Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

J.Abma

#5565
Aantal goede punten om juridisch naar te kijken voor Cambuur inderdaad (hopelijk doen ze dat ook).
1. Had de KNVB niet eerder op basis van de papieren en informatie die zij hadden, deze uitkomst kunnen voorzien. Was dit niet een onvermijdelijke (minimale uitkomst). Of terwijl had de KNVB niet eerder al de nacomp. streep 1 plaats omlaag moeten brengen en geen degradant (nr. 17 en 18 nacomp.)
2. Cambuur wordt nu benadeeld op de transfermarkt door de onzekerheid die ontstaan is over de divisie waar ze in komen te spelen.
3. De promotiekansen van Cambuur nemen flink af door FC Twente als medeoconcurrent = ernstige benadeling --> waarom niet starten in de 2de divisie.

Ben benieuwd hoe een en ander uit gaat pakken. :scc

el haj

Hoe zit dat eigenlijk met die spelersraad, waarom hebben al onze concurrenten een mannetje in die raad en wij niet?

papier

Citaat van: el haj op mei 18, 2016, 18:03:15
Hoe zit dat eigenlijk met die spelersraad, waarom hebben al onze concurrenten een mannetje in die raad en wij niet?

Als je dat rijtje namen ziet moet je blij zijn, zijn geen heldere lichten in die raad

Harry L.

Citaat van: michello op mei 18, 2016, 17:43:27
Als we over 1 maand pas weten waar we aan toe zijn hebben we ook een bagger selectie.

Tuurlijk niet, je weet toch dat Henry zeer snel en goed kan handelen. Dat hebben we na Reijnen en B. toch gezien.

el haj

Citaat van: papier op mei 18, 2016, 18:11:17
Als je dat rijtje namen ziet moet je blij zijn, zijn geen heldere lichten in die raad

Die indruk heb ik bij veel profvoetballers, maar die clubs hebben in ieder geval een stem om hun belangen te verdedigen.

el haj

#5570
Voor de mensen met interesse; rtv oost heeft een live stream.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=244701&cat=1&_ga=1.147448311.1101952709.1463588303

Voorbij

Shar

#5571
Wat een situatie dit. Nog niets is zeker en Cambuur kan nu niet eens fatsoenlijk de spelersmarkt op. Of we zitten straks met een te dure selectie, een te kwalitatief slechte selectie of vissen overal achter het net omdat we te laat met onderhandelen beginnen. Mooi begin voor nieuwe seizoen zo. Dat Twente maakt er bewust een puinzooi van en andere clubs zijn er de dupe van. En dan als Twente zijnde ook nog je beklagen dat de straf te zwaar is. Met zo weinig realiteitszin mag die club wat mij betreft opgedoekt worden.

Bankzitter

Op zich vind ik de degradatie van Cambuur (sportief) en Twente (als straf) beide terecht. Alleen van de beroerde timing en juridische truukjes mag Cambuur geen nadeel ondervinden en dat is wel het geval hier.

Ook interessant: volgens de KNVB had Twente al in december 2015 de licentie moeten verliezen. Daar uit volgt dat Cambuur met een 17e plaats dan recht op nacompetitie had gehad.

Dit muisje krijgt nog wel een lang staartje.

Geelblauwstiens

Toch zullen wij in Nederland een tandeloze tijger blijken te zijn.
Wij hebben maar een heeeeel klein stemmetje.
Jammer Cambuur, maar oooo wat sneueueu voor Twente. Belachelijk

moodygrunn

Citaat van: Bankzitter op mei 18, 2016, 18:55:32
Op zich vind ik de degradatie van Cambuur (sportief) en Twente (als straf) beide terecht. Alleen van de beroerde timing en juridische truukjes mag Cambuur geen nadeel ondervinden en dat is wel het geval hier.

Ook interessant: volgens de KNVB had Twente al in december 2015 de licentie moeten verliezen. Daar uit volgt dat Cambuur met een 17e plaats dan recht op nacompetitie had gehad.

Dit muisje krijgt nog wel een lang staartje.

Ter onderbouwing van het vetgedrukte:
Citeer
FC Twente heeft geluk dat de licentie niet al in december 2015 kwijtraakte. Van Kastel: "Als de commissie toen al wist wat zij nú weten,  was de licentie direct ingetrokken. Het gaat niet alleen over Dusan Tadic, maar ook de namen van Orlando Engelaar en Jesús Corona worden genoemd."
Bron: http://nos.nl/artikel/2105761-knvb-zie-dit-als-een-tussenoplossing-voor-fc-twente.html
In Henk en Sandor we trust

gewoon een fan

Citaat van: Geelblauwstiens op mei 18, 2016, 18:57:39
Jammer Cambuur, maar oooo wat sneueueu voor Twente. Belachelijk

Waarom sneu voor Twente?
Ze worden nog gematst en mogen blij zijn dat ze nog een licentie krijgen, dit hadden de clubs die deze kans niet kregen ook wel gewild lijkt mij.

Harry L.

Citaat van: Bankzitter op mei 18, 2016, 18:55:32
Op zich vind ik de degradatie van Cambuur (sportief) en Twente (als straf) beide terecht. Alleen van de beroerde timing en juridische truukjes mag Cambuur geen nadeel ondervinden en dat is wel het geval hier.

Ook interessant: volgens de KNVB had Twente al in december 2015 de licentie moeten verliezen. Daar uit volgt dat Cambuur met een 17e plaats dan recht op nacompetitie had gehad.

Dit muisje krijgt nog wel een lang staartje.

Ik denk dat twente eieren voor zijn geld kiest en de straf accepteert. Ze hebben nu weer een licentie. Als ze dit aanvechten is er een grote kans dat ze de licentie definitief kwijt raken.

De Gast

Willem II en NAC gefeliciteerd. Wij maken geen schijn van kans meer. Het zal de wens van de KNVB zijn om deze clubs beide op het hoogste niveau te hebben.

YellowBlue

Kansloos. Willem 2 hoeft niet meer te winnen om er in te blijven...

hobbes

Citaat van: YellowBlue op mei 18, 2016, 19:36:39
Kansloos. Willem 2 hoeft niet meer te winnen om er in te blijven...

Maar heeft geen belang bij Nac in de eredivisie, commercieel gezien