Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Zuid1991

Het lijkt erger dan ik in eerste instantie dacht?
Zijn we nu weer terug bij af?
Volgend seizoen (nog) hogere prijzen.
Dat gaat toeschouwers en omzet kosten.
Hoop dat ik het verkeerd heb.

Bernardo

Dus zonder de afgelopen transfer inkomsten zouden we ook dit seizoen 1,7 miljoen euro verlies draaien. Zijn wel echt zorgwekkende cijfers

michello

Promotie,  promotie, promotie. Belangrijker dan ooit.
Benieuwd naar het verhaal van Pieter, maar laten we niet vergeten dat hij (ondanks dat hij er zelf baat bij heeft) niet de oplossing moet zoeken maar dat het echt bij ons vandaan moet komen.

Noordcambuur

Citaat van: michello op november 24, 2025, 11:06:49
Promotie,  promotie, promotie. Belangrijker dan ooit.
Benieuwd naar het verhaal van Pieter, maar laten we niet vergeten dat hij (ondanks dat hij er zelf baat bij heeft) niet de oplossing moet zoeken maar dat het echt bij ons vandaan moet komen.
grotere sponsors aantrekken en de laatste 2 skyboxen verhuren.
En meer activiteiten in het stadion verhuren,a.s. woensdag komt Sinterklaas naar het stadion om met de sinterklaasfeest te vieren  :thumbsup

Lore

Citaat van: papier op november 24, 2025, 08:07:34
Ik denk dat dat van de vorm afhangt. Een herfinanciering is wat anders dan een gift. Daar kwam het vorige voorstel richting de gemeente toch op uit.

"20 miljoen leent Cambuur bij de gemeente, 9,25 miljoen bij Pieter Kooi en nog eens bijna 2,5 miljoen bij een andere investeerder, Bert van den Brink."

Dit staat allemaal uit tegen 5%? Dat is dan 1,6 miljoen aan rente.  Elke procent heronderhandelde rente zou dik 300k schelen. Alle seizoenkaarten met 10% omhoog, zou ongeveer 260.000 euro opleveren. Stijging van de prijzen bij sponsoren hetzelfde bedrag? Dan kom je redelijk in de buurt van een sluitende begroting. Ik ben wel benieuwd

Pieter kooi zegt "Mijn vooruitzicht is dat we over vijf jaar op een positief eigen vermogen staan tussen de vijf en tien miljoen euro."

Dat zou of een winst van 1 tot 2 miljoen per jaar zijn of er wordt vreemd vermogen of er wordt eigen vermogen aangetrokken/vreemd vermogen omgezet in eigen vermogen. Realistisch gezien kan het eigenlijk alleen dat tweede zijn.

PePe

Iedereen zou momenteel met 2.5% rente tevreden zijn. (van de 5% kan de helft van af)

michello

Bericht van eerder:

Inhoudelijk bestrijdt Kooi het voorstel van Van den Brink om rente op leningen te halveren. Hij noemt een lening aan een voetbalclub risicovol en vindt dat de huidige rente (circa 6%) dat risico weerspiegelt. Volgens hem leidt een rente onder circa 4 procent tot fiscale en regelgevende consequenties ? zijn boekhouder noemt dat dan feitelijk een schenking ? en hij betaalt al ongeveer 25 procent belasting over de ontvangen rente. Hij staat wel open voor dat anderen tegen lagere rente willen investeren, maar hijzelf doet daar niet aan mee.

Lore

Citaat van: PePe op november 24, 2025, 14:53:41
Iedereen zou momenteel met 2.5% rente tevreden zijn. (van de 5% kan de helft van af)

Supporter-technisch gezien ben ik het met je eens. Maar als ik slechts 2,5% rendement op mijn ge?nvesteerd vermogen haal zou ik het niet doen.

Lore

Citaat van: michello op november 24, 2025, 14:59:53
Bericht van eerder:

Inhoudelijk bestrijdt Kooi het voorstel van Van den Brink om rente op leningen te halveren. Hij noemt een lening aan een voetbalclub risicovol en vindt dat de huidige rente (circa 6%) dat risico weerspiegelt. Volgens hem leidt een rente onder circa 4 procent tot fiscale en regelgevende consequenties ? zijn boekhouder noemt dat dan feitelijk een schenking ? en hij betaalt al ongeveer 25 procent belasting over de ontvangen rente. Hij staat wel open voor dat anderen tegen lagere rente willen investeren, maar hijzelf doet daar niet aan mee.

Qua risicoprofiel heeft hij groot gelijk. Dat het "feitelijk een schenking is onder de 4%" is wel een beetje arbitrair. Dat ligt echt ook aan andere factoren. Wel heel mooi dat hij "er open voor staat" als andere wel een schenking willen doen aan de club.  :koffie

oost

Citaat van: Lore op november 24, 2025, 15:12:11
Qua risicoprofiel heeft hij groot gelijk. Dat het "feitelijk een schenking is onder de 4%" is wel een beetje arbitrair. Dat ligt echt ook aan andere factoren. Wel heel mooi dat hij "er open voor staat" als andere wel een schenking willen doen aan de club.  :koffie

Tsja dat zij de die pakweg 16 weken terug al. Ik vrees dat er gewoon geen andere geld schieters te vinden zijn.
Op deze manier bespeeld die de publieke opinie natuurlijk fantastisch  :_spank

Lore

Ome Pieter legt bij sportcast toch wat nuance neer over de cijfers:

* de lc baseerde zich op de voorlopige jaarcijfers
* na deze cijfers is er een gesprek geweest met Pieter
* hij heeft toen een lening van anderhalf miljoen omgezet van kort vreemd vermogen naar lang vreemd vermogen (deze lening is gegarandeerd door sponsoring van BP
* ook is de aanloop van certificaten naar voren gehaald (van 1.5 miljoen)
* hierdoor zijn de tekorten van vorig seizoen en dit seizoen afgedekt
* Baouf en sjostrand hoeven dus niet onder druk verkocht te worden
* volgend seizoen moet naar break even en dus worden de prijzen met 10 tot 15% verhoogd.

Of dit het werkelijke verhaal wordt is natuurlijk makkelijk te controleren zodra de definitieve cijfers gepubliceerd zijn

Galdiano

Vind het verhaal van Kooij altijd wel positief en zijn glas is altijd half vol en alles valt altijd mee volgens hem terwijl de club echt wel tering naar de nering moet zetten om zo snel mogelijk in ieder geval van de kortlopende schulden af moet zijn.

Als je het mij vraagt zijn we veel te afhankelijk van ??n man.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

PePe

Cambuur is van iedere supporter afhankelijk. (lot van een sportclub)
Mooi dat er mensen zijn zoals Kooi, heb ik veel respect voor.

Harry L.

#1273
Citaat van: Galdiano op november 24, 2025, 19:47:59
Vind het verhaal van Kooij altijd wel positief en zijn glas is altijd half vol en alles valt altijd mee volgens hem terwijl de club echt wel tering naar de nering moet zetten om zo snel mogelijk in ieder geval van de kortlopende schulden af moet zijn.

Als je het mij vraagt zijn we veel te afhankelijk van ??n man.
.

Ik vind ook dat we te afhankelijk zijn van hem, werd ook wel duidelijk in die sportcast. Ze kloppen gelijk bij hem aan omdat er simpelweg geen andere opties zijn. Dat is heel gevaarlijk, kijk maar naar het Riedstra verhaal. Voor nu en volgend seizoen lijkt de druk van de ketel, maar daarna? Alles wordt vooruit geschoven, maar dat zal toch een keer betaald moeten worden. Dat we op iedere euro in de horeca maar 9,5% pakken vind ik ook wel erg mager, had dat wel wat hoger verwacht.

sunderland

Citaat van: Harry L. op november 24, 2025, 20:42:36
.

Ik vind ook dat we te afhankelijk zijn van hem, werd ook wel duidelijk in die sportcast. Ze kloppen gelijk bij hem aan omdat er simpelweg geen andere opties zijn. Dat is heel gevaarlijk, kijk maar naar het Riedstra verhaal. Voor nu en volgend seizoen lijkt de druk van de ketel, maar daarna? Alles wordt vooruit geschoven, maar dat zal toch een keer betaald moeten worden. Dat we op iedere euro in de horeca maar 9,5% pakken vind ik ook wel erg mager, had dat wel wat hoger verwacht.
ga bij lc werken. Waarom nu weer een negatieve draai eraan geven