Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Harry L.

Citaat van: James op juni 05, 2026, 20:21:33
Pieter vind dat er moet worden doorgepakt en schud de boel wakker. Niet lullen maar poetsen net als in het bedrijfsleven. Door een geldschieter is de urgentie niet echt voelbaar het wordt tijd voor doorpakken en niet alleen maar praatjes.

Dat bureau wat op zoek zou naar een geschikte kandidaat. Hoe lijkt dat?

Cambuur heeft een ingecalculeerd risico genomen met het stadion want een nieuw stadion levert voor kleinere clubs altijd problemen op maar je hebt het stadion en daarmee de toekomst.

Je hebt alleen niks aan een stadion als je naar de kloten gaat, en dus geen toekomst.

We zijn nu dus volledig afhankelijk van Kooi (waren we al), heb al eerder aangegeven dat ik het zorgelijk vind om van 1 persoon afhankelijk te zijn. Ik vind het vreemd dat hij er zelf niet veel korter opgezeten heeft, hij zit er al voor ca. 10 miljoen in en toch komen er weer lijken uit de kast. Als hij het nu wel welletjes vind verliest hij zijn geld en zijn we reddeloos verloren. Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Dit alles zal ook wel gevolgen hebben voor de selectie. Als we er gelijk weer uitvliegen aankomend seizoen dan weet ik niet hoe we hier nog uit moeten komen. Wanneer gaan ze nu eens echt wakker worden, ik moet er niet aan denken dat dit mis gaat?

Korezev

Ik begrijp dat als er over 10 dagen geen dekking is voor die 4,3 miljoen is dan begint de puntenaftrek al.
Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Misschien is er daarom ook nog wel geen groen licht voor Vink
Kooi moet door pakken, de RVC heeft niets verkeerds gedaan volgens de voorzitter, maar vind maar eens capabele mensen in die korte tijd


Poetser

Wat ik mij afvraag is waarom de 'objectieve' seizoenkaarthouder van heerenveen Sander de Vries altijd van zulke stukken over Cambuur schrijft.

Daarmee bagatelliseer ik de situatie niet hoor.

Bankzitter

Citaat van: Harry L. op juni 05, 2026, 20:53:40
Je hebt alleen niks aan een stadion als je naar de kloten gaat, en dus geen toekomst.


Het oude stadion was op... dus dan was het op zeker einde verhaal geweest.

Kooij zet de zaak op scherp maar dat is soms ook even nodig.
De TS met De Graaf, Reinsma, Reus en De Jong is een mooi voorbeeld... daar mag een RVC best beter op controleren.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Korezev op juni 05, 2026, 20:56:31
Ik begrijp dat als er over 10 dagen geen dekking is voor die 4,3 miljoen is dan begint de puntenaftrek al.
Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Ja.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Lore

En daar is de reden dat de cijfers nog steeds niet zijn gepubliceerd.

De RVC praat over good governance, maar dat is dezelfde RVC dat het bureau van een van de leden van de RVC de opdracht gaf om de nieuwe directeur (en eerder de inmiddels vertrokken commercieel directeur) te werven. Dan moet je dus toezien op hoe dat bureau zijn werk doet. Dat heeft echt niets te maken met good governance. Want hoe kritisch kijk je naar dat bureau. Dat bureau dat trouwens geen enkele ervaring heeft met dit type functie. Dus weinig verrassend dat er geen kandidaten zijn.

Wat een armoede. En groot gelijk dat hij vernieuwing eist. Het zijn vast aardige mensen, maar niet competent op dit niveau

Harry L.

Citaat van: Bankzitter op juni 05, 2026, 21:11:30
Het oude stadion was op... dus dan was het op zeker einde verhaal geweest.

Kooij zet de zaak op scherp maar dat is soms ook even nodig.
De TS met De Graaf, Reinsma, Reus en De Jong is een mooi voorbeeld... daar mag een RVC best beter op controleren.

Eens hoor, ik bedoel meer dat een nieuw stadion geen garantie biedt voor een oneindig bestaan en dat je maar wat om kan blijven klooien.

Derkx R.H.

#1447
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juni 05, 2026, 19:42:07
Maar vooral in de RVC-laag, begrijp ik uit zijn woorden...?
RvC en stichtingsbestuur zijn vooral degene die zich aangesproken moeten voelen.
En het gaat niet over lijken uit een kast of andere financi?le dingen. Het gaat om iedereen zijn werk doet en niet zit te duimen draaien en denkt dat alles vanzelf goedkomt.. Bestuurlijke vernieuwing en daaraan gekoppelde professionaliteit/productiviteit en gebeurt dit is er verder niet zo heel veel aan de hand...

Eewal

Het is ook wel onbegrijpelijk dat de directie niet compleet is met zo'n belangrijk jaar voor de boeg...

Lore

Cambuur begon het vorige seizoen met een negatief eigen vermogen van 1,2 miljoen euro. Dat wordt bij de start van dit seizoen ongeveer 6 ton negatief. Tegelijk heb ik vorig seizoen voor 2,3 miljoen euro aan certificaten gekocht. Had ik dat niet gedaan? Dan had Cambuur nu dus een negatief eigen vermogen van 2,9 miljoen euro en waren we het seizoen in de eredivisie gegarandeerd met puntenaftrek begonnen.?

Ik neem aan dat met de start van dit seizoen het komende seizoen wordt bedoeld? Wij lopen de zes ton negatief eigen vermogen in. Maar Kooij heeft 2,9 miljoen betaald. De transfer van sjorstrand valt ook in dit seizoen. En Pauwels, mercera en Nieling dan?

Al dat geld heeft dus niets bijgedragen aan een beter eigen vermogen! Hoeveel verlies hebben wij dan gedraaid? Cambuur moet de pijnlijke pleister er af trekken en de cijfers publiceren. Of zou de accountant de cijfers niet willen goedkeuren?

Sonnema

Citaat van: Poetser op juni 05, 2026, 21:01:56
Wat ik mij afvraag is waarom de 'objectieve' seizoenkaarthouder van heerenveen Sander de Vries altijd van zulke stukken over Cambuur schrijft.

Is gelul heeft gewoon een seizoenkaart van Cambuur. Alleen voor zijn werk schrijft hij voor DKV. Met zo nu en dan een verhaal over Cambuur



Derkx R.H.

Citaat van: Lore op juni 05, 2026, 22:26:00
Cambuur begon het vorige seizoen met een negatief eigen vermogen van 1,2 miljoen euro. Dat wordt bij de start van dit seizoen ongeveer 6 ton negatief. Tegelijk heb ik vorig seizoen voor 2,3 miljoen euro aan certificaten gekocht. Had ik dat niet gedaan? Dan had Cambuur nu dus een negatief eigen vermogen van 2,9 miljoen euro en waren we het seizoen in de eredivisie gegarandeerd met puntenaftrek begonnen.?

Ik neem aan dat met de start van dit seizoen het komende seizoen wordt bedoeld? Wij lopen de zes ton negatief eigen vermogen in. Maar Kooij heeft 2,9 miljoen betaald. De transfer van sjorstrand valt ook in dit seizoen. En Pauwels, mercera en Nieling dan?

Al dat geld heeft dus niets bijgedragen aan een beter eigen vermogen! Hoeveel verlies hebben wij dan gedraaid? Cambuur moet de pijnlijke pleister er af trekken en de cijfers publiceren. Of zou de accountant de cijfers niet willen goedkeuren?
Wel waarde gecre?erd op het veld... Het hele punt is het stichtingsbestuur en RvC en het slecht functioneren en onkunde van deze organen of in het kort de bezem moet er door..

Sonnema

Citaat van: Derkx R.H. op juni 05, 2026, 22:44:17
Wel waarde gecre?erd op het veld... Het hele punt is het stichtingsbestuur en RvC en het slecht functioneren en onkunde van deze organen of in het kort de bezem moet er door..
_O_ _O_

Lore

#1453
Citaat van: Derkx R.H. op juni 05, 2026, 22:44:17
Wel waarde gecre?erd op het veld... Het hele punt is het stichtingsbestuur en RvC en het slecht functioneren en onkunde van deze organen of in het kort de bezem moet er door..

Maar als die toegevoegde waarde dan gebruikt wordt om de gaten te dichten in de begroting, dan is het operationeel verlies toch miljoenen?

Dat de RVC en stichtingsbestuur niet zo door kunnen lijkt mij ook. Het voorbeeld van hoe de directeur wordt geworven is exemplarisch voor het amateurisme

Derkx R.H.

Citaat van: Lore op juni 05, 2026, 22:46:42
Maar als die toegevoegde waarde dan gebruikt wordt om de gaten te dichten in de begroting, dan is het operationeel verlies toch miljoenen?

Dat de RVC en stichtingsbestuur niet zo door kunnen lijkt mij ook. Het voorbeeld van hoe de directeur wordt geworven is exemplarisch voor het amateurisme
Er wordt geld gebruikt om gaten te dichten, maar dit zijn geen miljoenen maar vooral de stadion kosten te dekken en door het bereiken van de eredivisie hoeft dit komend seizoen niet.