Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

pvanbuijtene

Het is wel ongelovelijk dat je met 22 punten nog bijna onderaan staat.. tegeb twente en psv kan je verliezen en sta je zomaar laatste.. zit er weer lekker druk op de wedstrijden tegeb zwolle.. heracles etc..

SCCornjum


Mohamed El Makrini had zondag in de Friese derby de taak om Hakim Ziyech onschadelijk te maken. De stofzuiger van SC Cambuur deed dat uitstekend en zorgde ervoor dat de aanvallende middenvelder vaker achter hem aan moest lopen dan andersom. Op het middenveld werd de strijd gewonnen, waardoor de swingende Afrikaanse aanval voorin het verschil kon maken.

Jurre de Ruiter
LEEUWARDEN

Cambuur klapte er zondag tegen Heerenveen vol op, zoals in een derby ook verwacht mag worden van de underdog. "Het plan was om Heerenveen vol onder druk te zetten, we wilden ze niet laten voetballen", zei El Makrini na afloop tegen VoetbalPrimeur. Met Marcel Ritzmaier en Paco van Moorsel werd op die manier op het middenveld het verschil gemaakt.

"We wonnen elk duel en zaten er bovenop. We kwamen snel op voorsprong en toen wist ik eigenlijk al dat de wedstrijd voor ons zou zijn. Als je zag hoe we speelden, dan mochten we het gewoon niet meer weggeven. Op het middenveld rouleren we heel veel. Je zag dat Marcel en Paco direct vrij kwamen als Heerenveen even niet stond op te letten. En we wisten dat er achter de verdediging van Heerenveen veel ruimte lag", geeft hij het tactische strijdplan prijs.

Aanwinsten
"In de tweede helft hadden we het iets lastiger, maar toen konden we ervan profiteren dat Heerenveen achterin één-op-één ging spelen. Dat zag je bij de 3-0 van Jody Lukoki", aldus El Makrini, die naast de Congolees ook de aanwinsten Bartholomew Ogbeche en Elvis Manu zag scoren.

"Die twee aanwinsten zijn echt belangrijk voor ons. Manu brengt op links snelheid en balvastheid en Ogbeche pint verdedigers vast. We wisten direct dat Ogbeche kwaliteit had, nadat hij maandag een testwedstrijd tegen Go Ahead Eagles had gespeeld. Vijf keer scoren, doe dat meer eens. Dan zie je dat hij wat kan. En op zijn cv staan ook een paar mooie clubs. Hij heeft ervaring en snapt het spelletje, is bovendien een echte prof en ook goed in de communicatie", prijst El Makrini de nieuwste aanwinst.

Djembé
Met de Congolees Lukoki, de Nigeriaan Ogbeche en de van oorsprong Ghanese Manu werd het een Afrikaans feestje in Leeuwarden. De djembé staat echter nog niet in de kleedkamer. "Nee, die zouden we eigenlijk neer moeten zetten", lacht de Marokkaan. "Het is een mooie mix zo."

El Makrini wilde tenslotte de aanhang bedanken. "Op de training van zaterdag gingen ze met 1000 of 1500 man al helemaal los. Je merkte dat deze wedstrijd hier heel gevoelig ligt. Zelfs tijdens het boodschappen doen kreeg ik er opmerkingen over. De supporters waren fantastisch vandaag, een echte twaalfde man."
Watching Football Is Not A Crime

moodygrunn

http://www.vi.nl/nieuws/vitesse-moet-door-donkerrode-cijfers-vrezen-voor-straf-uefa.htm
.

Het is toch verdorie niet te filmen dat Vitesse een jaarlijks verlies maakt dat 5x onze hele begroting is?
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op januari 27, 2014, 18:47:58
http://www.vi.nl/nieuws/vitesse-moet-door-donkerrode-cijfers-vrezen-voor-straf-uefa.htm
.

Het is toch verdorie niet te filmen dat Vitesse een jaarlijks verlies maakt dat 5x onze hele begroting is?

Ik las het ook inderdaad. Ben benieuwd hoe Vitesse gaat proberen de regels om financial fair play te omzeilen. Als dat iet lukt heeft Vitesse namelijk niet een begroting om kampioen mee te worden en dan verliest zo'n eigenaar ook snel zijn interesse in zijn speeltje.


Yellow Army

Ach, Chelsea koopt op papier ff een spelertje voor 50 miljoen en weg is je probleem. Lachertje dat financial fairplay
Area 58

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Yellow Army op januari 27, 2014, 22:33:40
Ach, Chelsea koopt op papier ff een spelertje voor 50 miljoen en weg is je probleem. Lachertje dat financial fairplay

Ik heb een keer wat lui bij Vitesse gesproken, en die zijn daar niet blij mee. Ze praten daar niet over transfers of over het aan- en verkopen van spelers, maar over het verplaatsen van spelers. Waar natuurlijk alleen de verplaatsers baat bij hebben.
Henk, held, bedankt

DayDreamer

Die verslaggever gisteren bij VI zei dat ze 34 miljoen aan kosten hadden, ze komen 24 miljoen tekort, dan komt daar dus maar 10 miljoen binnen per jaar, zonder die geldschieter uiteraard. Wat aan kansloze club  :_schater

Lore

Citaat van: DayDreamer op januari 28, 2014, 08:47:48
Die verslaggever gisteren bij VI zei dat ze 34 miljoen aan kosten hadden, ze komen 24 miljoen tekort, dan komt daar dus maar 10 miljoen binnen per jaar, zonder die geldschieter uiteraard. Wat aan kansloze club  :_schater

De netto-omzet is gestegen van 11,5 naar 11,7 miljoen. Dit zijn al belachelijke bedragen, maar blijkbaar kan Vitesse, ondanks hun kampioensplannen, de begroting niet verder omhoog krijgen. Kortom geen extra sponsor die zich aan Vitesse wil verbinden en amper extra publiek.

Sterker nog, de tv-inkomsten zullen waarschijnlijk wel gestegen zijn puur gebaseerd op een betere ranglijst. Dus zou de sponsorinkomsten ook nog gedaald kunnen zijn.

Deze club zou wel een hard onderweg kunnen zijn naar een faillissement, want als de geldschieter de interesse verliest kan dit gat niet meer gedicht worden.

Cambuur058

die kut finboergason kan wel eens een schorsing gaan oplopen voor zijn domme gebaar  :thumbsup

zeewolde

Dit baart me wel zorgen, we zijn toch een club die vaak pech heeft. Kijk eens naar het aantal punten van de nummer 1 in vorige seizoenen:

CiteerDe nivellering heeft toegeslagen in de Eredivisie. Vier clubs strijden om de landstitel en maar liefst tien ploegen lijken nog te moeten vechten tegen degradatie. Het verschil tussen de nummers negen en achttien bedraagt immers maar zes punten.

Een echte zwakke broeder ontbreekt dit seizoen in de Eredivisie en dat zorgt onderin voor ongekende spanningen. Alle ploegen pakken punten, zo ook NEC. De Nijmegenaren veroverden negentien punten in twintig wedstrijden. Daarmee is de club de beste hekkensluiter van de Eredivisie, zocht NUsport uit.

De ploeg van Anton Janssen pakt gemiddeld 0,95 punt per wedstrijd. Het Deense SönderjyskE volgt met een moyenne van 0,89 punt per wedstrijd. Op plek vier staat met Cardiff City (0,82 punt) de eerste club uit een grote Europese competitie. Het Bulgaarse Pirin Gotse Delchev is met 0,39 punten per duel het 'kneusje' onder de hekkensluiter. Lausanne Sport uit Zwitserland (0,39) en Anzhi uit Rusland (0,42) doen het relatief gezien eveneens niet best.

NEC heeft nu al meer punten dan RKC Waalwijk en Willem II in respectievelijk 2010 en 2011. Beide clubs degradeerden met vijftien punten. Willem II eindigde vorig seizoen op 23 punten, terwijl Excelsior een jaar eerder op 19 punten bleef steken. Volendam pakte in 2009 nog 29 punten, waar RBC het in 2006 met slechts 9 punten moest doen.

Bernardo

Als wij zo blijven voetballen, maak ik me niet druk.

zeewolde

Citaat van: Bernardo op januari 28, 2014, 13:45:12
Als wij zo blijven voetballen, maak ik me niet druk.

Als we in de komende 4 wedstrijden meer dan 3 punten halen ga ik er ook wel van uit dat we er in blijven.

Dokkumer

Breaking news:

RKC boekt opnieuw financiële winst

RKC Waalwijk heeft het afgelopen seizoen 33.000 euro winst geboekt. Dat heeft de eredivisieclub met het publiceren van de jaarcijfers bekendgemaakt.

RKC realiseert daarmee voor het vierde opeenvolgende jaar een positief resultaat.

De club had, vergeleken met een seizoen eerder, te maken met minder opbrengsten uit wedstrijden. Dat kwam door een minder resultaat in de nationale beker én het niet halen van de play-offs, die het seizoen ervoor wel waren bereikt. De inkomsten uit sponsoring en media namen daarentegen toe

Eewal

Citaat van: Dokkumer op januari 28, 2014, 17:34:33
Breaking news:

RKC boekt opnieuw financiële winst

RKC Waalwijk heeft het afgelopen seizoen 33.000 euro winst geboekt. Dat heeft de eredivisieclub met het publiceren van de jaarcijfers bekendgemaakt.

RKC realiseert daarmee voor het vierde opeenvolgende jaar een positief resultaat.

De club had, vergeleken met een seizoen eerder, te maken met minder opbrengsten uit wedstrijden. Dat kwam door een minder resultaat in de nationale beker én het niet halen van de play-offs, die het seizoen ervoor wel waren bereikt. De inkomsten uit sponsoring en media namen daarentegen toe

winst halen is hoe dan ook gewoon prima, hoe laag die winst wellicht ook is...

scc-aaron

De back haps gaat van Az naar de egels