Club is er hard aan toe.
Wat moet er gebeuren in de winterstop?.
Wie moet er weg en wie mag blijven?
Wat voor spelers zien jullie graag komen.
Speculeer er maar op los |:)
Foeke heeft wel wat te doen, kan het kerstdiner wel overslaan.
Foeke kennende doet ie niks...
Citaat van: Jandehulk op december 20, 2018, 13:06:42
Foeke kennende doet ie niks...
Ach ja, als je met nul centen de in en verkoop moet doen, dan mag je ook niet veel verwachten.
Citaat van: PePe op december 20, 2018, 18:47:42
Ach ja, als je met nul centen de in en verkoop moet doen, dan mag je ook niet veel verwachten.
Als er echt 0 centen zijn dan hebben we een hoop selectiespelers die veel te veel verdienen in verhouding met hun voetballende kwaliteiten. Anderzijds is elke geïnvesteerde euro in de winterstop weggegooid geld omdat we nooit 5/6 nieuwe spelers gaan halen...
Het hangt helemaal vanaf hoeveel spelers er weggaan.
Citaat van: Noordcambuur op december 20, 2018, 19:40:45
Het hangt helemaal vanaf hoeveel spelers er weggaan.
Matthieu zal wel gaan. Daar moet vervanging voor komen, maar wij zullen hem wel wat geld mee moeten geven dus is er minder geld beschikbaar
Er zitten er zat spelers in de selectie die echt niet veel kunnen verdienen, oa Bos, Bijdevier,El Baad, Sambissa, Claver, vd Beemd, Etten, Calor, Boerlage, Conraad (dat zijn er al 10!). Vermoedelijk ook verdienen Ciganiks, Maulun en Mbende ook niet veel.
Er zullen niet meer dan een stuk of 10 spelers meer dan een gemiddeld eerste divisie salaris verdienen.
En dan zijn dure jongens als Barto en Houtkoop ook nog weg.
Ik geloof echt niet dat er veel geld aan deze selectie is besteed en daarom staan we ook niet in de top 10.
En waar zijn de verdiensten van streek monteiro en lillipally gebleven?
Voor de 10000 ste keer.... centjes gaan allemaal naar de nieuwe tempel.
En die Druif van AZ lijkt me wel wat
Straks een nieuw Stadion en geen goed elftal!!
Booy brengt het feit dat Mathieu mag vertrekken als een topactie. Man o man wat een brevet van onvermogen!
Citaat van: Jandehulk op december 20, 2018, 13:06:42
Foeke kennende doet ie niks...
Ik vind dit verontrustend. Die uitspraak van FB over kwaliteit ipv kwantiteit blijft maar in mijn kop zitten. Wat mij betreft heeft FB hiermee zeker zijn billen verbrand (geeft hij aan richting Mathieu).
Technisch directeur vertrekt bij Fortuna sittard, zou een goede opvolger van F.B kunnen worden!
Citaat van: PePe op december 20, 2018, 22:23:27
Technisch directeur vertrekt bij Fortuna sittard, zou een goede opvolger van F.B kunnen worden!
Gaat naar Samsungspor, misschien koopt Fortuna Foeke wel bij ons weg :devil :devil
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 20, 2018, 21:11:33
Voor de 10000 ste keer.... centjes gaan allemaal naar de nieuwe tempel.
En die Druif van AZ lijkt me wel wat
Druijf mag inderdaad waarschijnlijk verhuurd worden, zou een heel goede aanwinst zijn: een scorende spits. Met Slot als trainer van AZ ligt er in ieder geval een lijntje.
Heeft Druijf meer talent dan Robertha? Of heeft hij bij jong AZ wel de goede aanvoer?
Citaat van: zeewolde op december 20, 2018, 23:17:56
Heeft Druijf meer talent dan Robertha? Of heeft hij bij jong AZ wel de goede aanvoer?
meer talent,,,, eeehh dat weet ik niet, maar hij maakt veel meer doelpunten :D
Zie liever dat Kippersluis, Mathieu en Schindler vertrekken en dat daar 2 goede buitenspelers voor terugkomen. En wellicht een middenvelder met scorend vermogen.
Hamdaoui(graafschap)
Caenpeel(Excelsior)
Zouden interessante huurspelers kunnen zijn.
Wellicht met optie tot koop/overname.
Hoop daadwerkelijk dat ze hun lijstjes klaar hebben.
Dat we straks twee versterkingen mee kunnen nemen Naar trainingskamp in Spanje.
En dat er niet op 29 Januari nog een verdwaalde Duitser en Nigeriaan aansluiten.
Citaat van: speculeter op december 21, 2018, 11:22:12
Hoop daadwerkelijk dat ze hun lijstjes klaar hebben.
Dat we straks twee versterkingen mee kunnen nemen Naar trainingskamp in Spanje.
En dat er niet op 29 Januari nog een verdwaalde Duitser en Nigeriaan aansluiten.
De laatste keer dat er een verdwaalde Nigeriaan aansloot in Januari, is niet zo verkeerd afgelopen.
Citaat van: dizzhead op december 21, 2018, 11:39:00
De laatste keer dat er een verdwaalde Nigeriaan aansloot in Januari, is niet zo verkeerd afgelopen.
kwam uit de hoed van Dwight
Denk niet dat Foeke over zo'n hoed beschikt
Heb geen enkele hoop dat een versterking ook echt een versterking zal zjn. Het hele voorjaar en de hele zomer hebben ze er over gedaan om dit er van te maken. Juist met die rust in de zomer zou dat het voetballende ten goede komen. Nou dat zien we.
Citaat van: De Gast op december 21, 2018, 13:36:24
Heb geen enkele hoop dat een versterking ook echt een versterking zal zjn. Het hele voorjaar en de hele zomer hebben ze er over gedaan om dit er van te maken. Juist met die rust in de zomer zou dat het voetballende ten goede komen. Nou dat zien we.
Volgens mij gaat er weinig veranderen tot het nieuwe stadion wordt opgeleverd.
Nou dat zal mij de kop dan oek niet meer zeer doean, bin ik al lang afhaakt met sun 2,5 duuzend anderen.
Citaat van: Vlampiep op december 21, 2018, 16:51:59
Volgens mij gaat er weinig veranderen tot het nieuwe stadion wordt opgeleverd.
Nou dat zal mij de kop dan oek niet meer zeer doean, bin ik al lang afhaakt met sun 2,5 duuzend anderen.
En die binne d'r su weer bij
Citaat van: Vlampiep op december 21, 2018, 16:51:59
Volgens mij gaat er weinig veranderen tot het nieuwe stadion wordt opgeleverd.
Nou dat zal mij de kop dan oek niet meer zeer doean, bin ik al lang afhaakt met sun 2,5 duuzend anderen.
Ik niet, hoe slecht het ook gaat, zolang de gezondheid het toelaat ben ik erbij. Tuurlijk is het slecht wat we voorgeschoteld hebben gekregen, maar mijn god wat heb ik nog veel slechtere seizoenen meegemaakt. En ook toen gewoon weer een seizoenkaart gekocht, hopend op een volgend beter seizoen. Maar ieder zijn keus.
Eens met Vlampiep. Wanbeleid ga ik volgend jaar in elk geval niet supporten als er niks veranderd. Met de p in je lijf naar 't voetbal lijkt me ook niet de bedoeling. En su ist momenteel wel.
Citaat van: Geelblauwstiens op december 21, 2018, 17:01:43
En die binne d'r su weer bij
Dat su se mar kenne en waarom oek niet.
Als er gewoon 11 man voor gaan...ist ons prima..
Maar deze kenne niet dat opbrengen .stelletje pompers
Eens met Cambuur Groningen.
Hoeveel ik me ook erger en zeur en jammer en boos door Delfzijl stamp, 1 blik op mijn geel blauwe shirt aan de muur.....
Dat nemen ze me niet af, dat is van mij. Blijft ook van mij.
Maar dat is ieder zijn eigen, zal het nooit iemand verwijten er een poosje zat van te zijn.
En dat het dit jaar geen pretje is meeste wedstrijden weet ik ook.
Meeste tegelpaden zijn hier al centimeters gezakt. :)
Citaat van: Tanjajeah op december 20, 2018, 23:14:16
Druijf mag inderdaad waarschijnlijk verhuurd worden
Lijkt me verhuur aan Eredivisieclub dan, zie niet voor winst AZ/ Druijf bij verhuur aan competitiegenoot Jong AZ heeft, kan daar elke week spelen of indien nodig mee met AZ I, kan niet als hij aan Cambuur verhuurd wordt en waar ze niet kunnen bepalen of hij speelt of niet.
Citaat van: rudie op december 23, 2018, 14:19:19
Lijkt me verhuur aan Eredivisieclub dan, zie niet voor winst AZ/ Druijf bij verhuur aan competitiegenoot Jong AZ heeft, kan daar elke week spelen of indien nodig mee met AZ I, kan niet als hij aan Cambuur verhuurd wordt en waar ze niet kunnen bepalen of hij speelt of niet.
oa Den Bosch en FC Twente hebbben al belangstelling,,,
Citaat van: rudie op december 23, 2018, 14:19:19
Lijkt me verhuur aan Eredivisieclub dan, zie niet voor winst AZ/ Druijf bij verhuur aan competitiegenoot Jong AZ heeft, kan daar elke week spelen of indien nodig mee met AZ I, kan niet als hij aan Cambuur verhuurd wordt en waar ze niet kunnen bepalen of hij speelt of niet.
na de winterstop komt er een spits terug van blessure en heeft hij niet meer elke week speeltijd.
Maar nogmaals zonder aanvoer scoort Druijf net zoveel als Robertha
Zo is het. Nou ja.. bijna dan. Bij Jong AZ zullen het ook geen wereldtoppers zijn die daar op de midden lopen.
Wat moet er dan nog bij komen :?
Wat dacht je van een 10 en een goeie buitenspeler?
Citaat van: EdsjeSCC op december 23, 2018, 21:00:00
Wat dacht je van een 10 en een goeie buitenspeler?
maar dan zullen er eerst spelers moeten vertrekken er is geen geld.
Geld voor vd Hurk/Peeters ligt nog op de plan. Mathieu, Kippersluis en EL baad weg, scheelt weer 3 salarissen.
Rondje maken langs de sponsors.
En voor een half seizoen kosten ze maar de helft... dus doorpakken, 3 goeie erbij halen.
Nou dat dus ongeveer
Citaat van: Bankzitter op december 23, 2018, 21:47:42
Geld voor vd Hurk/Peeters ligt nog op de plan. Mathieu, Kippersluis en EL baad weg, scheelt weer 3 salarissen.
Rondje maken langs de sponsors.
En voor een half seizoen kosten ze maar de helft... dus doorpakken, 3 goeie erbij halen.
:y :y vertel je het even aan Booy
Citaat van: speculeter op december 23, 2018, 22:02:26
:y :y vertel je het even aan Booy
Zet het op een kerstkaart die hem wil sturen.
Citaat van: PePe op december 23, 2018, 22:18:17
Zet het op een kerstkaart die hem wil sturen.
Daar verspil ik geen postzegel aan :P
Citaat van: Bankzitter op december 23, 2018, 21:47:42
Geld voor vd Hurk/Peeters ligt nog op de plan. Mathieu, Kippersluis en EL baad weg, scheelt weer 3 salarissen.
Rondje maken langs de sponsors.
En voor een half seizoen kosten ze maar de helft... dus doorpakken, 3 goeie erbij halen.
denk je nu echt dat sponsors wat willen doen nadat er zulke spelers zijn gehaald
Hoeft ook niet. Paar weg en salaris van hun gebruiken voor huur
Citaat van: sunderland op december 23, 2018, 23:25:55
denk je nu echt dat sponsors wat willen doen nadat er zulke spelers zijn gehaald
Vd Belt / De Graaff gingen een rondje maken.
Probleem is niet de (breedte)spelers die zijn gehaald. Die waren allemaal gretig. Probleem is dat daarna de selectie niet verder is aangevuld met asnvallende spelers maar ze vd Beemd, Etten en Claver hebben doorgeschoven uit Jong.
Wie hebben er belangstelling voor onze (wissel)spelers? Zal dan wel weer het eea moeten worden afgekocht.
Maar er moeten echt twee goeie middenvelders bij die ook nog eens voor de goal kunnen komen. Maar ik zie dat niet gebeuren met deze ts.
Kippersluis en Mathieu zijn basisspelers ook bij hun vorige clubs. En redelijke statistieken. Je haalt er wel een lastpost binnen maar er zijn altijd clubs die dit als hun 'buitenkansje' zien.
Citaat van: De Gast op december 24, 2018, 06:53:46
Wie hebben er belangstelling voor onze (wissel)spelers? Zal dan wel weer het eea moeten worden afgekocht.
Maar er moeten echt twee goeie middenvelders bij die ook nog eens voor de goal kunnen komen. Maar ik zie dat niet gebeuren met deze ts.
En dan heb je nog steeds geen extra kwaliteit voorin.
Prioriteit vind ik creatieve aanvaller zoals Hamdaoui!
Citaat van: Bankzitter op december 24, 2018, 07:47:46
Kippersluis en Mathieu zijn basisspelers ook bij hun vorige clubs. En redelijke statistieken. Je haalt er wel een lastpost binnen maar er zijn altijd clubs die dit als hun 'buitenkansje' zien.
Die 2 weg en vervangen door Hamdaoui en Caenpeel.
Dan nog een buitenkansje voor middenveld zoals Spierings(was het grote talent bij Sparta).
In deze competitie als alles nog mogelijk.
Maar ik denk dat er niets meer bijkomt en laat dan de jonge jongens het maar doen.
Citaat van: AL op december 24, 2018, 07:57:24
En dan heb je nog steeds geen extra kwaliteit voorin.
Prioriteit vind ik creatieve aanvaller zoals Hamdaoui!
Creativiteit ja. Wat hebben ze in godsnaam de hele zomer zitten doen dat ze hier niks van in huis hebben kunnen halen.
Roda geen belangstelling voor Matthieu of kippersluis?
Mooi ruilen voor El Makrini. Daarna nog een scorende aanvallende middenvelder en op proef eens kijken of Castelen fit is en nog 1 1/2 jaar meekan?
Hake terughoudend over nieuwe transfers
Bang voor emoties van spelers die er nu al zijn.
Zal wel niks bijkomen dus
Citaat van: speculeter op december 24, 2018, 11:17:37
Hake terughoudend over nieuwe transfers
Bang voor emoties van spelers die er nu al zijn.
Zal wel niks bijkomen dus
Je bent ook erg afhankelijk omdat je laatste bent in de schakel.
Ik ga er vanuit dat Cambuur kijkt naar bankzitters bij Eredivisie clubs.
Nu een buitenlander halen die nog moeten wennen heeft volgens mij geen zin, of je moet geluk hebben.
Ik lees nu bijvoorbeeld dat Emmen interesse heeft in de Leeuw.
Dan zou Marinus weer interessant kunnen zijn voor Cambuur, die jongen moet wekelijks spelen.
Uiteindelijk ben je dan afhankelijk hoe e.e.a. valt.
Welke de leeuw?
Paul
Nee als keeper komt er geen bal meer tussen de palen
Ik vrees dat dit nog even doorgaat...
Vermeij mag weg bij Heracles.
Zou dat wat voor ons zijn
Citaat van: speculeter op december 24, 2018, 15:08:23
Vermeij mag weg bij Heracles.
Zou dat wat voor ons zijn
die wil ik op de fiets wel ophalen
Citaat van: speculeter op december 24, 2018, 11:17:37
Hake terughoudend over nieuwe transfers
Bang voor emoties van spelers die er nu al zijn.
Zal wel niks bijkomen dus
Tja, ik mag hopen dat dat geen reden is om géén versterking te halen. Bang voor de emoties van de spelers. Ik zou me eerder druk maken om de emoties van de supporters. Die hebben nog maar weinig leuks gezien dit seizoen.
Emoties? Het is proffessionele sport... iedereen heeft wel een kans gehad. Nu moet worden doorgeselecteerd en dan vallen er spelers af.
Wees eerlijk... veel spelers in onze selectie zijn eerder al elders afgevallen en krijgen hier al een 2e kans. Sommige gaan het echt niet redden in het betaald voetbal, sneu maar we moeten als club wel verder.
Citaat van: Bankzitter op december 24, 2018, 16:21:12
Emoties? Het is proffessionele sport... iedereen heeft wel een kans gehad. Nu moet worden doorgeselecteerd en dan vallen er spelers af.
Wees eerlijk... veel spelers in onze selectie zijn eerder al elders afgevallen en krijgen hier al een 2e kans. Sommige gaan het echt niet redden in het betaald voetbal, sneu maar we moeten als club wel verder.
idd wat een sloeg suutsje gedoe
Als het echt zo is dat er in het 'tussenjaar' (inmiddels het vierde)geen geld kan worden uitgegeven. Haal dan vijf ambitieuze amateurs. Zijn er genoeg.
Citaat van: Cambuurgek op december 24, 2018, 12:02:03
Ik lees nu bijvoorbeeld dat Emmen interesse heeft in de Leeuw.
Dan zou Marinus weer interessant kunnen zijn voor Cambuur, die jongen moet wekelijks spelen.
Uiteindelijk ben je dan afhankelijk hoe e.e.a. valt.
Emmen schijnt min of meer rond te zijn met De Leeuw, en Lukkien ziet hem ook echt als aanvallende middenvelder (niet als spits). Niemeijer en Bannink lopen daar ook nog rond. Geef ons in principe dus best een kans voor Marinus eigenlijk.
Naailand wil van Cassiera af, die kunnen wij er wel bij hebben.
Op zich zou ik niet te veel gekke sprongen maken in dit verloren seizoen.
Maar Vincent Vermeij mag weg, die kenne we voorin wel goed gebruiken..
Citaat van: PePe op december 24, 2018, 21:25:21
Naailand wil van Cassiera af, die kunnen wij er wel bij hebben.
liever niet die maakt er helemaal niks van bij Groningen.... :|
Citaat van: Tanjajeah op december 24, 2018, 16:10:03
Tja, ik mag hopen dat dat geen reden is om géén versterking te halen. Bang voor de emoties van de spelers. Ik zou me eerder druk maken om de emoties van de supporters. Die hebben nog maar weinig leuks gezien dit seizoen.
zou niet best wese toch.maar al vaker gezegd het mut allemaal wat harder worden
anders kweek je geen winnaars.
Het is toch ook eerlijker om tegen gasten als Calor en El Baad te zeggen, sorry , jullie gaan het niet redden... . Wat heeft het voor zin om nog een half jaar voor spek en bonen mee te trainen, kunnen beter meteen naar een nieuwe club.
Aangezien ze El Baad in de zomer al weg wilden hebben zal die dat wel weten. Moet er wel interesse zijn... We kunnen allemaal wel heel makkelijk roepen die-en-die moet weg, maar dat heeft Cambuur natuurlijk niet helemaal zelf in de hand.
Versterking is wel een zwaktebod natuurlijk. Komt er uberhaupt geld beschikbaar en laat het bestuur dat Booy cs dan weer verkwanselen?
Denken jullie nou echt dat er een spits bij komt en dat we met Rossi,robertha en kippersluis er al 3 hebben :_schater nooit en nog eens nooit kom uit jullie dromen.
Er moet 2 spelers erbij een buitenspelen en een creatieve middenvelder.
Citaat van: Noordcambuur op december 25, 2018, 08:49:51
Denken jullie nou echt dat er een spits bij komt en dat we met Rossi,robertha en kippersluis er al 3 hebben :_schater nooit en nog eens nooit kom uit jullie dromen.
Er moet 2 spelers erbij een buitenspelen en een creatieve middenvelder.
Ik denk dat Rossi en robertha in januari beide 4x scoren en daarna nooit meer
Filmpje met Booy online gekomen. Korte samenvatting, er is financieel wel wat mogelijk en ze gaan proberen spelers er bij te halen. Er wordt gekeken naar balvaste aanvallende middenvelders en aanvallers met scorend vermogen.
Met andere woorden:Hij gaat voor kwaliteit in plaats van kwantiteit :_schater :_schater
Zo staat het er inmiddels voor,geen enkel vertrouwen dat er in de winterstop iets bijkomt.
Booy kan zich beter stilhouden wat hij zegt komt of kan hij toch niet nakomen.
Hij houd deze keer een slag om de arm maar geeft wel aan hard te werken aan een "kwaliteitsinjectie". Ben benieuwd of hij ons kan verblijden. Viel mij niet eens tegen deze verklaring van Booy. Ik schenk het glas hier even vol |:)
Zal wel een "last chance" voor Foeke zijn.
Foeke heeft er voor gekozen zich te richting om een beleidsfunctie ipv een trainers carrière.
Die realiseert zich maar al te goed, dat als hij hier niet slaagt, hij die beleidsfuncties wel kan vergeten in de verdere toekomst.
Ik ben benieuwd.
Hij heeft het erover dat ze blijven doorselecteren na de vorige winter en zomer. Allemaal leuk en aardig maar dan moet je niet continu weer een bak ellende binnen halen. Zo blijf je bezig met doorselecteren zonder dat het er beter op wordt.
Ben benieuwd of we deze winter weer een Kenny Teijsse of een Crowly mogen verwelkomen. Wat mij betreft laatste kans voor Foeke. We moeten nu verdomme al 4 winters achter elkaar de boel repareren. Toch niet best.
Citaat van: De Gast op december 27, 2018, 10:02:43
We moeten nu verdomme al 4 winters achter elkaar de boel repareren. Toch niet best.
In 2013 stonden we even virtueel ook al onderaan in de winterstop en kwamen o.a. manu en ogbeche er bij
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 27, 2018, 12:40:37
In 2013 stonden we even virtueel ook al onderaan in de winterstop en kwamen o.a. manu en ogbeche er bij
Toen hadden we wel een technisch manager met een behoorlijk netwerk en een technische staf van allure.
Citaat van: Vlampiep op december 27, 2018, 14:29:29
Toen hadden we wel een technisch manager met een behoorlijk netwerk en een technische staf van allure.
wie was dat toen?
Citaat van: zeewolde op december 28, 2018, 10:19:29
wie was dat toen?
We gane toch geen kwis speulen wel?
Citaat van: zeewolde op december 28, 2018, 10:19:29
wie was dat toen?
deed van der Belt er bij volgens mij, dus geen TM
Citaat van: Vlampiep op december 28, 2018, 11:02:59
We gane toch geen kwis speulen wel?
Lijkt me best leuk een Cambuur quiz
En Vlampiep wist het niet, maar wilde gewoon graag Booij weer even afzeiken.
Citaat van: zeewolde op december 28, 2018, 13:44:16
En Vlampiep wist het niet, maar wilde gewoon graag Booij weer even afzeiken.
Mis niet goed, ga terug naar af 8P
Kapotte kruk?
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 28, 2018, 16:42:14
ja volgens mij wel 8)
Volgens mij Bertus Kip en Thomas Haan.
Roelfsema, wu dat we sun stukkene stoel hadden nou !
Citaat van: veteraan op december 28, 2018, 17:43:21
Roelfsema, wu dat we sun stukkene stoel hadden nou !
Ja, maar zonder echt goede vleugelspelers was Dirk ook vleugellam.
En deze vleugelspelers die Dirk perfect de bal op zijn hoofd wisten te leggen stonden in de schaduw van Dirk zijn succes.
Oeter (Johan) Zuidema was daartegen veel meer voetballer en had er geen moeite mee om met een actie ook vele goaltjes mee te pakken.
Citaat van: Vlampiep op december 28, 2018, 18:26:35
Oeter (Johan) Zuidema was daartegen veel meer voetballer en had er geen moeite mee om met een actie ook vele goaltjes mee te pakken.
Vooral voor twente tegen ? Inter? Solo vanaf eigen helft
Vraag 2: wie kreeg rood omdat hij spuugde en waarover de voorzitter zei dat ie geen echte man was?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 28, 2018, 20:22:55
Vraag 2: wie kreeg rood omdat hij spuugde en waarover de voorzitter zei dat ie geen echte man was?
Ik pas en lever de joker in.
Kuzmanovic. Was niet tegen inter maar uit tegen juventus. Vraag 2. Was dat niet Jaap de Blauw? Trouwens prachtige vent die Kuzmanovic. Woonde in een flatje in het Nylan. Wij voetbalden altijd op het veldje voor zijn woning. We zagen hem regelmatig maar trapte helaas zelden een balletje mee.
Citaat van: Joop op december 28, 2018, 22:20:02
Kuzmanovic. Was niet tegen inter maar uit tegen juventus. Vraag 2. Was dat niet Jaap de Blauw? Trouwens prachtige vent die Kuzmanovic. Woonde in een flatje in het Nylan. Wij voetbalden altijd op het veldje voor zijn woning. We zagen hem regelmatig maar trapte helaas zelden een balletje mee.
Wow, een kenner! Juventus zou best kunnen en jaap de blauw klopt.
Ik vond kuzmanovic altijd een soort yoegoslavische barto. Zelfde drive en band met het publiek. Kuuuzmanovic fiets fiets fiets...
Vraag 3: welke 2 of 3 familieleden hebben bij cambuur gespeeld
Dantuma
Alma?
Roosenburg (klaus en andre en misschien ook nog papa andre?)
Bert en Frans Alma, zonen van Pier. Dat zijn dus 3 familieleden. Frans was wat flegmatiek maar Bert was een motor op het middenveld. Vreemd dat Bert nooit echt is doorgebroken. Zat bij mij op school en als er dan schoolvoetbaltoernooi was haalde hij de bal achterin op en omspeelde iedereen. Kwamen van FVC dat toen nog in het Nylan speelde. Volgens mij hebben de Huitema's ook mogelijk beide voor Cambuur gespeeld. Geert en Zweitse.
Ik heb Kuzmanovic weinig zien spelen. Kwam er later frequent. Begin jaren 80. Zeinstra, Bults, grootte, schouwenaar, erkelens,anema, Payne, cantello, king, bos, peltzer, de leeuw, boere, Douwe huitema. Verlangen was coach. Thuis alles winnen, uit puntjes moeizaam sprokkelen en zo nooit uit de eerste divisie komen. Maar wel een prachtige tijd staan achter de goal op zuid
Citaat van: Joop op december 29, 2018, 00:29:59
schouwenaar
Kwam midden in het seizoen over van az, in de periode dat we 2e werden achter excelsior. In het weekend achter het doel aanmoedigen en op maandag liep hij bij mij op school door de gang
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 28, 2018, 23:54:58
Vraag 3: welke 2 of 3 familieleden hebben bij cambuur gespeeld
ook de gebroeders Haatrecht naast de reeds genoemden.
En stiefbroers Dammers en vd Beemt.
Dick bults idem. Vloog over de hele zijkant van het veld en door de week kwam je hem tegen als gymleraar op de hts. Dat waren nog semi profs. Ik heb niet de indruk dat het nivo bij de huidige full profs hoger ligt dan toen. Echt belachelijk vier keer per week anderhalf uur trainen. Dagelijks uren maken en blijven trainen vooral op techniek. Minstens 5 uur per dag bezig zijn waarbij een groot gedeelte met de bal. Het nivo zal omhoog vliegen. Kallon iedere dag een half uur trainen op voorzetten op snelheid gegeven en over een half jaar heeft hij de clubs voor het uitkiezen. Klinkt zo eenvoudig maar bij Cambuur niet en daar word ik kotsmisselijk van
Citaat van: zeewolde op december 29, 2018, 01:30:32
En stiefbroers Dammers en vd Beemt.
:_schater :_schater dat wist je al jaren denk ik
Henk en Peter van der Vlag _O_
Citaat van: Joop op december 29, 2018, 01:35:21
Echt belachelijk vier keer per week anderhalf uur trainen. Dagelijks uren maken en blijven trainen vooral op techniek. Minstens 5 uur per dag bezig zijn waarbij een groot gedeelte met de bal. Het nivo zal omhoog vliegen.
Volgens mij omschrijf je elke andere sport behalve voetbal...
Tsjaaa voetbal is volgens een aantal topcoaches geen topsport
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 29, 2018, 00:15:16
Roosenburg (klaus en andre en misschien ook nog papa andre?)
Martijn Roosenburg ook nog..
En niet te vergeten Foeke en Japie Booy.
We hebben ook 2 Rosheuvels gehad , neven volgens mij .
En v Rijswijk als Jong Cambuur ook geldt.
Zullen wie het hier gewoon weer over de winterstop hebben? Wie maakt er een topic over dit soort quiz vragen?
Citaat van: Bankzitter op december 29, 2018, 09:57:44
We hebben ook 2 Rosheuvels gehad , neven volgens mij .
En v Rijswijk als Jong Cambuur ook geldt.
Rudy en Francisco Metz.
Van de familie Alma.
Pier, Bert en Frans.
Carlo en Melvin de Leeuw :insane
Dirk Jan en die andere Derksen. :P
Sparta gaat ws Smeets aantrekken
Het kan verkeren. Word een leuk terugzien volgende week Zondag l8l
Sorry maar Cambuur heeft 'm toch bij het grofvuil gezet.
Jongens met karakter. Die mutte we niet.
Ja Smeets toonde veel karakter bij ons.
Vooral bij de Febo en de Mac. Je kunt niet van alles de club de schuld geven.
Morgen 15.30 een oefenwedstrijd tegen de Belgische eerstedivisionist KV Mechelen.
Met Lucas Bijker die hoopt ooit nog voor Dkv te mogen voetballen l8l
Citaat van: zeewolde op januari 05, 2019, 14:05:27
Ja Smeets toonde veel karakter bij ons.
Vooral bij de Febo en de Mac. Je kunt niet van alles de club de schuld geven.
Weet jij wat er voorgevallen was dan dat zn contract moest worden afgekocht net op het moment dat hij zn draai wat had gevonden?
Citaat van: zeewolde op januari 05, 2019, 14:05:27
Ja Smeets toonde veel karakter bij ons.
Vooral bij de Febo en de Mac. Je kunt niet van alles de club de schuld geven.
Zeewolde die niet echt dom is, lult alles recht wat krom is.
Fijn dat je empathie met Foeke en bestuur zo aanwezig is, maar je kunt ook overdrijven.
Citaat van: Vlampiep op januari 05, 2019, 15:44:47
Zeewolde die niet echt dom is, lult alles recht wat krom is.
Fijn dat je empathie met Foeke en bestuur zo aanwezig is, maar je kunt ook overdrijven.
Vind jij dat dat hij ongelijk heeft. Smeets heeft zich bij ons misdragen en is nooit een professionele voetballer geweest. Hij heeft dat zelfs zelf toegegeven. Ik vind het een goede zaak dat cambuur hem weg heeft gedaan. Hij was ook pas een half jaar later weer in beeld.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 05, 2019, 16:04:11
Vind jij dat dat hij ongelijk heeft. Smeets heeft zich bij ons misdragen en is nooit een professionele voetballer geweest. Hij heeft dat zelfs zelf toegegeven. Ik vind het een goede zaak dat cambuur hem weg heeft gedaan. Hij was ook pas een half jaar later weer in beeld.
Op het verkeerde moment rood gepakt. Net toen we dachten dat we wat aan hem gingen hebben kreeg hij een schorsing aan zijn broek.
Die vuile Mathieu ken dan oek allang optyfe toch?..flikt gewoon 3 x wat en loopt er nog rond
Citaat van: De Gast op januari 05, 2019, 13:45:10
Sorry maar Cambuur heeft 'm toch bij het grofvuil gezet.
Jongens met karakter. Die mutte we niet.
hast es bij de training moeten kijken hier. De speklap, lachwekkend
Citaat van: Vlampiep op januari 05, 2019, 15:44:47
Zeewolde die niet echt dom is, lult alles recht wat krom is.
Fijn dat je empathie met Foeke en bestuur zo aanwezig is, maar je kunt ook overdrijven.
ik ben absoluut geen Foeke fan, zie hem het liefst vandaag opstappen, maar probeer wel realistisch te blijven.
En spelers als Smeets , Matthieu en in het verleden BosZ, Brands en Swinkels zijn ons shirt niet waard. Ook al dacht iedereen dat het aanwinsten waren. Dat kun je de ts niet verwijten.
Wat je de ts wel kan verwijten is dat ze allemaal 3e en 4e rangschikking buitenlanders halen en dat ze niet daadkrachtig genoeg zijn richting vd Hurk, Peeters en Druijf.
Prima verwoord!
nou nee hoor.
dat kan je ze niet verwijten.
neem die druif,kon kiezen uit enschede , nijmegen of dat zeikerige leeuwarden.
je kiest niet alleen een club,je kiest ook een plek om te wonen en te leven.
als je dan naar nijmegen kan waar behalve voetbal ook wereldartiesten in de goffert komen of naar leeuwarden waar er al gezeikt word op geluid vanaf de groene ster dan snap ik het wel.
kunstgras voetbal hoeft voor mij ook niet.
vd hurk wil liever naar het zuiden dan het noorden.
peeters ?
Oud wijf
Jim mutte allemaal us even op dat YouTube filmke sieen van 2005 toen
we op un haar na failliet waren en as je nouw sieen waar we staan 357000
winst magge we oonze hannen dichtknipe. As cambuur weet je dat ut niet elk
jaar hosanna is en as je daar niet over kenne mut je un andere hobby soeke.
Welke club ken segge dat su straks un prachtig nieuw stadion krijje met
un mooi supporters home waar je VOOR de wedstrijd even swetse kenne
met sien allen. Dan komt ut met die voetballerij oek wel goeed dat ken niet
misse as we d'r weer massaal achter staan.
Verder iedereen un gezond en goed 2019 :scc
Misschien willen nieuwe spelers hier wel niet komen voetballen vanwege de agressie die regelmatig van het scherm afspat omdat er zgn. "supporters" hun welgemeende gal over alles en iedereen eruit braken!! Denk daar nou eindelijk eens over na. Zo, na vele maanden afwezigheid toch even een hart onder de riem. Toch voor iedereen een geweldig mooi 2019 toegewenst, tezamen met veel wijsheid en humor. De rest komt echt wel goed
In Nijmegen is het 10x erger met negatieve invloed van supporters en pers. Het is gewoon een kwestie van te weinig bieden. Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn met uitgaven maar hopelijk slaan we daarin niet te ver door.
Citaat van: polderrob op januari 05, 2019, 20:06:20
Misschien willen nieuwe spelers hier wel niet komen voetballen vanwege de agressie die regelmatig van het scherm afspat omdat er zgn. "supporters" hun welgemeende gal over alles en iedereen eruit braken!! Denk daar nou eindelijk eens over na. Zo, na vele maanden afwezigheid toch even een hart onder de riem. Toch voor iedereen een geweldig mooi 2019 toegewenst, tezamen met veel wijsheid en humor. De rest komt echt wel goed
idd ken jij de trouwehonden. Nee dus
Citaat van: zeewolde op januari 05, 2019, 17:11:45
ik ben absoluut geen Foeke fan, zie hem het liefst vandaag opstappen, maar probeer wel realistisch te blijven.
En spelers als Smeets , Matthieu en in het verleden BosZ, Brands en Swinkels zijn ons shirt niet waard. Ook al dacht iedereen dat het aanwinsten waren. Dat kun je de ts niet verwijten.
Wat je de ts wel kan verwijten is dat ze allemaal 3e en 4e rangschikking buitenlanders halen en dat ze niet daadkrachtig genoeg zijn richting vd Hurk, Peeters en Druijf.
Kan alleen maar zeggen, helemaal mee eens.
Het jaar is nog maar net begonnen en we zijn het al weer met elkaar eens.
Dit geeft perspectief voor 2019 en nu maar hopen dat het bij de club ook gaat lukken. |:)
Nog even 1 ding. Wakker wudde! Het gaat alleen maar om de poen!
Citaat van: vialli op januari 05, 2019, 19:58:44
Jim mutte allemaal us even op dat YouTube filmke sieen van 2005 toen
we op un haar na failliet waren en as je nouw sieen waar we staan 357000
winst magge we oonze hannen dichtknipe. As cambuur weet je dat ut niet elk
jaar hosanna is en as je daar niet over kenne mut je un andere hobby soeke.
Welke club ken segge dat su straks un prachtig nieuw stadion krijje met
un mooi supporters home waar je VOOR de wedstrijd even swetse kenne
met sien allen. Dan komt ut met die voetballerij oek wel goeed dat ken niet
misse as we d'r weer massaal achter staan.
Verder iedereen un gezond en goed 2019 :scc
Hehe hier hou ik nu van... prachtig verwoord. de sfeer gaat hier helemaal de verkeerde kant op, negatief negatief negatief.
Goed gaat het ook niet dat weet ik ook wel.
Maar blijf toch allemaal een klein beetje positief het is wel onze club.
en as je daar niet over kenne mut je un andere hobby soeke. _O_
Citaat van: zeewolde op januari 05, 2019, 17:11:45
ik ben absoluut geen Foeke fan, zie hem het liefst vandaag opstappen, maar probeer wel realistisch te blijven.
En spelers als Smeets , Matthieu en in het verleden BosZ, Brands en Swinkels zijn ons shirt niet waard. Ook al dacht iedereen dat het aanwinsten waren. Dat kun je de ts niet verwijten.
Wat je de ts wel kan verwijten is dat ze allemaal 3e en 4e rangschikking buitenlanders halen en dat ze niet daadkrachtig genoeg zijn richting vd Hurk, Peeters en Druijf.
Wijze woorden :y
Citaat van: vialli op januari 05, 2019, 19:58:44
duudeluk praat.
Verder iedereen un gezond en goed 2019 :scc
jou oek., vooral gezond,dat is het belangrijkste.
Citaat van: polderrob op januari 05, 2019, 20:06:20
Misschien willen nieuwe spelers hier wel niet komen voetballen vanwege de agressie die regelmatig van het scherm afspat omdat er zgn. "supporters" hun welgemeende gal over alles en iedereen eruit braken!! Denk daar nou eindelijk eens over na. Zo, na vele maanden afwezigheid toch even een hart onder de riem. Toch voor iedereen een geweldig mooi 2019 toegewenst, tezamen met veel wijsheid en humor. De rest komt echt wel goed
Niks wijst momenteel op dat laatste he Rob. En je wilt neem ik aan ook niet als nr13 van de kkd een nieuw stadion betreden. Dan zal er toch echt wat moeten gebeuren. En als je dan als club de richting op gaat van derderangs buitenlanders dan lijk je enigszins de weg kwijt.
Citaat van: sunderland op januari 05, 2019, 21:36:01
Nog even 1 ding. Wakker wudde! Het gaat alleen maar om de poen!
Welkom bij het hedendaagse voetbal, waar alles draait om geld.
Zo meteen:
Mous; Van Wermeskerken, Mbende, Schilder, Sambissa; Schindler, Maulun, Van den Beemt; Kallon, Robertha, Jones
Jansen nog niet bij de selectie. Steenvoorden en Mathieu ook niet. Wedstrijd is live te zien op het Facebook account van Mechelen.
Citaat van: Collingwood op januari 06, 2019, 14:48:28
Zo meteen:
Mous; Van Wermeskerken, Mbende, Schilder, Sambissa; Schindler, Maulun, Van den Beemt; Kallon, Robertha, Jones
Jansen nog niet bij de selectie. Steenvoorden en Mathieu ook niet. Wedstrijd is live te zien op het Facebook account van Mechelen.
Jansen zit wel bij de selectie, rugnummer 27
Citaat van: justremco op januari 06, 2019, 14:51:32
Jansen zit wel bij de selectie, rugnummer 27
Inderdaad, excuus, verkeerd gezien.
Citaat van: Tukker op januari 06, 2019, 15:28:57
Ergens misschien een livestream? Facebook KV Mechelen levert ook weinig op.
Ik heb wel beeld :thumbsup
Robertha #out# aub
Cambuur-aanvoerder Schilder: 'We moeten voor een plek bij de eerste vijf gaan'
De aanvoerder van Cambuur vindt dat de spelers wel wat meer van zichzelf mogen eisen in de tweede seizoenshelft. ,,We moeten leren minder snel tevreden te zijn", zegt Robbert Schilder.
Na weer een verloren punt laat Robbert Schilder zich deze maandag luid en duidelijk horen op het strand van Benidorm, oord van vermaak voor voornamelijk (Britse) ouderen aan de Spaanse kust. ,,Pak eens initiatief man, we staan gewoon te kijken!", schreeuwt hij tijdens het potje voetvolleybal. Anderen mogen het spelletje dan niet al te serieus nemen, voor Schilder telt slechts de zege.
Zijn woorden hebben weinig effect. Vijf minuten later is de nederlaag voor zijn team een feit. ,,Man, man, man", zegt hij hoofdschuddend. Schilder zondert zich even af van de rest van de groep en loopt richting zee. ,,Als je niet wilt winnen, hoef je er niet aan te beginnen", moppert hij.
Lang baalt Schilder echter niet, zijn woede ebt snel weg. Dat ene mislukte potje voetvolley kan het goede gevoel dat de aanvoerder van Cambuur aan het trainingskamp heeft overgehouden niet wegnemen.
'Goede basis gelegd'
,,Het is een prettig verblijf geweest. Het geeft gewoon veel energie om een paar dagen in T-shirt en korte broek te kunnen trainen. Ik denk dat we met de trainingen en de oefenwedstrijd tegen KV Mechelen, waarin we zeker in de eerste helft best goed speelden, het maximale gedaan hebben hier."
De selectie van Cambuur keerde maandagavond terug naar Nederland. Zondagmiddag hervatten de Leeuwarders de competitie met een thuiswedstrijd tegen Sparta. ,,We hebben een goede basis gelegd."
Top-5
Wat Schilder betreft, zet Cambuur hoog in de komende maanden. ,,Ik vind dat we voor een plek bij de eerste vijf moeten gaan. Zo hebben we dat ook onderling afgesproken. Cambuur zou sowieso structureel moeten meedoen om de bovenste plekken. Uiteindelijk hoort deze club thuis in de eredivisie. Dat voel ik zo. Cambuur heeft zoveel potentie."
Wil de weg omhoog de komende maanden worden gevonden, dan moet Cambuur in de eerste plaats meer kansen creëren en benutten. Of, zoals Schilder het zegt: ,,Leren de momenten te herkennen waarop je wedstrijden kunt beslissen." Het spel werd de laatste periode voor de winterstop wel beter, vindt hij. ,,Maar we moeten nog veel stappen maken."
Meer stabiliteit
Zo is wat meer stabiliteit en vaker in dezelfde samenstelling spelen zeer gewenst, zegt Schilder. ,,Het verval is bij ons simpelweg te vaak te groot geweest", weet hij. ,,Dan speelden we twee goede wedstrijden en was de derde opeens weer een stuk minder. Daar kan ik me aan ergeren. We moeten echt leren minder snel tevreden te zijn. Iedereen moet meedoen om het beter voor elkaar te krijgen. Je hebt in deze competitie geen sterren nodig. Als je maar als een team functioneert, dan kun je ver komen. Als aanvoerder voel ik me wat dat betreft extra verantwoordelijk."
Nog steeds leren
Schilder is nu 2,5 jaar speler van Cambuur. Je zou het bijna vergeten, maar hij werd eigenlijk als middenvelder naar Leeuwarden gehaald. Intussen is hij niet meer weg te denken uit het hart van de defensie.
,,Nu denk ik weleens: had ik maar eerder centraal achterin gespeeld. Ik denk dat het voor mijn carrière goed was geweest. Tactisch goed staan, opbouwen en een wedstrijd lezen zijn zaken die me wel liggen. Hoe dominanter we zijn op het veld, hoe meer ik tot mijn recht kom. Als centrale verdediger kan ik nog best een tijdje van waarde zijn voor de ploeg. Het leuke is dat ik op mijn 32ste nog steeds leer, terwijl het einde van mijn loopbaan natuurlijk dichterbij is dan het begin. Dat ik nog steeds dingen opsteek, houdt me fris."
Contract
Zijn contract in Leeuwarden loopt komende zomer af. Over een verlenging is door hem en de clubleiding tot nu toe nog niet gesproken.
,,Ik voel me gewaardeerd door de mensen bij de club en wil best blijven, maar we zitten nu in een transferperiode. Ik denk dat Foeke Booy (technisch manager, red.) het even druk genoeg heeft met andere dingen. Er komt heus wel een moment dat we even gaan zitten."
Bron: Lc.nl
Ondanks dat er hier wel eens geklaagd word over deze speler, mogen we blij zijn dat hij hier nog zoveel speelt. Ik denk dat zijn aandeel wel eens onderschat word.
Ook wel eens overschat!
Mathieu terug naar Oss misschien
Citaat van: sunderland op januari 08, 2019, 19:52:49
Mathieu terug naar Oss misschien
strikje erom...wij die van hun maar dan,die organ of zo .
Mathieu weg maakt de weg vrij voor een nieuwe aanvaller.
Ben benieuwd
Citaat van: sunderland op januari 08, 2019, 19:52:49
Mathieu terug naar Oss misschien
Klopt en Smeets wellicht toch naar Sparta.
En Doghan naar Cambuur
Citaat van: sunderland op januari 08, 2019, 19:52:21
Ook wel eens overschat!
Dat denk ik ook wel, maar het is echt een pure prof. Zijn instelling kunnen sommige anderen een voorbeeld aan nemen.
Ribelin afgetest, is volgens Hake geen directe meerwaarde. Hij is wel positief over Jones, moet nog wel in overleg, ook over de haalbaarheid. Jones traint ook nog steeds mee. De interesse in Mathieu is dermate concreet dat hij zondag sowieso niet bij de selectie zal zitten. Aldus de LC.
Citaat van: Collingwood op januari 10, 2019, 15:36:32
Ribelin afgetest, is volgens Hake geen directe meerwaarde. Hij is wel positief over Jones, moet nog wel in overleg, ook over de haalbaarheid. Jones traint ook nog steeds mee. De interesse in Mathieu is dermate concreet dat hij zondag sowieso niet bij de selectie zal zitten. Aldus de LC.
Hoe triest het ook klinkt, als Mathieu naar Oss gaat versterken wij een directe concurrent voor een playoff positie.
Citaat van: Lore op januari 10, 2019, 16:19:14
Hoe triest het ook klinkt, als Mathieu naar Oss gaat versterken wij een directe concurrent voor een playoff positie.
Mee eens, heeft al bewezen dat hij daar goed kan presteren en past denk ik ook goed in hun 5-3-2 systeem. Anderzijds is het aannemelijk dat Oss de enige club is die hem momenteel zal nemen en we kunnen hem moeilijk houden. Dit overigens in de veronderstelling dat Oss de geïnteresseerde club is, dat meldt de LC verder niet.
Citaat van: Lore op januari 10, 2019, 16:19:14
Hoe triest het ook klinkt, als Mathieu naar Oss gaat versterken wij een directe concurrent voor een playoff positie.
Sparta wil Smeets nog steeds, als die gaat, zakt oss als een karrtenhuis in elkaar.
Citaat van: Collingwood op januari 10, 2019, 15:36:32
Ribelin afgetest, is volgens Hake geen directe meerwaarde. Hij is wel positief over Jones, moet nog wel in overleg, ook over de haalbaarheid. Jones traint ook nog steeds mee. De interesse in Mathieu is dermate concreet dat hij zondag sowieso niet bij de selectie zal zitten. Aldus de LC.
Als ze zelf al zeggen dat dit geen meerwaarde is.. hadden ze afgelopen zomer van veel meer spelers moeten zeggen :zucht
Mathieu weg weer een totaal zwaktebod van deze ts. Wat een gepruts ook dit seizoen.
Goeie spelers zijn vaak ook appart, zeker op ons nivo.Mathieu was ons enige speler met creativiteit.
Citaat van: De Gast op januari 11, 2019, 07:21:21
Als ze zelf al zeggen dat dit geen meerwaarde is.. hadden ze afgelopen zomer van veel meer spelers moeten zeggen :zucht
Mathieu weg weer een totaal zwaktebod van deze ts. Wat een gepruts ook dit seizoen.
Als Matthieu mocht blijven is dat een vrijbrief om maar te doen waar je zin in hebt als speler. Daar wordt het sowieso niet beter van.
Is ook zo. Kon ook echt niet
Mathieu zal wel weg gaan en daar komt Jones voor in de plaats.Ik ben bang dat we het daar mee moeten doen de tweede seizoenshelft
Citaat van: speculeter op januari 11, 2019, 11:42:20
Mathieu zal wel weg gaan en daar komt Jones voor in de plaats.Ik ben bang dat we het daar mee moeten doen de tweede seizoenshelft
Ja en worden we dus nog minder van.
Hoe moeilijk is het om Hamdaoui en/of Caenpeel te huren?
Mathieu heeft al toestemming om medisch gekeurd te worden bij zijn nieuwe club, die overigens wel 'gewoon' een transfersom moet betalen.
https://huisaanhuisleeuwarden.nl/2019/01/08/sc-cambuur---sparta-voorbeschouwing
Smeets van TOP Oss naar Sparta en dan Mathieu naar TOP Oss?
De LC meldt dat het gaat om een buitenlandse club.
EDIT:
MATHIEU, EL BAAD EN SCHILS MOGELIJK OP WEG NAAR UITGANG
We zitten halverwege januari en de trouwe voetbalvolger weet dan dat de transfercarrousel volop in beweging is. SC Cambuur sloeg met aanwinst Kevin Jansen al snel toe en de kans bestaat dat er op korte termijn ook een aantal spelers gaan vertrekken.
Zo heeft Justin Mathieu toestemming gekregen om zich medisch te laten keuren door een geïnteresseerde buitenlandse club. Hij zal volgende week naar alle waarschijnlijkheid ontbreken op de training.
Datzelfde geldt voor Omar El Baad. De verdediger gaat voor zijn kans (stage) bij een buitenlandse club. Eerder werd al bekend dat hij mag vertrekken bij SC Cambuur.
Tot slot bestaat de kans dat Mathias Schils deze transfermaand vertrekt uit Leeuwarden. Hij heeft van de club te horen gekregen dat hij mag uitkijken naar een nieuwe werkgever.
http://cambuur.nl/nieuws/mathieu-el-baad-en-schils-mogelijk-op-weg-naar-uitgang/
Doorselecteren, prima zaak. Wel goede vervangers halen.
Eindelijk goed nieuws...
Citaat van: Collingwood op januari 11, 2019, 15:37:25
De LC meldt dat het gaat om een buitenlandse club.
EDIT:
MATHIEU, EL BAAD EN SCHILS MOGELIJK OP WEG NAAR UITGANG
We zitten halverwege januari en de trouwe voetbalvolger weet dan dat de transfercarrousel volop in beweging is. SC Cambuur sloeg met aanwinst Kevin Jansen al snel toe en de kans bestaat dat er op korte termijn ook een aantal spelers gaan vertrekken.
Zo heeft Justin Mathieu toestemming gekregen om zich medisch te laten keuren door een geïnteresseerde buitenlandse club. Hij zal volgende week naar alle waarschijnlijkheid ontbreken op de training.
Datzelfde geldt voor Omar El Baad. De verdediger gaat voor zijn kans (stage) bij een buitenlandse club. Eerder werd al bekend dat hij mag vertrekken bij SC Cambuur.
Tot slot bestaat de kans dat Mathias Schils deze transfermaand vertrekt uit Leeuwarden. Hij heeft van de club te horen gekregen dat hij mag uitkijken naar een nieuwe werkgever.
http://cambuur.nl/nieuws/mathieu-el-baad-en-schils-mogelijk-op-weg-naar-uitgang/
Blijft achteraf toch wat gek dat men hem destijds zó goed vond dat er een transfersom is betaald voor Schils. Heeft nooit echt het verschil kunnen maken.
allemaal logisch. Nu weer zien wat er voor in plaats komt. Hoop doet leven.
Citaat van: Tanjajeah op januari 11, 2019, 16:22:44
Blijft achteraf toch wat gek dat men hem destijds zó goed vond dat er een transfersom is betaald voor Schils. Heeft nooit echt het verschil kunnen maken.
Schild vind ik niet de slechtste middenvelder die we hebben, al zou het natuurlijk kunnen dat hij wat zwaar op de begroting drukt
Misschien dat de LC een type fout heeft gemaakt en dat er moet staan Schindler ipv Schils.
teveel grijze muizen vind ik,.voor het seizoen zeiden ze meer kwaliteit ipv kwantiteit.
gister toch 30 man op de training.dus eigenlijk veel te veel spelers die het zelfde niveau
hebben.
Citaat van: moodygrunn op januari 11, 2019, 16:31:32
Schild vind ik niet de slechtste middenvelder die we hebben, al zou het natuurlijk kunnen dat hij wat zwaar op de begroting drukt
Klopt, bijv Calor en Schindler zijn veel minder maar die raak je waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt.
Citaat van: denistel op januari 11, 2019, 17:40:20
teveel grijze muizen vind ik,.voor het seizoen zeiden ze meer kwaliteit ipv kwantiteit.
gister toch 30 man op de training.dus eigenlijk veel te veel spelers die het zelfde niveau
hebben.
30 is ook veel te veel. Liever 15 goeien dan 30 halven...
En dan een sterker Jong elftal daarchter. De eerste selectie zit vol met spelers die net zo goed in Jong hadden kunnen zitten. Bij blessures kun je ze altijd nog doorschuiven.
Citaat van: Tanjajeah op januari 11, 2019, 16:22:44
Blijft achteraf toch wat gek dat men hem destijds zó goed vond dat er een transfersom is betaald voor Schils. Heeft nooit echt het verschil kunnen maken.
Een transfersom voor Skils en dan die hopeloze grabbelaar die ze daar ook hebben weggevist.. hoe kom je erop he. Soms denk je dat die lui in het bestuur hun verstand niet hebben. Achteraf is het wel makkelijk praten ja... maar toch. Liekt toch nergens op dit. Wat hebben ze de laatste jaren ook een geld verspild aan allerlei trainers en spelers die er echt geen pepernoot van konden.
Is Schils ook door Booy gehaald?
Citaat van: speculeter op januari 11, 2019, 17:35:32
Misschien dat de LC een type fout heeft gemaakt en dat er moet staan Schindler ipv Schils.
?
Nope, Schils is door vd Belt gehaald. Hij had een van de dragende spelers moeten worden,dacht ik, maar dat is is er nooit uitgekomen.
Citaat van: Bankzitter op januari 11, 2019, 19:38:44
Nope, Schils is door vd Belt gehaald. Hij had een van de dragende spelers moeten worden,dacht ik, maar dat is is er nooit uitgekomen.
Volgens mij is Jan Bruin toen nog naar België geweest om hem te bekijken en gaf hij positief advies......
Uiteindelijk net niet speler geworden. Aardige lengte, zou goed schot hebben (weinig gezien), goed loopvermogen en instelling maar voor middenvelder veel te veel simpel balverlies.
Gegokt en verloren
Schils iets te veel tikie terug. (speler van degradant is riskant)
Morgen om 13.00 in Zwolle een oefenwedstrijd tussen de reserves van PEC en Cambuur.
https://www.lc.nl/sport/Justin-Mathieu-is-op-weg-van-Cambuur-naar-Hongarije-24056489.html
Citaat van: justremco op januari 14, 2019, 07:27:46
https://www.lc.nl/sport/Justin-Mathieu-is-op-weg-van-Cambuur-naar-Hongarije-24056489.html
Wat zouden ze nou met Jones bedoelen? Ik denk dat hij Nederlands paspoort moet hebben? Maar dat duurt wel even toch?
Schils weg en Schindler houden :O
Het is beide niet veel maar kom op....
Het lievelingetjes-beleid van de TS ten top
Krampachtig aan die Duitser vasthouden omdat je anders je foute visie moet toegeven
Citaat van: Lore op januari 14, 2019, 07:59:26
Wat zouden ze nou met Jones bedoelen? Ik denk dat hij Nederlands paspoort moet hebben? Maar dat duurt wel even toch?
Dat idee heb ik ook idd
'Jones kan een versterking zijn'.. ook lekker overtuigend. Die gaan ze dus halen. Weer een buitenlander. En die zijn al zo'n succes.. houdt het nou gewoon simpel net zoals bij Jansen.
Als je een middenveld hebt met Jansen en van Kippersluis en je kunt daar nog een goede aanvulling bij krijgen heb je het al behoorlijk voor elkaar op het middenveld. Of Ciganiks moet nu een stijgende lijn gaan inzetten....
Naast Robertha, die het gisteren behoorlijk deed en kallon die gisteren terecht motm was met constante dreiging en behoorlijke voortzetting ( zou hij geoefend hebben op voorzetten in de winterstop???) Moet er vooral nog een extra buiten bij komen. Persoonlijk denk ik niet dat Jones dat is. Hoop op wat beters daarvoor nog.
De verdediging en dan vooral Steenvoorden en Sai zagen er gisteren niet altijd even goed uit, maar dat is gewoon behoorlijk nivo.
Dus hopelijk nog twee versterkingen en er staat een heel behoorlijk team. Alleen de back ups daarna zijn gewoon een stuk minder, alleen Maulun, van Deelen en Ciganiks hebben dan nog het nivo om echt mee te doen. Conraad zie ik als twijfelgeval.
Vaag verhaal met Jones. Blijkbaar gaan ze er vanuit dat hij op korte termijn een Nederlands paspoort kan krijgen. Heb daar zelf geen enkel verstand van, maar het lijkt me wat verstandiger om voor wat zekerdere opties te gaan. Maar misschien kunnen we sowieso wel niets doen tot Mathieu definitief weg is.
Citaat van: justremco op januari 14, 2019, 07:27:46
https://www.lc.nl/sport/Justin-Mathieu-is-op-weg-van-Cambuur-naar-Hongarije-24056489.html
had ik al eerder hier op het forum verteld. :y
Weer geen erg overtuigend verhaal. Kevin Jansen lijkt op de plek van lopende middenvelder te komen, terwijl er vooral behoefte was aan een 10 of een 6. Op die 2 posities blijven dus behelpen omdat we al te veel middenvelders hebben.
Linksvoor zou je ook gewoon direct iemand moeten halen, maar dat wordt weer wachten op Jones, waarvan ik me ook afvraag of dat een vooruitgang is tov Mathieu.
Citaat van: Noordcambuur op januari 14, 2019, 18:19:02
had ik al eerder hier op het forum verteld. :y
Maar toen er werd gevraagd hoe je daarbij kwam liet je niks meer horen ?
Citaat van: justremco op januari 14, 2019, 18:21:55
Maar toen er werd gevraagd hoe je daarbij kwam liet je niks meer horen ?
cambuur geheim ;)
En ik zit niet elke dag op het forum :y
Citaat van: Noordcambuur op januari 14, 2019, 18:34:48
En ik zit niet elke dag op het forum :y
wie worden de volgende versterkingen? :_schater
Citaat van: speculeter op januari 14, 2019, 18:36:22
wie worden de volgende versterkingen? :_schater
wil jij wel weten hè :D
Wanneer kom jij eens met nieuwtjes :wall
Citaat van: Noordcambuur op januari 14, 2019, 18:45:37
Wanneer kom jij eens met nieuwtjes :wall
die heb ik al :zweep
Citaat van: Noordcambuur op januari 14, 2019, 18:34:48
En ik zit niet elke dag op het forum :y
dan waren alle emoticons wel op.
:y
:_schater
:thumbsup
|:)
:proost
Justin Mathieu en Omar El Baad zijn er vrijdag ook niet bij. Die laatste is op stage in Litouwen, de eerste is nog op bezoek bij het Hongaarse Debrecen om te praten over een overstap en een keuring te ondergaan.
Vrijdagmiddag keert Mathieu terug. Technisch manager Foeke Booy hoopt dan snel zekerheid te krijgen over het doorgaan van een transfer. ,,Onze verlangens zijn bekend, in de loop van volgende week verwacht ik meer duidelijkheid."
Kijken naar mogelijkheden
Cambuur is volgens Booy met twee spelers in gesprek. Een van hen is de al meetrainende Matias Jones. Voor alle duidelijkheid: die heeft geen Europees paspoort, maar geldt ook niet per se als non-EU speler. In dat laatste geval zou de Uruguayaan namelijk sowieso meerdere tonnen moeten verdienen. ,,Maar hij is getrouwd met een Nederlandse, in Nederland. We bekijken nu in dat kader wat onze mogelijkheden zijn", aldus Booy over de kansen op een werkvergunning.
https://www.lc.nl/sport/Van-Kippersluis-in-basis-Cambuur-nog-geen-witte-rook-transfers-24073659.html
Ik neem trouwens aan dat Jones sowieso alleen maar komt als de transfer van Mathieu doorgaat, zijn namelijk dezelfde types volgens Booy. Dit nog los van werkvergunningsperikelen.
EDIT: Tegenover OF geeft Booy aan dat hij verwacht dat de partijen (Debrecen, Cambuur en Mathieu) begin volgende week er wel uit komen. V.w.b. Jones is het wachten op de Immigratie en Naturalisatie Dienst die een werkvergunning moet afgeven.
Als we 4-3-3 spelen zijn er toch wel meer buitenspelers nodig? Kallon, Conraad en evt. Jones blijft mager bezet.
Citaat van: Bankzitter op januari 17, 2019, 14:04:03
Als we 4-3-3 spelen zijn er toch wel meer buitenspelers nodig? Kallon, Conraad en evt. Jones blijft mager bezet.
Ja, ik ga er dan even vanuit dat de tweede aanvaller met zie in gesprek zijn ook een vleugelspeler is (of daar ten minste kan spelen).
Citaat van: Collingwood op januari 17, 2019, 14:14:36
Ja, ik ga er dan even vanuit dat de tweede aanvaller met zie in gesprek zijn ook een vleugelspeler is (of daar ten minste kan spelen).
Die tweede speler zal dan wel Verhaar of Caenepeel zijn. Zou zelf het liefste Hamdaoui hier willen zien
Citaat van: justremco op januari 17, 2019, 14:43:45
Die tweede speler zal dan wel Verhaar of Caenepeel zijn. Zou zelf het liefste Hamdaoui hier willen zien
Hamdaoui zou ik in principe ook graag zien. Aan de andere kant kun je Caenepeel en Verhaar wellicht voor langer dan een halfjaar vastleggen, Hamdaoui mag volgens mij alleen verhuurd worden van De Graafschap. Daarnaast zou het ook nog om heel iemand anders kunnen gaan, de foto is er onduidelijk genoeg voor 8P.
Etten staat weer bij Jong Cambuur ipv de eerste selectie. Die heeft het dus ook niet gered.
Citaat van: Bankzitter op januari 18, 2019, 18:07:43
Etten staat weer bij Jong Cambuur ipv de eerste selectie. Die heeft het dus ook niet gered.
Hoeveel kans heeft de TS hem werkelijk geboden, dit in tegenstelling tot bv Schindler?
Alleen Jones zal wel aansluiten omdat ie hier een paspoort krijgt.
Conclusie de selectie dunt uit
Het was een korte koude winterstop
In een woord jammer!!!
Ze hebben nog een kleine 2 weken. Crowley kwam ook pas net voor de deadline :thumbsup
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 18, 2019, 19:30:08
Ze hebben nog een kleine 2 weken. Crowley kwam ook pas net voor de deadline :thumbsup
word nou eens realistisch.
Uitzingen tot nieuwe stadion er is.
Citaat van: veteraan op januari 18, 2019, 19:08:43
Alleen Jones zal wel aansluiten omdat ie hier een paspoort krijgt.
Conclusie de selectie dunt uit
Ik krijg bij die jongen nou niet echt het idee dit ze dit een versterking vinden. Leuk voor erbij maar is dit nou een buitenkansje of ook gewoon weer iemand die zo nu en dan in de basis staat en er dan weer uit verdwijnt zoals veel te veel spelers momenteel..
Citaat van: De Gast op januari 19, 2019, 09:00:34
Ik krijg bij die jongen nou niet echt het idee dit ze dit een versterking vinden. Leuk voor erbij maar is dit nou een buitenkansje of ook gewoon weer iemand die zo nu en dan in de basis staat en er dan weer uit verdwijnt zoals veel te veel spelers momenteel..
Sprak gister met een vaste training bezoeker en die heeft in de weken dat Jones al meetraint niet kunnen ontdekken wat ze nou zo bijzonder vinden aan hem
tuurlijk niet anders had ie al lang ergens aan de bak weest toch
Citaat van: denistel op januari 19, 2019, 14:15:03
tuurlijk niet anders had ie al lang ergens aan de bak weest toch
Foeke ziet natuurlijk heel andere beelden van hem op YouTube.
Weer een oefenwedstrijd voor de reserves, deze keer tegen de reserves van Emmen. Jones doet ook mee.
Nu playoffs halen en langzaam bouwen aan het team, en als het stadion klaar is een paar goede aankopen doen.
Het is nog te vroeg, nu nog ff sparen zoals 020.
Citaat van: Collingwood op januari 21, 2019, 13:57:37
Weer een oefenwedstrijd voor de reserves, deze keer tegen de reserves van Emmen. Jones doet ook mee.
1-1 Goals Ciganiks. Bangura lijkt dichter naar de eerste selectie te komen (basisplaats), Etten lijkt uit beeld.
Ik vind die oefenwedstrijden voor reserves absoluut een goede zaak, maar ik vind het ook vreemd dat spelers zich echt niet ontwikkelen ondanks veel trainen en spelen. Sterker nog, ik denk dat we er veel volgend seizoen niet terug zien.
Citaat van: PePe op januari 21, 2019, 22:51:00
Nu playoffs halen en langzaam bouwen aan het team, en als het stadion klaar is een paar goede aankopen doen.
Het is nog te vroeg, nu nog ff sparen zoals 020.
Langzaam bouwen bestaat niet. In theorie misschien ja..
Citaat van: De Gast op januari 23, 2019, 07:28:50
Langzaam bouwen bestaat niet. In theorie misschien ja..
Geleidelijk aan investeren en spelers beter maken.
Citaat van: PePe op januari 23, 2019, 10:15:05
Geleidelijk aan investeren en spelers beter maken.
Ik geloof hier ook niet zo in; tenzij er ook andere dingen verandert worden. Elke club wil natuurlijk wel langzaam bouwen en spelers beter maken. Het lukt alleen vaak niet. Als het Cambuur lukt om nu al sponsoren aan te trekken en daarmee de begroting op te schroeven, dan kan het misschien
je kan filosoferen wat je wil,het gaat nu beter dan afgelopen seizoen.
ook daar begonnen we waardeloos,een behoorlijk stuk slechter dan dit seizoen.
het eindigde wel in een beter seizoensslot met een kwartfinale knvb-beker en de play-offs behaald.
dat daar een historisch dieptepunt werd gerealiseerd maakt mij nog altijd boos,een seizoen lang bouwen naar een hoogtepunt en dat dan omdraaien naar een triest dieptepunt.
misschien is daar nu ook eens een les geleerd?
ik had als trainer ook nooit een zogenaamde vedette die toch al vertrekt een beslissende penalty laten nemen,crowley moest hem natuurlijk stijf in de kruising jagen,het werd de tribune.
kortom,we zijn nu verder dan vorig seizoen denk ik.
vergelijkingen als:
kip - maulun.
daniels - kallon.
bertrams - mous.
bankzitter rosheuvel kan je wegstrepen tegen bankzitter schindler.
sambissa - el baad.
mislukking smeets - ciganiks.
op de voorhoede na durf ik dus wel te stellen dat ik tevreden ben met de minieme vooruitgang.
wie weet brengt deze week ons nog wat.
:koffie
Dit seizoen is er nog niet één wedstrijd met echte overtuiging gewonnen.
Alleen de verdediging speelt redelijk gedisciplineerd.
Er is geen dreiging.
Citaat van: veteraan op januari 24, 2019, 16:52:44
Dit seizoen is er nog niet één wedstrijd met echte overtuiging gewonnen.
Alleen de verdediging speelt redelijk gedisciplineerd.
Er is geen dreiging.
Maar ook nooit weggespeeld.
Alleen tegen Roda thuis echt kansloos.
Citaat van: AL op januari 24, 2019, 19:41:23
Maar ook nooit weggespeeld.
Alleen tegen Roda thuis echt kansloos.
Sparta uit ....
Citaat van: AL op januari 24, 2019, 19:41:23
Maar ook nooit weggespeeld.
Alleen tegen Roda thuis echt kansloos.
En Fortuna uit
De meest kansloze wedstrijd vond ik Eindhoven thuis. Was toen blij dat we niet 6 om de oren kregen.
Drie spelers mogen weg, El Baad, Schils en Mattieu. Alleen voor Mattieu was concrete belangstelling alleen wilde Mattieu zelf niet. Voor de andere twee (tot nu toe) geen interesse. Volgens mij zegt dat genoeg over de kwaliteit van deze spelers.
Citaat van: Voorstopper op januari 25, 2019, 08:51:26
Drie spelers mogen weg, El Baad, Schils en Mattieu. Alleen voor Mattieu was concrete belangstelling alleen wilde Mattieu zelf niet. Voor de andere twee (tot nu toe) geen interesse. Volgens mij zegt dat genoeg over de kwaliteit van deze spelers.
Hij wilde wel maar wou gelijk langdurig contract. Debrecen, wou het eerst een jaar aanzien en dan eem optie van 2,5 jaar.
Straalt weinig zelfverzekerdheid uit. Als je jezelf goed genoeg vind teken je toch voor 1 + 2,5?
Voor El Baad is wel interesse, hij is de hele week al op proef bij een club in Litouwen en speelt vanmiddag een oefenwedstrijd. Daarna wordt duidelijk of hij daar definitief blijft of niet.
Citaat van: Collingwood op januari 25, 2019, 10:04:30
Voor El Baad is wel interesse, hij is de hele week al op proef bij een club in Litouwen en speelt vanmiddag een oefenwedstrijd. Daarna wordt duidelijk of hij daar definitief blijft of niet.
El Baad speelde onder Henk een aanzienlijk aantal wedstrijden op het hoogste niveau.
Deze jongen heeft met zijn familie er alles aan willen doen te slagen bij Cambuur. Ik hoop dat bij een mooie club terecht komt. Spelers die er geen k.. van kunnen hebben en een shit instelling hebben mogen hier tot
vervelens toe hun onkunde te blijven etaleren. Deze TS heeft hier nog geen speler beter doen laten voetballen, wat voor mij betreft aan het einde van het seizoen ook gevolgen moet krijgen.
Citaat van: Vlampiep op januari 25, 2019, 10:49:23
El Baad speelde onder Henk een aanzienlijk aantal wedstrijden op het hoogste niveau.
Deze jongen heeft met zijn familie er alles aan willen doen te slagen bij Cambuur. Ik hoop dat bij een mooie club terecht komt. Spelers die er geen k.. van kunnen hebben en een shit instelling hebben mogen hier tot
vervelens toe hun onkunde te blijven etaleren. Deze TS heeft hier nog geen speler beter doen laten voetballen, wat voor mij betreft aan het einde van het seizoen ook gevolgen moet krijgen.
El Baad heeft onder Henk de Jong welgeteld 45 minuten gespeeld in de eredivisie. Als ik het me goed herinner was dat thuis tegen De Graafschap, wat zo slecht ging dat hij in de rust werd gewisseld.
Hij heeft ook niet het niveau dat je moet nastreven. Leuke speler aan de bal, maar komt in het centrum fysiek tekort en op de back snelheid. Geen idee wat een trainer aan die tekortkomingen zou kunnen doen. Zou ook niet weten in plaats van wie hij dit seizoen de voorkeur had moeten krijgen. Ja, wellicht voor Van Koesveld op de bank, maar dit is eerder de (wat mij betreft) verkeerde inschatting van Foeke. Verder gun ik hem inderdaad een mooie club waar hij veel aan spelen toekomt. Lijkt me een nette jongen die zich altijd positief opstelt.
Citaat van: Collingwood op januari 25, 2019, 11:44:41
El Baad heeft onder Henk de Jong welgeteld 45 minuten gespeeld in de eredivisie. Als ik het me goed herinner was dat thuis tegen De Graafschap, wat zo slecht ging dat hij in de rust werd gewisseld.
Hij heeft ook niet het niveau dat je moet nastreven. Leuke speler aan de bal, maar komt in het centrum fysiek tekort en op de back snelheid. Geen idee wat een trainer aan die tekortkomingen zou kunnen doen. Zou ook niet weten in plaats van wie hij dit seizoen de voorkeur had moeten krijgen. Ja, wellicht voor Van Koesveld op de bank, maar dit is eerder de (wat mij betreft) verkeerde inschatting van Foeke. Verder gun ik hem inderdaad een mooie club waar hij veel aan spelen toekomt. Lijkt me een nette jongen die zich altijd positief opstelt.
Je hebt helemaal gelijk, hij heeft onder Henk maar 1 wedstrijd in de basis gestaan.?
Citaat van: Collingwood op januari 25, 2019, 11:44:41
El Baad heeft onder Henk de Jong welgeteld 45 minuten gespeeld in de eredivisie. Als ik het me goed herinner was dat thuis tegen De Graafschap, wat zo slecht ging dat hij in de rust werd gewisseld.
Hij heeft ook niet het niveau dat je moet nastreven. Leuke speler aan de bal, maar komt in het centrum fysiek tekort en op de back snelheid. Geen idee wat een trainer aan die tekortkomingen zou kunnen doen. Zou ook niet weten in plaats van wie hij dit seizoen de voorkeur had moeten krijgen. Ja, wellicht voor Van Koesveld op de bank, maar dit is eerder de (wat mij betreft) verkeerde inschatting van Foeke. Verder gun ik hem inderdaad een mooie club waar hij veel aan spelen toekomt. Lijkt me een nette jongen die zich altijd positief opstelt.
Maar snap dan niet hoe ze zo'n beperkte speler als Mbende hebben gehaald.
El Baad heeft een periode heel behoorkijk gespeeld. De wedstrijden die hij dit seizoen meedeed was hij zo slecht nog niet.
Ik vind dat ze bij de TS/TD verkeerde keuzes maken.
Ook Anderson moest vertrekken terwijl hij hier de beste rechtsback was op dat moment.
Ik vind dat er hier te weinig naar het voetballende gedeelte wordt gekeken.
Citaat van: AL op januari 25, 2019, 12:29:59
Maar snap dan niet hoe ze zo'n beperkte speler als Mbende hebben gehaald.
El Baad heeft een periode heel behoorkijk gespeeld. De wedstrijden die hij dit seizoen meedeed was hij zo slecht nog niet.
Ik vind dat ze bij de TS/TD verkeerde keuzes maken.
Ook Anderson moest vertrekken terwijl hij hier de beste rechtsback was op dat moment.
Ik vind dat er hier te weinig naar het voetballende gedeelte wordt gekeken.
Mbende met El Baad vind ik een raar vergelijk. Dan zou je bij afwezigheid van Steenvoorden dus een centrum El Baad-Schilder krijgen, dat vind ik verdedigend toch echt niet kunnen. Ik snap eerder niet waarom ze Van Koesveld hebben gehaald zolang je El Baad nog hebt. Met Steenvoorden/Mbende en Schilder/El Baad had je altijd met een verdediger en een voetballer kunnen spelen.
Citaat van: Collingwood op januari 25, 2019, 12:44:18
Mbende met El Baad vind ik een raar vergelijk. Dan zou je bij afwezigheid van Steenvoorden dus een centrum El Baad-Schilder krijgen, dat vind ik verdedigend toch echt niet kunnen. Ik snap eerder niet waarom ze Van Koesveld hebben gehaald zolang je El Baad nog hebt. Met Steenvoorden/Mbende en Schilder/El Baad had je altijd met een verdediger en een voetballer kunnen spelen.
El Baad was een tijd basisspeler als rechter CV en deed het uitstekend.
Er werd zelfs al gesproken over stap hogerop.
Vind wel dat hij stil in zijn ontwikkeling is gekomen, maar komt natuurkijk ook omdat hij geen vertrouwen krijgt. Tuurlijk is hij in de lucht erg kwetsbaar.
Maar Mbende vind ik toch echt een een stuk minder. Kan geen bal aannemen en over de grond echt zeer kwetsbaar.
Je hebt 4 spelers nodig voor 2 centrale verdedigers.
Dan vind ik Steenvoorden/El Baad en Schilder/Koesveld niet zo gek.
Ik vind het goed dat er doorgrselecteerd wordt, maar El Baad laten gaan en Mbende blijven en Schils weg en Schindler/Calor blijven schiet dan niet op vind ik.
Citaat van: AL op januari 25, 2019, 13:05:09
El Baad was een tijd basisspeler als rechter CV en deed het uitstekend.
Er werd zelfs al gesproken over stap hogerop.
Vind wel dat hij stil in zijn ontwikkeling is gekomen, maar komt natuurkijk ook omdat hij geen vertrouwen krijgt. Tuurlijk is hij in de lucht erg kwetsbaar.
Maar Mbende vind ik toch echt een een stuk minder. Kan geen bal aannemen en over de grond echt zeer kwetsbaar.
Je hebt 4 spelers nodig voor 2 centrale verdedigers.
Dan vind ik Steenvoorden/El Baad en Schilder/Koesveld niet zo gek.
Ik vind het goed dat er doorgrselecteerd wordt, maar El Baad laten gaan en Mbende blijven en Schils weg en Schindler/Calor blijven schiet dan niet op vind ik.
Ik vind Mbende helemaal niet slecht, jij blijkbaar wel, dat kan. Laten we het er op houden dat zolang je El Baad nog had Mbende óf Van Koesveld niet had hoeven komen. Schils weg is vermoed ik ook een financiële keuze, is hier voor een aardig transferbedrag gekomen dus zal ook wel het nodige verdienen. Schindler en Calor vertrekken in de zomer wel mag ik hopen.
En Koesveld mag van mij wel eens spelen.
Schilder op die plek vind ik dit seizoen erg matig.
Al heeft Schilder het daarvoor natuurkijk uitstekend gedaan.
Citaat van: Collingwood op januari 25, 2019, 13:11:08
Ik vind Mbende helemaal niet slecht, jij blijkbaar wel, dat kan. Laten we het er op houden dat zolang je El Baad nog had Mbende óf Van Koesveld niet had hoeven komen. Schils weg is vermoed ik ook een financiële keuze, is hier voor een aardig transferbedrag gekomen dus zal ook wel het nodige verdienen. Schindler en Calor vertrekken in de zomer wel mag ik hopen.
Hoop het ook!
Mooi dat we ook eens verschillen van mening. Vaak toch dezelfde gedachte :proost
Haha, je kunt het niet altijd eens zijn natuurlijk. :proost