Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: scc-aaron op januari 31, 2015, 20:32:58
Ik vind PSV gewoon een klote club, en zeker na vorige week, Anti voetbal!

Ja maar jou liefde voor Cambuur is toch hopelijk groter dan de haat voor psv? psv en ajax moeten de wedstrijden tegen dit soort clubs gewoon winnen, is alleen maar gunstig voor ons.

Eewal

Wat een triestheid; az maakt net voor tijd de 3-1 en ipv een feesie te vieren lopen de tribunes compleet leeg. Zielig!!!!

speculeter

Volgens mij hebben alle clubs onder ons ook verloren of hooguit een puntje gepakt.
Behalve Vitesse.

Spine

Aardig wat potjes gezien dit weekend waarvan de meeste van slecht tot zeer slecht niveau.  :O

Treb

Citaat van: Eewal op februari 01, 2015, 18:35:23
Wat een triestheid; az maakt net voor tijd de 3-1 en ipv een feesie te vieren lopen de tribunes compleet leeg. Zielig!!!!

Op de een of andere manier totaal ander publiek dan in de Hout. In de tijd dat Cambuur en AZ de dienst uitmaakten in de eerste divisie wel verhitte potjes meegemaakt in Alkmaar.

Tegenwoordig is het nog erger dan bij Hveen.

Sander Scc

Citaat van: Treb op februari 02, 2015, 05:59:32
Op de een of andere manier totaal ander publiek dan in de Hout. In de tijd dat Cambuur en AZ de dienst uitmaakten in de eerste divisie wel verhitte potjes meegemaakt in Alkmaar.

Tegenwoordig is het nog erger dan bij Hveen.

Dat krijg je als je succes probeert te kopen.
Van een gezellig, volks, stadionnetje naar een iets te grote sfeerloze kaasbak.

Lore

Citaat van: Treb op februari 02, 2015, 05:59:32
In de tijd dat Cambuur en AZ de dienst uitmaakten in de eerste divisie wel verhitte potjes meegemaakt in Alkmaar.



Meestal werden wij terug gestuurd of vriendelijk verzocht een hapje te eten bij de Chinees!  :_schater :_schater

Ronnie tng

Citaat van: Treb op februari 02, 2015, 05:59:32
Op de een of andere manier totaal ander publiek dan in de Hout. In de tijd dat Cambuur en AZ de dienst uitmaakten in de eerste divisie wel verhitte potjes meegemaakt in Alkmaar.

Tegenwoordig is het nog erger dan bij Hveen.

Je ziet het niet alleen bij Az. Ook Groningen, Ado maar ook na de verbouwing van Utrecht stadion is het helemaal niets meer! Ook een Twente is op z'n retour. Een stadion is zo belangrijk voor de sfeer die er hangt, daarom moeten er in Leeuwarden ook goede keuzes gemaakt worden.

DayDreamer

Citaat van: Ronnie tng op februari 02, 2015, 14:01:44
Je ziet het niet alleen bij Az. Ook Groningen, Ado maar ook na de verbouwing van Utrecht stadion is het helemaal niets meer! Ook een Twente is op z'n retour. Een stadion is zo belangrijk voor de sfeer die er hangt, daarom moeten er in Leeuwarden ook goede keuzes gemaakt worden.

Ik denk echt niet dat het alleen maar met stadion en locatie te maken heeft, voetbal veranderd gewoon heel erg, het is veel commerciëler , de echte harde kernen zijn er niet meer, althans heel anders dan in de jaren 80 en 90. Het rauwe is er wat af, dat merk je ook bij Cambuur al een beetje, we klagen al best veel over onze sfeer.
Uitwedstrijden gaat nog wel, omdat daar een heel ander slag volk mee gaat.

Ronnie tng

Citaat van: DayDreamer op februari 02, 2015, 16:04:43
Ik denk echt niet dat het alleen maar met stadion en locatie te maken heeft, voetbal veranderd gewoon heel erg, het is veel commerciëler , de echte harde kernen zijn er niet meer, althans heel anders dan in de jaren 80 en 90. Het rauwe is er wat af, dat merk je ook bij Cambuur al een beetje, we klagen al best veel over onze sfeer.
Uitwedstrijden gaat nog wel, omdat daar een heel ander slag volk mee gaat.

Natuurlijk heeft het niet alleen met het stadion te maken, maar het stadion is wel 1 van de weinige dingen waar je invloed op hebt. Het commerciële gebeuren heb je tot een bepaalde hoogte in de hand, maar ook met een hoop dingen niet. Daarom is de vergelijking met de jaren 80/90 niet echt op z'n plaats. De vergelijking huidige plaats of achter het WTC kunnen we wel maken en ik vermoed dat een nieuwe locatie een doodsteek is voor de manier waarop Cambuur nu beleefd wordt. De eerste 2/3 jaar zal je nog in een flow komen, daarna denk ik dat het weg ebt.


dizzhead


:_schater
"Het publiek is superfanatiek, ze roepen 'boeruh, boeruh' en drinken veel bier. Echt heel veel." Aldus Jetro Willems over PSV supporters.

http://www.psvfans.nl/nieuws/8392/-ik-speel-op-de-playstation-altijd-met-psv-de-anderen-snappen-dat-niet-.html






Collingwood

Erg indrukwekkend  8P.
Kalmte alleen kan u redden.

losang09

Uiteraard heeft de locatie wel een sfeer effect. Dat staat vast . De vraag is , in hoeverre heeft het effect, als je naar Oosterpark kijkt bijvoorbeeld :  Dan vind ik : best wel gekelderd die sfeer :  De mensen zijn misschien niet veel veranderd maar in een stadionnetje moet je je thuis voelen  om de sfeer te kunnen krijgen.   
De andere voorbeelden Alkmaarderhout  met name .  Daarentegen NAC heeft het aardig goed in hun bakkie , maar dat stadion is ook wel voetbaluitstralend.


Dokkumer

In de Euroborg was de sfeer de eerste jaren ook top, nu is het stukken minder. Alleen weet ik niet of dat alleen aan het stadion toegewezen kan worden, er is immers ook heibel tussen twee supportersgroepen, wat ook niet bevorderlijk voor de sfeer is.

666

Citaat van: Dokkumer op februari 03, 2015, 11:19:30
In de Euroborg was de sfeer de eerste jaren ook top, nu is het stukken minder. Alleen weet ik niet of dat alleen aan het stadion toegewezen kan worden, er is immers ook heibel tussen twee supportersgroepen, wat ook niet bevorderlijk voor de sfeer is.

Dat hebben wij ook (vakje 13, vakje 14 :insane)  en de sfeer blijft bij ons goed.   8)
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander