Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Moira

Citaat van: El Ma-kri-niii op januari 11, 2016, 09:08:58
Roda haalt inmiddels de vijfde versterking deze winter, nu een Spanjaard uit de Cypriotische competitie. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Daarnaast ben ik benieuwd of ze deze maand de stadionhuur kunnen betalen...

Echt absurd, waar halen zij het geld vandaan?

Galdiano

Citaat van: El Ma-kri-niii op januari 11, 2016, 09:08:58
Roda haalt inmiddels de vijfde versterking deze winter, nu een Spanjaard uit de Cypriotische competitie. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Daarnaast ben ik benieuwd of ze deze maand de stadionhuur kunnen betalen...

De KNVB moet dit soort clubs keihard aanpakken.
Hoe kan het water je tot aan de lippen staan, maar de ene naar de andere (dure) versterking halen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

El Ma-kri-niii

Onvoorstelbaar, hoe je als club zó ontzettend dom kunt zijn. Als ze niet per ongeluk gepromoveerd waren tegen NAC, had hun bestaan aan een zijden draadje gehangen. Die mazzel heeft de club gered, maar vervolgens gaan ze doodleuk nóg een keer proberen failliet te gaan.

mescc

Van 25 nov. 2015

Roda JC en Frits Schrouff hebben een intentieverklaring getekend waardoor de Limburger de aandelen van de club overneemt. Roda JC kan hierdoor onder meer de in het verleden opgebouwde schulden afbetalen, zo meldt de club op de website.
Aan de precieze vormgeving van de deal wordt nog gewerkt. De aandelen moeten bijvoorbeeld worden ondergebracht bij een ,,nog nader vorm te geven entiteit''. Voor het einde van het jaar moet alles geregeld zijn. ,,Dit is van onschatbare waarde voor onze club. Dankzij deze financiële injectie kunnen we straks een kerngezonde club worden met mooie toekomstperspectieven. Het is daarnaast ook zeer belangrijk voor de rust binnen en rondom Roda JC'', aldus directeur Wim Collard.

Roda stond er de laatste jaren financieel niet best voor. Na de degradatie naar de Jupiler League in 2014 stak de club, die toch al schulden had, toch geld in een selectie die direct weer promotie moest afdwingen. Zelfs na de promotie naar de eredivisie durfde de club niet te jubelen, wat het geld betreft dan. Vorige maand nog bleek dat de club niet genoeg geld had om de huur van het Parkstad Limburg Stadion te betalen. Bovendien moest Roda kort na de start van het seizoen op zoek naar een nieuwe shirtsponsor, omdat geldschieter Solland Solar failliet ging.

Schrouff komt dan ook als geroepen in Kerkrade. Hij was al betrokken bij de voetbalclub, die dertiende staat in de eredivisie. De in 1940 geboren Limburger investeerde flink in de regionale jeugdopleiding van de club uit Kerkrade. Dat hij nu de hele club in handen krijgt, noemt Schrouff een ,,weloverwogen keuze''. ,,Ik vind het belangrijk voor de identiteit, de verbinding en de voetbalknowhow in de regio dat Roda JC financieel een stabiele club vormt en weer een structurele plek inneemt in de eredivisie.''

Dokkumer

Ja, alleen is de hamvraag of die schroef al in de club is gestapt.. Eind december was dat volgens mij nog niet het geval, dus kan er ook niet veel geld zijn.

Sakin

Na wat Roda heeft aangekocht, denk ik wel dat meneer daar al zit

hobbes

Citaat van: Sakin op januari 11, 2016, 16:07:47
Na wat Roda heeft aangekocht, denk ik wel dat meneer daar al zit

Anders zou Roda dezelfde problemen krijgen als Ado. Geld uitgeven wat je nog niet binnen hebt

Yellow Army

Citaat van: hobbes op januari 11, 2016, 16:22:10
Anders zou Roda dezelfde problemen krijgen als Ado. Geld uitgeven wat je nog niet binnen hebt

Daar zie ik ze anders wel voor aan
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Sakin op januari 11, 2016, 16:07:47
Na wat Roda heeft aangekocht, denk ik wel dat meneer daar al zit
Normaliter zou je dat als club of fansite wel naar buiten brengen lijkt me. Maar goed, er gebeuren wel eens gekkere dingen in de voetbalwereld ;)

Vedetski

Ondertussen breekt in Eindhoven de hel los vanwege de aanstelling van Makkelie als scheidsrechter tijdens Feyenoord-PSV.  :_schater

https://twitter.com/hashtag/FEYPSV?src=hash
:koffie

Marc S

Citaat van: Vedetski op januari 12, 2016, 17:08:50
Ondertussen breekt in Eindhoven de hel los vanwege de aanstelling van Makkelie als scheidsrechter tijdens Feyenoord-PSV.  :_schater

https://twitter.com/hashtag/FEYPSV?src=hash

Tja Feyenoord heeft al vaak genoeg de scheids mee gehad dit jaar.

Vedetski

Citaat van: Marc S op januari 12, 2016, 17:39:55
Tja Feyenoord heeft al vaak genoeg de scheids mee gehad dit jaar.

Het zit PSV zelf ook niet elke week tegen!

Kan me onder andere nog een vermeende handsbal herinneren tijdens Cambuur-PSV, waarna  :rodekaart, waarmee de hele wedstrijd vern**kt werd in de tiende minuut.
:koffie

Shar

Citaat van: Vedetski op januari 12, 2016, 17:47:15
Het zit PSV zelf ook niet elke week tegen!

Kan me onder andere nog een vermeende handsbal herinneren tijdens Cambuur-PSV, waarna  :rodekaart, waarmee de hele wedstrijd vern**kt werd in de tiende minuut.
Yep, en ca. twee weken later is hands opeens niet meer eens geel.

Vedetski

Citaat van: Shar op januari 12, 2016, 17:52:08
Yep, en ca. twee weken later is hands opeens niet meer eens geel.

Precies, dat is gewoon het voordeel als je in een rood shirt speelt.

Cambuur moet maar terug naar de rood-wit gestreepte shirts  :D
:koffie

Collingwood

Tannane van Heracles naar Saint-Étienne.
Kalmte alleen kan u redden.