Johan Derksen leeft (riant) van de voetballerij mede door zijn soms onbeschofte uitlatingen.
Maar vandaag trekt hij de motivatie van Henk de Jong in twijfel over de ziekte van zijn vrouw.
Over het algemeen moet je dit soort opmerkingen negeren omdat ze alleen maar meer praatjes genereren. In dit geval vindt ik dat het in twijfel trekken van de integriteit van onze trainer veel te ver gaat ! Bij Graafschap leeft dit ook.
Misschien even iets aan doen ?
Het is zo langzamerhand een zielige ouwe provocateur. Met die opmerking over Henkie, in combinatie met zijn vrouw, gaat hij i.d.d. veel te ver!
Die man kan alles zeggen en wij kunnen kijken of niet.
Die langharige cynische zeiksnor heeft binnen Inside deze rol die hij wekelijks etaleert.
Als hij zich ergert aan Henk de Jong die zijn met enthousiasme bij sommige mensen de wenkbrauwen doet fronsen, mag hij iets van vinden in zijn rol.
Maar ongenuanceerd Henk zijn integriteit in twijfel brengen en hem hiermee bij zijn oude club volledig onterecht in een spagaat brengt, gaat hij alle perken te buiten en het zou hem sieren zich hiervoor te excuseren.
Maar aan de andere kant, wat Johan wekelijks roept doet bij 99% van de kijkers de wenkbrauwen fronsen en schaart men het meer en deel van zijn uitlatingen onder ruimtelijk gelul.
Ik had de situatie anders gevonden als Henk in het seizoen gestopt das met zijn vrouw als excuus. Maar het enige wat hij gedaan heeft is niet zijn contract verlengen. Hij heeft het seizoen gewoon afgemaakt met volledige inzet.
Die meneer Snor maar gewoon negeren lijkt mij.
Maar hij mag dat toch zeggen? Ik vind het zeker ook niet netjes en het gaat voor mij ook wel wat te ver. Maar zolang hij niemand bedreigd moet heel erg veel kunnen. Dat is hun hele businessmodel.
Wij kunnen niet kijken of het negeren, maar dat is het wel.
Citaat van: hobbes op mei 29, 2019, 08:44:06
Ik had de situatie anders gevonden als Henk in het seizoen gestopt das met zijn vrouw als excuus. Maar het enige wat hij gedaan heeft is niet zijn contract verlengen. Hij heeft het seizoen gewoon afgemaakt met volledige inzet.
Exact, heel vreemde non-discussie vind ik dit. Als Henk liever naar Cambuur was gegaan dan bij De Graafschap was gebleven had hij dat gewoon kunnen doen. Had gewoon een aflopend contract en zat nergens aan vast. Helemaal geen smoes nodig dus.
Stellen dat Henk tóch liegt (ondanks geen goede reden daarvoor) lijkt me dan wel serieus bewijs in de vorm van een bron of iets dergelijks te vereisen in plaats van wat onderbuikgevoelens. En dat heb ik nog niemand zien geven. Grenst aan smaad wat mij betreft.
Het is smaad en laster, maar zo gauw je iets onderneemt is het helemaal feest aan de borreltafel.
Citaat van: veteraan op mei 29, 2019, 13:26:12
Het is smaad en laster, maar zo gauw je iets onderneemt is het helemaal feest aan de borreltafel.
Ach, echt iets (juridisch) ondernemen hoeft van mij ook weer niet, laat gaan zou ik zeggen. Maar zou zelf echt nooit zoiets zomaar over iemand anders zeggen. Daarom zit ik ook niet aan die tafel waarschijnlijk, veel te saai :_schater.
Die Genee wat een zuiger is dat,Derksen heeft goeie punten. die Genee heeft minpunten gescoord vandaag.
Citaat van: Naastismis op juni 22, 2020, 22:08:05
Die Genee wat een zuiger is dat,Derksen heeft goeie punten. die Genee heeft minpunten gescoord vandaag.
Waarom dan? Dat is toch gewoon zijn rol? De discussie van gisteren kon je van alles van vinden, maar spannend was het wel. Dat heeft hij heel erg goed gedaan. Prima presentator wat mij betreft.
Citaat van: Lore op juni 23, 2020, 09:10:19
Waarom dan? Dat is toch gewoon zijn rol? De discussie van gisteren kon je van alles van vinden, maar spannend was het wel. Dat heeft hij heel erg goed gedaan. Prima presentator wat mij betreft.
Eens
Citaat van: Lore op juni 23, 2020, 09:10:19
Waarom dan? Dat is toch gewoon zijn rol? De discussie van gisteren kon je van alles van vinden, maar spannend was het wel. Dat heeft hij heel erg goed gedaan. Prima presentator wat mij betreft.
Als er een discussie tussen dat vrouwtje en vooral Derksen ontstond moest Genee iedere keer zijn eigen eigen (doordachte) mening drammen. Als presentator moet je dit gaan leiden en vooral niet doen wat hij gisteren deed. Zelf altijd voorzetjes geven en zelf het hardst om zijn eigen gecreëerde en uitgelokte uitspraken lachen en dan gisteren net doen of hij deugd... wat viel mij dat tegen zeg, je zou maar zo'n maat of collega hebben.
dat beeld heb ik altijd al,walgelijke profiteur die genee.
Wat een gejank. Derksen kiest zijn eigen woorden, daarvoor kun je niemand anders verantwoordelijk houden. 't Wordt tijd dat die seniele teringlijer van de buis afgeflikkerd wordt.
Laat 'die man' zijn eigen woorden en grappen kiezen. Zolang hij niet aanzet tot geweld mag iedereen zijn mening of grappen formuleren. Ondanks dat ik bepaalde grappen of meningen niet deel van Johan. Als ik er last van heb, zet ik de TV uit. Ik ben blij dat ik in een land leef waar dit kan. |:) |:)
Citaat van: el haj op juni 23, 2020, 15:43:23
't Wordt tijd dat die seniele teringlijer van de buis afgeflikkerd wordt.
Op basis van wat? De vrijheid van meningsuiting? Overigens verdient 'seniele teringlijer' ook niet de schoonheidsprijs.
Citaat van: 666 op juni 23, 2020, 12:39:27
Als er een discussie tussen dat vrouwtje en vooral Derksen ontstond moest Genee iedere keer zijn eigen eigen (doordachte) mening drammen. Als presentator moet je dit gaan leiden en vooral niet doen wat hij gisteren deed. Zelf altijd voorzetjes geven en zelf het hardst om zijn eigen gecreëerde en uitgelokte uitspraken lachen en dan gisteren net doen of hij deugd... wat viel mij dat tegen zeg, je zou maar zo'n maat of collega hebben.
Ja, dat zal persoonlijke voorkeur zijn. Ik vind hem dus juist wel altijd interessant, omdat hij altijd scherp durft te interviewen.
Wat JD gezegd heeft viel best mee. Ik hoor niemand er over wat voor vreselijke dingen die Akwasi gezegd heeft. En dan heb ik nog niet eens over alle grappen van cabaratiers op TV en in de schouwburg? Die kramen er ook veel uit. Het siert VI dat ze dat filmpje van Akwasi niet hebben laten zien.
Citaat van: Viper op juni 23, 2020, 15:54:14
Op basis van wat? De vrijheid van meningsuiting?
Op basis van zijn consequent laakbare gedragingen de afgelopen járen; discriminerende en racistische opmerkingen zijn bij deze man schering en inslag. Dat beperkt zich overigens niet tot onze 'zwarte' medeburgers; praktisch elke minderheidsgroepering is voor deze 'journalist' een acceptabel doelwit.
Citaat van: Viper op juni 23, 2020, 15:54:14
Overigens verdient 'seniele teringlijer' ook niet de schoonheidsprijs.
Klopt, maar mijn stem bereikt ook geen enkele honderdduizenden. Bovendien word ik hier niet voor betaald.
Dan kun je alle sportkantines en kleedkamers per direct sluiten. Ik vind het hooguit onopzettelijk kwetsend en zéker niet racistisch bedoeld. Daarbij heeft hij herhaaldelijk gezegd dat racisme keihard moet worden aangepakt.
Even buiten dit onderwerp om. Hij zei over Cambuur dat we niet moesten zeuren en het moesten accepteren. 10 min later zegt ie 5 x dat het een schandalige beslissing is en dat de Knjb zwaar heeft gefaald. Daarna heb ik 10 uitzendingen gemist
Citaat van: Beul B op juni 23, 2020, 17:24:40
Wat JD gezegd heeft viel best mee. Ik hoor niemand er over wat voor vreselijke dingen die Akwasi gezegd heeft. En dan heb ik nog niet eens over alle grappen van cabaratiers op TV en in de schouwburg? Die kramen er ook veel uit. Het siert VI dat ze dat filmpje van Akwasi niet hebben laten zien.
Wat Akwasi zei is zeker niet handig, maar zie ik als beeldspraak. Net zoals de grap van Derksen misschien ook niet de juiste grap op het juiste moment was. Misschien verstandig als beide partijen aan de extreme kanten van het spectrum, zowel links als rechts eens echt naar elkaar luisteren en niet onmiddellijk met vuil gaan spuien.
Ik geloof echt niet dat iedereen in Nederland racistisch is (er zullen er vast een paar zijn) en dat betekent dat er grappen over afkomst en ras gemaakt moeten kunnen worden. Hoe vaak ik niet in Groningen grappen over Friezen heb moeten horen...
Persoonlijk denk ik dat het ook geen pijn doet om eens te luisteren waarom bv Zwarte Piet zo gevoelig ligt hij het zwarte deel van de Nederlandse bevolking. En is het dan zo'n enorm drama om er een roetveeg piet van te maken als je daarmee een stuk pijn wegneemt? Toen ik jong was, was zwarte piet nog een soort boeman die je met de roe gaf en je meenam in de zak van Sinterklaas. Dat was destijds traditie maar is simpelweg verdwenen. En de kinderen van nu hebben daar geen weet van en genieten van snoep en kado's die ze krijgen, maakt niet uit van wie denk ik dan.
Maar goed, dat is mijn mening. Nu maar snel weer over voetbal praten voordat hier ook de pleuris uitbreekt net als op twitter :)
Citaat van: el haj op juni 23, 2020, 15:43:23
Wat een gejank. Derksen kiest zijn eigen woorden, daarvoor kun je niemand anders verantwoordelijk houden. 't Wordt tijd dat die seniele teringlijer van de buis afgeflikkerd wordt.
Wat een gejank. Akwasi kiest zijn eigen woorden, daarvoor kun je niemand anders verantwoordelijk houden. 't Wordt tijd dat die labiele flapdrol van de buis afgeflikkerd wordt.
Zo klaar met dit gedoe.
Zou er een slotje op kunnen?
Citaat van: speculeter op juni 24, 2020, 10:58:20
Zo klaar met dit gedoe.
Zou er een slotje op kunnen?
Ik sluit me hier bij aan. Totaal geen toegevoegde waarde, en onzinnige discussie. Slotje
Jan Mulder kraamde er ook toen vreemde dingen uit, is ook het zwijgen opgelegd.
Dus als het even niet aanstaat een slotje? Noord Koreaanse taferelen...
Zijn er überhaupt nog moderators actief op CO?
Citaat van: poelie-lwd op juni 24, 2020, 07:25:24
Wat een gejank. Akwasi kiest zijn eigen woorden, daarvoor kun je niemand anders verantwoordelijk houden. 't Wordt tijd dat die labiele flapdrol van de buis afgeflikkerd wordt.
Prima. Ik geloof niet dat Akwasi van enige toegevoegde waarde is maar ik ken die vent verder niet; dat interesseert me niet zo. 't Punt is dat Derksen al jaren een goedbetaald podium krijgt om zijn racisme tentoon te spreiden.
Citaat van: el haj op juni 23, 2020, 18:03:17
Op basis van zijn consequent laakbare gedragingen de afgelopen járen; discriminerende en racistische opmerkingen zijn bij deze man schering en inslag. Dat beperkt zich overigens niet tot onze 'zwarte' medeburgers; praktisch elke minderheidsgroepering is voor deze 'journalist' een acceptabel doelwit.
Hou op man, hij beledigd alles en iedereen en zou hem worst wezen over wie het gaat. Minderheid of niet.
Zou eerder discriminerend zijn als hij donkere mensen niet beledigd of grapjes over maakt.
Henk Fraser held
Citaat van: el haj op juni 24, 2020, 14:45:26
Prima. Ik geloof niet dat Akwasi van enige toegevoegde waarde is maar ik ken die vent verder niet; dat interesseert me niet zo. 't Punt is dat Derksen al jaren een goedbetaald podium krijgt om zijn racisme tentoon te spreiden.
Nog erger dit
Racisme is de opvatting dat er rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere.
Citaat van: EdsjeSCC op juni 24, 2020, 18:58:20
Racisme is de opvatting dat er rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere.
Hahaha, de tering zeg. Het zegt genoeg dat je wikipedia erbij moest pakken om nou even helder te krijgen wat racisme ook alweer inhoudt.
Daar laat ik het in dit geval maar bij, ongelofelijk. :_schater
Ik denk dat we meer hebben aan een duidelijke definitie dan aan jouw emotionele mening die met scheldwoorden wordt ondersteund. Je zou ook gewoon een voorbeeld kunnen geven waarin Derksen aantoonbaar racistisch is.
Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 15:19:22
Ik denk dat we meer hebben aan een duidelijke definitie dan aan jouw emotionele mening die met scheldwoorden wordt ondersteund. Je zou ook gewoon een voorbeeld kunnen geven waarin Derksen aantoonbaar racistisch is.
Sorry, maar nee. Als je dat over de jaren niet hebt meegekregen heb je óf een ontzettende plaat voor je kop of je hebt moedwillig een blinde vlek.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 15:44:57
Sorry, maar nee. Als je dat over de jaren niet hebt meegekregen heb je óf een ontzettende plaat voor je kop of je hebt moedwillig een blinde vlek.
of jij kunt het niet uitleggen, en net als spelers nl elftal en vele anderen heb je alleen maar gehoord dat hij racistisch is.
Afgelopen maandag een compilatie hoe vaak hij wel niet gezegd heeft hoe verderfelijk racisme is. O. A. Nav de geluiden bij Den Bosch.
Citaat van: zeewolde op juni 25, 2020, 15:55:06
of jij kunt het niet uitleggen, en net als spelers nl elftal en vele anderen heb je alleen maar gehoord dat hij racistisch is.
Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.
Citaat van: zeewolde op juni 25, 2020, 15:55:06
Afgelopen maandag een compilatie hoe vaak hij wel niet gezegd heeft hoe verderfelijk racisme is. O. A. Nav de geluiden bij Den Bosch.
Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.
Als interpretatie en frequentie doorslaggevend zijn voor het schuldig maken aan rassendiscriminatie dan is het einde zoek.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde?
Nee, hier haalde Derksen de uitdrukkingen 'zo trots als een pauw' en 'apetrots' door elkaar.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.
Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.
De reden waarom hij het niet op Marokkanen heeft
https://www.mediacourant.nl/2016/12/johan-derksen-walgde-van-marokkanen-in-gouda/
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.
Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.
Horen wat je wilt horen en selectief luisteren is een gebrek.
Als je iemand beschuldigt van rasisme en zelf niet in staat bent om een slechte grap of verkeerde woordspeling of spreekwoord te herkennen is sneu, maar soms wel begrijpelijk als je de taal niet goed beheerst. Dat lijkt bij jou niet te zijn als ik je Posts lees.
Weet je, in dit land mag je dingen zeggen en schrijven zonder dat je wordt bestraft met zweepslagen, steniging of afhakken van ledematen.
Laat dat aub zo blijven en stop met je zelf steeds gediscrimineerd te voelen en wijzen naar mensen die zoals Derksen die soms wel slechte grappen maken, maar absoluut geen rasisme kan worden verweten.
Als je daar anders overdenkt prima en als het je niet bevalt je bent vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt, dus ik zou zeggen, tot nooit weerziens.
Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 17:13:08
Als interpretatie en frequentie doorslaggevend zijn voor het schuldig maken aan rassendiscriminatie dan is het einde zoek.
Ik denk dat ik je niet begrijp, je lijkt hier te impliceren dat frequentie geen factor is in het beoordelen van iemands gedrag. Het
Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 17:13:08
Nee, hier haalde Derksen de uitdrukkingen 'zo trots als een pauw' en 'apetrots' door elkaar.
Ja en zwarte piet bedoelde hij óók niet zo.
Citaat van: hobbes op juni 25, 2020, 17:18:12
De reden waarom hij het niet op Marokkanen heeft
https://www.mediacourant.nl/2016/12/johan-derksen-walgde-van-marokkanen-in-gouda/
Ben ik mij van bewust, maar dat spreekt hem niet vrij van consequenties van zijn eigen gedragingen.
Citaat van: Vlampiep op juni 25, 2020, 18:23:29
Vlampiep, je zet hier een heel uiteenlopend stuk uiteen dus ik zal proberen je punten stuk voor stuk te beantwoorden.
CiteerHoren wat je wilt horen en selectief luisteren is een gebrek.
Die werkt twee kanten op. Ik zie een patroon van discriminerende opmerkingen, jij lijkt te vinden dat dit patroon ontbreekt. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij selectief ziet en luistert?
CiteerAls je iemand beschuldigt van rasisme en zelf niet in staat bent om een slechte grap of verkeerde woordspeling of spreekwoord te herkennen is sneu
Bestaan er in jouw mening ook wèl discriminerende grappen? Zo nee, dan zijn we verder uitgesproken. Zo ja, waarom zijn die grappen wèl fout en waar ligt de grens?
CiteerWeet je, in dit land mag je dingen zeggen en schrijven zonder dat je wordt bestraft met zweepslagen, steniging of afhakken van ledematen.
Laat dat aub zo blijven
Dit is een stroman; een drogreden. Niemand argumenteert hiervoor.
CiteerAls je daar anders overdenkt prima en als het je niet bevalt je bent vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt, dus ik zou zeggen, tot nooit weerziens.
Iedereen die zijn land wil verbeteren moet maar ophoepelen? Ik hoop dat je zelf inziet dat dit een hele vreemde gedachtegang is.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 18:27:12
Ik denk dat ik je niet begrijp, je lijkt hier te impliceren dat frequentie geen factor is in het beoordelen van iemands gedrag.
Ik hecht meer waarde aan een duidelijk voorbeeld waar hij zich superieur stelt aan wie dan ook dan 100 wazige voorbeelden waar jij een eigen betekenis aan geeft.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 18:27:12
Ja en zwarte piet bedoelde hij óók niet zo.
Dus eigenlijk weet jij beter wat hij bedoelt dan hijzelf?
Wel een mooie discussie. Maar het geeft voor mij ook wel de kern weer. Wat de ene opvat als ultiem rasisme is voor de andere een grap. Er is veel grijs gebied en door de toon van de openbare discussie is hier geen ruimte meer voor.
Dat is jammer, want als wij nu eerst de extremen van rascisme proberen aan te pakken, dan leidt het tot een mooie verbetering. Dus eerst zorgen dat een Marrokaan wordt aangesproken op zijn eigen gedragingen en niet op die van anderen dan zijn wij al een stuk verder. Ik werk in de arbeidsbemiddeling en ik kan je vertellen dat dit logisch klinkt, maar nu zeker niet altijd normaal is. Zelfde geldt trouwens ook voor leeftijd en vrouwen
Ik vind dat grappen nog steeds moeten kunnen, wat is het verschil tussen een zwarte Piet grap en het belachelijk maken van de lengte van wesley sneijder. Grappen maken over iemands uiterlijk gebeurt nu eenmaal. Het wordt wat anders als je groepen ergens de schuld van geeft, groepen over één kam gaat scheren en tegen elkaar op gaat zetten.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 18:40:42
Vlampiep, je zet hier een heel uiteenlopend stuk uiteen dus ik zal proberen je punten stuk voor stuk te beantwoorden.
Die werkt twee kanten op. Ik zie een patroon van discriminerende opmerkingen, jij lijkt te vinden dat dit patroon ontbreekt. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij selectief ziet en luistert?
Bestaan er in jouw mening ook wèl discriminerende grappen? Zo nee, dan zijn we verder uitgesproken. Zo ja, waarom zijn die grappen wèl fout en waar ligt de grens?
Dit is een stroman; een drogreden. Niemand argumenteert hiervoor.
Iedereen die zijn land wil verbeteren moet maar ophoepelen? Ik hoop dat je zelf inziet dat dit een hele vreemde gedachtegang is.
Discussie lijkt mij in deze niet zinvol en wens je veel plezier met je inzet als gedachten politie op het forum.
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 14:26:01
Hahaha, de tering zeg. Het zegt genoeg dat je wikipedia erbij moest pakken om nou even helder te krijgen wat racisme ook alweer inhoudt.
Daar laat ik het in dit geval maar bij, ongelofelijk. :_schater
Als je even nadenkt zou je kunnen bedenken waarom ik de definitie heb neergezet.
Het roeptoeteren van racisme dit en dat zonder te weten wat het nou precies is
Citaat van: hobbes op juni 25, 2020, 19:11:23
Ik vind dat grappen nog steeds moeten kunnen, wat is het verschil tussen een zwarte Piet grap en het belachelijk maken van de lengte van wesley sneijder.
Dat is er ook niet - of nauwelijks. Grappen maken over iemands uiterlijke kenmerken -waar hij of zij geen invloed op heeft- ís toch ook hartstikke fout? Dat doe je misschien met je beste maten, maar niet buiten die besloten die sociale cirkel. Zo ben ik tenminste opgevoed.
Citaat van: hobbes op juni 25, 2020, 19:11:23
Het wordt wat anders als je groepen ergens de schuld van geeft, groepen over één kam gaat scheren en tegen elkaar op gaat zetten.
Citaatje van Derksen, 2007.
CiteerIk moet me zien te beheersen, ik mag niet generaliseren, maar ik heb er moeite mee ze niet allemaal over één kam te scheren als kut-Marokkanen
Derksen plakt al járen allerlei etiketten aan complete bevolkingsgroepen.
Citaat van: Vlampiep op juni 25, 2020, 20:09:14
Discussie lijkt mij in deze niet zinvol en wens je veel plezier met je inzet als gedachten politie op het forum.
Joh, beetje zwak dit. Waarom is het niet zinvol te redetwisten met iemand die een andere mening is toebedeeld dan jij? Ik heb netjes op al je punten gereageerd. Als je niet verder kunt of wilt discussiëren, prima, maar kom niet aanzetten met dat het niet zinvol is. Die opmerking over een gedachtenpolitie gaat al helemáál nergens over.
Citaat van: EdsjeSCC op juni 25, 2020, 21:23:16
Als je even nadenkt zou je kunnen bedenken waarom ik de definitie heb neergezet.
Het roeptoeteren van racisme dit en dat zonder te weten wat het nou precies is
Ik doe mijn best, maar wellicht is het verstandig om -als je een punt hebt- die uiteen te zetten in plaats van zinsneden van Wikipedia te kopiëren. Als ik je post even ontzettend liberaal interpreteer líjkt mij dat je punt is dat Derksen's uitlatingen niet onder de door jou geplaatste definitie ("Racisme is de opvatting dat er rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere") valt.
Als dat inderdaad je punt is dan heb je niet opgelet; Derksen verkondigt al jaren dat de éne bevolkingsgroep dit probleem heeft en de andere bevolkingsgroep dat probleem. Volgens deze definitie zijn vele van Derksen's uitspraken racistisch.
Morgen terrasje pakken mannen. Gespreksstof genoeg!