Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2015/2016

Gestart door jeff, februari 23, 2015, 19:09:29

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Als je eentje niet moet geloven is het Nijland wel. ;)

IsmailvanEssen

Citaat van: Bernardo op augustus 14, 2015, 14:27:11
SC Cambuur heeft zich vrijdagochtend bij FC Groningen gemeld voor Martijn van der Laan. De club wil de Groninger, die vorige zomer vanuit Leeuwarden naar Groningen overstapte, voor één jaar huren.

De Friezen zijn, na het vertrek van Etienne Reijnen naar de Euroborg, op zoek naar een centrale verdediger. Daarbij komen ze uit bij de linkspoot, die drie seizoenen voor Cambuur heeft gevoetbald.

'Ik sta open voor een gesprek'
Van der Laan ziet een eventuele terugkeer wel zitten: 'Ik heb vorig seizoen een jaar lang op de bank gezeten. Ook dit seizoen dreig ik de boot te missen, wat betreft een basisplaats.'

'Gezien mijn leeftijd moet en wil ik wekelijks spelen. Ik heb een mooie periode gehad bij Cambuur en sta open voor een gesprek.'

Verrassend telefoontje
Algemeen directeur Hans Nijland laat weten dat de zaakwaarnemer van de speler contact heeft opgenomen: 'Het telefoontje bevreemde mij, want donderdag bij de onderhandelingen over Reijnen heeft Cambuur aan ons aangegeven dat ze niet op zoek zijn naar een linksbenige centrale verdediger.'

'Ik ga vrijdagmiddag nog met onze technische staf praten over of wij met Cambuur in gesprek gaan over een verhuur, of niet.'


Ongelovelijk... Beetje jammer dit! Het was al een paar weken duidelijk dat Reijnen zou gaan vertrekken.. Dat ze dan met vd laan komen vind ik een beetje triest.. Ze hadden alleen iemand op het oog moeten hebben (netzo als groningen had) en de dag erna iemand anders gepresenteerd moeten hebben. We kunnen nog wat leren van Groningen dat is wel duidelijk..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Bascambuur

Citaat van: Bernardo op augustus 14, 2015, 14:21:42
Verbaasde mij ook al.
Toen Reijnen hier onder contract stond zochten we  nog een rechtsback, dus om nu een linksbenige verdediger te halen zou ik erg vreemd vinden. Daarnaast lees ik hierboven over het huren van Martijn vd Laan. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde?  :zucht

Collingwood

Van der Laan is heus niet de opvolger van Reijnen. Het is algemeen bekend dat De Jong met een rechts- en linkspoot in het centrum wil spelen. Daarnaast gaf De Jong in gesprek met OF vanmorgen nog aan dat hij nog graag een linker- en rechterverdediger erbij wil hebben. Daar past de interesse in Van der Laan dus uitstekend bij. Ik snap alleen het huren niet. Wat voor meerwaarde heeft dat (behalve als het met optie tot koop is)?
Kalmte alleen kan u redden.

Marc S

Nijland heeft natuurlijk ook een erg hoog geloofwaardigheids gehalte

Bascambuur

Citaat van: Collingwood op augustus 14, 2015, 14:32:31
Van der Laan is heus niet de opvolger van Reijnen. Het is algemeen bekend dat De Jong met een rechts- en linkspoot in het centrum wil spelen. Daarnaast gaf De Jong in gesprek met OF vanmorgen nog aan dat hij nog graag een linker- en rechterverdediger erbij wil hebben. Daar past de interesse in Van der Laan dus uitstekend bij. Ik snap alleen het huren niet. Wat voor meerwaarde heeft dat (behalve als het met optie tot koop is)?
Zoals ik al aangaf snap ik de interesse in een linksbenige verdediger niet. Daar was geen sprake van toen Reijnen hier nog was, waarom nu wel?

Collingwood

Citaat van: Bascambuur op augustus 14, 2015, 14:33:21
Zoals ik al aangaf snap ik de interesse in een linksbenige verdediger niet. Daar was geen sprake van toen Reijnen hier nog was, waarom nu wel?

Misschien is De Jong niet overtuigd van de kwaliteiten van Heerings en/of Peersman? Anders zou ik het ook niet zo goed begrijpen.

EDIT: Al is het natuurlijk ook op links niet erg breed. Als Peersman wegvalt met een blessure heb je meteen geen stand-in meer voor Heerings en Vytas.
Kalmte alleen kan u redden.

El Ma-kri-niii

Kennelijk ziet hij Peersman echt als back en geen centrale verdediger.

Marc S

Citaat van: Bascambuur op augustus 14, 2015, 14:33:21
Zoals ik al aangaf snap ik de interesse in een linksbenige verdediger niet. Daar was geen sprake van toen Reijnen hier nog was, waarom nu wel?

Misschien omdat de mogelijkheid er nu is en dan kan Peersman zich richten op de LB

Bascambuur

Citaat van: Collingwood op augustus 14, 2015, 14:34:13
Misschien is De Jong niet overtuigd van de kwaliteiten van Heerings en/of Peersman? Anders zou ik het ook niet zo goed begrijpen.

EDIT: Al is het natuurlijk ook op links niet erg breed. Als Peersman wegvalt met een blessure heb je meteen geen stand-in meer voor Heerings en Vytas.
Dat klopt, maar als je Vd Laan haalt en nog één rechtsbenige verdediger heb je op die posities al helemaal geen keus, want je hebt alleen Mac Intosh (wel vaker niet fit) en Pereira.

Bernardo

Citaat van: Bascambuur op augustus 14, 2015, 14:33:21
Zoals ik al aangaf snap ik de interesse in een linksbenige verdediger niet. Daar was geen sprake van toen Reijnen hier nog was, waarom nu wel?

Denk dat het nu eventueel wel financieel mogelijk is.

ruubmac

Citaat van: Bernardo op augustus 14, 2015, 14:27:11
SC Cambuur heeft zich vrijdagochtend bij FC Groningen gemeld voor Martijn van der Laan. De club wil de Groninger, die vorige zomer vanuit Leeuwarden naar Groningen overstapte, voor één jaar huren.

De Friezen zijn, na het vertrek van Etienne Reijnen naar de Euroborg, op zoek naar een centrale verdediger. Daarbij komen ze uit bij de linkspoot, die drie seizoenen voor Cambuur heeft gevoetbald.

'Ik sta open voor een gesprek'
Van der Laan ziet een eventuele terugkeer wel zitten: 'Ik heb vorig seizoen een jaar lang op de bank gezeten. Ook dit seizoen dreig ik de boot te missen, wat betreft een basisplaats.'

'Gezien mijn leeftijd moet en wil ik wekelijks spelen. Ik heb een mooie periode gehad bij Cambuur en sta open voor een gesprek.'

Verrassend telefoontje
Algemeen directeur Hans Nijland laat weten dat de zaakwaarnemer van de speler contact heeft opgenomen: 'Het telefoontje bevreemde mij, want donderdag bij de onderhandelingen over Reijnen heeft Cambuur aan ons aangegeven dat ze niet op zoek zijn naar een linksbenige centrale verdediger.'

'Ik ga vrijdagmiddag nog met onze technische staf praten over of wij met Cambuur in gesprek gaan over een verhuur, of niet.'


Hansie bedoelt het eigenlijk zo:

Logisch telefoontje
Algemeen directeur Hans Nijland laat weten dat de zaakwaarnemer van de speler contact heeft opgenomen. Ik heb gister met Ard de Graaf al gesproken dat hij mij vandaag moest bellen om over Martijn vd Laan te babbelen. Cambuur heeft namelijk aangegeven op zoek te zijn naar verdedigende versterkingen.

Ik bel vrijdagmiddag zelf wel even om te zeggen dat het allemaal wel goed komt.

Bascambuur

Citaat van: Bernardo op augustus 14, 2015, 14:36:13
Denk dat het nu eventueel wel financieel mogelijk is.
Prioriteit lijkt mij toch eerder op rechts te liggen, dat was al zo toen Reijen hier nog was, dus nu helemaal.

Collingwood

Citaat van: Bascambuur op augustus 14, 2015, 14:36:03
Dat klopt, maar als je Vd Laan haalt en nog één rechtsbenige verdediger heb je op die posities al helemaal geen keus, want je hebt alleen Mac Intosh (wel vaker niet fit) en Pereira.

Schootstra wordt ook gezien als rechtsback, die zal worden omgetraind (kan zijn niveau niet zo goed inschatten). Dan heb je er vier voor zowel rechts als links.
Kalmte alleen kan u redden.

DC

Citaat van: Collingwood op augustus 14, 2015, 14:34:13
Misschien is De Jong niet overtuigd van de kwaliteiten van Heerings en/of Peersman? Anders zou ik het ook niet zo goed begrijpen.

EDIT: Al is het natuurlijk ook op links niet erg breed. Als Peersman wegvalt met een blessure heb je meteen geen stand-in meer voor Heerings en Vytas.

Peersman is van nature geen centrale verdediger, tegen ploegen die counteren (zoals Zwolle deed) kun je die daar prima opstellen maar tegen aanvallende ploegen is dat een te groot risico.
Heerings kan verdedigen maar voegt opbouwends niets toe. In dat opzicht is Van der Laan (mits fit) wel een goede optie want die kan verdedigen en beter opbouwen dan Heerings.