Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

FC Utrecht – SC Cambuur [23-11-14]

Gestart door Casuals-lwd, november 02, 2014, 22:34:30

Vorige topic - Volgende topic

FC Utrecht - Cambuur Man of the Match

Leonard Nienhuis
26 (35.1%)
Calvin MacIntosh
28 (37.8%)
Etiënne Reijnen
0 (0%)
Mart Dijkstra
1 (1.4%)
Vytautas Andriuskevicius
0 (0%)
Mohamed El Makrini
2 (2.7%)
Albert Rusnák
1 (1.4%)
Sander van de Streek
2 (2.7%)
Furdjel Narsingh
9 (12.2%)
Bartholomew Ogbeche
2 (2.7%)
Martijn Barto
3 (4.1%)

Totaal aantal stemmen: 74

Stemmen gesloten: november 29, 2014, 22:48:36

pvanbuijtene

Barto is zooooo slecht dat hij in elftal van de week staat  :_schater

CJ058

Wat vooral opviel is dat Utrecht er na een uur he-le-maal doorheen zat. Cambuur conditioneel ook veel en veel sterker, maar dat is toch amateuristisch? Derde goal is daar een mooi voorbeeld van, Van de Streek mocht zo weglopen bij die 2 man rond de cornervlag. Niks mis mee, maar toch apart

TM

CiteerHet Algemeen Dagblad kopt "Brutaal Cambuur rooft drie punten weg uit Utrecht", en vind in tegenstelling tot de rest van het journaille dat SC Cambuur de zege vooral te danken heeft aan Utrechts falen. "FC Utrecht heeft vandaag verzuimd om afstand te nemen van SC Cambuur. De ploeg was voor eigen publiek vooral voor rust een stuk beter, maar zag Cambuur er door eigen falen met de punten vandoor gaan. Een gemiste strafschop van Ruud Boymans en een onhandige actie van Ramon Leeuwin bleken de kantelpunten: 1-3."

Deze journalist van het AD heeft de wedstrijd niet bekeken, kan bijna niet anders. Onhandige actie van Leeuwin leidde tot de 1-1?? Leeuwin was geblesseerd en de trainer had geen andere speler paraat staan. Daarnaast is de overwinning te danken aan het goede spel van Cambuur en niet zozeer door de fouten van Utrecht.

dizzhead

Citaat van: TM op november 24, 2014, 13:42:26
Deze journalist van het AD heeft de wedstrijd niet bekeken, kan bijna niet anders. Onhandige actie van Leeuwin leidde tot de 1-1?? Leeuwin was geblesseerd en de trainer had geen andere speler paraat staan. Daarnaast is de overwinning te danken aan het goede spel van Cambuur en niet zozeer door de fouten van Utrecht.

Dit is de intro van het artikel, hier wat meer uitleg in hetzelfde artikel:

Utrecht was inmiddels al de zieke Willem Janssen kwijt geraakt en zag na de mislukte inzet van Boymans ook Leeuwin afhaken. De verdediger stapte vervolgens van het veld, ook al stond zijn vervanger Kai Heerings nog niet klaar. Dat onhandigheidje kwam Utrecht duur te staan, want Cambuur buitte het tijdelijke numerieke overwicht direct uit. Martijn Barto kopte een gevoelige voorzet van Calvin Mac Intosh in de verre hoek achter Ruiter, waardoor het in plaats van 2-0 1-1 stond.

legeips

Citaat van: TM op november 24, 2014, 13:42:26
Deze journalist van het AD heeft de wedstrijd niet bekeken, kan bijna niet anders. Onhandige actie van Leeuwin leidde tot de 1-1?? Leeuwin was geblesseerd en de trainer had geen andere speler paraat staan. Daarnaast is de overwinning te danken aan het goede spel van Cambuur en niet zozeer door de fouten van Utrecht.

Klopt...
Die man heeft teletekst aan gehad, verslag gemaakt en 2 spelers in het elftal van de week gestopt. Een is meer dan terecht, maar die andere snap ik geen bal van. Dan was Narsingh toch meer de naam die er had moeten staan.

Cor

Citaat van: legeips op november 24, 2014, 15:23:35
Klopt...
Die man heeft teletekst aan gehad, verslag gemaakt en 2 spelers in het elftal van de week gestopt. Een is meer dan terecht, maar die andere snap ik geen bal van. Dan was Narsingh toch meer de naam die er had moeten staan.

l0l  l8l  :_schater  :_schater  :thumbsup  :y

Cor

Ben het wel met je eens dat Narsingh er ook in hoort

wiekie1969

Leeuwin geen schim meer van vorig seizoen bij cambuur.

Galdiano

Utrecht zal nooit meer bij Cambuur kopen.
Schepers, Diemers en nu Leeuwin  :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

zeewolde

Volgens utrecht fans de enige verdediger die wel wat presteert.

Marc S

Citaat van: zeewolde op november 24, 2014, 20:02:53
Volgens utrecht fans de enige verdediger die wel wat presteert.

Dat las ik ook, en vond Leeuwin tot die gewisseld werd gewoon goed spelen.

Galdiano

Citaat van: Marc S op november 24, 2014, 20:03:34
Dat las ik ook, en vond Leeuwin tot die gewisseld werd gewoon goed spelen.

Heb al een aantal wedstrijden gezien van Leeuwin op tv, maar stelde niet veel voor. of ze zijn wel heel snel tevreden in Utrecht.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

010 blijdorp

Citaat van: TM op november 24, 2014, 13:42:26
''Het Algemeen Dagblad kopt "Brutaal Cambuur rooft drie punten weg uit Utrecht", en vind in tegenstelling tot de rest van het journaille dat SC Cambuur de zege vooral te danken heeft aan Utrechts falen. "FC Utrecht heeft vandaag verzuimd om afstand te nemen van SC Cambuur. De ploeg was voor eigen publiek vooral voor rust een stuk beter, maar zag Cambuur er door eigen falen met de punten vandoor gaan. Een gemiste strafschop van Ruud Boymans en een onhandige actie van Ramon Leeuwin bleken de kantelpunten: 1-3."

De schrijver van het stukje ''wat schreven de kranten'' op de Cambuur-website heeft volgens mij de krant niet gelezen, maar alleen de website van het AD. Daar stond inderdaad het stukje dat hij heeft geciteerd en dat op verschillende andere websites (oa die van De Volkskrant) ook te lezen was. Het was ook niet geschreven door een redacteur van het AD, maar afkomstig van het ANP. 
In het AD zelf (de papieren krant dus) stond vanochtend dit stukje:

Cambuur kan het op echt gras
Cambuur kan het dus óók op echt gras. Trainer Henk de Jong was net zo blij met de manier waarop zijn ploeg Utrecht wegtikte als met het gegeven dat het op natuurlijke ondergrond gebeurde. ,,Ik ben trots. En op gras, hè mensen, dan zijn we van die discussie ook af.''
Zijn ploeg won dit seizoen slechts één uitbeurt, op kunstgras bij Heracles. Captain Mohamed El Makrini maakte een kleine nuance. ,,Dat niet winnen op echt gras was een dingetje, maar deze grasmat was zó vlak dat het wel leek alsof we op kunstgras voetbalden.''
De kapitein van Cambuur groeide op in Wijk bij Duurstede, onder de rook van Utrecht. Werd in zijn jonge jaren afgetest bij Utrecht en had gistermiddag een hele supportersschare op de Galgenwaard-tribunes zitten. Utrecht-fans wel te verstaan, maar zoals het echte vrienden betaamt, gunden zij hun maatje ook het succes. ,,Ik durf het wel aan straks nog even naar 'Wijk' te gaan,'' zei El Makrini grijnzend.
Toen Ruud Boymans in de 36ste minuut aanlegde voor zijn tweede strafschop waren er niet zo heel veel redenen te bedenken waarom Cambuur op weg zou zijn naar een zege. Het moment dat goalie Leonard Nienhuis katachtig pareerde en Martijn Barto rap de 1-1 maakte, werd alles anders. Utrecht zakte meer en meer door de ondergrens, terwijl de gasten bloed roken. Met de verdiende zege als puik resultaat.
Toen Ruud Boymans in de 36ste minuut aanlegde voor zijn tweede strafschop waren er niet zo heel veel redenen te bedenken waarom Cambuur op weg zou zijn naar een zege. Het moment dat goalie Leonard Nienhuis katachtig pareerde en Martijn Barto rap de 1-1 maakte, werd alles anders. Utrecht zakte meer en meer door de ondergrens, terwijl de gasten bloed roken. Met de verdiende zege als puik resultaat.

drg

Dan rest alleen de vraag; welke heikneuter heeft dat stukje van de ANP dan geschreven  l0l een Utregger zeker?