is top. Maar Ter Heide en Kramer hrbben bewezen niet uit de voeten te kunnen. Mooi houden en kampioen worden.
Beiden geen echte linksback en wel weer heel snel oordelen...en bij mijn weten is Bangura de directe vervanger van Sambissa. En ben jij trouwens dat nare mannetje die op twitter een zwakbegaafde toeteraar belachelijk maakt of daar een poging tot doet? Zo ja moet jij je kapot schamen, wat heeft die jongen je misdaan?
Citaat van: Galdiano op januari 05, 2021, 09:16:56
En toch zou ik Sambissa niet weg doen. Sambissa is top. Maar Ter Heide en Kramer hrbben bewezen niet uit de voeten te kunnen. Mooi houdenen kampioen worden.
Sambissa is top? nou ik vind Bangura beter die keren dat hij er stond
19 aflopende contracten!
Ik neem aan dat binnenkort er het een en ander word verlengd....
Citaat van: speculeter op januari 11, 2021, 13:28:27
19 aflopende contracten!
Ik neem aan dat binnenkort er het een en ander word verlengd....
Dus er wordt niet veel verdiend met uitgaande transfers, volgend seizoen moeten we het in de eredivisie dus met transfervrije spelers doen, dat gaat een hele opgave worden voor Booy om een eredivisiewaardige selectie samen te stellen.
Met opties erbij heb je gewoon 10 spelers onder contract volgend jaar. Geeft ook ruimte voor versterkingen.
Zolang dat stadion er niet staat zal dat zo blijven. Niet te ingewikkeld doen, paar eredivisie waardige spelers aan vullen met paar toppers uit eerste div. Je kunt nu al prima schouten.
Die linksback van exelcior bijv. Echt prima speler en zo zijn er veel meer
Citaat van: sunderland op januari 11, 2021, 18:43:57
Zolang dat stadion er niet staat zal dat zo blijven. Niet te ingewikkeld doen, paar eredivisie waardige spelers aan vullen met paar toppers uit eerste div. Je kunt nu al prima schouten.
Schouten staat al bij ons onder contract?
Aflopend zonder optie zijn Bos, Sambissa, Bangura,Schouten, Schmidt, Nieuwpoort, Maulun, Akoy, Korte, Antonia (10 spelers)
Daarvan zie ik een deel wel verlengen (Maulun, Schmidt, Bangura).
Voor Nieuwpoort, Bos , Akoy en Antionia is het geen ramp als dat niet lukt.
Dan blijven nog Schouten en Korte nog als vraagtekens over.
Het valt dus nog wel mee met de leegloop, denk ik.
Schmidt mee naar de Eredivisie kan echt niet
Schmidt als stand in moet toch gewoon kunnen. En als hij ons kampioen maakt verdient hij een kans.
Wat niet kan als stand-in in.. en deze competitie eigenlijk al niet.. Ladan en Pouwels. Er zal deze maand wel niet nog een keer een Sam Hendriks binnen komen maar beide jongens zullen niet eens spelen als Muhren weg zou vallen.
Citaat van: Bankzitter op januari 11, 2021, 19:06:25
Aflopend zonder optie zijn Bos, Sambissa, Bangura,Schouten, Schmidt, Nieuwpoort, Maulun, Akoy, Korte, Antonia (10 spelers)
Daarvan zie ik een deel wel verlengen (Maulun, Schmidt, Bangura).
Voor Nieuwpoort, Bos , Akoy en Antionia is het geen ramp als dat niet lukt.
Dan blijven nog Schouten en Korte nog als vraagtekens over.
Het valt dus nog wel mee met de leegloop, denk ik.
Prima omschreven .
Schouten erg belangrijk maar ben bang dat hij wel te kort gaat komen in de ere.
De geluiden rondom Korte lijken ook goed en schijnen net zoals Maulun de goede kant op te gaan.
Dan heb je Mühren ook nog. Wil die naar de ere? Of kiest hij toch voor Volendam in de top van de kkd.
Citaat van: Galdiano op januari 11, 2021, 20:42:16
Prima omschreven .
Schouten erg belangrijk maar ben bang dat hij wel te kort gaat komen in de ere.
De geluiden rondom Korte lijken ook goed en schijnen net zoals Maulun de goede kant op te gaan.
Dan heb je Mühren ook nog. Wil die naar de ere? Of kiest hij toch voor Volendam in de top van de kkd.
kijk eens naar veel andere centrale verdedigers in de eredivisie. Schouten is tactisch technisch zeker niet minder dan vele spelers die er nu staan. We doen ook net alsof hij zoveel fouten maakt. Nee hij is niet snel maar hoevaak scoorde de tegenstander tegen ons door dat gebrek. 0 x
Citaat van: De Gast op januari 11, 2021, 20:39:02
Schmidt als stand in moet toch gewoon kunnen. En als hij ons kampioen maakt verdient hij een kans.
Eens. Al 2 seizoenen een basisplaats en 100+ wedstrijden ervaring in de ere. Ik denk wel dat ze hem er gewoon bijhouden.
Besteed het geld liever aan spitsen.
Citaat van: Bernardo op januari 11, 2021, 20:05:51
Schmidt mee naar de Eredivisie kan echt niet
Helemaal mee eens. Werkt hard, haalt vaak een voldoende, maar zie het hem totaal niet doen in de eredivisie. Centraal achterin zal er ook wat bij moeten komen. Ik vond die van Telstar een goeie, maar die is al naar FC Utrecht.
Citaat van: Bernardo op januari 11, 2021, 20:05:51
Schmidt mee naar de Eredivisie kan echt niet
hij heeft wel grote stappen gemaakt hier. En het mooie vind ik dat hij precies weet wat hij wel en niet kan.
Citaat van: Bankzitter op januari 11, 2021, 21:27:13
Eens. Al 2 seizoenen een basisplaats en 100+ wedstrijden ervaring in de ere. Ik denk wel dat ze hem er gewoon bijhouden.
Besteed het geld liever aan spitsen.
Dat DKV zou willen dat ze hem erbij hebben gehouden. Afgelopen weekend hun verdediging gezien :_schater |:)
Eerst maar eens promoveren. Voorlopig moeten we daar eerst nog een heel aantal wedstrijden voor winnen.
Citaat van: Galdiano op januari 11, 2021, 20:42:16
Prima omschreven .
Schouten erg belangrijk maar ben bang dat hij wel te kort gaat komen in de ere.
De geluiden rondom Korte lijken ook goed en schijnen net zoals Maulun de goede kant op te gaan.
Dan heb je Mühren ook nog. Wil die naar de ere? Of kiest hij toch voor Volendam in de top van de kkd.
Misschien promoveert Volendam ook wel. En zijn wij al zeker van promotie?
Hij heeft het hier naar z'n zin, dus waarom zou hij weg gaan.
Emmen zal nu toch echt doorpakken, ze hadden belangstelling voor een speler van ons.
Enigste nadeel voor hun is dat ze geen geld hebben.
En wil je bij Cambuur blijven met grote kans op promotie of naar Emmen met grote kans op degradatie?
Lijkt me ook sterk dat je nu voor Emmen gaat kiezen, in een half jaar kun je er financieel niet zoveel op vooruit gaan met het grote risico dan volgend jaar weer in de kkd te spelen.
Denk toch dat 99% het kampioenschap binnen wil halen.
Kan me alleen voorstellen dat een Antonia en Ladan ontevreden kunnen zijn, maar of Emmen daarvoor komt....
Citaat van: zeewolde op januari 13, 2021, 09:42:18
Lijkt me ook sterk dat je nu voor Emmen gaat kiezen, in een half jaar kun je er financieel niet zoveel op vooruit gaan met het grote risico dan volgend jaar weer in de kkd te spelen.
Denk toch dat 99% het kampioenschap binnen wil halen.
Kan me alleen voorstellen dat een Antonia en Ladan ontevreden kunnen zijn, maar of Emmen daarvoor komt....
Waar zou Ladan ontevreden over zijn? Die is net terug van een blessure.
Antonia heeft het uitgesproken, maar blijft zich wel inzetten.
Mooi ook weer dit had ik wel verwacht als reactie. Het draait om geld !
Citaat van: sunderland op januari 13, 2021, 09:26:20
Emmen zal nu toch echt doorpakken, ze hadden belangstelling voor een speler van ons.
Hoe snel het bergafwaarts met Emmen is gegaan. Zo betrekkelijk kan voetbal zijn, werden tijdje lang de hemel ingeprezen. Benieuwd wie daar nu nog wilt instappen inderdaad met risico KKD volgend jaar weer
Citaat van: Diemen op januari 13, 2021, 11:30:05
Hoe snel het bergafwaarts met Emmen is gegaan. Zo betrekkelijk kan voetbal zijn, werden tijdje lang de hemel ingeprezen. Benieuwd wie daar nu nog wilt instappen inderdaad met risico KKD volgend jaar weer
klopt Idd. Maar ze proberen nu geld vrij te maken en dus zal de nieuwe ook een heel goed salaris krijgen en daar draait toch alles om
De vraag is daar op dit moment ook of de trainer aanblijft. Heel herkenbaar met ons toen
Citaat van: Diemen op januari 13, 2021, 11:30:05
Hoe snel het bergafwaarts met Emmen is gegaan. Zo betrekkelijk kan voetbal zijn, werden tijdje lang de hemel ingeprezen. Benieuwd wie daar nu nog wilt instappen inderdaad met risico KKD volgend jaar weer
Werden terecht geprezen en hebben het hartstikke goed gedaan maar je ziet volgens mij wel vaker dat een promovendus het eerste jaar fris en verrassend is. Het tweede seizoen kun je daar nog op voortborduren maar het derde seizoen wordt het al lastiger doordat je speelwijze bekend is/er weer wat wisselingen zijn geweest in de selectie als gevolg van het voetbal. Volgens mij was bij ons hetzelfde het geval, geen schande om weer te degraderen.
Met een goede clausule kun je natuurlijk nu altijd naar Emmen gaan, al zou dat voor een club (die een afkoopsom moet betalen) wel echt (en zeker in deze tijd) een domme keuze zijn. Dus dan zou ik dat inderdaad niet snel doen, zeker niet vanuit de positie waar Cambuur nu in zit.
Citaat van: sunderland op januari 13, 2021, 12:17:46
klopt Idd. Maar ze proberen nu geld vrij te maken en dus zal de nieuwe ook een heel goed salaris krijgen en daar draait toch alles om
Volgens wiki hebben ze 30 spelers in de selectie, nog meer spelers erbij halen dat lijkt me ook niet goed met het oog op de toekomst (al heb ik ook geen idee hoeveel er aan het einde van het seizoen nog vertrekken daar).
Citaat van: papier op januari 13, 2021, 12:21:57
Volgens wiki hebben ze 30 spelers in de selectie, nog meer spelers erbij halen dat lijkt me ook niet goed met het oog op de toekomst (al heb ik ook geen idee hoeveel er aan het einde van het seizoen nog vertrekken daar).
denk ook dat het daar is fout gegaan. Leek wel een instuif daar, werd iedere week wel een nieuwe gepresenteerd daar en ook vaak onbekende buitenlandse spelers
Stemde Emmen ook niet tegen promotie? Haha zal ze leren
Citaat van: sunderland op januari 13, 2021, 12:42:51
Stemde Emmen ook niet tegen promotie? Haha zal ze leren
Telstar stemde net als Roda JC tegen promotie/degradatie
Vrijdag werd door de KNVB een beslissing gemaakt over de afloop van de Nederlandse competities. Hierbij werden de clubs in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie middels een raadpleging gevraagd om te stemmen: neutraal, voor of tegen promotie en degradatie.
Vrijdag werd in Veronica Inside bekend gemaakt dat Willem II, Heracles Almelo, VVV-Venlo, FC Twente, Fortuna Sittard, ADO Den Haag, RKC Waalwijk en twee Keuken Kampioen Divisie-clubs in de raadpleging tegen promotie en degradatie stemden.
Onlangs werd ook bekend dat
Roda JC in de raadpleging tegen promotie en degradatie stemde en nu is ook de laatste club ontrafeld. Betrouwbare bronnen bevestigen namelijk maandag aan Veronica Inside dat ook
Telstar in de raadpleging tegen promotie en degratie stemde.
De overige zestien Keuken Kampioen Divisie-clubs stemden
voor, net als Sparta Rotterdam en
FC Emmen. AZ, Ajax, Feyenoord, PEC Zwolle, FC Groningen, PSV, FC Utrecht, Vitesse en sc Hoerenveen stemden neutraal in de raadpleging.
Snap het nog wel van Vlak. Maar dat ze bij ons zouden gaan kiezen voor Emmen gaat er bij mij niet in. Sportief bereiken ze de bodem zowat. De spirit lijkt er helemaal uit. Die spelen volgend jaar weer ouderwets aan een lege Meerdijk.
Citaat van: De Gast op januari 13, 2021, 13:24:33
Snap het nog wel van Vlak. Maar dat ze bij ons zouden gaan kiezen voor Emmen gaat er bij mij niet in. Sportief bereiken ze de bodem zowat. De spirit lijkt er helemaal uit. Die spelen volgend jaar weer ouderwets aan een lege Meerdijk.
We gaan weer even de verhoudingen herstellen lijkt me!
Citaat van: De Gast op januari 13, 2021, 13:24:33
Die spelen volgend jaar weer ouderwets aan een lege Meerdijk.
Doen ze dit jaar ook
Easytoys niet onderschatten, maken op dit moment gouden tijden door en willen
misschien wel wat geld in Emmen steken.
Ferdy Druijf wordt het komende halfjaar verhuurd -met optie tot koop- aan KV Mechelen. Jammer, vond het wel een interessante optie voor in de spits volgend seizoen.
Citaat van: el haj op januari 14, 2021, 14:14:50
Ferdy Druijf wordt het komende halfjaar verhuurd -met optie tot koop- aan KV Mechelen. Jammer, vond het wel een interessante optie voor in de spits volgend seizoen.
had ook gebeurt. Henk heeft al eens met hem gesproken
Update na contractverlenging Maulun
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Joris Kramer | 2020/2021 | huur met optie tot koop |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Zou er nog een tagerman bij komen? Een oude rot die kan koppen en een half uurtje oorlog kan maken?
Citaat van: Montana op januari 17, 2021, 17:40:25
Zou er nog een tagerman bij komen? Een oude rot die kan koppen en een half uurtje oorlog kan maken?
Jij zal dat/het moeten weten.... Maar wie? Mitchell te Vrede?
Hemmen
Citaat van: Montana op januari 17, 2021, 17:40:25
Zou er nog een tagerman bij komen? Een oude rot die kan koppen en een half uurtje oorlog kan maken?
Die hebben we al in huis. Pouwels!
Die jonge heeft 0 maar dan ook 0 zelf vertrouwen. Hij traint zo geweldig is het wekelijks. Gooi die er gewoon in en laat hem vertrouwen krijgen.
Als je zelf geen 5 minuten krijgt, dan zinkt de moet je natuurlijk in de schoenen.
Bij Pouwels heb ik nog niet iets van een wapen kunnen ontdekken. Hopelijk komt dat nog.
Anders hadden ze hem wel ingebracht naast Muhren. Maar zelfs dat gebeurt niet.
Citaat van: Galdiano op januari 17, 2021, 18:23:53
Die hebben we al in huis. Pouwels!
Die jonge heeft 0 maar dan ook 0 zelf vertrouwen. Hij traint zo geweldig is het wekelijks. Gooi die er gewoon in en laat hem vertrouwen krijgen.
Als je zelf geen 5 minuten krijgt, dan zinkt de moet je natuurlijk in de schoenen.
Ik kan hem echt nog niet beoordelen, maar hij is niet een spits die goed kan kopen. Tenminste dat heeft hij zelf aangegeven. Wat is dan zijn toegevoegde waarde in de laatste minuten?
Citaat van: De Gast op januari 18, 2021, 08:04:51
Anders hadden ze hem wel ingebracht naast Muhren. Maar zelfs dat gebeurt niet.
We stonden gelijk, niet achter. Waarom dan met 2 spitsen spelen
Citaat van: Lore op januari 18, 2021, 09:31:08
Ik kan hem echt nog niet beoordelen, maar hij is niet een spits die goed kan kopen. Tenminste dat heeft hij zelf aangegeven. Wat is dan zijn toegevoegde waarde in de laatste minuten?
Voor die rol ben je een 'oude' sluwe vos nodig als een Hemmen of een te Vrede...
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 18, 2021, 09:32:44
We stonden gelijk, niet achter. Waarom dan met 2 spitsen spelen
Om alsnog te winnen, maar ik snap Henk zijn redenatie wel..we staan bovenaan en 6 punten 'los' van de 3e plek.
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2021, 09:36:19
Om alsnog te winnen, maar ik snap Henk zijn redenatie wel..we staan bovenaan en 6 punten 'los' van de 3e plek.
Tegen Volendam was de kritiek hier van sommigen dat we nog een punt weggeven, nu haal je dat punt is het weer niet goed :-)
Citaat van: Cambuur Groningen op januari 18, 2021, 09:37:40
Tegen Volendam was de kritiek hier van sommigen dat we nog een punt weggeven, nu haal je dat punt is het weer niet goed :-)
En win je volgende week ruim dan is het hier weer hosanna...
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2021, 09:41:48
En win je volgende week ruim dan is het hier weer hosanna...
Er is bij mij absoluut geen twijfel over onze TS en speelwijze.
Wel zie ik dat dat sommige spelers moeite hebben om de bal onder controle te krijgen of te houden.
Ook het aanspelen is vaak onnauwkeurig waardoor het overwicht wat we normaal creëren niet effektief kan worden benut in meer doelpunten.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 18, 2021, 09:32:44
We stonden gelijk, niet achter. Waarom dan met 2 spitsen spelen
Dat is iets wat normaal gesproken een koploper zou doen. Maar goed de bank is er gewoon momenteel niet naar om dat te proberen. Stiekem hoop ik dat ze daar de komende weken nog iets aan gaan doen.
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2021, 09:34:16
Voor die rol ben je een 'oude' sluwe vos nodig als een Hemmen of een te Vrede...
ja, dat denk ik ook. In ieder geval lijkt mij een lange vent die ook nog wat kan koppen wel handig!
Citaat van: Lore op januari 18, 2021, 12:40:48
ja, dat denk ik ook. In ieder geval lijkt mij een lange vent die ook nog wat kan koppen wel handig!
Wat meer nauwkeurigheid bij het aanspelen in de 16 zou ook al meer doelpunten opleveren.
De ballen van de vleugelspelers komen vaak niet aan.
Citaat van: Vlampiep op januari 18, 2021, 13:17:06
Wat meer nauwkeurigheid bij het aanspelen in de 16 zou ook al meer doelpunten opleveren.
De ballen van de vleugelspelers komen vaak niet aan.
precies! Heb jij Kallon wel eens een nette bal op Muhren zien geven. Het gekke is dat Antonia dat het allerbeste zou moeten kunnen maar die doet dat nooit omdat ie ook niet vaak in die positie komt. Was ook grote voorstander van hem maar dat valt mij ook het meest aan hem tegen. Dat balletje van Paulissen in Eindhoven zo simpel
https://cambuur.nl/nieuws/reserves-sc-cambuur-laten-reserves-pec-zwolle-terugkomen-in-besloten-oefenduel/
Alle wissels van gister hebben gespeeld op Sambissa na.. Zou er meer spelen, een eventueel vertrek deze winter?
Citaat van: Montana op januari 17, 2021, 17:40:25
Zou er nog een tagerman bij komen? Een oude rot die kan koppen en een half uurtje oorlog kan maken?
zo spelen we nu eenmaal niet ze gaan uit van voetballend vermogen
en als dat niet lukt dan ist jammer. staan al een jaar boven aan en van
de 38 wedstrijden gaat het 8 wat moeilijker en rest pak je 2,2 2,3 gem
Citaat van: denistel op januari 18, 2021, 18:50:06
zo spelen we nu eenmaal niet ze gaan uit van voetballend vermogen
en als dat niet lukt dan ist jammer. staan al een jaar boven aan en van
de 38 wedstrijden gaat het 8 wat moeilijker en rest pak je 2,2 2,3 gem
En dat kan ook niet gebeuren? Nu de tegenstanders zich zo ingraven en dit gaat veel meer gebeuren is de optie van een targetman een goede, je kan het 70 a 75 minuten voetballend proberen en is het niet gelukt om op voorsprong te komen of nog erger een achterstand dan plan B inwerking laten gaan.
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2021, 18:59:28
En dat kan ook niet gebeuren? Nu de tegenstanders zich zo ingraven en dit gaat veel meer gebeuren is de optie van een targetman een goede, je kan het 70 a 75 minuten voetballend proberen en is het niet gelukt om op voorsprong te komen of nog erger een achterstand dan plan B inwerking laten gaan.
Het idee van het aantrekken van een targetman lijkt mij optioneel, maar als de vleugelspelers zoals de laatste wedstrijden de ballen niet bij de vrijstaande speler in de 16 kunnen brengen, zal dit ook niet bij een targetman lukken. Ik denk dit een tijdelijk falen is wat wel weer goed gaat komen.
Citaat van: Vlampiep op januari 18, 2021, 19:25:41
Het idee van het aantrekken van een targetman lijkt mij optioneel, maar als de vleugelspelers zoals de laatste wedstrijden de ballen niet bij de vrijstaande speler in de 16 kunnen brengen, zal dit ook niet bij een targetman lukken. Ik denk dit een tijdelijk falen is wat wel weer goed gaat komen.
Het gebeurt wel maar te weinig, Muhren raakte de paal in de laatste wedstrijden of miste een aardige kans, kan gebeuren.. Wat betreft de targetman die speel je vaak anders (door de lucht) aan, dus ietwat blind, waar Muhren niet van houd.
Zal even naar Henk luisteren bij OF..
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2021, 16:59:13
https://cambuur.nl/nieuws/reserves-sc-cambuur-laten-reserves-pec-zwolle-terugkomen-in-besloten-oefenduel/
Alle wissels van gister hebben gespeeld op Sambissa na.. Zou er meer spelen, een eventueel vertrek deze winter?
Afgelopen nacht vader geworden zegt Henk bij OF.
Citaat van: Collingwood op januari 18, 2021, 20:23:01
Afgelopen nacht vader geworden zegt Henk bij OF.
Speelde er toch meer :_schater , weet je wat het is geworden? Hoorde dat Sambissa een huis had gekocht in Leeuwarden en waarschijnlijk gaat verlengen..
De eerste die het opgeeft... https://www.bndestem.nl/dossier-nac/nac-legt-zich-neer-bij-play-offs-iedereen-is-slim-genoeg-om-te-zien-dat-het-gat-heel-groot-is~a30db6dd/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F
Wat mij op valt, al tijden geen foto van Maulun en Kramer op de Cambuur-site, vind dit slecht. En waarom, je internetsite is je 'uithangbord' naar de buitenwereld en moet op orde zijn!
Citaat van: Grijskijkert op januari 20, 2021, 09:03:37
De eerste die het opgeeft... https://www.bndestem.nl/dossier-nac/nac-legt-zich-neer-bij-play-offs-iedereen-is-slim-genoeg-om-te-zien-dat-het-gat-heel-groot-is~a30db6dd/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F
Het stomme van NAC vind ik persoonlijk dat ze niet de keuze hebben gemaakt om door te selecteren en een plan te maken voor de langere (2-3 seizoenen) termijn. Je ziet bij ons ook dat het investeren in spelers, het vertrouwen uitspreken in hun kwaliteiten de basis is voor goede prestaties. Waarbij je op een paar sleutelposities (spits/keeper bij ons) wat meer gearriveerde spelers hebt staan. Een sterk collectief als basis voor goede sportieve prestaties.
Bij NAC zie je dat ze helemaal niks doen, ze gaan enerzijds talentvolle spelers halen met toekomst (Rooij) anderzijds denken ze met gearriveerde spelers met ervaring op een hoger niveau direct te kunnen presteren (Immers, Bilate). Volgens mij een traditionele recept die 9 van de 10 mislukt. Nu zijn ze echt nog een seizoen verder ben ik bang, want NAC heeft ontegenzeggelijk de beste voorwaarden om vaak eredivisie te spelen van alle clubs in de KKD, behalve dan beleid en visie daar slaan ze de plank keer op keer flink mis. Erg jammer voor hun supporters.
Citaat van: papier op januari 20, 2021, 11:26:51
Het stomme van NAC vind ik persoonlijk dat ze niet de keuze hebben gemaakt om door te selecteren en een plan te maken voor de langere (2-3 seizoenen) termijn. Je ziet bij ons ook dat het investeren in spelers, het vertrouwen uitspreken in hun kwaliteiten de basis is voor goede prestaties. Waarbij je op een paar sleutelposities (spits/keeper bij ons) wat meer gearriveerde spelers hebt staan. Een sterk collectief als basis voor goede sportieve prestaties.
Bij NAC zie je dat ze helemaal niks doen, ze gaan enerzijds talentvolle spelers halen met toekomst (Rooij) anderzijds denken ze met gearriveerde spelers met ervaring op een hoger niveau direct te kunnen presteren (Immers, Bilate). Volgens mij een traditionele recept die 9 van de 10 mislukt. Nu zijn ze echt nog een seizoen verder ben ik bang, want NAC heeft ontegenzeggelijk de beste voorwaarden om vaak eredivisie te spelen van alle clubs in de KKD, behalve dan beleid en visie daar slaan ze de plank keer op keer flink mis. Erg jammer voor hun supporters.
Al jaren wanbeleid daar, en mensen die het goed willen doen worden weggepest of krijgen nergens tijd voor.
Geen realistisch verwachtingspatroon... na 6 wedstrijden (met nog 32 te spelen) zagen zich al als favoriet voor kampioen.
Daarmee leggen ze zichzelf een veel te hoge druk op en is het wachten tot het weer misgaat.
Te veel bezig met korte termijn.
Citaat van: Grijskijkert op januari 20, 2021, 10:23:48
Wat mij op valt, al tijden geen foto van Maulun en Kramer op de Cambuur-site, vind dit slecht. En waarom, je internetsite is je 'uithangbord' naar de buitenwereld en moet op orde zijn!
Eens, Ik vind Cambuur sowieso communicatief erg zwak, slaat helemaal nergens op soms!
Ik stel wel vaker een vraag via mail of Social Media en dan wordt er niet of heel erg laat op gereageerd.
En vooral via mail is het dan nogal kortaf en niet echt professioneel
En het leuke van Social Media is dat je kan zien wanneer ze het hebben gelezen ;)
Ik wacht nog steeds op antwoord op een bericht van eind juli 2020 8P
Ze lezen het wel maar er komt gewoon 0.0 respons, ook niet op navraag.
Nee, Cambuur kan en moet online en communicatief nog reuzestappen maken wil het nog wat mee willen komen met de rest
Zet er eens goede mensen op ipv broodvolk met 0,0 binding met club en supporters
Citaat van: Drumfather SCC op januari 20, 2021, 20:04:09
Eens, Ik vind Cambuur sowieso communicatief erg zwak, slaat helemaal nergens op soms!
Ik stel wel vaker een vraag via mail of Social Media en dan wordt er niet of heel erg laat op gereageerd.
En vooral via mail is het dan nogal kortaf en niet echt professioneel
En het leuke van Social Media is dat je kan zien wanneer ze het hebben gelezen ;)
Ik wacht nog steeds op antwoord op een bericht van eind juli 2020 8P
Ze lezen het wel maar er komt gewoon 0.0 respons, ook niet op navraag.
Nee, Cambuur kan en moet online en communicatief nog reuzestappen maken wil het nog wat mee willen komen met de rest
Zet er eens goede mensen op ipv broodvolk met 0,0 binding met club en supporters
Heb ik ook 'last' van en dan vooral het niet een reactie/antwoord krijgen op vragen.. Ronduit slecht vind ik dit, vooral nu ik hoor dat ik niet de enige ben..
Citaat van: Grijskijkert op januari 21, 2021, 08:12:13
Heb ik ook 'last' van en dan vooral het niet een reactie/antwoord krijgen op vragen.. Ronduit slecht vind ik dit, vooral nu ik hoor dat ik niet de enige ben..
Dat verwacht je niet van een club die er altijd prat op gaat een VOLKSCLUB te zijn toch.
Ik vind de website en filmpjes wel voorruit gegaan de laatste jaren (met name de verlenging van Stevens van geniaal).
Maar ook nooit een reactie gehad op een mail aan het begin van het seizoen nadat eerst wel werd aangeven dat ik nog gebeld zou worden.
Dat is wel erg jammer dan, ook voor de club zelf.
Gister KOKO-radio beluisterd en we kunnen weer een verhaal krijgen/verwachten van vriend Bos, omdat het te lang rustig is en het hem te lang duurt voor er op bestuurlijk niveau duidelijkheid komt, en dit alles omdat de supporters/sponsors het recht hebben om dit te te weten ,maar ik vind het stoken en er alles voor doen om krantjes te verkopen.
Dat die gast niet meer verstand heeft valt me vies tegen, dingen op bestuurlijk niveau en vooral het vinden/screenen van geschikte mensen doe je niet in een maand tenminste niet als je zorgvuldig wilt werken.
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 08:36:39
Gister KOKO-radio beluisterd en we kunnen weer een verhaal krijgen/verwachten van vriend Bos, omdat het te lang rustig is en het hem te lang duurt voor er op bestuurlijk niveau duidelijkheid komt, en dit alles omdat de supporters/sponsors het recht hebben om dit te te weten ,maar ik vind het stoken en er alles voor doen om krantjes te verkopen.
Dat die gast niet meer verstand heeft valt me vies tegen, dingen op bestuurlijk niveau en vooral het vinden/screenen van geschikte mensen doe je niet in een maand tenminste niet als je zorgvuldig wilt werken.
Ik denk dat of het stoken is volledig afhangt van wat er in het artikel staat. Heeft hij daar al iets over los gelaten?
Citaat van: Lore op januari 26, 2021, 08:45:15
Ik denk dat of het stoken is volledig afhangt van wat er in het artikel staat. Heeft hij daar al iets over los gelaten?
Je(Bos) kan ook snappen voor je iets loslaat in een podcast dat die dingen tijd vergen. En dan roepen de supporters hebben het recht om te weten wat er speelt..nee hij wil krantjes verkopen ten koste van Cambuur
Zou er nog wat bij komen? :D
Citaat van: Montana op januari 26, 2021, 11:44:50
Zou er nog wat bij komen? :D
Zeg het maar... gaat er nog wat weg?
Ik verwacht nog iets nieuws erbij
Citaat van: Montana op januari 26, 2021, 11:55:58
Ik verwacht nog iets nieuws erbij
Maar wat? Een 6 of een 9? Voor de rest is het prima bezet of niet?
Ik hoorde dat Ogbeche in Nederland is omdat hij het India niet veilig vind voor het gezin en hem zelf...
Hoe oud is Obeche inmiddels?
Citaat van: speculeter op januari 26, 2021, 12:08:15
Hoe oud is Ogbeche inmiddels?
8 maanden jonger dan Mulenga :devil
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 11:59:10
Maar wat? Een 6 of een 9? Voor de rest is het prima bezet of niet?
Ik hoorde dat Ogbeche in Nederland is omdat hij het India niet veilig vind voor het gezin en hem zelf...
Heeft gisteren nog gevoetbald in India ;)
Citaat van: michello op januari 26, 2021, 12:16:44
Heeft gisteren nog gevoetbald in India ;)
Dan neemt mijn bron mij in de maling.. Tilburgers zijn dus niet te vertrouwen ondanks het familie is.
Citaat van: michello op januari 26, 2021, 12:16:44
Heeft gisteren nog gevoetbald in India ;)
Wat denk jij komt er nog iets bij en wat, een 6 of een 9?
Als er al iets bijkomt dan lijkt me een 6 het meest logisch? Een 9 indien Pouwels en/of Ladan vertrekt.
NEC-De Graafschap is een van de acht experimenten die plaatsvindt vanaf 18 februari, na de huidige lockdown dus. Ook bij Almere City FC-Cambuur (28 februari) mag er publiek aanwezig zijn. Fieldlab Evenementen wil met de praktijktesten inzichten en data vergaren om de besmettingsrisico's bij evenementen te verlagen. Onder meer het RadboudUMC en BUAS werkt mee aan de testen.
LEKKER IS DAT>ALMERE WEER IN HET VOORDEEL COMPETITIEVERVALSING HEET DAT> DAN VAN BEIDE EVENVEEL SUPPORTERS
Die jongen van jong PsV?
Citaat van: Galdiano op januari 23, 2021, 11:03:21
Ik zelf wist niet meer welk rugnummer hij had. Maar er was een lange donkere slungel die zeer goed voetbalde.
Nu kijk ik het interview van Leo. En wordt deze genoemd. Rugnummer 15. Henk de Jong was ook zeer enthousiast, en heeft met hem gesproken na de wedstrijd. Heeft contract tot einde seizoen.
Emmanuel Matuta is de naam. Is 18, maar speelde al heel volwassen. Speelt vooral op 6. Die zou ik er wel bii willen hebben komend seizoen. :thumbsup
Of een speler van een concurrent met Az achtergrond.
een paling eter :_schater
ts moet je behouden en zoals henk zelf al zegt rustig toe werken naar Sandor
als hooftrainer en Henk in een andere rol binnen de club.Bosschaart Barto vd Vlag
kunnen mooi blijven.Arno Arts is sinds deze week ook beschikbaar lijkt me een
goede aanvulling in deze staf.
Afhankelijk van welke spelers er blijven zou ik als club zeker de volgende
spelers volgen.
Farris Hammouti-Thijs Oosting- R Magaret-S Sambo-J Hilterman- C Nunnely
D Oroz - J Zwarts- J Hoogma,,,komt zo trouwens al een versterking aan
Citaat van: denistel op januari 26, 2021, 13:05:39
ts moet je behouden en zoals henk zelf al zegt rustig toe werken naar Sandor
als hooftrainer en Henk in een andere rol binnen de club.Bosschaart Barto vd Vlag
kunnen mooi blijven.Arno Arts is sinds deze week ook beschikbaar lijkt me een
goede aanvulling in deze staf.
Afhankelijk van welke spelers er blijven zou ik als club zeker de volgende
spelers volgen.
Farris Hammouti-Thijs Oosting- R Magaret-S Sambo-J Hilterman- C Nunnely
D Oroz - J Zwarts- J Hoogma,,,komt zo trouwens al een versterking aan
Arno Arts zou top zijn. Wat had hij een gouden linker zeg!
Citaat van: Montana op januari 26, 2021, 13:01:14
Of een speler van een concurrent met Az achtergrond.
Voor welke positie?
Gaat Antonia dan vertrekken?
Kenzo Goudmjjn
Citaat van: zeewolde op januari 26, 2021, 13:30:30
Kenzo Goudmjjn
Doodeman !!! Ex AZ en paling-eter
https://www.transfermarkt.nl/nick-doodeman/profil/spieler/288233
'Paling eter' (denistel) + achtergrond bij AZ (Montana) + vleugelaanvaller (justremco). Dan gok ik op Doodeman, waar kunnen we inzetten? :koffie
Dat zou geweldig zijn
Wel voor volgend seizoen volgens mij
Citaat van: zeewolde op januari 26, 2021, 13:31:49
Dat zou geweldig zijn
Zeker! die legt ze wel op maat op de voet van Muhren |:) |:)
Zou er dan nog wat spelen, omdat Montana zijn verhaal lijkt op een speler voor nu erbij
Citaat van: justremco op januari 26, 2021, 13:37:34
Wel voor volgend seizoen volgens mij
Geen directe? Montana sprak over komt er nog wat bij...
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 13:40:54
Geen directe? Montana sprak over komt er nog wat bij...
Doodeman speelde laatste wedstrijd niet mee onder het mom van " verdwenen coronatest", of speelde dit al op de achtergrond? Of wil ik te graag dat het waar is dat hij volgende week nog komt...
Citaat van: Cambuur Groningen op januari 26, 2021, 13:48:39
Doodeman speelde laatste wedstrijd niet mee onder het mom van " verdwenen coronatest", of speelde dit al op de achtergrond? Of wil ik te graag dat het waar is dat hij volgende week nog komt...
Misschien laat Volendam hem voor een paar centen wel gaan.. hebben ze met Vlak ook gedaan.
Cambuur is natuurlijk super interessant op dit moment voor top KKD spelers.
Eredivisie volgend seizoen is haast een zekerheidje.
Citaat van: Treb op januari 26, 2021, 14:17:52
Cambuur is natuurlijk super interessant op dit moment voor top KKD spelers.
Eredivisie volgend seizoen is haast een zekerheidje.
Roep het maar niet te hard, na vorig jaar heeft de KNVB weer een trucje uit de mouw getoverd, Almere en NEC mogen met publiek spelen..
Doodeman zou wel een aanwinst zijn.
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 13:40:54
Geen directe? Montana sprak over komt er nog wat bij...
Weet trouwens niet per wanneer, maar wel dát er iemand komt.
Doodeman zou een hele goeie aanwinst zijn !
Nu maar hopen dat het geen dode mus wordt... .
Citaat van: Bankzitter op januari 26, 2021, 15:26:46
Nu maar hopen dat het geen dode mus wordt... .
Wel leuke woordgrap :D
Citaat van: Montana op januari 26, 2021, 15:07:42
Weet trouwens niet per wanneer, maar wel dát er iemand komt.
Zou een hele hele goeie zijn Nick Doodeman. Extra lekker wanneer Muhren dan blijft in de ere.... maar goed, laten we eerst maar 80% van de wedstrijden halen |:) :_schater :proost
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 08:49:45
Je(Bos) kan ook snappen voor je iets loslaat in een podcast dat die dingen tijd vergen. En dan roepen de supporters hebben het recht om te weten wat er speelt..nee hij wil krantjes verkopen ten koste van Cambuur
Eens hoor, ik kan mij alleen voorstellen dat als hij gegronde informatie heeft dat er een machtstrijd gaande is en hij dit kan hard maken. Dat het dan wel journalistiek relevant kan zijn.
Klasse Foeke !
Citaat van: Beul B op januari 26, 2021, 12:40:48
NEC-De Graafschap is een van de acht experimenten die plaatsvindt vanaf 18 februari, na de huidige lockdown dus. Ook bij Almere City FC-Cambuur (28 februari) mag er publiek aanwezig zijn. Fieldlab Evenementen wil met de praktijktesten inzichten en data vergaren om de besmettingsrisico's bij evenementen te verlagen. Onder meer het RadboudUMC en BUAS werkt mee aan de testen.
LEKKER IS DAT>ALMERE WEER IN HET VOORDEEL COMPETITIEVERVALSING HEET DAT> DAN VAN BEIDE EVENVEEL SUPPORTERS
van wanneer is dat bekend. Kan nu toch niet.
Citaat van: sunderland op januari 26, 2021, 17:03:33
van wanneer is dat bekend. Kan nu toch niet.
Ja is echt zo en online op de voetbal-sites wordt al gezegd dat we niet moeten zeuren en aan het groter belang moeten denken.. :R
Citaat van: sunderland op januari 26, 2021, 17:03:33
van wanneer is dat bekend. Kan nu toch niet.
pure competitievervalsing inderdaad, maar ik denk dat we gewoon de beste zijn, publiek of niet.
Citaat van: Cambuur Groningen op januari 26, 2021, 17:34:48
pure competitievervalsing inderdaad, maar ik denk dat we gewoon de beste zijn, publiek of niet.
Ze moeten ergens beginnen toch. Ik vind het heerlijk om straks weer gevulde stadions te zien.
Citaat van: Cambuur Groningen op januari 26, 2021, 17:34:48
pure competitievervalsing inderdaad, maar ik denk dat we gewoon de beste zijn, publiek of niet.
En bijna iedereen hier/op het internet lijkt het wel prima te vinden, bijna geen reacties
Citaat van: Treb op januari 26, 2021, 17:54:25
Ze moeten ergens beginnen toch. Ik vind het heerlijk om straks weer gevulde stadions te zien.
Oefenwedstrijden, of wedstrijden van Dordrecht ,Helmond, Den Bosch, maar geen clubs uit de top 5! 2013 stond koploper Volendam 13 punten op ons voor en wie werd er kampioen?
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 17:57:19
Oefenwedstrijden, of wedstrijden van Dordrecht ,Helmond, Den Bosch, maar geen clubs uit de top 5!
Eens!
Pure competitie vervalsing!
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 17:55:40
En bijna iedereen hier/op het internet lijkt het wel prima te vinden, bijna geen reacties
die max 1000 man zullen het verschil niet maken denk ik
Citaat van: zeewolde op januari 26, 2021, 18:04:58
die max 1000 man zullen het verschil niet maken denk ik
Het gaat om 2 clubs in de top 5 die met publiek mogen spelen... NEC staat gelijk met NAC en Go Ahead en Almere met ons...
Citaat van: Treb op januari 26, 2021, 17:54:25
Ze moeten ergens beginnen toch. Ik vind het heerlijk om straks weer gevulde stadions te zien.
Maar dan begin je niet met een wedstrijd waarin om het kampioenschap wordt gespeeld.
Ik zou ook de reacties wel willen zien als ADO met publiek zou mogen spelen maar Emmen niet .
Of lekker testen in de Arena terwijl de Kuip leeg moet blijven. Doe lekker Roda tegen een Jong ploeg als test maar niet een beladen duel.
En blijft het bij 1 wedstrijd? Die Casper van Eijck wou in Rotterdam over meerdere wedstrijden testen...
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2349633-clubarts-feyenoord-dat-mensen-besmet-worden-in-stadion-moet-ik-nog-zien
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 17:55:40
En bijna iedereen hier/op het internet lijkt het wel prima te vinden, bijna geen reacties
Wat mij ook verbaasd is dat de 2 clubs die vorig jaar door de KNVB ernstig zijn benadeeld, nu uit spelen tegen een titelkandidaat die gesteund gaan worden met 1500 supporters. Toevallig?
Maar ik denk niet dat dit zal gaan gebeuren gelet op de oprukkende virus mutanten.
Citaat van: Grijskijkert op januari 26, 2021, 18:17:59
En blijft het bij 1 wedstrijd? Die Casper van Eijck wou in Rotterdam over meerdere wedstrijden testen...
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2349633-clubarts-feyenoord-dat-mensen-besmet-worden-in-stadion-moet-ik-nog-zien
ik moet het nog zien:
https://www.almerecityfans.nl/almere-city-fc-cambuur-leeuwarden-wordt-fieldlab-evenement/
App downloaden, gevolgd worden, in bubbels worden ingedeeld etc. etc. En zoals ik dit lees zijn het 2 wedstrijden en in totaal 8 evenementen
Nick Doodeman van Volendam is vastgelegd voor volgend seizoen. Bron Cambuur Instagram.
Citaat van: wiekie1969 op januari 26, 2021, 19:27:52
Nick Doodeman van Volendam is vastgelegd voor volgend seizoen. Bron Cambuur Instagram.
niet op hun officiële instagram
Hij staat in een mooi lijstje op voetbalzone: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=381871 (https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=381871)
Lees net dat ie afkomstig is uit Venhuizen. Daar woont mijn maat Rick ook. Rick Hooyboer is gek van cambuur dat zou wel eens mee kunnen helpen in deze
Citaat van: sunderland op januari 27, 2021, 08:10:58
Lees net dat ie afkomstig is uit Venhuizen. Daar woont mijn maat Rick ook. Rick Hooyboer is gek van cambuur dat zou wel eens mee kunnen helpen in deze
Op welke manier dan?
Zondag loopt transferperiode af.
Ik verwacht eigenlijk niks meer in of uit gaand.
Jullie??
Citaat van: Grijskijkert op januari 27, 2021, 09:43:03
Op welke manier dan?
in een klein dorp is het ons kent ons. Rick zou hem zeker deze kant op duwen
Citaat van: speculeter op januari 27, 2021, 11:34:04
Zondag loopt transferperiode af.
Ik verwacht eigenlijk niks meer in of uit gaand.
Jullie??
kan het me niet voorstellen en lijkt ook niemand meer nodig toch?
Er is ook geen geld zegt Henk in de voorbeschouwing op MVV uit... deze selectie was eigenlijk al te duur voor de KKD.
Misschien zou je wel een topamateur erbij kunnen pakken ... competities liggen daar stil immers.
Vraag is wel of zo'n jongen fit is en het niveauverschil niet te groot is.
Citaat van: Bankzitter op januari 30, 2021, 12:51:25
Er is ook geen geld zegt Henk in de voorbeschouwing op MVV uit... deze selectie was eigenlijk al te duur voor de KKD.
Misschien zou je wel een topamateur erbij kunnen pakken ... competities liggen daar stil immers.
Vraag is wel of zo'n jongen fit is en het niveauverschil niet te groot is.
Feijenoord zoekt ook nog onderdak voor een paar spelers o.a. een verdedigende middenvelder.. https://www.transfermarkt.nl/achraf-el-bouchataoui/profil/spieler/361122 weet niet of het iets is.
Laatste transfer dag.
Volgens mij is het bij ons nog nooit zo rustig geweest.
Citaat van: speculeter op februari 01, 2021, 10:09:31
Laatste transfer dag.
Volgens mij is het bij ons nog nooit zo rustig geweest.
Voor supporters Cambuur zou het vandaag sowieso wel eens een mooie dag kunnen worden.
Stay tuned.
Gerard Bos op Twitter. Maar zou misschien ook over het stadion kunnen gaan?
Citaat van: justremco op februari 01, 2021, 12:41:12
Voor supporters Cambuur zou het vandaag sowieso wel eens een mooie dag kunnen worden.
Stay tuned.
Gerard Bos op Twitter. Maar zou misschien ook over het stadion kunnen gaan?
of Doodeman per onmiddellijk?
Er schijnt nieuws over stadion te komen!?
Er schijnt nieuws te komen
Van Wijnen gaat het doen |:)
Citaat van: justremco op februari 01, 2021, 12:41:12
Voor supporters Cambuur zou het vandaag sowieso wel eens een mooie dag kunnen worden.
Stay tuned.
Gerard Bos op Twitter. Maar zou misschien ook over het stadion kunnen gaan?
Almere verliest??
Van Wijnen ziet mogelijkheid om de taak als projectontwikkelaar, over te gaan nemen van Wykerveste.
Dit is het volgens mij, en niet meer!!
Citaat van: PePe op februari 01, 2021, 18:00:53
Van Wijnen ziet mogelijkheid om de taak als projectontwikkelaar, over te gaan nemen van Wykerveste.
Dit is het volgens mij, en niet meer!!
Toch voelt het voor mij wel als iets meer. Roelof Faber geeft aan dat hij er deze week uit denkt te komen met WV. Dat is wel iets meer dan een mogelijkheid, hoop ik
Speler op komst :proost
Gerard Bos
@GerardBos
UPDATE: Deal lijkt rond, toch nieuwe speler Cambuur #TransferDeadlineDay
Hele dag broeide er iets, club niet per se op jacht. 'Maar niks te verliezen, alleen te winnen', aldus betrouwbare bron. Als in: mits juiste voorwaarden (haalbaar, gratis etc) dan welkom. Nu nog bevestiging
Wat is de club toch goed bezig en mooi om te zien dat spelers weer graag naar Cambuur willen. Hopelijk volgend jaar zonder spelers als Feldballe en Schokker in de Eredivisie..
Schijnt om een rechtsback te gaan. Sambo?
Wel raar, geen vertrouwen dus in ter Heide.
Maar zal dan wissel worden want Schmidt doet het gewoon heel goed op het moment
Ter Heide zien ze mischien meer als middenvelder nu Akoy daar weggevallen is.
Update na direct overkomen Doodeman
Selectie Cambuur 2020/2021:
| Keepers | | |
| Pieter Bos | 2020/2021 |
| Sonny Stevens | 2020/2021 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Verdedigers | | |
| David Sambissa | 2020/2021 |
| Calvin Mac-Intosch | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Alex Bangura | 2020/2021 |
| Erik Schouten | 2020/2021 |
| Doke Schmidt | 2020/2021 |
| Sven Nieuwpoort | 2020/2021 |
| Jasper ter Heide | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Joris Kramer | 2020/2021 | huur met optie tot koop |
| Middenvelders | | |
| Mitchel Paulissen | 2022/2023 |
| Robin Maulun | 2022/2023 |
| Stanley Akoy | 2020/2021 |
| Jamie Jacobs | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Michael Breij | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Mees Hoedemakers | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Aanvallers | | |
| Issa Kallon | 2021/2022 |
| Giovanni Korte | 2020/2021 |
| Ragnar Oratmangoen | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Delano Ladan | 2020/2021 | optie voor nog een jaar |
| Jarchinio Antonia | 2020/2021 |
| Robert Mühren | 2020/2021 | huur |
| Maarten Pouwels | 2021/2022 | optie voor nog een jaar |
| Nick Doodeman | 2022/2023 |
| Trainers | | |
| Henk de Jong | hoofdtrainer | 2021/2022 |
| Sandor van der Heide | assistent-trainer | 2021/2022 |
| Pascal Bosschaart | assistent-trainer | 2020/2021 |
| Peter van der Vlag | keeperstrainer | 2020/2021 |
| Martijn Barto | assistent-trainer | 2021/2022 | plus nog een jaar bij eredivisievoetbal |
| Nicky Boonstra | fysiektrainer | 2022/2023 |
Hopelijk niet ten koste van groepsdynamiek.
Kallon, korte en doodeman voor 2 posities.
Antonia, ragnar en in mindere mate breij zullen hierdoor steeds minder spelen.
Citaat van: zeewolde op februari 01, 2021, 20:18:25
Schijnt om een rechtsback te gaan. Sambo?
Wel raar, geen vertrouwen dus in ter Heide.
Maar zal dan wissel worden want Schmidt doet het gewoon heel goed op het moment
Van Rijswijk bij ESPN was blijkbaar verkeerd geïnformeerd :insane
Citaat van: zeewolde op februari 01, 2021, 20:38:36
Hopelijk niet ten koste van groepsdynamiek.
Kallon, korte en doodeman voor 2 posities.
Antonia, ragnar en in mindere mate breij zullen hierdoor steeds minder spelen.
Ik ben heel benieuwd wat de reden is om hem nu al te halen?
Ik hink een beetje op twee gedachten. Enerzijds hetzelfde gevoel als zeewolde.
Aan de andere kant vind ik de rechtsbuiten wel een relatief zwak bezette positie in de selectie. Korte en Kallon zijn het beste op links, Breij op het middenveld, Ragnar is heel vaak geblesseerd en Antonia haalt (ook door privé-omstandigheden) zijn niveau niet. Als je dan misschien wel de beste rechtsbuiten van de competitie kunt halen...
In ieder geval hebben we met Henk een aardige people manager in huis om op eventuele ontevredenen in te praten.
Je geeft het antwoord eigenlijk al in je bericht. Fijn om erbij te hebben. Met Nick erbij kan Muhren het record wel eens aan diggelen schieten ;)
Citaat van: mario op februari 01, 2021, 20:44:01
Ik ben heel benieuwd wat de reden is om hem nu al te halen?
denk dat Volendam niet blij was dat hij transfervrij wegging. Dit speelt denk ik ook in de spelersgroep en bij de trainer en in het dorp zelf
Cambuur is nu trouwens klaar, aldus Foeke. Niemand meer erbij en niemand meer weg.
Citaat van: Cambuur Groningen op februari 01, 2021, 12:47:48
Doodeman per onmiddellijk!
Snel internet in Groningen :koffie
Ik vind dat ze wel een risico nemen met de spitspositie. Daar is geen cent geïnvesteerd in een redelijke stand-in.
Gok is genomen met Pouwels. Ladan heeft nog te weinig laten zien, maar is natuurlijk een stuk minder dan Muhren.
Geldt overigens ook voor Hoedemakers. Als beiden uitvallen dan wordt het een stuk minder, maar dan nog moeten we toch genoeg punten kunnen blijven pakken.
Citaat van: michello op februari 01, 2021, 21:51:42
Gok is genomen met Pouwels. Ladan heeft nog te weinig laten zien, maar is natuurlijk een stuk minder dan Muhren.
Geldt overigens ook voor Hoedemakers. Als beiden uitvallen dan wordt het een stuk minder, maar dan nog moeten we toch genoeg punten kunnen blijven pakken.
En een stuk jonger...heeft tijd nodig.
Peter van der Vlag heeft gisteren op de training zijn achillespees afgescheurd. Beterschap!
Het blessureleed slaat toe bij Cambuur: kallon, Maulun, Paulissen en Akoy. Mogelijk kunnen Doodeman en Breij wel spelen. Nu ook nog onze keeperstrainer v.d. Vlag geblesseerd. Er moeten niet meer spelers geblesseerd raken, voor het laatste deel van de competitie hebben we iedereen nodig!
Citaat van: Bens op maart 19, 2021, 12:50:45
Het blessureleed slaat toe bij Cambuur: kallon, Maulun, Paulissen en Akoy. Mogelijk kunnen Doodeman en Breij wel spelen. Nu ook nog onze keeperstrainer v.d. Vlag geblesseerd. Er moeten niet meer spelers geblesseerd raken, voor het laatste deel van de competitie hebben we iedereen nodig!
Alle problemen optellen is ook een kunst.
Citaat van: Geelblauwstiens op maart 19, 2021, 12:58:51
Alle problemen optellen is ook een kunst.
Paulissen, Doodeman en Breij trainen deze week mee en om 3 blessuregevallen in de stress schieten het is wat..
Citaat van: Grijskijkert op maart 19, 2021, 13:17:17
Paulissen, Doodeman en Breij trainen deze week mee en om 3 blessuregevallen in de stress schieten het is wat..
Kunnen deze drie spelers alweer spelen?
Paulissen voor Maulun zou wel lekker zijn...
Jacobs en Oratmangoen op het middenveld, prima toch?
Iemand die dit van de VI wil plaatsen? Diemen? :proost
https://t.co/GeFIxg7DnD (https://t.co/GeFIxg7DnD)
Citaat van: michello op maart 19, 2021, 19:49:44
Iemand die dit van de VI wil plaatsen? Diemen? :proost
https://t.co/GeFIxg7DnD (https://t.co/GeFIxg7DnD)
Cambuur staat twee jaar bovenaan: 'Dit verdient toch een mooi feest?'
19.00 uur
0
Opslaan
Door Reon Boeringa Reon BoeringaACHTERGROND
Na de traumatische afwikkeling van het seizoen 2019/20 heeft SC Cambuur de Eredivisie opnieuw scherp in het vizier. Waar voor supporters het aftellen kan beginnen, is op de achtergrond de voorbereiding op de uitgestelde rentree op het hoogste niveau in volle gang.
Het was vorige week precies een jaar geleden dat het seizoen 2019/20 werd stilgelegd als gevolg van de coronacrisis. De voorsprong van SC Cambuur aan kop van de ranglijst in de Keuken Kampioen Divisie was op dat moment al dusdanig, dat promotie hen alleen in theorie nog kon ontglippen. Hypercube becijferde op basis van simulaties zelfs dat er slechts een halve procent kans was dat de Leeuwarders de Eredivisie níét zouden bereiken.
Dit artikel is afkomstig uit de nieuwste VI. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!
De KNVB-top plaatste zijn eigen afwegingen echter boven sportieve logica en rechtvaardigheid, en haalde een streep door de promotiedroom van de Friezen. Op het moment dat KNVB-directeur Eric Gudde zijn geruchtmakende besluit uitsprak, had Cambuur na 29 duels 66 punten.
Inmiddels hebben de geel-blauwen uit één wedstrijd minder al één punt meer verzameld. Waar de voorsprong op plek drie vorig jaar rond deze tijd elf punten bedroeg, heeft Cambuur aan kop inmiddels een gat van acht punten met de derde plaats geslagen. Trainer Henk de Jong glundert als we hem de vergelijking voorleggen. 'Ik ben onvoorstelbaar trots op alles en iedereen hier', zegt hij. 'Als je naar de cijfers kijkt, doen we het afgelopen seizoen dunnetjes over. We staan al twee jaar lang bovenaan. Dat is ongelofelijk moeilijk, maar wij doen het. Daarvoor verdient iedereen een enorm compliment, van spelers tot staf en van supporters tot directie.'
KLAP VOOR DE KONT
Aan een tafeltje in de businessclub, waar een aantal spelers nog aan de lunch zit, laat De Jong zijn gedachten teruggaan naar afgelopen zomer, als de voorbereiding net is begonnen. 'We hadden een enorme klap gehad', doelt hij op het mislopen van promotie. 'We hadden er op het veld ook gewoon last van. Niet dat er niet goed werd getraind, maar het zat in het onderbewustzijn. Het was stil en timide.' Volgens hem hebben twee tegenslagen zijn ploeg wakker geschud. 'We verloren van Go Ahead Eagles en speelden daarna gelijk tegen TOP Oss. We kregen al vroeg in het seizoen dus een klap voor de kont. Nu kan ik zeggen dat dat hartstikke goed is geweest, want daarna ging het weer draaien.'
Henk de Jong: 'Al die jongens kregen een tikje, dat moest allemaal een plek krijgen'
Maar op dat moment is hij daar nog niet zo zeker van. 'Ik heb me in die periode afgevraagd of we twee seizoenen op rij hetzelfde zouden kunnen presteren. Niet alleen omdat je het momentum kwijt bent, maar ook vanwege de uitgangspositie van je spelers. We hadden iedereen namelijk al vastgelegd, met een schuin oog richting de Eredivisie. Maar doordat we niet promoveerden, moesten sommige jongens voor het tweede jaar op rij genoegen nemen met een reserverol in de Eerste Divisie. Andere jongens, die bij ons hadden getekend om te gaan vlammen in de Eredivisie, moesten zich nog een jaar opladen voor de Eerste Divisie. Al die jongens kregen een tikje, dat moest allemaal een plek krijgen.'
Mede met dank aan de tegenslagen tegen Go Ahead en Oss komt de boel weer op scherp te staan. Cambuur begint opnieuw te winnen en zet van eind september tot begin januari een indrukwekkende reeks neer, door uit 14 duels liefst 39 punten te behalen. Het is een serie waarin de basis voor de huidige voorsprong wordt gelegd. De Jong prijst de focus van zijn spelersgroep, die volgens hem week na week het uiterste van zichzelf vraagt.
'In de twee jaar dat ik hier terug ben, zijn er precies twee trainingen geweest waarop ik de jongens moet aanspreken. Zo van: Potverdomme, nou gas geven. Verder heb ik nooit wat te klagen. We hebben heel heldere afspraken. Ik geef ze weken van tevoren duidelijkheid over wanneer ze vrije dagen hebben, op de voorwaarde dat zij elke dag losgaan op het trainingsveld. Dat doen ze, ook de jongens die niet altijd spelen. Dat vind ik bewonderenswaardig.'
Op zijn beurt probeert De Jong zijn reservespelers zoveel mogelijk bij het eerste elftal te betrekken. 'We hebben tegenwoordig vijf wisselmogelijkheden, die gebruik ik bijna elke week allemaal. Want dat verdienen die jongens die op de bank zitten. Ze gaan elke dag weer volle bak, dan moet je ze als trainer ook alle kansen geven die er zijn.'
EXTREEM DOMINANT
Na 28 duels heeft Cambuur dit seizoen al 77 competitiegoals gemaakt, waarmee de Leeuwarders op koers liggen om het doelpuntenrecord op het tweede niveau te verbreken. Het is sprekend voor de extreem dominante speelstijl, met zowel thuis als uit hoog druk zetten en de nodige risico's nemen. Is De Jong van plan concessies aan die stijl te doen als hij volgend jaar met Cambuur in de Eredivisie aantreedt? 'Welnee', antwoordt hij lachend. 'Thuis in elk geval absoluut niet. Dan zullen we best een keer een klap voor de kont krijgen, maar dat vind ik geen probleem. Ik ben nooit bang om aan te vallen. Dat is waar ik als trainer voor sta en dat past bij wat onze supporters willen zien.'
De Jong is een trainer die liever met 5-4 wint dan met een geniepige 1-0. 'In mijn eerste periode hier moesten we op een gegeven moment thuis tegen het Vitesse van Peter Bosz. We hadden allerlei blessures, ik had alleen maar spitsen op de bank zitten. Wat moet ik nou? Dat ging toen door mijn hoofd. Nou: ik gooide ze er mooi allemaal tegelijk in. We wonnen met 4-3, het was een legendarische wedstrijd. Natuurlijk komt daar wat geluk bij kijken, maar het is wel een wedstrijd die onze supporters nooit meer vergeten. Daar gaat het toch om in voetbal?'
'In Leeuwarden maken we er met onze supporters in de Eredivisie een gekkenhuis van'
'Toen ik jaren geleden de trainerscursus deed, zeiden ze: "Henk, zo aanvallend kun je helemaal niet spelen. En helemaal niet met een kleine club in de Eredivisie". Maar ik heb het gedaan en ik ben van plan het gewoon weer zo te doen, let maar op. Uit zullen we het weleens wat compacter moeten neerzetten, maar in Leeuwarden gaan we mooi gas geven. Dan maken we er met onze supporters een gigantisch gekkenhuis van.'
Als De Jong dit seizoen daadwerkelijk met Cambuur de Eredivisie bereikt, verdient hij de titel promotiespecialist. Het zou namelijk de derde keer in drie pogingen zijn dat hij een club naar het hoogste niveau leidt. De eerste keer was in 2013 als kampioen met Cambuur, daarna in 2018 via de play-offs met De Graafschap. En nu ligt hij dus met Cambuur op koers om het karwei van vorig jaar af te maken. 'Best een aardig rijtje, als je het zo opsomt', beaamt de trainer.
Hoe verhoudt het Cambuur van nu zich tot zijn eerdere promotie-elftallen? 'Qua kwaliteit is dit team echt top, als ik het vergelijk met het Cambuur van 2013 en De Graafschap van 2018. We promoveerden met De Graafschap als nummer vijf, dat was dus een minder dominant team. Dit Cambuur heeft wel wat overeenkomsten met de kampioensploeg van 2013, maar kwalitatief ligt het qua niveau wat hoger. Als het ons lukt te promoveren, de boel bij elkaar te houden en nog een paar gerichte versterkingen toe te voegen, dan moet het ons lukken in de Eredivisie te blijven.'
EREDIVISIE-SCENARIO
Met de voorbereiding op volgend seizoen is technisch manager Foeke Booy al druk in de weer. 'Ik werk momenteel volgens het scenario dat we volgend seizoen in de Eredivisie spelen', zegt hij. 'Als het onverhoopt nodig zou zijn, is afschalen vanaf dat scenario niet zo moeilijk. Veel moeilijker is te lang te blijven wachten op totale zekerheid en pas in een laat stadium Eredivisie-beleid te gaan voeren.'
Technisch manager Foeke Booy is al druk in de weer met het komende seizoen in de Eredivisie.
© Pro Shots
Technisch manager Foeke Booy is al druk in de weer met het komende seizoen in de Eredivisie.
Waar liggen zijn prioriteiten? 'Veel van de contracten in onze selectie lopen af (zie kader, red.), dus we zijn eerst bezig met onze eigen toko. Met wie willen we door, met wie niet? Van daaruit gaan we kijken op welke posities we richting de Eredivisie versterking nodig denken te hebben.'
Verwacht Booy een make-over richting het komende seizoen, of is het plan met de kern van de huidige groep naar het hoogste niveau te gaan? 'Wij staan inmiddels twee jaar lang bovenaan in de Eerste Divisie, ik durf daarom wel te beweren dat het kwaliteitsverschil tussen ons en de onderste zes ploegen van de Eredivisie heel klein is. Dat betekent ook dat ik niet van plan ben de hele selectie op de schop te gooien. Wel wil ik op een aantal posities echt Eredivisie-kwaliteit toevoegen. We willen er absoluut een aantal versterkingen bij aan de bovenkant, daarvoor ben ik nu de contacten aan het leggen.'
Als ik onderweg ben en ik zie iemand met een Cambuur-sticker, ga ik langszij rijden. Even contact maken, duimpje in de lucht en weer door
Wat is er financieel mogelijk? Booy: 'Ons huidige spelersbudget ligt nu net onder de twee miljoen euro, daarmee behoren we tot de subtop van de Eerste Divisie. Richting de Eredivisie zal dat naar de drie tot drieënhalf miljoen gaan. Er is dus sprake van een stijging, waarmee we creatief zullen moeten omgaan.' Naast dat budget beschikt de club ook nog over een spelersfonds, een potje geld dat is bijeengelegd door lokale ondernemers. 'Daaruit zouden we misschien nog een kleine transfersom kunnen betalen, zoals we in januari al voor Nick Doodeman hebben gedaan. Niets spectaculairs, maar het helpt ons zeker.'
OLDEHOVE
De Eredivisie komt inmiddels met de week dichterbij. Waar Cambuur vorig seizoen toeleefde naar een groots promotiefeest met een huldiging aan de voet van de Oldehove, de markante scheve toren in het hart van Leeuwarden, ziet het voorlopig uit naar een bescheiden viering. De Jong: 'De maatregelen zijn zoals ze zijn, maar het zou ontzettend jammer zijn als we het niet met onze fans kunnen delen.' Zelf doet de trainer wat hij kan doen, om de band met supporters warm te houden. 'Vorig jaar hebben we met een geweldige actie duizenden autostickers verkocht, je ziet ze overal in en rond de stad. Als ik onderweg ben en ik zie iemand met een Cambuur-sticker, ga ik langszij rijden. Even contact maken, duimpje in de lucht en weer door.'
De Jong hoopt dat versoepelingen het mogelijk maken het uitgestelde succes in april of mei alsnog met supporters te beleven. 'Eerst kijken of we het redden, dan of we het kunnen vieren. Ik hoop het heel erg. Als je twee jaar bovenaan staat, dan verdien je toch wel een keer een mooi feest?'
'We gaan ervan uit dat het stadion er gewoon komt'
SC Cambuur kreeg afgelopen najaar een forse tik te verwerken, toen projectontwikkelaar Wyckerveste zich terugtrok uit de plannen voor de bouw van een nieuw stadion. Inmiddels zijn we een half jaar verder en heeft bouwbedrijf Van Wijnen zich in de tussentijd bereid gevonden de rol van projectontwikkelaar te gaan vervullen. 'Voor alle betrokken partijen is de realisatie van dit project van groot belang', weet directeur Ard de Graaf. 'De gemeente staat er helemaal achter, er is een nieuwe projectontwikkelaar en die is inmiddels ook akkoord met de scholengemeenschap die zich in het stadiongebied wil vestigen. We hebben eind vorig jaar een tegenvaller gehad, maar we gaan er nu van uit dat het stadion er gewoon gaat komen.'
Zo zou de nieuwe thuishaven van SC Cambuur eruit moeten gaan zien.
Zo zou de nieuwe thuishaven van SC Cambuur eruit moeten gaan zien.
Bestuurlijke rust keert eindelijk terug
Waar het SC Cambuur sportief opnieuw voor de wind gaat, is het dit seizoen bestuurlijk lange tijd onrustig geweest. De oorsprong lag in het najaar, toen naar buiten kwam dat het stichtingsbestuur (het hoogste orgaan) voormalig voorzitter Ype Smid wilde aanstellen als nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen. Dit was tegen het zere been van de directieleden Ard de Graaf en Gerald van den Belt, die het als een motie van wantrouwen ervoeren. Technisch manager Foeke Booy en trainer Henk de Jong schaarden zich vervolgens achter de directie, waarna Smid zich terugtrok. Daarna ontstond er een langdurige patstelling, waarbij het stichtingsbestuur ondanks onvrede bij de directie, Booy, De Jong en het aandringen van supporters en sponsors weigerde pas op de plaats te maken. Nadat vorige week supporters en sponsors een ultimatum hadden gesteld en ook Booy en De Jong hun toekomst hadden gekoppeld aan de uitkomst van de bestuurscrisis, stapte het voltallige stichtingsbestuur dan toch op.
Daarmee is bestuurlijk de rust eindelijk terug. De Graaf en Van den Belt zijn nu van plan zich voor langere tijd aan Cambuur te committeren en daarmee staan ook de seinen op groen voor de geplande contractverlengingen van Booy en De Jong. Zowel de technisch manager als de trainer staat positief tegenover een nieuwe verbintenis voor meerdere seizoenen. Booy's huidige contract loopt dit seizoen al af, De Jong ligt nu vast tot medio 2022.
Gelijktijdig met het opstappen van het stichtingsbestuur is overigens ook de macht van Cambuurs certificaathouders – zij hebben op het moment dat de club in financieel zwaar weer zat geld ingelegd in ruil voor certificaten – ingeperkt. Deze hadden vier zetels in het zevenkoppige bestuur, met als consequentie dat de uiteindelijke macht bij hen lag. Het stichtingsbestuur is nu teruggebracht tot vijf zetels. Twee daarvan zijn vanaf nu voor certificaathouders, de overige drie worden ingenomen door sponsors, supporters en gemeente. 'Daardoor is de bestuurlijke stabiliteit van de club gewaarborgd en worden alle geledingen op een juiste manier vertegenwoordigd', reageert De Graaf. 'Dat is cruciaal bij de volksclub die wij zijn.'
Bedankt voor het plaatsen!
Ook mooi de stand over 2 seizoen Henk&co:
SC Cambuur 57 - 133
De Graafschap 57 - 125
NAC Breda 57 - 109
Almere CityFC 57 103
Volendam / GAE 57 102
Daar mogen we supertrots op zijn |:)
Citaat van: Bankzitter op maart 20, 2021, 09:16:52
Ook mooi de stand over 2 seizoen Henk&co:
SC Cambuur 57 - 133
De Graafschap 58 - 125
NAC Breda 58 - 109
Almere CityFC 58 103
Volendam 59 102
Go Ahead 58-102
Daar mogen we supertrots op zijn |:)
Moet het niet zo zijn? En zeker trots!! |:)
Ik had de laatste speelronde er nog niet bij.
Citaat van: Bankzitter op maart 20, 2021, 10:12:51
Ik had de laatste speelronde er nog niet bij.
:thumbsup
SC Cambuur 57 - 133
De Graafschap 58 - 126
NAC Breda 58 - 109
Almere 58 - 106
Go Ahead 58 - 105
Volendam 59 - 105
Doe ik het even, zo zou hij moeten kloppen...
https://keukenkampioendivisie.nl/spelerstatistieken/ ,ook wel leuke/verrassende statistieken
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1043779-titel-foar-cambuur-ein-april-soe-buma-net-goed-utkomme
Buma al in gesprek met Cambuur..
"Anders op een later moment vieren.." gaat natuurlijk niet werken.
Er gaat sowieso een feest losbarsten, dus het beste is gewoon om het stadion open te gooien
Citaat van: Treb op maart 25, 2021, 13:43:51
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1043779-titel-foar-cambuur-ein-april-soe-buma-net-goed-utkomme
Buma al in gesprek met Cambuur..
"Anders op een later moment vieren.." gaat natuurlijk niet werken.
Er gaat sowieso een feest losbarsten, dus het beste is gewoon om het stadion open te gooien
Dat kan hij vanuit zijn rol nooit doen volgens mij. Hij kan natuurlijk wel een oogje dichtknijpen en besluiten niet te handhaven.
Lastige positie natuurlijk voor Buma.. maar als er tegen Almere al 1000 man op af komen, dan weet ik niet hoeveel mensen erop af komen bij een eventuele kampioenschap..
Hij zal er wel alles aan doen om te voorkomen dat er iets gevierd wordt. Absoluut geen voetbal man. Zou me niks verbazen dat we straks wat video's online gaan zien met oproepen van diverse Cambuur mensen om vooral thuis te blijven.. op straffe van dat het de club veel geld gaat kosten.
Citaat van: De Gast op maart 25, 2021, 19:32:03
Hij zal er wel alles aan doen om te voorkomen dat er iets gevierd wordt. Absoluut geen voetbal man. Zou me niks verbazen dat we straks wat video's online gaan zien met oproepen van diverse Cambuur mensen om vooral thuis te blijven.. op straffe van dat het de club veel geld gaat kosten.
Hij kan me wat haha.
Ik ben op het Cambuurplein. |:)
Citaat van: De Gast op maart 25, 2021, 19:32:03
Hij zal er wel alles aan doen om te voorkomen dat er iets gevierd wordt. Absoluut geen voetbal man. Zou me niks verbazen dat we straks wat video's online gaan zien met oproepen van diverse Cambuur mensen om vooral thuis te blijven.. op straffe van dat het de club veel geld gaat kosten.
Ze kunnen de club niet straffen voor iets wat in de openbare ruimte gebeurt.
https://www.matchwornshirt.com/club/155/697
De hele selectie gaat nog een paar dagen samen op vakantie naar Ibiza hoor ik in verschillende interviews. Zegt genoeg over de teamspirit dit seizoen.