Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Formule 1

Gestart door Local east-side, augustus 12, 2014, 17:57:43

Vorige topic - Volgende topic

jeff

CiteerBianchi op intensive care na crash bij Grand Prix Japan 

Gepubliceerd: 5 oktober 2014 10:52 | Laatst gewijzigd: 5 oktober 2014 14:09Jules Bianchi ligt met ernstig hoofdletsel in het ziekenhuis na zijn crash zondag bij de Grand Prix van Japan.Dat meldt de internationale autosportfederatie FIA. De coureur van Marussia wordt geopereerd en zal daarna verplaatst worden naar de intensive care. Bianchi vloog op het circuit van Suzuka met zijn wagen uit de bocht op dezelfde plek waar kort daarvoor de Duitser Adrian Sutil in zijn Sauber was gecrasht. Hij botste op de kraan, die daar al aanwezig was om de beschadigde auto van Sutil weg te takelen."Ik spinde door aquaplaning. Het zicht was ook heel slecht geworden door de regen. Jules spinde een ronde later op dezelfde plek, maar hij botste op de kraanwagen'', zei Sutil na het ongeluk.

De Grand Prix van Japan in beeld

Buiten bewustzijn

Bianchi werd buiten bewustzijn in een ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd. De regenrace op het circuit van Suzuka, die door het ongeval voortijdig werd afgevlagd, werd gewonnen door Lewis Hamilton.De huldiging op het podium verliep sober, omdat de coureurs op de hoogte waren van het ongeval. ''In deze lastige omstandigheden maak je snel een fout. Je moet heel erg geconcentreerd zijn'', zei winnaar Hamilton. Rosberg wenste Bianchi beterschap. ''Ik heb begrepen dat het ernstig is, mijn gedachten zijn nu vooral bij hem."De 25-jarige Bianchi is bezig aan zijn tweede seizoen in de Formule 1. Hij reed tot dusver 34 keer grands prix voor Marussia. Zijn beste resultaat is dit jaar de negende plaats in Monaco.
http://www.nusport.nl/formule-1/3895364/bianchi-intensive-care-crash-bij-grand-prix-japan.html

Holwerd voor Cambuur

In 2008 heb ik hem zien winnen op de Masters. Dan volg je zo iemand toch wel met iets meer belangstelling. Als je foto's ziet van de auto, pfff vreselijke klapper. Volgens de telemetrie met 203 km/u tegen die takelwagen.... ;(

Hopelijk herstelt hij helemaal. Forza Jules!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

John Hiatt

Oud F1 coureur De Cesaris is verongelukt bij motorongeluk in Rome.

Clint

Citaat van: poelie-lwd op oktober 04, 2014, 10:34:37
Grindbak ouwe, grindbak!

Ah nee juh. Disse vliegt veul verder deur, meteen de hekken in.

Gasgeve

http://www.nusport.nl/formule-1/3896048/situatie-gecrashte-bianchi-kritiek-maar-stabiel.html

Hier staat het filmpje van de crash op, knalt ontiegelijk hard tegen die takelwagen.

speculeter

Geen leuke beelden..

jeff

Hij begint goed verstappen nu al een boete gekregen.

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/318259/verstappen-ontvangt-duizend-euro-boete-van-fia/

19:32 – Max Verstappen heeft zijn eerste straf in de Formule 1 te pakken. De Nederlander heeft tijdens de eerste training voor de Amerikaanse Grand Prix te hard door de pits gereden en daarvoor een geldstraf gekregen.

Verstappen ging aan het einde van de sessie met een snelheid van 99,3 kilometer per uur door de pitstraat van Austin, terwijl daar gedurende het gehele evenement een maximale snelheid geldt van 80 kilometer per uur.

De Toro Rosso-coureur heeft hiervoor een boete van duizend euro gekregen van de FIA

Clint

Dat wordt niks met hem in die F1. Van hekwerk tot strobaal.

Gasgeve

Hij zal het altijd beter doen dan deze sukkel.


brambo3004


Dokkumer

Het is eigenlijk te triest voor woorden :_schater

jeff

Hij begint goed met ze eerste officiële test :
Crash en negende tijd voor Verstappen in Abu Dhabi-test

14:56 – Max Verstappen heeft de negende tijd neergezet tijdens de eerste testdag in Abu Dhabi. De dag begon voor de Toro Rosso-coureur met een crash als gevolg van een falende voorwielophanging, waarna de Limburger tot de middagsessie moest wachten voordat hij verder kon rijden. De snelste tijd van de dag was van Williams-coureur Valtteri Bottas, die aan het einde van de dag een 1.43.396 op het bord zette.

Komt van :
Gp-update


jeff

Hij is lekker bezig die verstappen tijdens de testdagen.
Ben benieuwd of die het vol kan houden als het seizoen begint.
http://t.co/w8CdrbMqox

denistel

dit weekend gaat het weer los