Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Jasper Cillessen durft het zelf nog nauwelijks te geloven maar als de schijn niet bedriegt, mag hij als eerste doelman van het Nederlands elftal toeleven naar de oefeninterlands tegen Japan en Colombia. "Natuurlijk zou dat niet normaal zijn", zegt hij in gesprek met het ANP. "Ik vind het al heel bijzonder dat ik op mijn 24e jaar als eerste doelman van Ajax naar Oranje mag."

Waar de geboren Groesbeker ruim twee jaar niet eens over durfde te dromen, gebeurde vorige maand in zo'n twee weken. Cillessen leek op weg naar zijn derde seizoen als tweede doelman van Ajax totdat Kenneth Vermeer plotseling de ene op de andere blunder stapelde en trainer Frank de Boer het tijd vond voor een nieuwe eerste keeper bij Ajax.

De succesvolle oefenmeester maakte daarmee de weg vrij voor bondscoach Louis van Gaal, die zo gecharmeerd is van Cillessen dat hij hem in de zomer zelfs als tweede keeper van Ajax al meenam voor een lucratieve trip door Azië. Toen Michel Vorm in de aanloop naar de uitwedstrijd tegen Turkije afhaakte met een handblessure, promoveerde Cillessen razendsnel tot eerste keeper van Oranje. Van Jong Ajax naar Oranje in twee weken, dat is pas carrière maken.

"Er zijn hier zo veel goede keepers"
De oud-doelman van NEC droeg in Istanbul met een handvol fraaie reflexen bij aan een zege (2-0). Cillessen straalde rust uit en stond vaak op de goede plaats, net als bij Ajax de laatste weken. "Het ging wel lekker", beseft de blonde doelverdediger. "Maar er zijn hier zo veel goede keepers dat ik het niet vanzelfsprekend vond dat ik er nu weer bij zou zitten. Net zoals ik er niet van uitga dat ik ga spelen tegen Japan en Colombia."

Mede omdat Michel Vorm en Jeroen Zoet nog geblesseerd zijn, concurreert Cillessen nu met Tim Krul en Maarten Stekelenburg om een basisplaats bij Oranje. De keeper van Ajax beschikt waarschijnlijk over de beste papieren omdat hij als enige van de drie ook al was opgenomen in de voorlopige selectie van Van Gaal.

"Ik zal het dus steeds moeten laten zien"
Wel schreef Krul zondag volgens de makers van het bekende Engelse sportprogramma 'Match of the Day' geschiedenis met een recordaantal van veertien spectaculaire reddingen in de uitwedstrijd van Newcastle United tegen Tottenham Hotspur. Stekelenburg, inmiddels actief voor Fulham, schitterde voor Oranje op het laatste WK in Zuid-Afrika.

"Ik zal het dus steeds moeten laten zien", weet Cillessen. "Nu hier bij Oranje, maar vooral de rest van het seizoen bij Ajax. Ik wil goed spelen en uiteindelijk met die schaal in mijn handen staan. Op die manier maak ik de meeste kans op een plaats in de WK-selectie."


Watching Football Is Not A Crime

Lore

Je kan toch eigenlijk niet meer om Krul heen?

Scc01

Citaat van: Lore op november 13, 2013, 17:56:02
Je kan toch eigenlijk niet meer om Krul heen?

Ja het is echt ongelofelijk, maar waar....

SCCornjum


ZWOLLE -
PEC Zwolle heeft aangifte gedaan van diefstal van de kampioensschaal. De schaal, die de ploeg 1,5 jaar geleden kreeg na de titel in de Jupiler League, is ontvreemd uit de vitrinekast in de centrale hal van het stadion.
Algemeen directeur Edward van Wonderen spreekt op de website van PEC van ,,een brute inval". ,,Namens PEC Zwolle wil ik de daders vragen het gezonde verstand te gebruiken en deze mogelijk ludieke actie per direct te beëindigen, door de ereschaal terug te brengen naar de club. Voor PEC Zwolle, met al zijn aanhang, heeft deze schaal een emotionele waarde."

De daders zijn volgens PEC vastgelegd op de camera's die buiten het stadion hangen. De politie overweegt de beelden op korte termijn vrij te geven op de eigen website.
Watching Football Is Not A Crime

Lore

Supporters van Go Ahead Eagles hebben de kampioensschaal van PEC Zwolle ontvreemd. Dat hebben aanhangers van de club aan vandaag aan RTV Oost laten weten.
De diefstal van de schaal uit het stadion in Zwolle was bedoeld als ludieke actie. De aanhang wilde de schaal teruggeven op 8 december als Go Ahead en PEC Zwolle tegen elkaar spelen in de Adelaarshorst in Deventer.

PEC Zwolle heeft bij de politie aangifte gedaan. De fans van Go Ahead hebben daarom besloten eerder openheid te geven. Algemeen directeur van PEC Zwolle, Edward van Wonderen, zegt dat de aangifte mogelijk wordt ingetrokken als inderdaad blijkt dat het om een ludieke actie gaat. Maar die informatie heeft hem nog niet bereikt. 'Feit is dat de schaal weg is. De zaak ligt nu nog bij de politie en onze veiligheidsdienst", zegt Van Wonderen tegen RTV Oost.

ForzaCambuur1

Feyenoord is ook weer aan het worstelen tegen RKC. Zou in ons belang toch wel fijn zijn als ze gewoon de 3 punten wegnemen uit Waalwijk.

HilversumOnTour

Niet te geloven dit......

Holwerd voor Cambuur

Verdomme, kut rkc. Wordt t over 2 weken nog belangrijker!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

HilversumOnTour

Daar win je zeker niet zomaar!! Al was dit wel erg lucky pfffff....

Tukker

WTF   RKC gaat winnen ????    :wall
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

speculeter

Tsjonge   tsjonge....
iedereen mee naar Waalwijk over twee weken
weer 6punten wedstrijd.

ForzaCambuur1

Onze 3 punten van gisteren ook weer in waarde gestegen op deze manier. Onvoorstelbaar dit zeg  :zucht

Lwdscc


HilversumOnTour

Die kut kop van een Joachim!!! Op naar een vol uitvak en knallen daar!!!!

Dokkumer

WAT EEN ONGELOFELIJK STELLETJE KUTKAKKERLAKKEN ZIJN HET OOK OP ZUID.
Mooiste stadion van Nederland, maar wel de grootste stumpers op het veld :R