Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Zondagmiddag is kut, heb liever vrijdagavond maar dan wel in de eredivisie  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Zondagmiddag 14.30, enige mooie voetbaltijd.
De echte, dat lees je :devil

Dokkumer

Groningen dreigt een terecht punt te pakken...
De echte, dat lees je :devil

Noordcambuur

Citaat van: Dokkumer op februari 05, 2023, 18:40:05
Groningen dreigt een terecht punt te pakken...
met veel strijd Dokkumer

EdsjeSCC

En met een Manu die meteen bijna een hele wedstrijd kan spelen en dreigend is ;)

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op februari 05, 2023, 18:43:21
met veel strijd Dokkumer
Heb de wedstrijd wat kunnen volgen en bij Grunenn is wel sprake van  een werkelijke ommekeer.
Dennis met de versterkingen de selectie in 1 week tijd om getoverd tot een goed voetballend team waar de wilskracht afstraalt.

Vlampiep

Citaat van: EdsjeSCC op februari 05, 2023, 18:44:46
En met een Manu die meteen bijna een hele wedstrijd kan spelen en dreigend is ;)
Bij Ultee had dit ook met Johnsen kun doen.

Destroyer

Citaat van: Vlampiep op februari 05, 2023, 18:47:25
Heb de wedstrijd wat kunnen volgen en bij Grunenn is wel sprake van  een werkelijke ommekeer.
Dennis met de versterkingen de selectie in 1 week tijd om getoverd tot een goed voetballend team waar de wilskracht afstraalt.

Yep maar Ultee deed het niet. Grun speelde oude niveau en terecht punt gepakt
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Noordcambuur

Citaat van: Vlampiep op februari 05, 2023, 18:47:25
Heb de wedstrijd wat kunnen volgen en bij Grunenn is wel sprake van  een werkelijke ommekeer.
Dennis met de versterkingen de selectie in 1 week tijd om getoverd tot een goed voetballend team waar de wilskracht afstraalt.
er is daar van de week wel wat gebeurd.
Groningen speelde met veel strijd en dan zie je maar weer wat je kunt bereiken Vlampiep.

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op februari 05, 2023, 19:11:05
er is daar van de week wel wat gebeurd.
Groningen speelde met veel strijd en dan zie je maar weer wat je kunt bereiken Vlampiep.
Ultee kan goed lullen, maar het poetsen blijft akelig achterwege en daar ga je de selectie niet beter maken.

papier

Zie ons niet meer handhaven, maar we kunnen er nog best een mooie eindtour van maken. En bouwen naar volgend seizoen met in ieder geval Smand als belangrijke kracht.

Inferno-058

Citaat van: Destroyer op februari 05, 2023, 10:28:24
Zondagmiddag is kut, heb liever vrijdagavond maar dan wel in de eredivisie  |:)
Uit op een vrijdagavond is wel vreselijk

Dokkumer

https://www.gelderlander.nl/arnhem/vitesse-is-20-dagen-verwijderd-van-dakloos-bestaan-rechter-lijkt-nog-de-enige-die-dat-kan-voorkomen~ac4b49aa/
Vitesse is 20 dagen verwijderd van dakloos bestaan: rechter lijkt nog de enige die dat kan voorkomen
Het lijkt onvermijdelijk dat het lot van Vitesse in de handen ligt van de rechter. De Arnhemse club probeert vrijdag via een kort geding af te dwingen ook volgend voetbalseizoen in GelreDome te kunnen voetballen. Gesprekken met de eigenaar van het stadion in aanloop naar de rechtszaak hebben geen doorbraak opgeleverd.

De tijd dringt voor de eredivisionist. De KNVB moet v??r 1 maart weten of Vitesse over een stadion beschikt voor het seizoen 2023-2024, dat begint op 11 augustus. Het huidige huurcontract loopt af op 30 september. Is er niet op tijd duidelijkheid, dan kan de voetbalbond als uiterste consequentie de voetballicentie van Vitesse intrekken. Daarmee zou het voortbestaan van de club gevaar

Vitesse be?indigde het contract voor GelreDome vijf jaar geleden zelf, in de hoop vervolgens een deal te kunnen sluiten over een lagere huur. Dat gebeurde echter niet. Gesprekken met Nedstede, dat in 2018 het stadion net had gekocht toen de Arnhemmers de huur opzegden, leidden nooit tot een nieuwe overeenkomst.

Rechtszaak als stok achter de deur
Nu de deadline van de KNVB met rasse schreden nadert, en in aanloop naar het kort geding, zijn huurder en huisbaas opnieuw om de tafel gegaan. Een rechtszaak als deze is vaak een stok achter de deur om toch onderling tot een oplossing te komen. In veel gevallen wordt een kort geding daardoor zelfs overbodig, maar daar is in dit geval geen enkele aanwijzing voor.

De betrokken partijen bevestigen dat de afgelopen weken opnieuw is gesproken. Tot echte onderhandelingen zou het niet zijn gekomen. De enige toelichting die Vitesse wil geven, is dat de club ?te allen tijde bereid blijft om in gesprek te gaan over redelijke huurvoorwaarden?.

De club wil korting, topman Michael van de Kuit van Nedstede wil daarvan niet weten, zegt hij. Meer dan de 2,15 miljoen die Vitesse per jaar betaalde, hoeft de stadioneigenaar niet te ontvangen, maar minder zeker niet.

Discussie over eeuwig speelrecht voor GelreDome
Met een oordeel in het kort geding is de zaak nog niet ten einde. Nog afgezien van een mogelijk hoger beroep tegen de uitspraak van de kortgedingrechter, loopt er op de achtergrond nog een andere rechtszaak. Met die zogenoemde bodemprocedure wil Vitesse duidelijkheid over het eeuwige speelrecht voor GelreDome waarover de club zegt te beschikken.

Een uitspraak in die zaak is voorlopig niet te verwachten. Bodemprocedures zijn zaken van lange adem. De eerste zitting is bovendien pas gepland n? het verstrijken van de deadline die de KNVB aan Vitesse heeft opgelegd. Daarom grijpt de eredivisionist naar het kort geding. Dat moet lucht geven in afwachting van een oordeel in de zaak over het eeuwig speelrecht.

De echte, dat lees je :devil

Delfzijl/Cambuur

Nou niet meteen roepen dat het lek boven is hier bij de FC he...... Jah een goede wedstrijd maar dat zegt niks of de volgende 5 ook weer goede wedstrijden worden.
Ben altijd stiekum een beetje voor alle noordelijke clubs (behalve die ene)
Dennis in 1 week alles omgeturned laat me niet lachen..... Die Manu heeft gesleurd en gesleept publiek opgehitst en ze voetbalden eindelijk eens weer volle bak vooruit. Moeten wij ook als we er toch uitflikkeren dan maar strijdend naar voren.

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 09, 2023, 19:13:00
Nou niet meteen roepen dat het lek boven is hier bij de FC he...... Jah een goede wedstrijd maar dat zegt niks of de volgende 5 ook weer goede wedstrijden worden.
Ben altijd stiekum een beetje voor alle noordelijke clubs (behalve die ene)
Dennis in 1 week alles omgeturned laat me niet lachen..... Die Manu heeft gesleurd en gesleept publiek opgehitst en ze voetbalden eindelijk eens weer volle bak vooruit. Moeten wij ook als we er toch uitflikkeren dan maar strijdend naar voren.
Het is echt te hopen dat Ultee zijn kansloze visie van tegenhouden los laat en de selectie de beuk er in laat gooien met aanvallend voetbal en direct hoog druk zetten.
Kerel wat heb ik een respect voor jou en die anderen die voor iedere wedstrijd een paar honderd kilometer rijden. Ik durf oprecht te bekennen dat ik dit momenteel niet zou kunnen opbrengen.  |:) |:) |:) |:)